Skrevet av Emne: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP  (Lest 9865 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

karaba

Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #210 på: Februar 12, 2022, 19:15:18 »
Interessant at 60 - 70% av Forumet mener Bielsa bør få sparken i morgen....

Jeg mente at han ikke burde fårt ny kontrakt i sommer. Jeg har bare fått bekreftet mine antagelser oftere og oftere utover i sesongen.
Ville vært idioti å ikke fortsette med Bielsa etter opprykk og en imponerende 9. plass og dertil avslutning på sesongen i fjor. Du må være den eneste som ville ha ham ut i sommer.

Jeg er rimelig sikker på at vi rykker ned om Bielsa forlater skuta til sommeren. Våre «middelmådige» spillere vil senke seg 10 prosent uten ham bak spakene. Det er dermed ikke sagt at vi beholder plassen hvis Bielsa fortsetter.

Kampen i dag ble jeg ferdig med et stykke ut i andre omgang da jeg så at poeng var umulig. Vi har nå spilt 5 kamper etter nyttår. To meget gode kamper mot Burnley og West Ham. 1 god kamp mot Villa. 1 OK spillemessig mot Newcastle og en forferdelig kamp i dag. Det er ikke bekmørkt. Det er det derimot for Burnley, Watford og Norwich.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Knallsesong i fjor. Isolert sett null grunn til å gjøre endringer.

Begrunnelsen jeg hadde i sommer var fare det som jeg føler har skjedd i år, og som ser ut til å forsterke seg. Litt redd for kollaps. I tilegg syntes jeg han bruker unggutta feil. Også i fjor og i CC. Begge deler har jeg begrunnet flere ganger her inne.

Når han fikk kontrakt i sommer så var det helt greit. Tenkte det sikkert kunne gå bra. Støttet han hele veien. Men utover høsten og nå januar vinduet så er det nok.

Jeg har sagt mitt om Roberts. Når en manager velger å ta av vår største stjerne i pausen og erstatte han med Roberts. Da har ikke bare begret rent over..det har bruset over i alle retninger!

Mange mener at alt kollapser hvis Bielsa drar. At Ayling, Dallas, Phillips, etc plutselig skal bli CC nivå igjen. Det er jo bare tull mener jeg. Finnes mange managere som kan overgå Bielsa. Han løftet en gruppe spillere opp mange hakk. Mange managere kan holde dem på det nivået. Det skjer jo hele tiden.

Phillips storspiller på landslaget. Bielsa er ikke der! Går bra med Soutgate også.

At Rodrigo, Firpo, Raphinha, Koch og Llorente skal ha bli dårligere uten. Kan like gjerne være motsatt, at de blir bedre.

Tipper Drameh, Summerville og 10 andre heller ikke hatt grått voldsomt...

Det er ihvertfall min forklaring. Så kan andre mene det de vil.
Det som ikke gir helt mening for meg er at Bielsa mener at en liten stall er bra gitt måten vi spiller på. Vi ser jo i dag at da vi starter med samme 11er som forrige kamp med kun noen dagers mellomrom så klarer ikke spillerne å levere på samme nivå. Jeg liker Bielsa fotball, men jeg forstår ikke helt at han mener det kan fungere i PL med så «liten» stall.
Blir også alt for mange kamper hvor vi pga liten stall og mange skadet må bruke spillere på plasser som de i utgangspunktet ikke er best.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raggen

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #211 på: Februar 12, 2022, 19:25:52 »
46 baklengs, men det er bare å kjøre videre på samme viset. Liverpool, Tottenham og United neste. Tipper 12-15 på de tre.

Møter scum i dårlig form men er det noe de klarer mot oss så er det taktikken vår. de siste kampene spiller de forbi første pressledd uten problem og voila.. spring rett igjennom. tror ikke vi får med oss noe som helst mot scum jeg
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #212 på: Februar 12, 2022, 19:39:50 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.
Medlem 94237

