Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17668 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

palle

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #210 på: Februar 27, 2022, 12:15:53 »
Offisielt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29560/club-statement-marcelo-bielsa

Jepp. Takk for alt.

Er ikke veldig religiøs anlagt, men det skal vel et mirakel til for at
1) vi finner en aktuell coach
2) vedkommende vil være i stand til å holde oss i PL med dagens skade-/spillersituasjon.

...ooo, vi vandrar saman...

ziganda

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #211 på: Februar 27, 2022, 12:20:50 »
Takk Bielsa. Det har vært stor underholdning, selv om det ikke alltid har vært gøy.

Om en ny manager kan holde oss oppe med det spillermaterialet blir jeg veldig positivt overrasket.

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #212 på: Februar 27, 2022, 12:20:56 »
Offisielt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29560/club-statement-marcelo-bielsa

Jepp. Takk for alt.

Er ikke veldig religiøs anlagt, men det skal vel et mirakel til for at
1) vi finner en aktuell coach
2) vedkommende vil være i stand til å holde oss i PL med dagens skade-/spillersituasjon.
Ja, det er ingen tvil om at vi i stor grad må basere oss på håp i tiden fremover:
- håp om at skadde spillere blir spilleklare (og faktisk kan tilføre laget noe)
- håp om at de andre lagene i sumpa tar lite poeng
- håp om at spillergruppa får tilført ny energi ved trenerskifte
- håp om at Orta og Rad har jobbet i kulissene en stund, slik at byttet ikke er tuftet på panikk
- håp om at klubben faktisk er i stand til å tiltrekke seg et solid navn

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #213 på: Februar 27, 2022, 12:29:42 »
Offisielt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29560/club-statement-marcelo-bielsa

Jepp. Takk for alt.

Er ikke veldig religiøs anlagt, men det skal vel et mirakel til for at
1) vi finner en aktuell coach
2) vedkommende vil være i stand til å holde oss i PL med dagens skade-/spillersituasjon.
Ja, det er ingen tvil om at vi i stor grad må basere oss på håp i tiden fremover:
- håp om at skadde spillere blir spilleklare (og faktisk kan tilføre laget noe)
- håp om at de andre lagene i sumpa tar lite poeng
- håp om at spillergruppa får tilført ny energi ved trenerskifte
- håp om at Orta og Rad har jobbet i kulissene en stund, slik at byttet ikke er tuftet på panikk
- håp om at klubben faktisk er i stand til å tiltrekke seg et solid navn


Er vel ingen tvil om at det blir Jessie March, med et skuffende halv år i Bundesliga som det sterkeste og siste på sin CV. Joda, han vant med Salzburg i Østerrike, men det blir som å vinne fransk liga med PSG.
Marching on together!

GaryMac

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #214 på: Februar 27, 2022, 12:38:10 »
12 kamper igjen.
Tror vi må vinne 3 av de første seks for å behold plassen.
Møter Leicester,  Aston Villa, Norwich, Wolves, Southampton, Watford. Må IKKE tape mot Norwich og Watford.
Deretter følger Chelsea, Crystal P, ManCity og Arsenal, før de to siste mot Brighton og Brentford.
Ingen tvil om at det blir tøffe tak for ny manager. Får to kamper til å "sette laget" litt før vi MÅ slå Norwich.

Hallgeir *

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #215 på: Februar 27, 2022, 12:44:05 »
Offisielt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29560/club-statement-marcelo-bielsa

Jepp. Takk for alt.

Er ikke veldig religiøs anlagt, men det skal vel et mirakel til for at
1) vi finner en aktuell coach
2) vedkommende vil være i stand til å holde oss i PL med dagens skade-/spillersituasjon.

Ny manager blir offentliggjort i morgen, skrives det.

Da blir det Marsch.
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 14:40:43 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #216 på: Februar 27, 2022, 13:31:47 »
Graham Smyth
@GrahamSmyth
Leeds are hoping to make an announcement on a new appointment tomorrow. Jesse Marsch is expected to replace Marcelo Bielsa.

stian

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #217 på: Februar 27, 2022, 13:43:48 »
Det er lov å håpe at et managerbytte gir en psykologisk og treningsmessig "restart", men hva er det vår nye (midlertidige) manager tar over? En tynn stall med mye skader, en stor andel spillere som ingen ville sett som PL-materiale for kort tid siden og ingen mulighet til å handle spillere. Dette kan bli tøft for noen og enhver.

