Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester United @Elland Road søndag 20.02.22 kl. 15:00 på TV2 SP  (Lest 11486 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

karaba

Dennis. Ikke negativitet. Rett og slett å innse realiteter og dermed holde igjen. Og Kontakinte. Hvis noe er dusteri, så er det å tro på julenissen i fotball. Det er det denne begeistringen fører til og som blir så patetisk i mine øyne. Leeds er rett og slett ikke gode nok for PL på nåværende tidspunkt dessverre. Det må vel være lov å meddele det uten å bli kalt "dust", "pessimist" osv.
Les hva du selv skriver om andre som ikke er «pessimistiske» nok! Du kan gjerne være så pessimist du vil får min del, men ikke rakk ned på de som ikke ønsker å være med i samme tankegang.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Dennis. Ikke negativitet. Rett og slett å innse realiteter og dermed holde igjen. Og Kontakinte. Hvis noe er dusteri, så er det å tro på julenissen i fotball. Det er det denne begeistringen fører til og som blir så patetisk i mine øyne. Leeds er rett og slett ikke gode nok for PL på nåværende tidspunkt dessverre. Det må vel være lov å meddele det uten å bli kalt "dust", "pessimist" osv.

At du mener du ikke er pessimist, men realist, er helt ok. Det må du få lov til.

Men se hva du skriver her. Du mener positive folk er patetiske, men ønsker ikke å bli kalt pessimist?

Du ser at det kan skurre?
Marching on together!

Reaney

For andre helg på rad blir vi hardt straffet når nøkkelspillere må ut med skade (Koch nå, Dallas sist).Tilfeldig? Jeg tror ikke det. Regner ikke med noen støtte for synspunktene (som sist), men som sist dro motstanderlagene stor fordel av dette. Leeds ble betydelig svekket, motstanderne fikk kontrollen og baklengsmålene begynte å rulle inn.

Reaney

Begeisting som fenomen blir patetisk når den ikke settes i sammenheng med det som er realistisk. Det var ikke meningen å rette det mot enkeltindivider, selv om jeg fortstår at det lett kunne oppfattes slik. Beklager det. Og jeg er ikke pessimistisk. Som jeg skrev tidligere. Hadde realitetene rundt Leeds 20.02. 2022 vært annerledes skulle jeg selvsagt tenkt på en annen måte. I fjor f.eks. trodde jeg oppriktig på hejmmeseier mot dagens motstander. Da var det andre tider.
Sånn er det dessverre ikke i år.

baste

For andre helg på rad blir vi hardt straffet når nøkkelspillere må ut med skade (Koch nå, Dallas sist).Tilfeldig? Jeg tror ikke det. Regner ikke med noen støtte for synspunktene (som sist), men som sist dro motstanderlagene stor fordel av dette. Leeds ble betydelig svekket, motstanderne fikk kontrollen og baklengsmålene begynte å rulle inn.

Du tror ikke det er tilfeldig at det blir skader på nøkkelspillere ! ?

Vil tru du tenker at treningsregime mm er skylden i alle skadene ?
I dag tror jeg McTommeny er skyld i skaden på Koch. Og da måtte vi gjøre endringer igjen.

At vi til stadighet må rokkere på laget er uheldig. Men i dag satte nu Bielsa inn Gelhardt, foran Roberts, det er ett steg i riktig retning.

 Leeds er ett annet lag med Kalvin på banen, så viktig er han for laget. Han er som kjent snart tilbake.

At Leeds ikke fikk inn en spiss og en midtbanespiller i januarvinduet, det er for dårlig. Og det kan koste oss dyrt.

At ny trener inn nå, med den stallen vi har, det kan fort koste oss dyrt det og.

Bellini

For andre helg på rad blir vi hardt straffet når nøkkelspillere må ut med skade (Koch nå, Dallas sist).Tilfeldig? Jeg tror ikke det. Regner ikke med noen støtte for synspunktene (som sist), men som sist dro motstanderlagene stor fordel av dette. Leeds ble betydelig svekket, motstanderne fikk kontrollen og baklengsmålene begynte å rulle inn.

Er vel ikke mulig å tilskrive Koch sin skade og Dallas sin til noe annet en uflaks!!

Kan da umulig være Bielsas trening som gjør at Mctomm skaller ned Koch.........

