Skrevet av Emne: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?  (Lest 11427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kontakinte

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #90 på: Mai 18, 2022, 11:02:59 »
Jeg er ikke utpreget pessimist men samme hva jeg prøver så ser jeg ikke hvordan detteLeeds laget skal slå Brentford. Det virker helt utopisk. Til og med uavgjort virker helt fjernt. Men der ligger også mitt eneste håp. Uavgjort mot Brentford og maks 1 poeng på 2 kamper for Burnley.
Ikke utpreget pessimist, men ganske allikevel  ;D. Det er ikke fritt for å bli en smule paranoid i disse tider i hvert fall  ;) MOT!

Reaney

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #91 på: Mai 18, 2022, 11:03:10 »
Burnley har store vinnersjanser mot Villa, med en manager som vil gjøre ALT for å bli helt i Liverpool og stjele overskriftene førstkommende søndag.

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #92 på: Mai 18, 2022, 13:20:49 »
Burnley har store vinnersjanser mot Villa, med en manager som vil gjøre ALT for å bli helt i Liverpool og stjele overskriftene førstkommende søndag.

Tror ikke Stephen Gerrard ønsker å være kjent som en manager med så lav integritet at laget hans legger seg til fordel for hans favorittklubb.

At Burnley har store sjanser mot Villa er det ingen tvil om. Selv ett poeng er dårlig nytt for Leeds, som da vil være nødt å ta poeng mot Brentford uavhengig av utfallet i Burnley v Newcastle i siste kamp.
Marching on together!

Reaney

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #93 på: Mai 18, 2022, 23:58:50 »
Gerrard har jo allerede vist det. Var ikke det spor interessert i å utligne mot Pool. Tok ut toppscorer og formspiller. Banens mest fornøyde etter å ha tapt.

Milou

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #94 på: Mai 19, 2022, 05:17:39 »
Eg høyrte på podcasten Football Weekly i dag at det er ein reell mulegheit for at Chelsea mister Premier League lisensen om salet av klubben ikkje går gjennom før 31. mai. Dei ville ikkje spekulere på kor stor sjanse det var for at det kom til å skje, og eg tenkjer at det er ein ganske lite sannsynlegheit for det,  men at den likevel er større enn null.

Det var ikkje diskutert kva som i så fall ville skje, men det mest naturlege ville vere å la laget på 18. plass behalde PL plassen. I desse tider tar eg kvart lille håp eg kan få.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #95 på: Mai 19, 2022, 08:15:58 »
Gerrard har jo allerede vist det. Var ikke det spor interessert i å utligne mot Pool. Tok ut toppscorer og formspiller. Banens mest fornøyde etter å ha tapt.

Jeg må modere forrige innlegget mitt. Var av en eller annen grunn i den tro at Aston Villa gjestet Anfield og ikke Etihad på søndag. Det stemmer selvsagt ikke.

At Aston Villa kommer til å gjøre alt for og slå Manchester City og at det samtidig ville vært en liten personlig bonus for Gerrard, ser jeg ingenting galt i. Det ville selvsagt vært noe annet om de stilte med juniorlaget i kveld, med trenerens personlige agenda som grunn.

Jeg tror ikke det skjer. Det er siste hjemmekamp for sesongen og jeg antar at Gerrards Liverpoolsympatier ikke vil overgå et ønske om å avslutte sesongen på best mulige vis foran hjemmepublikummet. Det kan godt være han slipper til et par yngre spillere, men det er ikke uvanlig mot slutten av sesongen for lagene som er "ferdigspilt".

Forresten er vi nok helt avhengige av en hjemmeseier i kveld, ellers må vi ha minst ett poeng søndag. Det blir tøft nok.

Ikke ofte jeg heier på Stephen Gerrard, men i kveld gjør jeg det.
« Siste redigering: Mai 19, 2022, 14:08:10 av Dennis »
Marching on together!

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #96 på: Mai 19, 2022, 08:57:19 »
Gerrard har jo allerede vist det. Var ikke det spor interessert i å utligne mot Pool. Tok ut toppscorer og formspiller. Banens mest fornøyde etter å ha tapt.

Jeg må modere forrige innlegget mitt. Var av en eller annen grunn i den tro at Aston Villa gjestet Anfield og ikke Etihad på søndag. Det stemmer selvsagt ikke.

