Skrevet av Emne: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL  (Lest 9157 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #150 på: Oktober 23, 2022, 19:27:59 »
Vi har noen markante problemer. Ineffektivitet forover er ett. Strekk i lagdelene ett annet. Ingen bredde. En langpasning mot motsatt side og det er vidåpent.
Det er også noen problemer i spillermaterialet.

Keeper. Middels- PL nivå på vår beste keeper, det er ikke nok for et svakt lag. Han er minst 3 år unna solid PL nivå på tross av at han virket ganske bra opprykksåret.

Backplass. Ayling meget god offensivt, men ikke sterk nok defensivt. Kristensen hevet seg en del, men er litt mye surring under press. Vår beste venstreback er ikke en gang venstreback.

Spiss. Uten Bamford i form og med en backup ingen vil bruke, da er det trøbbel. Likevel har Rodrigo scort greit i år, men jeg synes ikke han er imponerende.

Er en del andre ting å sette fingeren på. Vi presser nesten mest i PL, men er laget (altså dead bottom) som lettest lar seg drible av. Med unntak av Cooper og til en viss grad Koch og Adams så er vi for dårlige 1 mot 1 defensivt.

Fido

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #151 på: Oktober 23, 2022, 19:44:53 »
Selv med en annen manager, så sliter vi med både kvalitet og kvantitet i stallen. Mesillier, Koch, Lloriente, Struijk, Rodrigo og Bamford, kanskje også Roca, er de som holder bra PL nivå. Christensen, Firpo og Harrisson er ok «squad players». Aaronson og Adams synes jeg har vært skuffende.

Smudge

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #152 på: Oktober 23, 2022, 20:09:51 »
Du har sett lite fotball hvis du syntes Firpo, struijk, Llorente er ok/bra spillere. Totalt ubrukelig. Roca har heller ingenting å gjøre i dette laget

Fido

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #153 på: Oktober 23, 2022, 20:18:22 »
Du har sett lite fotball hvis du syntes Firpo, struijk, Llorente er ok/bra spillere. Totalt ubrukelig. Roca har heller ingenting å gjøre i dette laget
Lloriente, som ofte blir valgt til en spansk landslagstropp, har ikke noe å gjøre på dette laget? Da foretrekker du kanskje en som ikke like ofte blir tatt ut på det skotske landslaget, et av Europas svakeste landslag?

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #154 på: Oktober 23, 2022, 20:27:42 »
Du har sett lite fotball hvis du syntes Firpo, struijk, Llorente er ok/bra spillere. Totalt ubrukelig. Roca har heller ingenting å gjøre i dette laget
Lloriente, som ofte blir valgt til en spansk landslagstropp, har ikke noe å gjøre på dette laget? Da foretrekker du kanskje en som ikke like ofte blir tatt ut på det skotske landslaget, et av Europas svakeste landslag?

Har du sjekket resultatene til Leeds med eller uten Cooper?
Super Leeds since 1968

Smudge

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #155 på: Oktober 23, 2022, 20:41:03 »
Jeg ser Leeds sine kamper og der faller de ihvertfall gjennom kamp etter kamp. Grove personlige feil som blir avgjørende for resultatet. Det som var skremmende idag er at også Harrison melder seg på. Han må være den svakeste idag

Myhre10

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #156 på: Oktober 23, 2022, 21:13:37 »
Du har sett lite fotball hvis du syntes Firpo, struijk, Llorente er ok/bra spillere. Totalt ubrukelig. Roca har heller ingenting å gjøre i dette laget
Lloriente, som ofte blir valgt til en spansk landslagstropp, har ikke noe å gjøre på dette laget? Da foretrekker du kanskje en som ikke like ofte blir tatt ut på det skotske landslaget, et av Europas svakeste landslag?

