Skrevet av Emne: Kamp: vs Manchester United@Old Trafford, Onsdag 8/2, kl.21.00, V Sport PL  (Lest 8863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny kamp på onsdag allerede. Og mot de røde fra Manchester. Sitter JM til da? Eller har vi ny trener? Mener at forskjellen mellom dreven manager og lettvekter kommer til å vise seg her. Laguttak? Tror det er ett fett hvem vi stiller med utpå der, da det er hvordan de blir ledet fra sidelinjen som er problemet. Her vinner nok de røde. Og ganske komfortabelt også, er jeg redd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Er litt i samme gata`som da vi skulle til Liverpool nå, MEN er spillerne like innstilt på at "prosjektet" er på skinner?
Blir det å blø for drakta, og har vi en kamp plan som kan matche Scum....?
Normalt en lett match for Manju dette hermed formen begge lag er i , selv om Casimiro er ute - men de har nok og ta av - og i motsetning til oss
så har Ten Haag satt ett system (eller flere) som spillerne forstår- og som ikke minst  gir resultater.

Vi raner til oss 2-1 i denne.
 

Josch

Leeds forsvarer seg her heroisk, akkurat som mot Newcastle, men ManU scorer vinnermålet på en god enkeltprestasjon. Det blir bare nesten i denne kampen også.

auren

3-4-3 formasjon?

Meslier - Koch, Cooper, Wöber - Ayling, Adams, Roca, Harrison - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Vurderer å hvile Bamford i denne, slik at han er klar fra start i hjemmekampen mot Scum. Denne taper vi med all sannsynlighet. Rutter må vi få i gang, all den tid Rodrigo er skadet i to mnd.

Alternativt kan vi kjøre 4-3-3:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams, McKennie - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Kampene kommer tett nå og Rutter + McKennie må få kamper på baken. Rutter imponerte vel ingen i går, men han trenger tid og tillit.

Kampen? Forundrer meg ikke om vi overrasker. Marsch tipper jeg sitter i minst de to neste kampene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

3-4-3 formasjon?

Meslier - Koch, Cooper, Wöber - Ayling, Adams, Roca, Harrison - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Vurderer å hvile Bamford i denne, slik at han er klar fra start i hjemmekampen mot Scum. Denne taper vi med all sannsynlighet. Rutter må vi få i gang, all den tid Rodrigo er skadet i to mnd.

Alternativt kan vi kjøre 4-3-3:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams, McKennie - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Kampene kommer tett nå og Rutter + McKennie må få kamper på baken. Rutter imponerte vel ingen i går, men han trenger tid og tillit.

Kampen? Forundrer meg ikke om vi overrasker. Marsch tipper jeg sitter i minst de to neste kampene.

auren
Helt enig i forsvarskonstellasjonen. Cooper og Koch i midten, og Ayling/Wöber på hver sin back. Men mener vi bør fortsette med Bamford. Han er pt eneste brukbare alternativet på topp. Håper Marsch har en plan B. Med det sinnsykt høye presset, kommer vi til å bli pisset på av Scum. Sannsynligvis et drømmescenario for Bruno Fernandes og Rashford, om vi kjører for fullt med Marsch-stilen. Vi mangler fart så det holder i de bakre rekker, og med spillere som Rashford, Anthony, Sancho mfl, kommer vi til å skinnet så det holder. Frykter braknederlag her

auren

3-4-3 formasjon?

Meslier - Koch, Cooper, Wöber - Ayling, Adams, Roca, Harrison - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Vurderer å hvile Bamford i denne, slik at han er klar fra start i hjemmekampen mot Scum. Denne taper vi med all sannsynlighet. Rutter må vi få i gang, all den tid Rodrigo er skadet i to mnd.

Alternativt kan vi kjøre 4-3-3:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams, McKennie - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Kampene kommer tett nå og Rutter + McKennie må få kamper på baken. Rutter imponerte vel ingen i går, men han trenger tid og tillit.

Kampen? Forundrer meg ikke om vi overrasker. Marsch tipper jeg sitter i minst de to neste kampene.

auren
Helt enig i forsvarskonstellasjonen. Cooper og Koch i midten, og Ayling/Wöber på hver sin back. Men mener vi bør fortsette med Bamford. Han er pt eneste brukbare alternativet på topp. Håper Marsch har en plan B. Med det sinnsykt høye presset, kommer vi til å bli pisset på av Scum. Sannsynligvis et drømmescenario for Bruno Fernandes og Rashford, om vi kjører for fullt med Marsch-stilen. Vi mangler fart så det holder i de bakre rekker, og med spillere som Rashford, Anthony, Sancho mfl, kommer vi til å skinnet så det holder. Frykter braknederlag her

Men tåler Bamford to kamper i uka? Det er viktig å passe litt ekstra på ham nå som Rodrigo er ute i to måneder.

