Skrevet av Emne: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL  (Lest 9176 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Ny kamp igjen, nå på Elland Road heldigvis, for på bortebane tar Leeds omtrent ikke poeng lenger.

Denne kampen mot Fulham kan muligens bli avgjørende for om Jesse Marsch fortsatt har en jobb i byen. Med tap her, ikke usannsynlig med den formen laget viser for tiden, kan det være slutt for treneren. Dersom man ser på problemstillingen med kun kynisme: Kan det være en "fordel" at kampen tapes, slik at trenerskiftet kommer så tidlig som mulig, i stedet for at man hangler seg videre med et uavgjort resultat eller i beste fall seier? Pila peker uansett bratt nedover, og Fulham med Mitrovic blir fort en nøtt å knekke.

Her tror jeg fort et tidlig mål er svært nødvendig, i alle fall ikke et tidlig mål i mot, for da kommer negativiteten fort inn i spillernes bevissthet.

Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #1 på: Oktober 22, 2022, 11:51:43 »
Det blir høyt press fra start. Leeds må håndtere anti-fotball,  drøying av tid og "svak dommer" , hvis det skulle oppstå.

Leeds har hjemmebane her og skal stå for underholdningen og målene. Den oppgaven påligger et hjemmelag.

Jeg håper å slippe å lese om drøying av tid og "dårlig dommer" her etter kampen. Denne kampen må vinnes hjemme mot et midten-lag. Ellers er man ikke god nok.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #2 på: Oktober 22, 2022, 11:56:49 »
Forventer 3 poeng hjemme mot Fulham.
Et jojo lag mellom divisjonene med et begrenset mannskap tross en god start i en måned der de har hatt muligheter for å ta poeng.
Solid gjennomføring i 90 min og klar 3 poenger. Regner med vi stiller vårt beste lag.
Alt annet vil være en gedigen skuffelse.
Opp til Marsch. Ingen flere unnskyldninger.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #3 på: Oktober 22, 2022, 12:30:27 »
Forventer 3 poeng hjemme mot Fulham.
Et jojo lag mellom divisjonene med et begrenset mannskap tross en god start i en måned der de har hatt muligheter for å ta poeng.
Solid gjennomføring i 90 min og klar 3 poenger. Regner med vi stiller vårt beste lag.
Alt annet vil være en gedigen skuffelse.
Opp til Marsch. Ingen flere unnskyldninger.
Jepp, nå er det ikke rom for flere unnskyldninger. Har nettopp sett pressekonferansen, og syns Jesse ser preget ut. Han greier ikke å se/si at kampen mot Leicester var dårlig, og kommer med de samme frasene om at alle jobber hardt for å "be successful", hva han nå måtte mene med det. Han sier videre at han visste/vet at jobben kom til å bli "really, really hard" - men nå har han som nevnt mange ganger altså fått inn en rekke spillere og har hatt en lang pre-season samt en måneds kampfri til å terpe system og struktur. Pilene peker kanskje ikke rett ned hvis en tar med prestasjoner som mot Arsenal, men poengfangsten er utvetydig, og det er hva vi blir målt på. Vi greier ikke å ta poeng mot lag i sjiktet rundt oss på tabellen, rett og slett.
En ting jeg lurer på er taktikken på dødballer (savner at han blir spurt om dette på pressekonferansene): Alltid to spillere som bruker bortimot et minutt på den latterlige praten med hånda foran munnen, etterfulgt av ufarlige forsøk. Alltid de to samme spillerne (så lenge de er på banen). Tror det klikker for meg hvis vi ser det samme i morgen.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #4 på: Oktober 22, 2022, 12:35:21 »
Og der ser jeg at Gnonto spiller U-21 i dag. Hva slags signal er det? Ute av troppen for å gi plass til Forshaw og Firpo?

baste

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #5 på: Oktober 22, 2022, 13:43:52 »
Og der ser jeg at Gnonto spiller U-21 i dag. Hva slags signal er det? Ute av troppen for å gi plass til Forshaw og Firpo?

Stor tabbe å ikke ha en lovende spiss i troppen. Hvilke signal sender Jesse med dette? God nok for innhopp på det Italienske landslaget, ikke god nok for Leeds  :-[

Ser at Darko Gyabi er med i troppen, men ikke Gnonto.
« Siste redigering: Oktober 23, 2022, 14:43:42 av baste »

Reaney

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #6 på: Oktober 22, 2022, 14:22:32 »
Viser til tråden Wilfred Gnonto.
Marsch opptrer ufattelig amatøraktig i møte med denne spilleren og denne overgangen. Exit next.

