Skrevet av Emne: Kamp v Manchester City @ Etihad Stadium Tir. 14/12 21:00 (TV2 Sport Premium 2)  (Lest 11023 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg må lete dypt for å finne troen på at vi skal overleve. 16.plass, Phillips ute i 2 mnd, rundspilt, selvtilliten knust, tidenes tynneste PL-stall. Hvordan i all verden skal vi komme oss gjennom dette? Vi rykker rett ned.

Chelseakampen viser meg at vi KAN, selv om vi er ribbet til beinet.

Men jeg tror vel ikke akkurat omslaget kommer mot Arsenal, eller Liverpool.

Vi vil uansett ha heng på de tre i bunn når sesongen vår gjenåpner om en fjorten dagers tid.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Møter dessverre Englands beste lag på en av deres bedre dager, da går det slik. Har sett andre lag bli like rundspilt av City, men 7 baklengs er drøyt. Tror vi hever oss mot mer normal motstand. I forhold til pris og forventninger er jeg mest skuffa over Firpo, hårreisende!

Reaney

Selv om det snart er jul må vi slutte å tro på julenissen. Ingenting som tyder på at det blir poeng mot de kommende motstanderne. Det eneste som kan reddet oss er en lengre koronapause eller utsatte kamper.

Kato

Vi går inn i juleprogrammet fullstendig ribbet til skinnet for spillere.
 

Cannavaro

Dette må nesten være nesten som forventet for de fleste Leeds fans....7 mål kanskje litt mye, men det er jo bare å gi honnør til City....de spiller drømmefotball til tider og er i ypperste Europa-toppen.  Sånne kamper viser også helt klart svakheter hos det laget som blir nedsablet, og det er greit....vi må erkjenne at vi er i nærheten av å være et bunnlag iår med tanke på alle skadene vi opplever.  Bielsa`s fotball filosofi har bragt oss dit vi er, og hvor vi skal videre får Radrizzani og styret bestemme.
Denne kampen var kvalitet mot lojalitet, en flokk spillere som er trofaste til Bielsas system mot pengestinne Citeh som kan kjøpe seg allverdens kvalitet.....litt sånn kongen mot hattemaker`n.   Jeg tror vi skal være mer bekymra dersom vi ikke plukker poeng mot lagene som ligger nærmest oss på tabellen, da blir det fare på ferde.....
Ser vi oss i bakspeilet så var allikevel Chelsea kampen en liten opptur, så må vi bare være like storsinnet som Leeds fansen på Etihad idag, gi honnør til klubben vår tross alt : vi spiller i PREMIER LEAGUE....det er dette vi har ventet på allikevel i mange år.  Jeg sier som jeg har nevnt tidligere ; det tar tid å bygge gode lag og vinnerkultur, det kan ta lang tid for å oppleve suksess og trofeer.  Denne sesongen handler om å overleve i PL, det har vi igjen fått bevis på idag.  Never give up Leeds United !
MFLU - Miracles For Leeds United

Joe Jordan

Skrudde av etter 3-0 men greide ikke å se bort under innslaget i Kveldsnytt. Det var som å sitte å se en alligator sakte spise opp et dovendyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

leedslife

Tror fortsatt vi holder oss. Men skadesituasjonen er direkte bekymringsfult.
Trist for både trenerteam og spillere hvis det skal ende i nedrykk. For en jobb som er lagt ned siste årene. Så feiende flott fotball.
På en god dag gir vi de beste kamp. Mange gode spillere her og selv om det er en helt vanvittig kvalitetsforskjell akkurat ikveld.
::

Vi har ett par utpå der i dag som jeg ikke kjenner igjen fra i fjor, Harrisson kanskje den som er mest uttafårr om dagen - fikk vi igjen broren hans`etter sommeren? ::) At det er mulig med så mange feil valg ila 1 kamp!!!
Skal ikke disse flere, vi ble rundspilt i dag.
Som mange sier, håper vi får nullstilt….men med denne skadesituasjonen så tviler jeg på at vi orker 2 tette kamper - uansett motstand…..gudskjelov kun 2 kamper mot Shitty i sesongen da.
Ja enig, men er nok veldig sammensatt. Vi er jo vanvittig avhengig av gode relasjoner når vi spiller som vi gjør. Det var nok enklere for han med Alioski enn Firpo feks. Firpo sliter jo bigtime han og.
I tillegg er det skader overalt. Skjønner ikke hvordan vi skal få satt laget. Brentford kampen var jo en god mulighet, men da tok det vel 15 min så var skadene igang igjen.

