Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v Newcastle @ Elland Road, lørdag 22/1 kl 1600 TV2 Sport Premium 2  (Lest 12225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

4 dager til kamp, nok en thriller i vente.... Vinner vi denne kan vi for alvor begynne å se litt mer oppover tabellen.
Minner om at vi ikke har avgitt poeng ennå i 2022!

Prøver meg med dette laget dersom både Forshaw og Firpo er fraværende, og Bamford er tilbake:

Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt

Her vinner vi 3-1, Bamford, Raphina og Klich (Hvis VAR har konvertert fra Anti-Leeds religionen sin til det de egentlig skal stå for...)

pedro

4 dager til kamp, nok en thriller i vente.... Vinner vi denne kan vi for alvor begynne å se litt mer oppover tabellen.
Minner om at vi ikke har avgitt poeng ennå i 2022!

Prøver meg med dette laget dersom både Forshaw og Firpo er fraværende, og Bamford er tilbake:

Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt



Her vinner vi 3-1, Bamford, Raphina og Klich (Hvis VAR har konvertert fra Anti-Leeds religionen sin til det de egentlig skal stå for...)

Enig i alt her, lagforslaget er meget potent 8)
Leedsomaniac

jaho

4 dager til kamp, nok en thriller i vente.... Vinner vi denne kan vi for alvor begynne å se litt mer oppover tabellen.
Minner om at vi ikke har avgitt poeng ennå i 2022!

Prøver meg med dette laget dersom både Forshaw og Firpo er fraværende, og Bamford er tilbake:

Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt

Her vinner vi 3-1, Bamford, Raphina og Klich (Hvis VAR har konvertert fra Anti-Leeds religionen sin til det de egentlig skal stå for...)

Tror du kan være nær her.. men tror nok James spiller, tviler litt på at Bamford går rett inn, men ikke umulig. Også spennende om Hjelde starter, gjør antagelig det, alternativet er Dallas på back, Klich 8-er og Rodrigo 10-er. Men starter nok ikke med en spiller, Rodrigo, som antagelig ikke holder stort mer en en omgang.  :)

Killa

4 dager til kamp, nok en thriller i vente.... Vinner vi denne kan vi for alvor begynne å se litt mer oppover tabellen.
Minner om at vi ikke har avgitt poeng ennå i 2022!

Prøver meg med dette laget dersom både Forshaw og Firpo er fraværende, og Bamford er tilbake:

Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt

Her vinner vi 3-1, Bamford, Raphina og Klich (Hvis VAR har konvertert fra Anti-Leeds religionen sin til det de egentlig skal stå for...)

Tror du kan være nær her.. men tror nok James spiller, tviler litt på at Bamford går rett inn, men ikke umulig. Også spennende om Hjelde starter, gjør antagelig det, alternativet er Dallas på back, Klich 8-er og Rodrigo 10-er. Men starter nok ikke med en spiller, Rodrigo, som antagelig ikke holder stort mer en en omgang.  :)

Kan absolutt bli endringer slik du beskriver det, men jeg har en følelse av at Hjelde starter hvis Firpo fortsatt er ute (noe jeg antar han er)
James i stedet for Bamford fra start er nok mer sannsynlig enn at Hjelde ikke starter tror jeg.

Eriksen55

Jeg håper Hjelde fortsetter om Firpo er ute. Men jeg tror alle andre alternativer med James, Klich, Bamford, Rodrigo og Dallas blir vurdert først. Så skal nok litt til tror jeg!

Koch var god sist. Håper han fortsetter i 4er. Blir Forshaw klar spiller han forhåpentligvis 8er. Da blir Dallas vb.
Spørsmålet da er om Klich eller Rodrigo spiller 10er.Håper egentlig Rodrigo. Viktig mann å få i gang. Oppløftende mot West Ham sist. Helt ok om det blir Klich også. Var god på søndag Klich.
James ikke god som spiss i det offensive spillet. Blir fysisk dårlig når jeg ser høye innlegg og oppspill mot han. Litt mangel på spilleforståelse og avsluttningsegenskaper. Men fytti rakkern for et råskinn i det defensive.

Deilig med alternativer igjen, så kanskje fornuftig om Forshaw starter på benk hvis han blir klar. Rodrigo og Bamford også.