RoarG

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #7 på: Oktober 22, 2022, 15:03:30 »
Denne kampen vinner Fulham. En kynisk Mitrovic feller Leeds, som vil bruke tida på å finne unnskyldninger på hvorfor man tapte. Med tap her er det exit Marsch. Vi trenger en tungvekter i managerstolen nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

rd1

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #8 på: Oktober 22, 2022, 15:54:11 »
Denne kampen vinner Fulham. En kynisk Mitrovic feller Leeds, som vil bruke tida på å finne unnskyldninger på hvorfor man tapte. Med tap her er det exit Marsch. Vi trenger en tungvekter i managerstolen nå.

Ja nå trenger vi en manager som kan bygge en robust bakre firer! Det som er fortvilt er at Orta uansett skal fortsette å kjøpe spillere som Llorente, Koch, Firpo og Kristensen.. til sammen kostet de 70-80mp..

Så ufattelig synd at vi ikke har rette eiere, selv om de traff gull med Bielsa. Selv blind høne finner korn.
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #9 på: Oktober 22, 2022, 19:29:20 »
Vanskelig kamp, men her både tror og forventer jeg seier. Kan fort bli en storseier også, men tipper knappest mulig margin; 1-0 til Leeds.

Lei all dette maset om Gnonto. Han satt ikke sveitsisk fotball i fyr akkurat, og har nok fått spille mye på Italia sitt landslag fordi de har benyttet vennskapskamp-serien til å gi spilletid til sine talenter. Kommer neppe til å starte noen VM-kamper akkurat.
Hvorfor maser ingen på at Gelhardt skal starte?

Mitt lag mot Fulham:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Bamford

Gå for det trygge! Summerville var ganske god sist, men tipper han må vike for Harrison. Bamford må spilles i form.

Kun tre poeng som gjelder i morgen, og det tror jeg vi klarer!

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #10 på: Oktober 22, 2022, 19:36:20 »
Forventer 3 poeng hjemme mot Fulham.
Et jojo lag mellom divisjonene med et begrenset mannskap tross en god start i en måned der de har hatt muligheter for å ta poeng.
Solid gjennomføring i 90 min og klar 3 poenger. Regner med vi stiller vårt beste lag.
Alt annet vil være en gedigen skuffelse.
Opp til Marsch. Ingen flere unnskyldninger.
Jepp, nå er det ikke rom for flere unnskyldninger. Har nettopp sett pressekonferansen, og syns Jesse ser preget ut. Han greier ikke å se/si at kampen mot Leicester var dårlig, og kommer med de samme frasene om at alle jobber hardt for å "be successful", hva han nå måtte mene med det. Han sier videre at han visste/vet at jobben kom til å bli "really, really hard" - men nå har han som nevnt mange ganger altså fått inn en rekke spillere og har hatt en lang pre-season samt en måneds kampfri til å terpe system og struktur. Pilene peker kanskje ikke rett ned hvis en tar med prestasjoner som mot Arsenal, men poengfangsten er utvetydig, og det er hva vi blir målt på. Vi greier ikke å ta poeng mot lag i sjiktet rundt oss på tabellen, rett og slett.
En ting jeg lurer på er taktikken på dødballer (savner at han blir spurt om dette på pressekonferansene): Alltid to spillere som bruker bortimot et minutt på den latterlige praten med hånda foran munnen, etterfulgt av ufarlige forsøk. Alltid de to samme spillerne (så lenge de er på banen). Tror det klikker for meg hvis vi ser det samme i morgen.
Jeg tror det er Jackson som har et visst ansvar for dødballer. Jeg mener at jeg leste en artikkel om det forrige sesong.
Jackson og Marsch ble også filmet i diskusjon da 8ende dødballen gikk rett i keepers armer sist mot Leicester.
Mot Chelsea så scoret vi vel på en slik variant om jeg husker riktig.
Jeg vet ikke Håvard. Det slår meg at han delegerer endel ansvar rundt. Tror også han er i større grad åpen for at spillerne selv kan komme med innspill som mot Arsenal i pausen.(Harrison og Brenden) Han er nok også ganske åpen for innspill i forhold til kapteinsteamet. De tror jeg nok han lener seg på også fotballfaglig.
Jeg sliter i utgangspunktet å bruke dette mot han selv om personlig hadde jeg ønsket en type trener med kanskje større personlighet. Som en annen sier så tror jeg en større tungvekter og en større aura kanskje passer Leeds bedre, men jeg vet ikke.
Generelt taktisk er det jo vanskelig og ha noe stor mening rundt Marsch. Man kan jo lese seg opp på en nettside som trainingroundguru om filosofi og mer tekniske aspekter på hvordan han vil spille. Men ut i praksis er det vanskelig å spotte i stor grad. Han leverte bra i Salzburg og New York til en viss grad. Et lag som vinner er det jo lettere å danne seg et godt bilde av hvordan vil spille.
I Leipzig var det fullstendig krise der til og med direktør var ute med et personlig brev i etterkant av at han fikk sparken. Noe som er veldig spesielt når det var så konkret og personlig.
I Leeds så langt har gjennomføringen vært generelt veldig svake og poengfangsten dessverre svakere. Er vel bare i sin debut som manager for Montreal det var på samme nivå.
På den andre siden er han enda ung. En veldig likanes kar virker det som. Sympatisk og inkluderende. Han virker å ha et smittende vesen. Heller ingen tvil om at det er jo et tankesett rundt fotball som er intensivt, offensivt og underholdende. Det skal man som fotballsupporter hylle.
Han har jo relativt ok skussmål fra nokså profilerte trenere rundt omkring. Stort sett fra Red Bull systemet. Også hatt Ralf Ragnick som mentor da han var assistent under han. Det er jo en meget god referanse det.
Vi får håpe han kan snu det og vise oss noe helt annet. Og det bør starte i morgen.
Eller så kan det være oppgaven er alt for stor for han. Tiden vil vise.
« Siste redigering: Oktober 22, 2022, 20:02:26 av leedslife »