Cherry

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #213 på: Februar 12, 2022, 19:40:57 »
Tror faktisk at dette var dråpen’ for mange av oss.
Kommer nok noen bedre kamper, men alt i alt så holder/ tåler ikke Bielsaball, med den troppen vi har Premier League .
Som nevnt før i dag, i dag mista jeg det når Roberts IGJEN sto klar i 2. omg.- og skulle erstatte Raphinha..
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 19:43:33 av Cherry »
 

raggen

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #214 på: Februar 12, 2022, 19:48:36 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Tror de aller fleste av oss er enige om at Bielsa har all ære for hvor vi er nå men nå er det duket for spørsmålet om veien videre??? Bielsa kommer til og være legende i klubben uansett hva som skjer men er mye negativt som skjer i klubben nå og om det er Bielsas lange tid i klubben som nå tærer på alle sammen samt at resultatene går i mot.
Må huske på at Bielsa aldri har vært så lenge i 1 klubb som i Leeds. Lite rotering og lite spilletid på sultne talenter hjelper lite når det er lite matchtrening. Han vil ha liten tropp,vil ha sin spillestil,virker fixert på rangeringssytem,men mener en god manager(kanskje de beste) klarer og endre ting underveis når ting ikke fungerer.
Tror ikke Bielsa sparkes eller at han går nå men men håper vi beholder plassen og får inn en trener som har noe av den samme ideologien og kan ta oss noen steg oppover tabellen mot Europa fotball igjen. For er der vi må og vil være om vi skal holde på stjerne spillere og skaffe oss slike
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #215 på: Februar 12, 2022, 19:55:33 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

leedslife

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #216 på: Februar 12, 2022, 19:57:00 »
Det holder ikke å skylde på at Leeds mangler Phillips og Bamford. Det er alt for mange i Leeds-troppen som ikke holder Premier League nivå. Laget er rett og slett ikke godt nok på dette nivået. Det produseres ingenting bortsett fra enkeltmannsprestasjonen til Rodrigo. Raphinha trenger nok bedre spillere ved din side og han vil blomstre mer i en bedre klubb. Han forsvinner nok til en annen klubb til sommeren. Det same vil skje med Phillips. En stor tabbe å ikke forsterke i overgangsvinduet.  Det bærer nok ned I Championship og laget vil nok slite der også. Noe gjensyn med Premier League vil det ikke bli med det første. Mann mot mannspillestilen er helt håpløs. Den fungerer bare i enkelte tilfeller og er helt håpløs å satse på for å komme videre. Sitter og ser på Norwich mot City og de spiller bedre fotball i øyeblikket enn Leeds desverre.
Her var det mye rart

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #217 på: Februar 12, 2022, 19:57:10 »
Interessant at 60 - 70% av Forumet mener Bielsa bør få sparken i morgen....

Jeg mente at han ikke burde fårt ny kontrakt i sommer. Jeg har bare fått bekreftet mine antagelser oftere og oftere utover i sesongen.
Ville vært idioti å ikke fortsette med Bielsa etter opprykk og en imponerende 9. plass og dertil avslutning på sesongen i fjor. Du må være den eneste som ville ha ham ut i sommer.

Jeg er rimelig sikker på at vi rykker ned om Bielsa forlater skuta til sommeren. Våre «middelmådige» spillere vil senke seg 10 prosent uten ham bak spakene. Det er dermed ikke sagt at vi beholder plassen hvis Bielsa fortsetter.

Kampen i dag ble jeg ferdig med et stykke ut i andre omgang da jeg så at poeng var umulig. Vi har nå spilt 5 kamper etter nyttår. To meget gode kamper mot Burnley og West Ham. 1 god kamp mot Villa. 1 OK spillemessig mot Newcastle og en forferdelig kamp i dag. Det er ikke bekmørkt. Det er det derimot for Burnley, Watford og Norwich.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Knallsesong i fjor. Isolert sett null grunn til å gjøre endringer.

Begrunnelsen jeg hadde i sommer var fare det som jeg føler har skjedd i år, og som ser ut til å forsterke seg. Litt redd for kollaps. I tilegg syntes jeg han bruker unggutta feil. Også i fjor og i CC. Begge deler har jeg begrunnet flere ganger her inne.

Når han fikk kontrakt i sommer så var det helt greit. Tenkte det sikkert kunne gå bra. Støttet han hele veien. Men utover høsten og nå januar vinduet så er det nok.

Jeg har sagt mitt om Roberts. Når en manager velger å ta av vår største stjerne i pausen og erstatte han med Roberts. Da har ikke bare begret rent over..det har bruset over i alle retninger!

Mange mener at alt kollapser hvis Bielsa drar. At Ayling, Dallas, Phillips, etc plutselig skal bli CC nivå igjen. Det er jo bare tull mener jeg. Finnes mange managere som kan overgå Bielsa. Han løftet en gruppe spillere opp mange hakk. Mange managere kan holde dem på det nivået. Det skjer jo hele tiden.

