Skrevet av Emne: Kamper i dag sesongen 22-23  (Lest 57191 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #780 på: Mai 23, 2023, 06:37:31 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.
Jeg er nok pensjonist neste gang Leeds spiller i PL, da yrkeskarrieren går mot slutten.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #781 på: Mai 23, 2023, 11:46:10 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.
Jeg er nok pensjonist neste gang Leeds spiller i PL, da yrkeskarrieren går mot slutten.

Leeds sine år utenfor toppdivisjonen i nyere tid:

 8 år: 1982-1990
16 år: 2004-2020
32 år: 2023- 2055

Uff, ja.....et håp om evig liv?

MOT

Sydhagen

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #782 på: Mai 23, 2023, 12:13:54 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.
Jeg er nok pensjonist neste gang Leeds spiller i PL, da yrkeskarrieren går mot slutten.

Leeds sine år utenfor toppdivisjonen i nyere tid:

 8 år: 1982-1990
16 år: 2004-2020
32 år: 2023- 2055

Uff, ja.....et håp om evig liv?

Da er jeg i slutten av 70-årene. Så fortsatt et håp om å se mitt kjære Leeds i PL?  :o
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Joe Jordan

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #783 på: Mai 23, 2023, 12:45:45 »
Beklager OT, jeg fant ikke noe relevant emne: Er det sånn at det er blodhundene i Viasat som har rettighetene til Championship også?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #784 på: Mai 23, 2023, 13:26:09 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.
Mykje riktig i dette innlegget. Den lille sjansen vi hadde for å halde oss er blitt betydeleg mindre etter resultatet i dag. Eg vurderte den til ca 5% før, mens eg no reknar det som ca 2%, som kanskje likevel ikkje høyrer til i kategorien "mirakel".

Det er også riktig at eit nedrykk ikkje treng vere ein katastrofe. Vi er økonomisk sett mykje betre rusta enn i dei siste 20 åra (Phil Hay meiner også at deter gode mulegheiter for at 49ers vil ta over trass nedrykk). Vi har også mange unge og lovande spelarar som kanskje ville ha godt av ein sesong i Championship for å modnast.

Så gjeld det berre å få inn ein manager som kan få ut potensialet. Å håpe på ein ny Bielsa, ville vere eit mirakel, men noko betre enn Marsch eller Allardice, er det lov å ha håp om. Burnley skaut gullfuglen med Kompany, så det er håp for oss også.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Som nevnt tidligere vil jeg ha inn en MANAGER med erfaring fra øverste engelske ligaer.
Må kunne evne til å mestre/koordinere opptil flere formasjoner i sitt fotballfaglige hode , samt få det beste ut av tropp /lag til enhver tid.
Underveis nå siste 3 mnd , så har det blitt ett stort "gap" av tillit til det man driver med tror jeg.
Marsch med full energy football, så Gracia som så ut som en trist barnehagepappa på linja - og var fullstendig handlingslammet
ift å endre kampbildet i de fleste kamper. Tilsutt nå Sam som sikkert krever sitt, men gutta`virker jo ikke å være trent godt nok lenger til å fullføre kamper i Premier League - tempo.
Gracia perioden den som helt klart ødela`mest....mener jeg.

Nevner igjen gode kandidater i Brendan Rodgers , Graham Potter eller Nathan Jones....med Corberan som "reserve/wild card" ;)
 

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #785 på: Mai 23, 2023, 13:55:09 »
Nei takk til Nathan Jones. God statistikk i Luton, men falt tvers gjennom i Stoke og Southampton.

Man kan unnskylde det i at han kom til klubber hvor forutsetningene var svake, men en av pressekonferansene i Southampton-tida er noe av det merkeligste jeg har sett. Han brukte tida på å forklare hvor dyktig han selv var. Det var en ansvarsfraskrivelse selv Frank Lampard må ha syns vært litt i overkant.

Rodgers eller Potter hadde vært glimrende.
Marching on together!

