Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road  (Lest 15830 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #90 på: April 25, 2021, 17:29:26 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Viktig å henge ut offansive spilleres defansive bidrag i en kamp vi i sum er svært gode defansivt.

Dommeren synes jeg forøvrig var god. Du sikter kanskje til straffesituasjonen og nedmeing av Costa? At dommeren var en katastrofe er skivebom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #91 på: April 25, 2021, 17:29:40 »
Kampen i dag er nok et bevis på at vi skriker etter mer offensivt kraft i denne etterlengtede 8/10’er rollen. Det er helt kritisk for at vi skal ta det neste steget. Hvis ikke Roberts i beste fall er stallfyll til neste sesong har vi bomma grovt på overgangsmarkedet.

Forøvrig gledet den defensive jobbingen veldig.

HåvardK

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #92 på: April 25, 2021, 17:42:29 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Syns Costa var minst dårlig defensivt av disse tre i dag, tross alt. Han har jo fart til å løpet opp motstander og komme seg på rett side, i det minste. Offensivt ble det vel med den ene sjansen.

ingve1960

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #93 på: April 25, 2021, 17:45:48 »
Ikke enig i at roberts og poveda er så dårlige for tia, roberts har jobba ekstremt de siste kampene..dallas hvar svak i dag. Hele forsvarsrekka pluss Kalvin helt kanongoe

raggen

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #94 på: April 25, 2021, 17:51:19 »
idag var det en god kamp defensivt men som gikk på bekostning av det offensive. scum gjorde det ikke lett for oss og spille vår fotball så da ebbet det ut i 0-0.
Fleren enn meg som lurer på hva som har skjedd med Klich?!! ser helt utrent og sliten ut med få min i beina jo
Forever Leeds United!!!!!!!!

kilgallon

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #95 på: April 25, 2021, 17:55:22 »
Pascal Struijk var en gigant i dag. Den gutten er snart fast mann på det nederlandske landslaget, og har er potensiale på nivå med VanDijk.
Og når Llorente samtidig viser seg å være så bra som vi trodde da han ble signet, ja så har vi plutselig et stopperpar i verdensklasse.


Forever Whites

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #96 på: April 25, 2021, 18:00:22 »
Litt skuffende at Wars of the Roses kun runder knappe 4 sider her før kampen er over.  Ikke like betydningsfullt lengre tydeligvis.
Medlem 94237

NT

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #97 på: April 25, 2021, 18:12:21 »
Litt skuffende at Wars of the Roses kun runder knappe 4 sider her før kampen er over.  Ikke like betydningsfullt lengre tydeligvis.
Artig poeng. Ser når man blar ett drøyt år tilbake så fyller vi 9 sider i hjemmekampen mot Hull (4-0) Så er det vel slik at når du ønsker så sterkt så sterkt så engasjeres man. Nå er vi plutselig etablerte og med TV2 studio, analyser tett på m.m. -så blir det metta mye før.  I tillegg kan man først se kampen/detaljer om igjen, for ikke å snakke om at man jo blir utslitt av å følge så tett på.


Bromancer

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #98 på: April 25, 2021, 18:13:01 »
Litt skuffende at Wars of the Roses kun runder knappe 4 sider her før kampen er over.  Ikke like betydningsfullt lengre tydeligvis.

Det skyldes vel formatet og ikke anledningen  ;)

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #99 på: April 25, 2021, 18:24:47 »
Pascal Struijk var en gigant i dag. Den gutten er snart fast mann på det nederlandske landslaget, og har er potensiale på nivå med VanDijk.
Og når Llorente samtidig viser seg å være så bra som vi trodde da han ble signet, ja så har vi plutselig et stopperpar i verdensklasse.
Eller blir det på det belgiske?

leedslife

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #100 på: April 25, 2021, 18:25:22 »
Liverpool, City, Manu, Chelsea kampene på denne siden av sesongen er noe annet enn 14 mål i mot og 1 poeng på høsten. Bielsa og laget har knekt koden. Lover godt for ytterligere progresjon neste sesong.
Tottenham er vel siste storlag vi har igjen, hvis vi kan kalle dem det..
god tro på 3 poeng der og en helt annen forestilling enn tidligere i sesongen.