Kontakinte

Dennis. Ikke negativitet. Rett og slett å innse realiteter og dermed holde igjen. Og Kontakinte. Hvis noe er dusteri, så er det å tro på julenissen i fotball. Det er det denne begeistringen fører til og som blir så patetisk i mine øyne. Leeds er rett og slett ikke gode nok for PL på nåværende tidspunkt dessverre. Det må vel være lov å meddele det uten å bli kalt "dust", "pessimist" osv.
Hvem har kalt deg dust?

Kato

Syns nå gutta her inne som forsvarer Bielsa er minst like bra på å ta mannen istedenfor ballen. Ikke måte på hvor pessimistiske og deler av et hylekor vi spm er kritiske er.

De saklige argumentene for å beholde Bielsa er det lengre mellom. Holder ikke med at vi er uheldige med skader lengre. Ei heller økonomi eller uflaks. Man U har slitt mot lag rundt oss på tabellen lenge nå. Men vi har et alibi for å tape, økonomi. Sjanseløs begrunnelse.

Kickthemdown

Ihvertfall mulighet for kampbillett i Championship.  :) Dette laget rykker ned. Selvtillit på bunn, et forsvar ute av stand til å forsvare noe som helst, Championship spillere på flere posisjoner og en manager som har mistet det fullstendig både når det gjelder taktikk og kampledelse.

Meslier, Struijk, Cresswell, Drameh, Hjelde, Shackleton, Forshaw, Bate, Summerville og Gelhardt beholdes. Resten selges/Gis bort.

Gøy så lenge det varte.
« Siste redigering: Februar 20, 2022, 20:43:23 av Kickthemdown »

Dennis

Begeisting som fenomen blir patetisk når den ikke settes i sammenheng med det som er realistisk. Det var ikke meningen å rette det mot enkeltindivider, selv om jeg fortstår at det lett kunne oppfattes slik. Beklager det. Og jeg er ikke pessimistisk. Som jeg skrev tidligere. Hadde realitetene rundt Leeds 20.02. 2022 vært annerledes skulle jeg selvsagt tenkt på en annen måte. I fjor f.eks. trodde jeg oppriktig på hejmmeseier mot dagens motstander. Da var det andre tider.
Sånn er det dessverre ikke i år.

Jeg er ikke overmåte positiv selv for tiden og selv om jeg har sett oppover tabellen hele sesongen, har en liten tvil og nå snev av frykt om nedrykk sneket seg inn. Etter Everton var jeg sikker på et stygt tap i dag, men etter hvert som uka forløp så begynte håpet å stige om både full innsats og kanskje en nydelig sier. Og tanken på å slå våre bitreste rivaler og verdens dyreste fotballstall gjennom tidene - og alle trofeene de har samlet med dem - gjorde at sommerfuglene var der i flere dager. Vi kunne vel bare på en måte sparke oppover?

For meg er det akkurat det som er hva fotball handler om. Den neste kampen. Om folk vil rulle seg rundt i selvmedlidenhet og ønsker Bielsa dit pepper'n gror i stadig nye tråder og større font, så må folk ha lov til det. Vi takler tvilen på forskjellig måte.

Så kan man nok samle seg rundt hva som er realistisk og si at Leeds er i en bekymringsverdig situasjon for tiden. Det er vel alle enige om, uansett hvor på spekteret for optimisme man måtte være? Faktum er at laget i svak form, dønn lekk og har to vanskelige kamper foran oss. Sannsynlig møter vi et Liverpool som står svært høyt på oss og utnytter det risikable spillet ut fra forsvar med et angrep i verdensklasse. Neste helg møter vi et Spurs som kanskje parkerer to dobbeldekkere som mot City og duoen Kane/Son kontrer oss i senk. Ingenting ville overraska noen med det.

Så kan man velge å håpe på noen bonuspoeng, eller man kan lage nye tråder om hvor rævva dette vil gå og at Bielsa er utdatert. Optimist eller pessimist. Man kan mase nok en gang om manglende kjøp i januarvinduet. Vi burde handla (alle var enige om det), men samme hvor mange ganger man sier det, endrer det ikke at stallen er som den er.