At Aston Villa kommer til å gjøre alt for og slå Manchester City og at det samtidig ville vært en liten personlig bonus for Gerrard, ser jeg ingenting galt i. Det ville selvsagt vært noe annet om de stilte med juniorlaget i kveld, med trenerens personlige agenda som grunn.

Jeg tror ikke det skjer. Det er siste hjemmekamp for sesongen og jeg antar at Gerrards Liverpoolsympatier ikke vil overgå et ønske om å avslutte sesongen på best mulige vis foran hjemmepublikummet. Det kan godt være han slipper til et par yngre spillere, men det er ikke uvanlig mot slutten av sesongen for lagene som er "ferdigspilt".

Forresten er vi nok helt avhengige av en hjemmeseier i kveld, ellers må vi ha minst ett poeng søndag. Det blir tøft nok.

Ikke hofter jeg heier på Stephen Gerrard, men i kveld gjør jeg det.

Det er utrolig mange Villa fans i forskjellige "leire" denne uka her! ;D
jeg velger å tro som deg, at de "gønner på" foran egne fans i siste hjemmekamp for sesongen i kveld!  Tror ikke Gerrard er utpreget Burnley sympatør...
 

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #97 på: Mai 19, 2022, 09:17:50 »
Gerrard har jo allerede vist det. Var ikke det spor interessert i å utligne mot Pool. Tok ut toppscorer og formspiller. Banens mest fornøyde etter å ha tapt.

Jeg må modere forrige innlegget mitt. Var av en eller annen grunn i den tro at Aston Villa gjestet Anfield og ikke Etihad på søndag. Det stemmer selvsagt ikke.

At Aston Villa kommer til å gjøre alt for og slå Manchester City og at det samtidig ville vært en liten personlig bonus for Gerrard, ser jeg ingenting galt i. Det ville selvsagt vært noe annet om de stilte med juniorlaget i kveld, med trenerens personlige agenda som grunn.

Jeg tror ikke det skjer. Det er siste hjemmekamp for sesongen og jeg antar at Gerrards Liverpoolsympatier ikke vil overgå et ønske om å avslutte sesongen på best mulige vis foran hjemmepublikummet. Det kan godt være han slipper til et par yngre spillere, men det er ikke uvanlig mot slutten av sesongen for lagene som er "ferdigspilt".

Forresten er vi nok helt avhengige av en hjemmeseier i kveld, ellers må vi ha minst ett poeng søndag. Det blir tøft nok.

Ikke hofter jeg heier på Stephen Gerrard, men i kveld gjør jeg det.

Det er utrolig mange Villa fans i forskjellige "leire" denne uka her! ;D
jeg velger å tro som deg, at de "gønner på" foran egne fans i siste hjemmekamp for sesongen i kveld!  Tror ikke Gerrard er utpreget Burnley sympatør...

Tony Dorigo sa på den offisielle Leedspodcasten at han hadde prata med Gary McAllister og han hadde i alle fall sagt at Gerrard ikke godtar noe annet enn 100%.

Så er det en selvfølge at assistenten sier akkurat det, men vi får tro og håpe Garymac ønsker å hjelpe sin gamle klubb :)
Marching on together!

auren

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #98 på: Mai 19, 2022, 09:58:53 »
Sier det så enkelt:

Villa-seier i kveld og vi holder oss. Burnley-poeng i kveld og vi rykker ned.

Hvis både Everton og Burnley vinner, har vi praktisk talt rykket ned. Da MÅ vi slå Brentford og Burnley MÅ tape siste kamp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #99 på: Mai 19, 2022, 10:03:10 »
Gerrard har jo allerede vist det. Var ikke det spor interessert i å utligne mot Pool. Tok ut toppscorer og formspiller. Banens mest fornøyde etter å ha tapt.

Jeg må modere forrige innlegget mitt. Var av en eller annen grunn i den tro at Aston Villa gjestet Anfield og ikke Etihad på søndag. Det stemmer selvsagt ikke.

At Aston Villa kommer til å gjøre alt for og slå Manchester City og at det samtidig ville vært en liten personlig bonus for Gerrard, ser jeg ingenting galt i. Det ville selvsagt vært noe annet om de stilte med juniorlaget i kveld, med trenerens personlige agenda som grunn.