Meslier
Ayling, Llorente, Strujik, Hjelde
Koch
Raphinha Klich Dallas Harrisson
James

Klaesson, Bamford, Forshaw  Rodrigo, Bate, u23x4.

Sjuk bra benk til å være Leeds!

Tror Leeds toget ruller videre. Vi må slå Newcastle hjemme skal vi drepe nedrykkspøkelset. Sitter på følelsen av at Raphinha vil herje og være innvolvert i mange mål.


auren

Klich må spille. I det siste har han funnet tilbake til seg selv, og da er han viktig både defansivt og offansivt. Meget gode stats mot West Ham sist. Satser på at Bamford blir klar. Da ønsker jeg følgende lag:

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Hjelde - Koch - Raphinha, Dallas, Klich, Harrison - Bamford

Så får Rodrigo og James sloss om å komme innpå i andre omgang.

Dette blir en tøff kamp. Fansen "forventer" nok seier. Det blir viktig å unngå tap. Uavgjort kan vi leve med. Med seier er det farvel til nedrykksspøkelset.

Foreløpig tips: 1-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Tipper at Rodrigo, Bamford og Forshaw alle sitter på benken fra start.

Det meste fungerte meget bra mot West Ham, også etter byttene som tvang seg fram etter 22 og 23 minutter.

Bamford må jo være kamprusten, Forshaw bør matches forsiktig så tidlig etter strekken, og Rodrigo holder kun timen (?).

Fasit får vi på lørdag.
« Siste redigering: Januar 18, 2022, 19:06:49 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt


Tror dilemmaet er enten Hjelde på venstrebacken eller Bate på midten. Hva prioriterer Bielsa?

Det avhenger om Dallas skal brukes på venstrebacken eller på midtbanen.
Om ikke Dallas er venstreback er alternativene Struijk eller Hjelde, tror ikke McCarron når helt opp men man vet jo aldri med Bielsa (McCarron blir jo ikke engang tenåring nr 9 for sesongen siden han blir 21 i mars).
Struijk trengs i midtforsvaret og dermed er alternativet Hjelde på backen.
Om ikke Dallas starter på midten blir det Bate der siden Rodrigo neppe anses som starter siden han bare fikk ca halvtimen på søndag - han får toppen en omgang...
Tror heller ikke at Bamford starter siden han har vært ute såpass lenge og James nå har fått litt rutine på jobben på topp.
Er ellers enig i at man sikkert er forsiktig med Forshaw nå så han starter neppe...

Og siden Killa satte opp benken er McKinstry ute med skade. Dermed blir det:
Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Hjelde - Koch - Raphinha, Dallas, Klich, Harrison - James
Bench: Klaesson, Moore, McCarron, Bate, Jenkins, Forshaw, Rodrigo, Bamford, Miller

PS! Tipper Summerville er ute med covid - de unngår å nevne han blandt de skadde så da antar eg det er grunnen. På benken manglet det i utgangspunktet kantspillere selv om McCarron også kan spille der. Så da belønner eg Amari Millers gode U23-opptredener med en plass på benken, DER kan det plutselig komme en ny tenåringsdebutant for kantspillere bytter vi ofte inn...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho


Meslier - Ayling Llorente Struijk Hjelde - Koch - Raphina Dallas Klich Harrison - Bamford

Benk: Klaesson McCarron Kenneh Moore Jenkins Bate Rodrigo James  McKinstry
Skadet: Cooper Firpo Cresswell Phillips Forshaw Shackleton Roberts Gelhardt


Tror dilemmaet er enten Hjelde på venstrebacken eller Bate på midten. Hva prioriterer Bielsa?

Det avhenger om Dallas skal brukes på venstrebacken eller på midtbanen.
Om ikke Dallas er venstreback er alternativene Struijk eller Hjelde, tror ikke McCarron når helt opp men man vet jo aldri med Bielsa (McCarron blir jo ikke engang tenåring nr 9 for sesongen siden han blir 21 i mars).
Struijk trengs i midtforsvaret og dermed er alternativet Hjelde på backen.
Om ikke Dallas starter på midten blir det Bate der siden Rodrigo neppe anses som starter siden han bare fikk ca halvtimen på søndag - han får toppen en omgang...
Tror heller ikke at Bamford starter siden han har vært ute såpass lenge og James nå har fått litt rutine på jobben på topp.
Er ellers enig i at man sikkert er forsiktig med Forshaw nå så han starter neppe...

