Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 37915 ganger)

Knut-HJ, flynn, GeirO, Mester og 6 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #120 på: August 13, 2023, 15:58:38 »
Etter to kamper står kun Ipswich og Leicester med full pott. Mange lag på fire poeng.

Sunderland og Middlesbrough er så langt poengløse, sistnevnte sågar uten scoringer også. Det er ikke bare Leeds som sliter nå.

Greit nok, men vi er jo et lag som bør kjempe om direkte opprykk og da hjelper det ikke at andre lag også sliter. Per nå er vi langt fra der vi skal/bør være og vi kan ikke være fornøyd med en 13-14 plass i år. Vi skal rykke opp igjen, hvis ikke er jeg redd det blir nok en ørkenvandring i lavere divisjoner

Leeds har selvfølgelig andre problemer enn de lagene bak oss.

Uansett, med alle lån/salg som kom i kjølvannet av nedrykket, hadde jeg personlig liten tro på en plass blant de seks beste. Og det som har skjedd de siste dagene, gjør det bare enda verre. Klarer Leeds en posisjon midt på tabellen slik det ser ut per nå, skal vi være "fornøyde" med denne sesongen.

Neste sesong bør ambisjonene være opprykk.

Jeg er enig i dine betraktninger angående hvor vi realistisk kommet til og ende opp (gitt at vi ikke forsterker betraktelig før vinduet lukker). Det jeg ikke helt henger med på er at ambisjonen neste år bør være opprykk. Hvordan tenker du at vi skal klare å snu dette så radikalt neste sesong. Vet at Farke klarte nettopp dette med Norwich, men hvor ofte har dette skjedd?
Kontraktene vi har tegnet de siste årene viser seg nå gir "all makt" til spillerne. dette vil jo ikke være annerledes neste sesong (så vidt meg bekjent så kan de fortsatt forlange å bli lånt ut neste år hvis vi ikke rykker opp).
Er redd at dette kan være starten på en ny ørkenvandring og det er kanskje dette mange spillere også ser og derfor faktisk ønsker seg bort. Jeg håper at jeg tar feil, men jeg klarer ikke å se hvordan vi plutselig skal komme tilbake å kjempe om opprykk neste år. Vi får ikke inn noen penger med kontraktene vi har og FFP gir ikke rom for eierne til å spytte inn penger.

Tida etter sesongslutt ble svært vanskelig for klubben. Oppkjøpet tok mye lenger tid enn godt var, og "spillere inn" ble satt på vent. Så kom alle utlånene av de beste spillerne pga kontraktene Orta avtalte. Klubben står ganske ribbet tilbake.

Jeg forutsetter at stallen forsterkes før vinduet stenger. Og før neste sesong starter, har vi to nye overgangsvinduer. Mye kan skje innen den tid, og med penger å bruke pluss Farke som manager, kan ståa være en helt annen i august 2024.

Det blir uansett ikke enkelt å lykkes, men en klubb som Leeds burde absolutt ha ambisjoner om å rykke opp.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #121 på: August 13, 2023, 19:18:49 »
Det skal spilles 5 seriekamper før landslagspausen.Vi har igjen WBA (h), Ipswich (b) og Sheff W (h). Det er ikke gitt at man vinner noen av disse kampene.

Vinduet stenger 31.08. Siste kamp før pausen er 02.09. Da må Leeds ha handlet inn det de skal og Farke må drille et lag i 14 dager før kamp mot Millwall borte.

I verste fall blir denne starten veldig tung poengmessing før laget får satt seg langt inn i september. Vi bør ha minst EN seier før landslagspausen for å holde moralen i laget oppe.
Sesongen er lang og Leeds kan ta igjen mye med de rette spillerne og en dyktig Farke.

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #122 på: August 13, 2023, 22:10:49 »

Hvis Leeds drar en Swansea og logger av fullstendig frem til 2 september. Jobber med å få ro i rekkene så blir dette laget. Det hadde blitt en bra sesong hvis alle er motiverte…Det siste er det lite som tyder på…

Noe tyder på at Leeds kommer til å sitte stille i båten selv om den lekker inn mengder med vann. Så blir nok flere som hopper av skuta før 2 september er jeg redd.