Llorente har vært svært svak i år. Cooper var skadet 3 mnd. på slutten av fjorårssesongen bortsett fra de 4 siste kampene der han var god. Så skadet igjen i preseason og starten på årets sesong, kanskje ikke så rart han heller ikke har spilt så mye på landslaget ;)

Barba

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #157 på: Oktober 23, 2022, 21:20:16 »
Jeg ser Leeds sine kamper og der faller de ihvertfall gjennom kamp etter kamp. Grove personlige feil som blir avgjørende for resultatet. Det som var skremmende idag er at også Harrison melder seg på. Han må være den svakeste idag

Harrison var helt utrolig svak i dag. At han ikke blir tatt av er helt uforståelig. Roter bort ballen hver gang, ingen gjenvinninger og florerte med feilpasninger, Første pasning offensivt satt etter 90:17 og da ble det mål. Når manager ikke ser at en spiller ikke treffer på noe og gjør flere grove taktiske blundere viser det for meg sviktende kompetanse som kan bli katastrofal. Laget var også satt opp ubalansert der f eks Greenwood settes opp lenger og lenger unna det han er best på, nemlig på topp. Og sånn kunne jeg fortsatt med sak for sak. Plan A,B osv finnes ikke ved motgang, bruke benken som et redskap, avstander i laget, kontradekking ved brudd, fokus på motstander sine styrker, i dag Mitrovic og dødball osv osv.
Barba - MOT

Cherry

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #158 på: Oktober 23, 2022, 21:23:45 »
Jeg ser Leeds sine kamper og der faller de ihvertfall gjennom kamp etter kamp. Grove personlige feil som blir avgjørende for resultatet. Det som var skremmende idag er at også Harrison melder seg på. Han må være den svakeste idag

Harrissons’ touch er skremmende for tiden. I dag fra dødball , frispark hvor han og Aronson står og prater- så slår Jack en knallhard ball utover dødlinja’… fullstendig uforståelig  :'(
Generelle mottak og pasninger er …. Svake.
Men, d er som LAG vi ikke henger sammen- d er ikke akkurat klikk/ klakk - etter 4 kamper så har vi vært i en nedadgående kurve, 20 minutters glimt- men veldig ustabilt.
 

Carl Fisker

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #159 på: Oktober 23, 2022, 23:19:53 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Det er ingen som vet hvilken divisjon vi hadde spilt i med Bielsa ved roret. Antakelig i PL. Uansett så er sparkingen av Bielsa den største tabben som er gjort i klubbens historie.

lojosang

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #160 på: Oktober 23, 2022, 23:35:56 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Det er ingen som vet hvilken divisjon vi hadde spilt i med Bielsa ved roret. Antakelig i PL. Uansett så er sparkingen av Bielsa den største tabben som er gjort i klubbens historie.
Holder nok fremdeles på Peter Ridsale sine kreative lån med sikkerhet i billettinntekter fra Champions League for å lønne Robbie Fowler og lease gullfisk som en større katastrofe. Men Marsh må være ferdig nå. Jeg fikk et blaff av håp på at det hadde vært positiv utvikling med preseason og et par nye spillere, men må er vi til ake der vi var i slutten av forrige sesong med verdens lengste og smaleste formasjon og hjelpeløst organisert defensiv midtbane.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

stian

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #161 på: Oktober 24, 2022, 01:02:41 »
Jeg er aldri for overilte managersparkinger, men hvor langt skal vi la dette gå? Marsch har aldri vist utvikling i min bok. Det virker planløst både offensivt og defensivt. Vi har spillermateriale til å holde oss i PL, men mangler en struktur til å gjøre det. Dette er det en head coach skal bidra med. VM-pausen må dessverre brukes til å la ny manager sette sin stil og januarvinduet til å finne hans/hennes spillermateriale. Sorry Jesse, men dette funket ikke.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #162 på: Oktober 24, 2022, 08:09:19 »
Får virkelig, virkelig håpe Liverpool blir spikeren i kista.
Uhorvelig å tenke på at man skulle fått noe ut av den og flakset videre i ren Solskjær stil.
Forventer Orta har stått å fylt drivstoff på privatjeten i natt. For denne uka må man rundt å selge inn klubb mer enn noen gang.
Vi får krysse fingrene for at de tenker stort og utenfor boksen og ikke analyserer selv.. da kan det fort bli en ny TC,PH eller JM igjen.
Vi trenger en kapasitet som velger Leeds i større grad enn en som blir overrasket og overrumplet over at vi er på banen.
Er bare å ønske lykke til.
Dette patetiske opplegget har bare vært trist.