Phillips storspiller på landslaget. Bielsa er ikke der! Går bra med Soutgate også.

At Rodrigo, Firpo, Raphinha, Koch og Llorente skal ha bli dårligere uten. Kan like gjerne være motsatt, at de blir bedre.

Tipper Drameh, Summerville og 10 andre heller ikke hatt grått voldsomt...

Det er ihvertfall min forklaring. Så kan andre mene det de vil.
Det som ikke gir helt mening for meg er at Bielsa mener at en liten stall er bra gitt måten vi spiller på. Vi ser jo i dag at da vi starter med samme 11er som forrige kamp med kun noen dagers mellomrom så klarer ikke spillerne å levere på samme nivå. Jeg liker Bielsa fotball, men jeg forstår ikke helt at han mener det kan fungere i PL med så «liten» stall.
Blir også alt for mange kamper hvor vi pga liten stall og mange skadet må bruke spillere på plasser som de i utgangspunktet ikke er best.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Må si meg enig.

Liten stall og ekstremt mye løping sliter på mannskapet.

Litt større stall og rullering vil holde "alle fornøyde".
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #218 på: Februar 12, 2022, 20:07:08 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

Bielsa var den av 10-20 managere som fikk oss opp med begrensete midler.  Han er sær og sta det vet alle.  Men har han fått de spillerne han har ønsket etter at vi rykket opp, og på det tidspunktet han ønsket dem?  Har klubben backet ham opp tilstrekkelig?  Hvor mange kjøp kan betegnes som suksess?  Det er mange spørsmål her.  Jeg og vrir meg i magen når Roberts kommer inn nok en gang. Men han erstattet ikke Raphina.  Han erstattet James som tok over for Raphinha.

Men skulle man fulgt alle forslag som kommer inn her på dårlige dager hadde vi vært i 4. divisjon  dag.
Medlem 94237

bmoen

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #219 på: Februar 12, 2022, 20:08:35 »
Det holder ikke å skylde på at Leeds mangler Phillips og Bamford. Det er alt for mange i Leeds-troppen som ikke holder Premier League nivå. Laget er rett og slett ikke godt nok på dette nivået. Det produseres ingenting bortsett fra enkeltmannsprestasjonen til Rodrigo. Raphinha trenger nok bedre spillere ved din side og han vil blomstre mer i en bedre klubb. Han forsvinner nok til en annen klubb til sommeren. Det same vil skje med Phillips. En stor tabbe å ikke forsterke i overgangsvinduet.  Det bærer nok ned I Championship og laget vil nok slite der også. Noe gjensyn med Premier League vil det ikke bli med det første. Mann mot mannspillestilen er helt håpløs. Den fungerer bare i enkelte tilfeller og er helt håpløs å satse på for å komme videre. Sitter og ser på Norwich mot City og de spiller bedre fotball i øyeblikket enn Leeds desverre.
Her var det mye rart

Det hadde vært interessant å få høre hva som er så rart?
BMo - Leeds-fan siden 1964

Eriksen55

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #220 på: Februar 12, 2022, 20:09:10 »
Tipper 1-3 til Leeds ( Raphina 2, Dallas)

Lag:
Meslier

Ayling Llorente Strujik Firpo

Koch

Raphinha Rodrigo Dallas Harrison

James
 
Benk: Shackleton, Klich, Forshaw, Roberts, Klaesson, Gelhart, Bate, Hjelde

Summerville tror jeg er ute av rekke nå
Det kan i så fall ikke baseres på hans innsats mot Liverpool i U23.

Når har prestasjonene til u23 spillerne vært et argument for spilletid under Bielsa?

Vi har 3 eller 4 på benken som er aktuelle for å komme inn. Spørs tilstanden til Firpo. Det er Roberts, Shackleton, Klich/Forshaw og evt Firpo.

Gelhardt litt midt i mellom. Kun aktuell om James, Rodrigo og Roberts sliter.

De 4 siste er bare med til Liverpool.

En skade på Dallas fra å ha rett. Tipper det ergrer han at Shack ikke kan spille vb...

Imponerende av Hjelde. Gjorde et bra innhopp. Avverget to baklengs. Må være vanskelig å bli kastet inn i PL uten kamptrening. Dette var hans første minutter med kamp siden West H borte. Han har hatt 6-7 runder med murderball da...