Forever Whites

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #101 på: April 25, 2021, 18:29:45 »
Litt skuffende at Wars of the Roses kun runder knappe 4 sider her før kampen er over.  Ikke like betydningsfullt lengre tydeligvis.
Artig poeng. Ser når man blar ett drøyt år tilbake så fyller vi 9 sider i hjemmekampen mot Hull (4-0) Så er det vel slik at når du ønsker så sterkt så sterkt så engasjeres man. Nå er vi plutselig etablerte og med TV2 studio, analyser tett på m.m. -så blir det metta mye før.  I tillegg kan man først se kampen/detaljer om igjen, for ikke å snakke om at man jo blir utslitt av å følge så tett på.

Er vel bortekampen mot Hull du tenker på 29.02.2020 som samtidig gikk på Viasat sport 2 slik at sikkert like mange fikk sett kampen direkte slik som i dag? Finværet mange steder har kanskje lokket mange ut men uansett svakt mot vårt største "hatlag" at så få lar seg engasjere her inne.  Samtidig som vi er flere medlemmer enn noensinne i LUSCOS.  Er vi blitt blasserte allerede? ;-)
« Siste redigering: April 25, 2021, 18:37:24 av Forever Whites »
Medlem 94237

Kickthemdown

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #102 på: April 25, 2021, 18:31:59 »
https://www.tv2.no/sport/13960639/

Hvis lederen av vår supporterklubb konsekvent kaller scum for United så melder jeg meg ut av supporterklubben. Jeg regner med at journalisten har tatt en kunstnerisk frihet ? Fy skam, kaller du de United i de riktige miljøene i Leeds så er du ferdig.
Kan vi få Anders Palm til å svare på dette ?

NT

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #103 på: April 25, 2021, 18:34:38 »
Vanskelig å ta over matchen når ManU spiller så bra...

Ja, så enkelt var det. Uansett hva man måtte mene om ManU, så har de klart å skape en stabilitet, organisiering og trygghet som vi ikke klarer å bryte ned. Det er vel så enkelt forklart at du kan klare det en mot en med nivå Raphinia og innimellom enkeltprestasjoner som f.eks. Harrison plutselig kan få til. I det øvrige er det vår kollektive trykk som skaper det, men ManU var for sterke og gode. Må si jeg er overasket over valg av Poveda som får 25 minutter. Solskjær svarte med å sette inn Pogba og Cavani - at vi holder de til 0-0 var fantastisk

NT

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #104 på: April 25, 2021, 18:42:11 »
Litt skuffende at Wars of the Roses kun runder knappe 4 sider her før kampen er over.  Ikke like betydningsfullt lengre tydeligvis.
Artig poeng. Ser når man blar ett drøyt år tilbake så fyller vi 9 sider i hjemmekampen mot Hull (4-0) Så er det vel slik at når du ønsker så sterkt så sterkt så engasjeres man. Nå er vi plutselig etablerte og med TV2 studio, analyser tett på m.m. -så blir det metta mye før.  I tillegg kan man først se kampen/detaljer om igjen, for ikke å snakke om at man jo blir utslitt av å følge så tett på.

Er vel bortekampen mot Hull du tenker på 19.02.2020 som samtidig gikk på Viasat sport 2 slik at sikkert like mange fikk sett kampen direkte slik som i dag? Finværet mange steder har kanskje lokket mange ut men uansett svakt mot vårt største "hatlag" at så få lar seg engasjere her inne.  Samtidig som vi er flere medlemmer enn noensinne i LUSCOS.  Er vi blitt blasserte allerede? ;-)
Blassert om en Leeds supporter.... :)  Det ligger ikke i vårt blod, har nok som du påpeker naturlige forklaringer med flere kanaler som dekker. Men, det er jo her inne fasit`n ligger !  Nils Johan Semb kunne med hell lest seg litt opp her inne før kamp, makan til mye dusteri han sier !

kilgallon

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #105 på: April 25, 2021, 18:47:17 »
Pascal Struijk var en gigant i dag. Den gutten er snart fast mann på det nederlandske landslaget, og har er potensiale på nivå med VanDijk.
Og når Llorente samtidig viser seg å være så bra som vi trodde da han ble signet, ja så har vi plutselig et stopperpar i verdensklasse.
Eller blir det på det belgiske?
Ja, han er født i Belgia, men opvokset i Nederland og har ungdomslandskamper for de orange.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #106 på: April 25, 2021, 18:52:35 »
Pascal Struijk var en gigant i dag. Den gutten er snart fast mann på det nederlandske landslaget, og har er potensiale på nivå med VanDijk.
Og når Llorente samtidig viser seg å være så bra som vi trodde da han ble signet, ja så har vi plutselig et stopperpar i verdensklasse.
Eller blir det på det belgiske?
Ja, han er født i Belgia, men opvokset i Nederland og har ungdomslandskamper for de orange.
Skal se at han velger Indonesia til slutt   ;D  (due to sine aner)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #107 på: April 25, 2021, 18:55:14 »
Pascal Struijk var en gigant i dag. Den gutten er snart fast mann på det nederlandske landslaget, og har er potensiale på nivå med VanDijk.
Og når Llorente samtidig viser seg å være så bra som vi trodde da han ble signet, ja så har vi plutselig et stopperpar i verdensklasse.
Eller blir det på det belgiske?
Ja, han er født i Belgia, men opvokset i Nederland og har ungdomslandskamper for de orange.
Skal se at han velger Indonesia til slutt   ;D  (due to sine aner)