Meslier - Darlow - Klaesson

Drameh - Ayling
Rodon- Cresswell
Cooper - Strujik,  Hjelde
Byram- Firpo,

Adams, Gyabi
Ampadu, Gray, Bate

Gnonto - Poveda
Summerville - Greenwood, Gelhardt
Sinisterra - James

Rutter, Joseph, Perkins, Bamford

Forever Whites

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #123 på: August 20, 2023, 16:55:46 »
Ser at "favoritt" laget til Bielsa leder serien etter at 3 runder er unnagjort:  https://www.youtube.com/watch?v=cRUywJYVD9c

 8) 8) 8)
« Siste redigering: August 20, 2023, 16:58:42 av Forever Whites »
Medlem 94237

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #124 på: August 22, 2023, 20:40:58 »
Hva sier folket om dette er fasit 2.september?

Kamara, O’Brian, Paintsil, Buonanotte, Taylor er vel eneste reelle rykter. Noe er helt sikker bullshit. Uansett, dette hadde blitt et voldsomt bra lag med Farkeball

Meslier - Darlow - Klaesson

Drameh, Ayling
Rodon- Cresswell
Cooper - Strujik,  Hjelde
Taylor, Byram- Firpo,

Ampadu, Kamara, Shackleton, Bate
O’ Brian, Gray,  Gyabi,

Paintsil, Poveda
Summerville, Buonanotte,Greenwood
Sinisterra - Rutter, James

Gnonto, Joseph, Bamford, Gelhardt, Perkins

Russel_Doig

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #125 på: August 27, 2023, 00:14:47 »
Som eg har påpekt lenge, dette blir bra! Vi har en ledelse og en manager med full kontroll!

Nå mangler det bare å bli kvitt dei råtne eplene og bygge nytt lag!!

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #126 på: August 27, 2023, 08:56:19 »
Som eg har påpekt lenge, dette blir bra! Vi har en ledelse og en manager med full kontroll!

Nå mangler det bare å bli kvitt dei råtne eplene og bygge nytt lag!!

Ja viktig å få ut Bamford og de som aldri bidrar.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #127 på: September 02, 2023, 15:42:15 »
En grei måte å påpeke hvor viktige de er (størrelsen på skriften), om han treffer er en annen sak...
So this is our squad until January 👇
The size of each name indicates as to how important I think they’ll be. Obviously there could be diagreement over that.
This is strong, though. It’s a less injury prone LB and proper creative no.10 short.
Should 100% be top 6 at worst.



https://twitter.com/MOTweets1919/status/1697884176328847386?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #128 på: September 03, 2023, 13:48:19 »
Det skal spilles 5 seriekamper før landslagspausen.Vi har igjen WBA (h), Ipswich (b) og Sheff W (h). Det er ikke gitt at man vinner noen av disse kampene.

Vinduet stenger 31.08. Siste kamp før pausen er 02.09. Da må Leeds ha handlet inn det de skal og Farke må drille et lag i 14 dager før kamp mot Millwall borte.

I verste fall blir denne starten veldig tung poengmessing før laget får satt seg langt inn i september. Vi bør ha minst EN seier før landslagspausen for å holde moralen i laget oppe.
Sesongen er lang og Leeds kan ta igjen mye med de rette spillerne og en dyktig Farke.

Leeds vant en av disse,  mot Ipswich, som jeg mener var fortjent tross lite ballinnehav. Dette gjør at vi ikke kjemper i bunnen nå.

Etter pausen kommer neste test, som ser mer vanskelig ut:

Millwall - Leeds
Hull -Leeds
Leeds - Watford
Southampton - Leeds

Tre bortekamper. Her bør Leeds ha minst to seire for å holde følge med play off-gruppen på tabellen. Soton lekker i begge ender og er rival mht play off. Jeg så Millwall mot Norwich og de er på nivå med Leeds ferdighetsmessig. Middels gode. Seier mot Millwall ville vært utrolig viktig for å få en god inngang til denne perioden.

Hull er vel lokalderby. London og sørkysten er ikke lykkearenaer for Leeds. Og vi må vinne hjemmekampen her.
Nå er det alvor for Farke. Poengene må komme.

Blank_File

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #129 på: September 03, 2023, 13:59:13 »
Det skal spilles 5 seriekamper før landslagspausen.Vi har igjen WBA (h), Ipswich (b) og Sheff W (h). Det er ikke gitt at man vinner noen av disse kampene.

