Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46687 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #150 på: Mai 15, 2022, 19:03:01 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Det tror jeg han driter i.

Alle vet at Bielsa er elsket. Han vet at det vil bli brukt mot han så fort det er motgang.

Så fort vi scoret ble Bielsa glemt. Det vil ikke bli tema før neste gang vi sliter. I mellomtiden vil helt sikkert noen få lete med lykt og lupe og bevist feiltolke alt Jesse sier fordi dem mener Bielsa burde vært her fortsatt.

Sånn er det bare tror jeg Jesse tenker

Bielsa blir aldri glemt.
Medlem 94237

Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #151 på: Mai 15, 2022, 20:01:27 »
Bielsa blir aldri glemt. Men tror ikke han ville tilført laget noe mer før han fikk sparken. Du så det på han de siste kampene i februar før han måtte gå.

Leedsfan

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #152 på: Mai 16, 2022, 16:46:40 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Han hørte det visst ikke, han hørte ikke "sack the board" heller.:)

Jeg fikk nok av Yesse Yanker etter den første uka, han har tatt veldig lett på oppgaven. De første kampene som han vinner er jo mer Bielsa-preg enn han. Så er det landslagspause, sender de på en ukes ferie. Tror vel at de er så overtrente at de kommer tiol å løpe mer hvis de får tatt seg en tur rundt i Europa. Han burde jo terpet taktikk med gutta, ikke gitt de fri.

Ser litt mer "dead man walking" ut nå. Kan jo ikke ha vært forberedt på jobb og underveis så gir er han intervjuer i hytt og pine i stedet for å jobbe med laget.

Uansett om han holder oss oppe eller ikke så må han vekk!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #153 på: Mai 16, 2022, 18:39:34 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Han hørte det visst ikke, han hørte ikke "sack the board" heller.:)

Jeg fikk nok av Yesse Yanker etter den første uka, han har tatt veldig lett på oppgaven. De første kampene som han vinner er jo mer Bielsa-preg enn han. Så er det landslagspause, sender de på en ukes ferie. Tror vel at de er så overtrente at de kommer tiol å løpe mer hvis de får tatt seg en tur rundt i Europa. Han burde jo terpet taktikk med gutta, ikke gitt de fri.

Ser litt mer "dead man walking" ut nå. Kan jo ikke ha vært forberedt på jobb og underveis så gir er han intervjuer i hytt og pine i stedet for å jobbe med laget.

Uansett om han holder oss oppe eller ikke så må han vekk!

Det her beviser det jeg poengterte Leedslife.

At du misliker Jesse er greit.

Men et par spørsmål.

Døgnet har 24 timer, også i England. Hvis han bruker 12-14 timer hver dag med teamet, laget og spillerne. Da gjør det vel neppe noe om han bruker et par av de 10-12 timene so  gjenstår av døgnet til noen intervjuer. Tipper at mange av intervjuene er ren plikt han må stille opp på.

Når du kommer inn i en gruppe. Hvis ferien er avtalt på forhånd. Bielsa ga også spillerne ferie btw. Tror du det er taktisk smart å inndra ferien som noe av det første du gjør?
Dessuten har det kommet litt lekasjer om at troppen var litt tynnslitt og spillerne som hadde ytret endringer til Bielsa hadde blitt avfeid. Uten at det trenger å være betryggende så vil jeg tro at både styret, medical og andre er med og tar en avgjørelse om det blir ferie eller ikke. Personlig tenker jeg at det er greit med ferie. Er nok sunt for både kropp og sinn. Dessuten var det ikke 1 hel uke ferie, men 3-4 dager. Men det klinger ikke like bra i argumentasjonen mot Jesse.

At de første kampene vi spilte under Jesse hadde Bielsa preg er vel ikke unormalt. Isåfall bra at Bielsaball fungerte de første kampene etter at Bielsa reiste. Sikret vi oss noen poeng. Desverre litt sent, for det fungerte ikke de siste mnd før han dro.

Jesse var ikke forberdet og tar lett på oppgaven. Kan du begrunne hva du mener?

Jeg digger Bielsa. Tror aldri jeg får oppleve at mitt lag spiller så fantastisk morsom fotball igjen. Han er legendematriale!
Men noen måtte på et tidspunkt ta over etter han. Da tror jeg ikke veien videre er å sammenligne disse to og rope etter Bielsa så fort det butter, for det finnes vel knapt noen som er som han. Da blir det tungt fremover! Alle burde håpe at Jesse lykkes og at Leeds kan karre seg 10-12 plasser høyere på tabellen. I dag virker det desverre som at en del(ikke nødvendigvis her inne) håper at Jesse feiler. Akkurat som at Bielsa kommer tilbake av det.

Om Jesse er rett mann? Har null peiling. Men antar at han etter en sommer og noen signeringer lettere kan få satt sitt preg på laget. Han fortjener ihvertfall en sjanse.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #154 på: Mai 16, 2022, 19:01:33 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Han hørte det visst ikke, han hørte ikke "sack the board" heller.:)

Jeg fikk nok av Yesse Yanker etter den første uka, han har tatt veldig lett på oppgaven. De første kampene som han vinner er jo mer Bielsa-preg enn han. Så er det landslagspause, sender de på en ukes ferie. Tror vel at de er så overtrente at de kommer tiol å løpe mer hvis de får tatt seg en tur rundt i Europa. Han burde jo terpet taktikk med gutta, ikke gitt de fri.

Ser litt mer "dead man walking" ut nå. Kan jo ikke ha vært forberedt på jobb og underveis så gir er han intervjuer i hytt og pine i stedet for å jobbe med laget.

Uansett om han holder oss oppe eller ikke så må han vekk!

Det her beviser det jeg poengterte Leedslife.

At du misliker Jesse er greit.

Men et par spørsmål.

Døgnet har 24 timer, også i England. Hvis han bruker 12-14 timer hver dag med teamet, laget og spillerne. Da gjør det vel neppe noe om han bruker et par av de 10-12 timene so  gjenstår av døgnet til noen intervjuer. Tipper at mange av intervjuene er ren plikt han må stille opp på.