Kan ikke bruke skader alene som unnskyldning, men gjør nok mye på en sånn tynn stall i utgangspunktet, lite erfaring fra divisjonen og i tillegg er spillesystem som krever vanvittig taktisk, fysisk og ferdighetsmessig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa:
Where did it go wrong? Any team in world football able to cope with that tonight?
The problems were at all the levels. All the solutions we implemented were insufficient. It's not that City played very well, it's a lot more noticeable how badly we played than how well City played. City plays like this all the time, or similar to it. We have never played so badly in these four years. I insist the message the game leaves is what I proposed was not good enough. You can deflect the attention when some things work and some things don't. When nothing works out, the decisions of the one in conduction decides what happens. I say it like this as clear as possible: not a problem of individuals or the collective, nothing worked. We did not find any surprises in the game. The team we faced was the team we expected to face and the ideas, the solutions I organised, none of it worked. I have to understand the responsibility is mine in an absolute manner.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa:
Where did it go wrong? Any team in world football able to cope with that tonight?
The problems were at all the levels. All the solutions we implemented were insufficient. It's not that City played very well, it's a lot more noticeable how badly we played than how well City played. City plays like this all the time, or similar to it. We have never played so badly in these four years. I insist the message the game leaves is what I proposed was not good enough. You can deflect the attention when some things work and some things don't. When nothing works out, the decisions of the one in conduction decides what happens. I say it like this as clear as possible: not a problem of individuals or the collective, nothing worked. We did not find any surprises in the game. The team we faced was the team we expected to face and the ideas, the solutions I organised, none of it worked. I have to understand the responsibility is mine in an absolute manner.

Ever felt like this before?
No, I reiterate the worst performance in four years. In no moment of the game were we able to balance it. The sensation we gave off, anything they tried we could not prevent it. Anything we attempted was not going to prosper further than the middle of the pitch. You will have seen nothing in their half happened and nothing happened in our half.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa:
Where did it go wrong? Any team in world football able to cope with that tonight?
The problems were at all the levels. All the solutions we implemented were insufficient. It's not that City played very well, it's a lot more noticeable how badly we played than how well City played. City plays like this all the time, or similar to it. We have never played so badly in these four years. I insist the message the game leaves is what I proposed was not good enough. You can deflect the attention when some things work and some things don't. When nothing works out, the decisions of the one in conduction decides what happens. I say it like this as clear as possible: not a problem of individuals or the collective, nothing worked. We did not find any surprises in the game. The team we faced was the team we expected to face and the ideas, the solutions I organised, none of it worked. I have to understand the responsibility is mine in an absolute manner.

Ever felt like this before?
No, I reiterate the worst performance in four years. In no moment of the game were we able to balance it. The sensation we gave off, anything they tried we could not prevent it. Anything we attempted was not going to prosper further than the middle of the pitch. You will have seen nothing in their half happened and nothing happened in our half.

En siste:
How will you lift the players after this?
What we do in this case is to talk, and try to understand.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Laget mot Arsenal:

Meslier

Drameh
Ayling
Llorente
Dallas

Forshaw

Raphinha
Klich
Harrison

James

Benken: Noe tynn.

Vi er såpass sterke at det er nok å starte med ti….
Roberts som Trojansk hest. Arsenal drakt utenpå Leeds drakta og river den av ved rett anledning. Scorer ett luremål og vi parkerer bussen og tar alle 3 poenga


Sent from my iPhone using Tapatalk
Slik var planen min, ja :) Roberts in disguise!
MOT

HåvardK

Jeg tror faktisk at noen, f eks Llorente, syns det er håpløst å tviholde på mann-mann når kamper utvikler seg som dette. Plutselig var han oppe og presset på 35 meter - på deres halvdel! Og de dro oss jo av gang på gang. Men det er altså bedre å tape 7-0 enn å endre på kampplanen. Og City er faktisk ikke et lag som vanligvis bøtter inn med mål.
Ayling sliter veldig som stopper mot denne type motstand. Han klarte seg bra mot Chelski, men vi så tempo- og plasseringsproblemer mange ganger i dag. Han er mye bedre som back. Men siden Shack er foran Cresswell på lista, er det bedre å bruke ham i midten, uansett hvordan det går.
James er best som ving, men foran Joffy på lista, så da blir han spiss når Bamford er ute. Og når Joffy skal få sjansen, må James ut, siden Harrison er foran James på den samme lista.
Klich skal også inn i hver kamp, uansett hvordan han spiller. Det skal handles inn unggutter i hopetall, men disse blir kun kastet inn i nødsfall.
Stallen skal være så liten som mulig. Og i januar skal det IKKE forsterkes, uansett hvordan skadesituasjonen ser ut.
Vi gir motstander en sjanse hver gang Meslier skal spille ut ballen bakfra. Men vi skal fortsette med det, selv om vi får nettet fullt av baklengs. Planer må aldri endres.

