Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 38001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #90 på: August 02, 2023, 20:51:01 »
Med all usikkerheten angående hvem som blir i klubben, og hvem vi evt. får inn, er vel 3. plass-tipset ganske så optimistisk. Det betyr at Leicester og Soton tippes på direkte opprykk. Selv tror jeg Leicester vinner og Soton blir nr. 2.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #91 på: August 02, 2023, 22:16:15 »
Med all usikkerheten angående hvem som blir i klubben, og hvem vi evt. får inn, er vel 3. plass-tipset ganske så optimistisk. Det betyr at Leicester og Soton tippes på direkte opprykk. Selv tror jeg Leicester vinner og Soton blir nr. 2.

Tror Soton tar en Stoke og må belage seg på en periode på lavere nivå.

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #92 på: August 03, 2023, 19:38:10 »
London-møter:
QPR, Millwall, Watford.

Lokaloppgjør:
Huddersfield, Sheff W, Hull

Wales:
Cardiff, Swansea

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #93 på: August 03, 2023, 20:57:40 »
London-møter:
QPR, Millwall, Watford.

Lokaloppgjør:
Huddersfield, Sheff W, Hull

Wales:
Cardiff, Swansea

Glimrende startet oppdeling.
Middlesbrough kan alltids inkluderes i Yorkshire, det handler om hvilken tidsperiode bakover i tid man regner fra :D

Tar du med langveisturene til Wales må sørkysten med Plymouth, Bristol og Southampton også regnes med.
How far is it from Plymouth to Leeds? It will take approximately 05 hours 34 minutes to cover the distance
How far is it from Bristol to Leeds? It will take approximately 03 hours 24 minutes to cover the distance
How far is it from Southampton to Leeds? It will take approximately 04 hours 07 minutes to cover the distance
How far is it from Cardiff to Leeds? It will take approximately 04 hours 32 minutes to cover the distance
How far is it from Swansea to Leeds? It will take approximately 04 hours 23 minutes to cover the distance

Og skal man humpe på en supporterbuss tar det desto lenger tid, ikke minst mht alle pit stop :D




Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #94 på: August 04, 2023, 11:18:20 »
Det er jo smått utrolig at vi ikke har hentet en nr 9, 10 og v.back. Men det er mulig ledelsen i Leeds ikke er klar over at disse posisjonene finnes på fotballbanen. Det har vel gått en del vinduer uten at vi har styrket disse posisjonene.

Best case denne sesongen har vi med en Bamford (skadefri og 20 mål), Harrisson, Sinisterra, Gnonto, Adams. Rutter og summerville briljerer. Byram viser seg å være god nok på v.back, og Cooper/Ayling limer sammen et forsvar.

Worst case er salg av Adams, Harrisson, Gnonto og Cooper(!!). Bamford er som vanlig skadet. Rutter viser seg å være en flopp, Dan James legger 99% av innleggene bak mål osv.

Best case er opprykks kandidat, Worst case kommer til å slite big time!!
"Who needs Cantona??"

GeirO

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #95 på: August 04, 2023, 14:48:29 »
Sesongstart i Championship i dag og vi starter om to dager. Mange lurer fælt på hvordan dette skal gå, også jeg. Laget fungerte svært dårlig det meste av fjorårets sesong og siste fjerdedelen var katastrofe, med to poeng på siste ni kamper. Husker bare to store oppturer, da vi knuste Chelsea og da vi slo Liverpool på Anfield, en seier som smakte uendelig godt!

Hvis vi skal oppnå direkte opprykk denne sesongen, så må laget være bedre enn siste sesong. Jeg tror det er vanskeligere å komme på topp to i Cship enn å unngå å rykke ned.

Er vi så bedre enn sist sesong? Vanskelig å si, men jeg prøver meg med en gjennomgang av det laget vi har nå, sammenlignet med laget vi hadde sist sesong. Og om vi er styrket eller fremstår svakere enn sist sesong.

Manager: Daniel Farke. Her er vi styrket. Bedre enn Marsch og den kaotiske mangerrekka etter at Jesse fikk sparken. Eneste minus er at Farke ikke får det til i sin første sesong i en klubb. 14. plass med Norwich og 10. plass med Borussia. Status: Styrket.

Keeper: Robles ut, Darlow inn. Ingen signifikant kvalitetsforskjell i mine øyne. Hvis Meslier selges er vi svekket. Synes synd på Klaesson som nå er tredjekeeper i Cship. Da er det bedre å være førstekeeper i Vålenga, tross alt. Han bør skifte klubb grunnet null tillit i Leeds. Status: Uendret.

Vingbacker: På høyrebacken har Rasmus K. (Roma&Danmark) blitt erstattet med Drameh. I mine øyne en liten svekkelse (har ennå ikke sett Drameh imponere i Leedsdrakta, men det kommer nok). Men hvis vi tar med at vi har større bredde fordi Shackleton kan spille høyreback, kan jeg være snill og si uendret kvalitet. På venstrebacken kjørte vi Struijk/Firpo sist sesong. Ser ut til å gå mot Firpo/Byram/Hjelde i år (og evt. Struijk/ Dallas). Later ikke til at vi kjøper ny venstreback, så da blir det uendret kvalitet her. Status: Uendret.