Og siden Killa satte opp benken er McKinstry ute med skade. Dermed blir det:
Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Hjelde - Koch - Raphinha, Dallas, Klich, Harrison - James
Bench: Klaesson, Moore, McCarron, Bate, Jenkins, Forshaw, Rodrigo, Bamford, Miller

PS! Tipper Summerville er ute med covid - de unngår å nevne han blandt de skadde så da antar eg det er grunnen. På benken manglet det i utgangspunktet kantspillere selv om McCarron også kan spille der. Så da belønner eg Amari Millers gode U23-opptredener med en plass på benken, DER kan det plutselig komme en ny tenåringsdebutant for kantspillere bytter vi ofte inn...
Der tror jeg du har startellveren, men blir overrasket hvis Forshaw rekker benken. Venter i spenning på duellen Strujk- Wood.. Fortsetter Strujk spillet sitt fra sist...går det mot en meget frustrert Wood denne kampen.. Største trusselen er Saint-Maximin...forferdelig god..må stoppes!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Største trusselen er Saint-Maximin...forferdelig god..må stoppes!

Saint Maximin viste i første oppgjør hvor sterk han kan være, ja.

Men Newcastle har altså 20 mål på 20 kamper nå (mot våre 24) og har sluppet inn 43 på 20 kamper (vi 39).
(Største forskjellen på lagene er jo at vi har 10 poeng mer med tross en ikke ulik målforskjell).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Største trusselen er Saint-Maximin...forferdelig god..må stoppes!

Saint Maximin viste i første oppgjør hvor sterk han kan være, ja.

Men Newcastle har altså 20 mål på 20 kamper nå (mot våre 24) og har sluppet inn 43 på 20 kamper (vi 39).
(Største forskjellen på lagene er jo at vi har 10 poeng mer med tross en ikke ulik målforskjell).

Sett Newcastle i siste to, 1-1 i begge mot Man U og Watford. Saint-Maximin god i begge, og scoret målene. Litt tryggere bak disse kampene, ellers vært veldig suspekte bak tidligere i sesongen. Men som du nevner, vi er 10 poeng foran, og vi er et bedre lag.
Målforskjellen ble jo ødelagt i de fire braktapene mot Manchester-lagene, Liverpool og Arsenal..2-19 her. På de 16 andre kampene står vi med 22-20 som ikke er hakkende galt.

Cherry

Jeg håper Hjelde fortsetter om Firpo er ute. Men jeg tror alle andre alternativer med James, Klich, Bamford, Rodrigo og Dallas blir vurdert først. Så skal nok litt til tror jeg!

Koch var god sist. Håper han fortsetter i 4er. Blir Forshaw klar spiller han forhåpentligvis 8er. Da blir Dallas vb.
Spørsmålet da er om Klich eller Rodrigo spiller 10er.Håper egentlig Rodrigo. Viktig mann å få i gang. Oppløftende mot West Ham sist. Helt ok om det blir Klich også. Var god på søndag Klich.
James ikke god som spiss i det offensive spillet. Blir fysisk dårlig når jeg ser høye innlegg og oppspill mot han. Litt mangel på spilleforståelse og avsluttningsegenskaper. Men fytti rakkern for et råskinn i det defensive.

Deilig med alternativer igjen, så kanskje fornuftig om Forshaw starter på benk hvis han blir klar. Rodrigo og Bamford også.

Meslier
Ayling, Llorente, Strujik, Hjelde
Koch
Raphinha Klich Dallas Harrisson
James

Klaesson, Bamford, Forshaw  Rodrigo, Bate, u23x4.

Sjuk bra benk til å være Leeds!

Tror Leeds toget ruller videre. Vi må slå Newcastle hjemme skal vi drepe nedrykkspøkelset. Sitter på følelsen av at Raphinha vil herje og være innvolvert i mange mål.