Leeds are falling apart again??


Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #218 på: Februar 27, 2022, 14:20:43 »
https://m.youtube.com/watch?v=Idkb0c8-W58

Marsch forklarer sin egen filosofi. Selv Bielsa og Leeds er nevnt her.

Perik

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #219 på: Februar 27, 2022, 14:21:06 »
Kongen er død, lenge leve kongen.

Kjenner ikke til denne amerikaneren som sannsynligvis kommer inn. Håper han er mer som Bielsa enn taperen Lampard, som ved første og beste anledning klager på dommerfeil.
Har vært en befrielse å være ett unntak fra så mange dårlige tapere.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #220 på: Februar 27, 2022, 15:19:23 »
Bielsa endte opp som sin egen verste fiende. Hadde han evnet å justere defensivt, tror jeg han hadde kommet gjennom dette. Men den totale mangelen på vilje til endring, selv når det ryr inn, ble nok hans bane.

Selvsagt trist etter alt han har gjort for oss, men helt riktig at han får sparken.

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #221 på: Februar 27, 2022, 15:25:14 »
Bielsa endte opp som sin egen verste fiende. Hadde han evnet å justere defensivt, tror jeg han hadde kommet gjennom dette. Men den totale mangelen på vilje til endring, selv når det ryr inn, ble nok hans bane.

Selvsagt trist etter alt han har gjort for oss, men helt riktig at han får sparken.

Enig eller uenig i sparkingen, alle håper vel den påstanden er riktig.

Svaret får vi til sommeren og utover neste sesong.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #222 på: Februar 27, 2022, 15:49:34 »
https://m.youtube.com/watch?v=Idkb0c8-W58

Marsch forklarer sin egen filosofi. Selv Bielsa og Leeds er nevnt her.

Dette er gjennomtenkt og ingen panikk ansettelse. Han har mye Bielsaball i seg. Men har en annen tilnæring til det defensive. Han er kjent for å være flink med og bruke unggutter. Vil tro at Gelhardt og unggutta ikke gråter nå. Spiller ofte med to spisser, så rimelig sikker på at nå er tiden inne for Gelhardt til å skinne. Når dem har satset så mye på akademiet så må det være en sjef som kan forvalte arven. Det har vi ikke hatt.
Jeg blir heller ikke overrasket om Roberts kan få en oppsving hvis spillet forenkles. Men det vil tiden vise.

Bielsa har bygget opp fysikken og ferdighetene. Han etterlater seg mye bra, men syntes det er helt riktig å ta grep nå som det har blitt som det har blitt. Håper det blir roligere treninger, bare det kan gi overskudd til gruppa.

Ser flere mener at Ayling, Cooper, Dallas, Phillips og Bamford plutselig skal holde CC nivå igjen. Det mener jeg er tull. Dem vil holde tilnærmet samme nivå, kanskje noen senker seg og andre hever seg. Men det har vært tydelig at Bielsa sine idéer ikke lenger var noe gutta slukte uten spørsmål. Det er naturlig når resultatene er som dem er. CC gutta vil nok alltid være takknemlige for å ha jobbet med Bielsa. Men det er en tid for alt, nå var det Bielsa sin tur.

Jeg tror at med et tryggere forsvsr foran seg så blir Meslier enda bedre.
Ayling og Firpo blir ikke satt i så mange håpløse 1 mot 1 situasjoner og kan igjen få bruke litt energi fremover.
Strujik, Llorente, Koch blir klasse stoppere i et soneforsvar. Koch og Llorente har spilt seg inn på 2 av verdens beste landslag med sone. I dag er begge ute av sine landslag. Men sone kan dem veldig godt. Ser null utfordringer med å legge om, vi vil være tettere bakover. Mye tettere!  Mer spent på hvor bra det vil sitte offensivt. Men håpet er at Raphinha og Rodrigo nå får en boost. Da kan mye skje!
På midten vil en skadefri Phillips fortsette å dominere. Dallas vil forhåpentligvis få litt mer kontunitet i en og samme rolle. Vil tro at Bate er nærmere spill også.
Summerville er neppe lei seg. Og nå er det større sjanse for at Drameh overtar plassen til Ayling neste år.

