Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #120 på: Mai 10, 2022, 14:55:36 »
Er det ingen som reagerer litt på intervjuer/pressekonferanser etc?
Idag var det sitater og ordtak som ble brukt før Arsenal kampen.
Et ekstremt ambisiøst intervju vedr 3 års plan jeg linket lengre opp.
Du har intervjuet vedr tidligere regime med treningslengde etc som kom litt feil ut.
Samling i sirkelen og hva skal man si. En personlighet som er litt annerledes?

Ja, jeg bygger litt opp selv når jeg legger ut dette. Men føler at dette prosjektet snart bør vise til resultat og gjennomføringer for jeg begynner å sense litt på latterliggjøring i sosiale medier, mest av egne.

Bielsa kunne jo også fort endt der, men voldsom utvikling reddet han tidlig. Selv om man så endel stygge ting på slutten.

Dette er ikke ment som noe mot Marsch. Mest av interesse på om andre plukker opp det samme?
« Siste redigering: Mai 10, 2022, 15:00:11 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #121 på: Mai 10, 2022, 15:45:23 »
Er det ingen som reagerer litt på intervjuer/pressekonferanser etc?
Idag var det sitater og ordtak som ble brukt før Arsenal kampen.
Et ekstremt ambisiøst intervju vedr 3 års plan jeg linket lengre opp.
Du har intervjuet vedr tidligere regime med treningslengde etc som kom litt feil ut.
Samling i sirkelen og hva skal man si. En personlighet som er litt annerledes?

Ja, jeg bygger litt opp selv når jeg legger ut dette. Men føler at dette prosjektet snart bør vise til resultat og gjennomføringer for jeg begynner å sense litt på latterliggjøring i sosiale medier, mest av egne.

Bielsa kunne jo også fort endt der, men voldsom utvikling reddet han tidlig. Selv om man så endel stygge ting på slutten.

Dette er ikke ment som noe mot Marsch. Mest av interesse på om andre plukker opp det samme?
Hlet åpenbart at flere reagerer på dette. Vurderer å slutte å høre på Square Ball-podden, fordi jeg syns de trekker kritikken alt for langt. Samtidig burde Marsch selv være såpass oppegående at han senset dette, og kanskje modererte seg en smule.
Nå må det være fullt fokus på her og nå. Håper virkelig han greier å få til det internt. Men er slett ikke overbevist om det.

lowfields

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #122 på: Mai 10, 2022, 16:09:43 »
Er det ingen som reagerer litt på intervjuer/pressekonferanser etc?
Idag var det sitater og ordtak som ble brukt før Arsenal kampen.
Et ekstremt ambisiøst intervju vedr 3 års plan jeg linket lengre opp.
Du har intervjuet vedr tidligere regime med treningslengde etc som kom litt feil ut.
Samling i sirkelen og hva skal man si. En personlighet som er litt annerledes?

Ja, jeg bygger litt opp selv når jeg legger ut dette. Men føler at dette prosjektet snart bør vise til resultat og gjennomføringer for jeg begynner å sense litt på latterliggjøring i sosiale medier, mest av egne.

Bielsa kunne jo også fort endt der, men voldsom utvikling reddet han tidlig. Selv om man så endel stygge ting på slutten.

Dette er ikke ment som noe mot Marsch. Mest av interesse på om andre plukker opp det samme?
Reagert fra første stund.
Typisk amerikaner - elsker sin egen stemme og store ord (kommer fra en hardt-arbeidende familie bla bla bla...).
Mye kakepynt - foreløpig lite fylde - spillemessig.
Håper han motbeviser meg....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #123 på: Mai 10, 2022, 18:11:30 »
Er det ingen som reagerer litt på intervjuer/pressekonferanser etc?
Idag var det sitater og ordtak som ble brukt før Arsenal kampen.
Et ekstremt ambisiøst intervju vedr 3 års plan jeg linket lengre opp.
Du har intervjuet vedr tidligere regime med treningslengde etc som kom litt feil ut.
Samling i sirkelen og hva skal man si. En personlighet som er litt annerledes?

Ja, jeg bygger litt opp selv når jeg legger ut dette. Men føler at dette prosjektet snart bør vise til resultat og gjennomføringer for jeg begynner å sense litt på latterliggjøring i sosiale medier, mest av egne.

Bielsa kunne jo også fort endt der, men voldsom utvikling reddet han tidlig. Selv om man så endel stygge ting på slutten.

Dette er ikke ment som noe mot Marsch. Mest av interesse på om andre plukker opp det samme?

Ja, han er glad i å prate.

Som det nevnes, veldig amerikansk. Noen liker sikkert det, andre syns det blir vel pompøst.

Jeg er en enkel gutt fra landet og kan ikke snakke for fotballproffer i England, men at han går rundt med en bok med sitater han deler ut til spillere som ser ut til å trenge det treffer i alle fall ikke meg helt. ;D

Jeg er mer opptatt av handling enn ord, så vi får håpe all praten gir resultater snart. Ellers blir han fort en meme-maskin, om han ikke er det allerede. Han sa heldigvis selv i denne pressekonferansen at han ikke ønsket å avsløre for mye før kamp.

Det er nå i alle fall en ny og god ting. :)
Marching on together!

Cherry

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #124 på: Mai 11, 2022, 10:09:01 »
De som har sett Ted Lasso serien kan kjenne igjen mye ift attitude og prat fra vår Jesse.
Han er i hvertfall en positiv fyr, og det trenger vi nå.
Fra Introverte Marcelo til denne karen er jo 2 forskjellige verdener, og sikkert en enorm endring for spillerne å forholde seg til også - både Marsch som menneske
og ny spillestil.

MEN, det er jo vår spillestall og kvaliteten i den som er issue, det er det han har å jobbe med. Slik er det.


leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #125 på: Mai 11, 2022, 10:53:34 »
De som har sett Ted Lasso serien kan kjenne igjen mye ift attitude og prat fra vår Jesse.
Han er i hvertfall en positiv fyr, og det trenger vi nå.
Fra Introverte Marcelo til denne karen er jo 2 forskjellige verdener, og sikkert en enorm endring for spillerne å forholde seg til også - både Marsch som menneske
og ny spillestil.