Galskap? Ja. Standhaftighet? Ja. Genialitet? Usikker. Vet ikke hvor mange som applauderer dette hvis vi rykker ned denne sesongen.

Sier som Tønes: Nå går i alle fall EG og legger meg.

HåvardK

Dette må nesten være nesten som forventet for de fleste Leeds fans....7 mål kanskje litt mye,
Les hva du skriver. Kanskje litt mye? Tidenes PL-tap? Våkn opp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Phil Hay
@PhilHay_
Bielsa spent a long time on the touchline at the end, staring at the pitch and saying very little. Press conference coming shortly. Has already told TV interviewers that he's never seen a performance from Leeds like that. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Føler dette er første gang Bielsa legger skyld på spillerne etter en kamp, eller tar jeg helt feil? Han tar jo også selvkritikk, men dette var litt andre toner fra den kanten. Spent på reaksjonen til lørdag nå. Det kan slå begge veier her.

Jeg blir ikke forundret om vi tar poeng mot Arsenal.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Føler dette er første gang Bielsa legger skyld på spillerne etter en kamp, eller tar jeg helt feil? Han tar jo også selvkritikk, men dette var litt andre toner fra den kanten. Spent på reaksjonen til lørdag nå. Det kan slå begge veier her.

Jeg blir ikke forundret om vi tar poeng mot Arsenal.

auren

Jeg lurer på hva den garderoben der tenker…..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Føler dette er første gang Bielsa legger skyld på spillerne etter en kamp, eller tar jeg helt feil? Han tar jo også selvkritikk, men dette var litt andre toner fra den kanten. Spent på reaksjonen til lørdag nå. Det kan slå begge veier her.

Jeg blir ikke forundret om vi tar poeng mot Arsenal.

Syns strengt tatt ikke han skylder på spillerne mer enn at alle ser at dette ikke var godt nok...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Altfor tidlig å snakke om nedrykk, men dette var så svart som svart kan bli. Mye å være bekymra for i kveld... Men. Vi spilte jevnt mot Chelsea i forrige kamp, med samme gjeng. Det kan bli kamp mot Arsenal igjen til helga.

Lite igjen av «gjengen»…. 2 til ute nå i Shack og Firpo… da har vi pt 5-6 av normal 11*ver ute…..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det var alt annet enn en vanlig kamp for Pep dette - han peppet de nok skikkelig opp før kamp:

Guardiola's here - reflections? Perfect?
We did a really good game. Dropped five points to Leeds last season and we could not forget it. The vibe in the stadium was phenomenal. The players felt it. Thank you so much for all of them. It was a pleasure.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Det var alt annet enn en vanlig kamp for Pep dette - han peppet de nok skikkelig opp før kamp:

Guardiola's here - reflections? Perfect?
We did a really good game. Dropped five points to Leeds last season and we could not forget it. The vibe in the stadium was phenomenal. The players felt it. Thank you so much for all of them. It was a pleasure.

Hørte bare Leedsfansen jeg. Og ja; de var fenomenale!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Føler dette er første gang Bielsa legger skyld på spillerne etter en kamp, eller tar jeg helt feil? Han tar jo også selvkritikk, men dette var litt andre toner fra den kanten. Spent på reaksjonen til lørdag nå. Det kan slå begge veier her.

Jeg blir ikke forundret om vi tar poeng mot Arsenal.

Syns strengt tatt ikke han skylder på spillerne mer enn at alle ser at dette ikke var godt nok...

Har aldri før hørt Bielsa så direkte som dette, men kanskje på sin plass etter 0-7?

It's not that City played very well, it's a lot more noticeable how badly we played than how well City played. City plays like this all the time, or similar to it. We have never played so badly in these four years.

I stedet for å hylle Citys fantastiske stjernegalleri, så velger han heller å fokusere på hvor elendige spillerne var i dag. Jeg synes dette var nye takter fra Bielsa.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Føler dette er første gang Bielsa legger skyld på spillerne etter en kamp, eller tar jeg helt feil? Han tar jo også selvkritikk, men dette var litt andre toner fra den kanten. Spent på reaksjonen til lørdag nå. Det kan slå begge veier her.

Jeg blir ikke forundret om vi tar poeng mot Arsenal.

Syns strengt tatt ikke han skylder på spillerne mer enn at alle ser at dette ikke var godt nok...

Har aldri før hørt Bielsa så direkte som dette, men kanskje på sin plass etter 0-7?

It's not that City played very well, it's a lot more noticeable how badly we played than how well City played. City plays like this all the time, or similar to it. We have never played so badly in these four years.