Dylan

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #163 på: Oktober 24, 2022, 10:16:52 »
Alle de jeg snakket med på stadion, på veien tilbake til hotellet, på toget, var tydelige på at Marsh er ferdig. Det er gjerne noe som skjer når en slik ensartet og massiv melding kommer ut. Har aldri kjent på en slik stemning på kamp før, folk gikk godt før kampslutt og buing etter kampen. Her må nok noe skje raskt ja. Men hvem kan komme inn nå og sette en standard som er Leeds verdig???

TK20

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #164 på: Oktober 24, 2022, 10:17:35 »
Får virkelig, virkelig håpe Liverpool blir spikeren i kista.
Uhorvelig å tenke på at man skulle fått noe ut av den og flakset videre i ren Solskjær stil.

Spoken like a true fan.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #165 på: Oktober 24, 2022, 10:28:39 »
Får virkelig, virkelig håpe Liverpool blir spikeren i kista.
Uhorvelig å tenke på at man skulle fått noe ut av den og flakset videre i ren Solskjær stil.

Spoken like a true fan.
Du ønsker det skal forplante seg mer?
Bli utspilt og slippe inn 3 mål på eget gress mot Fulham gir deg fortsatt tro på at dette kan snu?
Jeg bryr meg jo null om det er Jesse Marsch eller Tittentei som står på sidelinjen eller om spissen heter Patrick eller Karl.
Viktigste er jo at vi agerer som en eliteklubb og svake avgjørelser må rettes opp i.
Man trenger jo ikke være veldig bright for å forstå at et begrenset mannskap og apparat rundt vil slite bigtime hvis all selvtilitt blir borte og i tillegg stemningen fra sine egne blir så giftig som i går.
Det er jo noe som har ulmet lenge og som har slått ut i full blomst. Da må man gjøre noe hvis ikke er det sjakk matt.
Veien tilbake hva gjelder troverdighet og tillitt mellom klubb og de som faktisk kjøper produktet kan være lang. Det trodde jeg vi som følger klubben visste alt om, eller?

raggen

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #166 på: Oktober 24, 2022, 10:57:07 »
BØR gjøres noe og om de ikke har erstatter klar så gi jackson eller maric midlertidig ansvar til de har noen klare.. dette march prosjektet er desverre dødt!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #167 på: Oktober 24, 2022, 12:33:55 »
Skal også sies at situasjonen bærer preg av en leder som ser fryktelig usikkerhet ut.
Hadde ihvertfall alt dette snakket om tro på ditt og tro på datt, snart løsner det og se hva vi fikk til i 20 minutt der og 35 minutt der bundet i en karakter som virket sterk og samlende så hadde det vært en annen ting. Dette sammen med en form for oppbakking av resultat og gjennomføring i de siste kamper, så skulle det kommet han tvilen til gode fra min side.
Han så rådvill ut mot Leicester. I går så han resignert ut i andre omgang. Det har gått fra store ord om gruppa, prestasjonsnivå og stadige tegn på at det løsner til at vi må belage oss på enda mer tid fordi vi faktisk slapp to av våre beste og viktigste spillere i sommer og at forgjengeren fikk støtte.
11 kamper ut i en sesong uten preg av et tett kampprogram eller særlig skadeproblemer o.l uforutsette ting med kanskje det enkleste kampprogrammet av alle lagene rundt deg så langt.
Innstillingen. Fandenivolskheten. Kriteriene for en prestasjonsgruppe til å yte maksimalt virker jo som det knapt fokuseres på.
Er jo unnskyldninger, usikkerhet, svakhet tvers gjennom.
« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 12:36:52 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #168 på: Oktober 24, 2022, 17:40:20 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)


leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #169 på: Oktober 24, 2022, 18:14:09 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)
Er enig med deg vedr Summerville.
Personlig synes jeg ikke han var så spesielt god mot Leicester. Defensivt endel å gå på og ingen veldig innflytelse offensivt.
I går derimot. Virket som en av få som virkelig prøvde alt i sin makt. Synes han virket pigg, offensiv og mer lik den spilleren vi har sett på reservelaget. Absolutt veldig spennende og en av få lyspunkt for meg. Mål i tillegg - da er den koden knekt, noe som sikkert gjør mye for han.
Ellers veldig langt opp til Sterling må man absolutt sette lista der. Kanskje det som er ødeleggende for talentene våre. Det er liksom ingen mellomting. Enten er det helt vsnvittig ellers er det ikke godt nok.
Han bør nok fortsatt fases inn sakte men sikkert.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #170 på: Oktober 24, 2022, 18:28:01 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)
Er enig med deg vedr Summerville.
Personlig synes jeg ikke han var så spesielt god mot Leicester. Defensivt endel å gå på og ingen veldig innflytelse offensivt.
I går derimot. Virket som en av få som virkelig prøvde alt i sin makt. Synes han virket pigg, offensiv og mer lik den spilleren vi har sett på reservelaget. Absolutt veldig spennende og en av få lyspunkt for meg. Mål i tillegg - da er den koden knekt, noe som sikkert gjør mye for han.
Ellers veldig langt opp til Sterling må man absolutt sette lista der. Kanskje det som er ødeleggende for talentene våre. Det er liksom ingen mellomting. Enten er det helt vsnvittig ellers er det ikke godt nok.
Han bør nok fortsatt fases inn sakte men sikkert.

Han var god mot Leicester også. En av Leeds beste. Stod bak flere gode sjanser. Spesielt i andre omgang. Kun en klønete Bamford hindret han fra å score. Forutsetningene lagt til grunn var han best.

Seff er det langt opp til Sterling. Tenkte mer på spillertypen. Kvikk og rask, liker å skjære inn, målfarlig, gåsefange, hansker, stuper inn i dueller og blir klippet ned ofte. Samtidig er begge stutte og mørke.

Dessuten tror jeg ikke Summervilles høye skuldre blir noe høyere av at en lubben og skallet mann skriver på et norsk forum at han ligner på Sterling  ;)

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #171 på: Oktober 24, 2022, 18:41:33 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)
Er enig med deg vedr Summerville.
Personlig synes jeg ikke han var så spesielt god mot Leicester. Defensivt endel å gå på og ingen veldig innflytelse offensivt.
I går derimot. Virket som en av få som virkelig prøvde alt i sin makt. Synes han virket pigg, offensiv og mer lik den spilleren vi har sett på reservelaget. Absolutt veldig spennende og en av få lyspunkt for meg. Mål i tillegg - da er den koden knekt, noe som sikkert gjør mye for han.
Ellers veldig langt opp til Sterling må man absolutt sette lista der. Kanskje det som er ødeleggende for talentene våre. Det er liksom ingen mellomting. Enten er det helt vsnvittig ellers er det ikke godt nok.
Han bør nok fortsatt fases inn sakte men sikkert.

Han var god mot Leicester også. En av Leeds beste. Stod bak flere gode sjanser. Spesielt i andre omgang. Kun en klønete Bamford hindret han fra å score. Forutsetningene lagt til grunn var han best.

Seff er det langt opp til Sterling. Tenkte mer på spillertypen. Kvikk og rask, liker å skjære inn, målfarlig, gåsefange, hansker, stuper inn i dueller og blir klippet ned ofte. Samtidig er begge stutte og mørke.

Dessuten tror jeg ikke Summervilles høye skuldre blir noe høyere av at en lubben og skallet mann skriver på et norsk forum at han ligner på Sterling  ;)

Jeg tror nok det er viktig å skille mellom rating og feks supporteres oppfatning. Det går jo i større grad på følelser. Noen ønsker unge spillere frem. Noen ser på han som et lyspunkt kontra det andre. Han er jo en moro spiller. Liten, rask og kvikk. Slike spillere i ferdig format er jo grisedyre og unike. Sånn sett skjønner jeg godt Sterling sammenligningen.
Men forhold til kampen scorer han jo blandt Leeds laveste på tre ulike ratingsider.(whoscored, qyscouyt etc) 6 -6,1 rating går igjen.
1 sjanse skapt. Null crossere, ingen suksessfulle driblinger. 0 taklinger vunnet, 1 klarering, 4 recoveries. 4 av 10 dueller vunnet, 1av 2 i lufta.
Nå er jo dette i et lag som ikke fungerer i den kampen dessverre.
Når vi spiller 3 kamper på en uke med Fulham hjemme som siste synes jeg det er på sin plass at vi prøver spillere da og gir de sjansen.
Problemet nå er jo hva han gjør mot Liverpool. Det er jo dead man walking så ærlig må vi være her.
Sist laget virkelig fungerte var jo mot Arsenal hjemme. Spesielt i andre. Individuelt så var det jo ting å påpeke der og, men kollektivt i system var vi jo klart best denne sesongen. Det har vi jo ikke prøvd siden.