MEN, det er jo vår spillestall og kvaliteten i den som er issue, det er det han har å jobbe med. Slik er det.

Vi må ikke glemme hvem han tok over for og hvordan de siste årene har vært. Han blir jo faktisk dømt etter det hos de aller fleste.
Han har nok skjønt at det ikke blir enkelt. I tillegg har han vel på sitt vis solgt inn det faktum at vi har sett bedre ut defensivt og evner i større grad til å justere seg ifht motstand. De delene ved Bielsaball som ikke fungerte optimalt har han tatt tak i og prøvd å fått sitt publikum.
Jeg tror resultater i de neste kampene nå vil gjøre alt for han. Blir det som de 3 forrige så er jeg dessverre redd for at han er et kortvarig prosjekt.
Det er dette med disse omgivelsene igjen. Det krever en viss karakter og en troverdighet.
« Siste redigering: Mai 11, 2022, 13:20:20 av leedslife »

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #126 på: Mai 11, 2022, 11:14:49 »
De som har sett Ted Lasso serien kan kjenne igjen mye ift attitude og prat fra vår Jesse.
Han er i hvertfall en positiv fyr, og det trenger vi nå.
Fra Introverte Marcelo til denne karen er jo 2 forskjellige verdener, og sikkert en enorm endring for spillerne å forholde seg til også - både Marsch som menneske
og ny spillestil.

MEN, det er jo vår spillestall og kvaliteten i den som er issue, det er det han har å jobbe med. Slik er det.

Vi må aldri glemme hvem han tok over for og hvordan de siste årene har vært. Han blir jo faktisk dømt etter det hos de aller fleste.
Han har nok skjønt at det ikke blir enkelt. I tillegg har han vel på sitt vis solgt inn det faktum at vi har sett bedre ut defensivt og evner i større grad til å justere seg ifht motstand. De delene ved Bielsaball som ikke fungerte optimalt har han tatt tak i og prøvd å fått sitt publikum.
Jeg tror resultater i de neste kampene nå vil gjøre alt for han. Blir det som de 3 forrige så er jeg dessverre redd for at han er et kortvarig prosjekt.
Det er dette med disse omgivelsene igjen. Det krever en viss karakter og en troverdighet.

Så en Leedskar på Youtube i går som sa at av Leeds' tolv kamper med lavest xG denne sesongen, står Marsch for fem av disse. Fem av ni kamper for Jesse er kamper hvor Leeds altså statistisk sett har vært minst målfarlig. Selv mot Watford, en kamp hvor vi vinner 0-3, er xG i favør hjemmelaget. Det føles jo litt merkelig å ha en xG på 0,87 når vi scorer tre mål, men det er nå det statistikken sier.

Mål teller mer enn xG, men tendensen er det ingen tvil om: Leeds er blitt særdeles lite skumle å spille mot.

Jeg forstår at det er ganske naturlig i og med at vi skal være mer kompakte og pragmatiske enn tidligere, men vi trenger poeng og det får man flest av om man scorer mer enn motstanderen. Når det brenner på dass, holder det ikke med 0-0. Å gå ut så defensivt som vi gjør om dagen, gir også svært liten mulighet for det ene poenget i det hele tatt, siden vi enda slipper til for mange sjanser.

Har også lyst å ta opp dette med å snakke varmt om 0-4 mot City i etterkant. Som om resultatet eller i det hele tatt prestasjonen var noe å være stolt over. Et sånt Leeds ønsker ikke jeg i alle fall, der vi anser 0-4 hederlig. På Square Ball lurer de rett og slett på om Marsch misforstår fansen fantastiske støtte mot slutten og etter kampen. De skrøyt ikke av kampen, de viser sin støtte som er helt uten forbehold. Balløyas suverent beste supportere fortjener full innsats og en positiv spillplan tilbake, ellers er det bare tid før det blir giftig.

Jeg syns det hele blir litt småflaut med all pratingen og sitatene, men skulle det funke så blåser jeg selvsagt i det. Jeg ser derimot ingen tegn til at spillerne har fått trua tilbake i spillet sitt. Tvert imot.

Det er litt bekymringsverdig at Marschs beste (hele) kamp som trener, kom i 0-1-tapet mot Leicester. I en kamp hvor det var "as you were" med unntak av sone vs mannsmarkering. Kanskje det hadde vært bedre å bare videreført det.
« Siste redigering: Mai 11, 2022, 11:17:43 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #127 på: Mai 11, 2022, 11:41:17 »
De som har sett Ted Lasso serien kan kjenne igjen mye ift attitude og prat fra vår Jesse.
Han er i hvertfall en positiv fyr, og det trenger vi nå.
Fra Introverte Marcelo til denne karen er jo 2 forskjellige verdener, og sikkert en enorm endring for spillerne å forholde seg til også - både Marsch som menneske
og ny spillestil.

MEN, det er jo vår spillestall og kvaliteten i den som er issue, det er det han har å jobbe med. Slik er det.

Vi må aldri glemme hvem han tok over for og hvordan de siste årene har vært. Han blir jo faktisk dømt etter det hos de aller fleste.
Han har nok skjønt at det ikke blir enkelt. I tillegg har han vel på sitt vis solgt inn det faktum at vi har sett bedre ut defensivt og evner i større grad til å justere seg ifht motstand. De delene ved Bielsaball som ikke fungerte optimalt har han tatt tak i og prøvd å fått sitt publikum.
Jeg tror resultater i de neste kampene nå vil gjøre alt for han. Blir det som de 3 forrige så er jeg dessverre redd for at han er et kortvarig prosjekt.
Det er dette med disse omgivelsene igjen. Det krever en viss karakter og en troverdighet.