Holder vi oss i PL? Usikkert. Jeg tror det er større sjans for det nå enn å fortsatt med Bielsa. Fasiten på det får vi aldri, men full respekt for dem som mener det motsatte.

Det jeg blir litt mør på er de som har uttalt i some at de heller vil spille CC med Bielsa enn PL med en annen. Flere som skriver at de håper den nye ikke lykkes for å få bevist at grepet som ble tatt var feil.

At han nye ikke har etfaring fra Engelsk fotball tror jeg har lite å si. Han har vært i Europeisk fotball. Bielsa hadde heller ingen erfaring. Dette gjelder mange andre også.

Å hoppe etter Wirkola..Bielsa i denne sammenhengen. Ikke lett. Supporterne vil nok hogge raskt om resultatene uteblir. Redd supporterne fort kan ødelegge om det blir en trå start.
Det som har skjedd med Bielsa er ikke Marsch sin skyld. Han fortjener å starte på null, ikke minus. Håper supportene skjønnerat her må vi stå bak sjefen og spillerne ut sesongen.
Syntes faktisk han viser solide baller som tar over etter Bielsa - For han vet at det fort kan bli støy.

Marsch spiller primært 4-2-2-2 med brede vinger. Men er ikke fastlåst å varierer mye. Dette forklares bra i linken over.

Tror dette blir bra jeg. Allerede neste kamp håper jeg vi får se Rodrigo og Gelhardt sammen på topp. Raphinha i storform på høyresiden og en bunnsolid stopperduo foran en levende vegg.

Gleder meg til neste kamp!!

« Siste redigering: Februar 27, 2022, 15:52:58 av Eriksen55 »

Sydhagen

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #223 på: Februar 27, 2022, 16:12:59 »
https://m.youtube.com/watch?v=Idkb0c8-W58

Marsch forklarer sin egen filosofi. Selv Bielsa og Leeds er nevnt her.

Dette er gjennomtenkt og ingen panikk ansettelse. Han har mye Bielsaball i seg. Men har en annen tilnæring til det defensive. Han er kjent for å være flink med og bruke unggutter. Vil tro at Gelhardt og unggutta ikke gråter nå. Spiller ofte med to spisser, så rimelig sikker på at nå er tiden inne for Gelhardt til å skinne. Når dem har satset så mye på akademiet så må det være en sjef som kan forvalte arven. Det har vi ikke hatt.
Jeg blir heller ikke overrasket om Roberts kan få en oppsving hvis spillet forenkles. Men det vil tiden vise.

Bielsa har bygget opp fysikken og ferdighetene. Han etterlater seg mye bra, men syntes det er helt riktig å ta grep nå som det har blitt som det har blitt. Håper det blir roligere treninger, bare det kan gi overskudd til gruppa.

Ser flere mener at Ayling, Cooper, Dallas, Phillips og Bamford plutselig skal holde CC nivå igjen. Det mener jeg er tull. Dem vil holde tilnærmet samme nivå, kanskje noen senker seg og andre hever seg. Men det har vært tydelig at Bielsa sine idéer ikke lenger var noe gutta slukte uten spørsmål. Det er naturlig når resultatene er som dem er. CC gutta vil nok alltid være takknemlige for å ha jobbet med Bielsa. Men det er en tid for alt, nå var det Bielsa sin tur.

Jeg tror at med et tryggere forsvsr foran seg så blir Meslier enda bedre.
Ayling og Firpo blir ikke satt i så mange håpløse 1 mot 1 situasjoner og kan igjen få bruke litt energi fremover.
Strujik, Llorente, Koch blir klasse stoppere i et soneforsvar. Koch og Llorente har spilt seg inn på 2 av verdens beste landslag med sone. I dag er begge ute av sine landslag. Men sone kan dem veldig godt. Ser null utfordringer med å legge om, vi vil være tettere bakover. Mye tettere!  Mer spent på hvor bra det vil sitte offensivt. Men håpet er at Raphinha og Rodrigo nå får en boost. Da kan mye skje!
På midten vil en skadefri Phillips fortsette å dominere. Dallas vil forhåpentligvis få litt mer kontunitet i en og samme rolle. Vil tro at Bate er nærmere spill også.
Summerville er neppe lei seg. Og nå er det større sjanse for at Drameh overtar plassen til Ayling neste år.