Tror du er spot on her.  James som du omtaler , ganske lik Roberts i spilleforståelse - ganske mye å gå på der - men FOR en motor! ;)
 

HåvardK

Kanskje ikke det dummeste å ha Koch i 4-er-rollen mot St Maximin.

SupALeedS

Håper Hjelde får fornyet tillit. Denne kampen skal vinnes, da tar vi virkelig steg bort fra nedrykk. Blir bra bakover med Llroriente og Struijk bak. Litt usikker på om Ayling kommer til å henge med på finte showet til drible vingen til N’castle🙉

TK20

Sett Dallas på St. Maximin. Årner seg.

Reaney

Struijk på St.Maximin og Llorente på Wood (som mot Burnley).

gekon17

Maximin spiller vel ofte på venstre siden, så blir vel fort høyre back/høyre midtforsvarer som passer på han

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


auren

"Bamford has a new injury at the bottom of his foot. He's overcome his muscular problems but now he's got an issue at the bottom of his foot."

Bielsa: "Forshaw and Firpo have muscular injuries and Bamford has a new injury at the bottom of his foot." #lufc

Spørs om noen av disse tre spiller på lørdag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...vi har likevel aklternativer på spissplass nå!

Bielsa:
What is very intriguing or not so much how many injuries, but that players are injured all play in similar positions. In some way we have always found solutions. It's likely for this game we are going to count on Roberts, with Gelhardt and Rodrigo Moreno [?]. The players out of the squad in that position are going to be Patrick and Greenwood. Progressively we have been resolving the situation. The same with the absence of Cooper, Koch, Llorente, Pascal. Resolved with Ayling and Koch as a DM when healthy. Forshaw is a DM. Also true all the clubs have problems with counting on all their players.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

...vi har likevel aklternativer på spissplass nå!

Bielsa:
It's likely for this game we are going to count on Roberts, with Gelhardt and Rodrigo Moreno [?].

Vil det si at disse tre er klare til Newcastle-kampen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

"Bamford has a new injury at the bottom of his foot. He's overcome his muscular problems but now he's got an issue at the bottom of his foot."

Bielsa: "Forshaw and Firpo have muscular injuries and Bamford has a new injury at the bottom of his foot." #lufc

Spørs om noen av disse tre spiller på lørdag.

auren
Er det mulig? Bamford har så vidt jeg husker vært meget utsatt for skader historisk, bortsett fra de to foregående sesongene. Slik jeg ser det har vi kun Gelhardt som en naturlig erstatter for Bamford, og han er uprøvd på dette nivået. Jeg anser ikke Rodrigo, Roberts eller James gode nok til å forsvare en spissplass i et PL lag, og håper inderlig at vi er i markedet for en makker/konkurrent/erstatter til Bamford og Gelhardt. Dog tviler jeg sterkt. Ellers antar jeg det blir Dallas og Ayling på hver sin back. Håper og tror Bielsa gjør grep ift St. Maximin. Han har virkelig terrorisert forsvaret vårt ved flere anledninger..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...vi har likevel aklternativer på spissplass nå!

Bielsa:
It's likely for this game we are going to count on Roberts, with Gelhardt and Rodrigo Moreno [?].

Vil det si at disse tre er klare til Newcastle-kampen?

Det er et sitat fra Bielsa, ja

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-22813694
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Aase93

Er det noen som vet om det er noe som helst mulighet å få tak i billett til kampen?  ::)

Eriksen55

Sorry, men kjenner på et antiklimaks hvis Roberts starter lørdag. Det var egentlig litt ålreit å slippe han søndag. Sikkert tilfeldig. Men alt fløt litt bedre.
James og Roberts samtidig fungerer neppe bra. To med veldig lav spilleforståelse.

James starter da som spiss. Håper Gelhardt er foran i køa på spissplassen. Klich og Rodrigo er foran i 10ern.

Roberts gir oss bedre bredde på benken og kan være en liten joker.

Bamford med ny skade. Er det 4 skaden på rappen nå. Det må være noe riv ruskende galt som blir gjort!


asbfjell

Sorry, men kjenner på et antiklimaks hvis Roberts starter lørdag. Det var egentlig litt ålreit å slippe han søndag. Sikkert tilfeldig. Men alt fløt litt bedre.
James og Roberts samtidig fungerer neppe bra. To med veldig lav spilleforståelse.