Så en Leedskar på Youtube i går som sa at av Leeds' tolv kamper med lavest xG denne sesongen, står Marsch for fem av disse. Fem av ni kamper for Jesse er kamper hvor Leeds altså statistisk sett har vært minst målfarlig. Selv mot Watford, en kamp hvor vi vinner 0-3, er xG i favør hjemmelaget. Det føles jo litt merkelig å ha en xG på 0,87 når vi scorer tre mål, men det er nå det statistikken sier.

Mål teller mer enn xG, men tendensen er det ingen tvil om: Leeds er blitt særdeles lite skumle å spille mot.

Jeg forstår at det er ganske naturlig i og med at vi skal være mer kompakte og pragmatiske enn tidligere, men vi trenger poeng og det får man flest av om man scorer mer enn motstanderen. Når det brenner på dass, holder det ikke med 0-0. Å gå ut så defensivt som vi gjør om dagen, gir også svært liten mulighet for det ene poenget i det hele tatt, siden vi enda slipper til for mange sjanser.

Har også lyst å ta opp dette med å snakke varmt om 0-4 mot City i etterkant. Som om resultatet eller i det hele tatt prestasjonen var noe å være stolt over. Et sånt Leeds ønsker ikke jeg i alle fall, der vi anser 0-4 hederlig. På Square Ball lurer de rett og slett på om Marsch misforstår fansen fantastiske støtte mot slutten og etter kampen. De skrøyt ikke av kampen, de viser sin støtte som er helt uten forbehold. Balløyas suverent beste supportere fortjener full innsats og en positiv spillplan tilbake, ellers er det bare tid før det blir giftig.

Jeg syns det hele blir litt småflaut med all pratingen og sitatene, men skulle det funke så blåser jeg selvsagt i det. Jeg ser derimot ingen tegn til at spillerne har fått trua tilbake i spillet sitt. Tvert imot.

Det er litt bekymringsverdig at Marschs beste (hele) kamp som trener, kom i 0-1-tapet mot Leicester. I en kamp hvor det var "as you were" med unntak av sone vs mannsmarkering. Kanskje det hadde vært bedre å bare videreført det.

Jeg tror ikke det er lett Dennis. Bielsa kom på en måte unna med å bli nedsablet av de beste lagene. Det var en slutt for han og, men det ville jo vært Leeds trenere som hadde fått sparken etter 2x sifre på OT.
 ManU borte i fjor. Jeg var kritisk da, men flere her inne ville heller spille Bielsaball og tape med slike sifre enn det vi kanskje så mot City for en uke siden. Resultatet mot City ble høye sifre det og, men det var jo helt klart en manager som ville tette igjen, bruke tid og vente på feil hos City.
Mot ManU på OT forrige sesong (og mot topplag denne) skapte vi både sjanser og mål. Ekspertene i SKY skrøt av Leeds. En berikelse og en spillergruppe med fantastisk mot.
Det var underholdning for tv-seerne.
I all den tid jeg har fulgt Leeds har man snakket om at så lenge de ser du gir 100% prosent så holder det. Og det var jo akkurat det Leeds gjorde under Bielsa. Vi gikk i strupen på motstander uansett mål i mot.
Det har jo vært store helter i Alioski og Dallas. Først og fremst arbeidshester som gav 100 prosent.
Vi står jo ikke med et lag som kan dominere posession mot de beste i divisjonen (unntatt topp 2) pga tekniske og taktiske ferdigheter. Verken kollektivt eller individuelt.
Vi gjorde jo det fordi det ble skapt en utrolig sterk enhet som var tuftet på relasjoner og samhandling og en fysikk og moral som gav oss store fortrinn ifht motstander. Nå som dette systemet er byttet ut, kan det være at der vi håpet at målene i mot ville reduseres og flere poeng ville komme, heller har endt med at en ferdighetsmessig og taktisk grå spillergruppe heller ser enda mer average ut. Fordi det gjør noe med troa, motet, relasjonene og samholdet når man kanskje ikke lengre har den lederen å se til. Hvis du forstår hva jeg mener?

Jeg er veldig usikker på dette her. Mest igjen på klubben. Uforståelig for meg at klubben ikke klarer å definere oss bedre.
Jeg synes Marsch virker litt på ville veier, men skal uansett gi det en pre-season og noen måneder ut i neste sesong uansett divisjon.
Jeg lider fortsatt litt av Bielsa syken. Jeg sitter og er litt redd for at jeg som Leeds supporter ikke får oppleve lignende igjen og at jeg kanskje var for dårlig til å ta vare på de øyeblikkene som ble skapt. Det er ikke noe automatikk at vi skal oppleve slikt igjen hvor vi står henn på Fotballens stige.
« Siste redigering: Mai 11, 2022, 13:54:22 av leedslife »

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #128 på: Mai 11, 2022, 13:22:08 »
[...]
[...]
[...]
Har også lyst å ta opp dette med å snakke varmt om 0-4 mot City i etterkant. Som om resultatet eller i det hele tatt prestasjonen var noe å være stolt over. Et sånt Leeds ønsker ikke jeg i alle fall, der vi anser 0-4 hederlig. På Square Ball lurer de rett og slett på om Marsch misforstår fansen fantastiske støtte mot slutten og etter kampen. De skrøyt ikke av kampen, de viser sin støtte som er helt uten forbehold. Balløyas suverent beste supportere fortjener full innsats og en positiv spillplan tilbake, ellers er det bare tid før det blir giftig.
[...]

