Skrevet av Emne: Ex manager: Sam Allardyce  (Lest 4821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #30 på: Mai 04, 2023, 07:21:54 »
En ting skal jeg gi Big Sam. Det var en fin pressekonferanse og han er det første "store" navnet vi har hentet inn siden Bielsa. Kanskje tåler han presset bedre enn de fleste? Selvsagt ikke så mye å tape. Han pekte ut midtbanens manglende evne til å beskytte de 4 bak seg, og at det var en slags nøkkel. Det gir meg egentlig ikke særlig mye håp, da vi ikke har midtbanespillere som mestrer den rollen i stallen i dag. Kjenner jeg er sabla spent på hvem han stiller med på lørdag.

Venter også spent på hva han vil gjøre med midtbanen.  Etter at Adams måtte legge inn håndkleet virker det som vi ikke har noen midtbane lengre.  Håper han kan få McKennie skikkelig igang, samtidig flytte en av stopperne opp som et ekstra ledd på midten.  Da er vel Wøber den første man tenker på?  Om to dager vet vi mer hva planen hans videre er.  Uansett må han få tilbake fighterviljen i laget.  Den er omtrent helt forsvunnet.  Som Fjørtoft sa det i pausen under et av de siste oppgjørene våres: "What a toothless bunch. This is Leeds! This is Johnny Giles, Billy Bremner, David Batty, Eirik Bakke! This is f**king  Dirty Leeds!
Medlem 94237

SupALeedS

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #31 på: Mai 04, 2023, 08:40:35 »
Godt han ser at Roca og Mckennie komboen ikke fungerer. Jeg stemmer for å sette Koch opp som defensivt anker, også flytte Wøber inn som stopper. Kanskje vi mønstrer en femmer bak, noe West Ham forsøkte i går, uten hell får man si.

City matchen må vi glemme, den skal City vinne 10 av 10 ganger. Vi må heller ha fokus på å lage trøbbel for Newcastle, West Ham og Spurs. Jeg tror vi har muligheter på poeng i dem 3 siste kampene. Så er spørsmålet hva de andre lagene finner på .

Tror faktisk Forest slår B`mouth som er på sikker plass nå. Derfor tror jeg vi må minimum ha 4 poeng for overlevelse. En seier og en uavgjort på de 4 siste kampene. Det kan være nok. Blir uhyre spennende.

Leeds
:

City Borte  0 poeng
Newcastle Hjemme 1 poeng
West Ham Borte    1 poeng
Spurs Hjemme  3 poeng


Forest:

Bournemouth hjemme ( 3 poeng)
Arsenal borte  ( 0 Poeng)
Chelsea borte  ( 0 poeng)
Palace borte   ( 0 poeng)


Everton:


Brighton Borte   0 Poeng
Wolves Borte     1 poeng
City Hjemme     0 Poeng
Bournemoth hjemme 3 poeng


Leicester:


Fulham Borte   1 Poeng
Newcastle Borte  0 poeng
Liverpool Hjemme 0 poeng
West Ham Hjemme 3 poeng


Southampton:


Forest Hjemme  3 poeng
Brighton Borte 0 poeng
Fulham Hjemme 1 Poeng
Liverpool Hjemme 0 poeng

Alex

Sydhagen

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #32 på: Mai 04, 2023, 09:08:46 »
Tipper Wøber på midtbanen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #33 på: Mai 04, 2023, 09:10:35 »
McKennie, Wøber, Roca og Jack i en firer på midten. Muligens Greenwood inn for McKennie.
4-4-2


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #34 på: Mai 04, 2023, 09:18:43 »
En ting skal jeg gi Big Sam. Det var en fin pressekonferanse og han er det første "store" navnet vi har hentet inn siden Bielsa. Kanskje tåler han presset bedre enn de fleste? Selvsagt ikke så mye å tape. Han pekte ut midtbanens manglende evne til å beskytte de 4 bak seg, og at det var en slags nøkkel. Det gir meg egentlig ikke særlig mye håp, da vi ikke har midtbanespillere som mestrer den rollen i stallen i dag. Kjenner jeg er sabla spent på hvem han stiller med på lørdag.