Vinduet stenger 31.08. Siste kamp før pausen er 02.09. Da må Leeds ha handlet inn det de skal og Farke må drille et lag i 14 dager før kamp mot Millwall borte.

I verste fall blir denne starten veldig tung poengmessing før laget får satt seg langt inn i september. Vi bør ha minst EN seier før landslagspausen for å holde moralen i laget oppe.
Sesongen er lang og Leeds kan ta igjen mye med de rette spillerne og en dyktig Farke.

Leeds vant en av disse,  mot Ipswich, som jeg mener var fortjent tross lite ballinnehav. Dette gjør at vi ikke kjemper i bunnen nå.

Etter pausen kommer neste test, som ser mer vanskelig ut:

Millwall - Leeds
Hull -Leeds
Leeds - Watford
Southampton - Leeds

Tre bortekamper. Her bør Leeds ha minst to seire for å holde følge med play off-gruppen på tabellen. Soton lekker i begge ender og er rival mht play off. Jeg så Millwall mot Norwich og de er på nivå med Leeds ferdighetsmessig. Middels gode. Seier mot Millwall ville vært utrolig viktig for å få en god inngang til denne perioden.

Hull er vel lokalderby. London og sørkysten er ikke lykkearenaer for Leeds. Og vi må vinne hjemmekampen her.
Nå er det alvor for Farke. Poengene må komme.
Ja det hadde jo vært fint, men det haster ikke enda. Vi kan gå 10 kamper, være midt på tabellen og fremdeles klare topp 2 til slutt. Jeg stresser ikke. Ikke noe krise om det ikke går i år heller. Jeg forventer ikke det. Det er bare så kjedelig å se på kjeldelig fotball, så hadde vært fint med litt bedre uttelling.

Kontakinte

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #130 på: September 03, 2023, 16:45:30 »
Det skal spilles 5 seriekamper før landslagspausen.Vi har igjen WBA (h), Ipswich (b) og Sheff W (h). Det er ikke gitt at man vinner noen av disse kampene.

Vinduet stenger 31.08. Siste kamp før pausen er 02.09. Da må Leeds ha handlet inn det de skal og Farke må drille et lag i 14 dager før kamp mot Millwall borte.

I verste fall blir denne starten veldig tung poengmessing før laget får satt seg langt inn i september. Vi bør ha minst EN seier før landslagspausen for å holde moralen i laget oppe.
Sesongen er lang og Leeds kan ta igjen mye med de rette spillerne og en dyktig Farke.

Leeds vant en av disse,  mot Ipswich, som jeg mener var fortjent tross lite ballinnehav. Dette gjør at vi ikke kjemper i bunnen nå.

Etter pausen kommer neste test, som ser mer vanskelig ut:

Millwall - Leeds
Hull -Leeds
Leeds - Watford
Southampton - Leeds

Tre bortekamper. Her bør Leeds ha minst to seire for å holde følge med play off-gruppen på tabellen. Soton lekker i begge ender og er rival mht play off. Jeg så Millwall mot Norwich og de er på nivå med Leeds ferdighetsmessig. Middels gode. Seier mot Millwall ville vært utrolig viktig for å få en god inngang til denne perioden.

Hull er vel lokalderby. London og sørkysten er ikke lykkearenaer for Leeds. Og vi må vinne hjemmekampen her.
Nå er det alvor for Farke. Poengene må komme.
vi har samme poengfangst nå som etter 5 runder i 1989. Tror dette blir bra jeg,

Cherry

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #131 på: September 04, 2023, 08:43:07 »
9 spillere altså inn, og 15 ut.

all in all mener jeg at vi har gjort ett godt vindu- og blitt kvitt kakkerlakker og oppviglere - styrt av sine agenter.
Så får man se hva Gnonto finner på, han er vel den ene "løse kanonen" som jeg nå håper har blitt "rettledet" av Farke....virker som om han spilte bra på lørdag da!

Troppen ser bra ut, international break kommer nå perfekt for Farke til å få forklart sin spillestil og få samhandlingen inn i sine gameplan med nye spillere.
Har stor tro på den troppen vi har nå, samt at vi antagelig har divisjonenes beste manager- i mitt hode.  Han KAN Championship.