Jeg tror ikke det er lett Dennis. Bielsa kom på en måte unna med å bli nedsablet av de beste lagene. Det var en slutt for han og, men det ville jo vært Leeds trenere som hadde fått sparken etter 2x sifre på OT.
 ManU borte i fjor. Jeg var kritisk da, men flere her inne ville heller spille Bielsaball og tape med slike sifre enn det vi kanskje så mot City for en uke siden. Resultatet mot City ble høye sifre det og, men det var jo helt klart en manager som ville tette igjen, bruke tid og vente på feil hos City.
Mot ManU på OT forrige sesong (og mot topplag denne) skapte vi både sjanser og mål. Ekspertene i SKY skrøt av Leeds. En berikelse og en spillergruppe med fantastisk mot.
Det var underholdning for tv-seerne.
I all den tid jeg har fulgt Leeds har man snakket om at så lenge de ser du gir 100% prosent så holder det. Og det var jo akkurat det Leeds gjorde under Bielsa. Vi gikk i strupen på motstander uansett mål i mot.
Det har jo vært store helter i Alioski og Dallas. Først og fremst arbeidshester som gav 100 prosent.
Vi står jo ikke med et lag som kan dominere posession mot de beste i divisjonen (unntatt topp 2) pga tekniske og taktiske ferdigheter.
Vi gjorde jo det fordi det ble skapt en utrolig sterk enhet som var tuftet på relasjoner og samhandling og en fysikk og moral som gav oss store fortrinn ifht motstander. Nå som dette systemet er byttet ut, kan det være at der vi håpet at målene i mot ville reduseres og flere poeng ville komme, heller har endt med at en ferdighetsmessig og taktisk grå spillergruppe heller ser enda mer average ut. Fordi det gjør noe med troa, motet, relasjonene og samholdet. Hvis du forstår hva jeg mener?

Jeg er veldig usikker på dette her. Mest igjen på klubben. Uforståelig for meg at klubben ikke klarer å definere oss bedre.
Jeg synes Marsch virker litt på ville veier, men skal uansett gi det en pre-season og noen måneder ut i neste sesong uansett divisjon.
Jeg lider fortsatt litt av Bielsa syken. Jeg sitter og er litt redd for at jeg som Leeds supporter ikke får oppleve lignende igjen og at jeg kanskje var for dårlig til å ta vare på de øyeblikkene som ble skapt. Det er ikke noe automatikk at vi skal oppleve slikt igjen hvor vi står henn på Fotballens stige.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, leedslife!

At Bielsa inntil de siste fire kampene gikk fri for de stygge tapene og selv da ville et stort flertall at han skulle fortsette, sier ganske så mye. Selv mange som mente det var på tide å prøve noe nytt, gjorde det med vemod. Bare et lite fåtall fant frem høygaflene. Det vitner om en enorm kreditt hos fansen; det finnes vel knapt en trener noe sted som ikke har vært ønsket ut i ukesvis etter en sånn rekke med tap og prestasjoner. Eller som i det minste ikke hadde hatt et flertall som sa takk, men nå holder det. Litt som OGS hos de du vet.

Bakdelen for Marsch er at han både kommer inn i en vanskelig tid helt uten denne opparbeidede tilliten og at på til bli han målt mot Bielsa i alt han gjør. Det er på ingen måte fortjent, men heller ikke unngåelig. Han er ikke Bielsa og han skal selvsagt ikke etterligne Bielsa, men han hadde ett mål; å redde laget denne sesongen. Ettersom det visstnok er oppe og vedtatt at spillerne var utslitt og desillusjonert over Bielsas stahet, skulle det tilsi at den jobben burde en (god) trener klare.

Noen fine resultater har det blitt, mest uten gode prestasjoner og faktum er at vi er enda lenger nede og klokka går snart for full tid. Da vi rykket opp og tapte 3-4 mot Pool (fortjent nok, men i en kamp vi også kunne fått med oss noe) svarer Bamford på skryt fra reporter at det ikke hjelper noe siden vi tapte (parafrasert). Nå er treneren altså "stolt" over innsatsen etter 0-4 hjemme. Det hjelper ikke om det er mot City, 0-4 mot et redusert lag som kan gire ned er uansett bank og ydmykelse. Mot Arsenal nevnes det en Youtube-tabbe og rødt kort som gjør det vanskelig, men vi lå altså under 2-0 med 11 på banen og det kunne vært dobbelt så mye før Ayling får drypp.

Marsch er veldig positiv. Det er jeg helt for! Jeg trur langt mer på motiverende enn fryktbasert ledelse. I mitt hode er det mer bærekraftig over tid. Antakeligvis er ikke Bielsas stil bærekraftig over mange år grunnet det enorme kravet og lite frihet under ansvar. Mange store trenere er på samme måte, men han gikk så all in at spillerne kjøpte det. Noe 9ende plass med et lag bestående av flere spillere som aldri hadde vært i nærheten av det nivået vitner om. Eksempelvis med Kalvin Phillips som gikk fra en veldig varierende offensiv midtbanespiller på Ch-nivå, til å være Englands beste defensive midtbanespiller sammen med Declan Rice. Antakelig var han det allerede første høstsesongen under Bielsa. Han så til tider noe vi andre ikke kan drømme oss til. 

Det jeg derimot ikke kjøper hos Marsch, som jeg mener kulminerer i spillere som løper i villrede uten snev av plan for hva de skal gjøre med ball, er at jeg oppfatter det rent utad som kun ord. Han elsker pressekonferanser og han sier ikke noe feil der, tvert imot, men jeg tror ikke det hjelper å bare snakke om sitat-utdeling, clarity, playing without fear osv uke etter uke. Han må gi spillerne noe konkret å bygge selvtillit på, som i en offensiv spilleplan. Ikke et ark med et sitat fra Ghandi eller Mor Teresa, for å være litt flåsete.

Det kan godt hende virkeligheten innhenta oss for godt med Bielsa på grunn av den svake stallen. Kanskje hadde ikke Phillips, Cooper og Bamford tilbake fra skade hjulpet nok. Kanskje hadde vi til slutt rykka ned uansett og. Men med Bielsa hadde i alle fall jeg langt mer håp for fremtida til klubben. Som med Marsch lider vi under manglende og/eller feilaktig rekruttering. Det får vi ikke gjort noe med før til sommeren, men jeg er skeptisk både for eiersituasjonen og om det skal rekrutteres til lignende spill fremover.