« Siste redigering: Februar 12, 2022, 20:11:28 av Eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #221 på: Februar 12, 2022, 20:17:31 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

Bielsa var den av 10-20 managere som fikk oss opp med begrensete midler.  Han er sær og sta det vet alle.  Men har han fått de spillerne han har ønsket etter at vi rykket opp, og på det tidspunktet han ønsket dem?  Har klubben backet ham opp tilstrekkelig?  Hvor mange kjøp kan betegnes som suksess?  Det er mange spørsmål her.  Jeg og vrir meg i magen når Roberts kommer inn nok en gang. Men han erstattet ikke Raphina.  Han erstattet James som tok over for Raphinha.

Men skulle man fulgt alle forslag som kommer inn her på dårlige dager hadde vi vært i 4. divisjon  dag.

Han var den som fikk oss opp. Han var vel også den første managern som hadde en CV også da.. Kan ikke sammenligne Uwe, Evans, Heggingbottom, Wise, etc med Bielsa.

Jeg vet ikke om Bielsa er backet eller om Bielsa sier nei til spillere. Det er bruken av de man har som jeg reagerer på.

Hvis Bielsa ikke ønsker nye må han bort. Alle ser at jan tar feil.

 Hvis klubben ikke klarer å finne bedre spillere enn Roberts må de ansvarlige bort, evt selge seg ut!

leedslife

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #222 på: Februar 12, 2022, 20:20:24 »
Verste var jo mangel på ledere utpå der. Totalt mangel på fight. Se målene vi slipper inn. Utrolig soft.
Synd at den med mest vilje og tilstedeværelse i laget vårt må ut, men sånn er det. Utrolig skuffende at ingen andre står frem. Er jo nok av erfaring.
Mangelen på punch i sentrallinja må gjøres noe med. Ser ut som en gjeng med små unger til tider.
I tillegg er jo den totale mangelen på kvalitet i posession fra sidene til å bli nervøs av. Like ubrukelige i posession begge sidene. Fulle av redsel over det minste press.
Herregud. Et middelmådig lag. Litt tålmodighet, tilstedeværelse og kvalitet i det vi foretar oss kunne vi enkelt lagt press på Everton. Enkelt!
En 2-1 scoring og de hadde raknet totalt. Har sett den stadion der snu seg raskt i mot tidligere i sesongen. Er en tikkende bombe.
Svakt taktisk i kveld, men rollehaverene stod til stryk. Første omgang var direkte flaut. Jævla barnegjeng!

Må vises noe helt annet neste søn ellers kan det fort bli 6-7-8 mål i mot igjen.

Send Phillips og Cooper til Balkan å gi de en hestesprøyte.


TUNI

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #223 på: Februar 12, 2022, 20:25:01 »
Ja det var dårlig i dag, og veldig mye negativt på forumet. noen som vet hva suporterene i England mener, er dei like negative som oss
TERRY COOPER

Forever Whites

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #224 på: Februar 12, 2022, 20:36:32 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

Bielsa var den av 10-20 managere som fikk oss opp med begrensete midler.  Han er sær og sta det vet alle.  Men har han fått de spillerne han har ønsket etter at vi rykket opp, og på det tidspunktet han ønsket dem?  Har klubben backet ham opp tilstrekkelig?  Hvor mange kjøp kan betegnes som suksess?  Det er mange spørsmål her.  Jeg og vrir meg i magen når Roberts kommer inn nok en gang. Men han erstattet ikke Raphina.  Han erstattet James som tok over for Raphinha.

Men skulle man fulgt alle forslag som kommer inn her på dårlige dager hadde vi vært i 4. divisjon  dag.

Han var den som fikk oss opp. Han var vel også den første managern som hadde en CV også da.. Kan ikke sammenligne Uwe, Evans, Heggingbottom, Wise, etc med Bielsa.

Jeg vet ikke om Bielsa er backet eller om Bielsa sier nei til spillere. Det er bruken av de man har som jeg reagerer på.

Hvis Bielsa ikke ønsker nye må han bort. Alle ser at jan tar feil.

 Hvis klubben ikke klarer å finne bedre spillere enn Roberts må de ansvarlige bort, evt selge seg ut!