Holder vi oss i PL? Usikkert. Jeg tror det er større sjans for det nå enn å fortsatt med Bielsa. Fasiten på det får vi aldri, men full respekt for dem som mener det motsatte.

Det jeg blir litt mør på er de som har uttalt i some at de heller vil spille CC med Bielsa enn PL med en annen. Flere som skriver at de håper den nye ikke lykkes for å få bevist at grepet som ble tatt var feil.

At han nye ikke har etfaring fra Engelsk fotball tror jeg har lite å si. Han har vært i Europeisk fotball. Bielsa hadde heller ingen erfaring. Dette gjelder mange andre også.

Å hoppe etter Wirkola..Bielsa i denne sammenhengen. Ikke lett. Supporterne vil nok hogge raskt om resultatene uteblir. Redd supporterne fort kan ødelegge om det blir en trå start.
Det som har skjedd med Bielsa er ikke Marsch sin skyld. Han fortjener å starte på null, ikke minus. Håper supportene skjønnerat her må vi stå bak sjefen og spillerne ut sesongen.
Syntes faktisk han viser solide baller som tar over etter Bielsa - For han vet at det fort kan bli støy.

Marsch spiller primært 4-2-2-2 med brede vinger. Men er ikke fastlåst å varierer mye. Dette forklares bra i linken over.

Tror dette blir bra jeg. Allerede neste kamp håper jeg vi får se Rodrigo og Gelhardt sammen på topp. Raphinha i storform på høyresiden og en bunnsolid stopperduo foran en levende vegg.

Gleder meg til neste kamp!!
Flott innlegg!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #224 på: Februar 27, 2022, 16:32:01 »
Fint med et positivt innlegg, Eriksen55! :)

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg syns det er en skikkelig trist sorti og at trekløveret må dele ansvaret for hvordan det har blitt, men selvsagt skal Marsch få sjanse til å vise seg før man avlegger dom over jobben han gjør. Om fansen er på ryggen hans pga Bielsa, så ville det vært håpløst. Har derimot ingen tro på det. Måten Leedsfansen har støttet laget på i årets sesong, er det ikke mange andre som hadde gjort etter. Rodrigo & Gelhardt på topp håper jeg vi får se. Det tror jeg på papiret er en god match, med en kreativ spiller og en mer direkte, energisk og rettvendt spiss i Joffy.

Alt dette blir derimot på papiret. Det er enkelt med ei punktliste over hva som skal fikses. Vi må vente å se til fasiten kommer. Han er helt nødt til å få en god start. Som alltid stiger håpet igjen når kamp nærmer seg og det kan godt være vi får se noe helt annet allerede mot Leicester, men han får ti og tretten dager til Aston Villa og Norwich i nøkkelkamper på Elland Road. Klarer vi minst fire poeng av de tre neste kampene?
Marching on together!

samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #225 på: Februar 27, 2022, 16:32:39 »
En utrolig trist dag å være Leedssupporter. Uvirkelig at Bielsa sin tid i Leeds er over.

Blir spennende å se hvordan det går ut sesongen. Ny manager vil komme til ett fullpakket ER som synger Bielsa sanger.
Er avhengig av en god start ellers er jeg redd dette går galt.
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #226 på: Februar 27, 2022, 16:35:32 »
Bra og optimisisk skrevet Eriksen, og håper selvfølgelig det går som du beskriver. Jeg er nok en som tror sjansen for å unngå nedrykk hadde vært hakket større hvis Bielsa hadde fått fullført alle kampene mot jevnbyrdige motstandere. Men er veldig spent på fortsettelsen med Marsch. Men tror beskrivelsen din er litt rosenrød, særlig fordi han ikke greide å få noe særlig ut av Leipzig (flere tap enn seire), i en liga som er hakket enklere enn PL. Tror også på mer «treghet i systemet» ved å legge om spillestilen, i forhold til det du beskriver. Men håper du har rett.
MOT

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #227 på: Februar 27, 2022, 17:26:02 »
Bra og optimisisk skrevet Eriksen, og håper selvfølgelig det går som du beskriver. Jeg er nok en som tror sjansen for å unngå nedrykk hadde vært hakket større hvis Bielsa hadde fått fullført alle kampene mot jevnbyrdige motstandere. Men er veldig spent på fortsettelsen med Marsch. Men tror beskrivelsen din er litt rosenrød, særlig fordi han ikke greide å få noe særlig ut av Leipzig (flere tap enn seire), i en liga som er hakket enklere enn PL. Tror også på mer «treghet i systemet» ved å legge om spillestilen, i forhold til det du beskriver. Men håper du har rett.