Når du kommer inn i en gruppe. Hvis ferien er avtalt på forhånd. Bielsa ga også spillerne ferie btw. Tror du det er taktisk smart å inndra ferien som noe av det første du gjør?
Dessuten har det kommet litt lekasjer om at troppen var litt tynnslitt og spillerne som hadde ytret endringer til Bielsa hadde blitt avfeid. Uten at det trenger å være betryggende så vil jeg tro at både styret, medical og andre er med og tar en avgjørelse om det blir ferie eller ikke. Personlig tenker jeg at det er greit med ferie. Er nok sunt for både kropp og sinn. Dessuten var det ikke 1 hel uke ferie, men 3-4 dager. Men det klinger ikke like bra i argumentasjonen mot Jesse.

At de første kampene vi spilte under Jesse hadde Bielsa preg er vel ikke unormalt. Isåfall bra at Bielsaball fungerte de første kampene etter at Bielsa reiste. Sikret vi oss noen poeng. Desverre litt sent, for det fungerte ikke de siste mnd før han dro.

Jesse var ikke forberdet og tar lett på oppgaven. Kan du begrunne hva du mener?

Jeg digger Bielsa. Tror aldri jeg får oppleve at mitt lag spiller så fantastisk morsom fotball igjen. Han er legendematriale!
Men noen måtte på et tidspunkt ta over etter han. Da tror jeg ikke veien videre er å sammenligne disse to og rope etter Bielsa så fort det butter, for det finnes vel knapt noen som er som han. Da blir det tungt fremover! Alle burde håpe at Jesse lykkes og at Leeds kan karre seg 10-12 plasser høyere på tabellen. I dag virker det desverre som at en del(ikke nødvendigvis her inne) håper at Jesse feiler. Akkurat som at Bielsa kommer tilbake av det.

Om Jesse er rett mann? Har null peiling. Men antar at han etter en sommer og noen signeringer lettere kan få satt sitt preg på laget. Han fortjener ihvertfall en sjanse.
Jo, jeg har jo ingen problem med å forstå at slikt tærer på.  Det er jo bare påstander fra LeedsFan. I tillegg virker det som kjærlighetensorgen fortsatt ikke har sluppet taket. Men på generelt grunnlag da. For å redegjøre litt igjen:
Jeg setter jo og pris på at en påstand rundt ferie eller terping på feltet i dette tilfelle da blir bygget opp av noe håndfast.

Som eksempler da: Ved ferie.. Noe frigjøring av energi kan man kanskje se igjen i enkelte spillere under Marsch kontra Bielsa. Man har jo statistikker på dette, til og med for allmenheten. Kollektivt og individuelt får du jo all statistikk på fysiske parametere i kamper. Dette sammen med øye som ser kan jo gi en god betraktning på om det er progresjon og ting som kommuniseres ut går i riktig retning.

Bruker Marsch en treningsuke på å justere det defensive og man ender opp med mye innslupne mål neste ukene.... Og bruker statistikk i defensive betinget situasjoner som noe håndfast mot den påstanden om at her har det vært for lite forbedring  så blir det for meg mye mer troverdig, men også trolig mye gøyere å diskutere.

 Alle kan jo feks slenge ut at Rodrigo har vært ganske god. Han har vært bedre enn dere tror og neste sesong vil han score 20 mål.
Eller fotballen vi opplevde i fjor under Bielsa vil Marsch ligne ut neste sesong for da får han inn sine egne spillere. Eller at Shackleton blir den neste store Leeds treneren fordi man hører rykter om at han tar Uefa prolisens kurs. Det er jo bare bygget på vill ønsketenking uten noe som helst dekning.

Også får vi heller synse om mange ting som aldri går ut av en garderobe eller av et styrerom.

Så til slutt så kan jo jeg også modere engasjementet og forventningene mine. Jeg skal ikke drive å sitte her som en politikonstabel.
Mesteparten av mine innlegg er jo styrt av følelser. Skal ikke fremstå som et eks på hvordan ting skal skrives eller gjøres.
Alle vil jo at vi står i divisjonen,LeedsFan her inkl :-) (Som jeg synes var me delaktig her da vi var nede i divisjonene?), men de fleste kjenner jo på den håpløse situasjonen vi er i.
Det er jo både sinne, sorg, fortvilelse og for noen sikkert til grensa til likegyldighet over det som har skjedd denne sesongen.
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 19:44:05 av leedslife »

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #155 på: Mai 17, 2022, 19:24:12 »
Må være tøft å stå og høre stadion synge på Bielsa.

Han hørte det visst ikke, han hørte ikke "sack the board" heller.:)

Jeg fikk nok av Yesse Yanker etter den første uka, han har tatt veldig lett på oppgaven. De første kampene som han vinner er jo mer Bielsa-preg enn han. Så er det landslagspause, sender de på en ukes ferie. Tror vel at de er så overtrente at de kommer tiol å løpe mer hvis de får tatt seg en tur rundt i Europa. Han burde jo terpet taktikk med gutta, ikke gitt de fri.

Ser litt mer "dead man walking" ut nå. Kan jo ikke ha vært forberedt på jobb og underveis så gir er han intervjuer i hytt og pine i stedet for å jobbe med laget.

Uansett om han holder oss oppe eller ikke så må han vekk!

Det her beviser det jeg poengterte Leedslife.

At du misliker Jesse er greit.

Men et par spørsmål.

Døgnet har 24 timer, også i England. Hvis han bruker 12-14 timer hver dag med teamet, laget og spillerne. Da gjør det vel neppe noe om han bruker et par av de 10-12 timene so  gjenstår av døgnet til noen intervjuer. Tipper at mange av intervjuene er ren plikt han må stille opp på.

Når du kommer inn i en gruppe. Hvis ferien er avtalt på forhånd. Bielsa ga også spillerne ferie btw. Tror du det er taktisk smart å inndra ferien som noe av det første du gjør?
Dessuten har det kommet litt lekasjer om at troppen var litt tynnslitt og spillerne som hadde ytret endringer til Bielsa hadde blitt avfeid. Uten at det trenger å være betryggende så vil jeg tro at både styret, medical og andre er med og tar en avgjørelse om det blir ferie eller ikke. Personlig tenker jeg at det er greit med ferie. Er nok sunt for både kropp og sinn. Dessuten var det ikke 1 hel uke ferie, men 3-4 dager. Men det klinger ikke like bra i argumentasjonen mot Jesse.

