Skrevet av Emne: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play  (Lest 7192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Forever Whites

Hvor mye var det vi betalte for Firpo? Nok en shaky kamp i mine øyne.

Stor tabbe og ikke beholde Alioski… men i min verden, bør resten av kampene spilles med Harrisson som venstreback.

James som venstre ving…
Vanskelig å kalle det en tabbe når Alioski selv ikke ville fortsette.

Ville vel ikke fortsette for enhver pris.  Både økonomi og spilletid inne i bildet tenker jeg.  Men han var en fargeklatt som laget hadde trengt.
Medlem 94237

bmoen

Hvis Everton slår Chelsea er det kroken på døra. Brighton er alltid trøbbel for Leeds og for ikke å snakke om Brentford borte i siste kampen.
BMo - Leeds-fan siden 1964

leedslife

Fikk vi ihvertfall skudd på mål

bmoen

Fikk vi ihvertfall skudd på mål

Den kommentaren sier alt.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Raphinha jobbet sinnsykt bra, begge veier.

Forever Whites

Synd at James ikke skåret der.  Gjorde alt annet riktig.  Hadde vært kjekt for selvtilliten.
Medlem 94237

bmoen

Raphinha jobbet sinnsykt bra, begge veier.

Han er jo bare en skygge av seg selv.
BMo - Leeds-fan siden 1964

bmoen

Flaut…….
BMo - Leeds-fan siden 1964

GeirO

Leedsspillerne sikter hele tiden på den rosa mannen i Citymålet...og treffer hver gang, Treffsikre gutter!

Mens City unngår oransje mann. 0-4.
MOT

bmoen

Hvor var Phillips?
BMo - Leeds-fan siden 1964

leedslife

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #100 på: April 30, 2022, 20:29:19 »
4-0 er helt ok. Det er ikke så ydmykende.
Det kunne lett blitt 2-3 til

Forever Whites

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #101 på: April 30, 2022, 20:30:56 »
Leedsspillerne sikter hele tiden på den rosa mannen i Citymålet...og treffer hver gang, Treffsikre gutter!

Mens City unngår oransje mann. 0-4.

Når man ser reprisen på Gelhardt sin sjanse skulle han nesten hatt premie for å treffe den rosa mannen.  Men sånn er det ofte for lag som sliter.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #102 på: April 30, 2022, 20:31:15 »
Hvis Everton slår Chelsea er det kroken på døra. Brighton er alltid trøbbel for Leeds og for ikke å snakke om Brentford borte i siste kampen.
Blir ikke veldig overrasket hvis Everton slår Chelsea i morgen, vi snakker om en antiflytsone nå.
MOT

Forever Whites

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #103 på: April 30, 2022, 20:35:10 »
Gikk ikke veien i dag.  Men det var tross alt serielederen vi møtte.  Uansett så jeg en del positivt i dagens kamp.  Håper kapteinen vår er tilbake til neste kamp og at vi får Bamford på plass til de 2-3 siste kampene. At Harrison kan brukes på venstreback og James på ving der han hører hjemme.  Rodrigo var svak i dag i forhold til tidligere prestasjoner under Marsch.  Får håpe han hadde en dårlig dag.
Medlem 94237

Neo

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #104 på: April 30, 2022, 20:37:35 »
Forventet tap - men hadde troen på en noen bedre prestasjon etter fin flyt på 3-2-0 siste fem.
Men dette er motstand vi vet er på et nivå langt over oss pt.

Speaking of....
Lar meg irritere sterkt over lag som Southampton og Wolverhampton, som virker å bare vente på ferie, og gir bort poeng i innspurten. Ja, jeg tenker på kampene mot Burnley. Sistnevnte har funnet flyten etter managerskiftet, åpenbart.

Kjipt vi ikke har det i "egne hender" lenger, men det skal definitivt holde hardt om både Burnley og Everton går på "run in" uten tap og uavgjort fremover.

Helgen blir litt bedre med et greit Everton-tap i morgen....

Sterland

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #105 på: April 30, 2022, 20:39:28 »
Patetisk forestilling, hvor Man C sparer sine beste spillere. Dersom Man C måtte vinne med 10 mål er jeg overbevist om at de hadde klart det med glans. Vi ryker på 2 dødballmål, en ved vidåpent forsvarsspill og en elendig klarering. Ikke mye som er forandret etter managerbyttet. Bielsa klarte i alle fall å skape noe offensivt. På 0-3 får vi vår første sjanse på nesten 4 omganger PL-fotball. Pr nå er vi rett på vei mot CC. Dette var Marsch første møtet mot et topplag, dog redusert. Kan ikke se at hans spillestil er så mye mer effektiv enn Bielsa sin. Vi ryker på omtrent det samme. Det forteller meg at mannskapet er for dårlig.