Carl Fisker

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #11 på: Oktober 22, 2022, 20:32:08 »
Ny kamp igjen, nå på Elland Road heldigvis, for på bortebane tar Leeds omtrent ikke poeng lenger.

Denne kampen mot Fulham kan muligens bli avgjørende for om Jesse Marsch fortsatt har en jobb i byen. Med tap her, ikke usannsynlig med den formen laget viser for tiden, kan det være slutt for treneren. Dersom man ser på problemstillingen med kun kynisme: Kan det være en "fordel" at kampen tapes, slik at trenerskiftet kommer så tidlig som mulig, i stedet for at man hangler seg videre med et uavgjort resultat eller i beste fall seier? Pila peker uansett bratt nedover, og Fulham med Mitrovic blir fort en nøtt å knekke.

Her tror jeg fort et tidlig mål er svært nødvendig, i alle fall ikke et tidlig mål i mot, for da kommer negativiteten fort inn i spillernes bevissthet.
Er den noen i klubbledelsen eller andre kilder som sier at Marsch får sparken ved et eventuelt tap?

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #12 på: Oktober 22, 2022, 20:42:30 »
Ny kamp igjen, nå på Elland Road heldigvis, for på bortebane tar Leeds omtrent ikke poeng lenger.

Denne kampen mot Fulham kan muligens bli avgjørende for om Jesse Marsch fortsatt har en jobb i byen. Med tap her, ikke usannsynlig med den formen laget viser for tiden, kan det være slutt for treneren. Dersom man ser på problemstillingen med kun kynisme: Kan det være en "fordel" at kampen tapes, slik at trenerskiftet kommer så tidlig som mulig, i stedet for at man hangler seg videre med et uavgjort resultat eller i beste fall seier? Pila peker uansett bratt nedover, og Fulham med Mitrovic blir fort en nøtt å knekke.

Her tror jeg fort et tidlig mål er svært nødvendig, i alle fall ikke et tidlig mål i mot, for da kommer negativiteten fort inn i spillernes bevissthet.
Er den noen i klubbledelsen eller andre kilder som sier at Marsch får sparken ved et eventuelt tap?

Det ville vel vært rart dersom noen gikk ut offentlig med noe sånt, men at man snakker sammen bak i kulissene, tror jeg det er ganske stor sannsynlighet for. Orta bør være på jobb denne helgen.
Super Leeds since 1968

flynn

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #13 på: Oktober 22, 2022, 22:08:25 »
I morgen befinner jeg meg i Ålesund. Noen som vet om steder som viser kampen der?

flynn

Cannavaro

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #14 på: Oktober 22, 2022, 22:56:25 »
Vanskelig kamp, men her både tror og forventer jeg seier. Kan fort bli en storseier også, men tipper knappest mulig margin; 1-0 til Leeds.

Lei all dette maset om Gnonto. Han satt ikke sveitsisk fotball i fyr akkurat, og har nok fått spille mye på Italia sitt landslag fordi de har benyttet vennskapskamp-serien til å gi spilletid til sine talenter. Kommer neppe til å starte noen VM-kamper akkurat.
Hvorfor maser ingen på at Gelhardt skal starte?

Mitt lag mot Fulham:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Bamford

Gå for det trygge! Summerville var ganske god sist, men tipper han må vike for Harrison. Bamford må spilles i form.