Det kan være. Men ønsker så inderlig at det her skal bli bra! Sånn han ønsker å spille så vil vi få se et lag med massivt med spurter og voldsomt press. Litt mer sånn vi så ut med Bielsa de tre første årene, men ikke så mye i år. Om han klarer å få det ut i praksis i Leeds gjenstår jo å se.

At han ikke har lyktes et sted legger ikke jeg vekt på. Det er nok så sammensatt at det blir håpløst å spekulere hvorfor. Men det finnes mange eksempler på managere som lykkes et sted for så å virke fortapt i neste jobb, før han er et geni i neste jobb igjen. Tipper at Ranieri var en like god manager året etter at Leicester vant, selv om resultatene var mye svakere.

Blir det full klaff mellom spillerne og Marsch så rykker vi garantert ikke ned. Så gjenstår det å se hvordan det blir til slutt.

Bielsa er gud. Klapper han av som legende. Gitt meg noen vannvittige opplevelser. Men det som har vært hjelper lite akkurat nå. Nå må ermene brettes opp og det må plukkes poeng.

Dette blir en restart for gruppa. Alle klippekort er kastet. Som ved alle manager bytter kan nye hevde seg og andre falle bakover. Vil tro at unggutta og enkelte andre sitrer etter å vise seg frem, mens andre tenker at dem må ta seg sammen. Alle vil jo spille mest mulig håper jeg.

Håper også at han bruker spillerne i sine naturlige posisjoner. Ayling på hb og Shackleton på midten. Dallas vil være potet, men håper han kun blir dratt bort fra midten ved krise. Håpet er at unggutta blir kastet inn før Dallas må spille overalt. James er ving og Rodrigo er spiss.

Tidligere har ikke Marsch spilt med en klar 10er/offensiv midtbane. Det er jo flott da vi ikke har noen i stallen som er offensiv midtbane..

Som sagt. Håper og tror dette blir bra :)

GeirO

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #228 på: Februar 27, 2022, 18:11:54 »
Bra og optimisisk skrevet Eriksen, og håper selvfølgelig det går som du beskriver. Jeg er nok en som tror sjansen for å unngå nedrykk hadde vært hakket større hvis Bielsa hadde fått fullført alle kampene mot jevnbyrdige motstandere. Men er veldig spent på fortsettelsen med Marsch. Men tror beskrivelsen din er litt rosenrød, særlig fordi han ikke greide å få noe særlig ut av Leipzig (flere tap enn seire), i en liga som er hakket enklere enn PL. Tror også på mer «treghet i systemet» ved å legge om spillestilen, i forhold til det du beskriver. Men håper du har rett.

Det kan være. Men ønsker så inderlig at det her skal bli bra! Sånn han ønsker å spille så vil vi få se et lag med massivt med spurter og voldsomt press. Litt mer sånn vi så ut med Bielsa de tre første årene, men ikke så mye i år. Om han klarer å få det ut i praksis i Leeds gjenstår jo å se.

At han ikke har lyktes et sted legger ikke jeg vekt på. Det er nok så sammensatt at det blir håpløst å spekulere hvorfor. Men det finnes mange eksempler på managere som lykkes et sted for så å virke fortapt i neste jobb, før han er et geni i neste jobb igjen. Tipper at Ranieri var en like god manager året etter at Leicester vant, selv om resultatene var mye svakere.

Blir det full klaff mellom spillerne og Marsch så rykker vi garantert ikke ned. Så gjenstår det å se hvordan det blir til slutt.

Bielsa er gud. Klapper han av som legende. Gitt meg noen vannvittige opplevelser. Men det som har vært hjelper lite akkurat nå. Nå må ermene brettes opp og det må plukkes poeng.