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #786 på: Mai 23, 2023, 14:42:09 »
Beklager OT, jeg fant ikke noe relevant emne: Er det sånn at det er blodhundene i Viasat som har rettighetene til Championship også?
Mener det...
MOT

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #787 på: Mai 23, 2023, 19:19:24 »
Beklager OT, jeg fant ikke noe relevant emne: Er det sånn at det er blodhundene i Viasat som har rettighetene til Championship også?

Ja, men ikke til blodprisen du må betale for PL.

Har tre-fire kanaler som kan velges inn (og ut når du ikke skal se kamp) hos Altibox. Betaler ikke noe ekstra for dem, siden jeg har en "kanalpakke" der jeg selv velger inn det jeg vil ha i tillegg til basis-kanalene.
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #788 på: Mai 24, 2023, 21:45:30 »
En vakker dag håper jeg vi blir like gode som Brighton Hove&Albion. De rundspiller City akkurat nå.
MOT

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #789 på: Mai 25, 2023, 01:25:17 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Eriksen55

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #790 på: Mai 25, 2023, 01:59:46 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Må nok skylde på favorittklubben din!

Liverpool tapte mot oss før VM pausen. Det sikret nok Jesse mer tid. Med tap der hadde Jesse fått sparken og ny ordentlig manager hadde vært på plass og fått brukt VM pausen til å drille laget. Da hadde vi sluppet den håpløse situasjonen vi endte opp med til slutt.


HåvardK

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #791 på: Mai 25, 2023, 07:42:18 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Må nok skylde på favorittklubben din!

Liverpool tapte mot oss før VM pausen. Det sikret nok Jesse mer tid. Med tap der hadde Jesse fått sparken og ny ordentlig manager hadde vært på plass og fått brukt VM pausen til å drille laget. Da hadde vi sluppet den håpløse situasjonen vi endte opp med til slutt.
Dette tror vel ikke en gang du på, Eriksen?

Eriksen55

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #792 på: Mai 25, 2023, 08:23:46 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Må nok skylde på favorittklubben din!

Liverpool tapte mot oss før VM pausen. Det sikret nok Jesse mer tid. Med tap der hadde Jesse fått sparken og ny ordentlig manager hadde vært på plass og fått brukt VM pausen til å drille laget. Da hadde vi sluppet den håpløse situasjonen vi endte opp med til slutt.
Dette tror vel ikke en gang du på, Eriksen?

Kanskje ikke.

Men at det hadde vært større sjanser for å få tak i Iraola, Sloth og de som ble nevnt i desember før VM vs slutten av februar tror jeg på.

Var nok mer et stikk til at favorittlaget til reaney ødela selv  :)

HåvardK

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #793 på: Mai 25, 2023, 12:50:07 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Må nok skylde på favorittklubben din!

Liverpool tapte mot oss før VM pausen. Det sikret nok Jesse mer tid. Med tap der hadde Jesse fått sparken og ny ordentlig manager hadde vært på plass og fått brukt VM pausen til å drille laget. Da hadde vi sluppet den håpløse situasjonen vi endte opp med til slutt.
Dette tror vel ikke en gang du på, Eriksen?

Kanskje ikke.

Men at det hadde vært større sjanser for å få tak i Iraola, Sloth og de som ble nevnt i desember før VM vs slutten av februar tror jeg på.

Var nok mer et stikk til at favorittlaget til reaney ødela selv  :)
Det er stor forskjell på å "bli nevnt" og faktisk få jobben som manager i Leeds. Dagens styre har med ett vesentlig unntak bommet på alle slike ansettelser.

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #794 på: Mai 25, 2023, 14:57:09 »
Brighton and Hove Albion som sikrer at vi rykker ned gjennom å tape for Nottingham Forest og Everton i innspurten. Makan til møkkaklubb.

Brighton virker å være en fantastisk bra styrt klubb. Tipper Potter angrer som en hund på at han dro...
De Serbi har jo om mulig (sammen med teamet) gjort utrolig bra innkjøp av for mange av oss totalt ukjente spillere - som han har
spilt inn i den grunnleggende spillestilen som de har.
De virker i tillegg til å være veldig bra trent, og holder ett svært høyt tempo i sin spillestil..... der mangler vi jo det meste.
 