James starter da som spiss. Håper Gelhardt er foran i køa på spissplassen. Klich og Rodrigo er foran i 10ern.

Roberts gir oss bedre bredde på benken og kan være en liten joker.

Bamford med ny skade. Er det 4 skaden på rappen nå. Det må være noe riv ruskende galt som blir gjort!

Tror det er store sjanser for at Roberts starter på topp mot Newcastle.
Med Gelhardt, James og Rodrigo på benken, bør vi i alle fall være bra forspent med alternativer når behovet melder seg utover i kampen.

Når det gjelder Bamford's nye skade, så skulle eg gjerne sett en statistikk som viser hvor mange skader våre spillere har pådratt seg på trening, sammenlignet med andre klubber.

Andersen

Det får gå som det går i kampene fremover, når vi har så mange skadede. Roberts , Gelhardt , og Rodrigo er i hvert fall meldt klare til kampen mot Newcastle på lørdag. Noen er da heldigvis tilbake på laget. En liten pause i ligaen fremover vil vel hjelpe på de andre skadede spillerene vi har. Vår sjefsspeider er reist til Østerrike for å prøve å hanke inn Aaronson , og budet er høynet til 22 mill pund visstnok . Jeg blir veldig skuffet visst vi ikke klarer å lande en midtbanespiller , og en rein spiss i dette overgangsvinduet nå i januar.

Eriksen55

Det får gå som det går i kampene fremover, når vi har så mange skadede. Roberts , Gelhardt , og Rodrigo er i hvert fall meldt klare til kampen mot Newcastle på lørdag. Noen er da heldigvis tilbake på laget. En liten pause i ligaen fremover vil vel hjelpe på de andre skadede spillerene vi har. Vår sjefsspeider er reist til Østerrike for å prøve å hanke inn Aaronson , og budet er høynet til 22 mill pund visstnok . Jeg blir veldig skuffet visst vi ikke klarer å lande en midtbanespiller , og en rein spiss i dette overgangsvinduet nå i januar.

Virker som det er større sjanse for skader på trening enn kamp. Så den 2 ukers pause som kommer nå er jeg litt stresset over. 2-3 kamper i uka hadde vært bedre ser detvut som!  ;)

Kickthemdown

Det får gå som det går i kampene fremover, når vi har så mange skadede. Roberts , Gelhardt , og Rodrigo er i hvert fall meldt klare til kampen mot Newcastle på lørdag. Noen er da heldigvis tilbake på laget. En liten pause i ligaen fremover vil vel hjelpe på de andre skadede spillerene vi har. Vår sjefsspeider er reist til Østerrike for å prøve å hanke inn Aaronson , og budet er høynet til 22 mill pund visstnok . Jeg blir veldig skuffet visst vi ikke klarer å lande en midtbanespiller , og en rein spiss i dette overgangsvinduet nå i januar.
Å faen, hadde håpet Roberts sin skade var mer alvorlig. Mystisk hvordan vi plutselig scorer masse mål når Roberts ikke er med.....

Reaney

Seier over Newcastle vil være for godt til å være sant, og da er det ikke sant. Leeds historien handler ikke om å få "pusterom" eller at ting går den "lette veien", Så da lukter det årets store "bananskall" lang vei. Klarer vi uavgjort så skal vi være veldig fornøyde. 

Hallgeir *

Det får gå som det går i kampene fremover, når vi har så mange skadede. Roberts , Gelhardt , og Rodrigo er i hvert fall meldt klare til kampen mot Newcastle på lørdag. Noen er da heldigvis tilbake på laget. En liten pause i ligaen fremover vil vel hjelpe på de andre skadede spillerene vi har. Vår sjefsspeider er reist til Østerrike for å prøve å hanke inn Aaronson , og budet er høynet til 22 mill pund visstnok . Jeg blir veldig skuffet visst vi ikke klarer å lande en midtbanespiller , og en rein spiss i dette overgangsvinduet nå i januar.
Å faen, hadde håpet Roberts sin skade var mer alvorlig. Mystisk hvordan vi plutselig scorer masse mål når Roberts ikke er med.....

Du overraskering ingen lenger.

Lavmål.... ::)
Super Leeds since 1968