Har aldri vært noe fan av svart/hvitt tankegang, spesielt ikke angående Leeds. Det eneste jeg liker, er når vi - optimister eller pessimister (realister :)) - samles om at vi er Leeds, resten kan ryke. Vi kunne holdt med Spurs, West Ham eller Brighton og sånne trøtte lag, men vi valgte et lag det aldri er kjedelig rundt. Jeg syns derimot ikke det er noe gøy når det er drittslenging og personkarakteristikk av medsupportere - den ene eller andre veien. Jeg ser du ikke nødvendigvis mente det jeg leste av innleggene, men hva om det kom 30 000 hjemmefans i dag og var mutters stille eller buet på Roberts i de kampene han kommer inn. Selv om man er uenig i byttene Bielsa gjør, hva hadde det bidratt positivt? Det skal de som drar på kamp uke inn og uke ut ha, de støtter laget.

Snakker selvsagt da om mitt eget syn. Det er ikke meninga at alle skal sitte rundt bålet og synge kumbaya, men for min del er det i alle fall artigere når man kan diskutere. Enighet i alt er ikke morsomt, men om jeg skal lese annen hvert innlegg om at Bielsa nå skal sparkes eller hvor mye bedre dattera er enn Klich etc, så gidder ikke jeg bruke tida mi her (igjen). Sikkert mange som syns det er helt greit, skal ikke tro noe annet enn det! Men jeg gleder meg alltid til neste kamp jeg kan se Leeds, selv om det ofte går rett til helvete i åpen båt.



 

Marching on together!

ingve1960

Reaney gulpa drit i hele fjorårssesongen og vi havner på 9plass.
Er du da realist eller pessimist?????.
Eller medgangsupporter.

Dennis

Reaney gulpa drit i hele fjorårssesongen og vi havner på 9plass.
Er du da realist eller pessimist?????.
Eller medgangsupporter.

Nå har jo også to-tre stykker her alt rykket Leeds ned og solgt Raphinga og Phillips 14 kamper før slutt.

Men skal ha seg frabedt at det er pessimistisk! :)
Marching on together!

HåvardK

Reaney gulpa drit i hele fjorårssesongen og vi havner på 9plass.
Er du da realist eller pessimist?????.
Eller medgangsupporter.

Nå har jo også to-tre stykker her alt rykket Leeds ned og solgt Raphinga og Phillips 14 kamper før slutt.

Men skal ha seg frabedt at det er pessimistisk! :)
Kanskje det burde være rom for nyanser her, både den ene og den andre veien? VI kommer jo ikke unna at vi slipper inn bøttevis med mål. Da må det gå an å ønske seg endringer både i organisering og i disposisjon av de tilgjengelige spillerne en har - uten at dette betyr at en "ønsker Bielsa dit pepperen gror" eller er dommedagsprofeter.
Eksempelvis kunne en ha håpet på at knallhard trening på defensiv dødball samt endring av mann-mann-forsvar før dagens kamp kunne ha hindret et par baklengs, samt at spillere som Raphinha og Gelhart hadde fått mer spilletid.

Reaney

Takk for veldig godt innlegg Dennis. Ingve1960. Din spydige og ufine bemerkining gidder jeg ikke å kommentere. Ja, "kritisk blikk" på det som foregår kan jeg vedgå. Det forekom også i fjor, men ikke bare. Og hadde jeg vært medgangssuppoter hadde jeg funnet meg en annen hobby for år og dag siden (50 år som innbitt Leeds fan i år). De uttallige skuffelsene med laget vårt har nok preget meg opp igjennom årene. Samtidig er jeg som alle andre verdens lykkeligste og stolteste når det går veien. Som mot West Ham for noen uker siden.

Dennis

Reaney gulpa drit i hele fjorårssesongen og vi havner på 9plass.
Er du da realist eller pessimist?????.
Eller medgangsupporter.

Nå har jo også to-tre stykker her alt rykket Leeds ned og solgt Raphinga og Phillips 14 kamper før slutt.

Men skal ha seg frabedt at det er pessimistisk! :)
Kanskje det burde være rom for nyanser her, både den ene og den andre veien? VI kommer jo ikke unna at vi slipper inn bøttevis med mål. Da må det gå an å ønske seg endringer både i organisering og i disposisjon av de tilgjengelige spillerne en har - uten at dette betyr at en "ønsker Bielsa dit pepperen gror" eller er dommedagsprofeter.
Eksempelvis kunne en ha håpet på at knallhard trening på defensiv dødball samt endring av mann-mann-forsvar før dagens kamp kunne ha hindret et par baklengs, samt at spillere som Raphinha og Gelhart hadde fått mer spilletid.

