Skrevet av Emne: Ex manager: Sam Allardyce  (Lest 4820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Ex manager: Sam Allardyce
« på: Mai 03, 2023, 11:37:13 »
Du tror det ikke før du får se det. Nå ser du det.

Bekreftet inn.

Hadde aldri noen gang satt penger på at jeg ville se en glisende Allardyce sitte med foldede hender og Leeds-logo.

Oppgaven er enkel, berg plassen. Da vil han jo faktisk talt gå inn i historiebøkene hos oss, fantastisk nok.

En ting er sikkert, det blir ikke pent.
« Siste redigering: Juni 20, 2023, 19:52:45 av Asbjørn »
 

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Killa

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #2 på: Mai 03, 2023, 11:51:57 »
Tenk om han mot ALLE odds skulle greie å få et resultat i første kampen mot Man City.... Da er han vel fort legende...? :o

samadhi

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #3 på: Mai 03, 2023, 12:47:01 »
Du tror det ikke før du får se det. Nå ser du det.

Bekreftet inn.

Hadde aldri noen gang satt penger på at jeg ville se en glisende Allardyce sitte med foldede hender og Leeds-logo.

Oppgaven er enkel, berg plassen. Da vil han jo faktisk talt gå inn i historiebøkene hos oss, fantastisk nok.

En ting er sikkert, det blir ikke pent.

Allardyce går inn i historeibøkene uansett. Enten som en slags cult-hero som berget oss, eller som bare nok ett kapittel i klubbens historie som viser for f**ka denne klubben kan være.

marching on together,
derudaf forever...

peacock

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #4 på: Mai 03, 2023, 13:23:35 »
Dette synes jeg rett og slett er flaut.

Kontakinte

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #5 på: Mai 03, 2023, 13:31:53 »
Dette synes jeg rett og slett er flaut.
Men enda ikke så flaut som ansettelsen av Steve Evens  ;)

Killa

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #6 på: Mai 03, 2023, 13:33:34 »
Dette synes jeg rett og slett er flaut.
Men enda ikke så flaut som ansettelsen av Steve Evens  ;)

Hvem var det....? En som er enda lengre bak i glemmeboka enn Hockaday...???

Josch

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #7 på: Mai 03, 2023, 13:36:43 »
Innlegg fra Forever Whites i Gracia-tråden.:

Innlegg fra VG i går kveld:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3EX2Wd/medier-allardyce-blir-leeds-sjef-onsdag

Bet meg spesielt merke i uttalelsen fra Lars Tjærnås:

– Det handler om å få inn en type manager som har to ting: Rutine, og veldig lite personlig prestisje å tape. De kriteriene fyller «Big Sam», sier Viaplay-ekspert Lars Tjærnås til VG.

40mill for å unngå nedrykk er det sikkert verdt.  Men om vi klarer det er en annen sak....
« Siste redigering: I dag kl. 05:18:00 av Forever Whites »



Enig.
Og ikke minst gjelder å tåle trykket fra media og fans. Det er mange meninger om Allardyce, men jeg tror han er en ganske hardhudet type og vil tåle å stå i dette, selv om det blir nedrykk eller flere tap. Håper han er en "sterk mann" som spillerne gir alt for. Lykke til.
« Siste redigering: Mai 03, 2023, 14:28:58 av Josch »

auren

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #8 på: Mai 03, 2023, 13:52:25 »
Desperate tider krever visst desperate handlinger. Uansett: noe MÅTTE gjøres! Verre kan det vel ikke bli som under de siste kampene med Gracia.

Lykke til Big Sam!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #9 på: Mai 03, 2023, 14:06:55 »
Det telles ned (på LUTV) til pressekonferanse om knappe tre timer.
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #10 på: Mai 03, 2023, 14:41:13 »
Vært kult og vært på treningsfeltet når han presenterte seg for spillerne med sitt sandblåste ansikt!

Tenker no`slikt har blitt forkynt:

"Hi, Im Sam Alardyce.
 I`m hired to execute Mission Impossible together with you guys.  Premier League survival , to get enough points in 4 games- starting on saturday day against Manshitty. It will take a lot of grid from us, but the price will be enormous......for you - and me." (3 mill £)  8) ;D

Let`s do this!!!

asLeeds

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #11 på: Mai 03, 2023, 14:51:43 »
Desperate tider krever visst desperate handlinger. Uansett: noe MÅTTE gjøres! Verre kan det vel ikke bli som under de siste kampene med Gracia.

Lykke til Big Sam!

auren

Støttes !!!! Kjør på Big Sam!
DALHEIM WHITES

Blank_File

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #12 på: Mai 03, 2023, 15:10:24 »
Det eneste som kunne vært verre var om vi fikk en blod-saudi-sjeik som eier. Jeg står bak Store Sam selv om jeg skammer meg noe forferdelig.

Kontakinte

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #13 på: Mai 03, 2023, 15:32:40 »
Dette synes jeg rett og slett er flaut.
Men enda ikke så flaut som ansettelsen av Steve Evens  ;)

Hvem var det....? En som er enda lengre bak i glemmeboka enn Hockaday...???
2015-2016

GeirO

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #14 på: Mai 03, 2023, 15:36:42 »
Ikke noe poeng med "tenk hvis..."-innlegg. Vi taper 0-12 på lørdag, og tar 0 eller 1 poeng de siste tre. Nedrykk med andre ord.
MOT

RoarG

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #15 på: Mai 03, 2023, 16:15:49 »
Sesongen har til nå vært en sann katastrofe. Laget ledet av lettvektere med null peiling. Hadde Big Sam kommet rett etter Marsch hadde vi nok ikke ha vært i denne situasjonen. La oss håpet at styrets somling ikke har kostet oss plassen i PL. Er redd for at 4 kamper er et par for lite. Men, velkommen til Leeds skal du vært, Big Sam. Og lykke til!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Joe Jordan

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #16 på: Mai 03, 2023, 17:30:55 »
Sorry men dette er bare en digresjon, vi rykker ned med eller uten Sam. I stedet for å tape med 5 mål (utenom mot City) så taper vi med 2.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

GaryMac

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #17 på: Mai 03, 2023, 17:36:43 »
Hadde ikke trodd jeg skulle si dette, men Lykke til, Big Sam Allardyce  8)

Dennis

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #18 på: Mai 03, 2023, 17:42:32 »
Som det sies i siste utgave av podcasten Don't go to bed just yet: "From Bielsa to Big Sam in just over 14 months. That is some journey for Leeds fans to go through".

Man kan trygt si at nå er planen forkastet og man går all in på nødløsning. For ett år sida, eller en måned for den saks skyld, hadde jeg ikke i mine villeste tanker sett for meg Sam Allardyce i verken Leeds eller ny Premier League-jobb. Prosjekt Gracia døde i pausen mot Crystal Palace. Nesten enda verre er det at en del av meg tenker "det er i alle fall noe". Når gjør noe er svaret, da er det bekmørkt.

Likevel, selv om det har kommet noen bemerkninger og meldinger fra andre lags fans i dag så er det sikkert et greit nok kort å spille. Allardyce er en av disse gammeldagse trenerne som har gått over i en "siste utvei"-rolle, i likhet med Hodgson og Warnock. Det nevnes at han er hardhudet og har tonnevis med erfaring. Vi kan ikke spille tiki taka nå uansett, om vi overlever på en stygg måte så er det likevel overlevelse.

Dessuten er (ansettelsen av) Sam Allardyce symptomet på Leeds' sykdom, ikke årsaken. Det er også noen som sier "Jeg skal i alle fall støtte laget". Det sier seg jo selv at vi alle gjør. Klarer Allardyce dette, skal han hylles når han forlater Elland Road etter Spurs-kampen.

Hadde vært helt fantastisk om Big Sam karret fire poeng til Leeds (og 35 millioner til seg selv). Så forventer jeg, selv om vi hadde slått dem alle sammen, at Leeds og Allardyce går hver sin vei til sommeren - uansett. Dette er ikke veien fremover, men kanskje er han medisinen vi trenger for å overleve? La oss håpe det, for dette er jo faktisk bokstavelig talt siste verktøyet i kassa.
« Siste redigering: Mai 03, 2023, 17:46:04 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #19 på: Mai 03, 2023, 17:43:29 »
Det finnes bare en europeisk fotballklubb som kan gå fra Marcelo Bielsa til Sam Allardyce på vel ett år.

leedslife

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #20 på: Mai 03, 2023, 17:50:54 »
Ut fra situasjonen og hva vi står ovenfor så holdt denne for meg:
SA on the fans. "We have to give them something to cheer. We can't just expect it. " #lufc

Bare der er det jo en endring fra de to andre gratispassasjerene som har stått på linja.

Nå er det bare å brette opp armene og levere. Det minste bør være å gi alt.
Det er jo voldsomt sprik fra Bielsa til Big Sam. Men på ingen måte noe stor forskjell fra Big Sam til Gracia og spesielt Marsch.

Blank_File

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #21 på: Mai 03, 2023, 20:51:50 »
Jeg tenker mest på hvor vi går etter dette. Uansett divisjon. Jeg har lyst på høyt press igjen. Kan ikke skjønne hva slags kapasitet vi skal kunne få fatt som skal få dette på rett kjøl igjen.

GeirO

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #22 på: Mai 03, 2023, 21:11:08 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
MOT

Lucas the Kop Cat

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #23 på: Mai 03, 2023, 21:12:36 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
Hva vet du om hvilke betingelser Sam satte? Blir litt dumt å beskylde klubben for å sløse på ren gjetning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GeirO

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #24 på: Mai 03, 2023, 21:17:16 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
Hva vet du om hvilke betingelser Sam satte? Blir litt dumt å beskylde klubben for å sløse på ren gjetning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Tja, kan godt sette et spørsmålstegn bak tallet. Jeg har ikke peiling, men ser Dennis nevner det og har lest det et sted til. Ikke vet jeg. Men ganske sikker på at Sam ikke hadde behøvd så mye penger for å få pensjonistdrømmen i oppfyllelse.

Lurer også hvor mye etterlønn vi betaler Marsch, Gracia og kanskje Bielsa. Må jo gå ut en del penger denne sesongen. (har ikke nevnt Augustin ennå...).
MOT

Dennis

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #25 på: Mai 03, 2023, 21:22:37 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
Hva vet du om hvilke betingelser Sam satte? Blir litt dumt å beskylde klubben for å sløse på ren gjetning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Tja, kan godt sette et spørsmålstegn bak tallet. Jeg har ikke peiling, men ser Dennis nevner det og har lest det et sted til. Ikke vet jeg. Men ganske sikker på at Sam ikke hadde behøvd så mye penger for å få pensjonistdrømmen i oppfyllelse.

Lurer også hvor mye etterlønn vi betaler Marsch, Gracia og kanskje Bielsa. Må jo gå ut en del penger denne sesongen. (har ikke nevnt Augustin ennå...).

Det er ikke bekreftet, men har sett 3 millioner pund nevnt rundt flere steder i dag. Simon Jordan er en frittalende fyr, men har også erfaring fra slike ting fra tiden i Crystal Palace. Det er en stund siden og sikkert helt andre summer, men han har vel godt grunnlag for å vurdere slik. Han mente det helt sikkert vil være en sum mellom 1 og 3 millioner pund, antakelig nærmere 3. Sikkert derfra denne summen som svirrer rundt kommer. Nøyaktig beløp vil vi nok aldri vite. Kanskje det er mer? Kanskje det er vesentlig mindre.

Går ut fra at grunnlønna, altså den garanterte lønna om redningsaksjonen ikke går bra, er noe helt annet enn bonusen. Jeg støtter meg på hva eks Jordan sier er vanlig kutyme i slike situasjoner.

UANSETT: Jeg ser ikke på dette som sløsing - overhodet. Dersom dette er en bonus på overlevelse, vil 3 millioner (eventuelt) være en dråpe i havet for både klubbens omsetning og for Radrizzani. 3 millioner pund opp mot 100 til 200 millioner pund i fortjeneste på aksjer i PL, kontra Ch.

Det vil i så måte være de best anvendte pengene som er gjort i den klubben siden kontrakten(e) til Marcelo Bielsa.



« Siste redigering: Mai 03, 2023, 21:26:32 av Dennis »
Marching on together!

GeirO

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #26 på: Mai 03, 2023, 21:48:24 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
Hva vet du om hvilke betingelser Sam satte? Blir litt dumt å beskylde klubben for å sløse på ren gjetning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Tja, kan godt sette et spørsmålstegn bak tallet. Jeg har ikke peiling, men ser Dennis nevner det og har lest det et sted til. Ikke vet jeg. Men ganske sikker på at Sam ikke hadde behøvd så mye penger for å få pensjonistdrømmen i oppfyllelse.

Lurer også hvor mye etterlønn vi betaler Marsch, Gracia og kanskje Bielsa. Må jo gå ut en del penger denne sesongen. (har ikke nevnt Augustin ennå...).

Det er ikke bekreftet, men har sett 3 millioner pund nevnt rundt flere steder i dag. Simon Jordan er en frittalende fyr, men har også erfaring fra slike ting fra tiden i Crystal Palace. Det er en stund siden og sikkert helt andre summer, men han har vel godt grunnlag for å vurdere slik. Han mente det helt sikkert vil være en sum mellom 1 og 3 millioner pund, antakelig nærmere 3. Sikkert derfra denne summen som svirrer rundt kommer. Nøyaktig beløp vil vi nok aldri vite. Kanskje det er mer? Kanskje det er vesentlig mindre.

Går ut fra at grunnlønna, altså den garanterte lønna om redningsaksjonen ikke går bra, er noe helt annet enn bonusen. Jeg støtter meg på hva eks Jordan sier er vanlig kutyme i slike situasjoner.

UANSETT: Jeg ser ikke på dette som sløsing - overhodet. Dersom dette er en bonus på overlevelse, vil 3 millioner (eventuelt) være en dråpe i havet for både klubbens omsetning og for Radrizzani. 3 millioner pund opp mot 100 til 200 millioner pund i fortjeneste på aksjer i PL, kontra Ch.

Det vil i så måte være de best anvendte pengene som er gjort i den klubben siden kontrakten(e) til Marcelo Bielsa.
Uansett er jo dette verdens mest hypotetiske penger. Det er vel ingen som tror vi overlever nå?
MOT

Dennis

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #27 på: Mai 03, 2023, 22:00:21 »
Så Sam får 35 millioner for å overleve med Leeds.
Er helt sikker på at gamle, arbeidsledige Sam hadde takket JAAA til jobben med 10 mill. som lønn/bonus.
Betyr vel da at Leeda har kastet bort nye 25 millioner.....ja,ja, ikke mine penger heldigvis.
Hva vet du om hvilke betingelser Sam satte? Blir litt dumt å beskylde klubben for å sløse på ren gjetning.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Tja, kan godt sette et spørsmålstegn bak tallet. Jeg har ikke peiling, men ser Dennis nevner det og har lest det et sted til. Ikke vet jeg. Men ganske sikker på at Sam ikke hadde behøvd så mye penger for å få pensjonistdrømmen i oppfyllelse.

Lurer også hvor mye etterlønn vi betaler Marsch, Gracia og kanskje Bielsa. Må jo gå ut en del penger denne sesongen. (har ikke nevnt Augustin ennå...).