At de første kampene vi spilte under Jesse hadde Bielsa preg er vel ikke unormalt. Isåfall bra at Bielsaball fungerte de første kampene etter at Bielsa reiste. Sikret vi oss noen poeng. Desverre litt sent, for det fungerte ikke de siste mnd før han dro.

Jesse var ikke forberdet og tar lett på oppgaven. Kan du begrunne hva du mener?

Jeg digger Bielsa. Tror aldri jeg får oppleve at mitt lag spiller så fantastisk morsom fotball igjen. Han er legendematriale!
Men noen måtte på et tidspunkt ta over etter han. Da tror jeg ikke veien videre er å sammenligne disse to og rope etter Bielsa så fort det butter, for det finnes vel knapt noen som er som han. Da blir det tungt fremover! Alle burde håpe at Jesse lykkes og at Leeds kan karre seg 10-12 plasser høyere på tabellen. I dag virker det desverre som at en del(ikke nødvendigvis her inne) håper at Jesse feiler. Akkurat som at Bielsa kommer tilbake av det.

Om Jesse er rett mann? Har null peiling. Men antar at han etter en sommer og noen signeringer lettere kan få satt sitt preg på laget. Han fortjener ihvertfall en sjanse.

Skal jo sies til Leedsfan forsvar. Vis meg en toppklubb i europa der du ikke har et sånt press om du er trener eller spiller.
Vi kan jo ikke drive syforening i Leeds selv om vi har vært utenfor dette selskapet i ufattelig mange år. Det beveger seg så lynhurtig, ekstremt resultatbasert og alt er målbart. I tillegg er jo tilgangen til selve produktet noe helt annet nå enn for 20-30 år siden.
Kommer du som spiller feks i Arsenal å velger tallet 14 eller 10 i Juventus så kommer jo presset. Leverer den nye 10eren i Juve 4 mål og 2 assist så vet han jo at han ikke spiller i Juve neste sesong. Med en gang han er så dum  å tar 10er drakta i Juventus så er baren satt og sammenligninga begynt.
Samme gjelder jo på trenersiden.
« Siste redigering: Mai 17, 2022, 19:48:55 av leedslife »

Russel_Doig

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #156 på: Mai 19, 2022, 12:23:04 »
Vi står i fare for å rykke ned fordi Bielsa sitt Leeds var helt elendig, faktisk.
Tilfeldelig utvalgte 10 resultat under Bielsa som ikke involverer topp 6:

Everton(H) 2-2
Burnley(B) 1-1
Newcastle(B) 1-1
West Ham(H) 1-2
Southampton(B) 0-1
Wolverhampton(H) 1-1
Leicester(H) 1-1
Brentford(H) 2-2
Newcastle(H) 0-1
Everton(B) 0-3

Dette er fryktlige 6p av 30 mulige i det som kan omtales som av dei enkleste kampene man kan ha i PL. Bielsa sin periode spilte vi også 9 kamper mot Topp 6, status ble 0(null) poeng og 7-38 i målforskjell. Til sammenligning så har Brighton og Crystal Palace sluppet inn totalt 43 mål hele sesongen.

Der er mye som har gått galt i sesongen 21/22. Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #157 på: Mai 19, 2022, 12:37:38 »
Vi står i fare for å rykke ned fordi Bielsa sitt Leeds var helt elendig, faktisk.
Tilfeldelig utvalgte 10 resultat under Bielsa som ikke involverer topp 6:

Everton(H) 2-2
Burnley(B) 1-1
Newcastle(B) 1-1
West Ham(H) 1-2
Southampton(B) 0-1
Wolverhampton(H) 1-1
Leicester(H) 1-1
Brentford(H) 2-2
Newcastle(H) 0-1
Everton(B) 0-3

Dette er fryktlige 6p av 30 mulige i det som kan omtales som av dei enkleste kampene man kan ha i PL. Bielsa sin periode spilte vi også 9 kamper mot Topp 6, status ble 0(null) poeng og 7-38 i målforskjell. Til sammenligning så har Brighton og Crystal Palace sluppet inn totalt 43 mål hele sesongen.

Der er mye som har gått galt i sesongen 21/22. Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.
Positive her med slik du ser fotball. Vi har Brentford igjen borte. En veldig enkel kamp. Med 3 poenger her rykker vi jo mest sannsynlig ikke ned.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #158 på: Mai 19, 2022, 12:44:33 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #159 på: Mai 19, 2022, 15:16:44 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.

Poengsnittet til Marsch ville ført oss i 41,5 poeng, Bielsa sitt til 33,6 poeng på 38 kamper.

Marsch spiller med Bielsa sine spillere.

Russel_Doig

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #160 på: Mai 19, 2022, 15:19:59 »
Vi står i fare for å rykke ned fordi Bielsa sitt Leeds var helt elendig, faktisk.
Tilfeldelig utvalgte 10 resultat under Bielsa som ikke involverer topp 6:

Everton(H) 2-2
Burnley(B) 1-1
Newcastle(B) 1-1
West Ham(H) 1-2
Southampton(B) 0-1
Wolverhampton(H) 1-1
Leicester(H) 1-1
Brentford(H) 2-2
Newcastle(H) 0-1
Everton(B) 0-3

Dette er fryktlige 6p av 30 mulige i det som kan omtales som av dei enkleste kampene man kan ha i PL. Bielsa sin periode spilte vi også 9 kamper mot Topp 6, status ble 0(null) poeng og 7-38 i målforskjell. Til sammenligning så har Brighton og Crystal Palace sluppet inn totalt 43 mål hele sesongen.

Der er mye som har gått galt i sesongen 21/22. Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.
Positive her med slik du ser fotball. Vi har Brentford igjen borte. En veldig enkel kamp. Med 3 poenger her rykker vi jo mest sannsynlig ikke ned.

Brentford ligger på 11.plass og er klart best hjemme. Lettere enn mye annet men ikke av dei letteste. Mye vanskeligere enn i alle fall 9 av dei 10 elendige prestasjonene eg listet opp over. Så får vi bare håpe det går bra ;)

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #161 på: Mai 19, 2022, 15:43:09 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.