Kun tre poeng som gjelder i morgen, og det tror jeg vi klarer!

MOT!

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du har helt rett : Italia skal IKKE spille i det nært forestående VM-sluttspillet, så det blir dårlig med spilletid på den italiensk fødte spilleren vår.....
MFLU - Miracles For Leeds United

J-R

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #15 på: Oktober 22, 2022, 22:59:44 »
I morgen befinner jeg meg i Ålesund. Noen som vet om steder som viser kampen der?

flynn
Brooklyn👍

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #16 på: Oktober 22, 2022, 23:03:23 »
Forventer 3 poeng hjemme mot Fulham.
Et jojo lag mellom divisjonene med et begrenset mannskap tross en god start i en måned der de har hatt muligheter for å ta poeng.
Solid gjennomføring i 90 min og klar 3 poenger. Regner med vi stiller vårt beste lag.
Alt annet vil være en gedigen skuffelse.
Opp til Marsch. Ingen flere unnskyldninger.
Jepp, nå er det ikke rom for flere unnskyldninger. Har nettopp sett pressekonferansen, og syns Jesse ser preget ut. Han greier ikke å se/si at kampen mot Leicester var dårlig, og kommer med de samme frasene om at alle jobber hardt for å "be successful", hva han nå måtte mene med det. Han sier videre at han visste/vet at jobben kom til å bli "really, really hard" - men nå har han som nevnt mange ganger altså fått inn en rekke spillere og har hatt en lang pre-season samt en måneds kampfri til å terpe system og struktur. Pilene peker kanskje ikke rett ned hvis en tar med prestasjoner som mot Arsenal, men poengfangsten er utvetydig, og det er hva vi blir målt på. Vi greier ikke å ta poeng mot lag i sjiktet rundt oss på tabellen, rett og slett.
En ting jeg lurer på er taktikken på dødballer (savner at han blir spurt om dette på pressekonferansene): Alltid to spillere som bruker bortimot et minutt på den latterlige praten med hånda foran munnen, etterfulgt av ufarlige forsøk. Alltid de to samme spillerne (så lenge de er på banen). Tror det klikker for meg hvis vi ser det samme i morgen.
Jeg tror det er Jackson som har et visst ansvar for dødballer. Jeg mener at jeg leste en artikkel om det forrige sesong.
Jackson og Marsch ble også filmet i diskusjon da 8ende dødballen gikk rett i keepers armer sist mot Leicester.
Mot Chelsea så scoret vi vel på en slik variant om jeg husker riktig.
Jeg vet ikke Håvard. Det slår meg at han delegerer endel ansvar rundt. Tror også han er i større grad åpen for at spillerne selv kan komme med innspill som mot Arsenal i pausen.(Harrison og Brenden) Han er nok også ganske åpen for innspill i forhold til kapteinsteamet. De tror jeg nok han lener seg på også fotballfaglig.
Jeg sliter i utgangspunktet å bruke dette mot han selv om personlig hadde jeg ønsket en type trener med kanskje større personlighet. Som en annen sier så tror jeg en større tungvekter og en større aura kanskje passer Leeds bedre, men jeg vet ikke.
Generelt taktisk er det jo vanskelig og ha noe stor mening rundt Marsch. Man kan jo lese seg opp på en nettside som trainingroundguru om filosofi og mer tekniske aspekter på hvordan han vil spille. Men ut i praksis er det vanskelig å spotte i stor grad. Han leverte bra i Salzburg og New York til en viss grad. Et lag som vinner er det jo lettere å danne seg et godt bilde av hvordan vil spille.
I Leipzig var det fullstendig krise der til og med direktør var ute med et personlig brev i etterkant av at han fikk sparken. Noe som er veldig spesielt når det var så konkret og personlig.
I Leeds så langt har gjennomføringen vært generelt veldig svake og poengfangsten dessverre svakere. Er vel bare i sin debut som manager for Montreal det var på samme nivå.
På den andre siden er han enda ung. En veldig likanes kar virker det som. Sympatisk og inkluderende. Han virker å ha et smittende vesen. Heller ingen tvil om at det er jo et tankesett rundt fotball som er intensivt, offensivt og underholdende. Det skal man som fotballsupporter hylle.
Han har jo relativt ok skussmål fra nokså profilerte trenere rundt omkring. Stort sett fra Red Bull systemet. Også hatt Ralf Ragnick som mentor da han var assistent under han. Det er jo en meget god referanse det.
Vi får håpe han kan snu det og vise oss noe helt annet. Og det bør starte i morgen.
Eller så kan det være oppgaven er alt for stor for han. Tiden vil vise.
Jeg ønsker jo også at Jesse skal lykkes, siden han virker som en likandes kar. Men dessverre er ikke dette nok. I tilfelle kunne vi jo ha fått inn Arne Hjeltnes som trener.

