Skrevet av Emne: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport  (Lest 10945 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #240 på: September 03, 2022, 23:21:33 »
Veldig rotete kamp, men synes det var endel positivt å ta med seg. Vi startet bra men er litt uheldig med enkelt situasjoner og dømmer avgjørelser. Men Llorente er en vandrende tabbe, har 2 -3 veldig dårlige involvering/tabber vær kamp skyld i 2 mål i dag og 1 sist kamp. Vi har ikke råd til å slippe inn 1-2 mål per kamp på klønete ballbehandling i kampene ... da blir det lite poeng. Gi mannen hvile å få inn et alternativ cooper eller gjerne Hjelde

Må være lov å bruke Hjelde som venstre back, og dra Struijk inn som midtstopper.
Enig i at Llorente har vært for svak, gi han en pause..

Dersom Cooper er kampklar, er det han som skal inn. Llorente må få avløsning. Vår nederlandske venn fortjener å fortsette på sin plass på venstre back, der han har gjort en god jobb.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #241 på: September 04, 2022, 01:29:13 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!



GeirO

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #242 på: September 04, 2022, 01:40:57 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!
Hmm, straffesituasjonen: Sinisterra er først på ballen, og burde fått frispark.
MOT

Reaney

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #243 på: September 04, 2022, 02:58:59 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?

morten1966

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #244 på: September 04, 2022, 07:59:45 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?

Fordi han er Klopp å får gjøre akkurat som han vil

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #245 på: September 04, 2022, 08:05:15 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?
Ja, fordi han er den han er. Trener dem han gjør.
Noe helt annet enn oss. Vi er et enkelt bytte. Med de største ville det blåst opp av proporsjoner.

Kato

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #246 på: September 04, 2022, 08:07:58 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!

Tenker du bommer med vurderingen av Jesse Marsch. Utidig å stå gang etter gang mot Everton med armen i været og peke på klokken. Akkurat som ikke det poenget var tatt. En manager som mister fokuset på det vi driver med, gjør oss dårligere. Men etter hvert som resultatene går mot så er det jo fint å ha noen andre å skylde på. Nå har han fått 20 kamper snart, så det er nå utover vi får se om han har det i seg. Å bli sendt på tribunen er ingen god greie.
« Siste redigering: September 04, 2022, 08:10:28 av Kato »
 

peacock

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #247 på: September 04, 2022, 09:03:15 »
Dette tapet skyldes Meslier. Vi spiller jo nærmest med åpent mål.

Er det mulig!

Alle har fått med at du mener han suger lut. Ser ikke helt hva han kunne gjort annerledes  i dag. Frisparket.. hadde knapt en keeper i verden tatt selv om dem stod perfekt plassert.

3 målet? På bærtur. Men det er jo en grunn til at han havner. Hadde han truffet balken 8 mm lenger på siden hadde det blitt innkast.

Syntes det er voldsom krisemaksimering her. For bare kort tid siden feide vi Chelsea av banen. Alle var fornøyd. Stallen var bra og signeringene var knall. De to på midten herjet, Jesse hadde passion på sidelinja, James var det bare å kvitte seg med.

2 uker etterpå. 1 poeng på 3 kamper. Stallen er for dårlig. Jesse er en klovn, skulle aldri kvittet oss med James, de to på midten er for lette og svake.

Alltid kjedelig å tape. Men vi er muligens PL 10-16 beste lag. Sier seg selv at det kan bli flere tap enn seier.

Brighton er etter City kanskje det beste laget i år. Brentford et knallbra hjemmelag. Ingen krise å tape. Man Utd røyk vel 4-0 mot Brentford. Har svart med 9 av 9 poeng.

Det varierer. Både spill og resultater. Sånn er det for alle lag. Spillemessig var vi gode i andre omgang. Ikke noe dprligere enn Brentford i første heller. Men i dag var dagen da mye gikk galt. Svake bakover var vi. Men vi ble straffet voldsomt hardt for de feilene vi gjør. Når vi trøkker på som vi gjør fremover så vil det bli rom bakover. Brutalt og flaut i dag. Nen dagens kamp gir ingen pekepinn til hvordan sesongen blir.

Til tross for tap og tidvis bra spill. Noen lyspunktrt.

Nå er endelig Ayling tilbake. Utrolig viktig

Cooper kommer inn neste kamp. Konkurranse om plassen kan også skjerpe Llorente. Firpo tilbake gir oss enda flere muligheter.

Bamford mindre og mindre rusten

Sinisterra freshere og freshere

Til slutt.. Gnonto kommer  :)


Nei, jeg mener ikke Meslier suger lut. Han er en lovende keeper, men slipper tydeligvis for enkelte juniorfeil.
I dag stod han bak muren på frisparket, åpenbart feilplassert. Han hadde også et håpløst forsøk på klarering på det 3. målet, og disse feilene kostet oss kampen.

Mester

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #248 på: September 04, 2022, 09:09:50 »
30 poeng til før Mai 23, så er Leeds berga

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #249 på: September 04, 2022, 09:26:26 »
Siste målet er jo en stor personlig feil. Samt de får en rett etter det der vi igjen blir spilt ut i egen boks. Straffen er jo straffespark. Summervilles straffesituasjonen er jo frispark, mens frisparket han får noen min senere er jo aldri frispark.
Ellers spiller de jo på svakhetene våre. Chipmålet til Toney kommer jo av at han Wickers truer bakrom og begge stopperne våre går i samme duell. Dette har vi sett tidligere - både fjoråret, pre-season og i sesong. Dette må man kunne klare å få bort.
Duellen der Koch opphever offsiden er jo ikke veldig ulik en annen stor sjanse de har i andre omgang. Der vi står i posisjoner der vi taper to slike dueller og Wickers er fri alene mot Meslier. Jeg sliter med å bruke uflaks på dette. Klart det er individuelle feil her, men det er jo som en konsekvens av hvordan vi står i formasjon som lag og hvordan vi møter potensiell store trusler hos mostander. Det er jo også ting vi har sett tidligere. Det lå gode statistikker fra fjoråret på at vi rett og slett er smågutter i det aspektet av spillet. Frisparkmålet de scorer på var billig? men vi gir dem jo og frispark i lignende situasjon der vi rett og slett ikke følger med og Koch kommer for sent inn i situasjonen. Heldigvis går frisparket to knepp høyere sammenlignet med scoringen.
Ellers er jeg enig med Frank. Vi har deler i spillet vårt der vi er veldig gode, men på den andre siden er det mye å jobbe med iht struktur, balanse og hvordan lagdelene agerer defensivt. Brentford må jo ha vunnet xG ganske greit. Jeg synes sjansene dem kommer til er store. Jeg tror ikke man skal utelukke det faktum at Frank og hans team spilte på disse svakhetene og fikk et fortjent resultat i går.
Synes innhoppet til Ayling og forteller oss mye. Han kommuniserer hele tiden og gestikulerer medspillere i posisjon. Energien hans og rom han skaper med å konstant være i bevegelse blir kroner med en assist. Det var natt og dag fra det Drameh presterte.
Jeg tror ikke dette er store fundamentale problemer dog som man så hos Bielsa på slutten. Jeg tror de kan justeres med at vi får tilbake to av våre beste i rekkene bak, samt at Bamford fremme blir mer og mer matchfit.
Men som en annen sa i går så bør man slå hardt tilbake i neste. Hvis ikke kan det fort krype inn dårlig erfaringer fra tidligere og prege oss i kamper utover. I fortsettelsen vil jo også møte lag som i langt høyere grad vil kunne utnytte de svakhetene vi har vist til nå. Tar du vekk et storlag i Chelsea og en så god gjennomføringen det var så er det jo ikke veldig god motstand vi har møtt.


Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #250 på: September 04, 2022, 10:07:53 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!

Tenker du bommer med vurderingen av Jesse Marsch. Utidig å stå gang etter gang mot Everton med armen i været og peke på klokken. Akkurat som ikke det poenget var tatt. En manager som mister fokuset på det vi driver med, gjør oss dårligere. Men etter hvert som resultatene går mot så er det jo fint å ha noen andre å skylde på. Nå har han fått 20 kamper snart, så det er nå utover vi får se om han har det i seg. Å bli sendt på tribunen er ingen god greie.

Det er mulig jeg gjør. Men jeg tror ikke dette påvirker spillet og han klarer nok å ha fokus på flere ting samtidig. Mye gestikulering mot Wolves og Chelsea også. Da ble det seier.
Hadde gutta ment at han var apekatt på sidelinjen og at det påvirket negativt så hadde han nok fått beskjed, og endret det. Jeg ser ihvertfall et lag som jobber hardt for sjefen sin.

Jeg har enda ikke sett han skylde på noe annet. Men liten tvil om at drøyingen til Everton påvirker kampen og at det burde blitt håndtert annerledes av dommer. Når keeper holder ballen eller bruker nesten 1 min på å få ut ballen gang etter gang, så klart det koker. Poenget ble jo ikke tatt av dommern, så skjønner at han fortsatte. Ikke ble det lagt til nok og ikke fikk Everton gult. Nei, hadde vært mer bekymret om han ikke hadde reagert.

På 20 kamper har Jesse gjort oss mye tryggere bakover. Det mangler fortsatt noe. Det svinger i prestasjonene. Men det gjør det for alle lag. Men den driven etter hele tiden å bli bedre og utvikle liker jeg. Jeg er positiv til det jeg har sett frem til nå.

Så er nok alle enige om at det å bli sendt på tribunen er dumt. Hva som ble sagt eller gjort vet ingen. Men at Jesse oppfører seg som en større klovn enn Klopp, Pep, Conte, Tuchel og andre når det står på som verst syntes jeg ikke. Og et par av dem har jo klart å vinne noen titler selv om fokuset har vært på mye på dommerne under kampen.
« Siste redigering: September 04, 2022, 10:16:17 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #251 på: September 04, 2022, 10:18:19 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!

Tenker du bommer med vurderingen av Jesse Marsch. Utidig å stå gang etter gang mot Everton med armen i været og peke på klokken. Akkurat som ikke det poenget var tatt. En manager som mister fokuset på det vi driver med, gjør oss dårligere. Men etter hvert som resultatene går mot så er det jo fint å ha noen andre å skylde på. Nå har han fått 20 kamper snart, så det er nå utover vi får se om han har det i seg. Å bli sendt på tribunen er ingen god greie.

Det er mulig jeg gjør. Men jeg tror ikke dette påvirker spillet og han klarer nok å ha fokus på flere ting. Mye gestikulering mot Wolves og Chelsea også. Da ble det seier.
Hadde gutta ment at han var apekatt på sidelinjen og at det påvirket negativt så hadde han nok fått beskjed, og endret det. Jeg ser ihvertfall et lag som jobber hardt for sjefen sin.

Jeg har enda ikke sett han skylde på noe annet. Men liten tvil om at drøyingen til Everton påvirker kampen og at det burde blitt håndtert annerledes av dommer. Når keeper holder ballen eller bruker nesten 1 min på å få ut ballen, så klart det koker. Hadde vært mer bekymret om han ikke hadde reagert.

På 20 kamper har Jesse gjort oss mye tryggere bakover. Det mangler fortsatt noe. Det svinger i prestasjonene, men jeg er positiv til det jeg har sett.

Så er nok alle enige om at det å bli sendt på tribunen er dumt. Hva som ble sagt eller gjort vet ingen. Men at Jesse oppfører seg som en større klovn enn Klopp, Pep, Conte, Tuchel og andre når det står på som verst syntes jeg ikke. Og et par av dem har jo klart å vinne noen titler selv om fokuset har vært på mye på dommerne under kampen.

Mye tryggere bakover. Hvilket statistikker bruker du her?
Fjoråret var vel i utgangspunktet ganske likt tok man Leeds opp mot motstander høsten versus vår da Marsch tok over? Både resultater og mål i mot.
Denne sesongen tar du vekk Chelsea kampen hjemme som var en forbedring fra Marsch hjemmekamp mot Chelsea i fjor der vi tapte 0-3 så slapp vi vel inn 1 mål hjemme mot Wolves i fjor mot 1 denne sesongen,  1 mål borte mot Soton mot 2 denne sesongen, 0 mot Brighton borte mot 1 denne sesongen. 1 mål mer hjemme mot Everton fjor - ble vel 2-2 i fjor husker jeg riktig og så slapp vi inn 1 i siste kamp borte mot Brentford  i fjor mot 5 i går mot Brentford. Tidlig i sesong enda, men de lagene som potensielt kan skade dette systemet mest har vi jo enda ikke møtt.

