Skrevet av Emne: Kamp: vs Aston Villa @Elland Road torsdag 10.03 kl. 20.45 på TV 2 SP  (Lest 9110 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

0,22 i xG (expected goals) er lavest siden 0-2 tap for Brighton i 2016. Og da spilte Leeds med ti mann i 70 minutter.

I en av årets viktigste kamper?

Det er så ille som det får blitt.
Marching on together!

karaba

Hva er det som har skjedd med Rodrigo. Dette er jo faktisk en (tidligere) spansk landslagsspiller. Er jo ingen ting som stemmer i dag. Ser jo ut som han kommer fra en norsk 4div klubb. Er jo rart at en så erfaren og i utgangspunktet teknisk spiller kan spille så dårlig og uinspirert


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eriksen55

Jeg er ikke mye imponert over Jesse. Ayling som stopper. Koch som er stopper spiller midtbane. Dallas som er midtbane spiller i Aylings posisjon. Han forsetter med Bielsas lagoppstilling så da forstår jeg ikke hvorfor Bielsa måtte gå. Null forandring  :(
Har du ikke registrert at mann til mann markeringen er borte,?
Joda men ser ingen forskjell av den grunn. Spillere ute av posisjon synes jeg lite om.

Han arvet en syltynn tropp med mange skader så er nok grunner til valgene. Men ja, hadde gjerne sett en rotasjon med Dallas opp, Koch ned og Ayling ut. Den sliter jeg med å skjønne.

Enda en ny langtidsskade nå. Den tynne troppen Bielsa ønsket raserer alt!

Slank tropp ønsket han, men kjøper ikke dette med at han ikke ønsket spillere. Han har flere ganger uttalt han ønsker (kun) spillere som er bedre enn de man hadde.

Det gapende hullet sentralt på midten burde selv Radrizzani sett lang vei unna. Den store feilen han har gjort med sin investering er å ikke backe Bielsa i sommer og januar, da alarmen gikk for fulle mugger. Bielsa la til en null bak Radrizzanis investering i Leeds, som han nå er i ferd med å barbere titalls millioner av. Det ansvaret sitter han med.

Det er noe som heter å spare seg til fant.
Spot on.

Om Bielsa eller Leeds ikke ville handle aner ikke jeg noe om. Har vel kommet frem at Bielsa takket nei til Van Beek. At han er svakere enn Klich, Forshaw, etc har jeg vanskelig for å tro.

Tenkte mer på at den tynne stallen har blitt kjørt hardt over lang tid. Null rotasjon, harde treninger osv. Med mange skader har dette blitt forsterket. Tror det preger laget.

Nå har det vært slik at når en har kommet inn har en gått ut. Så om vi hadde vært flere med 2 ekstra inn i sommer er ikke sikkert.

Angående hullet på midten så er det galskap at det ikke ble tettet i sommer eller januar. Hvis Bielsa takket nei så burde han blitt sparket da. Hvis Bielsa ytret påfyll så er det skandale av ansvarlig. I sommer takket Bielsa nei til O'Brian fra Hudds ihvertfall. Sikkert sammensatt.

Synd at de to posisjonene supporterne har skreket mest om kanskje er hovedgrunnen til at det har gått sånn det gjør. Skrikende behov for en offensiv og sentral midtbane.

Kato

0,22 i xG (expected goals) er lavest siden 0-2 tap for Brighton i 2016. Og da spilte Leeds med ti mann i 70 minutter.

I en av årets viktigste kamper?

Det er så ille som det får blitt.

Enda verre, jeg ser ingenting hva vi prøver på. Bryte alt
gjennom i midten, med den sentrallinja!!!!
 

karaba

Kamp: vs Aston Villa @Elland Road torsdag 10.03 kl. 20.45 på TV 2 SP
« Svar #154 på: Mars 10, 2022, 23:32:03 »
0,22 i xG (expected goals) er lavest siden 0-2 tap for Brighton i 2016. Og da spilte Leeds med ti mann i 70 minutter.

I en av årets viktigste kamper?

Det er så ille som det får blitt.

Enda verre, jeg ser ingenting hva vi prøver på. Bryte alt
gjennom i midten, med den sentrallinja!!!!
Ja er merkelig, der vi har kvalitetsspillere men det lille ekstra er i hvert fall ikke i sentral rekka vi spilte i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

0,22 i xG (expected goals) er lavest siden 0-2 tap for Brighton i 2016. Og da spilte Leeds med ti mann i 70 minutter.