Mener noen her inne mente han burde velge Indonesia fordi han var så elendig. Til og med Asbjørn (ikke deg) har slaktet Struijk. Lurer på hva han synes nå...?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #108 på: April 25, 2021, 19:06:07 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Viktig å henge ut offansive spilleres defansive bidrag i en kamp vi i sum er svært gode defansivt.

Dommeren synes jeg forøvrig var god. Du sikter kanskje til straffesituasjonen og nedmeing av Costa? At dommeren var en katastrofe er skivebom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krenkefaktoren er ganske lav. Er det hetsing å påstå de er elendige defensivt? Det er rein skjær fakta. Og dommeren var, ja elendig.

GeirO

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #109 på: April 25, 2021, 19:08:29 »
https://www.tv2.no/sport/13960639/

Hvis lederen av vår supporterklubb konsekvent kaller scum for United så melder jeg meg ut av supporterklubben. Jeg regner med at journalisten har tatt en kunstnerisk frihet ? Fy skam, kaller du de United i de riktige miljøene i Leeds så er du ferdig.
Kan vi få Anders Palm til å svare på dette ?
Jeg bryr meg ikke om noen sier United om ManU, tror ikke så mange gjør det. Siden det er to lag i Manchester, er det vel naturlig å skille de med United og City. Jeg gjør det. Om vårt lag sier vel de fleste Leeds.
MOT

Dylan

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #110 på: April 25, 2021, 19:09:01 »
Det er vel ulike meninger som kommer frem på et slikt forum, gjerne basert på der og da. Og det synes jeg er helt OK! Jeg synes feks at dommeren var heller laber i dag, det ble ganske så ukonsekvent blåsing til tider...

GeirO

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #111 på: April 25, 2021, 19:12:31 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Viktig å henge ut offansive spilleres defansive bidrag i en kamp vi i sum er svært gode defansivt.

Dommeren synes jeg forøvrig var god. Du sikter kanskje til straffesituasjonen og nedmeing av Costa? At dommeren var en katastrofe er skivebom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krenkefaktoren er ganske lav. Er det hetsing å påstå de er elendige defensivt? Det er rein skjær fakta. Og dommeren var, ja elendig.
Du skal få lov til å si at Roberts spiller dårlig etter hver kamp, noe du gjør. Men Bielsa gir han sjansen i hver kamp, selv når Rodrigo er spilleklar. Tror ikke på at han spiller dårlig hver gang...
MOT

GeirO

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #112 på: April 25, 2021, 19:16:18 »
Litt morsomt å se at VG og andre skriver at Kalvin var frimerke på Fernandez. Har de ikke fått med seg vår mannsmarkering og at alle våre ti utespillere skal være frimerke på hver sin mann?
MOT

Kickthemdown

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #113 på: April 25, 2021, 19:21:53 »
https://www.tv2.no/sport/13960639/

Hvis lederen av vår supporterklubb konsekvent kaller scum for United så melder jeg meg ut av supporterklubben. Jeg regner med at journalisten har tatt en kunstnerisk frihet ? Fy skam, kaller du de United i de riktige miljøene i Leeds så er du ferdig.
Kan vi få Anders Palm til å svare på dette ?
Jeg bryr meg ikke om noen sier United om ManU, tror ikke så mange gjør det. Siden det er to lag i Manchester, er det vel naturlig å skille de med United og City. Jeg gjør det. Om vårt lag sier vel de fleste Leeds.
Respektløst mot egen klubb og helt hodemist.

auren

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #114 på: April 25, 2021, 19:22:51 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Viktig å henge ut offansive spilleres defansive bidrag i en kamp vi i sum er svært gode defansivt.