I stedet for å hylle Citys fantastiske stjernegalleri, så velger han heller å fokusere på hvor elendige spillerne var i dag. Jeg synes dette var nye takter fra Bielsa.


Nei, han fokuserer på hvor elendig vi spilte - og sier jo at det var han som valgte taktikken...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jøje meg!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

At vi taper hadde jeg regnet med. Tøff kamp lørdag og ny tøff kamp. City stillte med mange uthvilte. Bielsa samme mannskap.Bielsa tar ikke hensyn til sånn.

Ble flaut til slutt. Men vi går alltid på noen storsmeller i året. Dette går mer på det kollektive enn enkeltspillere.

Noen betraktninger
- Bielsa kan ikke legge opp til en så naiv taktikk mot City borte med så mange ute og en hard kamp i beina. Selv etter den starten så fortsetter det naive spillet. Må bli mer kyniske.

- Lite folk å ta av. Men må være mulig å ta litt hensyn til kampprogrammet. Drameh, Gelhardt og Klich kunne fint startet.

- Hadde Gelhardt og kanskje noen andre av unggutta fått spilletid når dem kan, ikke kun når de må så hadde dem kanskje kunne bidratt mer. Å komme inn i sånne kamper er ikke bra. Desverre er det sånne kamper dem ofte blir slengt inn og ikke når vi leder eller møter antatt svakere lag.

- Slutt å spill med en ving som spiss

- Må handles i januar. Ny 4er, ny 8/10er og en bedre venstreving enn Harrison. Kanskje også en  spiss om Bamford blir ute. Ikke sikkert det hjelper. Alle slår ikke til. Men bredde og topp må styrkes.

- Taper 7-0 og vi er sterkere defensivt enn offensivt.

- Dette kan gå straka veien rett ned.

- Dette tror jeg ikke Bielsa er mannen som kan snu.

- Spent på Arsenal i helgen. Hvis samme lag starter og vi spiller like naivt så stiller jeg et stort spørsmålstegn ved Bielsa.  Begrepet skyte seg selv i foten har sjeldent passet bedre.
« Siste redigering: Desember 15, 2021, 00:12:53 av Eriksen55 »

Reaney

Etter to kamper uten baklengs (Brighton og Crystal Palace) har vi uten Cooper/Phillips sluppet inn utrolige 12 mål på 3 kamper. Tilfeldig?

Blank_File

Etter to kamper uten baklengs (Brighton og Crystal Palace) har vi uten Cooper/Phillips sluppet inn utrolige 12 mål på 3 kamper. Tilfeldig?
Nei det tror jeg slettes ikke det er. Phillips tilstedeværelse vet jo vi (dessverre) alt om viktigheten av. Forshaw virka blytung. Cooper ville gjort at Ayling kunne spilte back, så det vil nok også vært til det bedre. Men uansett hvordan vi snur og vender på dette så hadde ikke 10 Kalvin Phillips holdt buret reint for oss i dag.

Torpe-do

Etter to kamper uten baklengs (Brighton og Crystal Palace) har vi uten Cooper/Phillips sluppet inn utrolige 12 mål på 3 kamper. Tilfeldig?
Nei det tror jeg slettes ikke det er. Phillips tilstedeværelse vet jo vi (dessverre) alt om viktigheten av. Forshaw virka blytung. Cooper ville gjort at Ayling kunne spilte back, så det vil nok også vært til det bedre. Men uansett hvordan vi snur og vender på dette så hadde ikke 10 Kalvin Phillips holdt buret reint for oss i dag.

Tjau. Er jo ikkje uenig i det du skriv, men det lyt vel tas til betrakning at Brighton/Palace og Chelsea/City svingar litt forskjellig offansivt.

Berre eit innskudd.

HåvardK

Etter to kamper uten baklengs (Brighton og Crystal Palace) har vi uten Cooper/Phillips sluppet inn utrolige 12 mål på 3 kamper. Tilfeldig?
Nei det tror jeg slettes ikke det er. Phillips tilstedeværelse vet jo vi (dessverre) alt om viktigheten av. Forshaw virka blytung. Cooper ville gjort at Ayling kunne spilte back, så det vil nok også vært til det bedre. Men uansett hvordan vi snur og vender på dette så hadde ikke 10 Kalvin Phillips holdt buret reint for oss i dag.
Hvorfor kommer ikke Cresswell i betraktning?

morten1966

Det som kan redde oss nå er en total nedstengning...

Kato

Å se Ayling og Llorente bli dratt omtrent opp på midtbanen i det 85. minutt på 0-7, med et stort hull i midtforsvaret, er nærmest fallitt.