Nå tar jeg jo ikke med sjanser i mot og størrelsen på sjansene. Jeg orker rett og slett ikke bruke søndagen min på det. Men kanskje bjosse har noe liggende? Dette er jo ganske interessant.
Jeg er enig i at vi virker mer kontrollerte enn Bielsa, men er jo også en sjanse for at de to ulike spillestilene spiller inn i det inntrykket. Utradisjonell mannsmarkering mot sone kan jo bidra til å kludre litt med inntrykket man sitter med. Fakta er jo at ut fra resultat så er det jo ikke veldig forbedret.Men hadde vært intr å sett sjanser i mot og xp i tilsvarende kamper.
« Siste redigering: September 04, 2022, 10:30:31 av leedslife »

Kato

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #252 på: September 04, 2022, 10:23:03 »
Sett store deler av kampen igjen.

Vi er spillemessig best i begge omganger. Det spiller i grunn liten rolle når vi ender med 0 poen

Jeg konkluderer med at straffen ok. Jeg hadde ropt straffe hvis dette hadde skjedd Gelhardt, så da må det være likt andre veien.

Frisparket var veldig billig. Knallfrispark. Meslier sjanseløs.

2-0 - Da blir det vanskelig. Vi pøser på med spillere. 2-1 før pause.  Etter pause kjører vi over Brentford. Burde utlignet. I stedet 3-1. Maks uheldig og litt som en ko sekvens at vi trykker på fremover.

Vi fortsetter og er best. Brentford har kun kontringer.

4 målet rr maks uheldig. Ballen innom Koch. Det opphever offsiden fordi Llorente helt riktig trekker ut. Sånn skjer 1 av 10 ganger. I dag var det den 10 gangen. Kun uflaks, ikke svakt av verken Koch eller Llorente. Så kan man med fasit i hånd si at Koch burde dukket eller stått en meter lenger frem og Llorente burde fall av. Dette er kun uflaks.

Det 5 målet er en real bom av Llorente.

Brentford er et bra hjemnelag. Likevel var vi spillemessig best. Til syvende og sist har det lite å si.

Neste kamp starter nok Ayling, hvis nesen ikke hindrer det da. Ayling var en åpenbaring i forhold til Rasmus. Der Rasmus stopper og spiller støtte, dundrer Ayling på. Vår soleklart beste høyreback. Faktisk syntes jeg også Draneh er et tryggere valg enn Rasmus.

Dette er en typisk kamp det bare er å sette en strek over.

Jesse sin passion liker jeg. Ble rødt i dag. Skjønner at han ble forbanna. Greit at det koker. Men må roe seg litt ned. Hans passion smitter og gir energi. Tipper gutta ler av dette i kveld. At han et en klovn og er tåpelig får noen mene. Men heller dette enn det motsatte.
Hadde ikke Kasper Wikestad kommentert at Jesse ofte er på 4 dommer så hadde ingen registrert det. Men at han ikje klikket under Everton kampen er utrolig. Skjønner at han føler seg urettferdig behandlet. Ser man på reprisen så kan noe av det dommern gjør forsvares, men der og da i kampens hete så skjønner jeg at han klikker.

Når Jesse gjør noe galt blir det pepper. På samme måte som at Bielsa ble fredet når han filk gult. Dem ble det mange av. Det var aldri noe galt i det han gjorde. Dette ser man igjen i dag..Det ble aldri under Bielsa påpekt at spillerne er gode og at systemet er feil. Ikke når vi taper 6-0, 5-0,7-0..da er spillerne svake. I dag under Jesse så går vi på vår første store smell. Men da er spillerne gode, men systemet gjør dem dårlig. Veldig rart det der.

Helt sikker på at vi slår hardt tilbake. Spillemessig er vi ofte best. Nå er Ayling tilbake, gutta blir mer samspilt og Bamford blir mindre og mindre rusten.

Stallen er bra. Vi er forsterket og nå er viktige spillere tilbake fra skade. Helt sikker på at Forest får kjørt seg neste kamp!

Tenker du bommer med vurderingen av Jesse Marsch. Utidig å stå gang etter gang mot Everton med armen i været og peke på klokken. Akkurat som ikke det poenget var tatt. En manager som mister fokuset på det vi driver med, gjør oss dårligere. Men etter hvert som resultatene går mot så er det jo fint å ha noen andre å skylde på. Nå har han fått 20 kamper snart, så det er nå utover vi får se om han har det i seg. Å bli sendt på tribunen er ingen god greie.

Det er mulig jeg gjør. Men jeg tror ikke dette påvirker spillet og han klarer nok å ha fokus på flere ting samtidig. Mye gestikulering mot Wolves og Chelsea også. Da ble det seier.
Hadde gutta ment at han var apekatt på sidelinjen og at det påvirket negativt så hadde han nok fått beskjed, og endret det. Jeg ser ihvertfall et lag som jobber hardt for sjefen sin.

Jeg har enda ikke sett han skylde på noe annet. Men liten tvil om at drøyingen til Everton påvirker kampen og at det burde blitt håndtert annerledes av dommer. Når keeper holder ballen eller bruker nesten 1 min på å få ut ballen gang etter gang, så klart det koker. Poenget ble jo ikke tatt av dommern, så skjønner at han fortsatte. Ikke ble det lagt til nok og ikke fikk Everton gult. Nei, hadde vært mer bekymret om han ikke hadde reagert.

På 20 kamper har Jesse gjort oss mye tryggere bakover. Det mangler fortsatt noe. Det svinger i prestasjonene. Men det gjør det for alle lag. Men den driven etter hele tiden å bli bedre og utvikle liker jeg. Jeg er positiv til det jeg har sett frem til nå.

Så er nok alle enige om at det å bli sendt på tribunen er dumt. Hva som ble sagt eller gjort vet ingen. Men at Jesse oppfører seg som en større klovn enn Klopp, Pep, Conte, Tuchel og andre når det står på som verst syntes jeg ikke. Og et par av dem har jo klart å vinne noen titler selv om fokuset har vært på mye på dommerne under kampen.

Jeg mener det er alibi å bruke dommer og andre trenere som grunnlag for oppførsel. Gjør som Bielsa, ha fokus på det du kam gjøre noe med. At Tuchel er en bajas på sidelinja er jo ikke et argument for at Marsch skal være det samme. At dommeren er dårlig er akkurat det samme. Marsch får ingen dommere med seg av å oppføre seg slik. Heller motsatt. Hvis spillerne ikke hatt blitt påvirket av treneren på sidelinja, hadde vi jo ikke trengt å ha han der.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #253 på: September 04, 2022, 10:35:51 »
Han tok vel over et lag som var av de lagene som har sluppet inn mest mål på en sesong i PL historie.

På defensiv dødball slipper vi knapt inn mål lenger.