Selvfølgelig skal det være nyanser og rom for meninger av alle slag. Det er akkurat det jeg mener. Det er den negative messingen som blir slitsom. Igjen, dette er min mening. Om man ønsker å klage til kuene kommer hjem, så greit nok, men er det rom for diskusjon da? Som sagt, fotballsupportere lever av håp, hvor er moroa om man håper på seier men blir fortalt at lykkeønskninger og at dette bærer rett ned? Det samme gjelder utelukkende positivitet, men for min del er positivitet lettere å svelge enn noe annet. Fasit ligger nok et sted mitt i mellom.

Og joda; selvsagt skal Raphinha være på banen og aller helst mot lag som i dag, men de siste kampene er det ingen tvil om at han har vist elendig form. Selv om vi vet hvor god han er/kan være, så er han vel ikke freda etter det han har vist i det siste? Kanskje er det vekkeren for at vi ser den virkelige Raphinha resten av sesongen? Kalvin Phillips har ved to anledninger blitt tatt av etter en halvtime, for deretter å ha vært banens beste i påfølgende kamp. Ydmykelsen og utfordringen ble lagt hos han og han tok den på strak arm.
Marching on together!

GeirO

Syns nå gutta her inne som forsvarer Bielsa er minst like bra på å ta mannen istedenfor ballen. Ikke måte på hvor pessimistiske og deler av et hylekor vi spm er kritiske er.

De saklige argumentene for å beholde Bielsa er det lengre mellom. Holder ikke med at vi er uheldige med skader lengre. Ei heller økonomi eller uflaks. Man U har slitt mot lag rundt oss på tabellen lenge nå. Men vi har et alibi for å tape, økonomi. Sjanseløs begrunnelse.

Prøver meg med saklige argumenter (?) jeg har lest meg til:
1. Mange tror nok å sparke Bielsa nå vil være verre enn å la han holde på. Mange tror flere spillere (Bielsa boys) vil prestere dårligere og at endring av taktikk og måten å spille på, vil påvirke resultater negativt med så kort tid igjen av sesongen.
2. Mange tror at Bielsa vil sørge for flere poeng med en normalsesong med (sannsynligvis) færre skader og et par gode kjøp. Mao. en bedre sesong fra og med august.

Umulig å spå om dette stemmer, like umulig som å være sikker på nedrykk.

Carl Fisker

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.

Kato

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.

Trenger mer tid?

På 4 år blir vi stort sett bare verre og verre på defensiv dødball.
Antall baklengs eskalerer, han gjør ingen endringer.

Det eneste tid hjelper oss med er forhåpentligvis skader. Bielsa trenger ikke mer tid, ingenting er blitt bedre av tid.

HåvardK

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.
Så siden Bielsa er bekymret over situasjonen bør han ha alles fulle tillit? Det holder dessverre ikke for meg. Hadde jeg sett et fnugg av vilje til å justere på ting som ikke har fungert, hadde jeg hatt mer tro. Men i dag benker han altså vår største stjerne. Joda, han har ikke vært på topp i det siste - men hvem mener at Harrison har vært bedre? Seriøst?
Den konspiratoriske delen av meg tror at det skyldes en stahet på grensen til trass.

stian

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.

Trenger mer tid?

På 4 år blir vi stort sett bare verre og verre på defensiv dødball.
Antall baklengs eskalerer, han gjør ingen endringer.

Det eneste tid hjelper oss med er forhåpentligvis skader. Bielsa trenger ikke mer tid, ingenting er blitt bedre av tid.

Jeg tilhører fraksjonen som er 1) ukuelig optimist, og 2) ikke har tro på å sparke Bielsa.

MEN: Svakhetene i den defensive organiseringen som flere trekker frem her, er det ingen tvil om. Dette var tidvis elendig også i Championship, så det har ikke bare å gjøre med at vi møter hvassere motstandere. I Bielsaball vil det oppstå store rom hvis motstandere spiller av det høye presset vårt. Men vi kan rett og slett ikke gi bort så mye rom som vi gjør for tiden. Organiseringen på defensiv dødball er også under enhver kritikk. Der kjører alle lag mann-mann, forskjellen er at vi gjør det dårligere enn de fleste andre.

Det blir en gjetning, men det defensive er kanskje ikke Bielsas største styrke. På tide å skaffe seg en konsulent?

morten1966

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.