Dette blir en restart for gruppa. Alle klippekort er kastet. Som ved alle manager bytter kan nye hevde seg og andre falle bakover. Vil tro at unggutta og enkelte andre sitrer etter å vise seg frem, mens andre tenker at dem må ta seg sammen. Alle vil jo spille mest mulig håper jeg.

Håper også at han bruker spillerne i sine naturlige posisjoner. Ayling på hb og Shackleton på midten. Dallas vil være potet, men håper han kun blir dratt bort fra midten ved krise. Håpet er at unggutta blir kastet inn før Dallas må spille overalt. James er ving og Rodrigo er spiss.

Tidligere har ikke Marsch spilt med en klar 10er/offensiv midtbane. Det er jo flott da vi ikke har noen i stallen som er offensiv midtbane..

Som sagt. Håper og tror dette blir bra :)
Det er det jeg også håper på:
Bra i Salzburg
Dårlig i Leipzig
Bra i Leeds

Et annet forhold som kan slå bra ut er at hvis det i lang tid har vært kontakt mellom Leeds og Marsch, vil jeg tro han han brukt tiden godt og sett masse Leedskamper og dannet seg et bilde av det spillematerellet han har tilgjengelig. Litt som Bielsa gjorde....Da vil kanskje tilvenningsperioden bli kortere.

Tipper vi er en veldig spent gjeng som er klare foran TVen lørdag 13.30.

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #229 på: Februar 27, 2022, 19:16:21 »
"The decision was made for him to go before the game yesterday. Apparently the players were informed that Marsch was taking over in a separate meeting with the club on Friday. The fact Bielsa still turned up for Tottenham with his head held high tells you all you need to know about the class of the man. What a sad ending."

Tar det med en klype salt, selv om mye av det samme dukker opp fra en del hold. Om dette stemmer, sier det alt om hvilken klasse mannen har. Det forklarer også at han faktisk nevner savnet av Phillips spesielt etter måneder med skadeplager uten å bry seg døyt overfor media. Aaronson er vel eneste amerikanerne ønsket å bruke penger på, samtidig som Marsch har Minamino-linken. Kan han ikke ta med seg Haaland-linken også? ;D

Amerikanerne har et annet syn på organisasjonskultur i idrettsklubber enn europeere. Selv hos Pool med all suksessen de opplever, er det kritiske røster til eierne. Vi får nok langt mer corporate tilnærming til driften og det blir pounds og pennies som legges til grunn for avgjørelsene. Generaliserende, men spør Burnley, Arsenal og Manchester United om de er fornøyd med eierne sine. Det blir spennende om de klarer å holde på entusiasmen som har blitt skapt de siste årene.

At Marsch skal ha vært pushet på fra deres side i ukesvis (ubekreftet) viser manglende takt og er med på å ødelegge både autoritet og arbeidsforhold.

Å gå fra en med 40 års erfaring, kjenner til klubben (og har i høy grad skapt kulturen) og vært inspirasjon for mange av de mest suksessrike trenerne i dag, til en ukjent amerikaner med liten track record. Det er i beste fall risikabelt. Jeg håper de har truffet riktig!
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 19:23:08 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #230 på: Februar 27, 2022, 20:05:10 »
"The decision was made for him to go before the game yesterday. Apparently the players were informed that Marsch was taking over in a separate meeting with the club on Friday. The fact Bielsa still turned up for Tottenham with his head held high tells you all you need to know about the class of the man. What a sad ending."

Tar det med en klype salt, selv om mye av det samme dukker opp fra en del hold. Om dette stemmer, sier det alt om hvilken klasse mannen har. Det forklarer også at han faktisk nevner savnet av Phillips spesielt etter måneder med skadeplager uten å bry seg døyt overfor media. Aaronson er vel eneste amerikanerne ønsket å bruke penger på, samtidig som Marsch har Minamino-linken. Kan han ikke ta med seg Haaland-linken også? ;D

Amerikanerne har et annet syn på organisasjonskultur i idrettsklubber enn europeere. Selv hos Pool med all suksessen de opplever, er det kritiske røster til eierne. Vi får nok langt mer corporate tilnærming til driften og det blir pounds og pennies som legges til grunn for avgjørelsene. Generaliserende, men spør Burnley, Arsenal og Manchester United om de er fornøyd med eierne sine. Det blir spennende om de klarer å holde på entusiasmen som har blitt skapt de siste årene.