Håper vi er litt kyniske på onsdag og legger oss litt bakpå og satser på kontringer med hurtige Sinisterra, Gnonto og Rutter på topp. Bamford kan starte på søndag i stedet, og heller komme innpå på onsdag hvis nødvendig.

Braktap? Fullt mulig, men vi ser bedre organisert ut bakover enn på lenge. Vi må bare ikke kaste alle mann i angrep.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

3-4-3 formasjon?

Meslier - Koch, Cooper, Wöber - Ayling, Adams, Roca, Harrison - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Vurderer å hvile Bamford i denne, slik at han er klar fra start i hjemmekampen mot Scum. Denne taper vi med all sannsynlighet. Rutter må vi få i gang, all den tid Rodrigo er skadet i to mnd.

Alternativt kan vi kjøre 4-3-3:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams, McKennie - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Kampene kommer tett nå og Rutter + McKennie må få kamper på baken. Rutter imponerte vel ingen i går, men han trenger tid og tillit.

Kampen? Forundrer meg ikke om vi overrasker. Marsch tipper jeg sitter i minst de to neste kampene.

auren
Helt enig i forsvarskonstellasjonen. Cooper og Koch i midten, og Ayling/Wöber på hver sin back. Men mener vi bør fortsette med Bamford. Han er pt eneste brukbare alternativet på topp. Håper Marsch har en plan B. Med det sinnsykt høye presset, kommer vi til å bli pisset på av Scum. Sannsynligvis et drømmescenario for Bruno Fernandes og Rashford, om vi kjører for fullt med Marsch-stilen. Vi mangler fart så det holder i de bakre rekker, og med spillere som Rashford, Anthony, Sancho mfl, kommer vi til å skinnet så det holder. Frykter braknederlag her

Men tåler Bamford to kamper i uka? Det er viktig å passe litt ekstra på ham nå som Rodrigo er ute i to måneder.

Håper vi er litt kyniske på onsdag og legger oss litt bakpå og satser på kontringer med hurtige Sinisterra, Gnonto og Rutter på topp. Bamford kan starte på søndag i stedet, og heller komme innpå på onsdag hvis nødvendig.

Braktap? Fullt mulig, men vi ser bedre organisert ut bakover enn på lenge. Vi må bare ikke kaste alle mann i angrep.

auren
En litt vrien problemstilling vedr Bamford. Han også må spilles matchfit. En Bamford på halv maskin gagner ikke laget. Alt avhenger selvsagt hvordan det medisinske personalet i klubben vurderer tilstanden hans. Håpet er at om han får et run nå, så spiller han seg i form. Ser selvsagt risikoen :)
Helt enig i at kynisme blir alfa omega. Ser med skrekk og gru vi blir tatt på kontra, med backene på høyde med motstanders 16 meter, og resten sentrert inn i midten. Med kombinasjonen Fernandes/Rashford kommer vi til å bli straffet big-time. Sjelden dårlig følelse.. men det hadde jeg også når vi spilte borte mot Liverpool :)

Eriksen55

Enda ikke helt skjønt hvilken formasjon vi spiller...

Velger en 4-3-3/ 4-1-2-1-2

Tighte bakover og hurtige kontringer bør være taktikken. Da nytter det ikke med Bamford og Harrison. Rutter og Gnonto løper fra de fleste og Sinisterra har kvaliteter til å dra av spillere og avslutte fra avstand. Med tre sentrale kan vi tillate oss litt mer offensive backer sånn at vi får litt bredde. Akkurat bredde er vel mer en drøm enn realistisk..

                  Meslier

 Ayling      Koch  Cooper      Wøber

                  Adams
        McKennie      Roca

              Sinisterra

          Rutter   Gnonto
         

Sub: Robles, Rasmus, Strujik, Firpo, Greenwood, Aaronsson, Harrison, Summerville og Bamford

Ambivalent..tror vi vinner, men usikker på om det er det som er det beste for klubben på sikt...
« Siste redigering: Februar 06, 2023, 12:30:47 av Eriksen55 »

morten1966

Var vel etter 0-4 mot manu i 1997 Wilko fikk sparken....