Trenger mer tid?

På 4 år blir vi stort sett bare verre og verre på defensiv dødball.
Antall baklengs eskalerer, han gjør ingen endringer.

Det eneste tid hjelper oss med er forhåpentligvis skader. Bielsa trenger ikke mer tid, ingenting er blitt bedre av tid.

Jeg tilhører fraksjonen som er 1) ukuelig optimist, og 2) ikke har tro på å sparke Bielsa.

MEN: Svakhetene i den defensive organiseringen som flere trekker frem her, er det ingen tvil om. Dette var tidvis elendig også i Championship, så det har ikke bare å gjøre med at vi møter hvassere motstandere. I Bielsaball vil det oppstå store rom hvis motstandere spiller av det høye presset vårt. Men vi kan rett og slett ikke gi bort så mye rom som vi gjør for tiden. Organiseringen på defensiv dødball er også under enhver kritikk. Der kjører alle lag mann-mann, forskjellen er at vi gjør det dårligere enn de fleste andre.

Det blir en gjetning, men det defensive er kanskje ikke Bielsas største styrke. På tide å skaffe seg en konsulent?

Tviler på om Bielsa tar inn en konsulent gitt....men det hadde ikke vært dumt.

leedslife

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.
Så siden Bielsa er bekymret over situasjonen bør han ha alles fulle tillit? Det holder dessverre ikke for meg. Hadde jeg sett et fnugg av vilje til å justere på ting som ikke har fungert, hadde jeg hatt mer tro. Men i dag benker han altså vår største stjerne. Joda, han har ikke vært på topp i det siste - men hvem mener at Harrison har vært bedre? Seriøst?
Den konspiratoriske delen av meg tror at det skyldes en stahet på grensen til trass.
Supportere inkl personer i styrerommet har nok en formening om det meste. Eneste med Leeds er at jeg tror kompetansen og tyngden er klart størst hos han som står oppført som trener. Tror strukturen i Leeds er annlerledes enn fleste andre klubber selv om modellen er kanskje lik på papiret.
Bielsa har nok en hånd over alt som skjer på sport og den respekten han har opparbeidet gjør nok at han selv bestemmer når nok er nok.
Selv da Rad tok over og det var raskt ganske mer lystbetont enn tidligere eiere selv om det ble gjort mye feil de første årene. Etter Bielsa kom inn så snudde ting i et tempo jeg aldri kan huske jeg har vært borti tidligere om det er Leeds eller andre klubber. Siste kamp i Mai til sesongåpningen mot Stoke. Forvandlingen var surrealistisk. Samme progresjon hadde du på fleste plan i klubben hva gjelder sport.
Jeg tror Bielsa bestemmer selv når tiden er inne og jeg tror Rad føyer seg etter det. Jeg tror det sikreste kortet han har er at Bielsa redder dette.
Dette er min teori.
Jeg er også stor fan av han og skulle ønske han kunne utført dette med en friskere stall og litt mer kvalitet inn. Jeg håper på 1 sesong til som jeg har sagt tidligere, men er redd for at omgivelsene gjør at han selv sier takk for seg etter denne sesongen. For alle parters del håper jeg det blir gjort etter at laget står i divisisjonen.

Tror staheten og den enorme troen på at hans måte er den beste måten gjør at han kan få så mye ut av middelmådige spillere (sett i PL sammenheng). Sammen med oppbacking av resultater så klart, som vi har hatt siste sesongene.

Tror det hadde vært nytteløst å endret på det nå. Hvis den "troen" sprekker og man skal endre på spillestil og tankesett så tror jeg vi dør ut ganske fort under han.

Ifht til den teorien min så skal det bli spennende å se hva som skjer etter Bielsa. Er redd rollen blir veldig voksen å fylle. Tror oppgaven for videre progresjon kan bli krevende. Tror ikke det går like fort som da Bielsa tok over.
Positive for en ny mann inn er at endel av den eldre garde vil måtte skiftes ut da, så en ny mann kan få sin egen core med spillere som gjør samme arbeidet øverst i hierarkiet.

Når sant skal sies er jeg enig med poster over her. Bør absolutt være lov å være kritisk til flere ting denne sesongen. Progresjon, mål i mot, skader, spillerstall, bruk av spillere, spillerlogestikk  ett er jo ting som man absolutt kan være kritisk til og som garantert evalueres fort når sesongen er ferdig.