I en av årets viktigste kamper?

Det er så ille som det får blitt.

Enda verre, jeg ser ingenting hva vi prøver på. Bryte alt
gjennom i midten, med den sentrallinja!!!!

Det er ingen plan. I alle fall var det eneste jeg registrerte at man kælka ballen så direkte man kunne. Om det var i retning en i hvit drakt er ikke så viktig. Helt hodeløst å pumpe fire mann frem, samtidig som ballen skal så vilkårlig fremover. Når det brytes 9/10 ganger, har Villa fem seks alternativer på midtbanen, hvor Koch og Forshaw må løpe etter alt. Og de isolerer Dallas, spesielt i første omgang. Dallas har vært god i årevis for Leeds, men i år har han sett veldig svak ut på back. Selvsagt ikke enklere når de kommer to mot en, når Raphinha ligger titalls meter lenger fram på banen. 0-2 er også krise. Man har mange mann rundt ball på Leeds' høyre side, Cash får løpe fritt på borte og det er bare å gi han ballen så er han alene mot keeper. En god prestasjon, men det skal ikke være lov. Coutinho har også en situasjon hvor han begynner foran fire-fem Leedsspillere og plutselig er aleine med Meslier uten egentlig å ha driblet en eneste spiller, han bare glir gjennom.

Ser ingen endring i forsvarsspillet og dette høye, kollektive presset Marsch har messa om var helt fraværende. Like panisk og hodeløst som tidligere. Det som gjør det enda verre er at nå er det slik i det offensive også.

Dønn avhengig av tre poeng hjemme mot Norwich, men nå blinker det rødt overalt.
« Siste redigering: Mars 10, 2022, 23:34:21 av Dennis »
Marching on together!

raggen

den kreative midtbanen har vært savnet i flere år nå og skreket etter i hvert vindu men skjer det noe.. neida!! vi kjøre med 4 shaw,koch,klich,rodrigo.... ingen har jo disse kvalitetene!!!!! trodde rapha hadde disse men han er og bare ett sørgelig skue for tida
Forever Leeds United!!!!!!!!

Stut og Fjærkre

Forklaringa til Jesse March er at publikum lagde då mye lyd at spillerne ble nervøse, og slo vekk ballen.

Ja, ja får spille Norwich-kampen for tomme tribuner da.

Dennis

Forklaringa til Jesse March er at publikum lagde då mye lyd at spillerne ble nervøse, og slo vekk ballen.

Ja, ja får spille Norwich-kampen for tomme tribuner da.

Antakelig divisjonens beste fans. Har sunget MOT, ALAW og WALL i ydmykelse på ydmykelse. Overdøvet hjemmefansen i kamper vi har fått 6- og 7-0 i sekken. Den første reelle buingen jeg har hørt i årets sesong var hjemme mot Spurs i pausen.

Her kunne man enkelt sagt at fansen gir uvurderlig støtte og at laget må gi tilbake det de fortjener.

I stedet er supporterne for høylytte? Er det andre som ser røde flagg her når det kommer (bort-)forklaringer så tidlig?
Marching on together!

karaba

Forklaringa til Jesse March er at publikum lagde då mye lyd at spillerne ble nervøse, og slo vekk ballen.

Ja, ja får spille Norwich-kampen for tomme tribuner da.
Blir merkelig å skylde på noe sånt da de fleste spillerne utpå der har mye erfaring, bør jo løfte deg som spiller å spille på hjemmebane med så gode fans.


Sent from my iPad using Tapatalk

Carl Fisker

Forklaringa til Jesse March er at publikum lagde då mye lyd at spillerne ble nervøse, og slo vekk ballen.

Ja, ja får spille Norwich-kampen for tomme tribuner da.
Smart å skylde på supporterne.

baste

Og selv etter bytte av manager bruker vi en ving som spiss, en stopper som midtbanespiller og en back som stopper. Hvorfor?

Vi bruker en høyreback som midstopper, en midstopper som midtbanespiller, og en midtbanespiller som høyreback… ka i hælvete… vi har en ung, meget god midtstopper på benken… just saying..

Savner Bielsa… han burde få sittet ut sesongen

MOT

lojosang

Blir det jenter-12-håndallsirkel på midtbanen igjen fra floskelmitraljøsa?