Også skal du ha en annen ting Eriksen. Den voldsomme positiviteten din merker jeg at jeg setter umåtelig pris på (helt alvorlig).
Jeg la meg fly forbanna, våknet opp som et monster, men med dine innlegg har du faktisk klart å skape en sinnsro i meg. Det skal du f ta med deg.

Josch

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #172 på: Oktober 24, 2022, 19:10:39 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)

 Leeds har problemer med å score, enig, men fra lag nr 11 og nedover på tabellen så er det mange som har scoret færre  enn 13 mål. Andre lag sliter også mye med å score, men de er 4-5 poeng høyere opp.

Mot Fulham var det tre unødvendige baklengsmål. Se på målene! Og minst tre store sjanser i mot. Hjemme! Det er lettere å justere forsvaret enn å få tak i en god spiss. Å score to mot Fulham bør være nok til å vinne kampen.  Det er Alltid lettere å hindre andre scoring enn å score selv.

Vi slipper nå inn to mål per kamp. Det er for dårlig og kan ikke rettes opp med Summerville, Gelhardt eller Gnonto. Hvis de tre skal starte så må de være gode nok defensivt også. At de viser tendenser fremover ved innhopp i siste del er ikke alene nok. Jeg ser dem ikke på u-laget så jeg vet ikke hva de står for, men deres defensive evner må telle med.

Ser man på Marsch sine kamper i Tyskland så renner det inn mål begge veier, og altfor mye feil vei. Det tyder på at han vektlegger det offensive fremfor defensiv trygghet. Denne tendensen ser vi i Leeds også. Dette gikk bra i Østerrike og USA men ikke i England. Vi kan ikke fortsette å gi bort billige mål. Det er blitt en trend nå. Dette kan ikke kompenseres ved å sette inn de tre du nevner og score mer. Først må vi rette opp i forsvaret.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #173 på: Oktober 24, 2022, 19:19:17 »
Har sett kampen to ganger. Legger merke til Summerville og hans innvolveringer. Med litt mer selvtilitt har vi vår Sterling. Atter en gang bidrar Summerville med mer enn Harrison på tross av mange minutter mindrespilletid.

Roca var frisk også, før han flatet voldsomt og bommet på alle pasninger over gresset. Men han vant mye dueller.

Stusser også over hvor gode vi er til å spille oss ut av egen sone og gjennom midten. Det har vi vært gode på i alle kampene i år. Veldig bra før det er full stopp når vi skal inn på siste tredje/fjerdedel. Motstander derimot ser ofte ut til å ha flere gode pasningsalternativer på sin siste tredjedel. Dette må Jesse finne ut av. Her skoen trykker hardest. Dette og finne en spiss som kan score på minst 1 av 9 svære sjanser.

Hvis Jesse blir her litt til så er jeg overbevist om at Summerville starter neste kamp på bekostning av Harrison.

Tror også det grubles voldsomt på hva de skal gjøre på spissplassen. Rodrigo har ok antall mål i år, men helt innafor å påpeke at spillet og touchet er på nedre halvdel tippeliganivå.
Bamford er svak og har grusomt dårlig effektivitet. Enten bom eller offside.

Tør evt Jesse å starte med Gelhardt og innvolvere Gnonto mer? For liten tvil om at  mangel på en effektiv spiss kan koste Jesse jobben.

Inntil Jesse evt er borte så har han og laget min støtte. Å klå Liverpool er ikke verdens vanskeligste jobb om dagen  ;)

 Leeds har problemer med å score, enig, men fra lag nr 11 og nedover på tabellen så er det mange som har scoret færre  enn 13 mål. Andre lag sliter også mye med å score, men de er 4-5 poeng høyere opp.

Mot Fulham var det tre unødvendige baklengsmål. Se på målene! Og minst tre store sjanser i mot. Hjemme! Det er lettere å justere forsvaret enn å få tak i en god spiss. Å score to mot Fulham bør være nok til å vinne kampen.  Det er Alltid lettere å hindre andre scoring enn å score selv.