Jeg tror ikke det skjer. Det er siste hjemmekamp for sesongen og jeg antar at Gerrards Liverpoolsympatier ikke vil overgå et ønske om å avslutte sesongen på best mulige vis foran hjemmepublikummet. Det kan godt være han slipper til et par yngre spillere, men det er ikke uvanlig mot slutten av sesongen for lagene som er "ferdigspilt".

Forresten er vi nok helt avhengige av en hjemmeseier i kveld, ellers må vi ha minst ett poeng søndag. Det blir tøft nok.

Ikke hofter jeg heier på Stephen Gerrard, men i kveld gjør jeg det.

Det er utrolig mange Villa fans i forskjellige "leire" denne uka her! ;D
jeg velger å tro som deg, at de "gønner på" foran egne fans i siste hjemmekamp for sesongen i kveld!  Tror ikke Gerrard er utpreget Burnley sympatør...

Tony Dorigo sa på den offisielle Leedspodcasten at han hadde prata med Gary McAllister og han hadde i alle fall sagt at Gerrard ikke godtar noe annet enn 100%.

Så er det en selvfølge at assistenten sier akkurat det, men vi får tro og håpe Garymac ønsker å hjelpe sin gamle klubb :)
Klart det Dennis.
Gerrard må vinne fotballkamper uansett. Er derfor han er der. Og at de er 100 prosent påskrudd og evner å ta alle 3 i kveld gjør jo at de på sikt kan klatre mot Europa (hvis det er amb). Det handler om å skape en vinnerkultur. Alt handler om å vinne.
Et tap hjemme mot Burnley vil jo sette seg og være en faktor når ting "kladder" og supporterne ser i baksepeilet.

Fantasyland

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #100 på: Mai 19, 2022, 10:19:16 »
Sier det så enkelt:

Villa-seier i kveld og vi holder oss. Burnley-poeng i kveld og vi rykker ned.

Hvis både Everton og Burnley vinner, har vi praktisk talt rykket ned. Da MÅ vi slå Brentford og Burnley MÅ tape siste kamp.

auren

Spot on. Det avgjøres praktisk talt i kveld.

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #101 på: Mai 19, 2022, 10:29:52 »
Sier det så enkelt:

Villa-seier i kveld og vi holder oss. Burnley-poeng i kveld og vi rykker ned.

Hvis både Everton og Burnley vinner, har vi praktisk talt rykket ned. Da MÅ vi slå Brentford og Burnley MÅ tape siste kamp.

auren

Spot on. Det avgjøres praktisk talt i kveld.

Selv om Newcastle så gode ut mot Arsenal, tror jeg ikke vi skal konkludere på noen som helst måte med at dette i praksis er sikret når de skal gjeste et desperat Burnley borte på søndag. Det kommer til å kriges og kjempes i hver eneste duell. Ser for meg Ashley Barnes stiller med dobbelt sett med albuer i ansiktshøyde fra start.

Selv om Burnley hadde tatt imot City eller Pool og Leeds skulle spilt mot JA Riises Avaldsnes og startet med 3-0-ledelse hadde jeg ikke vært sikker på noe som helst.

Skulle Burnley tape i kveld er fordelen for Leeds at vi endelig igjen har det i egne hender. Det er et stort pluss!
« Siste redigering: Mai 19, 2022, 10:31:55 av Dennis »
Marching on together!

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #102 på: Mai 19, 2022, 10:55:10 »
Sier det så enkelt:

Villa-seier i kveld og vi holder oss. Burnley-poeng i kveld og vi rykker ned.

Hvis både Everton og Burnley vinner, har vi praktisk talt rykket ned. Da MÅ vi slå Brentford og Burnley MÅ tape siste kamp.

auren

Spot on. Det avgjøres praktisk talt i kveld.

Selv om Newcastle så gode ut mot Arsenal, tror jeg ikke vi skal konkludere på noen som helst måte med at dette i praksis er sikret når de skal gjeste et desperat Burnley borte på søndag. Det kommer til å kriges og kjempes i hver eneste duell. Ser for meg Ashley Barnes stiller med dobbelt sett med albuer i ansiktshøyde fra start.

Selv om Burnley hadde tatt imot City eller Pool og Leeds skulle spilt mot JA Riises Avaldsnes og startet med 3-0-ledelse hadde jeg ikke vært sikker på noe som helst.