At Marsch skal ha vært pushet på fra deres side i ukesvis (ubekreftet) viser manglende takt og er med på å ødelegge både autoritet og arbeidsforhold.

Å gå fra en med 40 års erfaring, kjenner til klubben (og har i høy grad skapt kulturen) og vært inspirasjon for mange av de mest suksessrike trenerne i dag, til en ukjent amerikaner med liten track record. Det er i beste fall risikabelt. Jeg håper de har truffet riktig!
Hadde ikke overrasket meg

Kontakinte

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #231 på: Februar 27, 2022, 20:14:45 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #232 på: Februar 27, 2022, 20:17:14 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Oppe igjen til lørdag. 3-poenger da og du får trua på livet igjen.

Kontakinte

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #233 på: Februar 27, 2022, 20:35:45 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Oppe igjen til lørdag. 3-poenger da og du får trua på livet igjen.
livet og livet med Super Leeds er null problem Kato ;). Det er vell heller avgjørelsen til vår trio og 49's som gnager.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #234 på: Februar 27, 2022, 20:40:43 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Oppe igjen til lørdag. 3-poenger da og du får trua på livet igjen.
livet og livet med Super Leeds er null problem Kato ;). Det er vell heller avgjørelsen til vår trio og 49's som gnager.

Ingen er større enn klubben. Bielsa gjorde en kjempejobb, la oss håpe DNAet hans blir igjen i klubbdriften.

Nå er det bare en ting som teller, poeng nok til å overleve.

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #235 på: Februar 27, 2022, 21:00:21 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Er Bielsa viktigere enn Leeds?

Da er det vel bare å ta pause sammen med Bielsa og heie på neste lag han leder. Håper for din skyld at han ikke pensjonerer seg.  ;) ;D

Vi vet ikke hvorfor han ble sparket. Jeg tror Bielsa hadde tålt de resultatene hvis spillergruppa fortsatt var 100 % solgt. Umulig å vite, men de aller fleste ser fullstendig resignerte og oppgitte ut. Hvis luften er fullstendig ute av ballongen er det liten vits å fortsette. Jeg tror mer på den teorien enn at dette kun er 49ers sitt verk. Men at 49ers har hatt en hånd på rattet i forhold til ansettelsen av Marsch når Bielsa først måtte gå skjønner alle.

Det har jo blitt sagt at 2 år med Bielsa er tøft. Tipper 3,5 år er tøffere. Dette ligner litt på situasjonen med Pochentino i Spurs. Fra CL finale og sparken påfølgende sesong. Null stress med tøft regime og knallharde krav når ting flyter og det er progresjon. Blytungt når det butter i mot og resultatene uteblir. Da går det fort nedover. Helt umulig å reparere når ballongen først sprekker.
Harry Kane beskrev det sånn og han sier fortsatt at han er den beste trenern han har hatt. Uendelig respekt, men til slutt sa det stopp selv om man fortsatt ville. Hvis noe lignende skjer med spillergruppa i Leeds så er det alt annet enn idiotisk å gripe inn.

Alle spillerne har skrevet takk og hyller Bielsa på instagram. Kan ikke tolke altfor mye, men ser at "CC gutta" takker han av med lange fine ord og påpeker at dette hadde de ikke klart uten Bielsa & co. Stort.
Roberts takker og sier at Bielsa har gjort han til et bedre menneske.
Raphinha sier kun takk og Roberts med et gult, hvitt og blått merke.Betyr sikkert ingenting.

Helt sikkert delte meninger i gruppa også. Hvis spillerne har fått det som dem vil nå så bør dem ihvertfall trå til å gjøre alt dem kan de siste kampene!

auren

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #236 på: Februar 27, 2022, 21:08:07 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.
Det har jo blitt sagt at 2 år med Bielsa er tøft. Tipper 3,5 år er tøffere. Dette ligner litt på situasjonen med Pochettino i Spurs. Fra CL finale og sparken påfølgende sesong. Null stress med tøft regime og knallharde krav når ting flyter og det er progresjon. Blytungt når det butter i mot og resultatene uteblir. Da går det fort nedover. Helt umulig å reparere når ballongen først sprekker.
Harry Kane beskrev det sånn og han sier fortsatt at han er den beste trenern han har hatt. Uendelig respekt, men til slutt sa det stopp selv om man fortsatt ville.

