Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen  (Lest 4698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

« Siste redigering: Juli 14, 2023, 20:15:18 av Hallgeir * »
 

Sterland

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #1 på: Juni 08, 2022, 19:38:37 »
Ny høyreback på plass. 10 millioner pund.

https://www.skysports.com/football/news/11715/12629858/rasmus-kristensen-leeds-united-complete-signing-of-denmark-right-back-from-red-bull-salzburg
Spennende signering :) Fysisk sterk, mål-/assistfarlig, ung og dansk landslagsspiller. Har troen på Rasmus

Blank_File

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #2 på: Juni 08, 2022, 20:28:32 »
Alltid moro med skandinaver. Velkommen til Leeds, Rasmus Kristensen.

lojosang

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #3 på: Juni 08, 2022, 20:50:18 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

auren

Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #4 på: Juni 08, 2022, 20:52:31 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Oh yeah!

2 x Casper. Sloth og Ankergren. Sikkert flere også.

Velkommen til Leeds Rasmus! Blir spennende å følge utviklingen. Offansiv og god spiller ser det ut til!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #5 på: Juni 08, 2022, 20:57:37 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Oh yeah!

2 x Casper. Sloth og Ankergren. Sikkert flere også.

Velkommen til Leeds Rasmus! Blir spennende å følge utviklingen. Offansiv og god spiller ser det ut til!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stemmer! Sloth levde jo opp til navnet sitt. Ankergren hadde jeg også fortrengt, men han gjorde vel jobben sin på helt greit vis så vidt jeg husker.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #6 på: Juni 08, 2022, 20:58:50 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.


Han er fjerdemann. Casper, Kasper, Casper og nå Rasmus.
Visstnok kaltes Casper Sloth for Rasmus også :o (ble det hevdet av en på waccoe).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #7 på: Juni 08, 2022, 21:04:38 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.


Han er fjerdemann. Casper, Kasper, Casper og nå Rasmus.
Visstnok kaltes Casper Sloth for Rasmus også :o (ble det hevdet av en på waccoe).
Off topic, men jeg falt for følgende oppsummering av Casper Sloths Notts County-karriære på Wikipedia!

On 20 August 2020, Notts County announced that Sloth had signed for the club.
On 6 October 2020, it was announced that Sloth had left Notts County.

Regner med vår NYE danske går inn i historien som tidenes danske Leeds-suksess.


Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #8 på: Juni 08, 2022, 21:08:08 »
Det var IKKE sarkasme, forresten. For rekorden.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #9 på: Juni 08, 2022, 21:10:10 »
Vi gamlekara liker nok dette avsnittet fra Leedsunited.com sin presentasjon:

“It’s a huge historical club which is playing in the best league in the world and for me, it fits everything that I love about a football club.

“I know a lot of things about the club, where I am from, a small village, most of my father’s mates are Leeds fans.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/29971/rasmus-kristensen-i-was-never-in-doubt
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #10 på: Juni 08, 2022, 21:13:18 »
De med tilgang til The Athletic vil ha stoor glede av denne fagartikkelen om hva Rasmus kan tilføre oss sportslig:

https://theathletic.com/3352756/2022/06/08/what-rasmus-kristensen-will-bring-to-leeds-pace-strength-and-defensive-intensity/

Men dette handler også om generasjonsskiftet som må komme:
That position in Leeds’ team, though, is about more than absences. Ayling turns 31 in August, Dallas did so in April, and their scrape with relegation proved that the core of a squad who have carried the club forward over the past four years will not last forever. Kristensen, 25 in July, represents the start of a phased change on the right side of Leeds’ defence — a full international heading into his prime years.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #11 på: Juni 08, 2022, 21:17:37 »
Det var IKKE sarkasme, forresten. For rekorden.

Neinei, det er da ikke på denne siden av døgnet du driver som mest med sarkasming :o

PS! Tror du har rett. Schmeichel hadde kapasiteten til å bli tidenes danske for oss, men fikk aldri muligheten til det.
Men denna karen... :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #12 på: Juni 08, 2022, 21:22:26 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.