Får fortsette denne diskusjonen en annen dag.  i dag er skuffelsen over tapet like stor her i leiren, alkoholen har begynt å snakke og da er det aldri lurt å begi seg inn på større diskusjoner.  Ha en fin kveld.  :)

MOT
Medlem 94237

leedslife

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #225 på: Februar 12, 2022, 20:56:43 »
Det holder ikke å skylde på at Leeds mangler Phillips og Bamford. Det er alt for mange i Leeds-troppen som ikke holder Premier League nivå. Laget er rett og slett ikke godt nok på dette nivået. Det produseres ingenting bortsett fra enkeltmannsprestasjonen til Rodrigo. Raphinha trenger nok bedre spillere ved din side og han vil blomstre mer i en bedre klubb. Han forsvinner nok til en annen klubb til sommeren. Det same vil skje med Phillips. En stor tabbe å ikke forsterke i overgangsvinduet.  Det bærer nok ned I Championship og laget vil nok slite der også. Noe gjensyn med Premier League vil det ikke bli med det første. Mann mot mannspillestilen er helt håpløs. Den fungerer bare i enkelte tilfeller og er helt håpløs å satse på for å komme videre. Sitter og ser på Norwich mot City og de spiller bedre fotball i øyeblikket enn Leeds desverre.
Her var det mye rart

Det hadde vært interessant å få høre hva som er så rart?
Laget ikke er godt nok for dette nivået.... Akkurat nå uten sentrallinjen vår så ligger vi 6 poeng over nedrykk. Nå er det ikke for alle å lese tabell og statistikk så hvis alt er basert på denne kampen kan jeg forstå deg. Idag var det ikke mye PL nivå over oss.
At man ikke kan bruke Phillips og Bamford som unnskyldning er jeg forsåvidt enig i, men det er jo en vesentlig faktor til hvordan vi kan gå fra 2 meget gode prestasjoner mot WH og Villa til dette idag. Kalvin er en av PLs beste midtbanespiller og vår viktigste spiller. Bamford gav oss x antall mål i fjor og har i flere sesonger vært utrolig viktig for kollektivet. Altså, hvordan dette laget bindes sammen. Jeg er vel ikke spinnvill hvis jeg påstår at spillere som de og Cooper gir oss mer kvalitet og ikke minst stabilitet som gjør at vi ikke går så mye opp og ned i prestasjon som nå.
Det med at mann mot mann fotballen er håpløs og fungerer i bare enkelte tilfeller trenger jeg ikke en gang svare på. Da er man så totalt bortreist på hvordan de siste årene med Bielsa har vært at jeg har nesten ikke ord. Følger du hver kamp eller bare de vi taper?
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 20:59:31 av leedslife »

lowfields

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #226 på: Februar 12, 2022, 21:17:50 »

Får fortsette denne diskusjonen en annen dag.  i dag er skuffelsen over tapet like stor her i leiren, alkoholen har begynt å snakke og da er det aldri lurt å begi seg inn på større diskusjoner.  Ha en fin kveld.  :)

MOT
Er vel akkurat da de beste poengene kommer frem  ;D-. Internett er full av gift etter hvert tap - makan til sutring. Vi er ikke det eneste laget i historien som har tapt en kamp 3-0. Pr idag er vi et lag mellom 8-16 i PL. Alle mulige marginer plasserer oss der et sted. Hvis det som har gitt oss suksess i 3 år plutselig blir et problem, kan ikke det skyldes på ledelsen. Da får heller lederne i laget komme seg på jobb og si ifra.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

auren

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #227 på: Februar 12, 2022, 21:24:42 »
Sitter og ser på Norwich mot City og de spiller bedre fotball i øyeblikket enn Leeds desverre.

For å si det sånn - hadde du vært Norwichfan nå hadde du vært inne på Norwich-forumet og raljert hvor udugelige Norwich er og at de ryker rett ned til Championship og så videre til L1, og så hadde du vist til at Leeds spiller underholdende fotball og kunne tenkt deg Bielsa som manager.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Carl Fisker

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #228 på: Februar 12, 2022, 21:30:26 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

Bielsa var den av 10-20 managere som fikk oss opp med begrensete midler.  Han er sær og sta det vet alle.  Men har han fått de spillerne han har ønsket etter at vi rykket opp, og på det tidspunktet han ønsket dem?  Har klubben backet ham opp tilstrekkelig?  Hvor mange kjøp kan betegnes som suksess?  Det er mange spørsmål her.  Jeg og vrir meg i magen når Roberts kommer inn nok en gang. Men han erstattet ikke Raphina.  Han erstattet James som tok over for Raphinha.

Men skulle man fulgt alle forslag som kommer inn her på dårlige dager hadde vi vært i 4. divisjon  dag.