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

Her er du god, Lojo! ;D
Han framstår som noen som har pugga manuset til Any Given Sunday. Jeg har aldri sett noen eldre enn 15 ta samling i midtsirkelen etter kamp.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

asbfjell

Siden det blir diskutert spillerstall, transfers og Bielsa:

Vi bør kanskje begynne med det vi VET:

Vi vet at Bielsa sa ja til Connor Gallagher sist sommer. Klubben klarte dessverre ikke å gjøre en avtalte med spilleren, som valgte å gå til Crystal Palace.

Vi vet også at Bielsa sa ja til Lewis O'Brien, spilleren som styrer midtbanen på et Hudderfield-lag som kan være på vei mot et sensasjonelt opprykk. Men heller ikke den dealen klarte vi å dra i land.

Vi vet at Bielsa ved starten av januar-vinduet avviste påstanden om at han ikke ville ha nye spillere. Det eneste forbeholdet han ga uttrykk for var at eventuelle signeringer måtte være bedre enn dem han allerede hadde i stallen.

Vi vet også at Bielsa sa ja til Brenden Aaronson i januar. Men der forsto vi vel alle den overgangen ikke ville bli noe av, da Salzburg verken ville eller behøvde å selge i januar. Klubben brukte altså hele januar-vinduet på å jakte en spiller de burde vite at de ikke kunne få fatt i før sommeren 2022. Men kanskje forklaringen var at sportsjef Orta allerede på det tidspunktet hadde fokuset rettet mot spillere som hans venn Jesse Marsch skulle få benytte seg av neste sesong? For det er vel ikke noen her som nå ikke tror at beslutningen om å erstatte Bielsa med Marsch ble tatt kort tid etter at sistnevnte ble fristilt fra R.B. Leipzig i desember? Den opprinnelige planen var nok at byttet skulle skje i sommer, men p.g.a. dårlige resultater i februar ble trenerskiftet fremskyndet.

Min konklusjon er altså at Bielsa ble sviktet av de som skulle hjelpe ham denne sesongen. Og i de siste månedene av hans tid i klubben tror eg også at hans arbeid ble underminert av folk over ham i klubb-hierarkiet, sjøl om de i utgangspunktet nok ikke mente at det skulle bli slik. Men uansett hvilke intensjoner de høye herrer måtte ha hatt når de tok sine beslutninger, ser resultatet av dem ut til å bli katastrofalt.

Hva så med Jesse Marsch? Eg frykter at denne jobben er for stor ham. Samtidig synes eg synd på mannen. Han virker å være en bra fyr, som ikke hadde et opprinnelig ønske om å ta over under disse omstendighetene.

Norwich hjemme er neste kamp. Skulle også det ende galt, kommer vi til å få oppleve en svært ubehagelig stemning på Elland Road førstkommende søndag.

Reaney

Å spille for Leeds betyr å takle trøkket fra 35.000 sulteforete og fanatiske fans. Jeg er enig i at det blir for dumt av Marsch å skylde på det på vegne av spillerne. Men i kveld ser vi dessverre tydelig at vi har for mange spillere som ikke takler å stå i denne situasjonen. Vi har tapt halvparten av hjemmekampene denne sesongen, som viser at Elland Road ikke er noen "festning" lenger.
En av de mest forhatte fotballreporterne på balløya (med Leeds øyne) er Karen Carney som på livesending uttalte at Leeds ikke hadde rykket opp, hadde det ikke vært for korona som gav laget det nødvendige "breakét" (hvilen). En uttalelse som Leeds har slått kraftig tilbake på, og som vi selvsagt ikke "kjøper". Men så var det "murderball" da. Det vi har sett over lang tid er et hav av spillere totalt ute av form. Det som allikevel for meg er det mest urovekkende er som jeg nevner spillere (og kanskje et helt lag) som ikke makter å stå i det enorme trøkket som et fullsatt Elland Road innebærer.
Leeds har vært supergode for tomme tribuner. Nå har det kokt for fulle tribuner i snart 30 kamper i en alldeles katastofal sesong. "Bring on Norwich". Alt ligger tilrette for et nytt mareritt.

peacock

Kanskje hylekoret som forlanger Gelhardt fra start kan ta seg en bolle?
Svært svak og åpenbart ikke klar for PL.

Kato

Vi kan diskutere Marsch og Bielsa til vi blir grønne. Men ferdighetsnivået som ble
vist frem på matta i går er ikke i nærheten av noe som helst.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 08:06:38 av Kato »
 

Eriksen55

Kanskje hylekoret som forlanger Gelhardt fra start kan ta seg en bolle?
Svært svak og åpenbart ikke klar for PL.