Reaney

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #106 på: April 30, 2022, 20:44:59 »
Skammelig å være Leeds supporter om dagen. Vi har sluppet inn flest mål i PL. Vi har en grusom hjenmestatistikk med fattige 17 av 51 mulige poeng. 4-5-8. Forøvrig det samme som vi har klart borte. I siste hjemmekamp møter vi Brighton som har fjerde beste bortenform i ligaen. Og borte mot Brentford har vi vel knapt aldri vunnet. Så har vi Chelsea og Arsenal igjen som ikke trenger noen omtale og flust med skader. Lukter ikke spesielt mange poeng av dette her.

Kato

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #107 på: April 30, 2022, 20:46:39 »
Ikke enkelt når begge stopperne er ute. Struijk ikke i nærheten, stadig vekk involvert i baklengs. Periodevis bra, at ikke Rodrigo spilte Raphinha i starten, hadde blitt en annen kamp. Dødballmål er altfor enkelt. Nå må dette snu.

Russel_Doig

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #108 på: April 30, 2022, 20:52:19 »
HVOR ER ALLE SOM MENER COOPER ER DÅRLIG???🥶🤷🏻‍♂️😎

(det er jo nesten alle her inne forresten)

Myhre10

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #109 på: April 30, 2022, 20:53:56 »
Patetisk forestilling, hvor Man C sparer sine beste spillere. Dersom Man C måtte vinne med 10 mål er jeg overbevist om at de hadde klart det med glans. Vi ryker på 2 dødballmål, en ved vidåpent forsvarsspill og en elendig klarering. Ikke mye som er forandret etter managerbyttet. Bielsa klarte i alle fall å skape noe offensivt. På 0-3 får vi vår første sjanse på nesten 4 omganger PL-fotball. Pr nå er vi rett på vei mot CC. Dette var Marsch første møtet mot et topplag, dog redusert. Kan ikke se at hans spillestil er så mye mer effektiv enn Bielsa sin. Vi ryker på omtrent det samme. Det forteller meg at mannskapet er for dårlig.

Hmm, de har jo dårligere målforskjell enn Liverpool, så veldig rart om de ikke forsøkte å score flere, PL kan bli avgjort på målforskjellen!

Russel_Doig

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #110 på: April 30, 2022, 20:54:30 »
Patetisk forestilling, hvor Man C sparer sine beste spillere. Dersom Man C måtte vinne med 10 mål er jeg overbevist om at de hadde klart det med glans. Vi ryker på 2 dødballmål, en ved vidåpent forsvarsspill og en elendig klarering. Ikke mye som er forandret etter managerbyttet. Bielsa klarte i alle fall å skape noe offensivt. På 0-3 får vi vår første sjanse på nesten 4 omganger PL-fotball. Pr nå er vi rett på vei mot CC. Dette var Marsch første møtet mot et topplag, dog redusert. Kan ikke se at hans spillestil er så mye mer effektiv enn Bielsa sin. Vi ryker på omtrent det samme. Det forteller meg at mannskapet er for dårlig.

I dag spilte vi bedre enn mange klarer mot City. Dårlig kvalitet i begge ender gjør at vi taper stort.

Josch

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #111 på: April 30, 2022, 20:54:59 »
Skammelig å være Leeds supporter om dagen. Vi har sluppet inn flest mål i PL. Vi har en grusom hjenmestatistikk med fattige 17 av 51 mulige poeng. 4-5-8. Forøvrig det samme som vi har klart borte. I siste hjemmekamp møter vi Brighton som har fjerde beste bortenform i ligaen. Og borte mot Brentford har vi vel knapt aldri vunnet. Så har vi Chelsea og Arsenal igjen som ikke trenger noen omtale og flust med skader. Lukter ikke spesielt mange poeng av dette her.

Da er det på hjemmebane vi har sviktet. 4-5-8 borte er ikke kjempedårlig. Ingen hjemmeseire over gode lag.
Vi var vel bedre hjemme, uten tilskuere, i 2020/21.

leedslife

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #112 på: April 30, 2022, 20:55:59 »
Synes faktisk City var svake fra hva jeg har sett av kamper tidligere.
Natt og dag med eller uten De Bruyne så klart, men lite punch fra dem. Nonchalante og ufokuserte.
Håpet er jo at det var vi som i perioder gjorde de svake. Vi får se reaksjonen i neste.
Arsenal borte blir like viktig som da vi vant 2-3 på beg av 2000. Minnes jeg riktig frarøvet vi Arsenal gullet og beholdt plassen. Var det Matteo og Radebe sentralt på midten eller husker jeg helt feil?

karaba

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #113 på: April 30, 2022, 20:59:04 »
Det jeg synes vi fikk svar på i dag er at rett plass for Koch er som midtstopper


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andersen

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #114 på: April 30, 2022, 21:02:33 »
Da gikk det som det gikk. 0-4 i sekken og jeg er glad at luka ned til Everton er på 5 poeng . Veldig trist med skaden til Dallas , tyder vel på at han er ferdigspilt for sesongen. Vi får håpe Chelsea gjør jobben mot Everton i morgen. MOT.