Han var den som fikk oss opp. Han var vel også den første managern som hadde en CV også da.. Kan ikke sammenligne Uwe, Evans, Heggingbottom, Wise, etc med Bielsa.

Jeg vet ikke om Bielsa er backet eller om Bielsa sier nei til spillere. Det er bruken av de man har som jeg reagerer på.

Hvis Bielsa ikke ønsker nye må han bort. Alle ser at jan tar feil.

 Hvis klubben ikke klarer å finne bedre spillere enn Roberts må de ansvarlige bort, evt selge seg ut!
Roberts har nok kvaliteter som Bielsa observerer på trening hver dag. At det ikke lykkes for ham i dag behøver ikke bety at spillerbyttet var dårlig fundert. Når laget fungerer dårlig som enhet blir det gjerne slik at enkeltspillere ikke presterer på et høyt nivå. Jeg tipper at Bielsa heller ikke er fornøyd med kampen i dag. Han vil gjøre sitt ytterste for å få skuta på rett kjøl igjen.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #229 på: Februar 12, 2022, 21:30:52 »






Får fortsette denne diskusjonen en annen dag.  i dag er skuffelsen over tapet like stor her i leiren, alkoholen har begynt å snakke og da er det aldri lurt å begi seg inn på større diskusjoner.  Ha en fin kveld.  :)

MOT

Denne saken er nok het en stund, så muligheten for diskusjon er nok det senere.

Kos deg i kveld  :)

Kato

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #230 på: Februar 12, 2022, 21:36:03 »
Kan jo være andre ting som skjer i kullisene også.  Bielsa er ikke kjent for å klage på andre utad, men muligens han ikke er helt fornøyd med hva han har fått av forsterkninger i det siste.  Han har sine veldig bestemte meninger har han.  Men folk har tydeligvis korttidsminne.  Det var Bielsa som bragte oss tilbake til det gode selskap med svært begrensede midler. Etter 16 år i elendigheten.

Han brakte oss tilbake og det skal han ha en massiv takk og berømmelse for. Men det virker som for mange Leeds fan at Bielsa er den eneste som kunne klart det og den eneste som kan holde oss i PL. Og det er jo helt feil.

Sport er ferskvare. Bamford sine 20 mål i fjor hjelper oss nada i år. Bielsa sine tre år med nydelig fotball hjelper lite hvis ting ikke fungerer i år 4 og vi står i fare for å rykke ned.

Skal klubben sitte stille i båten og se på at vi rykker ned i takknemlighet for at han rykket opp med oss?

Bielsa var den av 10-20 managere som fikk oss opp med begrensete midler.  Han er sær og sta det vet alle.  Men har han fått de spillerne han har ønsket etter at vi rykket opp, og på det tidspunktet han ønsket dem?  Har klubben backet ham opp tilstrekkelig?  Hvor mange kjøp kan betegnes som suksess?  Det er mange spørsmål her.  Jeg og vrir meg i magen når Roberts kommer inn nok en gang. Men han erstattet ikke Raphina.  Han erstattet James som tok over for Raphinha.

Men skulle man fulgt alle forslag som kommer inn her på dårlige dager hadde vi vært i 4. divisjon  dag.

Han var den som fikk oss opp. Han var vel også den første managern som hadde en CV også da.. Kan ikke sammenligne Uwe, Evans, Heggingbottom, Wise, etc med Bielsa.

Jeg vet ikke om Bielsa er backet eller om Bielsa sier nei til spillere. Det er bruken av de man har som jeg reagerer på.

Hvis Bielsa ikke ønsker nye må han bort. Alle ser at jan tar feil.

 Hvis klubben ikke klarer å finne bedre spillere enn Roberts må de ansvarlige bort, evt selge seg ut!
Roberts har nok kvaliteter som Bielsa observerer på trening hver dag. At det ikke lykkes for ham i dag behøver ikke bety at spillerbyttet var dårlig fundert. Når laget fungerer dårlig som enhet blir det gjerne slik at enkeltspillere ikke presterer på et høyt nivå. Jeg tipper at Bielsa heller ikke er fornøyd med kampen i dag. Han vil gjøre sitt ytterste for å få skuta på rett kjøl igjen.

De kvalitetene har vi sett null av i kamper. Han har vært totalt hjelpeløs i stort sett alle kamper han kommer inn. Det finnes ikke et argument i verden for at Tyler Roberts skal spille ett eneste sekund for Raphinha.

baste

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2
« Svar #231 på: Februar 12, 2022, 22:04:56 »
En overraskende dårlig forestilling av Leeds i dag. Synd med Dallas, men vi ble ikke svekket mye når Hjelde kommer inn. Ikke der vi taper kampen.