Skal også sies at klubbens ambisjoner var å holde seg denne sesongen. Ikke topp 6 som man skulle tro på noen av postene siste ukene..
« Siste redigering: Februar 21, 2022, 07:56:39 av leedslife »

HåvardK

Det gjentas til stadighet at vi har en tropp med middelmådige spillere. Jeg kjøper ikke nødvendigvis den påstanden fullt ut. Raphinha er en stjerne på kanskje verdens beste landslag, og Gelhart er betegnet som et av de største talentene på balløya. Den ene benkes i går til tross for mange skader, mens den andre får spilletid i alt for liten grad.
Allikevel ble det tent et lite håp da de to faktisk ble byttet inn i pausen i går. Er det nå et bittelite håp om at vi faktisk kan trene litt på defensiv dødball også? Eller at landslagsstopperne Llorente, Koch og Struijk kan spille forsvar slik de har lært det i oppveksten, altså i sone?

Cherry

Bielsa er bekymret og alle supporterene er bekymret over situasjonen. De som så postmatch intervjuet med Bielsa, skjønner at han er bekymret (og småirritert)- og har fullt fokus på å rette opp feilene som gjøres i det defensive og manglene i de offensive delene av spillet. Det er ingen tvil om at han har ledelsen i ryggen og spillernes fulle tillit. Bielsa trenger mere tid, han trenger mere arbeidsro og Nøkkelspillere tilbake fra skade. Dette ordner seg.

Bortsett fra Ost og Vin - så er det lite annet som blir bedre over tid.....kanskje foruten at man man får mer erfaring i livet.

Ift Bielsa`s autistiske tilnærming til PL`s topplag når det gjelder vår spillestil - så virker det som han overhodet ikke har erfart/lært noe som helst.
Det er for meg uforståelig, med den spillegruppa /kvaliteten vi innehar.
Steng av igangsettingen vår til sidene fra Meslier, og marker møtende midtbane - så er vi i deep shit.....hva er det å ikke forstå?

Vi hadde 20 fine minutter i 2.omgang i går, så byttet Manju seg til det bedre - og vi orket bare ikke særlig mer.
Tror vi holder oss da, men skal bli fint å bli ferdig med Pool`og Spurs denne uken - tipper 4-6 flere i minus på målforskjell etter lørdagen.
Marcelo, Du må gjerne overaske oss.
 

leedslife

Det gjentas til stadighet at vi har en tropp med middelmådige spillere. Jeg kjøper ikke nødvendigvis den påstanden fullt ut. Raphinha er en stjerne på kanskje verdens beste landslag, og Gelhart er betegnet som et av de største talentene på balløya. Den ene benkes i går til tross for mange skader, mens den andre får spilletid i alt for liten grad.
Allikevel ble det tent et lite håp da de to faktisk ble byttet inn i pausen i går. Er det nå et bittelite håp om at vi faktisk kan trene litt på defensiv dødball også? Eller at landslagsstopperne Llorente, Koch og Struijk kan spille forsvar slik de har lært det i oppveksten, altså i sone?
Vi har en tropp som ikke er middelmådig ut fra PL?
Erfaring, antall kamper på dette nivået, antall landskamper, antall kamper i europa, verdi på spillerne, lønninger.
Ja vi har enkelte spillere som er top end PL materiell, men jevnt over er det en tropp som reflekterer den plassen vi har i ligaen.
Llorente og Koch spiller ikke fast for sine landslag. Strujik er ikke landslagsspiller i en alder av snart 23.

Vi har Ralph og Kalvin som er topp PL spillere i min bok og vi har Gelhart og noen andre som er veldig veldig spennende og betegnet som store talenter. Men hovedvekten i troppen er middelmådig. Med det mener jeg at det representerer hvor vi er på tabellen.
Nå skal det sies at middelmådig er middelmådig. Det er vel en grei betegnelse på hvor vi står mot de fleste andre.
Hadde skjønt reaksjonen hadde jeg sagt pill råttent.
Men vil gjerne fått noen argumentasjoner på hva jeg ikke ser vedr denne troppen og derfor betegnelsen jeg kommer med.