Poengsnittet til Marsch ville ført oss i 41,5 poeng, Bielsa sitt til 33,6 poeng på 38 kamper.

Marsch spiller med Bielsa sine spillere.

Poengsnittet tar ikke høyde for en enorm skadeliste gjennom både i høst og spesielt gjennom juleprogrammet. Laget har vært uten nøkkelspillere som Bamford, Cooper og Phillips i mange av Bielsas kamper også. De to sistnevnte har Marsch hatt gleden av en stund nå.

Snittet er riktignok svart på hvitt, men det betyr ikke at fasit ville vært 41 poeng med Marsch eller 33 poeng med Bielsa gjennom en sesong.

For meg er Marsch hentet inn for å redde klubben fra nedrykk. Klarer han det, har han gjort jobben han ble hentet for. Så må jeg innrømme at jeg syns fotballen har vært enormt svak med en nedadgående pil. Ser ikke planen hans og spør meg derfor om han er riktig mann å ha med videre, eller om det blir kort tid inn i neste PL-sesong før man må gjøre noe igjen. Syns det var veldig rart av klubben ikke å hente en såkalt interim manager, i feks Marsch da, men jeg håper de i det minste har hatt vett nok til å ha en klausul om sparking/lavt utkjøp ved nedrykk. Ellers er det horribelt å gi mannen 3,5 års kontrakt.

Rykker vi ned har han feilet og jeg mener da han må ut, sammen med Orta og Kinnear.

Så respekterer jeg selvsagt at dette ikke er din mening, har heller ikke et ønske om å endre denne. Vi får aldri vite hva en hel sesong med den ene eller andre hadde gitt til slutt, men at Marsch kun skal ha skryt om han redder sesongen eller gå fri om vi går ned er jeg ikke enig i.
« Siste redigering: Mai 19, 2022, 15:45:14 av Dennis »
Marching on together!

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #162 på: Mai 19, 2022, 16:03:41 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.

Poengsnittet til Marsch ville ført oss i 41,5 poeng, Bielsa sitt til 33,6 poeng på 38 kamper.

Marsch spiller med Bielsa sine spillere.

Poengsnittet tar ikke høyde for en enorm skadeliste gjennom både i høst og spesielt gjennom juleprogrammet. Laget har vært uten nøkkelspillere som Bamford, Cooper og Phillips i mange av Bielsas kamper også. De to sistnevnte har Marsch hatt gleden av en stund nå.

Vi må nyansere dette bildet også: Cooper har vel vært stort sett tilgjengelig, mens Kalvin har kommet inn etter noen kamper - dog uten å vise sitt gamle jeg. Dessuten har vi vel mistet Dallas, James og Ayling i innspurten. Har glemt når Forshaw ble skadet, men det skjedde kanskje før Marsch? Uansett har vel ikke Marsch akkurat kunne velge og vrake etter at han kom inn.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #163 på: Mai 19, 2022, 16:30:05 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.

Poengsnittet til Marsch ville ført oss i 41,5 poeng, Bielsa sitt til 33,6 poeng på 38 kamper.

Marsch spiller med Bielsa sine spillere.

Poengsnittet tar ikke høyde for en enorm skadeliste gjennom både i høst og spesielt gjennom juleprogrammet. Laget har vært uten nøkkelspillere som Bamford, Cooper og Phillips i mange av Bielsas kamper også. De to sistnevnte har Marsch hatt gleden av en stund nå.

Vi må nyansere dette bildet også: Cooper har vel vært stort sett tilgjengelig, mens Kalvin har kommet inn etter noen kamper - dog uten å vise sitt gamle jeg. Dessuten har vi vel mistet Dallas, James og Ayling i innspurten. Har glemt når Forshaw ble skadet, men det skjedde kanskje før Marsch? Uansett har vel ikke Marsch akkurat kunne velge og vrake etter at han kom inn.

Jeg er med på å nyansere jeg! :)

Forshaw ble skadd på trening før Crystal Palace-kampen. Dallas ble som kjent skadd mot Manchester City, mens James og Ayling ikke ble skadd, selv om de riktignok kan kalles hjerneblødninger. Jeg gir ikke Marsch skylda for dette selv om han har bedt spillerne være mer "drittsekker" på banen, men røde kort er tross alt spillernes skyld. Skader er mer uheldig.

Han har ikke kunnet velge fra en skadefri stall han heller, men når bildet som tegnes (ikke nødvendigvis av Russel_Doig) er at vi ble pissa på hver eneste uke sesongen gjennom og ikke tar høyde for hvilke spillere som var tilgjengelig uten at man vurderer Marsch på samme måte, så blir bildet litt skeivt. Uten at det tar noe skyld vekk fra at Bielsa fortsatte med den samme naive stilen, på tross av manglende kvalitet i tilgjengelige spillere. Det er ikke en øvelse i whataboutism. Jeg syns ikke kritikk av Marsch skal automatisk møtes med kritikk av Bielsa - eller omvendt. Så skal jeg selvsagt være med på at mengden av ufortjent kritikk er høyere hos Marsch enn Bielsa. Det er likevel helt naturlig at Bielsa har mer kred i banken. Det ville ikke sett annerledes ut om Marcelo hadde tatt over et Leeds i bunnen av Championship og vi fortsatt var rundt streken når sesongens siste kamp skulle spilles.

Vil man se enda mer bak resultatene, så hadde Leeds massivt ballinnehav og langt flere avslutninger i mange av kampene som endte med uavgjort eller snaue tap i høst. Marginer i første del av sesongen spiller en større rolle enn jeg syns ofte blir presentert når vi kommer så langt, selv om fraværet av poenget er like stort uansett. Det er også marginer som har gitt oss flere poeng under Marsch, feks scoring med siste spark på ballen mot Norwich etter et taktisk merkelig bytte som inviterer Norwich inn i kampen, på overtid mot Wolves, store sjanser brennes av Crystal Palace og Brighton osv. I tillegg til at vi ikke er noe nærmere poeng mot Man City, Chelsea og Arsenal enn tidligere i sesongen. Eller jo, vi var veldig nærme et høyst fortjent poeng borte mot Chelsea, før Rûdiger filma seg til straffe og VAR feiga ut.