Her tror jeg du er spot on Eriksen! Motgang i Bielsa-ball må være ekstremt tøft for psyken.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #237 på: Februar 27, 2022, 21:25:36 »
Fabrizio Romano@FabrizioRomano
Leeds United have full agreement with Jesse Marsch to be appointed as new head coach. It’s just matter of time, announcement expected next week. ⚪️🇺🇸 #LUFC

Once work permit is completed, Leeds will announce their new manager.

Kontakinte

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #238 på: Februar 27, 2022, 22:48:45 »
Idiotisk og trist avgjørelse! 3 timer i skauen hadde ingen positiv innvirkning. Håper vi rykker ned.

Oppe igjen til lørdag. 3-poenger da og du får trua på livet igjen.
livet og livet med Super Leeds er null problem Kato ;). Det er vell heller avgjørelsen til vår trio og 49's som gnager.

Ingen er større enn klubben. Bielsa gjorde en kjempejobb, la oss håpe DNAet hans blir igjen i klubbdriften.

Nå er det bare en ting som teller, poeng nok til å overleve.
Ja, la oss håpe ;)

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #239 på: Februar 27, 2022, 23:10:30 »
Bra og optimisisk skrevet Eriksen, og håper selvfølgelig det går som du beskriver. Jeg er nok en som tror sjansen for å unngå nedrykk hadde vært hakket større hvis Bielsa hadde fått fullført alle kampene mot jevnbyrdige motstandere. Men er veldig spent på fortsettelsen med Marsch. Men tror beskrivelsen din er litt rosenrød, særlig fordi han ikke greide å få noe særlig ut av Leipzig (flere tap enn seire), i en liga som er hakket enklere enn PL. Tror også på mer «treghet i systemet» ved å legge om spillestilen, i forhold til det du beskriver. Men håper du har rett.

Det kan være. Men ønsker så inderlig at det her skal bli bra! Sånn han ønsker å spille så vil vi få se et lag med massivt med spurter og voldsomt press. Litt mer sånn vi så ut med Bielsa de tre første årene, men ikke så mye i år. Om han klarer å få det ut i praksis i Leeds gjenstår jo å se.

At han ikke har lyktes et sted legger ikke jeg vekt på. Det er nok så sammensatt at det blir håpløst å spekulere hvorfor. Men det finnes mange eksempler på managere som lykkes et sted for så å virke fortapt i neste jobb, før han er et geni i neste jobb igjen. Tipper at Ranieri var en like god manager året etter at Leicester vant, selv om resultatene var mye svakere.

Blir det full klaff mellom spillerne og Marsch så rykker vi garantert ikke ned. Så gjenstår det å se hvordan det blir til slutt.

Bielsa er gud. Klapper han av som legende. Gitt meg noen vannvittige opplevelser. Men det som har vært hjelper lite akkurat nå. Nå må ermene brettes opp og det må plukkes poeng.

Dette blir en restart for gruppa. Alle klippekort er kastet. Som ved alle manager bytter kan nye hevde seg og andre falle bakover. Vil tro at unggutta og enkelte andre sitrer etter å vise seg frem, mens andre tenker at dem må ta seg sammen. Alle vil jo spille mest mulig håper jeg.

Håper også at han bruker spillerne i sine naturlige posisjoner. Ayling på hb og Shackleton på midten. Dallas vil være potet, men håper han kun blir dratt bort fra midten ved krise. Håpet er at unggutta blir kastet inn før Dallas må spille overalt. James er ving og Rodrigo er spiss.

Tidligere har ikke Marsch spilt med en klar 10er/offensiv midtbane. Det er jo flott da vi ikke har noen i stallen som er offensiv midtbane..

Som sagt. Håper og tror dette blir bra :)

Vi håper sammen, tror dette var beste løsning ….nå får spillerne vise resten!
Mange gode innlegg fra deg i dag Eriksen ;)