Det er fullt mulig at de på midten hever spillet sitt nå som problemet har blitt adressert. De på midten ruser og er all over the place. Dette har jeg påpekt med Adams også, men han har såpass bra frekvens at vi ikke blir straffet like ofte.  Dette har vi sett under både Jesse og Gracia. Det er en grunn til at gode fotballspillere ser fullstendig sjanseløse ut. Måten de på midten spiller gjør forsvaret ekstra sårbare og tvinger de til å måtte ta håpløse valg, som igjen gir minimal trygghet til han bakerst. Når han bakerst da klapper sammen blir de i forsvar enda mer desperate og gjør håpløse valg og som gjør at de på midten ruser og blir overspilt mer enn noen gang før. Dette ser vi i kamp etter kamp. Definisjonen på en ond sirkel!

At Big Sam adresserer dette så klart og tydelig med en gang er knall.

Med McKennie sin hodestyrke og en tightere struktur og et system som ikke tømmer spillerne for unødvendige krefter så skal du ikke se bort fra at McKennie fort kan bli en viktig mann mot slutten.

Angående kampen på lørdag er jeg usikker på hva jeg ønsker av lag. Bør spillere med slitasje og skavanker hvile til de siste tre kampene og heller bare drille de andre til å parkere bussen og gå all inn på noen kontringer. Satse på at Rutter og Summerville kan få til noe med sin fart.

Blir spennende dette. Hadde gitt opp sesongen. Nå har det blitt blåst liv i både tro, håp og kjærligheten igjen - Det er positivt.

Håper dette laget mot City

Robles - Kan spare Meslier denne kampen. Kan fort bli mange nye baklengs.

Ayling, Koch,Wøber,Cooper, Strujik
Rasmus,Forshaw,Greenwood,Firpo
Rutter

0-1 - Rutter  8) ;)
« Siste redigering: Mai 04, 2023, 09:23:51 av Eriksen55 »

Forever Whites

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #35 på: Mai 04, 2023, 11:09:19 »



Håper dette laget mot City

Robles - Kan spare Meslier denne kampen. Kan fort bli mange nye baklengs.

Ayling, Koch,Wøber,Cooper, Strujik
Rasmus,Forshaw,Greenwood,Firpo
Rutter

0-1 - Rutter  8) ;)

Hvis det laguttaket der, og ikke minst utfallet av kampen blir som dette.  Da vil det overskygge alt Haaland har gjort i PL hittil i sesongen!  8)
Medlem 94237

Cherry

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #36 på: Mai 04, 2023, 11:51:52 »
En ting skal jeg gi Big Sam. Det var en fin pressekonferanse og han er det første "store" navnet vi har hentet inn siden Bielsa. Kanskje tåler han presset bedre enn de fleste? Selvsagt ikke så mye å tape. Han pekte ut midtbanens manglende evne til å beskytte de 4 bak seg, og at det var en slags nøkkel. Det gir meg egentlig ikke særlig mye håp, da vi ikke har midtbanespillere som mestrer den rollen i stallen i dag. Kjenner jeg er sabla spent på hvem han stiller med på lørdag.

Det er fullt mulig at de på midten hever spillet sitt nå som problemet har blitt adressert. De på midten ruser og er all over the place. Dette har jeg påpekt med Adams også, men han har såpass bra frekvens at vi ikke blir straffet like ofte.  Dette har vi sett under både Jesse og Gracia. Det er en grunn til at gode fotballspillere ser fullstendig sjanseløse ut. Måten de på midten spiller gjør forsvaret ekstra sårbare og tvinger de til å måtte ta håpløse valg, som igjen gir minimal trygghet til han bakerst. Når han bakerst da klapper sammen blir de i forsvar enda mer desperate og gjør håpløse valg og som gjør at de på midten ruser og blir overspilt mer enn noen gang før. Dette ser vi i kamp etter kamp. Definisjonen på en ond sirkel!

At Big Sam adresserer dette så klart og tydelig med en gang er knall.

Med McKennie sin hodestyrke og en tightere struktur og et system som ikke tømmer spillerne for unødvendige krefter så skal du ikke se bort fra at McKennie fort kan bli en viktig mann mot slutten.

Angående kampen på lørdag er jeg usikker på hva jeg ønsker av lag. Bør spillere med slitasje og skavanker hvile til de siste tre kampene og heller bare drille de andre til å parkere bussen og gå all inn på noen kontringer. Satse på at Rutter og Summerville kan få til noe med sin fart.

Blir spennende dette. Hadde gitt opp sesongen. Nå har det blitt blåst liv i både tro, håp og kjærligheten igjen - Det er positivt.