Raphinha ble tatt ut pga av at han trenger hvile, noe som på sikt er gull verd. Men han var bedre i dag en sist kamp.  ( Graham Smyth has reported on Twitter that Leeds United winger Raphinha was speaking to the medical staff before the match against Everton at Goodison Park.)

Enig med alle som kritiserer at T. Roberts kommer inn. Ville brukt Summerville på høyre kant, evt inn med Gelhardt og ut med James på kant. Summeville gjorde en god kamp i U 23 seieren mot LFC.

4 Shaw burde nok startet kampen, men også der trur æ at Bielsa matcher han forsiktig.

Snart er Kalvin Philips tilbake,,Rodrigo har endelig begynt å vise hva som bor i han, og James bør spille midtspiss resten av året. Han viste mot A.V at han kan fungere i den rollen. Firpo er og tilbake straks, også han viser glimt av hva han kan, før skaden.

Æ vil ikke ha Bielsa ut, men synes det er skivebom å ikke forsterke i januar, når alle så hvor tynn stall vi har.


Come on Leeds. Fornøyd med 3 poeng på de 3 neste, men håper på 4 poeng.

« Siste redigering: Februar 12, 2022, 22:15:55 av baste »

Eriksen55

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #232 på: Februar 12, 2022, 22:17:02 »
Tror faktisk at dette var dråpen’ for mange av oss.
Kommer nok noen bedre kamper, men alt i alt så holder/ tåler ikke Bielsaball, med den troppen vi har Premier League .
Som nevnt før i dag, i dag mista jeg det når Roberts IGJEN sto klar i 2. omg.- og skulle erstatte Raphinha..

På 316 minutter med PL fotball har Gelhardt
- 1 mål
- 1 assist
- Fått 2 straffer
- 13 velykka driblinger

Dette er en start og innhopp i kamper vi har slitt. Med hovedspissen skadet...så klarer jeg ikke la være å tenke på hvordan de tallene hadde sett ut med 1600 minutter spilletid.

Roberts har i år på 1159 minutter. 1 mål og 1 assist. Ingen straffer fått vel? Driblinger ikke oversikt, men må vel være mer enn 16.

Totalt i PL har Roberts:
 2496 = 2 mål og 3 assist - 1337 av de min i fjor når vi pøsa inn mål og spilte god fotball. Finnes det dårligere stats for en offensiv spiller i PL?
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 22:19:10 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2
« Svar #233 på: Februar 12, 2022, 22:23:24 »
En overraskende dårlig forestilling av Leeds i dag. Synd med Dallas, men vi ble ikke svekket mye når Hjelde kommer inn. Ikke der vi taper kampen.

Raphinha ble tatt ut pga av at han trenger hvile, noe som på sikt er gull verd. Men han var bedre i dag en sist kamp.  ( Graham Smyth has reported on Twitter that Leeds United winger Raphinha was speaking to the medical staff before the match against Everton at Goodison Park.)

Enig med alle som kritiserer at T. Roberts kommer inn. Ville brukt Summerville på høyre kant, evt inn med Gelhardt og ut med James på kant. Summeville gjorde en god kamp i U 23 seieren mot LFC.

4 Shaw burde nok startet kampen, men også der trur æ at Bielsa matcher han forsiktig.

Snart er Kalvin Philips tilbake,,Rodrigo har endelig begynt å vise hva som bor i han, og James bør spille midtspiss resten av året. Han viste mot A.V at han kan fungere i den rollen. Firpo er og tilbake straks, også han viser glimt av hva han kan, før skaden.

Æ vil ikke ha Bielsa ut, men synes det er skivebom å ikke forsterke i januar, når alle så hvor tynn stall vi har.


Come on Leeds. Fornøyd med 3 poeng på de 3 neste, men håper på 4 poeng.
Uenig med deg vedr Dallas. Er vel ikke en spiller som er værre å miste.
Hjelde gjorde det helt ok i enkelte deler av spillet han.

Eller uenig og uenig. Når nesten samtlige spillere er så totalt akterutseilt så spørs det om en stakkkars mann fra nord irdland hadde hatt så mye å si.