Han er fjerdemann. Casper, Kasper, Casper og nå Rasmus.
Visstnok kaltes Casper Sloth for Rasmus også :o (ble det hevdet av en på waccoe).
Off topic, men jeg falt for følgende oppsummering av Casper Sloths Notts County-karriære på Wikipedia!

On 20 August 2020, Notts County announced that Sloth had signed for the club.
On 6 October 2020, it was announced that Sloth had left Notts County.

Regner med vår NYE danske går inn i historien som tidenes danske Leeds-suksess.


Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Spennende med ny danske. Han har vel attributtene til å overta den posisjonen ganske sømløst fra Ayling neste årene.

Til tråden her;Thomas Christiansen er vel også dansk. Dansk far tror jeg. Født i Danmark.
Ellers hadde vel vi en overgang lik den over. David Livermore om jeg husker riktig. Var vel i Leeds en uke. Tror det var da Blackwell var trener.

lojosang

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #13 på: Juni 08, 2022, 21:30:09 »
Har vi hatt andre dansker tidligere uten Kasper Schmeichel? Anyhoo, fin alder og fornuftig å ha en arvtager til Ayling på plass med hans skader og suspensjoner forrige sesong.


Han er fjerdemann. Casper, Kasper, Casper og nå Rasmus.
Visstnok kaltes Casper Sloth for Rasmus også :o (ble det hevdet av en på waccoe).
Off topic, men jeg falt for følgende oppsummering av Casper Sloths Notts County-karriære på Wikipedia!

On 20 August 2020, Notts County announced that Sloth had signed for the club.
On 6 October 2020, it was announced that Sloth had left Notts County.

Regner med vår NYE danske går inn i historien som tidenes danske Leeds-suksess.


Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Spennende med ny danske. Han har vel attributtene til å overta den posisjonen ganske sømløst fra Ayling neste årene.

Til tråden her;Thomas Christiansen er vel også dansk. Dansk far tror jeg. Født i Danmark.
Ellers hadde vel vi en overgang lik den over. David Livermore om jeg husker riktig. Var vel i Leeds en uke. Tror det var da Blackwell var trener.
Den overgangen luktet Souness-Redknapp-konvolutter lang vei.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

RoarG

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #14 på: Juni 09, 2022, 11:42:47 »
Flott signering. Velkommen til Leeds, Rasmus :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

SupALeedS

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #15 på: Juni 09, 2022, 12:11:54 »
Håper han tar plassen til Ayling permanent! Velkommen Rasmus!
Alex

TK20

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #16 på: Juni 09, 2022, 17:41:37 »
Håper Ayling danker ham ut!

karaba

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #17 på: Juni 09, 2022, 17:51:36 »
Håper Ayling danker ham ut!
Alltid bra hvis det er konkurranse om plassene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #18 på: August 14, 2022, 10:54:54 »
Må si jeg er veldig skuffa over dansken så langt. Vi signerte en spiller som på papiret ikke bare fremstod offensivt farlig, men som en duellsterk spiller med kulthelt-potensiale.

Fasit så langt er at Kristensen er svært delaktig samtlige tre baklengsmål. Han har 15 centimeter (og sikkert minst like mange kilo) på Neto, men taper like fullt en ren kroppsduell mot portugiseren i forkant av Wolves' 0-1-scoring. Mot Southampton kommer han på halvdistanse og blir overløpt av Armstrongs veggspill på 1-2 og på 2-2 er han vanvittig defensiv når Mara får lov å plukke ned et fremspill fra keeper uten press fra Kristensen i det hele tatt.

Så langt er han for meg en blåkopi av Ayling. Bedre offensivt enn defensivt, hvor han blir avslørt flere ganger i løpet av hver kamp. I tillegg bruker han ikke størrelsen til sin fordel i det hele tatt i dueller.

Håper det bedrer seg! Litt ironisk at vi - meg inkludert - kritiserer mangel av en dedikert venstreback. Likevel er det høyresiden vår som har vært nøkkelen til 100% av baklengsmåla så langt.