Så ja, jeg mener jeg med trygghet kan si at vi er bedre og tryggere bakover. Men liten tvil om at det er mer å gå på.

Når vi taper så driter jeg litt i om det blir 3-2 eller 4-2. Jeg vil at laget skal måke på alt det reimer og tøyler kan tåle for å få 3-3. Da er marginene små for å få en i ræva hvis det skjer en feil eller bom. At det ble noen ekstra i sekken i går får så være. Ble jo ekstra stygt når Llorente røra på slutten.

Jeg mener at tapet i går ikke handler om taktikk eller struktur. Mye tilfeldigheter, vi måtte frem og dårlige innvolveringer. En sånn kamp der mye går galt og som må glemmes fort.

Ser man kun på resultatet så er det stygt. Da set vi ræva ut, ordentlig ræva. Men min mening er at det ikke er helsvart om man ser bak resultatet. Det bor mye i dette laget, tror jeg. Vi vil få mange gode kamper, en del svake og noen mindre hyggelige opplevelser. Altså, helt som forventet  :)

Kato - Selvfølgelig blir spillerne påvirket av trenern. Men tror nok dem klarer å ha fokus på sitt og ikke lar seg påvirke negativt av at Jesse peker på klokka, kjefter på dommern, etc. Dette går nok bra. Tipper spillerne i ettertid har det gøy på Jesses vegne og at han må bidra med en solid slant i bøtekassen pga upassende oppførsel. ;)


« Siste redigering: September 04, 2022, 10:42:24 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #254 på: September 04, 2022, 10:38:44 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?

Mer og mer virker det på meg å være en tysk greie, dvs managere som kommer fra Bundesliga og kjører på på sidelinjen for å påvirke dommere.

Det har ikke samme effekt i England-

(Eller har det det, de fortsetter slik fordi det tross alt påvirker dommerne i 'deres retning'?)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #255 på: September 04, 2022, 10:46:38 »
Regner det som gitt at laget neste mandag blir slik:

Meslier, Ayling, Koch, Cooper, Struijk, Adams, Roca, Sinisterra, Aaronsson, Harrison, Bamford

Dette bør bli laget, ja.
Leser man fra post match presseren så virker det som Marsch er klar for endringer bak.

Ellers er jeg enig i de som mener at grunnspillet vårt på mange måter var bra også i går, hadde Bamford (begynner faktisk å bli IRRITERT på denne bruken av 'Bambi', omtale landslagsspissen vår med tanke på en tegneseriefigur som er mest kjent for å være en kløne på isen, makan!) som rett og slett burde utlignet for oss.
Det var en del plunder defensivt, uten tvil, men med marginer hadde vi likevel kommet oss ajour i løpet av kampen.

Dommeravgjørelser og VAR-avgjørelser går ikke vår vei 50% av 50/50-tilfellene, det er bare en greie.

Men nå må vi opp i ringen til Forest-kampen.

Utfallet av den betyr nok en del mentalt fremover...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #256 på: September 04, 2022, 10:50:20 »
Han tok vel over et lag som var av de lagene som har sluppet inn mest mål på en sesong i PL historie.

På defensiv dødball slipper vi knapt inn mål lenger.

Så ja, jeg mener jeg med trygghet kan si at vi er bedre og tryggere bakover. Men liten tvil om at det er mer å gå på.

Når vi taper så driter jeg litt i om det blir 3-2 eller 4-2. Jeg vil at laget skal måke på alt det reimer og tøyler kan tåle for å få 3-3. Da er marginene små for å få en i ræva hvis det skjer en feil eller bom. At det ble noen ekstra i sekken i går får så være. Ble jo ekstra stygt når Llorente røra på slutten.

Jeg mener at tapet i går ikke handler om taktikk eller struktur. Mye tilfeldigheter, vi måtte frem og dårlige innvolveringer. En sånn kamp der mye går galt og som må glemmes fort.

Ser man kun på resultatet så er det stygt. Da set vi ræva ut, ordentlig ræva. Men min mening er at det ikke er helsvart om man ser bak resultatet. Det bor mye i dette laget, tror jeg. Vi vil få mange gode kamper, en del svake og noen mindre hyggelige opplevelser. Altså, helt som forventet  :)
For all del. Men majoriteten av de målene kom jo at vi gikk opp mot lag uendelige mye bedre enn oss slik vi gjorde. Til og med da vi hadde flust av skader, i tillegg med hele sentrallinjen ute. På den ene siden Bielsas styrke, men også en helt utrolig svakhet.
Jeg mener jo at progresjonen om det gjelder tilslupne sjanser, mål i mot og såklart resultat må være mot de lagene vi er konkurransedyktige med.
Derfor mener jeg at til nå er det lite forbedringer å spore akkurat mot dem. Nå blir jo alle sammenligninger mot Bielsa brukt da vi var på det mest skadeutsatte, mest apatiske og rock bottom i performance og det er forsåvidt helt greit det. Men sammenligningen bør også brukes i lignende kamper forrige sesong da Bielsa hadde flere spillere å velge fra og møtte motstander der man forventer at man kan ta poeng.
Joda, det var feilskjær der og. Sist mot Everton borte. Men stort sett hvis mitt minne spiller meg riktig så var vi faktisk jevne mot de aller fleste rundt oss. Vi vippet det ikke like mye til vår fordel som i første sesongen. Så det er jo det Marsch må klare denne sesongen. Ut fra sesongens 6 kamper tror jeg han klarer det, men velger man bare se siste 3 så er det litt urovekkende synes jeg.
Ellers tror jeg mest på uflaks i form av skader og andre ting som kan ramme som feks covid. Uflaks i prestasjon synes jeg ikke er tilstrekkelig. Summen av forberedelser, erfaringer og kvalitet bør være bra nok til å unngå det i den graden man så i går. Dette er bare min observasjon og mening- jeg mener man kan dra elementer ut av den kampen likt med hva vi har sett tidligere og der finner vi svaret på hvorfor vi er underlegne, dessverre.
Men jeg er som sagt fortsatt positiv og din umåtelige positivitet smitter også over. Man kan vel heller ikke være heldigere enn å møte Forest hjemme i neste etter 3 slike runder. 10 poeng etter seier der og vi kan gå inn mot Villa og Arsenal med kassa frem.

Og til slutt. Det svarte jeg ikke på. Uten å ha sjekket det opp i noe stor grad så er jeg enig i at vi virker langt mer solide på dødballer. Både taktisk og hva gjelder mentalitet så var nok Bielsas måte langt fra tilstrekkelig i PL sammenheng.
« Siste redigering: September 04, 2022, 10:54:47 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #257 på: September 04, 2022, 10:52:08 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?