Reaney

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #234 på: Februar 13, 2022, 10:47:43 »
Omtrent alle Scum eller Looserpool supportere som jeg har truffet det siste halvåret presiserer at Raphina snart er en av deres spillere. Da bytter du ikke ut en av våre mest ettertraktede spillere og setter inn Roberts. Fullstendig galskap. Bielsa lever virkelig opp til kallenavnet El loco.

ingve1960

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #235 på: Februar 13, 2022, 11:01:08 »
Alle mener james bare kunne spille kant, når bielsa vet gjør det er det også galt, valget står da mellom jack og raphina. Ingen av de hvar veldig gode.

Kato

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #236 på: Februar 13, 2022, 11:04:57 »
Omtrent alle Scum eller Looserpool supportere som jeg har truffet det siste halvåret presiserer at Raphina snart er en av deres spillere. Da bytter du ikke ut en av våre mest ettertraktede spillere og setter inn Roberts. Fullstendig galskap. Bielsa lever virkelig opp til kallenavnet El loco.

Enig med deg mht at såkalte "større klubber" anser Raphinha som "deres" utpå sommeren.
Det er lov å drømme.
Det gjør jo tidvis vi også mht spillere vi gjerne skulle sett i den hvite trøya.  ;)

Men rett skal være rett ift byttet i går;
- Raphina ble egentlig erstattet med James på vingen, mens Roberts inntok senterrollen for James.
Bielsa følte han måtte gjøre noe som kunne endre angrepsspillet vårt, og valget falt ned på den justeringen.

Sett i ettertid; - funket ikke.
Det heller.

Det er ikke noe etterpåklokskap i dette. 2 millioner Leeds-supportere kunne fortalt Bielsa at Roberts for Raphinha er en forferdelig avgjørelse. En av de verste jeg har sett.

leedslife

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #237 på: Februar 13, 2022, 11:11:38 »
Kom det noe update vedr Dallas i går?
Firpo var klar til neste helg? Noen flere? Cooper/Bamford?

stian

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #238 på: Februar 13, 2022, 11:44:41 »
Omtrent alle Scum eller Looserpool supportere som jeg har truffet det siste halvåret presiserer at Raphina snart er en av deres spillere. Da bytter du ikke ut en av våre mest ettertraktede spillere og setter inn Roberts. Fullstendig galskap. Bielsa lever virkelig opp til kallenavnet El loco.

Enig med deg mht at såkalte "større klubber" anser Raphinha som "deres" utpå sommeren.
Det er lov å drømme.
Det gjør jo tidvis vi også mht spillere vi gjerne skulle sett i den hvite trøya.  ;)

Men rett skal være rett ift byttet i går;
- Raphina ble egentlig erstattet med James på vingen, mens Roberts inntok senterrollen for James.
Bielsa følte han måtte gjøre noe som kunne endre angrepsspillet vårt, og valget falt ned på den justeringen.

Sett i ettertid; - funket ikke.
Det heller.

Det er ikke noe etterpåklokskap i dette. 2 millioner Leeds-supportere kunne fortalt Bielsa at Roberts for Raphinha er en forferdelig avgjørelse. En av de verste jeg har sett.

Jeg var helt enig i å ta av Raphinha. Ja, han har x-faktor, men han var veldig svak på et svakt lag i en elendig omgang. At det er Roberts som kommer inn er merkelig, men han måtte ta grep og Raphinha virket helt ute av det.

Vi ble massakrert av et Everton som nok kommer til å plukke mye poeng utover. De var ikke eminente på noe som helst vis, men de hadde en voldsom intensitet og vilje og en game plan som var egnet til å få fram det verste i Leedslaget. En kamp å glemme på alle mulige måter, men en bekymringsverdig prestasjon over hele fjøla.


HåvardK

Sv: Kamp vs Everton @Goodison Park 12.02.22 kl. 16:00 på TV2 SP
« Svar #239 på: Februar 13, 2022, 11:46:46 »
Kom det noe update vedr Dallas i går?
Firpo var klar til neste helg? Noen flere? Cooper/Bamford?
Har ikke fanget opp noe om Dallas. Cooper er vel ikke meldt klar før i mars, mens det ikke er sagt noe annet om Bamford enn at han ikke blir kvitt skaden. Jeg prøver å slå meg til ro med at Bamford er ute resten av sesongen - han vil vel være kamprusten uansett når han måtte bli klar, og dermed trenge tid for å kunne bidra.
Firpo skulle være klar til i går, men var ikke med i troppen. Cresswell det samme.