Spennende at vi har Cooper, Dallas , Firpo  og Bamford i bakhånd også....de er jo nå nesten glemt ift fokus på alle spillere som har ankommet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #132 på: September 12, 2023, 16:28:12 »
Hva som er Leeds' sterkeste ellever akkurat nå (hvis skadefritt...) er en debatt to be had. Fasitsvar finnes vel ikke før vi vet hvem som fungerer best sammen.

YEP prøver seg med
Meslier - Spence, Rodon, Cooper, Byram - Ampadu, Kamara - Summerville, Piroe, Gnonto - Bamford.
Subs: Darlow, Ayling, Struijk, Dallas, Gruev, Gray, James, Rutter, Anthony.

Solid tropp og ingen plass til Hjelde, Joffy og Gyabi atm (og Poveda glemte eg aldeles...).
Nå vil vi jo til enhver tid ha noen ute med skade/suspensjoner men troppen begynner å se bra ut.

Nå gjelder det å få resultater ute på banen.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farkes-strongest-leeds-united-xi-and-subs-gallery-if-injuries-clear-and-new-pair-settle-4291033?page=1
« Siste redigering: September 12, 2023, 16:39:42 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #133 på: September 13, 2023, 07:01:56 »
Hva som er Leeds' sterkeste ellever akkurat nå (hvis skadefritt...) er en debatt to be had. Fasitsvar finnes vel ikke før vi vet hvem som fungerer best sammen.

YEP prøver seg med
Meslier - Spence, Rodon, Cooper, Byram - Ampadu, Kamara - Summerville, Piroe, Gnonto - Bamford.
Subs: Darlow, Ayling, Struijk, Dallas, Gruev, Gray, James, Rutter, Anthony.

Solid tropp og ingen plass til Hjelde, Joffy og Gyabi atm (og Poveda glemte eg aldeles...).
Nå vil vi jo til enhver tid ha noen ute med skade/suspensjoner men troppen begynner å se bra ut.

Nå gjelder det å få resultater ute på banen.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farkes-strongest-leeds-united-xi-and-subs-gallery-if-injuries-clear-and-new-pair-settle-4291033?page=1
Slett ikke sikker på om Byram er et bedre valg enn Shack som venstreback. Tror heller ikke Bamford forsvarer plassen, om Piroe blir vurdert som 9'er. Blir Piroe vurdert som 10'er forsvarer han pt ikke en plass. Da ville jeg nok benyttet Summerville som 10'er og James/Anthony som ving.

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #134 på: September 13, 2023, 10:07:46 »
9 spillere altså inn, og 15 ut.

all in all mener jeg at vi har gjort ett godt vindu- og blitt kvitt kakkerlakker og oppviglere - styrt av sine agenter.
Så får man se hva Gnonto finner på, han er vel den ene "løse kanonen" som jeg nå håper har blitt "rettledet" av Farke....virker som om han spilte bra på lørdag da!

Troppen ser bra ut, international break kommer nå perfekt for Farke til å få forklart sin spillestil og få samhandlingen inn i sine gameplan med nye spillere.
Har stor tro på den troppen vi har nå, samt at vi antagelig har divisjonenes beste manager- i mitt hode.  Han KAN Championship.

Spennende at vi har Cooper, Dallas , Firpo  og Bamford i bakhånd også....de er jo nå nesten glemt ift fokus på alle spillere som har ankommet.

Et par veldig viktige elementer her når man skal gjøre opp en vurdering om de første fem kampene.

Det har vært ganske så enorme omveltninger i klubben. Antall spillere inn og ut, hvor de sistnevnte stakk grunnet denne rare muligheten de ble tilbudt. To av spillerne stakk etter å ha raslet med advokat-sablene og jeg er ikke i tvil om at de klausulene også hadde en effekt på innspurten i fjorsesongen og derfor har ligget som en usikkerhet over spillerstallen. At logistikken i sommer har vært et stort puslespill med små biter er det liten tvil om.

Dette kommer på toppen av nedrykk, langvarig take over og ny trener som er mer enn nok for de fleste klubber å omstille seg fra.