Mer og mer virker det på meg å være en tysk greie, dvs managere som kommer fra Bundesliga og kjører på på sidelinjen for å påvirke dommere.

Det har ikke samme effekt i England-

(Eller har det det, de fortsetter slik fordi det tross alt påvirker dommerne i 'deres retning'?)

Burde vært like enkelt som å bli kvitt filming og drøying. Gi kort. Helt knall at Jesse fikk rødt kort, men da må det være konsekvent. Det er det ikke, det er faktisk ikke i nærheten en gang.

Jeg liker folk med passion og folk som viser det. Men jeg tror du er mer tjent med å snakke til dommern på en rolig måte. Spørre rolig i stedet for å kjefte. Men antar at dem sitter på en god følelse av at det hjelper å komme litt under huden på dommerne. Så når det koker som verst inkl tribunen så kan dommern bli påvirket til å blåse rett vei. Kynisk. Dommerne er mennesker og alle kan la seg påvirke.


Reaney

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #258 på: September 04, 2022, 10:53:47 »
6 kamper inn i sesongen mener jeg at kun en kamp har vært overbevisende. Chelsea kampen selvsagt.
I første kampen mot Wolves havner vi under og blir fullstendig overkjørt i de første 25. min. av 2. omgang.
I kamp nr. to mister vi en tomålsledelse med 20 min. igjen av kampen, og blir tatt på senga av Sotons innbyttere.
I kamp nr. 4 kommer sesongens første tap. Fullstendig overkjørt i 1. omgang, og paradoksalt baklengsmål når det ser ut som om vi begynner å komme inn i kampen i 2. omgang.
Mot et reservepreget Everton i kamp nr. 5 havner vi igjen bakpå og klarer igjen å slippe inn enda et mål i 2. omgang, heldigvis reddet av millimeter VAR avgjørelse.
I gårsdagens kamp slipper vi inn like like mange mål som i de fem første kampene, med forsvarsspill som ikke ligner noe som helst, og med taktiske bommerter på rekke og rad.
5 poeng av 15 poeng mot 5 helt ordinære motstandere som vi skal konkurrere mot er ikke godt nok. 3 poeng mot topplaget Chelsea redder noe av inntrykket. Men dette holder jo rett og slett ikke folkens.
« Siste redigering: September 04, 2022, 10:56:19 av Reaney »

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #259 på: September 04, 2022, 10:59:57 »
Jeg ser heller ikke problemet med Marsch agering. Der skjer i kampens hete. Hadde det vært noe som hadde skjedd gjentakende er det en ting.
I slike tilfeller er jo sånn dinosaur som Warnock det verste. Der er det jo alltid andre skyld enn hans eget lag. Enten er det dommere, motstanderens benk eller kampoppsett. LUTV drev jo å laget reportasjer etter hver kamp med bakgrunn av hvordan han oppførte seg på sidelinjen. Der kan man vel dra frem ordet klovn?

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #260 på: September 04, 2022, 11:45:15 »
Jeg ser aldri Looserpool, men det fortelles meg at deres manager med det store schäfer glefset er på 4. dommer og gestikulerer og klager i alle kamper gjennom 90 minutter. Fortsetter også etter at sluttsignalet har gått. Kan noen fortelle meg hvorfor denne personen aldri får rødt kort?

Mer og mer virker det på meg å være en tysk greie, dvs managere som kommer fra Bundesliga og kjører på på sidelinjen for å påvirke dommere.

Det har ikke samme effekt i England-

(Eller har det det, de fortsetter slik fordi det tross alt påvirker dommerne i 'deres retning'?)

Burde vært like enkelt som å bli kvitt filming og drøying. Gi kort. Helt knall at Jesse fikk rødt kort, men da må det være konsekvent. Det er det ikke, det er faktisk ikke i nærheten en gang.

Jeg liker folk med passion og folk som viser det. Men jeg tror du er mer tjent med å snakke til dommern på en rolig måte. Spørre rolig i stedet for å kjefte. Men antar at dem sitter på en god følelse av at det hjelper å komme litt under huden på dommerne. Så når det koker som verst inkl tribunen så kan dommern bli påvirket til å blåse rett vei. Kynisk. Dommerne er mennesker og alle kan la seg påvirke.

Helt totalt enig. Det er så generelt lite forståelse fra mange av de dommerne. Det er så mange ganger de mister totalt grepet på kamper.
Gult kort til Gordon og Pickford tidlig så får du vekk drøying av tid. Gi advarsel på kast og andre dødballer for deretter å flekke opp gullkortet så slipper man at rytmen i kampen blir som den blir og at emosjonene går fullstendig i fistel.
Vet jo ikke hva Marsch sa i går så blir jo veldig hypotetisk, men er det innenfor et normalt språkbruk så gi det gult kort. Er det langt over grensa så er det bare å flekke opp det røde. Er jo en fjerdedommer som bør være både edruelig og konstruktiv i samtalene med de to på linja og ha ganske god kontroll.
Den situasjonen med Meslier og Tom Davies og. Selve utførelsen er jo ikke rødt kort ifølge noe regelverk, men tar man hele situasjonen med og at man får lov å gjøre det viser jo først og fremst en dommer som fra første spark på ballen LOT det bli en situasjon der Davies kunne agere som han gjorde.
Spillerne senser jo med en gang hvor langt de får lov å strekke strikken - samme med trenerne. Dessverre mot Everton så kunne man dra det så langt at det gikk utover underholdningspakka for den nøytrale seer og endte i stor frustrasjon for lagene involvert.
Den totale mangel på autoritet, fotballforståelse og mangelende utførelse av regelverket.
Alt som burde vært håndverket til en god fotballdommer.
« Siste redigering: September 04, 2022, 11:47:05 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #261 på: September 04, 2022, 11:56:55 »
Lord Pat (bedre enn 'Bambi' spør du meg :o ) om kampen etter kampen, snakker om en ung gruppe som må lære...

Bamford felt his side should probably have been awarded a penalty themselves when Crysencio Summerville was sent tumbling by Aaron Hickey in the second half but the Whites no 9 admitted Leeds were guilty of throwing away a potential recovery when conceding so quickly after scoring themselves.

Bamford, though, says a young Whites group can benefit from the pain longer term by learning from the experience and becoming 'leaders' on the pitch.

"There's always mistakes in games," said Bamford to post-match media.