Vi har mange flere utfordringer enn Gelhardt. Å dra frem han etter kampen i går mener jeg er fullstendig skivebom.

Gelhardt har vist at han kan. Selvfølgelig ustabil. Men i hvilken kamp i år har han blitt satt innpå når vi er i flytsonen og leder? Hvor høy er selvtilliten til Gelhardt? De andre også forøvrig. Alfa og omega ift prestasjon. Det er laget som ikke fungerer. Det offensive spillet. Ingen offensive spillere ser ut til å holde PL nivå pr dags dato.

Hvis vi klarer å snu trenden vil enkelte spillere blomstre. Er dem da i løpet av en uke eller to plutselig gode nok for PL?

Gelhardt har 1 start. Da spilte vi en av årets beste omganger mot Spurs. Wolves kampen, scoring mot Chelsea og en strøken assist hjemme mot (husker ikke).

Syntes det er urettferdig å rette skytset mot en 19 åring. En 19 åring som har blitt spilt dårlig av Bielsa. Greit at han ikke har fått mer spilletid i PL. Men når han har fått tilnærmet null minutter på u23 siste 3-4 mnd så er det galskap ift utviklingen.

Problemet er neppe Gelhardt. Hvis det offensive spillet rundt han flyter bedre så vil han levere bedre. Han leverte ingen stor kamp i går. Men han smeller på, jager, tør å prøve og viste glimt av klasse et par ganger.

Har ikke sett noen forlange Gelhardt fra start. Men flere ønsker. Når alternativene på spissplassen er Roberts og James så syntes jeg det er langt innafor å ønske Gelhardt. Hadde Gelhardt fått like mange sjanser som Roberts, fått muligheten til å spille på seg selvtillit så hadde neppe denne diskusjonen oppstått. Gelhardt har på en svak sesong bidratt tilnærmet likt med målpoeng som Roberts på vesentlig mindre spilletid.

Min mening er at Gelhardt burde spilt mer fordi han er bedre som spiss en Roberts og James. Det betyr ikke at han er god nok til å spille fast. Men vi har feilet i lagbygget da vi ikke har noen andre enn Bamford å bruke på spissplassen. Det er hovedproblemet.

Helt greit om jeg må ta meg en bolle for å mene det. Liker boller jeg.

Dennis

[...]

Helt enig, absfjell!

Feilen startet i sommer, da laget ikke ble styrket. Bielsa fikk omsider sin mann James. Han har ikke vist seg som en storsignering på noen måte, men han er bedre enn Helder Costa. Likevel, det er en spiller inn og en annen ut. Vi kom heller ikke til enighet med Alioski og hentet Firpo, som har vært en katastrofesignering. Plaget av skader og skylder selvtillit. I tillegg ble erfarne spillere som Pablo og Berardi sluppet, uten at man gikk ut og hentet rutine. For all del, Pablo var over toppen og Berardi kom fra et år med alvorlig skade. Isolert sett forstår jeg hvorfor det ble sluppet. Likevel, slike typer spillere vil etterlate seg et vakuum. I Hernandez' tilfelle har vi jo rett og slett ikke en lignende spillertype å sette inn engang!

Tror for øvrig ikke Donny van de Beek hadde vært noen frelser. Everton er like svake som oss, etter "storsigneringer" som VDB og Alli. Harry Winks ble også nevnt som en lånespiller Bielsa visstnok ikke skulle ønsket. Godt mulig han hadde bidratt noe i en midtbane helt ute av form, men han er også defensivt orientert. Der er det mye kvantitet allerede. Aaronson passet på papiret perfekt, men det er merkelig hvordan Orta holdt på med denne jakten som virket umulig å gjennomføre. Hvorfor ingen plan B når denne feilet? Var det eneste spilleren 49ers ville være med å spleise på?

Jeg mener det beste valget hadde vært å beholde Bielsa. Ikke bare fordi jeg tror han hadde snudd dette mot mer overkommelig motstand og nøkkelspillere tilbake, men også fordi spillerstallen var all in med Bielsas fotball. Så ser jeg selvsagt at man kan argumentere for at et bytte var på tide, men timingen svært kritikkverdig og fallhøyden for Marsch er enorm. Etter halvannen kamp begynte det å murre og ved kampslutt i går er stemningen surnet.