Dommeren synes jeg forøvrig var god. Du sikter kanskje til straffesituasjonen og nedmeing av Costa? At dommeren var en katastrofe er skivebom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krenkefaktoren er ganske lav. Er det hetsing å påstå de er elendige defensivt? Det er rein skjær fakta. Og dommeren var, ja elendig.

Jeg finner det veldig underlig at du velger å fokusere på akkurat dette i ditt første innlegg etter en meget bra defansiv kamp av Leeds. Rein og skjær fakta er det ikke at de er elendige defansivt. Leeds var dårlige offensivt i dag - hadde vært mer på sin plass å fokusere på det.

Dommeren var langt fra elendig. Det er ihvertfall fakta.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #115 på: April 25, 2021, 19:26:40 »
Litt morsomt å se at VG og andre skriver at Kalvin var frimerke på Fernandez. Har de ikke fått med seg vår mannsmarkering og at alle våre ti utespillere skal være frimerke på hver sin mann?
Akkurat det samme sa tullingen Semb også,  " Jeg tror Phillips kommer til å være tett på Fernandez idag "   Akkurat som det var noe sjokk, all den tid defensiv midtbane mot offensiv midtbane.

leedslife

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #116 på: April 25, 2021, 19:27:28 »
Får helt fnatt av Costa, Roberts og Klich. Defensivt er de rett og slett forferdelige.

Kun dommeren som var like dårlig i dag.
Viktig å henge ut offansive spilleres defansive bidrag i en kamp vi i sum er svært gode defansivt.

Dommeren synes jeg forøvrig var god. Du sikter kanskje til straffesituasjonen og nedmeing av Costa? At dommeren var en katastrofe er skivebom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krenkefaktoren er ganske lav. Er det hetsing å påstå de er elendige defensivt? Det er rein skjær fakta. Og dommeren var, ja elendig.
Du skal få lov til å si at Roberts spiller dårlig etter hver kamp, noe du gjør. Men Bielsa gir han sjansen i hver kamp, selv når Rodrigo er spilleklar. Tror ikke på at han spiller dårlig hver gang...
Kanskje satt litt på spissen, men har egentlig Rodrigo vært spilleklar denne sesongen?
Er jo ikke klubbens feil, men litt bekymringsfullt  mtp pris vi gav, alder og hva vi har fått i retur i kamper.

Sitter igjen med to scoringer(?), noen briljante vendinger og pasninger, men stort sett sett ut som han har vært milevis unna å kunne bidra fult i den filosofien, i den rollen.
« Siste redigering: April 25, 2021, 19:29:54 av leedslife »

Reaney

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #117 på: April 25, 2021, 19:31:08 »
Vi har fortsatt ikke tatt noen skalp på Elland Road denne sesongen. Nesten laget Tottenham er siste mulighet.  6 seire på 17 hjemmekamper er ikke bra nok og må forbedres kraftig neste sesong.

Milou

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #118 på: April 25, 2021, 19:32:28 »
Imponert over begge lag i dag. Man U er det første laget som har matchet Leeds sin intensitet kampen gjennom. Og med den kvaliteten dei har i laget er det imponerende av Leeds å halde følge kampen gjennom. Man U kom ikkje til anna enn halvsjanser, og eg var mest redd for at dei skulle skåre på eit av dei litt for mange frisparkene dei fekk i farleg posisjon.

At Leeds sleit med å få etablert sitt offensive spel er naturleg når Man U presser så aggressivt, men tendenser såg vi og Man U hadde tydeleg respekt for oss.

Eg syns dommaren var god, sjøl om det virka som at det var ørlite lettare for Man U å få frispark. Eg er einig i at det ikkje blir dømt straffe.

Det er godt å sjå at det er fleire enn meg som har fått opp augene for at Alioski sine prestasjoner har blitt betre og betre utover våren. Dei siste kampene har han klart seg betre enn Ayling på den andre kanten, og eg ser det ikkje som opplagt at det vil vere enkelt å finne ein betre venstreback som mange syns å meine. Viss Leif ikkje tar steget, treng vi ein som kan konkurrere om plassen, men håper fortsatt på at vi blir einige med Alioski om ny kontrakt.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


TK20

Sv: Kamp vs Manchester United søndag 25.04.21 kl 15:00 @Elland Road
« Svar #119 på: April 25, 2021, 19:42:29 »
Jeg synes vi var gode i dag, og jeg synes det skulle blitt blåst på handsen. Shaw stopper ballen med overarmen som sistemann. Costa var på blank. Dro helt klart fordel av det.
« Siste redigering: April 25, 2021, 20:01:41 av TK20 »