"Most of the time they lead to the goals and that's what happened unfortunately for us.
"We are a young group and we've got to learn from it quickly. It's pretty frustrating."

Asked how Leeds could stamp those mistakes out, Bamford reasoned: "I think it's just people becoming leaders on the pitch and you don't become that until you learn.

"You go through these tough situations and come out the other side of them.

"Obviously the first two goals were set pieces and a penalty and arguably we should have probably had a penalty ourselves which makes the game a little bit different.

"But it's all ifs and buts so at the moment we can just kind of work on what we did wrong and try and be better."
Reflecting on United's performance as a whole, the Whites no 9 admitted: "It's not where we want it to be.

"I think you will always say that each game is a learning curve but we can't do what we did in terms of getting back in the game and then throwing it away within seconds.

"That's just naive from us. We have got a young team but we've got to learn quickly because you can't get away with
that."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/patrick-bamford-on-how-leeds-united-can-stop-mistakes-whites-ifs-and-buts-and-brentford-display-3830478
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #262 på: September 04, 2022, 12:08:01 »
Lord Pat (bedre enn 'Bambi' spør du meg :o ) om kampen etter kampen, snakker om en ung gruppe som må lære...

Bamford felt his side should probably have been awarded a penalty themselves when Crysencio Summerville was sent tumbling by Aaron Hickey in the second half but the Whites no 9 admitted Leeds were guilty of throwing away a potential recovery when conceding so quickly after scoring themselves.

Bamford, though, says a young Whites group can benefit from the pain longer term by learning from the experience and becoming 'leaders' on the pitch.

"There's always mistakes in games," said Bamford to post-match media.

"Most of the time they lead to the goals and that's what happened unfortunately for us.
"We are a young group and we've got to learn from it quickly. It's pretty frustrating."

Asked how Leeds could stamp those mistakes out, Bamford reasoned: "I think it's just people becoming leaders on the pitch and you don't become that until you learn.

"You go through these tough situations and come out the other side of them.

"Obviously the first two goals were set pieces and a penalty and arguably we should have probably had a penalty ourselves which makes the game a little bit different.

"But it's all ifs and buts so at the moment we can just kind of work on what we did wrong and try and be better."
Reflecting on United's performance as a whole, the Whites no 9 admitted: "It's not where we want it to be.

"I think you will always say that each game is a learning curve but we can't do what we did in terms of getting back in the game and then throwing it away within seconds.

"That's just naive from us. We have got a young team but we've got to learn quickly because you can't get away with
that."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/patrick-bamford-on-how-leeds-united-can-stop-mistakes-whites-ifs-and-buts-and-brentford-display-3830478
Fra mitt hakkede Viaplay bildet så det ut som holdingen begynte utenfor straffefeltet. Det samme med armen fra Hickney over skuldra til Summerville som gjør at han kommer i ubalanse og legger/kaster seg innenfor. Skulle jo aldri vært dømt straffe her. Frispark derimot.
Han lar jo på et vis forseelsen gå. Hvis han skulle dømt måtte det jo vært en ny forseelse innenfor. At han feks tar beinet.
« Siste redigering: September 04, 2022, 12:09:45 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #263 på: September 04, 2022, 12:55:15 »
6 kamper inn i sesongen mener jeg at kun en kamp har vært overbevisende. Chelsea kampen selvsagt.
I første kampen mot Wolves havner vi under og blir fullstendig overkjørt i de første 25. min. av 2. omgang.
I kamp nr. to mister vi en tomålsledelse med 20 min. igjen av kampen, og blir tatt på senga av Sotons innbyttere.
I kamp nr. 4 kommer sesongens første tap. Fullstendig overkjørt i 1. omgang, og paradoksalt baklengsmål når det ser ut som om vi begynner å komme inn i kampen i 2. omgang.
Mot et reservepreget Everton i kamp nr. 5 havner vi igjen bakpå og klarer igjen å slippe inn enda et mål i 2. omgang, heldigvis reddet av millimeter VAR avgjørelse.
I gårsdagens kamp slipper vi inn like like mange mål som i de fem første kampene, med forsvarsspill som ikke ligner noe som helst, og med taktiske bommerter på rekke og rad.
5 poeng av 15 poeng mot 5 helt ordinære motstandere som vi skal konkurrere mot er ikke godt nok. 3 poeng mot topplaget Chelsea redder noe av inntrykket. Men dette holder jo rett og slett ikke folkens.

Dette blir jo litt som om glasset er halvt tomt eller halvt full - Det blir jo selvfølgelig opp til hver enkelt hva dem velger  :)

Kunne helt sikkert funnet gode argumenter og situasjoner om at hvis det og det hadde skjedd så kunne vi stått med 3 poeng, og at dersom det hadde skjedd kunne vi hatt 12 poeng. Chelsea kunne fått 0-1 tidlig, ikke vært offside på Everton sitt andre mål, osv. Men Sinisterra var noen mm fra å gi oss ledelsen borte mot Brighton, vi var nære 0-3 borte mot Southampton, om VAR hadde ikke dømt straffe mot Brentford, om Meslier hadde truffet ballen 4 mm annerledes på utrusningen kunne ballen gått til innkast, etc. Sånne situasjoner går og kan tolkes begge veier. Men hadde situasjonene over skjedd, så hadde resten av kampen utspilt seg helt annerledes og ingen vet hvordan det hadde gått etterpå.

Nils A Eggen sa engang noe om dette på spørsmål han fikk etter en kamp, hva hvis xx hadde gjort sånn i stedet for sånn ble han spurt - Da svarte Eggen " Meningsløst. Det spiller  ingen rolle. Hadde et innlegget blitt slått i boks i stedet 45 grader ut eller et innkast blitt kastet fremover i stedet for bakover i det 30 minutt så hadde ingenting av det vi så de siste 60 ha vært likt som det vi så. Du må huske på at det gjøres valg hele tiden utpå der og vært eneste valg legger en ny forutsetning for kampen". Klok han Nils.

Etter kampen i går leste jeg noen som mente at hvis Gelhardt, Roca og Bamford hadde satt de store sjansene sine så hadde vi ledet 3-4  :o. Akkurat som at Roca hadde fått sin sjanse om Bamford scoret 8 sekunder tidligere - Og lite trolig at kampbildet hadde vært likt om Gelhardt hadde satt 1-2 15 min før enn vi gjorde. Nils Arne hadde ikke vært enig i det :)

Sesongstarten - Hadde vi vært Liverpool eller City hadde jeg vært helt enig med deg Reaney. Men vi er Leeds. Et helt ordinært lag som nesten rykket ned i fjor. Da er ikke Wolves, Everton, Southampton og Brentford lag vi bare skal kunne hente poeng mot. Dem er som oss, helt ordinære lag vi stiller jevnt og på likt med.
Brighton har i følge stats under prestert voldsomt ( Her kan nok Bjosse følge opp) og hadde med normal uttelling spilt i Eurpoa. Det Potter har fått til med Brighton er imponerende. I min bok et forventet tap. Men likevel kunne vi ha nappet med oss noen poeng med maks flyt.