Når Bielsa ikke står som en lynavleder for styrerommet lenger, så blir jeg fryktelig bekymret for hvordan dette går videre. Det er helt uavhengig av om Jesse Marsch er en habil fotballtrener eller ikke. Han kommer ikke til å være Leedstrener i mange år uansett, men klubben skal videre og jeg syns det er fryktelig trist at fundamentet som ble lagt med og under Bielsa ser ut til å rives ned allerede på få måneder.
Marching on together!

Sterland

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #129 på: Mai 11, 2022, 14:15:31 »
[...]
[...]
[...]
Har også lyst å ta opp dette med å snakke varmt om 0-4 mot City i etterkant. Som om resultatet eller i det hele tatt prestasjonen var noe å være stolt over. Et sånt Leeds ønsker ikke jeg i alle fall, der vi anser 0-4 hederlig. På Square Ball lurer de rett og slett på om Marsch misforstår fansen fantastiske støtte mot slutten og etter kampen. De skrøyt ikke av kampen, de viser sin støtte som er helt uten forbehold. Balløyas suverent beste supportere fortjener full innsats og en positiv spillplan tilbake, ellers er det bare tid før det blir giftig.
[...]

Jeg tror ikke det er lett Dennis. Bielsa kom på en måte unna med å bli nedsablet av de beste lagene. Det var en slutt for han og, men det ville jo vært Leeds trenere som hadde fått sparken etter 2x sifre på OT.
 ManU borte i fjor. Jeg var kritisk da, men flere her inne ville heller spille Bielsaball og tape med slike sifre enn det vi kanskje så mot City for en uke siden. Resultatet mot City ble høye sifre det og, men det var jo helt klart en manager som ville tette igjen, bruke tid og vente på feil hos City.
Mot ManU på OT forrige sesong (og mot topplag denne) skapte vi både sjanser og mål. Ekspertene i SKY skrøt av Leeds. En berikelse og en spillergruppe med fantastisk mot.
Det var underholdning for tv-seerne.
I all den tid jeg har fulgt Leeds har man snakket om at så lenge de ser du gir 100% prosent så holder det. Og det var jo akkurat det Leeds gjorde under Bielsa. Vi gikk i strupen på motstander uansett mål i mot.
Det har jo vært store helter i Alioski og Dallas. Først og fremst arbeidshester som gav 100 prosent.
Vi står jo ikke med et lag som kan dominere posession mot de beste i divisjonen (unntatt topp 2) pga tekniske og taktiske ferdigheter.
Vi gjorde jo det fordi det ble skapt en utrolig sterk enhet som var tuftet på relasjoner og samhandling og en fysikk og moral som gav oss store fortrinn ifht motstander. Nå som dette systemet er byttet ut, kan det være at der vi håpet at målene i mot ville reduseres og flere poeng ville komme, heller har endt med at en ferdighetsmessig og taktisk grå spillergruppe heller ser enda mer average ut. Fordi det gjør noe med troa, motet, relasjonene og samholdet. Hvis du forstår hva jeg mener?

Jeg er veldig usikker på dette her. Mest igjen på klubben. Uforståelig for meg at klubben ikke klarer å definere oss bedre.
Jeg synes Marsch virker litt på ville veier, men skal uansett gi det en pre-season og noen måneder ut i neste sesong uansett divisjon.
Jeg lider fortsatt litt av Bielsa syken. Jeg sitter og er litt redd for at jeg som Leeds supporter ikke får oppleve lignende igjen og at jeg kanskje var for dårlig til å ta vare på de øyeblikkene som ble skapt. Det er ikke noe automatikk at vi skal oppleve slikt igjen hvor vi står henn på Fotballens stige.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, leedslife!

At Bielsa inntil de siste fire kampene gikk fri for de stygge tapene og selv da ville et stort flertall at han skulle fortsette, sier ganske så mye. Selv mange som mente det var på tide å prøve noe nytt, gjorde det med vemod. Bare et lite fåtall fant frem høygaflene. Det vitner om en enorm kreditt hos fansen; det finnes vel knapt en trener noe sted som ikke har vært ønsket ut i ukesvis etter en sånn rekke med tap og prestasjoner. Eller som i det minste ikke hadde hatt et flertall som sa takk, men nå holder det. Litt som OGS hos de du vet.

Bakdelen for Marsch er at han både kommer inn i en vanskelig tid helt uten denne opparbeidede tilliten og at på til bli han målt mot Bielsa i alt han gjør. Det er på ingen måte fortjent, men heller ikke unngåelig. Han er ikke Bielsa og han skal selvsagt ikke etterligne Bielsa, men han hadde ett mål; å redde laget denne sesongen. Ettersom det visstnok er oppe og vedtatt at spillerne var utslitt og desillusjonert over Bielsas stahet, skulle det tilsi at den jobben burde en (god) trener klare.

Noen fine resultater har det blitt, mest uten gode prestasjoner og faktum er at vi er enda lenger nede og klokka går snart for full tid. Da vi rykket opp og tapte 3-4 mot Pool (fortjent nok, men i en kamp vi også kunne fått med oss noe) svarer Bamford på skryt fra reporter at det ikke hjelper noe siden vi tapte (parafrasert). Nå er treneren altså "stolt" over innsatsen etter 0-4 hjemme. Det hjelper ikke om det er mot City, 0-4 mot et redusert lag som kan gire ned er uansett bank og ydmykelse. Mot Arsenal nevnes det en Youtube-tabbe og rødt kort som gjør det vanskelig, men vi lå altså under 2-0 med 11 på banen og det kunne vært dobbelt så mye før Ayling får drypp.

Marsch er veldig positiv. Det er jeg helt for! Jeg trur langt mer på motiverende enn fryktbasert ledelse. I mitt hode er det mer bærekraftig over tid. Antakeligvis er ikke Bielsas stil bærekraftig over mange år grunnet det enorme kravet og lite frihet under ansvar. Mange store trenere er på samme måte, men han gikk så all in at spillerne kjøpte det. Noe 9ende plass med et lag bestående av flere spillere som aldri hadde vært i nærheten av det nivået vitner om. Eksempelvis med Kalvin Phillips som gikk fra en veldig varierende offensiv midtbanespiller på Ch-nivå, til å være Englands beste defensive midtbanespiller sammen med Declan Rice. Antakelig var han det allerede første høstsesongen under Bielsa. Han så til tider noe vi andre ikke kan drømme oss til. 