Dylan

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #17 på: Oktober 23, 2022, 07:37:08 »
Spiller Mitrovic sliter vi i dag, med han ute tror jeg vi har en bra sjanse. Er ellers usikker på om det er riktig å sparke March nå, tror han har større evner til å endre/tilpasse spillestil enn Bielsa. Sist sesong var det helt nødvendig med en endring, men det virket det som om alle andre enn Bielsa var enig i. Det sagt, en topptrener inn er aldri feil, men jeg tror ikke han er klar for Leeds nå. Så jeg gir March noen sjanser til før jeg svinger øksa.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #18 på: Oktober 23, 2022, 08:33:34 »
Spiller Mitrovic sliter vi i dag, med han ute tror jeg vi har en bra sjanse. Er ellers usikker på om det er riktig å sparke March nå, tror han har større evner til å endre/tilpasse spillestil enn Bielsa. Sist sesong var det helt nødvendig med en endring, men det virket det som om alle andre enn Bielsa var enig i. Det sagt, en topptrener inn er aldri feil, men jeg tror ikke han er klar for Leeds nå. Så jeg gir March noen sjanser til før jeg svinger øksa.
Jeg er forsåvidt enig med deg Dylan og du har helt sikker rett, men jeg vil allikavel utfordre deg litt på denne.
Marsch har jo brukt endel tid på hva som var galt i fjor under forrige regime til å kjøpe seg selv tid.
Han fikk spørsmål rundt spillerstil og taktikk også forrige sesong.
Han har brukt "overtrening" av spillere under Bielsa som grunn.
Han var stadig ute og gav seg selv tid i forhold til impletering av sitt system og at han trengte sine egne spillere.
Han har også brukt pedagogisk tilnærming  som en unnskyldning fra det forrige regime. Altså man management. Alt dette kommunisert ut til oss på pressekonferanser etc ut mot omgivelsene.
Ikke overraskende at en ny trener gjør det for å skape seg selv tid og tro på hans prosjekt, MEN.

Er det ikke ganske urovekkende at en ny trener etter 10 kamper i "sin" sesong må legge om eller endre sitt fundament på hvordan fotball skal spilles?
En ting er hva det forteller oss, men hva forteller det spillerne. Alle de uttalige timene de har terpet på dette systemet? En hel pre-season uten særlige skader eller utfordringer.

Jeg mener jo supporterne har backet han langt mer enn hva jeg hadde trodd ut fra hvilket grenseløse svake gjennomføringer vi så forrige sesong.
Klubben har jo virkelig backet han. Vi har jo stort sett hentet hans egne spillere. I tillegg er vel så og si hele trenerstaben skiftet ut og flere av hans folk inne.

Han var jo også ute nå sist etter Leicester vedr fremtiden å snakket om hvor mye tid styret gav Bielsa.
Den skjønte jeg ikke helt selv? Mitt inntrykk av Bielsa var at han revolusjonerte alt innen denne klubben. Profesjonalitet, kultur, treningsmetodikk etc. Altså listen er så lang.
Ikke minst resultat fra dag en. Som er det absolutt viktigste.
Det er jo en voldsom overgang å gå fra Bielsa til Marsch. Til nå har jo stort sett alt som har gått i mot vært andre sine feil. Om det er forrige regime, om det er dommere eller om det er motstander. Eller å bruke "uflaks" - det mest utbredte for trenere som aldri har hatt noe å vise til.
Det bærer jo også litt denne siste uttalelsen preg av.
Hva med å levere og faktisk vinne fotballkamper? Da får du tilitt. Og da får du tid.
Og da holder det ikke bare å ta 3 poeng mot Fulham og Bournemothn hjemme.
Hvilket som helst trener hadde sett på de to hjemmekampene som 6 poenger som et minimum når terminliste blir servert deg.
Evner du ikke ta maksimalt med poeng mot disse to hjemme kan fort sesongen blir virkelig tøff.
« Siste redigering: Oktober 23, 2022, 08:58:45 av leedslife »

flynn

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #19 på: Oktober 23, 2022, 11:11:11 »
I morgen befinner jeg meg i Ålesund. Noen som vet om steder som viser kampen der?

flynn
Brooklyn👍

Takker!