Midtstoppere: Koch, Wøber og Llorente ut, Cresswell inn. Synes Koch/Wøber stort sett gjorde det bra sist sesong og er nok en bedre midtstopper enn Cresswell pr. dags dato. Vi står igjen med Cresswell/ Struijk/Cooper (hvis han sier nei til Saudi). Vi kjøper nok inn en ny midtstopper (høyt prioritert), men av de navnene jeg har sett er det unge (uerfarne) det er snakk om, som ikke er bedre enn Wøber/Koch. Status: Svakere.

Defensiv midtbane: Roca/Forshaw ut, Ampadu (og Shackleton) inn. Tja, hva skal en si? Strengt tatt har ikke Ampadu vist så mye i sin karrirere hittil, men har spilt meget bra for oss to av tre oppkjøringskamper. Roca er nok rangert mye høyere enn Ampadu i fotballverdenen, men jeg skal vektlegge den gode starten mye og rangerer han likt med Roca (som hadde en grei sesong for oss). Men siden Forshaw forsvant (som var bra da han spilte), havner jeg på status «svakere» her. Rangerer Forshaw som bedre enn Shack. Og hvis Adams forsvinner, er det litt krise, selv om det da vil bli kjøpt inn en erstatter. Status: Svakere.

Offensiv midtbane: Her har det ikke skjedd mye i forhold til sist sesong. Poveda tilbake og Aaronson har forsvunnet, og en hel haug står i fare for å forsvinne. Men tar utgangspunkt i dagens situasjon. Her mangler vi en 10’er a la Pablo H. eller Zidane (!), men disse er vanskelig å finne i markedet. Vi prøver oss fram med Poveda/Summerville/Gnonto/Gelhardt, men tviler på at noen av disse får en stor suksess som 10’er. Status er vel at det ikke er stor forskjell fra i fjor, hvis ikke vi mister masse «stjerner». Status: Uendret.

Spiss: Rodrigo (som spiss) er borte, men Gelhardt tilbake (lånt ut halve sesongen). Som i fjor vil nok Bamford ha sine skadeproblemer, og det er ikke umulig at det kjøpes inn en ren spiss i august. Men vi vil merke at Rodrigo er borte hvis ikke Rutter/Bamford imponerer. Status: Svakere.

Oppsummert: Vi er styrket på managersiden, men noe svakere innenfor lagdelene midtstoppere, defensiv midtbane og spiss. Hvis vi gir manageren et høyt vekttall, kan denne svekkelsen delvis kompenseres med at Farke får inn en bedre defensiv organisering, som vi har sett tendenser til i de siste treningskampene. Men ikke nok til å kompensere for spillerflukten, frykter jeg. Derfor: Total status: Svakere.

Som jeg sa innledningsvis bør laget være styrket i forhold til i fjor for å oppnå direkte opprykk, og jeg ser ikke at laget er det. Tror derfor vi så vidt greier play off, dvs. en 6.plass. Men at det blir bedre neste år…….
MOT

HåvardK

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #96 på: August 04, 2023, 15:05:17 »
Sesongstart i Championship i dag og vi starter om to dager. Mange lurer fælt på hvordan dette skal gå, også jeg. Laget fungerte svært dårlig det meste av fjorårets sesong og siste fjerdedelen var katastrofe, med to poeng på siste ni kamper. Husker bare to store oppturer, da vi knuste Chelsea og da vi slo Liverpool på Anfield, en seier som smakte uendelig godt!

Hvis vi skal oppnå direkte opprykk denne sesongen, så må laget være bedre enn siste sesong. Jeg tror det er vanskeligere å komme på topp to i Cship enn å unngå å rykke ned.

Er vi så bedre enn sist sesong? Vanskelig å si, men jeg prøver meg med en gjennomgang av det laget vi har nå, sammenlignet med laget vi hadde sist sesong. Og om vi er styrket eller fremstår svakere enn sist sesong.

Manager: Daniel Farke. Her er vi styrket. Bedre enn Marsch og den kaotiske mangerrekka etter at Jesse fikk sparken. Eneste minus er at Farke ikke får det til i sin første sesong i en klubb. 14. plass med Norwich og 10. plass med Borussia. Status: Styrket.

Keeper: Robles ut, Darlow inn. Ingen signifikant kvalitetsforskjell i mine øyne. Hvis Meslier selges er vi svekket. Synes synd på Klaesson som nå er tredjekeeper i Cship. Da er det bedre å være førstekeeper i Vålenga, tross alt. Han bør skifte klubb grunnet null tillit i Leeds. Status: Uendret.

Vingbacker: På høyrebacken har Rasmus K. (Roma&Danmark) blitt erstattet med Drameh. I mine øyne en liten svekkelse (har ennå ikke sett Drameh imponere i Leedsdrakta, men det kommer nok). Men hvis vi tar med at vi har større bredde fordi Shackleton kan spille høyreback, kan jeg være snill og si uendret kvalitet. På venstrebacken kjørte vi Struijk/Firpo sist sesong. Ser ut til å gå mot Firpo/Byram/Hjelde i år (og evt. Struijk/ Dallas). Later ikke til at vi kjøper ny venstreback, så da blir det uendret kvalitet her. Status: Uendret.