Det jeg derimot ikke kjøper hos Marsch, som jeg mener kulminerer i spillere som løper i villrede uten snev av plan for hva de skal gjøre med ball, er at jeg oppfatter det rent utad som kun ord. Han elsker pressekonferanser og han sier ikke noe feil der, tvert imot, men jeg tror ikke det hjelper å bare snakke om sitat-utdeling, clarity, playing without fear osv uke etter uke. Han må gi spillerne noe konkret å bygge selvtillit på, som i en offensiv spilleplan. Ikke et ark med et sitat fra Ghandi eller Mor Teresa, for å være litt flåsete.

Det kan godt hende virkeligheten innhenta oss for godt med Bielsa på grunn av den svake stallen. Kanskje hadde ikke Phillips, Cooper og Bamford tilbake fra skade hjulpet nok. Kanskje hadde vi til slutt rykka ned uansett og. Men med Bielsa hadde i alle fall jeg langt mer håp for fremtida til klubben. Som med Marsch lider vi under manglende og/eller feilaktig rekruttering. Det får vi ikke gjort noe med før til sommeren, men jeg er skeptisk både for eiersituasjonen og om det skal rekrutteres til lignende spill fremover.

Når Bielsa ikke står som en lynavleder for styrerommet lenger, så blir jeg fryktelig bekymret for hvordan dette går videre. Det er helt uavhengig av om Jesse Marsch er en habil fotballtrener eller ikke. Han kommer ikke til å være Leedstrener i mange år uansett, men klubben skal videre og jeg syns det er fryktelig trist at fundamentet som ble lagt med og under Bielsa ser ut til å rives ned allerede på få måneder.
Meget bra skrevet. Deler de samme tankene. Mulig, med litt godvilje, har han strammet opp defensivt. Det skapes fortsatt godt med sjanser mot oss, men vi har mistet stort sett alt av offensiv kraft. Vi skaper omtrent ingen sjanser i åpent spill. De sjansene vi har fått har som regel kommet på grove feil hos motstander. Forcene under Bielsa var etter mitt syn den enorme fysiske kapasiteten spillerne hadde, og at motstanderen var gjennomanalysert som enhet og spiller for spiller. Har vondt for å tro at Marsch bedriver samme analysestrategi som Bielsa. Vi gikk på mange braktap i år under Bielsa, men glem ikke at vi stort sett manglet hele stammen i laget, i en allerede tynn stall. Meget vanskelig å vite om Bielsa faktisk ville ha en slik stall, eller om dette var strategi fra ledelsen. Han jobbet uansett med det han hadde, og klaget aldri utad. Hva som skjedde internt har jeg og trolig ingen andre her oversikt over. Vi klarte oss meget bra mot topplagene i 2. halvdel av forrige sesong, men samme spillestil, så jeg kjøper ikke helt at det er det som felte oss. Med Bielsaball på sitt beste, hadde vi vanligvis høyest posession, løp mest og angrep med tyngde og presisjon når muligheten kom. Det var cons også, spesielt defensiv dødball hvor det var livsfarlig så og si hver gang. Har nok vært en slitasje på spillerne, men det hjelper ikke at alt som ble hentet etter opprykket var bomkjøp (eks Raphinha). Laget vi har mønstret i år har faktisk og utrolig nok vært dårligere enn det vi benyttet i CC, til tross for at det er handlet for 100 mill pund pluss.  De steinharde treningene/kravene fra Bielsa løftet i alle fall spillere som Bamford, Cooper, Phillips, Dallas, Ayling og Klich fra å være middelmådige CC spillere, til å hevde seg i PL endog spille seg inn/være aktuelle på respektive landslag. Er veldig spent på om disse faktisk klarer å holde samme nivå. Glemmer ikke hvordan Phillips ble forvandlet fra en småchubby versjon til en topptrent atlet. Var og er skeptisk til om Marsch er løsningen for oss, men klarer han å holde oss oppe blir det flust med stjerner i boka.

GaryMac

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #130 på: Mai 11, 2022, 23:24:42 »
Tror jeg må sitere min gamle helt Edmund Blackadder:
Baldrick (evt Jesse Marsch), you wouldn't recognise a subtle plan if it painted itself purple and danced naked on a harpsicord singing 'subtle plans are here again'

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #131 på: Mai 11, 2022, 23:34:45 »
Dette prosjektet er dødt fra starten.
Marching on together!

samadhi

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #132 på: Mai 12, 2022, 08:00:04 »
Dette prosjektet er dødt fra starten.

Han har 2 kamper på seg, og selv om alt ser håpløst ut nå er det ikke umulig å karre til seg 3 poeng mot Brighton eller Brentford. Skal bli spennende å se hvordan vi går inn til kampen mot Brighton, legger vi oss bakpå også der så er det god natt.
Rykker vi ned med Marsch vil dette trenerskiftet for alltid bli stående igjen som ett gigantisk feilgrep. Alt som er bygget opp på 3 år står i fare for å rase sammen. De beste spillerne forsvinner og tviler på om Cooper, Ayling & co har ett opprykk til i seg.

Ser vi på de som styrer nå med Marsch, Jackson, Toschack og en trener fra Østerrike er det håpløst å tenke seg at disse 4, som er satt sammen tilfeldig uten erfaring på dette nivået, er det som skal til for å hamle opp mot de beste trenerapparatane og spillerene i PL.
marching on together,
derudaf forever...

Cherry

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #133 på: Mai 12, 2022, 08:11:37 »
Dette prosjektet er dødt fra starten.