Vi slipper nå inn to mål per kamp. Det er for dårlig og kan ikke rettes opp med Summerville, Gelhardt eller Gnonto. Hvis de tre skal starte så må de være gode nok defensivt også. At de viser tendenser fremover ved innhopp i siste del er ikke alene nok. Jeg ser dem ikke på u-laget så jeg vet ikke hva de står for, men deres defensive evner må telle med.

Ser man på Marsch sine kamper i Tyskland så renner det inn mål begge veier, og altfor mye feil vei. Det tyder på at han vektlegger det offensive fremfor defensiv trygghet. Denne tendensen ser vi i Leeds også. Dette gikk bra i Østerrike og USA men ikke i England. Vi kan ikke fortsette å gi bort billige mål. Det er blitt en trend nå. Dette kan ikke kompenseres ved å sette inn de tre du nevner og score mer. Først må vi rette opp i forsvaret.
Ja, det må ryddes opp defensivt. Men Summerville må jo ha et stort potensiale som førsteforsvarer og dermed i presspillet, som Jesses stil er fundert på. Hvis vi ser på utviklingen hans fra Leicester til Fulham peker den en vei, og ble faktisk kronet med mål. Rasmus fikk vel seks kamper på rad fra start. Vi må tørre å gi unggutta sjansen nå, og faktisk tillate oss å skrote de etablerte som ikke presterer. Joffy må også få mer spilletid.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #174 på: Oktober 24, 2022, 20:02:49 »
Er veldig komplekst da. Mot Leicester feks så er det jo lite tvil om at Leicester prøver å utnytte vår venstreside selv om målene blir scoret på motsatt side.
Leicester vil jo dra Firpo ut av posisjon i den kampen. På andre målet så skjer jo dette. Vi er jo i ubalanse og Barnes blir tilslutt spilt helt fri.
Første målet så mister vi ball og ser man på Kristensen er jo han totalt spilt ut. Når ballmisset skjer er jo han alt for høyt i banen til å kunne avverge noe som helst. De fikk i tillegg en lik situasjon senere i kampen, men ubesluttsomhet fra Leicester gjør at de faktisk ikke får avsluttet på mål en gang.
Ser man tidligere i sesongen så er det endel like situasjoner. Både mot Wolves og Saints er vi faktisk i undertall i egen boks ved flere målsjanser.
Backene våre blir dratt ut av posisjoner og kanalene kan effektivt brukes av motstanderens vinger.
Rasmus fungerte langt bedre enn Firpo  i kampen mot Leicester. Han virker mer plasseringsdyktig og har ikke like lett for å bli dratt ut som akkurat Firpo. Synes han heller har slitt litt mer med tempo og det fysiske aspektet på begynnelsen av sesongen. Anyway, på den nest største sjansen til Leicester så sover jo Summerville defensivt. Da får Justin (tror jeg) slått inn og vi er faktisk 3 hvite mot 4 blå i feltet. Castagne header ned, men treffer Llorente og går rett utenfor eget mål. Om jeg husker rett har vi altså stopperene pluss Firpo i egen boks, mens Rocha og Adams står og ser på. De dekker altså luft.

Fulham orker jeg ikke begynne på en gang. Er jo bare å se målene. Man prøver jo ikke en gang. En ting er spillere som prøver, men gjør en feil. Men måten vi opptrer på 1 og 3 (Husker ikke mål 2 en gang) er å kaste medspillere og trener under bussen. Det går på personlige egenskaper og innstilling. Helt forkastelig. Sånn der var den ranten ferdig.
Men dette går nok dessverre langt dypere enn litt overfladisk bytte av spiller for spiller. Det er noe som man egentlig har sett siden han tok over og som enda ikke klart å rette opp i.
Er jo veldig åpenbare svakheter for en motstander og utforske og ikke minst effektivisere på i form av scoring. Derfor vil nok også endel gjennomføringer virke ganske OK for mange, men måten vi opptrer på er nok veldig lite disiplinert i endel faser. Kanskje soft og kanskje naivt?