Marginer jevner seg som regel ut over en hel sesong og vi fortjener å være der vi er, men jeg havner tilbake på at skyldspørsmålet er ganske mye mer sammensatt enn at vi tapte seks stygge resultat under Bielsa. Det må fordeles i alt fra styret til trenere og spillere.
« Siste redigering: Mai 19, 2022, 18:54:38 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #164 på: Mai 19, 2022, 18:17:07 »
Vi står i fare for å rykke ned fordi Bielsa sitt Leeds var helt elendig, faktisk.
Tilfeldelig utvalgte 10 resultat under Bielsa som ikke involverer topp 6:

Everton(H) 2-2
Burnley(B) 1-1
Newcastle(B) 1-1
West Ham(H) 1-2
Southampton(B) 0-1
Wolverhampton(H) 1-1
Leicester(H) 1-1
Brentford(H) 2-2
Newcastle(H) 0-1
Everton(B) 0-3

Dette er fryktlige 6p av 30 mulige i det som kan omtales som av dei enkleste kampene man kan ha i PL. Bielsa sin periode spilte vi også 9 kamper mot Topp 6, status ble 0(null) poeng og 7-38 i målforskjell. Til sammenligning så har Brighton og Crystal Palace sluppet inn totalt 43 mål hele sesongen.

Der er mye som har gått galt i sesongen 21/22. Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.
Positive her med slik du ser fotball. Vi har Brentford igjen borte. En veldig enkel kamp. Med 3 poenger her rykker vi jo mest sannsynlig ikke ned.

Brentford ligger på 11.plass og er klart best hjemme. Lettere enn mye annet men ikke av dei letteste. Mye vanskeligere enn i alle fall 9 av dei 10 elendige prestasjonene eg listet opp over. Så får vi bare håpe det går bra ;)
Ok, så i ditt hodet rykket vi ned før jul da basert på at flesteparten av kampene over ble spilt på den siden av sesongen.
3 av 15 poeng mot Leicester, Villa, Southampton, Palace og Brighton er veldig bra mener du da?
Du skrøt jo veldig av gjennomføringen vår mot City senest og minnes jeg riktig fra tidligere så synes du jo stallen vår ble bra forsterket på denne tiden forrige sesong.
Jeg sliter litt med å forstå. Poengsnitt og gjennomføring i kamper dras frem fra din side og er bedre enn forgjengeren og ifølge deg bra nok til at vi hadde holdt oss, men kulminerer disse gode gjennomføringene og poengsnittet i et nedrykk så er han totalt unnskyldt?
En god gammeldags helgardering der altså?

Jeg kan være veldig enig med deg i at Marsch skal få sjansen videre og og fortjener uten tvil to sommervinduer.  Vi må på et vis bare bli ferdig med denne sesongen og alt med dette marerittet. Men av interesse så har jeg noen spørsmål til alle påstandene tidlig i sesongen vedr Bielsa og laget. Ikke nødvendigvis rettet mot deg Russel, men generelt.
Stallen var mer enn god nok. Skade på nøkkelspillere som Cooper, Kalvin og Bamford hadde ikke så mye å si da det stod på som verst ble hevdet. At det var CC spillere coren av stallen var bare tull . At det var Bielsas fortjeneste at flere av dem nå er PL spillere ble ofte avfeid. At de presterte svakere uten han her var jo nærmest uhørt på et tidspunkt rundt Januar.

Jeg lister opp.
*Rulleringen av spillere
*Bruken av unge spillere
*Skader på spillere
*Generelt fotballen som leveres på matta
*Slitasje/humør spillere
*Bruk på U-23 lag kontra markør på A-lag.

Jeg kan starte da og jeg skal være så ærlig som mulig.
Rulleringen av spillere er jo stort sett likt. Greenwood er vel en spiller som har fått litt flere innhopp. Gelhart brukes vel på lik linje (nå må han brukes). Ellers peker vel Wolves kampen seg ut ifht unggutter, men da var vi så ned på stålet som man kan komme pga skader.
Generelt skader på spillere. Har det blitt noe bedre? Løper vi noe mere i kamp? Ser det ut som vi har mer energi og spilleglede? Jeg kan ikke se noe voldsomt forskjell.
Fotballen vi leverer har jo gradvis blitt semre og semre. Vi har jo egentlig ikke noe grunnspill lengre. Vi har jo ingen selvtilitt. Hva som er kampplanen er også litt utydelig for meg siste 4 kampene. Det hadde vi nemlig i Marsch første kamper. Defensivt slipper vi inn noe mindre mot de beste, vi står bedre på dødballer, men slipper inn like mye mål mot middels motstand og slipper fortsatt inn mye på personlig feil og store kollektive feil.

For ved et evt trenerbytte her inne ble det da vitterlig snakket om større frihet for spillerne, mer energi og overskudd inn i gruppa, tryggere med soneforsvar kontra mannsmarkering, mer pragmatisk ifht motstander, og endelig en trener som var bedre på manmanagement, en trener som var bedre til å snu kampene fra benken og ikke minst en trener som mest sannsynlig ville bruke de unge spillerne mer.
Det er jo ingen av dere Marsch tilhengere som har noe håndfast å komme med av hva som er blitt bedre. Er noe av dette over blitt bedre?

For da Kato skrev noe sånn som dette  før pause i kampen mot Brighton: "Hva er det slag trener vi har fått inn?" Så er det litt det jeg sitter med så langt i Leeds karrieren til Marsch. I små perioder har det sett bra ut. Men når det er svakt så er vi nede på et nivå som gjør meg redd. Og det nivået har det vært litt for mye av til at alt kan lastes på Bielsa når vi er i midten av Mai.

Når skal vi kunne begynne å måle Marsch. Tydeligvis så kan vi jo ikke begynne enda og erfaringsmessig så tar det mer enn 1 overgangsvindu for å få inn nok av egne spillertyper til å effektivisere tankesettet Marsch står for. Så når skal vi kunne dele ut terningkast?
« Siste redigering: Mai 19, 2022, 19:46:06 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #165 på: Mai 19, 2022, 20:09:51 »
[...]
Jesse Marsch er uansett helt uskyldig om dette skulle ende med nedrykk, sjøl om han sikkert kunne holdt et par intervjuer mindre.