Han har 2 kamper på seg, og selv om alt ser håpløst ut nå er det ikke umulig å karre til seg 3 poeng mot Brighton eller Brentford. Skal bli spennende å se hvordan vi går inn til kampen mot Brighton, legger vi oss bakpå også der så er det god natt.
Rykker vi ned med Marsch vil dette trenerskiftet for alltid bli stående igjen som ett gigantisk feilgrep. Alt som er bygget opp på 3 år står i fare for å rase sammen. De beste spillerne forsvinner og tviler på om Cooper, Ayling & co har ett opprykk til i seg.

Ser vi på de som styrer nå med Marsch, Jackson, Toschack og en trener fra Østerrike er det håpløst å tenke seg at disse 4, som er satt sammen tilfeldig uten erfaring på dette nivået, er det som skal til for å hamle opp mot de beste trenerapparatane og spillerene i PL.

Det blir mye svartmaling nå.
Forholder meg til troppen Marsch tok over, og hva han har å spille med - det er hverdagen.
Det er 2 kamper igjen, kjøre noen positive treninger nå med fokus på å få frem gleden ved fotball og hvor priviligert man er over å ha sin hobby som yrke,....få banket inn status og hva som trengs av innsats siste 2.
Vi har gjort det tidligere, denne stallen kan fortsatt ta poeng- og ett fullt Elland Road på søndag kan hjelpe godt til å skaffe poeng.......kanskje bare 1 vil holde ut sesongen! ;)
Hold ut , og la håpet leve!

GaryMac

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #134 på: Mai 12, 2022, 08:36:07 »
Dette prosjektet er dødt fra starten.

Han har 2 kamper på seg, og selv om alt ser håpløst ut nå er det ikke umulig å karre til seg 3 poeng mot Brighton eller Brentford. Skal bli spennende å se hvordan vi går inn til kampen mot Brighton, legger vi oss bakpå også der så er det god natt.
Rykker vi ned med Marsch vil dette trenerskiftet for alltid bli stående igjen som ett gigantisk feilgrep. Alt som er bygget opp på 3 år står i fare for å rase sammen. De beste spillerne forsvinner og tviler på om Cooper, Ayling & co har ett opprykk til i seg.

Ser vi på de som styrer nå med Marsch, Jackson, Toschack og en trener fra Østerrike er det håpløst å tenke seg at disse 4, som er satt sammen tilfeldig uten erfaring på dette nivået, er det som skal til for å hamle opp mot de beste trenerapparatane og spillerene i PL.
Forventer vel ikke at vi skal hamle opp med de beste (topp 6) i PL, men det er da heller ikke nødvendig for å holde plassen. Det er nok å være bedre enn de tre dårligste (over en hel sesong), men det ser vel ikke ut til at de klarer det heller....
Fryktelig mørkt inne i Leedsdelen av hodet mitt for tiden, kjenner jeg. Klarer ikke å se at vi snur det spillet vi har vist de siste kampene før helgas møte med Brighton.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #135 på: Mai 12, 2022, 08:37:05 »
Bare å få tatt med rota.
Mer enn noe annet trengs realisme hos oss.
Vi må vite hvor vi befinner oss, hvor vi står i fotball pyramiden og skaffe oss de beste redskapene til å konkurrere med de rundt oss.

Fido

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #136 på: Mai 12, 2022, 09:27:00 »
Vi ender vel mest sannsynlig opp med at JM tar oss noen plasser nedover på tabellen, utfra hvor vi var da han tok over, og det til tross for at han hadde en langt større skadefri stall å ta av enn sin forgjenger.

Jeg mener vi rykker ned fordi vi har en for tynn stall, og at de nest beste på langt nær er gode nok. Noe av årsaken til dette ligger nok i at vi rykket opp under en pandemi, der publikumsinntekter uteble, og dermed mindre å rutte med til forsterkninger.

Hallgeir *

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #137 på: Mai 13, 2022, 20:57:43 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #138 på: Mai 13, 2022, 21:19:21 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

"Failure is relative in football: Manchester City’s owners will be embarrassed their sportswashing still hasn’t won the Champions League, Liverpool’s that they’ve only won one Premier League in this golden era and could be missing out again. But those clubs are clinging to Pep Guardiola and Jurgen Klopp as hard as they can, because they know any new hire is likely to be a downgrade. They realise the path to success doesn’t start with sacking the guy who knows more about football than anyone else in the building."

Det summerer vel i grunn det meste, for min del.
Marching on together!

Neo

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #139 på: Mai 13, 2022, 21:23:07 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

Det har han ikke i min gård heller.
Ikke at det betyr noe fra eller til.

Men så lenge det er matematisk mulighet for å holde oss oppe, har jeg både tro og håp.
Og ett poeng mer enn Burnley i innspurten bør være mulig.
Håper gutta evner å samle seg om oppgaven som venter, opptrer smart på banen og bruker ferdighetene de har fått utdelt på riktig måte.

Med eller uten Gandhi-sitater.

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #140 på: Mai 13, 2022, 22:10:19 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

Det har han ikke i min gård heller.
Ikke at det betyr noe fra eller til.

Men så lenge det er matematisk mulighet for å holde oss oppe, har jeg både tro og håp.
Og ett poeng mer enn Burnley i innspurten bør være mulig.
Håper gutta evner å samle seg om oppgaven som venter, opptrer smart på banen og bruker ferdighetene de har fått utdelt på riktig måte.

Med eller uten Gandhi-sitater.

Vi kan diskutere opp og ned i mente om hvem, hvorfor og hvordan vi har havnet i dette uføret.  Uansett må vi som du skriver både tro og håpe at det går bra og vi har fortsatt muligheten til å klare oss med et poeng eller tre i de to siste kampene.  Både Jesse og guttene trenger all den støtte de kan få nå.  Heldigvis leser de ikke kamptrådene her inne underveis i kampene.  ;)
« Siste redigering: Mai 13, 2022, 22:27:26 av Forever Whites »
Medlem 94237

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #141 på: Mai 14, 2022, 07:47:27 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

"Failure is relative in football: Manchester City’s owners will be embarrassed their sportswashing still hasn’t won the Champions League, Liverpool’s that they’ve only won one Premier League in this golden era and could be missing out again. But those clubs are clinging to Pep Guardiola and Jurgen Klopp as hard as they can, because they know any new hire is likely to be a downgrade. They realise the path to success doesn’t start with sacking the guy who knows more about football than anyone else in the building."