Skulle gjerne hatt mer poeng - Men syntes vi har startet godkjent. Vinner vi mot Forest er vi foran skjema jeg turte å håpe på. Taper vi så er det for tidlig å si at vi havner i sumpa. Resultatene generelt i PL i år har vist at det er mulig å hamle opp med de fleste lag utenom City på en god dag.



Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #264 på: September 04, 2022, 13:12:21 »
Lord Pat (bedre enn 'Bambi' spør du meg :o ) om kampen etter kampen, snakker om en ung gruppe som må lære...

Bamford felt his side should probably have been awarded a penalty themselves when Crysencio Summerville was sent tumbling by Aaron Hickey in the second half but the Whites no 9 admitted Leeds were guilty of throwing away a potential recovery when conceding so quickly after scoring themselves.

Bamford, though, says a young Whites group can benefit from the pain longer term by learning from the experience and becoming 'leaders' on the pitch.

"There's always mistakes in games," said Bamford to post-match media.

"Most of the time they lead to the goals and that's what happened unfortunately for us.
"We are a young group and we've got to learn from it quickly. It's pretty frustrating."

Asked how Leeds could stamp those mistakes out, Bamford reasoned: "I think it's just people becoming leaders on the pitch and you don't become that until you learn.

"You go through these tough situations and come out the other side of them.

"Obviously the first two goals were set pieces and a penalty and arguably we should have probably had a penalty ourselves which makes the game a little bit different.

"But it's all ifs and buts so at the moment we can just kind of work on what we did wrong and try and be better."
Reflecting on United's performance as a whole, the Whites no 9 admitted: "It's not where we want it to be.

"I think you will always say that each game is a learning curve but we can't do what we did in terms of getting back in the game and then throwing it away within seconds.

"That's just naive from us. We have got a young team but we've got to learn quickly because you can't get away with
that."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/patrick-bamford-on-how-leeds-united-can-stop-mistakes-whites-ifs-and-buts-and-brentford-display-3830478
Fra mitt hakkede Viaplay bildet så det ut som holdingen begynte utenfor straffefeltet. Det samme med armen fra Hickney over skuldra til Summerville som gjør at han kommer i ubalanse og legger/kaster seg innenfor. Skulle jo aldri vært dømt straffe her. Frispark derimot.
Han lar jo på et vis forseelsen gå. Hvis han skulle dømt måtte det jo vært en ny forseelse innenfor. At han feks tar beinet.

Helt enig. Ikke straffe, men soleklart frispark for holding. Men i spillernes hode så har jeg full forståelse for at de i kampens hete mener at dem burde hatt straffe.
Men som du sier, når dommer ikke dømmer/ser holdingen så er det vel en ny situasjon om det hadde vært en felling i feltet etterpå og da straffe. Jeg vet ikke om VAR kan som ved mål gå inn å sjekke om det skulle vært frispark i forkant. For hadde dommer gjort rett i situasjon 1, så hadde situasjon 2 aldri oppstått?

Aldri likt bruken av VAR - Det har blitt forsterket denne sesongen. Straffe, frispark i forkant av et mål og andre skjønnsavgjørelser bør aldri bli vurdert av VAR. Her bør dommer ha full makt. Blir noen feil, men det er til å leve med kontra når VAR gjør feil. Det er ille. Den clear and obvious greia er en jævla parodi og skaper mer diskusjon og frustrasjon enn om når dommern gjorde feil tidligere.

Enten eller avgjørelser som offside, ball ute/inne, rødt kort er VAR mat.


Dennis

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #265 på: September 04, 2022, 14:36:15 »
Fra mitt hakkede Viaplay bildet så det ut som holdingen begynte utenfor straffefeltet. Det samme med armen fra Hickney over skuldra til Summerville som gjør at han kommer i ubalanse og legger/kaster seg innenfor. Skulle jo aldri vært dømt straffe her. Frispark derimot.
Han lar jo på et vis forseelsen gå. Hvis han skulle dømt måtte det jo vært en ny forseelse innenfor. At han feks tar beinet.

De var inne på dette i Square Ball Matchday. Dersom det er en og samme forseelse, så er det frispark utenfor. I så fall er det "riktig" av VAR å ikke blande seg inn. Fordi VAR ikke skal gå inn og gi frispark der det ikke ble gitt (om det ikke har endt med mål), akkurat som de ikke går inn og gir gult kort der dommeren burde ha viftet med kortstokken. Summerville blir derimot helt tydelig holdt utenfor, mens det ser ut som han får arm over skuldra eller skubb i ryggen på innsiden. I så fall er det ny situasjon og dermed straffe, hvis ikke dommeren mener den soleklare holdingen er nok.

Helt vanvittig at dommeren ikke gjør jobben sin. Det er ingen tvil om at det er en forseelse og det er jo heller absolutt ingen risiko for dommer å gi frispark utenfor her. At han ikke blåser viser bare hvor dårlig dag (eller generell kvalitet) denne dommeren har.

Straffesituasjonen tli Brentford er det største problemet jeg har med VAR som konsept. Etter mitt syn, er introduksjonen av VAR det største feilgrepet fotballen har gjort i nyere tid om man snakker om ting på gresset. Målet var å eliminere/sterkt redusere feilaktige dommeravgjørelse, men ironisk nok prater vi om dommeravgjørelser mer enn noensinne. Det er ikke for meg heller kun knyttet til selve VAR-avgjørelsene, men et generelt langt lavere nivå på dommerne. Med VARs inntog er det fratatt mye av sin autoritet og de er tydelig reddere for å gjøre feil, samtidig som både dommere og VAR har store problemer med å være konsistente i avgjørelsene.

Selve symbolet fikk vi i går. Det er to situasjoner i samme momentet, men la oss ta bort Pascal Struijk. For to sesonger siden dømmer de hands der, men i dag gjør de neppe det. Pascal har armen inntil kroppen og snur seg vekk for å unngå hands. I tillegg kommer ballen raskt på han. Konklusjon; ikke straffe. Så er det situasjon nummer to. Kamp om ballen og to stykker går i gresset. Sinisterra treffer ballen, men han treffer også spilleren. Spørsmålet er derimot om spilleren blir truffet av Sinisterra eller om han er på vei inn i Leedsvingen på egenhånd. Konklusjon: Tja... eller nja...?