Han må absolutt ta sin del av skylden for et eventuelt nedrykk, akkurat som Bielsa. Når du ikke tar manglende rekruttering og enorme skadeplager inn i vurderingen for forgjengeren, kan man argumentere for at Marsch hatt såpass mye som 1/3 av sesongen og flere nøkkelspillere tilbake på å snu det. Uten at det har hjulpet noe.

Selvfølgelig er han ikke uten skyld om vi går ned. Spørsmålet er om hvor stor andel av ansvaret man mener han har og hvor sannsynlig det er at laget blir bedre under han fremover, i forhold til spørsmålet om han bør få fortsette eller ikke.

Poengsnittet til Marsch ville ført oss i 41,5 poeng, Bielsa sitt til 33,6 poeng på 38 kamper.

Marsch spiller med Bielsa sine spillere.

Poengsnittet tar ikke høyde for en enorm skadeliste gjennom både i høst og spesielt gjennom juleprogrammet. Laget har vært uten nøkkelspillere som Bamford, Cooper og Phillips i mange av Bielsas kamper også. De to sistnevnte har Marsch hatt gleden av en stund nå.

Vi må nyansere dette bildet også: Cooper har vel vært stort sett tilgjengelig, mens Kalvin har kommet inn etter noen kamper - dog uten å vise sitt gamle jeg. Dessuten har vi vel mistet Dallas, James og Ayling i innspurten. Har glemt når Forshaw ble skadet, men det skjedde kanskje før Marsch? Uansett har vel ikke Marsch akkurat kunne velge og vrake etter at han kom inn.

Jeg er med på å nyansere jeg! :)

Forshaw ble skadd på trening før Crystal Palace-kampen. Dallas ble som kjent skadd mot Manchester City, mens James og Ayling ikke ble skadd, selv om de riktignok kan kalles hjerneblødninger. Jeg gir ikke Marsch skylda for dette selv om han har bedt spillerne være mer "drittsekker" på banen, men røde kort er tross alt spillernes skyld. Skader er mer uheldig.

Han har ikke kunnet velge fra en skadefri stall han heller, men når bildet som tegnes (ikke nødvendigvis av Russel_Doig) er at vi ble pissa på hver eneste uke sesongen gjennom og ikke tar høyde for hvilke spillere som var tilgjengelig uten at man vurderer Marsch på samme måte, så blir bildet litt skeivt. Uten at det tar noe skyld vekk fra at Bielsa fortsatte med den samme naive stilen, på tross av manglende kvalitet i tilgjengelige spillere. Det er ikke en øvelse i whataboutism. Jeg syns ikke kritikk av Marsch skal automatisk møtes med kritikk av Bielsa - eller omvendt. Så skal jeg selvsagt være med på at mengden av ufortjent kritikk er høyere hos Marsch enn Bielsa. Det er likevel helt naturlig at Bielsa har mer kred i banken. Det ville ikke sett annerledes ut om Marcelo hadde tatt over et Leeds i bunnen av Championship og vi fortsatt var rundt streken når sesongens siste kamp skulle spilles.

Vil man se enda mer bak resultatene, så hadde Leeds massivt ballinnehav og langt flere avslutninger i mange av kampene som endte med uavgjort eller snaue tap i høst. Marginer i første del av sesongen spiller en større rolle enn jeg syns ofte blir presentert når vi kommer så langt, selv om fraværet av poenget er like stort uansett. Det er også marginer som har gitt oss flere poeng under Marsch, feks scoring med siste spark på ballen mot Norwich etter et taktisk merkelig bytte som inviterer Norwich inn i kampen, på overtid mot Wolves, store sjanser brennes av Crystal Palace og Brighton osv. I tillegg til at vi ikke er noe nærmere poeng mot Man City, Chelsea og Arsenal enn tidligere i sesongen. Eller jo, vi var veldig nærme et høyst fortjent poeng borte mot Chelsea, før Rûdiger filma seg til straffe og VAR feiga ut.

Marginer jevner seg som regel ut over en hel sesong og vi fortjener å være der vi er, men jeg havner tilbake på at skyldspørsmålet er ganske mye mer sammensatt enn at vi tapte seks stygge resultat under Bielsa. Det må fordeles i alt fra styret til trenere og spillere.
Jeg er faktisk ikke så opptatt av å fordele skyld. De siste to døgn har jeg stort sett befunnet meg i horisontalen etter positiv covid-test, og har i noenlunde våkne øyeblikk hatt et tårevått gjensyn med "Take us home". Grepet med å hente inn Bielsa gjør ikke noe mindre inntrykk nå, for å si det mildt - og vi vil vel aldri få oppleve noe lignende igjen. Makan til geni og menneske finnes vel knapt.
Men tilbake til Marsch: Skal vi ikke gi ham bittelitt kred for 2.omgang mot Brighton, et lag som runden før pissa på et unevnelig lag i top six? Vi hadde nesten tosifra antall avslutninger, masse ballgjenvinninger og til og med fine offensive kombinasjoner - noe som de foregående rundene var helt fraværende. Jeg håper inderlig at spillerne fikk tilbake selvtillit og godfølelse av dette, og at de kan ta med seg dette videre til Brentford-kampen. Enn om vi hadde kunnet få det første målet, ja, kanskje til og med scoret på vår første sjanse? Og for all del: Dette er ikke noe forsøk på å geniforklare Marsch. Men jeg husker fremdeles, Hockaday, Evans, Rösler og en rekke andre noksagter som vi har hatt de siste årene, og sammenlignet med disse kommer ikke Jesse SÅ verst ut. (Der holdt jeg faktisk på å skrive "verst" med Æ, men tok meg i det. Da er vel feberen på riktig side av 40).