Tar man en kikk på det som etter hvert ser ut som startelleveren til klubben er det også verdt å merke seg at ut av de mulige 3 420 ligaminuttene fra i fjor har:
Illan Meslier - 3 060 (89%)
Pascal Struijk - 2 202 (64%)
Luke Ayling - 2 054 (60%)
Cry Summerville - 1 426 (42%)
Willy Gnonto - 1 350 (39%)
Gini Rutter - 273 (8%)

Det er også en stor sjanse for at Luke Ayling mister sin plass til Djed Spence. Poenget er uansett at det er tilnærmet nytt sammensatt lag for Daniel Farke. De som spilte mye - som ikke er mange - har også i høy grad nye medspillere å forholde seg til, for ikke å snakke om at vi har lagt om til en ballbesittende, bred stil fra Red Bulls paniske og hypersmale gi-bort-ballen-fotball.

Fotball er relasjoner og samspill og derfor er i alle fall ikke jeg det minste bekymret av en 15.plass og kun en seier så langt. Tvert imot er jeg faktisk litt positiv overrasket over at laget har dominert hele kampen (eller minst en omgang) mot Cardiff, WBA og Sheff Wed (samt cupkampene) og kommet tilbake fra å ligge under i seks av sju kamper totalt sett. Faktisk kommer Leeds' styrke bedre til syne mot lag som spiller fotball selv og vi putta hele fire mål bak Ipswich, et lag som ikke hadde tapt hjemme på nesten ett år og ikke gitt fra seg poeng der siden i vinter. Spiller man tilsvarende kamper som WBA, Sheff Wed og Salford vinner Leeds de 18/20 ganger.

Fokus må være å samkjøre spillerne ytterligere og finne nøkkelen til å åpne de svært dyptliggende lagene. Jeg håper landslagspausen har vært fruktbar i så måte og Leeds har ikke hatt for mange landslagsspillere bortreist.

Spent på hvordan det ser ut mot Millwall, en historisk sett trøblete motstander, men dette vil nok ta litt tid. Slik vi spiller og med en dyktig trener som gjør spillerne bedre (Shackleton) er det fullt mulig at dette laget etter vært kan vinne en rekke kamper på rad. Da er det ikke noe problem med en litt slow start. Som nevnt har vi havnet under i de seks første kampene inkludert cuper. Dette er noe man må luke bort og i forrige uke kom en podcast fra TSB med han Leeds-karen som jobber fra Opta. Han påpekte at under Bielsa scoret Leeds først og holdt nullen 50 ganger (de fleste i Ch selvsagt) og at dette har skjedd kun TRE(!) ganger siden han fikk sparken. Det er likevel en styrke at laget har slått tilbake gang på gang. Klarer man å ta ledelsen i stedet vil motstanderen åpne seg i større grad og det er fordel for Leeds.

Har trua på dette jeg. 8)
 
« Siste redigering: September 13, 2023, 10:10:56 av Dennis »
Marching on together!

Cherry

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #135 på: September 13, 2023, 11:16:23 »
Veldig spent å se hvordan de siste signeringene: Spence, Gruiev og Anthony passer inn i laget vårt, og ikke minst
i Farkes`spillestil. Kan bulgareren`være vår nye Pablo?
Disse 3 spesielt er kvalitet i mitt hode ift Championship!
Ser lyst på kampene/sesongen fremover nå! ;)
 

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #136 på: September 13, 2023, 12:52:07 »
Veldig spent å se hvordan de siste signeringene: Spence, Gruiev og Anthony passer inn i laget vårt, og ikke minst
i Farkes`spillestil. Kan bulgareren`være vår nye Pablo?
Disse 3 spesielt er kvalitet i mitt hode ift Championship!
Ser lyst på kampene/sesongen fremover nå! ;)

Gruiev er vel tenkt som en avlaster/utfordrer til Ampadu? Skal ikke påstå at jeg har sett han i det hele tatt, men er ikke han en defensivt anlagt type hovedsakelig? Han klassifiserte seg vel også som en 6/8?

Uansett, selv er jeg utrolig spent på spesielt Spence og Anthony. Har sagt mine kritiske ord om kontraktsklausulen til Sinisterra og tapet av kanskje den beste spilleren i serien, men han har slitt voldsomt med skader (har også kritisert han som erstatter for Raphinha med den historikken han hadde) og det kan godt være at vi kommer best ut av dette. Anthony har tidligere levert strålende i divisjonen og personkarakteristikken han har fått med seg seg er lysende. Sliter ikke med skader heller.