Offensivt er det jo så klart et stort problem at vi ikke scorer. For som Eriksen påpeker. Vi skaper jo sjanser. Det er også et stort problem at vi er veldig svake på siste tredjedel. Marsch ønsker jo ikke det grunnspillet i stor grad. Det han derimot ønsker er at vi klarer å låse av motstander og guide de inn i kanaler . Vi setter jo på et vis opp feller for motstanderen som gjør at pasningsalternativene blir snevret inn og svake ballspillere hos motstander vil jo i større grad gjøre feil valg som vi da skal innkassere på. Dette er jo Ralf Ragnick bla som er referansen på.Det koster endel fysisk å stå sånn og baksiden er jo at man får et lag i voldsom ubalanse hvis motstander finner mottrekk eller i større grad har spillere som klarer å spille av et slikt press.
Vi har jo også endel gode referanser i det presspillet, men det har vel egentlig bare vist seg å sitte perfekt i andre omgangen da Bamford ledet linja med Sini, Harrison (inn som 3er) og Brenden bak. Så overrasket sånn sett at de ikke fortsatte mot Leicester.
Men her og er det jo mange faktorer for og i mot hvorfor det fungerte så bra i den kampen. Vi møter et Arsenal som nok er noe preget fysisk og mentalt av kampprogrammet. I tillegg får de nok ikke optimale forberedelser ut fra taktikk og mønster. Det er jo key i moderne fotball. De hadde jo egentlig ingen effektivt mottrekk da vi endret i pausen og la Harrison ned. De var ferdige.
Hvorfor vi ikke har klart det i noen stor grad mot "svake" lag kan jo være fordi de endrer spillet etter oss og mulighetene for å spille på våre svakheter kontra dems eget spill er kanskje større. Vi har endel gode rollespillene og endel referanser, men har vi nok for å maksimere dette systemet til Marsch?

Synes jo også man kan se mot Leicester at vi klarer å stenge de inn i et undertall, men gode ballspillere kan spille seg ut på 1 touch og med høyt balltempo og feks switching av side så skaper man situasjoner som blir utfordrende for oss.
Synes jo han lille på leicester feks hadde en fantastisk kamp.dews et eller annet. ekstremt viktig for dem i den type frispilling. han belgieren og overraskende god.
« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 20:34:57 av leedslife »

TK20

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #175 på: Oktober 24, 2022, 20:38:51 »
Får virkelig, virkelig håpe Liverpool blir spikeren i kista.
Uhorvelig å tenke på at man skulle fått noe ut av den og flakset videre i ren Solskjær stil.

Spoken like a true fan.
Du ønsker det skal forplante seg mer?
Bli utspilt og slippe inn 3 mål på eget gress mot Fulham gir deg fortsatt tro på at dette kan snu?
Jeg bryr meg jo null om det er Jesse Marsch eller Tittentei som står på sidelinjen eller om spissen heter Patrick eller Karl.
Viktigste er jo at vi agerer som en eliteklubb og svake avgjørelser må rettes opp i.
Man trenger jo ikke være veldig bright for å forstå at et begrenset mannskap og apparat rundt vil slite bigtime hvis all selvtilitt blir borte og i tillegg stemningen fra sine egne blir så giftig som i går.
Det er jo noe som har ulmet lenge og som har slått ut i full blomst. Da må man gjøre noe hvis ikke er det sjakk matt.
Veien tilbake hva gjelder troverdighet og tillitt mellom klubb og de som faktisk kjøper produktet kan være lang. Det trodde jeg vi som følger klubben visste alt om, eller?

Selvom du ikke har trua så gir det jo ikke mening å håpe på tap. Med mindre du har noe i mot manageren på et personlig plan må jo enhver supporter håpe på seier på Anfield, fulgt opp av seier mot Bournemouth, fulgt opp av seier mot Tottenham, og så kickstarter vi sesongen og ender topp ti?

Hva er vitsen med å bruke tid på å følge en arbitrær fotballklubb fra et annet land om man skal gå rundt og håpe på tap mot et drittlag med verdens mest usympatiske manager?

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #176 på: Oktober 24, 2022, 20:47:12 »
Får virkelig, virkelig håpe Liverpool blir spikeren i kista.
Uhorvelig å tenke på at man skulle fått noe ut av den og flakset videre i ren Solskjær stil.