Håper dette laget mot City

Robles - Kan spare Meslier denne kampen. Kan fort bli mange nye baklengs.

Ayling, Koch,Wøber,Cooper, Strujik
Rasmus,Forshaw,Greenwood,Firpo
Rutter

0-1 - Rutter  8) ;)

he, he...kongelag og resultat! ;D
Tro og håp kan ingen ta fra oss!
 

Tom

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #37 på: Mai 04, 2023, 12:36:54 »
"Forest:

Bournemouth hjemme ( 3 poeng)
Arsenal borte  ( 0 Poeng)
Chelsea borte  ( 0 poeng)
Palace borte   ( 0 poeng)"

Forest møter Southampton hjemme (ikke Bmouth), tror fort Soton kan vinne denne. Er vel absolutt siste sjanse for å holde plassen.

Arsenal er hjemme, ikke borte.

Forøvrig håper jeg dine tips går inn:) Er mest tvilsom til hvordan Leeds skal klare å ta poeng i de tre siste kampene.





« Siste redigering: Mai 04, 2023, 12:40:18 av Tom »
 

Sydhagen

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #38 på: Mai 04, 2023, 12:41:04 »
City - Leeds  0 poeng
Leeds - Magpies  1 poeng
WH - Leeds 1 poeng
Leeds - Spurs 3 poeng

5 poeng - holder det?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #39 på: Mai 04, 2023, 13:06:43 »
City - Leeds  0 poeng
Leeds - Magpies  1 poeng
WH - Leeds 1 poeng
Leeds - Spurs 3 poeng

5 poeng - holder det?

Jepp.
 

Cherry

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #40 på: Mai 04, 2023, 13:56:29 »
City - Leeds  0 poeng
Leeds - Magpies  1 poeng
WH - Leeds 1 poeng
Leeds - Spurs 3 poeng

5 poeng - holder det?

Jepp.

Tar gjerne de 3 "allerede" mot Hammers, slik at vi ikke MÅ ha 1 poeng i siste kamp.......MEN...vi er jo Leeds ::)
 

Dennis

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #41 på: Mai 04, 2023, 14:01:57 »
City - Leeds  0 poeng
Leeds - Magpies  1 poeng
WH - Leeds 1 poeng
Leeds - Spurs 3 poeng

5 poeng - holder det?

Jepp.

Tar gjerne de 3 "allerede" mot Hammers, slik at vi ikke MÅ ha 1 poeng i siste kamp.......MEN...vi er jo Leeds ::)

Hammers har Scum hjemme, så Brentford borte før Leeds gjester London. I tillegg er det dobbeltkamp mot AZ i Europa.

Hadde de kunnet slå enten Manchester United eller Brentford, kan de være sikre før Leeds kommer på besøk. Da tror jeg sjansen hadde vært stor for et redusert / ikke topp motivert West Ham-lag som kanskje også skal spille finale i Conf League.

Det er veldig sannsynlig at WH er fullt med i nedrykkskampen da vi kommer. De avslutter også borte mot Leicester, så hjemme mot Leeds kan være en nøkkelkamp på alle måter.

Marching on together!

HåvardK

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #42 på: Mai 04, 2023, 15:43:13 »
Ser ut som om de fleste regner med tre poeng mot Spurs. Hva som skulle tilsi det er en gåte for meg.

GeirO

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #43 på: Mai 04, 2023, 16:04:09 »
Ser ut som om de fleste regner med tre poeng mot Spurs. Hva som skulle tilsi det er en gåte for meg.
Tror du er inne på noe, mitt tips:

Leeds (dårligste versjon) - Spurs (dårligste versjon): Tips: Borteseier.
MOT

Hallgeir *

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #44 på: Mai 04, 2023, 16:17:44 »
Synes Forest blir undervurdert av flere.

De møter Chelsea borte, et lag som er helt ute av det. Kan fort bli seier i den kampen. Poeng mot Palace i siste kamp kan det også bli.

Jeg blir slett ikke overrasket dersom Forest holder seg i PL.

Nå sklir vi kraftig ut i denne tråden også.  :o
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #45 på: Mai 04, 2023, 16:26:35 »
Ser ut som om de fleste regner med tre poeng mot Spurs. Hva som skulle tilsi det er en gåte for meg.
Tror du er inne på noe, mitt tips:

Leeds (dårligste versjon) - Spurs (dårligste versjon): Tips: Borteseier.