 
Marching on together!

Sterland

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #19 på: August 14, 2022, 11:25:16 »
Må si jeg er veldig skuffa over dansken så langt. Vi signerte en spiller som på papiret ikke bare fremstod offensivt farlig, men som en duellsterk spiller med kulthelt-potensiale.

Fasit så langt er at Kristensen er svært delaktig samtlige tre baklengsmål. Han har 15 centimeter (og sikkert minst like mange kilo) på Neto, men taper like fullt en ren kroppsduell mot portugiseren i forkant av Wolves' 0-1-scoring. Mot Southampton kommer han på halvdistanse og blir overløpt av Armstrongs veggspill på 1-2 og på 2-2 er han vanvittig defensiv når Mara får lov å plukke ned et fremspill fra keeper uten press fra Kristensen i det hele tatt.

Så langt er han for meg en blåkopi av Ayling. Bedre offensivt enn defensivt, hvor han blir avslørt flere ganger i løpet av hver kamp. I tillegg bruker han ikke størrelsen til sin fordel i det hele tatt i dueller.

Håper det bedrer seg! Litt ironisk at vi - meg inkludert - kritiserer mangel av en dedikert venstreback. Likevel er det høyresiden vår som har vært nøkkelen til 100% av baklengsmåla så langt.
Veldig enig. Han har så langt levert langt under forventningene. Rasmus skal selvsagt få tid, og en får tro at det er en tilvenning til intensiteten i PL som mangler. Har høye forventninger til han, men fortsetter han som dette, havner han under knallhardt press fra både Ayling og Drameh.

Jostein.

Sv: Ny spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #20 på: August 14, 2022, 12:23:03 »
Mot South var han forferderlig, tror dog han vi bli en solid spiller for oss.
Leeds Carajo!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #21 på: Mars 19, 2023, 21:19:50 »
Kristensen utelatt fra Danmarks landslagstropp…

Et lite kvarters cameo i forrige klubbkamp, og vipps var han tilbake igjen 😅

https://twitter.com/dbulandshold/status/1637484114424090624?s=61&t=wkJ2IwWGvtg2oKMU3wK8Fg
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


Sleivind

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #23 på: Juli 14, 2023, 22:11:15 »
Til Roma. Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Høyst middelmådig for oss. Det som han viste i fjor var knapt Eliteserien verdig. Nå en toppklubb i Italia?

morten1966

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #24 på: Juli 15, 2023, 10:14:28 »
Flop Flop

RoarG

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #25 på: Juli 15, 2023, 12:20:03 »
Dette er vel et greit utlån. Kristensen må vel sies å ha vært en skuffelse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kontakinte

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #26 på: Juli 15, 2023, 13:35:14 »
Bare å kvitte seg med dansken, Drameh eneste spiller med 90 min på Ullevål. Han var solid. 

HåvardK

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #27 på: Juli 15, 2023, 14:20:50 »
Dette er vel et greit utlån. Kristensen må vel sies å ha vært en skuffelse.
Absolutt en skuffelse. Skulle liksom være et aktivum offensivt, men det så vi lite av, til tross for tre mål. Nå håper jeg det satses på Drameh på høyre back. Kjenner divisjonen godt og er i stadig utvikling. Syns det vitner om lojalitet når han velger å bli etter å ha fått lite tillit de to siste sesongene.

lojosang

Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #28 på: Juli 16, 2023, 20:46:58 »
Langt fra god nok, på linje med alle de nye sist sesong unntatt Adams og kanskje Wōber.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Utlånt spiller: Rasmus Kristensen
« Svar #29 på: Juli 16, 2023, 21:40:25 »
Langt fra god nok, på linje med alle de nye sist sesong unntatt Adams og kanskje Wōber.
...hvis du tenker deg GODT OM tipper eg du vil mene at Sinisterra viste lovende takter den tiden han var frisk. Og at Gyabi-kjøpet gjerne ikkje er så dumt på sikt... (ei heller Perkins faktisk).

Jøss, dermed økte vi fra to til fem, gett :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan