Skrevet av Emne: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport  (Lest 6241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Bare to dager til kamp, og kamptråd er nødvendig.

Spent på om vi kan hente poeng mot Klopp-gjengen. Drømmen hadde vært "en dobbel" over Pool, men det blir nok ikke enkelt. Skjønt bortestatistikken deres skremmer ingen. Med serien 3-4-8 har de spilt inn fire poeng mer enn Leeds. 14 mål er scoret på 15 kamper, så på papiret burde poeng være mulig. Dårlig første omgang mot Arsenal hjemme sist, men dominans i andre. Kunne fort vunnet, men det var altså på Anfield.

Total kollaps for Leeds de siste 45 mot Palace. Blir fort Rodrigo fra start nå siden Bamford strever etter en smell. Er det slik at Firpo nå må sone pga for mange gule? Håper i så fall at Struijk skyves ut til venstre dersom Wöber er klar igjen. Sistnevnte trenger vi virkelig nå i de resterende kampene. Alternativet Kristensen på venstre tror jeg blir ille

Kjenner at jeg ikke er spesielt optimistisk før denne, men overrask meg gjerne.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #1 på: April 15, 2023, 12:48:19 »
Vi må håpe på slå-tilbake-effekten her. Dette er ny kamp og Liverpool er variable i prestasjon. Forest og B'mouth har slått Pool hjemme, så det er fullt mulig.

Jeg har ennå ikke opplevd at Leeds tar to seire mot Liverpool i samme sesong i serien. Tror Jeg.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #2 på: April 15, 2023, 12:53:56 »
Vi må håpe på slå-tilbake-effekten her. Dette er ny kamp og Liverpool er variable i prestasjon. Forest og B'mouth har slått Pool hjemme, så det er fullt mulig.

Jeg har ennå ikke opplevd at Leeds tar to seire mot Liverpool i samme sesong i serien. Tror Jeg.

Sesongen 71/72 vant Leeds begge kampene. Mulig det er flere. Sjekk selv.  :)

https://www.11v11.com/teams/liverpool/tab/opposingTeams/opposition/Leeds%20United/

Super Leeds since 1968

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #3 på: April 15, 2023, 13:00:50 »
Håper Wöber er tilbake. Gracia var litt luren i forhold til om han ble klar eller ei. Mitt lag:

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Gnonto, Harrison, Summerville - Rodrigo

Men ganske så sikker på at både Aaronson og Siniesterra spiller fra start.

Tidlig tips: 2-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #4 på: April 15, 2023, 13:44:24 »
Bare to dager til kamp, og kamptråd er nødvendig.

Spent på om vi kan hente poeng mot Klopp-gjengen. Drømmen hadde vært "en dobbel" over Pool, men det blir nok ikke enkelt. Skjønt bortestatistikken deres skremmer ingen. Med serien 3-4-8 har de spilt inn fire poeng mer enn Leeds. 14 mål er scoret på 15 kamper, så på papiret burde poeng være mulig. Dårlig første omgang mot Arsenal hjemme sist, men dominans i andre. Kunne fort vunnet, men det var altså på Anfield.

Total kollaps for Leeds de siste 45 mot Palace. Blir fort Rodrigo fra start nå siden Bamford strever etter en smell. Er det slik at Firpo nå må sone pga for mange gule? Håper i så fall at Struijk skyves ut til venstre dersom Wöber er klar igjen. Sistnevnte trenger vi virkelig nå i de resterende kampene. Alternativet Kristensen på venstre tror jeg blir ille

Kjenner at jeg ikke er spesielt optimistisk før denne, men overrask meg gjerne.
Tror ikke jeg har vært så pessimistisk før en kamp siden vi slet i bunnen av CCC i Bates-tida. Kollapsen mot Palace sitter fortsatt kraftig i. Hva som skjedde i pausen der skulle jeg gjerne ha visst. Det merkeligste er kanskje at det faktisk ikke kan pekes på enkeltdetaljer som grusomme individuelle prestasjoner, feil taktikk, formasjon eller dårlige bytter. Det mest åpenbare var vel at ingen var i stand til å stå fram og ta ansvar - og akkurat det er kanskje Cooper den beste på i troppen, med Wöber som en god nr 2.
Rodrigo fra start mot Pool vil ikke heve oss. Han er giftigere foran mål, men dårligere på det meste annet: Duellspill, hodespill, link-ups, fart og fysikk. I tillegg har han en tendens til å miste ballen i farlige situasjoner (for oss). Rodrigo er avhengig av å bli frispilt, og det tror jeg ikke kommer til å skje mange ganger i denne kampen.
Mesliers form er jeg også skeptisk til. Mulig han preges av alle ryktene om salg til sommeren, men vi trenger en matchvinner i mål i innspurten. Han har fremstått som alt annet enn det i de siste ukene.
Beklager den åpenbare svartmalingen, men magefølelsen foran mandagens oppgjør er forferdelig. Det eneste jeg ser frem til pt er å få kampen overstått.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #5 på: April 15, 2023, 14:25:10 »
Bare to dager til kamp, og kamptråd er nødvendig.

Spent på om vi kan hente poeng mot Klopp-gjengen. Drømmen hadde vært "en dobbel" over Pool, men det blir nok ikke enkelt. Skjønt bortestatistikken deres skremmer ingen. Med serien 3-4-8 har de spilt inn fire poeng mer enn Leeds. 14 mål er scoret på 15 kamper, så på papiret burde poeng være mulig. Dårlig første omgang mot Arsenal hjemme sist, men dominans i andre. Kunne fort vunnet, men det var altså på Anfield.

Total kollaps for Leeds de siste 45 mot Palace. Blir fort Rodrigo fra start nå siden Bamford strever etter en smell. Er det slik at Firpo nå må sone pga for mange gule? Håper i så fall at Struijk skyves ut til venstre dersom Wöber er klar igjen. Sistnevnte trenger vi virkelig nå i de resterende kampene. Alternativet Kristensen på venstre tror jeg blir ille

Kjenner at jeg ikke er spesielt optimistisk før denne, men overrask meg gjerne.
Tror ikke jeg har vært så pessimistisk før en kamp siden vi slet i bunnen av CCC i Bates-tida. Kollapsen mot Palace sitter fortsatt kraftig i. Hva som skjedde i pausen der skulle jeg gjerne ha visst. Det merkeligste er kanskje at det faktisk ikke kan pekes på enkeltdetaljer som grusomme individuelle prestasjoner, feil taktikk, formasjon eller dårlige bytter. Det mest åpenbare var vel at ingen var i stand til å stå fram og ta ansvar - og akkurat det er kanskje Cooper den beste på i troppen, med Wöber som en god nr 2.
Rodrigo fra start mot Pool vil ikke heve oss. Han er giftigere foran mål, men dårligere på det meste annet: Duellspill, hodespill, link-ups, fart og fysikk. I tillegg har han en tendens til å miste ballen i farlige situasjoner (for oss). Rodrigo er avhengig av å bli frispilt, og det tror jeg ikke kommer til å skje mange ganger i denne kampen.
Mesliers form er jeg også skeptisk til. Mulig han preges av alle ryktene om salg til sommeren, men vi trenger en matchvinner i mål i innspurten. Han har fremstått som alt annet enn det i de siste ukene.
Beklager den åpenbare svartmalingen, men magefølelsen foran mandagens oppgjør er forferdelig. Det eneste jeg ser frem til pt er å få kampen overstått.
Sitter med akkurat den samme følelsen.
Når vi kan være så gode i 44 minutter og tape 5-1, så klarer jeg ikke lengre å se hva som kan gjøres for å stabilisere dette laget.
Vi har for mange spillere på førstelaget som er milevis unna PL standard. Unnfallenheten med å erstatte disse pga romantiske tanker om hva de har gjort for oss i championship er åpenbart.
Tapet forrige helg var den verste smellen på det jeg kan huske, ikke bare resultatmessig, men på troen på laget som jeg virkelig trodde var på gang før andreomgangen startet ble totalt rasert. Har ikke orket noe som helst med Leeds på noen dagen nå for å prøve å få motet opp igjen.