Midtstoppere: Koch, Wøber og Llorente ut, Cresswell inn. Synes Koch/Wøber stort sett gjorde det bra sist sesong og er nok en bedre midtstopper enn Cresswell pr. dags dato. Vi står igjen med Cresswell/ Struijk/Cooper (hvis han sier nei til Saudi). Vi kjøper nok inn en ny midtstopper (høyt prioritert), men av de navnene jeg har sett er det unge (uerfarne) det er snakk om, som ikke er bedre enn Wøber/Koch. Status: Svakere.

Defensiv midtbane: Roca/Forshaw ut, Ampadu (og Shackleton) inn. Tja, hva skal en si? Strengt tatt har ikke Ampadu vist så mye i sin karrirere hittil, men har spilt meget bra for oss to av tre oppkjøringskamper. Roca er nok rangert mye høyere enn Ampadu i fotballverdenen, men jeg skal vektlegge den gode starten mye og rangerer han likt med Roca (som hadde en grei sesong for oss). Men siden Forshaw forsvant (som var bra da han spilte), havner jeg på status «svakere» her. Rangerer Forshaw som bedre enn Shack. Og hvis Adams forsvinner, er det litt krise, selv om det da vil bli kjøpt inn en erstatter. Status: Svakere.

Offensiv midtbane: Her har det ikke skjedd mye i forhold til sist sesong. Poveda tilbake og Aaronson har forsvunnet, og en hel haug står i fare for å forsvinne. Men tar utgangspunkt i dagens situasjon. Her mangler vi en 10’er a la Pablo H. eller Zidane (!), men disse er vanskelig å finne i markedet. Vi prøver oss fram med Poveda/Summerville/Gnonto/Gelhardt, men tviler på at noen av disse får en stor suksess som 10’er. Status er vel at det ikke er stor forskjell fra i fjor, hvis ikke vi mister masse «stjerner». Status: Uendret.

Spiss: Rodrigo (som spiss) er borte, men Gelhardt tilbake (lånt ut halve sesongen). Som i fjor vil nok Bamford ha sine skadeproblemer, og det er ikke umulig at det kjøpes inn en ren spiss i august. Men vi vil merke at Rodrigo er borte hvis ikke Rutter/Bamford imponerer. Status: Svakere.

Oppsummert: Vi er styrket på managersiden, men noe svakere innenfor lagdelene midtstoppere, defensiv midtbane og spiss. Hvis vi gir manageren et høyt vekttall, kan denne svekkelsen delvis kompenseres med at Farke får inn en bedre defensiv organisering, som vi har sett tendenser til i de siste treningskampene. Men ikke nok til å kompensere for spillerflukten, frykter jeg. Derfor: Total status: Svakere.

Som jeg sa innledningsvis bør laget være styrket i forhold til i fjor for å oppnå direkte opprykk, og jeg ser ikke at laget er det. Tror derfor vi så vidt greier play off, dvs. en 6.plass. Men at det blir bedre neste år…….
OK oppsummering, men skjønner ikke hvorfor du unnlater å nevne Gray og Gyabi på sentral midt. Syns førstnevnte har vist bedre takter enn hv McKennie gjorde for oss, og også Gyabi har vist seg greit fram. Kanskje litt risky å satse så mye på unggutta, men jeg har veldig trua på at Gray får sitt gjennombrudd.
Du overser vel også Harrison, som vel er aktuell på både kant og offensiv midt? Eller regner du med han forsvinner?
Og Joseph har i det minste vist lovende takter som kant/spiss.

Vel er stallen tynn, men jeg velger å tro at vi får inn forsterkninger før 1.september. Og jeg håper inderlig at Cooper blir. Det er essensielt.

GeirO

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #97 på: August 04, 2023, 15:37:14 »
Sesongstart i Championship i dag og vi starter om to dager. Mange lurer fælt på hvordan dette skal gå, også jeg. Laget fungerte svært dårlig det meste av fjorårets sesong og siste fjerdedelen var katastrofe, med to poeng på siste ni kamper. Husker bare to store oppturer, da vi knuste Chelsea og da vi slo Liverpool på Anfield, en seier som smakte uendelig godt!

Hvis vi skal oppnå direkte opprykk denne sesongen, så må laget være bedre enn siste sesong. Jeg tror det er vanskeligere å komme på topp to i Cship enn å unngå å rykke ned.

Er vi så bedre enn sist sesong? Vanskelig å si, men jeg prøver meg med en gjennomgang av det laget vi har nå, sammenlignet med laget vi hadde sist sesong. Og om vi er styrket eller fremstår svakere enn sist sesong.

Manager: Daniel Farke. Her er vi styrket. Bedre enn Marsch og den kaotiske mangerrekka etter at Jesse fikk sparken. Eneste minus er at Farke ikke får det til i sin første sesong i en klubb. 14. plass med Norwich og 10. plass med Borussia. Status: Styrket.

Keeper: Robles ut, Darlow inn. Ingen signifikant kvalitetsforskjell i mine øyne. Hvis Meslier selges er vi svekket. Synes synd på Klaesson som nå er tredjekeeper i Cship. Da er det bedre å være førstekeeper i Vålenga, tross alt. Han bør skifte klubb grunnet null tillit i Leeds. Status: Uendret.

Vingbacker: På høyrebacken har Rasmus K. (Roma&Danmark) blitt erstattet med Drameh. I mine øyne en liten svekkelse (har ennå ikke sett Drameh imponere i Leedsdrakta, men det kommer nok). Men hvis vi tar med at vi har større bredde fordi Shackleton kan spille høyreback, kan jeg være snill og si uendret kvalitet. På venstrebacken kjørte vi Struijk/Firpo sist sesong. Ser ut til å gå mot Firpo/Byram/Hjelde i år (og evt. Struijk/ Dallas). Later ikke til at vi kjøper ny venstreback, så da blir det uendret kvalitet her. Status: Uendret.

Midtstoppere: Koch, Wøber og Llorente ut, Cresswell inn. Synes Koch/Wøber stort sett gjorde det bra sist sesong og er nok en bedre midtstopper enn Cresswell pr. dags dato. Vi står igjen med Cresswell/ Struijk/Cooper (hvis han sier nei til Saudi). Vi kjøper nok inn en ny midtstopper (høyt prioritert), men av de navnene jeg har sett er det unge (uerfarne) det er snakk om, som ikke er bedre enn Wøber/Koch. Status: Svakere.

Defensiv midtbane: Roca/Forshaw ut, Ampadu (og Shackleton) inn. Tja, hva skal en si? Strengt tatt har ikke Ampadu vist så mye i sin karrirere hittil, men har spilt meget bra for oss to av tre oppkjøringskamper. Roca er nok rangert mye høyere enn Ampadu i fotballverdenen, men jeg skal vektlegge den gode starten mye og rangerer han likt med Roca (som hadde en grei sesong for oss). Men siden Forshaw forsvant (som var bra da han spilte), havner jeg på status «svakere» her. Rangerer Forshaw som bedre enn Shack. Og hvis Adams forsvinner, er det litt krise, selv om det da vil bli kjøpt inn en erstatter. Status: Svakere.

Offensiv midtbane: Her har det ikke skjedd mye i forhold til sist sesong. Poveda tilbake og Aaronson har forsvunnet, og en hel haug står i fare for å forsvinne. Men tar utgangspunkt i dagens situasjon. Her mangler vi en 10’er a la Pablo H. eller Zidane (!), men disse er vanskelig å finne i markedet. Vi prøver oss fram med Poveda/Summerville/Gnonto/Gelhardt, men tviler på at noen av disse får en stor suksess som 10’er. Status er vel at det ikke er stor forskjell fra i fjor, hvis ikke vi mister masse «stjerner». Status: Uendret.

Spiss: Rodrigo (som spiss) er borte, men Gelhardt tilbake (lånt ut halve sesongen). Som i fjor vil nok Bamford ha sine skadeproblemer, og det er ikke umulig at det kjøpes inn en ren spiss i august. Men vi vil merke at Rodrigo er borte hvis ikke Rutter/Bamford imponerer. Status: Svakere.

Oppsummert: Vi er styrket på managersiden, men noe svakere innenfor lagdelene midtstoppere, defensiv midtbane og spiss. Hvis vi gir manageren et høyt vekttall, kan denne svekkelsen delvis kompenseres med at Farke får inn en bedre defensiv organisering, som vi har sett tendenser til i de siste treningskampene. Men ikke nok til å kompensere for spillerflukten, frykter jeg. Derfor: Total status: Svakere.

Som jeg sa innledningsvis bør laget være styrket i forhold til i fjor for å oppnå direkte opprykk, og jeg ser ikke at laget er det. Tror derfor vi så vidt greier play off, dvs. en 6.plass. Men at det blir bedre neste år…….
OK oppsummering, men skjønner ikke hvorfor du unnlater å nevne Gray og Gyabi på sentral midt. Syns førstnevnte har vist bedre takter enn hv McKennie gjorde for oss, og også Gyabi har vist seg greit fram. Kanskje litt risky å satse så mye på unggutta, men jeg har veldig trua på at Gray får sitt gjennombrudd.
Du overser vel også Harrison, som vel er aktuell på både kant og offensiv midt? Eller regner du med han forsvinner?
Og Joseph har i det minste vist lovende takter som kant/spiss.

Vel er stallen tynn, men jeg velger å tro at vi får inn forsterkninger før 1.september. Og jeg håper inderlig at Cooper blir. Det er essensielt.
McKennie ut glemte jeg å ta med, uten at han var en åpenbaring sist sesong. Har vel også glemt James inn. Siden vurderingen er basert på endringer siden sist sesong, har jeg ikke nevnt Harrison, Gray og Gyabi noe spesielt, siden de også var med da (men mulig Harrisson også er aktuell som 10'er). Men min sammeligning tar ikke høyde for at gutter som Gray, Gyabi, Joseph og andre har blitt ett år bedre siden sist (får vi håpe). Så den gjengen bidrar til økt kvalitet.

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #98 på: August 04, 2023, 18:47:30 »
Sesongstart i Championship i dag og vi starter om to dager. Mange lurer fælt på hvordan dette skal gå, også jeg. Laget fungerte svært dårlig det meste av fjorårets sesong og siste fjerdedelen var katastrofe, med to poeng på siste ni kamper. Husker bare to store oppturer, da vi knuste Chelsea og da vi slo Liverpool på Anfield, en seier som smakte uendelig godt!

Hvis vi skal oppnå direkte opprykk denne sesongen, så må laget være bedre enn siste sesong. Jeg tror det er vanskeligere å komme på topp to i Cship enn å unngå å rykke ned.

Er vi så bedre enn sist sesong? Vanskelig å si, men jeg prøver meg med en gjennomgang av det laget vi har nå, sammenlignet med laget vi hadde sist sesong. Og om vi er styrket eller fremstår svakere enn sist sesong.

Manager: Daniel Farke. Her er vi styrket. Bedre enn Marsch og den kaotiske mangerrekka etter at Jesse fikk sparken. Eneste minus er at Farke ikke får det til i sin første sesong i en klubb. 14. plass med Norwich og 10. plass med Borussia. Status: Styrket.

Keeper: Robles ut, Darlow inn. Ingen signifikant kvalitetsforskjell i mine øyne. Hvis Meslier selges er vi svekket. Synes synd på Klaesson som nå er tredjekeeper i Cship. Da er det bedre å være førstekeeper i Vålenga, tross alt. Han bør skifte klubb grunnet null tillit i Leeds. Status: Uendret.

Vingbacker: På høyrebacken har Rasmus K. (Roma&Danmark) blitt erstattet med Drameh. I mine øyne en liten svekkelse (har ennå ikke sett Drameh imponere i Leedsdrakta, men det kommer nok). Men hvis vi tar med at vi har større bredde fordi Shackleton kan spille høyreback, kan jeg være snill og si uendret kvalitet. På venstrebacken kjørte vi Struijk/Firpo sist sesong. Ser ut til å gå mot Firpo/Byram/Hjelde i år (og evt. Struijk/ Dallas). Later ikke til at vi kjøper ny venstreback, så da blir det uendret kvalitet her. Status: Uendret.

Midtstoppere: Koch, Wøber og Llorente ut, Cresswell inn. Synes Koch/Wøber stort sett gjorde det bra sist sesong og er nok en bedre midtstopper enn Cresswell pr. dags dato. Vi står igjen med Cresswell/ Struijk/Cooper (hvis han sier nei til Saudi). Vi kjøper nok inn en ny midtstopper (høyt prioritert), men av de navnene jeg har sett er det unge (uerfarne) det er snakk om, som ikke er bedre enn Wøber/Koch. Status: Svakere.

Defensiv midtbane: Roca/Forshaw ut, Ampadu (og Shackleton) inn. Tja, hva skal en si? Strengt tatt har ikke Ampadu vist så mye i sin karrirere hittil, men har spilt meget bra for oss to av tre oppkjøringskamper. Roca er nok rangert mye høyere enn Ampadu i fotballverdenen, men jeg skal vektlegge den gode starten mye og rangerer han likt med Roca (som hadde en grei sesong for oss). Men siden Forshaw forsvant (som var bra da han spilte), havner jeg på status «svakere» her. Rangerer Forshaw som bedre enn Shack. Og hvis Adams forsvinner, er det litt krise, selv om det da vil bli kjøpt inn en erstatter. Status: Svakere.

Offensiv midtbane: Her har det ikke skjedd mye i forhold til sist sesong. Poveda tilbake og Aaronson har forsvunnet, og en hel haug står i fare for å forsvinne. Men tar utgangspunkt i dagens situasjon. Her mangler vi en 10’er a la Pablo H. eller Zidane (!), men disse er vanskelig å finne i markedet. Vi prøver oss fram med Poveda/Summerville/Gnonto/Gelhardt, men tviler på at noen av disse får en stor suksess som 10’er. Status er vel at det ikke er stor forskjell fra i fjor, hvis ikke vi mister masse «stjerner». Status: Uendret.

Spiss: Rodrigo (som spiss) er borte, men Gelhardt tilbake (lånt ut halve sesongen). Som i fjor vil nok Bamford ha sine skadeproblemer, og det er ikke umulig at det kjøpes inn en ren spiss i august. Men vi vil merke at Rodrigo er borte hvis ikke Rutter/Bamford imponerer. Status: Svakere.

Oppsummert: Vi er styrket på managersiden, men noe svakere innenfor lagdelene midtstoppere, defensiv midtbane og spiss. Hvis vi gir manageren et høyt vekttall, kan denne svekkelsen delvis kompenseres med at Farke får inn en bedre defensiv organisering, som vi har sett tendenser til i de siste treningskampene. Men ikke nok til å kompensere for spillerflukten, frykter jeg. Derfor: Total status: Svakere.

Som jeg sa innledningsvis bør laget være styrket i forhold til i fjor for å oppnå direkte opprykk, og jeg ser ikke at laget er det. Tror derfor vi så vidt greier play off, dvs. en 6.plass. Men at det blir bedre neste år…….

Kanskje det viktigste bør også tas med i vurderingen. Det utenomsportslige, treninger og prestasjonskultur.

Nedrykket i fjor skyldes mest dårlig ledelse enn dårlige spillere mener jeg.

Hvis dette er på stell i år så løfter det laget mange nivåer.

Ellers enig  de flestei vurderingene - Men en motivert Ampadu er bedre enn en umotivert Roca/McKennie. Så litt vanskelig å sammenligne spiller for spiller basert på fjoråret.

Derfor jeg reagerer når noen påpeker at unggutta var svake etter VM pausen - ikke så rart når hele klubben rakner. Da er det ikke unggutta som skal stå frem!

Drameh tror jeg har en høy stjerne hos alle andre enn Leeds fans. Levert to kanonsesonger i CC. Kandidat til årets lag de to siste sesongene og vurdert som en hb PL lagene bør hente. I Leeds er man skeptiske og vurderer han etter de tre kampene Bielsa kastet han inn i andre omgang etter at vi hadde blitt voldtatt de første 45.

Det kommer ny stopper og det kommer en spiss - blir noen av stjernene solgt så blir de erstattet. Å havne bakpå i CC er ingen krise. Det viktigste er at Farke nå får tid, så blir dette veldig bra. Hvis supporterne synger på Bielsa og slenger dritt så fort det er motgang kan veien bli lengre.

Helt sikker på at dette blir en morsom sesong

RoarG

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #99 på: August 05, 2023, 13:12:30 »
Ja, da starter sesongen i det galehuset som heter Championship. Dette i følge Alfie i HITC Sevens, i YT-videoen "The stupidest league in the world".

https://www.youtube.com/watch?v=nTj-5knBPu4
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #100 på: August 05, 2023, 16:30:08 »
Er vel bare å forberede seg på elendige dommere. WBA snytt for klink straffe, og 0-2 foreløpig mot Blackburn. WBA ser robuste ut fysisk. Røffe taklinger. Blackburn fått det i sitt spor, scoret to og åtte mann bak ballen hele tiden.
« Siste redigering: August 05, 2023, 16:35:34 av Kato »
 

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #101 på: August 05, 2023, 16:46:14 »
Er vel bare å forberede seg på elendige dommere. WBA snytt for klink straffe, og 0-2 foreløpig mot Blackburn. WBA ser robuste ut fysisk. Røffe taklinger. Blackburn fått det i sitt spor, scoret to og åtte mann bak ballen hele tiden.
Grei debut a Tronstad

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #102 på: August 05, 2023, 16:52:31 »
Gareth Ainsworth varer maks tre kamper i stolen hos QPR. 0-5 i siste treningskamp. 0-1 etter ett minutt i dag, 0-4 før pause. Tippet rett ned. Mørkt.
 

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #103 på: August 05, 2023, 16:58:38 »
Piroe fra start for Swansea, 0-1 hjemme mot Birmingham.
 

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #104 på: August 05, 2023, 17:43:12 »
Carlos Corberan sendt i dusjen. Får visstnok ikke se fra tribunen heller når de får rødt kort.
 

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #105 på: August 05, 2023, 22:55:25 »
Koker både her og der. Hos Swansea nekter Oliver Ntcham å spille. Vært klar hele uka for elleveren, men presser nå gjennom overgang til Tyrkia.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #106 på: August 11, 2023, 18:34:32 »
Vi har stilt et ganske så ungt lag fra start så langt i sesongen.

The average age of Leeds United's starting XI in their first two games this season has been 23 years & 278 days, the youngest across the first two games of a season in the club's entire history. The previous youngest was 23 years & 319 days in 1963-64 under Don Revie. #lufc

https://twitter.com/jrcooper26/status/1689683417850421250?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cerberos67

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #107 på: August 11, 2023, 18:56:44 »
Vi har stilt et ganske så ungt lag fra start så langt i sesongen.

The average age of Leeds United's starting XI in their first two games this season has been 23 years & 278 days, the youngest across the first two games of a season in the club's entire history. The previous youngest was 23 years & 319 days in 1963-64 under Don Revie. #lufc

https://twitter.com/jrcooper26/status/1689683417850421250?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Om det var så vel at fortsettelsen ble den samme som da :-D

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #108 på: August 11, 2023, 19:47:44 »
Mye fokus på at vi mister, men det skjer ting rundt oss også. Coventry har nå straks mistet både Gyøkøres og Hamer. Ward-Prowse har akkurat passert medisinsk test i West Ham, og Southampton mister kapteinen sin.

Med Barnes, Tielemans og Maddison ut døra, har de mistet noe også i Leicester.

RoarG

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #109 på: August 11, 2023, 19:59:39 »
Mye fokus på at vi mister, men det skjer ting rundt oss også. Coventry har nå straks mistet både Gyøkøres og Hamer. Ward-Prowse har akkurat passert medisinsk test i West Ham, og Southampton mister kapteinen sin.

Med Barnes, Tielemans og Maddison ut døra, har de mistet noe også i Leicester.
Og Norwich mistet Aarons. PL-klubbene gribber til seg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #110 på: August 11, 2023, 20:03:52 »
Enig Kato. Southampton har i tillegg mistet Livramento, Lavia forsvinner nok (til Liverpool?), mens Bmouth nå har lagt inn bud på Che Adams.

Da ser plutselig ikke Soton like sterk ut lengre.

 

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #111 på: August 11, 2023, 20:43:31 »
Med andre ord. Superligaen Premier League erobrer ALT som måtte finnes av kvalitet i Championship og på kontinentet forøvrig. Avstandene og forskjellene blir med andre ord bare større og større. Er det egentlig vilje til at dette grådige monsteret stanses? Kanskje noe å tenke over når sesongen nå sparkes i gang om et kvarter? Jeg hører nok til unntakene, men styrer enkelt unna Haaland og all annen sjity både i kveld og ellers.
« Siste redigering: August 11, 2023, 21:05:06 av Reaney »

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #112 på: August 12, 2023, 00:18:57 »
Mye fokus på at vi mister, men det skjer ting rundt oss også. Coventry har nå straks mistet både Gyøkøres og Hamer. Ward-Prowse har akkurat passert medisinsk test i West Ham, og Southampton mister kapteinen sin.

Med Barnes, Tielemans og Maddison ut døra, har de mistet noe også i Leicester.

Ja, du har et godt poeng her.

Leicester og Soton er de største opprykksfavorittene hos 'alle'. Nøkkelspillere har gått fra Leicester i spesielt Maddison, Barnes og Tielemans, mens Soton mister kapteinen og klubbhelten JWP, samt at Lavia etter all sannsynlighet også forsvinner. Livramento og Salisu har også gått. Neppe like avgjørende, men Livramento er spennende.

Av de som spilte flest minutter i Leeds i fjorårets sesong, så har 7 av de 12 mestspillende forlatt klubben. Ta med Wøber som er litt lenger ned på lista grunnet senere ankomst og skader, men han ville vært i en skadefri ellever. Med andre ord har Leeds mista omtrent trekvart av elleveren fra fjoråret. Inkluderer for øvrig Adams i det da jeg antar han er tapt, men har ikke tatt med Harrison som det har vært mindre konkret rundt.

Det er ikke mange av spillerne jeg faktisk savner, men vårt problem er at det foreløpig er svært lite som er gjort for å fylle rene numre som har forsvunnet. Jeg følte stallen fortsatt var tynn etter at disse kom inn i fjor sommer, så jeg vet ikke helt hvordan man skal karakterisere den nå. Er det noe under syltynt? Løvtynt?

Leicester og Soton har i tillegg fått store summer for sine spillere. Leicester fikk 92 mill pund, på tross av gratisovergang for Tielemans. De har også gått ut og hentet flere allerede. Winks (ok, jeg er ingen fan av han, men han holder vel nivået i Ch), Coady som relativt nylig var engelsk landslagsstopper og en tydelig kaptein og leder og vingen Mavidi, som så strålende ut mot Coventry. Så er det ingen tvil om at de har mistet mye kvalitet. Det er klart og man skal ikke kimse av det. Likevel, om Mavidi kan levere noe i nærheten av Barnes, Dewsbury-Hall dekker halvparten av tomrommet etter Maddison (to mål i premieren) og Coady blir sjefen i forsvaret, så tror jeg ikke Revene skal frykte for mange lag.

Southampton har fått 52 millioner pund for Livramento og Salisu. Så er det stor sjanse for at de vil få 70-80 millioner for JWP og Lavia. Manning har kommet inn gratis og er nok meget god business.

Jeg vet at du kun påpeker at disse lagene også er svekket, uten at det nødvendigvis er din mening å sammenligne direkte med Leeds. De har mistet klart bedre spillere enn Leeds - isolert sett - men jeg ville i alle fall påstått at begge disse klubbene på papiret ser ut til å komme langt bedre ut av det enn oss. De, spesielt Leicester, har også fortsatt en veldig slagkraftig og god stall i Championship. Eksempelvis satt Praet, Castagne, Daka og Iheanacho på benken fra start. Antakelig fire stykker som jogger inn i vår ellever.

Om Leicester og Southampton føler behov for forsterkninger, har de nå veldig romslige regnskap og bra med likvider til å gjøre det. Leeds må ikke bare selge for å hente (tilsynelatende), men det er spillere som vil vekk, det er spillere som regelrett streiker og det er ti spillere på skadelista. Hvordan er moralen i den gruppa totalt sett egentlig?

Der hvor Leicester har mottatt over 1 mrd kroner og Soton vil ende opp omtrent på samme sted, har Leeds for 3/4 av fjorårets 11er mottatt 60 millioner kroner. 6% av det rivalene har mottatt, for en større andel av stallen. Jeg vet det er så lavt pga lån, men det har intet å si da spillerne ikke kan hjelpe Leeds i kommende sesong uansett. 

Gross misconduct kalles vel slikt vanstyre på nynorsk.
« Siste redigering: August 12, 2023, 00:30:41 av Dennis »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #113 på: August 12, 2023, 19:26:08 »
Etter to kamper står kun Ipswich og Leicester med full pott. Mange lag på fire poeng.

Sunderland og Middlesbrough er så langt poengløse, sistnevnte sågar uten scoringer også. Det er ikke bare Leeds som sliter nå.
« Siste redigering: August 12, 2023, 19:37:21 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

karaba

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #114 på: August 12, 2023, 20:23:34 »
Etter to kamper står kun Ipswich og Leicester med full pott. Mange lag på fire poeng.

Sunderland og Middlesbrough er så langt poengløse, sistnevnte sågar uten scoringer også. Det er ikke bare Leeds som sliter nå.

Greit nok, men vi er jo et lag som bør kjempe om direkte opprykk og da hjelper det ikke at andre lag også sliter. Per nå er vi langt fra der vi skal/bør være og vi kan ikke være fornøyd med en 13-14 plass i år. Vi skal rykke opp igjen, hvis ikke er jeg redd det blir nok en ørkenvandring i lavere divisjoner

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #115 på: August 12, 2023, 20:42:31 »
Etter to kamper står kun Ipswich og Leicester med full pott. Mange lag på fire poeng.