Samme gjelder klubben forøvrig. Fleste aspekter så er vi middelmådig ifht til konkurrerende klubber i PL. Majoriteten av tiden har vi brukt i lavere divisjoner. Når den gode 3 retters middagen ble servert, satt ikke Leeds til bords en gang. Vi har stått på utsiden og sett inn.
Det gjenspeiler jo hvor vi er som klubb, spillerstall, budsjett, lønninger, akademiet etc etc.
At vi vil høste av det fenomenale arbeidet lagt ned av Bielsa og co på sikt er jeg ikke i tvil om, men at vi må ha litt bakkekontakt når vi diskuterer prestasjoner ut fra forutsetninger, historie og grunnlag er jeg helt sikker på.


« Siste redigering: Februar 21, 2022, 10:41:30 av leedslife »

peacock

bra 2 omgang men vi er for naive og blottlegger oss til tider at det er vondt og se på.. hvorfor bytter ikke bielsa på slutten der når james/firpo hele tiden er på etterskudd og slitne. har vel ett bytte igjen siden koch var hodeskade???
Burde ihvertfall prøve på noe.
Grøsser allerede med tanke på liverpool kampen, salah,mane, diaz :-\ :-\

Flere bytter? Vi hadde jo brukt alle tre når 2. omgang startet!

Gordon McUseless

Hvis det er en ting som står krystallklart ra denne kampen, så er det at Harrison må benkes.
James må på høyre ving, Joffy på topp og Rapha trenger vel ikke nevnes engang.
Junior bør vel få matchtrening igjen. Syns han var kraftig på gang før skaden sist.
Akkurat nå føler jeg faktisk at Dallas er et bedre valg på høyre for Ayling.
Men ingen vet hvor haren hopper og godeste Dallas må vel belage seg på 2-3 posisjoner hver kamp fremover og, men siden sentral midtbane holder nedre Championship nivå, så kan det kanskje være bedre å få han opp der slik at vi ihvertfall slipper Klich.

leedslife

Hvis det er en ting som står krystallklart ra denne kampen, så er det at Harrison må benkes.
James må på høyre ving, Joffy på topp og Rapha trenger vel ikke nevnes engang.
Junior bør vel få matchtrening igjen. Syns han var kraftig på gang før skaden sist.
Akkurat nå føler jeg faktisk at Dallas er et bedre valg på høyre for Ayling.
Men ingen vet hvor haren hopper og godeste Dallas må vel belage seg på 2-3 posisjoner hver kamp fremover og, men siden sentral midtbane holder nedre Championship nivå, så kan det kanskje være bedre å få han opp der slik at vi ihvertfall slipper Klich.
Harrison må være den mest frustrerende spilleren under Bielsa.
Off the ball er det bra og kommer hver kamp I veldig gode posisjoner. Det skal han ha kudos for.
Men valgene med ball er helt natta til tider. Går seg fast i posisjoner der han kan spille medspiller på 1 touch. For dårlige valg når han blir spilt fri.
Få hodet opp!
Vedr Junior, helt enig. Kapteinstype blir å dra det langt fra min side, men han gir det laget vårt noe ifht væremåte. Det er fight i han, han kommuniserer, han står opp. Veldig viktig å holde han skadefri i innspurten nå.
Ellers hadde det vært fint med Dallas sentralt. Matchvinneren, arbeidsjernet, de dype løpene, eneste spiller som faktisk besitter tempo, intensitet og kraft nok sentralt i banen når vi møter tøff motstand.
Forshaw- Dallas - Rodrigo - James - Gelhart - Ralph for meg i neste.
Vanskelig å utelate Klich, men Dallas for meg er Leeds viktigste nå.
Veldig mye bra med Klich og uten ball, men for soft i avgjørende faser og ubesluttsom foran mål. Vi må jobbe keeper mer.

Dennis

bra 2 omgang men vi er for naive og blottlegger oss til tider at det er vondt og se på.. hvorfor bytter ikke bielsa på slutten der når james/firpo hele tiden er på etterskudd og slitne. har vel ett bytte igjen siden koch var hodeskade???
Burde ihvertfall prøve på noe.
Grøsser allerede med tanke på liverpool kampen, salah,mane, diaz :-\ :-\

Flere bytter? Vi hadde jo brukt alle tre når 2. omgang startet!

Nei, Kochs hodeskade åpnet for et ekstra bytte. Noe som også ville gitt Man Utd et bytte til.
Marching on together!

peacock

Det ble vel hevdet i etterkant at byttet kom på grunn av blodet, ikke hjernerystelse?