Noe annet er det at vi ikke spiller med noe bredde i det hele tatt, i et lag som har spelt veldig bredt i fire år. Likevel er det ingen sentralt på midtbanen. Forstå det den som kan! Spillerne må ta sin del av kritikken for den svake kampen, men at Gerrard så fullstendig taktisk spiller ut Marsch med såpass lite bakgrunnsmateriale bidrar ikke til optimisme. Joda, han har sikkert studert Marschs tidligere lag, men Marsch har jo blindt fortalt i media om planene sine. I det lå jo faktisk en gradvis omdanning til hans visjon, så helt sikkert kan han ikke vært. Men man trenger ikke være Premier League trener for å forstå at det er vanskelig å spille godt når laget skal ligge smalt, spille ballen halvpanisk direkte mot en markert medspiller og backene skal ikke skyve fremover. I tillegg jobber man ikke mer kollektivt i det defensive enn før. Spørsmålet er om Gerrard trengte å ta fram taktikktavla i det hele tatt.
Marching on together!

Joe Jordan




Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

HåvardK

Elendig forestilling i går, uten tvil. Men å legge all skyld på Marsch blir for dumt. I går var det utførelsen som sviktet over hele linja, ikke det taktiske, og faktisk heller ikke byttene. Bamford greier ikke å gjøre noe med at alle offensive spillere er upresise gang på gang, og det offensive presset fungerte faktisk (tidvis) bra, noe også Thorstvedt påpekte i pausen.
Trodde faktisk mange spilte på seg selvtillit mot Leicester. Hvor den har blitt av, er en gåte.

Fido

Spillere på et lag som ikke fungerer som et lag, ser dårlige ut, uansett ferdighetsnivå.
Ja, vi har en altfor tynn stall. Kanskje hadde vi flaks med skader i fjor, kanskje uflaks i år. Det er nok økonomi som har stoppet opp, og sånn sett dårlig timing å rykke opp under en pandemi, og uten publikum, med tilhørende inntekter.

leedslife

Han fikk høre det i går Mings ;D
Lurer på hvordan våre spillere hadde reagert på noe sånn. Der går jo persiennene fort ned med litt ekstra støy og forvetninger.
Gleder meg til søndag. Se om noen tør å stå frem.

auren

Elendig forestilling i går, uten tvil. Men å legge all skyld på Marsch blir for dumt. I går var det utførelsen som sviktet over hele linja, ikke det taktiske, og faktisk heller ikke byttene. Bamford greier ikke å gjøre noe med at alle offensive spillere er upresise gang på gang, og det offensive presset fungerte faktisk (tidvis) bra, noe også Thorstvedt påpekte i pausen.
Trodde faktisk mange spilte på seg selvtillit mot Leicester. Hvor den har blitt av, er en gåte.

En relativt god kamp mot Leicester og en trist forestilling mot Villa er de to første kampene til Marsch. Villa imponerte meg stort i går. De var ekstremt kompakte bakover og hadde full kontroll på et Leedslag som så ut som et lag i pre season som totalt manglet samhandling. Regner med at gutta løfter seg stort til Norwich-kampen. En seier der og ting ser litt lysere ut. Uavgjort eller tap tror jeg fort kan være kroken på døra i forhold til nedrykk. En sykt viktig kamp for begge lag. Da pleier jo som kjent Leeds å feile. Det er bare å knaske beroligende neste 50-55 timer.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kontakinte

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!
 

Kato

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 10:20:06 av Kato »
 

Dennis

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.

Marching on together!

Cherry

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.

Alltid lett og være etterpåklok, da har man jo ofte faciten.
Akkurat nå har vi ikke den.

Det som mer og mer kommer frem, er jo at Bielsa har hatt enevelde når det gjaldt HVEM spillere han ville ha inn - og INGEN andre.
For klubbens del er jo dette nå fryktelig, ettersom vi "mangler " spillere i alle ledd - og mest av alt mangler vi "ledere " på banen.
At Orta og Radrizzani ikke så dette tidligere, slik at  januarvinduet kunne benyttes av en ny Coach kan være det som feller oss endelig - slik at pengebingen i PL ikke kan benyttes av Leeds United fra neste sesong allerede.  Lurer på hva 49èrs synes om det...

Marsch har ingen skyld i nåværende situasjon, han forsøker nå med alle evner å få inn selvtillit og moral i laget - slik at vi KAN holde oss oppe.....det i seg selv vil være en fantastisk prestasjon med det spillematerialet vi rår over.