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #795 på: Mai 27, 2023, 17:23:31 »
At verdens verste lag Bayern Munich tar tittelen foran nesa på Borussia Dortmund på bedre målforskjell etter sistnevntes kollaps på hjemmebane forteller bare ALT om hvor stygg sesongen 2022/2023 er. 11. tittel på rad. Kan snart kke begripe hva som er morsomt med denne sporten.
« Siste redigering: Mai 27, 2023, 17:32:32 av Reaney »

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #796 på: Mai 27, 2023, 18:17:26 »
Luton med Drameh fra start, har tatt ledelsen mot Coventry. Ganske spesielt at han trolig møter Leeds i heisen denne sesongen. Er vel neppe lysten på mer Championship-fotball dersom Luton rykker opp og de ønsker ham.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #797 på: Mai 27, 2023, 19:45:20 »
1-1. Straks ekstraomganger.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #798 på: Mai 27, 2023, 20:39:49 »
Har kikka med eit halvt auge på kampen i andre omgang og ekstraomgangane. Ein kjedeleg kamp med to solide lag, utan noko ekstraordinært, verken når det gjeld spelarar eller spelestil. Drameh høyrer også til denne kategorien, og på bakgrunn av denne kampen vil han ikkje tilføre oss noko ekstra,  men virkar å vere ein solid Championship-spelar.

Gyokeres er kanskje den som har utmerka seg mest, utan at det er opplagt at han vil vere noko meir enn ein middels PL-spelar. No er det straffesparkkonkurranse og uansett kva lag som vinn, må dei nok styrke seg betydeleg for ikkje å rykke rett ned igjen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


auren

Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #799 på: Mai 27, 2023, 20:50:40 »
Luton klare for PL etter straffekonk!!! For et drameh!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Mai 27, 2023, 20:52:41 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #800 på: Mai 27, 2023, 20:51:57 »
Luton klare for PL!!! For et drameh!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent fra min LE2113 via Tapatalk


RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #801 på: Mai 27, 2023, 20:52:11 »
Da blir det spilt PL-fotball på Kenilworth Road i stedet for Elland Road neste sesong. Bare å gratulere Luton Town med opprykket.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #802 på: Mai 27, 2023, 20:54:33 »
Har kikka med eit halvt auge på kampen i andre omgang og ekstraomgangane. Ein kjedeleg kamp med to solide lag, utan noko ekstraordinært, verken når det gjeld spelarar eller spelestil. Drameh høyrer også til denne kategorien, og på bakgrunn av denne kampen vil han ikkje tilføre oss noko ekstra,  men virkar å vere ein solid Championship-spelar.

Gyokeres er kanskje den som har utmerka seg mest, utan at det er opplagt at han vil vere noko meir enn ein middels PL-spelar. No er det straffesparkkonkurranse og uansett kva lag som vinn, må dei nok styrke seg betydeleg for ikkje å rykke rett ned igjen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Litt tynt grunnlag å avskrive Gyökeres, satte ihvertfall sin straffe utagbart for keeper

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #803 på: Mai 27, 2023, 23:15:51 »
Drameh. Enda et av mange eksempler på hvor god fotballtilværelsen blir bare man kommer seg vekk fra Leeds.

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #804 på: Mai 28, 2023, 14:53:35 »
Ny utlånt Leeds-spiller i en Playoff-finale i dag. Akkurat nå spiller Alfie McCalmont (og ex Leeds-spiller Paul Huntington)  for Carlisle mot Stockport om opprykk fra League Two.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #805 på: Mai 28, 2023, 18:03:07 »
Ny utlånt Leeds-spiller i en Playoff-finale i dag. Akkurat nå spiller Alfie McCalmont (og ex Leeds-spiller Paul Huntington)  for Carlisle mot Stockport om opprykk fra League Two.
Edmondson kom inn også for Carlisle og scoret på sin straffe.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #806 på: Mai 28, 2023, 19:18:43 »
Southampton går i alle fall ned med et smell.  4-4 mot Liverpool litt før slutt.
Super Leeds since 1968