Russel_Doig

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #166 på: Mai 20, 2022, 11:22:08 »
Jeg er enig i mye her, hovedpoenget er at Marsch ble kastet inn i en jobb på et lag som knapt nok hadde hatt gode opplevelser hele sesongen. Blottet for selvtillit og poeng. 22.januar fikk Leeds besøk av et Newcastle med kun 1 seier når sesongen var over halvspilt, Leeds hadde 22 poeng og Newcastle 12 poeng. 1 måned senere når Bielsa måtte gå hadde Leeds 23 poeng og lå bak Newcastle som hadde 25 poeng med en kamp mindre spilt. Det er i denne perioden vi roter oss ned i nedrykksstriden og som alle veit så setter en kamp om overlevelse i gang helt andre mentale prosesser i en gruppe når man kjemper for livet. Når vi blir gruset av Everton i februar så var det tydelig at dette ble en kamp til døra, et Everton som hadde ryggen mot veggen og 1(en) seier på dei siste 15 kampene. Seier mot elendige Newcastle og Everton i den perioden var et absolutt must, i ettertid ser vi at det var en nødvendighet.

Vi var i en mye bedre posisjon enn Everton for bare noen uker siden. Supporterene til Everton har mobilisert noe helt vilt for å gi laget dei beste forutsetninger for å holde seg. I går vaiet store bannere av Frank Lampard på Goodison Park i felleskapets ånd. På Elland Road på søndag var fokuset et helt annet, bannere av Bielsa, sanger om Bielsa og anti-sanger om ledelsen. Det er ikke vanskelig å se hva som virker best.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #167 på: Mai 20, 2022, 11:33:23 »
[...]
Vi var i en mye bedre posisjon enn Everton for bare noen uker siden. Supporterene til Everton har mobilisert noe helt vilt for å gi laget dei beste forutsetninger for å holde seg. I går vaiet store bannere av Frank Lampard på Goodison Park i felleskapets ånd. På Elland Road på søndag var fokuset et helt annet, bannere av Bielsa, sanger om Bielsa og anti-sanger om ledelsen. Det er ikke vanskelig å se hva som virker best.

Jeg er enig i at Everton-fansen har mobilisert og antakelig er de like stor grunn til at laget overlevde som Frank Lampard. Så glemmer du/nevner ikke hvor ille det var blant Evertonfansen tidligere denne sesongen. Syns det er fryktelig urettferdig å påstå at Leedsfansen kun har hatt fokus på Bielsa og å håne ledelsen. Støtten den fansen har vist denne sesongen har vært fantastisk og uten forbehold. Det siste kvarteret etter 0-4 mot City hjemme er det ikke mange andre supporterskarer som kan stille med. Banneret og Bielsa-sangene kom fra minutter før slutt mot Brighton. Det er også en helt annen stemning på arenaen, enn på diverse forum når det kommer til å henge ut enkeltspillere, Orta, Marsch osv.

Lampard hadde også den fordelen av at han etterfulgte en veldig upopulær trener. En som mottok trusler (dog ved feil hus) allerede før ansettelsen var offisiell. Når laget da fulgte opp spådommer om topplassering med bunnkamp, ble det giftig. Leeds var også i bunnen, men Bielsa hadde lassevis med goodwill hos fansen. Det er lettere å hoppe etter Eddie the Eagle enn Wirkola.

En annen ting er at eksempelvis Everton, som jeg har sett en del av, har kjempet som løver på banen. De har løpt som piskede skinn og selv om det ofte har vært store sjanser i mot (senest i går) har de vunnet på skjær vilje. Det girer opp fansen, som igjen gir energi til spillerne. Leeds derimot, de har lagt seg bakpå og latt motstander til tider trille ball i hatt. Da kommer frustrasjonen raskt!

Jeg syns heller ikke det er unaturlig at en ledelse uten evne til å forutse og løse problemene og uten vilje til å innse og innrømme sitt ansvar for disse denne sesongen, blir møtt med protest. Supporterne ofrer tid, penger og til tider mental helse på Leeds United og får ingenting annet igjen enn underholdningen og håpet på banen. Eieren kan stikke TV inntekter fra Premier League i lomma som trøst, den muligheten har ikke vi.

Når apatien kryper inn så er det over.
« Siste redigering: Mai 20, 2022, 11:45:59 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #168 på: Mai 20, 2022, 11:35:02 »
Jeg er enig i mye her, hovedpoenget er at Marsch ble kastet inn i en jobb på et lag som knapt nok hadde hatt gode opplevelser hele sesongen. Blottet for selvtillit og poeng. 22.januar fikk Leeds besøk av et Newcastle med kun 1 seier når sesongen var over halvspilt, Leeds hadde 22 poeng og Newcastle 12 poeng. 1 måned senere når Bielsa måtte gå hadde Leeds 23 poeng og lå bak Newcastle som hadde 25 poeng med en kamp mindre spilt. Det er i denne perioden vi roter oss ned i nedrykksstriden og som alle veit så setter en kamp om overlevelse i gang helt andre mentale prosesser i en gruppe når man kjemper for livet. Når vi blir gruset av Everton i februar så var det tydelig at dette ble en kamp til døra, et Everton som hadde ryggen mot veggen og 1(en) seier på dei siste 15 kampene. Seier mot elendige Newcastle og Everton i den perioden var et absolutt must, i ettertid ser vi at det var en nødvendighet.

Vi var i en mye bedre posisjon enn Everton for bare noen uker siden. Supporterene til Everton har mobilisert noe helt vilt for å gi laget dei beste forutsetninger for å holde seg. I går vaiet store bannere av Frank Lampard på Goodison Park i felleskapets ånd. På Elland Road på søndag var fokuset et helt annet, bannere av Bielsa, sanger om Bielsa og anti-sanger om ledelsen. Det er ikke vanskelig å se hva som virker best.
Jeg følger deg på det og Marsch har nok senset det og. At her er det ikke vits å sette mitt preg på laget. Her må fotballens abc brukes for alt det er vært. For når vi blir sugd ned i sumpa så kan man kaste mye på sjøen. Da er det mentalitet som gjelder.
Ingen tvil om at du har et-par veldig gode poeng og heller ingen tvil om at nøkkelkampene mot Newcastle og Everton er utslagsgivende. Den siste tok Bielsa opp hånda og det var for meg en bekreftelse på at vi nærmet oss slutten for Bielsa og spillergruppa.
Kampen mot Newcastle synes jeg bærer preg av små marginer.
Første omgangen feks var vi gode. Trippier hadde stooore problemer og at vi ikke utnyttet det bedre fatter jeg ikke. Så er det et frispark som blir avgjørende. Men så har du også kampen borte mot Villa mellom Newcastle og Everton der jeg synes vi viser tegn igjen.