Spence vil gi oss en ny dimensjon offensivt og kommer til å operere nedover hele høyresida.

Firpo, Cooper, Bamford og James nærmer seg stadig også. Man kan si hva man vil om kvalitet på spillerne - ene eller andre veien - men det gjør uansett at stallen blir fetere og mer rustet for skader, inntil de skader seg igjen selvsagt. :)
Marching on together!

peacock

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #137 på: September 14, 2023, 16:06:07 »
"Tar man en kikk på det som etter hvert ser ut som startelleveren til klubben er det også verdt å merke seg at ut av de mulige 3 420 ligaminuttene fra i fjor har:
Illan Meslier - 3 060 (89%)
Pascal Struijk - 2 202 (64%)
Luke Ayling - 2 054 (60%)
Cry Summerville - 1 426 (42%)
Willy Gnonto - 1 350 (39%)
Gini Rutter - 273 (8%)"

Dette var forvirrende. Hva mener du?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #138 på: September 14, 2023, 17:18:40 »
"Tar man en kikk på det som etter hvert ser ut som startelleveren til klubben er det også verdt å merke seg at ut av de mulige 3 420 ligaminuttene fra i fjor har:
Illan Meslier - 3 060 (89%)
Pascal Struijk - 2 202 (64%)
Luke Ayling - 2 054 (60%)
Cry Summerville - 1 426 (42%)
Willy Gnonto - 1 350 (39%)
Gini Rutter - 273 (8%)"

Dette var forvirrende. Hva mener du?

Nå får Dennis svare for seg selv men jeg syns intensjonen er klar.

Statistikken viser at i vår potensielle startellever har vi bare tre fra i fjor som spilte 60% pluss av Leeds' kamper - og her kan man vel nå fjerne Ayling fra startelleveren også. Tar vi med Cree/Gnonto (og uten Ayling) har vi bare fire stk som spilte over 40% av fjorårets kamper for oss.

Altså er det er riiimelig nykomponert stall vi stiller nå, men særs lite 'Leeds-erfaring' (noe vi vet kan komme godt med når presset er som størst....).

Heldigvis har vi jo karer som Cooper, Shacks, Byram, Dallas og Bamford (off the top of my head) som kan bidra med slikt fra troppen..

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #139 på: September 14, 2023, 18:41:39 »
"Tar man en kikk på det som etter hvert ser ut som startelleveren til klubben er det også verdt å merke seg at ut av de mulige 3 420 ligaminuttene fra i fjor har:
Illan Meslier - 3 060 (89%)
Pascal Struijk - 2 202 (64%)
Luke Ayling - 2 054 (60%)
Cry Summerville - 1 426 (42%)
Willy Gnonto - 1 350 (39%)
Gini Rutter - 273 (8%)"

Dette var forvirrende. Hva mener du?

Nå får Dennis svare for seg selv men jeg syns intensjonen er klar.

Statistikken viser at i vår potensielle startellever har vi bare tre fra i fjor som spilte 60% pluss av Leeds' kamper - og her kan man vel nå fjerne Ayling fra startelleveren også. Tar vi med Cree/Gnonto (og uten Ayling) har vi bare fire stk som spilte over 40% av fjorårets kamper for oss.

Altså er det er riiimelig nykomponert stall vi stiller nå, men særs lite 'Leeds-erfaring' (noe vi vet kan komme godt med når presset er som størst....).

Heldigvis har vi jo karer som Cooper, Shacks, Byram, Dallas og Bamford (off the top of my head) som kan bidra med slikt fra troppen..
Bekrefter ikke denne statistikken også at man må regne med endel bortfall grunnet skader, sykdom, barnefødsler, formdupper, suspensjoner når selv de som spiller mest knapt spiller 2 av 3 kamper? Ergo er det viktig med bra nivå på langt mer enn 11 spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #140 på: September 18, 2023, 13:43:16 »
Da har vi 7 poeng av mulige 9 siste tre kamper.
Det er opprykksform.

Det er bare to poeng opp til playoff-plass, men fortsatt seks poeng opp til direkte opprykksplass.

Nå har vi fem kjappe på drøye to uker, kun foran So'ton får vi en hel treningsuke.
Ett playofflag, tre mid-table, og ett bunnlag (skjønt dette kan endre seg innen vi møter laget).