Skulle Burnley tape i kveld er fordelen for Leeds at vi endelig igjen har det i egne hender. Det er et stort pluss!

Enig i ALT! :D  MEN, jeg tror Barnes ryker ut med rødt allerede i kveld!

Josch

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #103 på: Mai 20, 2022, 20:24:29 »
Det er jo noe bekymring pr dags dato , ift hvor mange poeng vi bør klare for at det "normalt " skal holde..... ::)

Blar meg litt tilbake 5 sesonger og frem til i dag, og tallet virker og være minimum 35
19/20 sesongen var close ift at Bournemouth og Watford rykket ned med ...34 poeng.
Cardiff i 18/19 sesongen rykket også ned med ..34 poeng, og Hull i 16/17 ...også med 34.

Det er ett par sesonger med unntak, nemlig 14/15 med Hull og 35 poeng, samt 15/16 med Newcastle som gikk ned med 37....den var lei  :-\

Mer lesestoff her: https://www.google.com/search?q=premier+league+2018%2F19+tabell&rlz=1C1GCEU_noNO846NO846&oq=premier+league+2018&aqs=chrome.1.69i57j0i512l9.15552j1j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sie=lg;/g/11f60x_ln9;2;/m/02_tc;st;fp;1;; 

Vi snakker 12 poeng da.......ble faktisk litt beroliget over det materialet her.

Disse poengsummene for nedrykk stemmer bra for denne sesongen også. Den som unngår nedrykk nå får 35, 36 eller 38 poeng.  Vi har de 12 poengene, oppnådd minimum 35, men problemet er at det har Burnley også. Ikke beroliget. Å rykke ned med 35-36 poeng nå er derfor litt "unntak".

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #104 på: Mai 20, 2022, 22:12:13 »
Eg tar det her også.

Konsekvensene av et nedrykk kan bli stoore for en del av oss som trekker alvorlig på årene.  :-X

Leeds rykket ned i 1960. Opp igjen i 1964.
Fire år uten toppdivisjonsfotball.

Neste nedrykk kom i 1982. Opp igjen først i 1990.
Åtte sesonger uten toppdivisjonsfotball, det...

Neste nedrykk fra toppdivisjonen skjedde i 2004. Først 2020 var vi igjen klare for toppdivisjonen.
Det betydde 16 sesongers fravær fra toppdivisjonen.

All matematikk tyder da på at neste fravær fra toppdivisjonen vil vare i ehhh ja noenogtredve år  :-X

PS! Godt da at nedrykket ikke nødvendigvis skjer denne våren...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #105 på: Mai 20, 2022, 22:54:35 »
Eg tar det her også.

Konsekvensene av et nedrykk kan bli stoore for en del av oss som trekker alvorlig på årene.  :-X

Leeds rykket ned i 1960. Opp igjen i 1964.
Fire år uten toppdivisjonsfotball.

Neste nedrykk kom i 1982. Opp igjen først i 1990.
Åtte sesonger uten toppdivisjonsfotball, det...

Neste nedrykk fra toppdivisjonen skjedde i 2004. Først 2020 var vi igjen klare for toppdivisjonen.
Det betydde 16 sesongers fravær fra toppdivisjonen.

All matematikk tyder da på at neste fravær fra toppdivisjonen vil vare i ehhh ja noenogtredve år  :-X

PS! Godt da at nedrykket ikke nødvendigvis skjer denne våren...

Veldig merkelig tallrekke.
4, 8 og 16 år!! Neste tall blir da 32 år til neste opprykk.

Men nedrykkene skjedde i 1960, 1982 og 2004. Altså 22 år mellom hver gang. Da blir neste nedrykk i 2026 hvis dette gjentar seg. Vi rykker derfor ikke ned i år.

Lucas the Kop Cat

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #106 på: Mai 22, 2022, 19:12:38 »
100% vil jeg si!

Andersen

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #107 på: Mai 28, 2022, 13:23:19 »
Det svinger jo voldsomt fra sesong til sesong om den overlevelses statistikken der. Vi hadde jo greid oss med 1 poeng mot Brentford men veldig dårlig målforskjell  kontra Burnley. Hadde Leeds og Burnley tapt sin siste kamp , hadde Burnley beholdt plassen kun på bedre målforskjell en Leeds. Så synes det er vanskelig hva som er fasiten på statistisk overlevelse i PL.