flynn

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #20 på: Oktober 23, 2022, 11:25:28 »
Spiller Mitrovic sliter vi i dag, med han ute tror jeg vi har en bra sjanse. Er ellers usikker på om det er riktig å sparke March nå, tror han har større evner til å endre/tilpasse spillestil enn Bielsa. Sist sesong var det helt nødvendig med en endring, men det virket det som om alle andre enn Bielsa var enig i. Det sagt, en topptrener inn er aldri feil, men jeg tror ikke han er klar for Leeds nå. Så jeg gir March noen sjanser til før jeg svinger øksa.
Jeg er forsåvidt enig med deg Dylan og du har helt sikker rett, men jeg vil allikavel utfordre deg litt på denne.
Marsch har jo brukt endel tid på hva som var galt i fjor under forrige regime til å kjøpe seg selv tid.
Han fikk spørsmål rundt spillerstil og taktikk også forrige sesong.
Han har brukt "overtrening" av spillere under Bielsa som grunn.
Han var stadig ute og gav seg selv tid i forhold til impletering av sitt system og at han trengte sine egne spillere.
Han har også brukt pedagogisk tilnærming  som en unnskyldning fra det forrige regime. Altså man management. Alt dette kommunisert ut til oss på pressekonferanser etc ut mot omgivelsene.
Ikke overraskende at en ny trener gjør det for å skape seg selv tid og tro på hans prosjekt, MEN.

Er det ikke ganske urovekkende at en ny trener etter 10 kamper i "sin" sesong må legge om eller endre sitt fundament på hvordan fotball skal spilles?
En ting er hva det forteller oss, men hva forteller det spillerne. Alle de uttalige timene de har terpet på dette systemet? En hel pre-season uten særlige skader eller utfordringer.

Jeg mener jo supporterne har backet han langt mer enn hva jeg hadde trodd ut fra hvilket grenseløse svake gjennomføringer vi så forrige sesong.
Klubben har jo virkelig backet han. Vi har jo stort sett hentet hans egne spillere. I tillegg er vel så og si hele trenerstaben skiftet ut og flere av hans folk inne.

Han var jo også ute nå sist etter Leicester vedr fremtiden å snakket om hvor mye tid styret gav Bielsa.
Den skjønte jeg ikke helt selv? Mitt inntrykk av Bielsa var at han revolusjonerte alt innen denne klubben. Profesjonalitet, kultur, treningsmetodikk etc. Altså listen er så lang.
Ikke minst resultat fra dag en. Som er det absolutt viktigste.
Det er jo en voldsom overgang å gå fra Bielsa til Marsch. Til nå har jo stort sett alt som har gått i mot vært andre sine feil. Om det er forrige regime, om det er dommere eller om det er motstander. Eller å bruke "uflaks" - det mest utbredte for trenere som aldri har hatt noe å vise til.
Det bærer jo også litt denne siste uttalelsen preg av.
Hva med å levere og faktisk vinne fotballkamper? Da får du tilitt. Og da får du tid.
Og da holder det ikke bare å ta 3 poeng mot Fulham og Bournemothn hjemme.
Hvilket som helst trener hadde sett på de to hjemmekampene som 6 poenger som et minimum når terminliste blir servert deg.
Evner du ikke ta maksimalt med poeng mot disse to hjemme kan fort sesongen blir virkelig tøff.
Ja, det har vært mye prat om både det ene og det andre. Og vi har fått høre at spillerne begynner å forstå hvordan han vil vi skal spille. MEN: Hva innebærer dette - ut over høyt og intensivt press? Mener vi har fått vite at backene skal være offensive og holde bredde, men dette skjer jo ikke. Syns det er pussig at han ikke blir kjørt mer på dette av pressen.
Nei, jeg frykter at prosjekt Marsch mangler substans. Samtidig må en jo ha et virkelig godt alternativ for hånden hvis han skal få fyken. Kan ikke se at Jackson er klar for en slik utfordring.
Men igjen: Snur gladelig kappa etter en god kamp og tre poeng i ettermiddag.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #21 på: Oktober 23, 2022, 11:41:28 »
Spiller Mitrovic sliter vi i dag, med han ute tror jeg vi har en bra sjanse. Er ellers usikker på om det er riktig å sparke March nå, tror han har større evner til å endre/tilpasse spillestil enn Bielsa. Sist sesong var det helt nødvendig med en endring, men det virket det som om alle andre enn Bielsa var enig i. Det sagt, en topptrener inn er aldri feil, men jeg tror ikke han er klar for Leeds nå. Så jeg gir March noen sjanser til før jeg svinger øksa.
Jeg er forsåvidt enig med deg Dylan og du har helt sikker rett, men jeg vil allikavel utfordre deg litt på denne.
Marsch har jo brukt endel tid på hva som var galt i fjor under forrige regime til å kjøpe seg selv tid.
Han fikk spørsmål rundt spillerstil og taktikk også forrige sesong.
Han har brukt "overtrening" av spillere under Bielsa som grunn.
Han var stadig ute og gav seg selv tid i forhold til impletering av sitt system og at han trengte sine egne spillere.
Han har også brukt pedagogisk tilnærming  som en unnskyldning fra det forrige regime. Altså man management. Alt dette kommunisert ut til oss på pressekonferanser etc ut mot omgivelsene.
Ikke overraskende at en ny trener gjør det for å skape seg selv tid og tro på hans prosjekt, MEN.