Vedr Everton så synes jeg du plukker litt som du selv vil.
Man må ta med hele historien der og hele sesongen. Her har vi alt. De har forlatt stadion for å vise hvor mange år uten trofeer og manglende ambisjoner. Benitez skapte kjempe fraksjoner i klubben. Skapt av ledelsen. Det har vært giftig der. Veldig giftig.
At de har mobilisert på slutten er det ingen tvil om, men majoriteten av sesongen så blekner de 3 minuttene med anti sanger om ledelsen i Leeds og rop etter Bielsa.
Leeds har også konkurrert med to klubber som har vist det stikk motsatte  i snart over en måned.
Burnley og Everton har mobilisert, de har fightet, de har faktisk stått jevnt mot nesten samtlig motstand de har møtt siste 6-7 kamper.
Vi har glimtvis stått opp.. Glimtvis. Og da er jeg snill. Da legger jeg voldsom vekt på andre omgangen sist mot Brighton.

Er det en ting jeg ikke vil kritisere denne sesongen eller tidligere sesonger så er det supportere av denne klubben.
Det er i en helt egen liga. Du kan skape noen energier og krefter av bibelske proporsjoner hvis man forstår klubben og omgivelsene og backer den deretter.
« Siste redigering: Mai 20, 2022, 11:47:55 av leedslife »

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #169 på: Mai 22, 2022, 21:54:29 »
Job done.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #170 på: Mai 22, 2022, 22:32:01 »
Det var langt fra pent, men det gikk med et nødskrik. Over tre minutter inn i overtida i aller siste kamp før vi kunne puste ut.

Det var enda bedre av den grunn!
Marching on together!

RoarG

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #171 på: Mai 22, 2022, 22:36:10 »
Får gratulere Jesse med å klare det som var jobb-beskrivelsen hans disse 12 kampene. Nå er laget ditt, Jesse. Du har et PL-lag nå. Klarer du å tilføre noe nytt utover sommeren? Tror denne pre season blir den viktigste på flere år.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #172 på: Mai 22, 2022, 22:43:18 »
Henger meg på i gratulasjoner til Marsch.  Bra jobbet å samle såpass med poeng i innspurten slik at vi holdt oss oppe.  Fikk det tøft i og med at både Everton og Burnley fikk en ny giv i sesonginnspurten.  Men Marsch gjorde jobben og gav oss også mye spenning på slutten.  Mer kan man ikke forlange.

Ser med spenning mot sommervinduet, ny organisering av laget og hva vi kan prestere kommende sesong.  Mye vil i tillegg til Marsch stå på om klubben vil investere i en del nye spillere som hever laget.  Og ikke minst hvem vi vil beholde av dem som er her i dag.

Nok en gang, gratulerer Marsch.
Medlem 94237

stian

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #173 på: Mai 22, 2022, 23:01:23 »
Får gratulere Jesse med å klare det som var jobb-beskrivelsen hans disse 12 kampene. Nå er laget ditt, Jesse. Du har et PL-lag nå. Klarer du å tilføre noe nytt utover sommeren? Tror denne pre season blir den viktigste på flere år.

Det har ikke vært vakkert, men han har levert på det viktigste, ja.
Marsch benytter nå forhåpentligvis muligheten til å "rykke tilbake til start" når han skal vurdere stallen i preseason, både når det gjelder hvem som ikke skal satses på videre og hvilke unggutter som kan slå igjennom. Håper dette inkluderer også Bogusz (kan han komme tilbake etter korsbåndsskaden i januar??) og Drameh (har han brent for mange broer til å satses på?).

Det blir virkelig spennende å se hvordan Marsch tenker rundt stallen. Med et salg av Raphinha kan det fort være en del penger å rutte med også.


Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #174 på: Mai 24, 2022, 13:16:24 »
6. August kan ikke komme fort nok! Da ser vi hvilke elleve spillere som starter i første kamp.  ;D

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #175 på: Mai 25, 2022, 11:31:19 »
Så han i helga uttalte at han egentlig ikke ønsket å ta over etter Bielsa i mars. Planen var å komme til sommeren. Hoppe etter Wirkola....
 

Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #176 på: Mai 25, 2022, 22:49:07 »
Tenker March er glad han kom før sesongen var ferdig . Er vel mye lettere å ta over , når plassen er sikret i PL og han vet han kan bruke noe cash på spillere fremover. Vanskeligere å få gode spillere til klubben hvis vi hadde vært i Championchip.

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #177 på: Mai 25, 2022, 23:28:31 »
Litt uklart hva Jesse mener her, er han misfornøyd med at fansen ikke sang navnet hans?  Siden han nevner det?  Og er det sant at det er noe i ryktene om James og Meslier?  Litt agurk nytt for sultne lyttere.  8)
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #178 på: Mai 25, 2022, 23:39:01 »
Litt uklart hva Jesse mener her, er han misfornøyd med at fansen ikke sang navnet hans?  Siden han nevner det?  Og er det sant at det er noe i ryktene om James og Meslier?  Litt agurk nytt for sultne lyttere.  8)

Greien er at de sang navnet hans, og det er det han nok prøvde å si, at det ikke var så viktig...

James og Meslier? Ikke sett noe men sikkert basert på jubelvideoen der Illan tullet med håret til Dan...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #179 på: Mai 26, 2022, 00:13:00 »
Litt uklart hva Jesse mener her, er han misfornøyd med at fansen ikke sang navnet hans?  Siden han nevner det?  Og er det sant at det er noe i ryktene om James og Meslier?  Litt agurk nytt for sultne lyttere.  8)

Greien er at de sang navnet hans, og det er det han nok prøvde å si, at det ikke var så viktig...

James og Meslier? Ikke sett noe men sikkert basert på jubelvideoen der Illan tullet med håret til Dan...


Hehe, glemte å legge ved klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=02Kg0UXIPb4
Medlem 94237