Sunderland og Middlesbrough er så langt poengløse, sistnevnte sågar uten scoringer også. Det er ikke bare Leeds som sliter nå.

Greit nok, men vi er jo et lag som bør kjempe om direkte opprykk og da hjelper det ikke at andre lag også sliter. Per nå er vi langt fra der vi skal/bør være og vi kan ikke være fornøyd med en 13-14 plass i år. Vi skal rykke opp igjen, hvis ikke er jeg redd det blir nok en ørkenvandring i lavere divisjoner

Leeds har selvfølgelig andre problemer enn de lagene bak oss.

Uansett, med alle lån/salg som kom i kjølvannet av nedrykket, hadde jeg personlig liten tro på en plass blant de seks beste. Og det som har skjedd de siste dagene, gjør det bare enda verre. Klarer Leeds en posisjon midt på tabellen slik det ser ut per nå, skal vi være "fornøyde" med denne sesongen.

Neste sesong bør ambisjonene være opprykk.
Super Leeds since 1968

rd1

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #116 på: August 13, 2023, 14:01:14 »
Harrisson også på tur ut nå.. bare drikkeflaskene igjen fra forrige sesong!
"Who needs Cantona??"

rd1

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #117 på: August 13, 2023, 14:40:55 »
La oss si at vi får 40mp for Adams og Gnonto:

Det holder til 3-4 gode CCC spillere. Det kan være nok til at vi berger plassen.

Meslier
Ayling-Philips-Cooper-byram
Ampadu-Gray
Ny ving-ny 10er-James
Ny spiss

Bonus om Rutter, Bamford bidrar med noe og om Summerville på magisk vis blir. Neglebiting først ut vinduet, så resten av sesongen.
"Who needs Cantona??"

karaba

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #118 på: August 13, 2023, 14:41:43 »
Etter to kamper står kun Ipswich og Leicester med full pott. Mange lag på fire poeng.

Sunderland og Middlesbrough er så langt poengløse, sistnevnte sågar uten scoringer også. Det er ikke bare Leeds som sliter nå.

Greit nok, men vi er jo et lag som bør kjempe om direkte opprykk og da hjelper det ikke at andre lag også sliter. Per nå er vi langt fra der vi skal/bør være og vi kan ikke være fornøyd med en 13-14 plass i år. Vi skal rykke opp igjen, hvis ikke er jeg redd det blir nok en ørkenvandring i lavere divisjoner

Leeds har selvfølgelig andre problemer enn de lagene bak oss.

Uansett, med alle lån/salg som kom i kjølvannet av nedrykket, hadde jeg personlig liten tro på en plass blant de seks beste. Og det som har skjedd de siste dagene, gjør det bare enda verre. Klarer Leeds en posisjon midt på tabellen slik det ser ut per nå, skal vi være "fornøyde" med denne sesongen.

Neste sesong bør ambisjonene være opprykk.

Jeg er enig i dine betraktninger angående hvor vi realistisk kommet til og ende opp (gitt at vi ikke forsterker betraktelig før vinduet lukker). Det jeg ikke helt henger med på er at ambisjonen neste år bør være opprykk. Hvordan tenker du at vi skal klare å snu dette så radikalt neste sesong. Vet at Farke klarte nettopp dette med Norwich, men hvor ofte har dette skjedd?
Kontraktene vi har tegnet de siste årene viser seg nå gir "all makt" til spillerne. dette vil jo ikke være annerledes neste sesong (så vidt meg bekjent så kan de fortsatt forlange å bli lånt ut neste år hvis vi ikke rykker opp).
Er redd at dette kan være starten på en ny ørkenvandring og det er kanskje dette mange spillere også ser og derfor faktisk ønsker seg bort. Jeg håper at jeg tar feil, men jeg klarer ikke å se hvordan vi plutselig skal komme tilbake å kjempe om opprykk neste år. Vi får ikke inn noen penger med kontraktene vi har og FFP gir ikke rom for eierne til å spytte inn penger.

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #119 på: August 13, 2023, 15:27:20 »
La oss si at vi får 40mp for Adams og Gnonto:

Det holder til 3-4 gode CCC spillere. Det kan være nok til at vi berger plassen.

Meslier
Ayling-Philips-Cooper-byram
Ampadu-Gray
Ny ving-ny 10er-James
Ny spiss


Bonus om Rutter, Bamford bidrar med noe og om Summerville på magisk vis blir. Neglebiting først ut vinduet, så resten av sesongen.

Tror nok ikke Rodon er hentet for å sitte på benken. Phillips kommer nok ikke nå.

Jeg tviler på nedrykk uansett. Syntes kampen mot Cardiff var lovende og viste at vi offensivt er helt i toppen, men må forsterkes og forbedres bakover.

Nå er situasjonen helt snudd på hode - Null kvalitet eller bredde foran og forsvaret er skremmende nok vår mest solide lagdel.

Det er helt spinnvilt det dom foregår!

En sentralmidtbane, 2 vinger og en 10er må inn - Klink

Så er det bonus om vi klarer en venstreback og spiss.