Men en seier er vel alt som skal til for å på endre på den tankegangen og så er vi hur god som helst igjen. ::) Gullfisk hukommelse er bra å ha av og til.

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #6 på: April 15, 2023, 14:41:42 »
Vi får håpe på at Palace-kampen var bare "one in a million". Tidligere i sesongen knuste Liverpool Man Utd 7-0. Enkelte kamper går bare åt skogen en sjelden gang. Skjer et lignende forlis i løpet av de siste kampene blir jeg mye mer bekymret. Pool-kampen blir helt annerledes. Her må vi forsvare oss godt og ta de kontringene som kommer. Fullt mulig med poeng!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #7 på: April 15, 2023, 14:47:06 »
I min over 50 årige epoke som Leeds supporter har det ALDRI skjedd at Leeds har vunnet begge oppgjørene mot Loserpool. Derfor skjer det ikke i kjent Leeds stil denne sesongen heller dessverre.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #8 på: April 15, 2023, 15:01:05 »
Vi får håpe på at Palace-kampen var bare "one in a million". Tidligere i sesongen knuste Liverpool Man Utd 7-0. Enkelte kamper går bare åt skogen en sjelden gang. Skjer et lignende forlis i løpet av de siste kampene blir jeg mye mer bekymret. Pool-kampen blir helt annerledes. Her må vi forsvare oss godt og ta de kontringene som kommer. Fullt mulig med poeng!

auren
Det er dessverre ikke "one in a million" at Leeds rakner etter baklengsmål, men det er lov å håpe på at det skal komme en tid der vi kan forvente å slå tilbake etter å ha kommet under. Kalkulerer ikke med poeng i denne kampen.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #9 på: April 15, 2023, 15:09:25 »
I min over 50 årige epoke som Leeds supporter har det ALDRI skjedd at Leeds har vunnet begge oppgjørene mot Loserpool. Derfor skjer det ikke i kjent Leeds stil denne sesongen heller dessverre.

18.09.71  Leeds- Liverpool 1-0 / 01.01.72 Liverpool-Leeds 0-2   (kanskje litt for tidlig for deg?)

Men:
04.11.00 Leeds-Liverpool 4-3  / 13.04.01  Liverpool-Leeds 1-2  (har du helt glemt disse?)
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #10 på: April 15, 2023, 17:13:13 »
Takker Halgeir. Var ikke helt på nett, men hadde en følelse av at jeg tok feil. De to første var litt for tidlig, ja.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #11 på: April 15, 2023, 17:50:40 »
Takker Halgeir. Var ikke helt på nett, men hadde en følelse av at jeg tok feil. De to første var litt for tidlig, ja.

Noe av det fine med forumet er at dersom man skriver noe som statistisk er feil, kan man være trygg på at man fort blir arrestert av andre som sitter på fasit. Det har jeg erfart selv flere ganger, og egentlig er det betryggende at det er slik.  :)
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #12 på: April 17, 2023, 09:20:50 »
Noen som vet om Wøber blir klar her?  Synes Captain Cooper bør spille.  Trenger kapteinen vår nå.  Har en uggen følelse foran denne kampen.  Får ikke sett den live pga jobb.  Kanskje like greit.........  Lykke til i kveld.
Medlem 94237

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #13 på: April 17, 2023, 10:59:33 »
Noen som vet om Wøber blir klar her?  Synes Captain Cooper bør spille.  Trenger kapteinen vår nå.  Har en uggen følelse foran denne kampen.  Får ikke sett den live pga jobb.  Kanskje like greit.........  Lykke til i kveld.