Det er ikke bekreftet, men har sett 3 millioner pund nevnt rundt flere steder i dag. Simon Jordan er en frittalende fyr, men har også erfaring fra slike ting fra tiden i Crystal Palace. Det er en stund siden og sikkert helt andre summer, men han har vel godt grunnlag for å vurdere slik. Han mente det helt sikkert vil være en sum mellom 1 og 3 millioner pund, antakelig nærmere 3. Sikkert derfra denne summen som svirrer rundt kommer. Nøyaktig beløp vil vi nok aldri vite. Kanskje det er mer? Kanskje det er vesentlig mindre.

Går ut fra at grunnlønna, altså den garanterte lønna om redningsaksjonen ikke går bra, er noe helt annet enn bonusen. Jeg støtter meg på hva eks Jordan sier er vanlig kutyme i slike situasjoner.

UANSETT: Jeg ser ikke på dette som sløsing - overhodet. Dersom dette er en bonus på overlevelse, vil 3 millioner (eventuelt) være en dråpe i havet for både klubbens omsetning og for Radrizzani. 3 millioner pund opp mot 100 til 200 millioner pund i fortjeneste på aksjer i PL, kontra Ch.

Det vil i så måte være de best anvendte pengene som er gjort i den klubben siden kontrakten(e) til Marcelo Bielsa.
Uansett er jo dette verdens mest hypotetiske penger. Det er vel ingen som tror vi overlever nå?

Sjansen er vel neppe stor, nei, men Sam får vel langt mindre utbetalt da også. Jeg vet jo ikke det heller, men noe annet ville vært merkelig.

Om det er 1 eller 3 millioner ved overlevelse, så er bonusen verdt det om han klarer det.

Jeg har ikke store trua, men det virket helt dødt med Gracia så man kan like godt gjøre noe.
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #28 på: Mai 03, 2023, 22:28:04 »
Kinnear har sikkert orkestrert dette her.
Tok ikke lang tid før denne dukket opp idag: "Da en klubb som Leeds med den størrelsen kom på banen var det umulig å si nei.."
Holder han oss så er jo det en meget sterk prestasjon. Hadde ikke blitt overrasket om det hadde vanket en ny avtale i sommer hvis det skjer. Han lot det spørsmålet henge litt under pressekonferansen idag?
Verste som skjer er at vi faller tilbake til der det virker som vi trives best (nemlig CC) og Big Sam kan handle inn enda mer dyr vin for late dager til feriehuset sitt i Spania, samt gjøre noen opptredener på podcaster og som trekkplaster på benken under Soccer Aid.

Man vet aldri med denne klubben. Så står vi der med 7 poeng og fornyet kontrakt og pre-season starter med Big Sam. Hadde virkelig ikke forundret meg.
Må jo være eneste fotballfaglige alibiet som er igjen på bruket nå Big Sam. Synes jeg leste at det var 2 til i teamet til Orta som også dro.

21 mai står vi på 34 poeng. Et sjanseløst Spurs venter i siste. Tenk hvis vi klarer å begrense tapet mot City borte og vi holder oss oppe på målforskjell.
En gammel sirkushest som kjenner lukten av sagmugg...
For en vår det blir!


Blank_File

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #29 på: Mai 03, 2023, 22:52:07 »
En ting skal jeg gi Big Sam. Det var en fin pressekonferanse og han er det første "store" navnet vi har hentet inn siden Bielsa. Kanskje tåler han presset bedre enn de fleste? Selvsagt ikke så mye å tape. Han pekte ut midtbanens manglende evne til å beskytte de 4 bak seg, og at det var en slags nøkkel. Det gir meg egentlig ikke særlig mye håp, da vi ikke har midtbanespillere som mestrer den rollen i stallen i dag. Kjenner jeg er sabla spent på hvem han stiller med på lørdag.