Sterland

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #115 på: April 30, 2022, 21:05:29 »
Patetisk forestilling, hvor Man C sparer sine beste spillere. Dersom Man C måtte vinne med 10 mål er jeg overbevist om at de hadde klart det med glans. Vi ryker på 2 dødballmål, en ved vidåpent forsvarsspill og en elendig klarering. Ikke mye som er forandret etter managerbyttet. Bielsa klarte i alle fall å skape noe offensivt. På 0-3 får vi vår første sjanse på nesten 4 omganger PL-fotball. Pr nå er vi rett på vei mot CC. Dette var Marsch første møtet mot et topplag, dog redusert. Kan ikke se at hans spillestil er så mye mer effektiv enn Bielsa sin. Vi ryker på omtrent det samme. Det forteller meg at mannskapet er for dårlig.

I dag spilte vi bedre enn mange klarer mot City. Dårlig kvalitet i begge ender gjør at vi taper stort.
Delvis enig, men når City satt opp tempoet var vi umiddelbart på gyngende grund. Enorm forskjell på et redusert City og det vi har å by på. Pr i dag er vi ikke PL-kvalitet. Synes Koch var bra i dag, men fryktelig skuffet over Phillips, Struijk, Firpo, Ayling, Harrison og Struijk. Vi skal virkelig få det tøft i de resterende kampene.

Andersen

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #116 på: April 30, 2022, 21:13:06 »
Og skadene bare fortsetter å renne inn ! ( Dallas i kveld )

auren

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #117 på: April 30, 2022, 21:15:37 »
Som forventet dette. Resultatet er noe flatterende. Tipper det er ca 3-8 i sjanser totalt sett. City har produsert mye mer mot oss tidligere, mens vi ble for unøyaktige i siste pasningen. En godkjent første omgang. En dårlig andre. Vi har større sjanse på poeng mot Arsenal og Chelsea og jeg tipper vi får minst ett poeng mot disse.

Men det verste i dag var seieren til Burnley. Den er dobbel-skuff ettersom Everton også skal møte Watford i innspurten. Det nest verste er skaden på Dallas og Cooper. Aner ikke hvordan Cooper sin er, men Dallas er ferdig for sesongen og kan gå glipp av store deler av neste hvis den er alvorlig nok.

Akkurat nå frykter jeg nedrykk mer enn noensinne denne sesongen…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play
« Svar #118 på: April 30, 2022, 22:40:20 »
Etter dagens kamp undres jeg mer og mer om hvorfor det på liv og død er så gjevt å være i Premier League. Hvorfor skal man ønske å være i en liga der toppklubber eid av banditter og multimilliardærer i årene framover kommer til å befeste sine posisjoner mer og mer? En liga der forskjellene mellom toppsjikt, midtsjikt og bunnsjikt bare vil forsterkes og øke. En liga du må vinne 88% av kampene i for å bli mester. En liga med så enorme forskjeller i kvalitet, økonomiske muskler og antall poeng at man kan bli mørkeredd. Takke meg til verdens hardeste, jevneste og mer rettferdige liga, Championship. Selv om fallskjermpenger fra verdens mest råtne liga, Premier League, legger en stor og mørk skygge over det hele. Her rykker man opp med drøyt 50%, altså halvparten av kampene vunnet, og nærmere 10 tap og 13 uavgjorte kamper. Er det ikke en sånn liga vi egentlig ønsker? Sånn som det var før da lag kunne vinne 1. division med 10 uavgjorte og 8 tap. Dagens toppfotball er dessverre ødelagt av blodpenger og TV penger, og de svingende tidskonjunkturene da klubber hadde sine up and downs perioder er forbi. Matteus effekten har kommet for å bli. De som mye har vil få enda mer og de som nærmest intet har vil bli frarøvet alt. Bare se på City som snart lander Haaland, og at det sikreste med Leeds, uansett utfall, er at Raphina forsvinner. Folk sitter og godtar slik, og noen her på forumet gleder seg til og med å se Haaland i City drakt. Hva er det som skjer med folk? Har virkelig Premier League klart
å forføre fotballsupportere såpass, at andre klubbers ekstreme suksess og massive spillertropper har blitt et begjær som vi bare godtar?
Leeds forsvant fra fotballkartet i 2004 da det ble et paradigmeskiftet i eierskap og TV penger. I mens har de samme få lagene danset rundt gullkalven og byttet på trofeene. Vi nærmer oss 20 år med dette uføre, og ingen reagerer. For få dager siden var det 30 år siden Leeds vant et Major Trophy. Det skjer heller ikke i de neste 30 årene. Så velkommen "relegation". Jeg ser ikke på det som verdens undergang. Faktisk kan vi få det rett så artig i jakten på "The Second Best Trophy". Og ikke minst sikre oss billetter til kampene.
« Siste redigering: Mai 01, 2022, 09:48:14 av Reaney »

peacock

Mange merkelige disposisjoner. Cooper skadet på oppvarming, inn med en midtbanespiller. Dallas skadet, inn med en ving/spiss. Dette medfører mange rokeringer og posisjonsbytter, som vel var Bielsas varemerke. Hvorfor ble ikke Llorente benyttet? Kunne ikke Ayling tatt h. back når Dallas måtte ut? Vi endte med Raphinha og Harrison som vingbacker! Horribelt.