10 kamper igjen, 30 poeng å spille om.
Vi mangler fortsatt ca 12 ...... det ville være virkelig vondt om vi må ned igjen i de dype daler.

leedslife

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
Når det først ble som det ble så måtte Bielsa gå. Du kommer ikke tilbake fra noe sånt. Har skjedd noe mellom Bielsa v spillergruppe og Bielsa v styrerom. Ballongen var gått hull på. Vært noen heavy resultat tidligere under Bielsa, men inni de resultatetene har det alltid vært ting å hente. Det var ikke det fra Everton og ut.

Det du og asbfjell er inne på tidligere vedr backing til spillerkjøp er helt riktig og største faktoren sammen med skader hvorfor det gikk som det gikk under Bielsa. I tillegg har
Radri som sagt vært ganske inaktiv og lite synlig så lenge Bielsa har styrt kiosken og ting har gått smertefritt.
Nesten vært litt rart når man tenker tilbake, men nå er han endelig tilbake igjen...Famlende i blindet som så mange ganger før. Scenene var ganske like da TC ble sparket og Heckingbottom kom inn. PR avdelingen er igjen i  full sving med å sminke over dårlig energi og høye rop fra de som holder med klubben. Det gjøres et nytt blekt intervju med flakkende blikk der han selv tar ansvaret for sparkingen og prosessen.
På kampdag står han klar utenfor spillerbussen og han viser sin tilstedeværelse når kameraene zoomer inn på han og Marsch før kamp. Jeg håper det var et tegn for solidaritet og ikke et tegn på en eier med stoisk ro og oversikt som skulle geleide skuta på rett skjøl.

Et utrolig godt utgangspunkt før sesongen begynner å visne henn pga helt elendig jobb øverst i klubben.
Hvordan er det mulig å komme i en slik situasjon som dette? Hvorfor en slik høy risiko? Hvor er backinga? Manglende i troppen? Pandemi? Generelle skader? De kommuniserer jo ut før sesongen at sesong to blir den mest utfordrende. Det gjorde de allerede i første sesong når jeg tenker meg om(!!) (ref opprykksintervjuet med the times eller hvem det nå var med)
Han har jo vært klubbeier i 5 år. Den totale mangelen på å lese klimaet i og rundt klubben er jo helt rystende. Like rystende som at vi kan stille med et slikt handicap ifht de 19 andre hva gjelder størrelse på stall og kvalitet.
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri på mitt liv at han klarer å snu dette i den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg. Men øyekontakten jeg fikk med Rad i det intervjuet på LUTV gav meg ikke annet enn en veldig dårlig følelse. Det vitnet om en mann som var ute på dypt dypt vann. Er redd det er lite livbøyer å hente i 49érs eller Olsenbanden kompanjongene Benni (Angus)og Kjell (Victor). De har tross alt stått sterkere i den daglige driften i perioden der disse tingene burde vært adressert.

Lurer på hva Phillips feks tenker der han har sittet på tribunen og sett erstatterene sine Koch og Strujik denne sesongen.
Eller Cooper eller forsåvidt Bamford. Med to mål mot Norwich så passerer han Rodrigo og legger seg likt med James. Tenk det.
Er jo ikke bare at de er langt over erstatterne sine i ferdigheter, men de har jo personlighet i tillegg. Noe det laget vi har brukt siste månedene skriker etter. Knapt sett et så tafattslig, umodent og veikt kollektiv i PL sammenheng når vi ikke er på. Tror rammen på Søndag kan være en for stor oppgave for denne gjengen desverre. Vi har sett det før. Det går langt tilbake. For noen helt tilbake til TC.

Husker Grayson sa at forskjellen på PL spiller og CC er nødvendigvis ikke ferdighetene, men det mentale. Der var det en stor skilnad.
Det gir oss ingen fordel i innspurten...
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 11:18:57 av leedslife »

Allanclarke

Vi har ikke 10 kamper igjen. Vi har 7. Ikke noe vits å regne med kampene mot Man City, Chelsea og Arsenal. Så 7 kamper på å få minimum 12 poeng, helst 15. Det betyr at Norwich, Watford og Brentford kampene må vinnes, i tillegg til 1-2 mot hendholdsvis Soutgampton, Brighton, Wolverhamoton og Crystal Palace. Altså vinne 4 av 7 kamper, når man til nå har vunnet 5 av 28. Nei, dette skal holde hardt. Skal vi noen som helst sjans resten av sesongen så må Norwich slåes til søndag uansett. Alt annet en 3 poeng der, er ikke akseptabelt. Og da kan man bare kjøre inn U-23 gutta og begynne å forbrede seg til Championship. Og enda flere år i mørket.