Leeds med ny guts - Spurs i oppløsning: Tips: Hjemmeseier

morten1966

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #46 på: Mai 04, 2023, 16:39:58 »
fire cupfinaler sier noen....Leeds å cup er ingen god kombo...vi rykker ned !! Håper jeg tar feil men så flaks har vi ikke en gang til.

Josch

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #47 på: Mai 04, 2023, 19:46:17 »
Soton tok poeng mot Spurs, B'mouth slo Spurs  Da bør Leeds klare det samme. Sannsynligvis tar Spurs lite poeng før de møter Leeds , for de har svært vanskelig motstand i neste tre kamper. De kan være uten e-cup sjanser før kamp 28. mai.

De kan være umotivert og Leeds vinner.
Eller:
De kan være motivert fordi det er siste kamp og vil avslutte på et verdig sett, med ny trener på tribunen.

stian

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #48 på: Mai 04, 2023, 20:03:58 »
Trodde aldri jeg skulle skrive i en forumtråd om Big Sam som ny manager i Leeds. Har liten tro på denne panikkhandlingen, selv om noe måtte gjøres (igjen).

Men hva kan tale for Big Sam? Han kjenner i alle fall engelsk fotball, og er også av den litt gamle skolen. Han er nok en jævel i garderoben som kan skremme inn litt større innsats blant spillerne. I en lang periode har det sett ut som de har gitt opp, og heller ikke skammer seg noe særlig over det. Det er nesten så Big Sam/Radrizanni bør minne om noen lange kontrakter og at ALLE spillerne kan se for seg neste sesong i Championship hvis det blir nedrykk. Det er i alle fall ingen som bør slippe unna med noen som helst tanke om at det ikke trenger å bety noe for dem personlig å rykke ned. 

Big Sam er kjent for solid organisering og er en ekspert på å unngå nedrykk. Er det noe vi kan trenge, så er det de to punktene på CV'en. Men hvor mye kan man gjøre på noen få dager og uker?? Og har han spillermateriellet på midten til å stramme opp på den måten han ønsker? Spørs om vi ikke får se en Forshaw i den klassiske terrier-rollen, fram til han blir skadet igjen.

Langpasninger er han heller ikke fremmed for, men hvem skal vi i så fall slå opp på? Bamford har noen av ferdighetene, men er ikke noen klassisk target-spiss og er stort sett skadet. Det florerer heller ikke av silkeføtter i forsvarsfireren.

I sum: Klubben var neppe i stand til å trylle frem noen bedre kandidat i den situasjonen vi står i. Litt flaks i et par kamper kan utgjøre et hav av forskjell, men jeg frykter at det er en særdeles vanskelig oppgave å snu dette. Hvis Big Sam klarer å berge stumpene skal jeg hylle ham herfra til evigheten, men jeg kan ikke fatte og begripe at dette skal være den nye, varige Leeds-manageren.

Fantasyland

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #49 på: Mai 05, 2023, 08:50:41 »
Sami Mokbel
@SamiMokbel81_DM
Details of Sam Allardyce’s first 48 hours at Leeds:
⚪️Twelve hour days
🟡 Motivational speeches
⚪️ Allardyce leading defensive sessions/Robinson taking attackers
🟡 Keane’s rush from Dublin
⚪️ Focus on analytics and psychology

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12048071/Leeds-United-Sam-Allardyces-reign-begins-focus-motivation-passion-defending.html

Joe Jordan

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #50 på: Mai 05, 2023, 10:35:14 »
City - Leeds  0 poeng
Leeds - Magpies  1 poeng
WH - Leeds 1 poeng
Leeds - Spurs 3 poeng

5 poeng - holder det?

Skulle gjerne hatt samme positive tankegang. For meg er 5 poeng ren utopi. Selv 1 poeng mot WH og 1 poeng mot Spurs virker urealistisk. Tror også de andre lagene rundt oss tar flere poeng enn det vi håper på. 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Fido

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #51 på: Mai 05, 2023, 10:59:00 »
Jeg har opplevd mye siden 1970, men den følelsen i dag er helt ny.
VG siterer vår nye manager, og jeg føler meg flau over at "alle" nå får med seg at han har tatt over vår klubb.
Kunne han ikke holdt litt lavere profil, liksom?