Gracia ønsker ikke å gi tilbakemelding på hvem som er klar og hvem som ikke er klar fra kamp til kamp. Men han så litt luren ut når han fikk spørsmålet om Wöber, så jeg tipper det er en sjanse for at han er klar eller med i troppen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #14 på: April 17, 2023, 12:07:59 »
Meslier

Rasmus Koch Wøber Firpo

Summerville McKennie Roca Harrison

Rodrigo Gnonto

Robles, Ayling, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Sinisterrea, Rutter, Bamford

Cherry

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #15 på: April 17, 2023, 12:20:46 »
Meslier

Rasmus Koch Wøber Firpo

Summerville McKennie Roca Harrison

Rodrigo Gnonto

Robles, Ayling, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Sinisterrea, Rutter, Bamford

Veldig "riktig" lag mener jeg også ....men så vet man jo at Ayling og Aaronson starter.  Forshaw blir vel valgt foran en av de på benk også.
Wôber /Koch bør være vårt klare 1.valg som stoppere...anyday.
 

peacock

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #16 på: April 17, 2023, 15:47:07 »
Om Wöber er klar, inn på venstre back for å demme opp for Salah. Coops som venstre stopper. Vi trenger hans lederegenskaper og rutine.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #17 på: April 17, 2023, 20:12:35 »
Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Harrison, Rodrigo (C), Struijk, Sinisterra, Kristensen, McKennie.

Substitutes: Robles (GK), Ayling, Forshaw, Cooper, Summerville, Rutter, Gnonto, Wober, Greenwood.
Super Leeds since 1968

Smudge

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #18 på: April 17, 2023, 20:25:09 »
Huff! Føler vi har tapt kampen bare med å se på den lagoppstillingen.

kilgallon

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #19 på: April 17, 2023, 20:47:04 »
Huff! Føler vi har tapt kampen bare med å se på den lagoppstillingen.
Hvorfor?

Cannavaro

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #20 på: April 17, 2023, 20:54:38 »
Ett poeng i denne kampen er en bonus....men innerst inne skeptisk....*fingers crossed....
MFLU - Miracles For Leeds United

baste

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #21 på: April 17, 2023, 20:55:03 »
Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Harrison, Rodrigo (C), Struijk, Sinisterra, Kristensen, McKennie.

Substitutes: Robles (GK), Ayling, Forshaw, Cooper, Summerville, Rutter, Gnonto, Wober, Greenwood.

Mitt tips er 3-2 seier… Wober er gull å ha i kampene mot nedrykksrivaler, og bør spares til de kampene.
Vi trenger bare 6 poeng, for å klare oss i år, sies det i studio.

Come on Leeds

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #22 på: April 17, 2023, 20:58:20 »
Lykke til folkens! Viktig med en god prestasjon i dag etter ydmykelsen sist. Vise hva som bor i laget!

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #23 på: April 17, 2023, 21:00:10 »
Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Harrison, Rodrigo (C), Struijk, Sinisterra, Kristensen, McKennie.

Substitutes: Robles (GK), Ayling, Forshaw, Cooper, Summerville, Rutter, Gnonto, Wober, Greenwood.

Mitt tips er 3-2 seier… Wober er gull å ha i kampene mot nedrykksrivaler, og bør spares til de kampene.
Vi trenger bare 6 poeng, for å klare oss i år, sies det i studio.

Come on Leeds
Tror vi trenger 8-9 poeng til for å berge plassen.
Lykke til!

GeirO

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #24 på: April 17, 2023, 21:01:00 »
Jeg vil ha en tolvmålsledelse før jeg senker skuldrene i kveld.

GeirO

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #25 på: April 17, 2023, 21:06:25 »
Første fem er helt håpløse. Ingenting igjen av vårt tøffe Bielsa-press. Og når vi får ballen r det ingen å slå til. Liverpool har vel 95% posession.

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #26 på: April 17, 2023, 21:07:47 »
Stor sjanse til Rodrigo. Den burde han kanskje scoret på. Free header fra 10-12 meter.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #27 på: April 17, 2023, 21:31:30 »
Aaronson dyttes i det han skyter, hvorfor blåses det ikke på det? Blir jo et mislykket skudd.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #28 på: April 17, 2023, 21:35:46 »
0-1. Fanken!! Scorer på sin første sjanse.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #29 på: April 17, 2023, 21:36:10 »
Er jo aktiv hånd i forkant av målet ? Firpo er en løs kanon, vi må finne en bedre venstre back..


MOT