Er det ikke ganske urovekkende at en ny trener etter 10 kamper i "sin" sesong må legge om eller endre sitt fundament på hvordan fotball skal spilles?
En ting er hva det forteller oss, men hva forteller det spillerne. Alle de uttalige timene de har terpet på dette systemet? En hel pre-season uten særlige skader eller utfordringer.

Jeg mener jo supporterne har backet han langt mer enn hva jeg hadde trodd ut fra hvilket grenseløse svake gjennomføringer vi så forrige sesong.
Klubben har jo virkelig backet han. Vi har jo stort sett hentet hans egne spillere. I tillegg er vel så og si hele trenerstaben skiftet ut og flere av hans folk inne.

Han var jo også ute nå sist etter Leicester vedr fremtiden å snakket om hvor mye tid styret gav Bielsa.
Den skjønte jeg ikke helt selv? Mitt inntrykk av Bielsa var at han revolusjonerte alt innen denne klubben. Profesjonalitet, kultur, treningsmetodikk etc. Altså listen er så lang.
Ikke minst resultat fra dag en. Som er det absolutt viktigste.
Det er jo en voldsom overgang å gå fra Bielsa til Marsch. Til nå har jo stort sett alt som har gått i mot vært andre sine feil. Om det er forrige regime, om det er dommere eller om det er motstander. Eller å bruke "uflaks" - det mest utbredte for trenere som aldri har hatt noe å vise til.
Det bærer jo også litt denne siste uttalelsen preg av.
Hva med å levere og faktisk vinne fotballkamper? Da får du tilitt. Og da får du tid.
Og da holder det ikke bare å ta 3 poeng mot Fulham og Bournemothn hjemme.
Hvilket som helst trener hadde sett på de to hjemmekampene som 6 poenger som et minimum når terminliste blir servert deg.
Evner du ikke ta maksimalt med poeng mot disse to hjemme kan fort sesongen blir virkelig tøff.
Ja, det har vært mye prat om både det ene og det andre. Og vi har fått høre at spillerne begynner å forstå hvordan han vil vi skal spille. MEN: Hva innebærer dette - ut over høyt og intensivt press? Mener vi har fått vite at backene skal være offensive og holde bredde, men dette skjer jo ikke. Syns det er pussig at han ikke blir kjørt mer på dette av pressen.
Nei, jeg frykter at prosjekt Marsch mangler substans. Samtidig må en jo ha et virkelig godt alternativ for hånden hvis han skal få fyken. Kan ikke se at Jackson er klar for en slik utfordring.
Men igjen: Snur gladelig kappa etter en god kamp og tre poeng i ettermiddag.
At vi tar 6 poeng mot Fulham og Bournemouth hjemme ser jeg på som en selvfølge - helt ærlig. Dette vil også gjøre at han får fortsette. For tror dette prosjektet henger høyt for klubben og som du sier. Hva er egentlig alternativene? Er vi realistiske så er nok ikke de veldig mye bedre dessverre.
For meg er det mest interessant hvordan vi gjør det like før VM sluttspillet og Desember måned. Der kommer det utfordringer og et langt tøffere klima for klubb og trener.
Her får han virkelig vist om han klart å gjøre noe med alle de røde varsellampene som har ulet for full hals i snart et halv år.
Skal mye mer til for å overbevise meg enn en seier idag mot et CC lag på Elland Road, men det vil gi Marsch tid og ikke minst klubben tid. Og det håper jeg av hele mitt hjerte skjer.
For ingen er gangnet med et giftig Elland Road. Noe vi er ufattelig små marginer mot å skape. Det gjør det hele så utrolig trist når man går tilbake til sesongen 20/21. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd vi skulle søle vekk vinnerkulturen, momentumet og den energien som inkluderte alt og alle.

stian

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #22 på: Oktober 23, 2022, 12:13:45 »
Det begynner nok å bli murring rundt Marsch med resultatene i det siste. Med tap mot Fulham begynner det virkelig å brenne. Men jeg er enig i at alternativene er få. Skulle det gitt menig å gi Marsch fyken, måtte vi hatt noen i sikte som har kjennskap til det langsiktige Leeds-prosjektet.