Dennis

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #52 på: Mai 05, 2023, 11:20:34 »
Ser ut som om de fleste regner med tre poeng mot Spurs. Hva som skulle tilsi det er en gåte for meg.

Spiller for spiller er det natt og dag, selvsagt. Håper ligger jo i at Spurs er litt Chelsea light; ferdig med sesongen, masse som må ryddes opp i og en ny sommer hvor fremtiden til Kane og ny trener blir avgjørende for klubben på kort og medium sikt. Om de er "på stranda" når de gjester Elland Road, så kan det gi oss en bedre sjanse til poeng enn eksempelvis West Ham som gjester Leicester.

Så er det noen som har påpekt at det hadde vært helt sikre tre poeng om Spurs måtte vinne for å klare CL, ettersom det er en klubb som "alltid" snubler når det gjelder. ;D

Vi knuste jo Spurs når de var i samme situasjon og med Ryan Mason som trener for to år siden, men da var vår trener Bielsa, Leeds hadde et bedre sammensydd lag og var ikke truet med nedrykk. Måtte det skje i år igjen.
Marching on together!

Cherry

 

Sydhagen

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #54 på: Mai 05, 2023, 12:41:52 »
Big Sam gjør de rette trekkene i starten ivertfall.
Går hardt ut i intervjuene og tar vekk fokuset på spillerne og stiller seg selv i skuddlinjen.
Virker og som at fokuset er å få på plass hodet til spillerne og skjoldet foran forsvaret. Alle forsvarsspillere i verden ser hjelpesløse ut om resten av laget ikke gjør jobben sin.

Så får vi se om det fungerer i praksis, etter City. City kan vi bare glemme.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Pettersen97

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #55 på: Mai 13, 2023, 16:48:34 »
Etter to kamper mot tøff motstand (Man C og Newcastle) så kan man jo lure på hvor Leeds hadde vært på tabellen om Big Sam kom inn da Javi Gracia tok over. Mye som har gådd i nedoverbakke denne sesongen.
The Mighty Whites

Forever Whites

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #56 på: Mai 13, 2023, 16:54:21 »
Etter to kamper mot tøff motstand (Man C og Newcastle) så kan man jo lure på hvor Leeds hadde vært på tabellen om Big Sam kom inn da Javi Gracia tok over. Mye som har gådd i nedoverbakke denne sesongen.

Jeg lurer på hva som skjedde i kampen mot Crystal Palace.  Gracia gjorde det bra frem til da, så raknet plutselig alt.
Medlem 94237

Pettersen97

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #57 på: Mai 13, 2023, 16:59:02 »
Etter to kamper mot tøff motstand (Man C og Newcastle) så kan man jo lure på hvor Leeds hadde vært på tabellen om Big Sam kom inn da Javi Gracia tok over. Mye som har gådd i nedoverbakke denne sesongen.

Jeg lurer på hva som skjedde i kampen mot Crystal Palace.  Gracia gjorde det bra frem til da, så raknet plutselig alt.

Har sakt det før. Presset og forventningene som er på en Leeds manager, klarer ikke alle å takle/ håndtere. Må være en head coach med ryggrad og bein i nesa som styrer skuta. Hvis ikke river fansen og klubben «styrmannen» i fillebiter.
The Mighty Whites

Hallgeir *

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #58 på: Mai 13, 2023, 21:51:57 »
Etter to kamper mot tøff motstand (Man C og Newcastle) så kan man jo lure på hvor Leeds hadde vært på tabellen om Big Sam kom inn da Javi Gracia tok over. Mye som har gådd i nedoverbakke denne sesongen.

Godt spørsmål.

At det har skjedd noe positivt, er vel soleklart. Har sett kommentarer fra folk som er tett på klubben, som hevder at Allardyce har vært "enorm" i garderoben. Han prøver å vektlegge det som er essensielt, de tingene som betyr noe når man prøver å overleve i divisjonen.

Big Sam har fått mye kritikk for å satse på "steinalderfotball", men jeg har bare positive erfaringer med det han har tilført klubben så langt.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sv: Ny manager: Sam Allardyce
« Svar #59 på: Mai 21, 2023, 13:39:56 »
Jeg håper at om ei uke er Big Sam en av de mangerene i verden som sitter igjen med mest penger pr.kamp.
At vi kan si £1mill pr kamp. Men det var f..n meg verdt det :-)