Her er problemet med hvordan VAR opptrer i praksis. Hadde vi fått straffa, hadde vi selvsagt forklart i større grad hvorfor man kan blåse der. Sånn er fotballen og sånn er brillene man har på. Mange hadde sikkert også kunnet erkjenne at vi får en billig straffe i tilfellet, men poenget er egentlig ikke om det er straffe eller ikke. Jeg mener det ikke er noen soleklar fasit. Hadde dommeren dømt umiddelbart, så føler han det er grunnlag nok for det. Vi kunne klaget over billig straffe (med rette), men dommeren mener det er nok. I går mente han ikke det, men han blir fortalt av VAR at han gjør en "clear and obvious error". Altså har han oversett en soleklar forseelse.

Når VAR-bussen da presterer å bruke ca to minutter på og vurdere hendelsen, før dommeren blir kalt ut for å fortsette med nye to minutter, blir det hele komisk. Er det da "clear and obvious"? Og hvorfor kalles dommeren i det hele tatt ut til TV-skjermen? Vi vet jo utfallet når han jogger ut dit, så det hele blir bare et spill for galleriet. Jeg syns VAR en og blir en farse. Sånn jeg har forstått dette, både fra noe regelverk og ex-dommere som har uttalt seg, så skal ikke VAR gjøre om denne avgjørelsen om eksempelvis sju av ti dommere ville gitt straffe og de tre siste ikke. For da er det ikke en soleklar feil, men lista dommeren legger seg på. Når dommeren eventuelt sier 'det er ikke nok til å gi straffe', men VAR sier han tar feil, så må han føye seg - uavhengig av egne meninger. Det at dommer står såpass lenge på sida og prater i mikrofonen også, gir meg en mistanke om at han faktisk protesterer litt. Jeg har likevel til gode å se en dommer stå for sin egen mening etter en skjermtitt. Det er kun jåleri.

Offside er litt annerledes. Selv om de faktisk ikke makter å få dette til og stemme ordentlig heller, så kan man i alle fall si at offside i prinsippet er svart/hvitt-avgjørelse, som med velfungerende Hawkeye. Likevel, hadde vi trengt disse tre minutters avbrytelsene for å sette en spiller som er tjue meter unna nærmeste motspiller to cm i offside? Det er vanskeligere å argumentere for at det blir feil, ettersom det som nevnt er offside eller ikke, men jeg mener fotballen rett og slett taper på dette. En kamp uten feil ender 0-0 og dommerfeil var noe vi levde fint med i over hundre år tidligere. Som nevnt er paradokset at dommere diskuteres oftere enn noen gang tidligere.

En liten disclaimer til slutt: Leeds har langt større problemer enn hjertesukket jeg har mot VAR.

« Siste redigering: September 04, 2022, 14:41:17 av Dennis »
Marching on together!

Bjosse77

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #266 på: September 04, 2022, 14:54:34 »

De var inne på dette i Square Ball Matchday. Dersom det er en og samme forseelse, så er det frispark utenfor

Du har mange gode poeng som jeg i hovedsak er enig i. Likevel tar både du og Squareball feil her. Er det en og samme forseelse, så spiller det ingen rolle hvor den starter. Fortsetter den innenfor boksen, så er det straffe. Men holdingen er en ting, det er jo en ren felling her ved blokkering/tråkking på fot. Den er vel minst like straffe som den vi fikk i mot?

Dennis

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #267 på: September 04, 2022, 14:57:48 »

De var inne på dette i Square Ball Matchday. Dersom det er en og samme forseelse, så er det frispark utenfor

Du har mange gode poeng som jeg i hovedsak er enig i. Likevel tar både du og Squareball feil her. Er det en og samme forseelse, så spiller det ingen rolle hvor den starter. Fortsetter den innenfor boksen, så er det straffe. Men holdingen er en ting, det er jo en ren felling her ved blokkering/tråkking på fot. Den er vel minst like straffe som den vi fikk i mot?

Jeg trodde holding ble trukket tilbake der den oppstod. Det har vel vært kutyme fra tidligere? Har reglene blitt endret eller har den i praksis vært feiltolket i "alle år"?

Om det etter reglene er straffe som du sier, så underbygger det jo bare min frustrasjon med VARs praksis ytterligere. Det finnes ikke noen linje, jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig.

EDIT: Jeg så akkurat annulleringen av West Hams 2-2-scoring i går. Å herre fred! Det må vel være en av de aller verste avgjørelsene så langt.
« Siste redigering: September 04, 2022, 15:08:23 av Dennis »
Marching on together!

Bjosse77

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #268 på: September 04, 2022, 15:12:32 »
Law 12 – Fouls and MisconductsRestart of Play
If a defender starts holding an attacker outside the penalty area but continues holding inside the penalty area, the referee shall award a penalty kick.
Although the rule states holding, any foul that initiates outside the box and continues till the box will be punished with a penalty.

Denne regelen har vært der i minst 16 år. Jeg har sett dette i Eliteserien mange ganger, og enkelte kamper i PL. I Eliteserien er dommerne også flinkere til å gi kort fornuthaling av tid og filming.

Dennis

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #269 på: September 04, 2022, 15:15:43 »
Law 12 – Fouls and MisconductsRestart of Play
If a defender starts holding an attacker outside the penalty area but continues holding inside the penalty area, the referee shall award a penalty kick.
Although the rule states holding, any foul that initiates outside the box and continues till the box will be punished with a penalty.

Denne regelen har vært der i minst 16 år. Jeg har sett dette i Eliteserien mange ganger, og enkelte kamper i PL. I Eliteserien er dommerne også flinkere til å gi kort fornuthaling av tid og filming.

Da blir jo situasjonen for både dommer og VAR enda verre. Blander seg inn i en situasjon hvor mange ikke ville gitt straffe (ingen klar feil av dommer), men velger å ikke blande seg inn der hvor dommeren helt tydelig misser/velger å ikke blåse på en soleklar forseelse. Grusomt.

Hva Pickford har på dommerne som gir han muligheten til å bruke halvannet minutt på hvert utspark fra ti minutter og ut kampen uten verken tilsnakk, kort eller tillagt tid er et kapittel for seg selv.
Marching on together!