RoarG

Nå er jo Marsch ute. Vanskelig å spå noe som helst opplegg med sikkerhet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dylan

"Statistisk" gjør vi en god defensiv kamp med ny manager, slipper inn 2 billige mål og taper 2-0, det siste i det 89.minutt. Dette sier hodet, hjertet sier at vi overrasker alle og vinner 2-1 etter strålende spill av Messlier og Sinisterra som matchvinner. Legger til at det er hjertet som gjør at jeg har vært Leeds-mann siden 1974, og det første reelle minnet er tap mot MU i FA-cupen i 1977. Hørte kampen på NRK radio av alle plasser, etter det var det kun hjertet som gjaldt!!

Bellini

Kan jo bli kanon detta da Man U får ikke  forbrett seg en drtitt ingen vet hva som kommer :-) formasjon, taktikk alt er i det blå tror vi vinner 3-2 endelig løsner det forran mål-

leedslife

Usikker på hvor jeg leste det, men forstod det slik at Armas leder laget i morgen med Skubala og Paco.
Han skal rett og slett inn i løvens hule igjen.
Flesker til med et 0-1 tips.
Blir spennende å se hvilket lag vi stiller. Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Woeber - Adams, Roca -Sinisterra, Harrison, Gnonto, Bamford?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Usikker på hvor jeg leste det, men forstod det slik at Armas leder laget i morgen med Skubala og Paco.
Han skal rett og slett inn i løvens hule igjen.
'

De lar ham slippe å stå i fremste rekke. Skubala tar presseren i morgen og sikkert det meste av media duties...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Usikker på hvor jeg leste det, men forstod det slik at Armas leder laget i morgen med Skubala og Paco.
Han skal rett og slett inn i løvens hule igjen.
'

De lar ham slippe å stå i fremste rekke. Skubala tar presseren i morgen og sikkert det meste av media duties...
Ut fra erfaringene fra forrige jobb i England og hvordan dette ble med tanke på hans vennskap til Jesse så er det stor respekt over det han gjør her.
Vi er jo i skiten og trenger sårt poeng og en gjennomføring som gir selvtilitt og tro tilbake.

Kontakinte

Enda ikke helt skjønt hvilken formasjon vi spiller...

Velger en 4-3-3/ 4-1-2-1-2

Tighte bakover og hurtige kontringer bør være taktikken. Da nytter det ikke med Bamford og Harrison. Rutter og Gnonto løper fra de fleste og Sinisterra har kvaliteter til å dra av spillere og avslutte fra avstand. Med tre sentrale kan vi tillate oss litt mer offensive backer sånn at vi får litt bredde. Akkurat bredde er vel mer en drøm enn realistisk..

                  Meslier

 Ayling      Koch  Cooper      Wøber

                  Adams
        McKennie      Roca

              Sinisterra

          Rutter   Gnonto
         

Sub: Robles, Rasmus, Strujik, Firpo, Greenwood, Aaronsson, Harrison, Summerville og Bamford

Ambivalent..tror vi vinner, men usikker på om det er det som er det beste for klubben på sikt...
Klink-umulig å få det tight med Ayling dessverre

Eriksen55

Enda ikke helt skjønt hvilken formasjon vi spiller...

Velger en 4-3-3/ 4-1-2-1-2

Tighte bakover og hurtige kontringer bør være taktikken. Da nytter det ikke med Bamford og Harrison. Rutter og Gnonto løper fra de fleste og Sinisterra har kvaliteter til å dra av spillere og avslutte fra avstand. Med tre sentrale kan vi tillate oss litt mer offensive backer sånn at vi får litt bredde. Akkurat bredde er vel mer en drøm enn realistisk..

                  Meslier

 Ayling      Koch  Cooper      Wøber

                  Adams
        McKennie      Roca

              Sinisterra

          Rutter   Gnonto
         

Sub: Robles, Rasmus, Strujik, Firpo, Greenwood, Aaronsson, Harrison, Summerville og Bamford

Ambivalent..tror vi vinner, men usikker på om det er det som er det beste for klubben på sikt...
Klink-umulig å få det tight med Ayling dessverre

Soleklart førstevalg på høyreback. Syntes han har gjort det greit i år. Egentlig alle år minus fjoråret da hele laget kollapset.