Det summerer vel i grunn det meste, for min del.
Hvem er dette for en?
Noe mer spot on skal man lete lenge etter.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #142 på: Mai 14, 2022, 07:55:26 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

"Failure is relative in football: Manchester City’s owners will be embarrassed their sportswashing still hasn’t won the Champions League, Liverpool’s that they’ve only won one Premier League in this golden era and could be missing out again. But those clubs are clinging to Pep Guardiola and Jurgen Klopp as hard as they can, because they know any new hire is likely to be a downgrade. They realise the path to success doesn’t start with sacking the guy who knows more about football than anyone else in the building."

Det summerer vel i grunn det meste, for min del.
Hvem er dette for en?
Noe mer spot on skal man lete lenge etter.

Daniel Chapman aka Moscowhite fra The Square Ball. De har blant annet en podcast som er veldig bra.

Mosco er vel det man kan kalle en idealist innen fotball og ønsker seg nok litt mer til en svunnen tid. På podcasten er han drrimot sjelden så grim som i denne artikkelen.
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #143 på: Mai 14, 2022, 08:24:24 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

"Failure is relative in football: Manchester City’s owners will be embarrassed their sportswashing still hasn’t won the Champions League, Liverpool’s that they’ve only won one Premier League in this golden era and could be missing out again. But those clubs are clinging to Pep Guardiola and Jurgen Klopp as hard as they can, because they know any new hire is likely to be a downgrade. They realise the path to success doesn’t start with sacking the guy who knows more about football than anyone else in the building."

Det summerer vel i grunn det meste, for min del.
Hvem er dette for en?
Noe mer spot on skal man lete lenge etter.

Daniel Chapman aka Moscowhite fra The Square Ball. De har blant annet en podcast som er veldig bra.

Mosco er vel det man kan kalle en idealist innen fotball og ønsker seg nok litt mer til en svunnen tid. På podcasten er han drrimot sjelden så grim som i denne artikkelen.
Takk. Dette må sjekkes ut. Sett disse navnene på Twitter, men bare trodd det var noe «light» supporter content.
Dette settes pris på👍

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #144 på: Mai 14, 2022, 09:34:30 »
Daniel Chapman får det som regel sagt - med innlevelse. Jesse Marsch har ingen høy stjerne der i gården, tydeligvis.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-chelsea-the-smartest-guys/?fbclid=IwAR05paz-f6gb-ovWz4X19wGzR7IBzJq7KnEQIHiQV

"Failure is relative in football: Manchester City’s owners will be embarrassed their sportswashing still hasn’t won the Champions League, Liverpool’s that they’ve only won one Premier League in this golden era and could be missing out again. But those clubs are clinging to Pep Guardiola and Jurgen Klopp as hard as they can, because they know any new hire is likely to be a downgrade. They realise the path to success doesn’t start with sacking the guy who knows more about football than anyone else in the building."

Det summerer vel i grunn det meste, for min del.
Hvem er dette for en?
Noe mer spot on skal man lete lenge etter.

Daniel Chapman aka Moscowhite fra The Square Ball. De har blant annet en podcast som er veldig bra.

Mosco er vel det man kan kalle en idealist innen fotball og ønsker seg nok litt mer til en svunnen tid. På podcasten er han drrimot sjelden så grim som i denne artikkelen.
Takk. Dette må sjekkes ut. Sett disse navnene på Twitter, men bare trodd det var noe «light» supporter content.
Dette settes pris på👍

Bare hyggelig, jeg syns det er bra folk. Noe helt annet enn Beckford, Emma Jones og Matt Lewis (fra Harry Potter) som har podcast i regi av klubben. De har noen interessante intervjuer med folk, men etter hvert som det har blitt stadig mer prekært sportslig, er det færre episoder og i alle fall ingen kritiske blikk. Sikkert naturlig nok siden den er offisiell, men det er litt strutsetaktikk.

I tillegg til den vanlige Square Ball podcasten har de også Phil Hay Show en gang i uka hvor de snakker med.... Phil Hay. Hører du via en podcastspiller må du søke denne opp separat.
Marching on together!

stian

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #145 på: Mai 14, 2022, 14:27:46 »
En utrolig bra analyse av Moscowhite. Han har sine ord i behold om sparkingen av Bielsa, der var han ganske så klar i tiden rett etter. Han har for øvrig en egen evne til å komme med onelinere som oppsummerer ting, som når han skriver at "Leeds have gone from zealous man-marking to no man marking any man".

Joe Jordan

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #146 på: Mai 15, 2022, 12:37:40 »
Mosco: "I wrote this when he was sacked, and it feels relevant again now: Marcelo Bielsa has been proven right again and again. Who else at Leeds United can say the same?"

Bang on.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #147 på: Mai 15, 2022, 18:45:14 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.
 

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #148 på: Mai 15, 2022, 18:48:57 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.
Sist vi møtte Brighton så buet dem på sine egne.  Noen runder senere...
Det er en tøff bransje. Vi har gått litt motsatt veier siden.

Eriksen55

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #149 på: Mai 15, 2022, 18:52:38 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Det tror jeg han driter i.

Alle vet at Bielsa er elsket. Han vet at det vil bli brukt mot han så fort det er motgang.

Så fort vi scoret ble Bielsa glemt. Det vil ikke bli tema før neste gang vi sliter. I mellomtiden vil helt sikkert noen få lete med lykt og lupe og bevist feiltolke alt Jesse sier fordi dem mener Bielsa burde vært her fortsatt.

Sånn er det bare tror jeg Jesse tenker