Spoken like a true fan.
Du ønsker det skal forplante seg mer?
Bli utspilt og slippe inn 3 mål på eget gress mot Fulham gir deg fortsatt tro på at dette kan snu?
Jeg bryr meg jo null om det er Jesse Marsch eller Tittentei som står på sidelinjen eller om spissen heter Patrick eller Karl.
Viktigste er jo at vi agerer som en eliteklubb og svake avgjørelser må rettes opp i.
Man trenger jo ikke være veldig bright for å forstå at et begrenset mannskap og apparat rundt vil slite bigtime hvis all selvtilitt blir borte og i tillegg stemningen fra sine egne blir så giftig som i går.
Det er jo noe som har ulmet lenge og som har slått ut i full blomst. Da må man gjøre noe hvis ikke er det sjakk matt.
Veien tilbake hva gjelder troverdighet og tillitt mellom klubb og de som faktisk kjøper produktet kan være lang. Det trodde jeg vi som følger klubben visste alt om, eller?

Selvom du ikke har trua så gir det jo ikke mening å håpe på tap. Med mindre du har noe i mot manageren på et personlig plan må jo enhver supporter håpe på seier på Anfield, fulgt opp av seier mot Bournemouth, fulgt opp av seier mot Tottenham, og så kickstarter vi sesongen og ender topp ti?

Hva er vitsen med å bruke tid på å følge en arbitrær fotballklubb fra et annet land om man skal gå rundt og håpe på tap mot et drittlag med verdens mest usympatiske manager?
Har vel egentlig utbrodert nok hva jeg tenker om dette prosjektet. For å gjøre det veldig enkelt for deg så er jeg vel der at det mest interessante ligger frem i tid. For å håpe på seire i hver kamp så trenger vi et nytt tankesett inn. Enkelt og greit.
Hvis han klarer noe så naturstridig som det du skriver så skal jeg være den første til å legge meg flat både til Marsch og til deg. For jeg vet jo med deg at du setter pris på å ha rett. Og da skal du gledelig få den sammen med topp 4 plasseringen du var så stolt av tidligere i uken.
Og ellers vedr Klopp så ser jeg heller på han som en gave til fotballen. Fra et fotballhjerte har laget hans gitt noen gjennomføringer jeg ikke trodde var mulig.
« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 20:48:56 av leedslife »

GeirO

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #177 på: Oktober 24, 2022, 21:00:48 »
Det er noen som mener våre tre baklengsmål var billige eller unødvendige. Det var de jo ikke. Hvis vi hadde scoret de samme målene ville vi skrytt av spillet og stussen (Mitrovic). Når vi scorer er det aldri noen som kommenterer at vi ikke ble markert. Fordi det skjer hele tiden.

Det finnes nesten ikke billige mål. Vi har aldri hverken scoret billige eller sluppet inn blllige mål, er min påstand.
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #178 på: Oktober 24, 2022, 21:04:07 »
Det er noen som mener våre tre baklengsmål var billige eller unødvendige. Det var de jo ikke. Hvis vi hadde scoret de samme målene ville vi skrytt av spillet og stussen (Mitrovic). Når vi scorer er det aldri noen som kommenterer at vi ikke ble markert. Fordi det skjer hele tiden.

Det finnes nesten ikke billige mål. Vi har aldri hverken scoret billige eller sluppet inn blllige mål, er min påstand.

...eller at nesten alle mål er billige da tilnærmet alle mål kommer etter feil fra motstander. Bortsett fra de vi scorer da. Det er bra prestasjon!

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #179 på: Oktober 24, 2022, 21:07:48 »
Det er noen som mener våre tre baklengsmål var billige eller unødvendige. Det var de jo ikke. Hvis vi hadde scoret de samme målene ville vi skrytt av spillet og stussen (Mitrovic). Når vi scorer er det aldri noen som kommenterer at vi ikke ble markert. Fordi det skjer hele tiden.

Det finnes nesten ikke billige mål. Vi har aldri hverken scoret billige eller sluppet inn blllige mål, er min påstand.
Mao- trening, terping og kampplan er uviktig?
Kanskje prøve en taktikk med å velge ut ferdighetsmessig de beste 11 og satse på at de over 38 kamper vinner nok kamper.
Tror det var Pep. Han sa at han heller vil han en keeper som er like god som en dyptliggende midtbanespiller ferdighetsmessig enn en god shot stopper.
Kanskje ikke en dum tanke.
« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 21:10:31 av leedslife »