Bedre offensivt enn defensivt. Vi har blitt tightere bakover med Ayling enn vi var med Rasmus.

At det finnes bedre høyrebacker i ligaen er det liten tvil om. Men ikke i Leeds.

Gordon McUseless

Håper på noe ala dette i morgen. Litt usikker på Roca eller Harrison. Men holder en knapp på Roca.
« Siste redigering: Februar 07, 2023, 12:14:31 av Gordon McUseless »

Fantasyland

Håper på noe ala dette i morgen. Litt usikker på Roca eller Harrison. Men holder en knapp på Roca.

Tipper Koch går rett inn igjen etter suspensjonen, men du er ikke så langt unna tipper jeg hvis vi skyver Wøber ut på LB og har Cooper / Koch som CB'er.

Kato

Hadde vært litt tøft med Bamford - Georginio samtidig på banen i morra. Gjøre det litt enklere, 4-4-2. Spille mer direkte, sy sammen bak. Vi må bli vanskeligere å spille mot.

Meslier
Ayling - Koch - Cooper -Wøber
Sinisterra - Roca - Adams - Gnonto
Bamford - Rutter

Fantasyland

Så pressern nå, syntes Skubala snakket veldig godt for seg. Tydelig at rekrutteringen er i høygir, kun første kampen mot SCUM som er fokus. Vet ikke om han sitter til kamp 2.

Gordon McUseless

Hadde vært litt tøft med Bamford - Georginio samtidig på banen i morra. Gjøre det litt enklere, 4-4-2. Spille mer direkte, sy sammen bak. Vi må bli vanskeligere å spille mot.

Meslier
Ayling - Koch - Cooper -Wøber
Sinisterra - Roca - Adams - Gnonto
Bamford - Rutter

Vil også ha Rutter inn ganske snart, men litt vanskelig å velge på bekostning av hvem. Sinisterra når han nå begynner å bli fit, er en vi er nødt til å bruke, men i 4-4-2 er det lettere, men da må det bli på bekostning av Roca.

Gordon McUseless

Håper på noe ala dette i morgen. Litt usikker på Roca eller Harrison. Men holder en knapp på Roca.

Tipper Koch går rett inn igjen etter suspensjonen, men du er ikke så langt unna tipper jeg hvis vi skyver Wøber ut på LB og har Cooper / Koch som CB'er.
Ikke usansynlig og totalt sett er vi kanskje sterkere slik, men det er vanskelig å flytte Wöber ut på back, med de prestasjonene han har levert der inne så langt. Men absolutt et mye bedre alternativ enn Struijk. Det går bare ikke.

Hallgeir *

Her blir det tynt med poeng, men jeg har heller ikke tro på at det blir et stortap. Tips : 3-1

Var til stede på hjemmekampen i mars 2002 (tap 3-4), mens siste gevinst i PL kom sesongen etter. Seier 1-0 etter heading av Kewell, 14.september 2002.

På tide med en triumf igjen nå, men vi slår ikke både Liverpool og Man. U. borte i samme sesong..... eller?
« Siste redigering: Februar 07, 2023, 18:23:02 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

leedslife

Ingenting å tape.
Her gjelder det å knipe igjen bak og satse på en utløsning fremover i banen.
Som i FA Cupen 2010.

Mange spillere ute og for de røde.
« Siste redigering: Februar 08, 2023, 11:16:58 av leedslife »

Russel_Doig

Alle spillerene veit at den nye manageren vil se på denne, da blir det 110% i alle fall!

GeirO

Tror mer på at Iraola hopper i fallskjerm fra privatflyet (evt. tandemhopp) og lander foran benken på Old Trafford kl. 20.50. Tar en taktikkprat med gutta ute på banen i 10 minutter. Vi vinner 5-0.

Ville vært en brukbar start for godeste Ira-Ola!

(og Leedsfan og Viaplay-reporter Fjørtoft er i fistel etter kampen...)
MOT

Gordon McUseless

Vel vitende om at det svir mer med tap i denne kampen enn andre og de siste katastrofale opplevelsene mot der røde, så kan jeg ikke annet enn å kvie meg til kveldens kamp. Skjer det et mirakel, så blir det som å få en boks med krone is på 17 mai.

baste

I kveld er jeg fornøyd med 3 poeng…vanskelig å få mer, i en og samme kamp.

MOT

leedslife

Roca og Cooper ut. Koch og McKennie inn