Det finnes et par slike, men de er usannsynlige. Corberan ser ut til å nærme seg West Brom, og mangler også erfaring. Den andre er Bielsa, men det vil både være en merkelig retur og ikke noe Bielsa ville gått med på å diskutere før jobben er ledig. Men i det drømmende hjørnet så synes jeg formelig jeg kan høre syngingen på Elland Road dersom Bielsa skulle komme ut av tunnelen som ny Leeds-manager.

Andersen

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #23 på: Oktober 23, 2022, 13:45:19 »
Sånn som Leeds har spilt i 6 kamper nå , med unntak av Arsenal kampen , der vi virkelig hadde Arsenal på kniven , så gruer jeg meg til hver Leeds kamp fremover mot VM pausen i nov , desember ! Og en Mitrovic  som på egen hånd senker et Leeds lag uten selvtillit i dag !?  :( Jesse March sier han har styrets tillit en så lenge , men ryker Leeds hjemme mot Fulham på ER , tror jeg Jesse March dager i Leeds United er over. Ryktene sier så . Nytter ikke stå og bli intervjuet gang på gang og snakke fotball termologi opp i himmelen når laget han leder ikke vinner fotball kamper lenger ! Etter en veldig god 1 sesong i PL der vi endte på 9 . plass , så ser det ut til at også den 3. sesongen i PL , så som den 2 sesongen der vi unngikk nedrykk med et nødskrik , blir en kamp mot nettopp nedrykk i mai neste år , hvis ikke ting snur resultatmessig i klubben Leeds United. Blir ikke sur lenger over et tap , men heller likgyldig , og er glad at det er noen dager, en ukes tid tid til neste kamp skal spilles . Det er dette som er å være Leeds United supporter for tiden , i medgang og motgang og mest motgang opp igjennom åra siden jeg ble Leeds supporter på 70 tallet. Får håpe laget mitt gjør pessemismen min til skamme i dag , og at vi vinner , eller i hvert fall tar poeng på hjemmebane , og at Mitrovic på Fulham har en dårlig dag på jobben ! MOT.

samadhi

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #24 på: Oktober 23, 2022, 13:50:02 »
Ny kamp igjen, nå på Elland Road heldigvis, for på bortebane tar Leeds omtrent ikke poeng lenger.

Denne kampen mot Fulham kan muligens bli avgjørende for om Jesse Marsch fortsatt har en jobb i byen. Med tap her, ikke usannsynlig med den formen laget viser for tiden, kan det være slutt for treneren. Dersom man ser på problemstillingen med kun kynisme: Kan det være en "fordel" at kampen tapes, slik at trenerskiftet kommer så tidlig som mulig, i stedet for at man hangler seg videre med et uavgjort resultat eller i beste fall seier? Pila peker uansett bratt nedover, og Fulham med Mitrovic blir fort en nøtt å knekke.

Her tror jeg fort et tidlig mål er svært nødvendig, i alle fall ikke et tidlig mål i mot, for da kommer negativiteten fort inn i spillernes bevissthet.
Er den noen i klubbledelsen eller andre kilder som sier at Marsch får sparken ved et eventuelt tap?

Tipper March sitter trygt i vertfall til VM pausen. Sitter langt inne for styret å sparke han. Mye prestisje bak den ansettelsen, både med sparkingen av Bielsa + at March var håndplukket av ledelsen til å føre arven etter Bielsa videre. Skrev vel under på 3 år da han kom.
marching on together,
derudaf forever...

Fido

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #25 på: Oktober 23, 2022, 14:05:52 »
Cooper og Ayling fra start. Ser ut som vi har begynt å spille inn Championship laget. Noen som kan fortelle manageren vår at vi ikke har rykket ned enda?

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #26 på: Oktober 23, 2022, 14:06:25 »
Det mest bkymringsfulle er at Adams er ute.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #27 på: Oktober 23, 2022, 14:07:49 »
Og selvsagt ingen Gnonto. Nei, for på benken må vi finne plass til Firpo og Llorente.

peacock

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #28 på: Oktober 23, 2022, 14:11:40 »
Det mest bkymringsfulle er at Adams er ute.

Han MÅ være skadet eller syk. Er så til de grader vår klart beste spiller så langt i sesongen.

auren

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #29 på: Oktober 23, 2022, 14:12:12 »
Adams, vepsen på midten, blir sårt savnet. Skadet? Føler vi blir for lette med Greenwood og Roca. Bamford på benk er greit nok, hvis han kan komme inn slik han gjorde mot Arsenal. Fulham kommer til å legge seg lavt og satse på overganger. Godt å ha Ayling tilbake. DET kommer til å merkes offansivt!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.