Bristol C (nå nr 11)
Watford (nå nr 12)
QPR (nå nr 20)
...møter vi hjemme.

Hull (nå nr 5)
Southampton (nå nr 9)
...møter vi borte.

Gullskjema-takten er seier hjemme og uavgjort borte. Men inntil videre virker det som det er lettere for Leeds med full pott borte og uavgjort hjemme...

Anyways, vi er I STAND TIL å slå alle, men det gjør vi nok neppe.
Kan man håpe på 11 poeng av 15, evt 9 poeng av 15 så er begge deler veldig godkjent mht å klatre på tabellen vil eg tro.

Er litt skeptisk til Hullkampen på onsdag. De har fem dagers hvile, vi bare tre dager. 
Så fire poeng i løpet av de to første kampene er mitt tips, så tar vi Southampton på maraton-borteturen,
og avslutter før landslagspausen med Bristol C/QPR hjemme - der eg håååper på 6 poeng men går for fire.
Uansett, 11 poeng fra de fem kampene vil jo være bra.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #141 på: September 18, 2023, 15:08:57 »
Leicester City var jo tippet i toppen av Championchip sammen med Southampton , et Southampton lag som har falt noe av i de siste kampene. Ipswich har vi allerede slått, mens ligaleder Preston imponerer med 5 seire og 1 uavgjort kamp .Vil Preston være så stabile fremover når bare 6 kamper er spilt hitill ? Leeds er kommet i siget nå , og jeg håper at uten skader på sentrale spillere fremover så skal vi kunne klare å plukke en del poeng fremover. Direkte opprykk ? Play off plass? tanker jeg ikke har oppe i hodet akuratt nå , da denne ligaen er så tøff å komme ut av ! Det vet vi alle etter 16 sesonger i Championship før vi rykket opp i 2020 sesongen.

flynn

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #142 på: September 18, 2023, 18:52:02 »
Basert på det jeg har sett så langt, samt resultatene til de nylig opprykkede lagene, viser at avstanden mellom Championship og Premier League er større enn noen gang. Jeg begynner å bli (litt) optimistisk med tanke på denne sesongen, og både tror og håper vi skal være med i opprykkskampen. Om jeg faktisk ønsker et opprykk er en helt annen sak. Å spille to av tre kamper mot lag som er langt bedre er slitsomt i lengden. Er vi rustet til å gjøre det samme vi gjorde i første PL sesong under Bielsa, og så evne å bygge videre på det?
Tilbake til denne sesongen; det kan være at ett eller noen få lag får en kanonsesong, og stikker av. Det tviler jeg på at vi har lag til. Men, at vi bør og skal være i alle fall i playoff mener jeg er helt opplagt.
Bring 'em on!

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #143 på: September 18, 2023, 19:50:36 »
DETTE vil jo kunne bli en skikkelig street fight mellom de tre utover sesongen! :)

The two current longest serving players at #LUFC in Liam Cooper & Stuart Dallas are both locked on 266 appearances each.
But with both recovering from injuries & Djed Spence sidelined, could the 3rd longest serving Luke Ayling (259) go past them?


https://x.com/apopey/status/1703809142140334094?s=20

Skal eg tippe, vil Cooper lede ved sesongslutt... :o
Eller det kan godt være Ayling.
Men eg HÅPER jo det er The Cookstown's Cafu :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #144 på: September 19, 2023, 23:17:33 »
Preston og Ipswich fosser på videre. Måtte det snart stoppe.

Milou

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #145 på: September 20, 2023, 07:35:34 »
Eg tvilar sterkt på at Ipswich eller Preston er blant dei to første ved sesongslutt. Dei vil nok vere med å kjempe om playoff-plasser. Eg reknar Leicester som den klaraste opprykkskandidaten så langt, og så satsar eg på Leeds som det andre laget som rykker direkte opp.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #146 på: September 20, 2023, 08:17:29 »
Eg tvilar sterkt på at Ipswich eller Preston er blant dei to første ved sesongslutt. Dei vil nok vere med å kjempe om playoff-plasser. Eg reknar Leicester som den klaraste opprykkskandidaten så langt, og så satsar eg på Leeds som det andre laget som rykker direkte opp.
Eg er jo egentlig enig. Men eg begynner jo å bli en smule nervøs mht disse lagene når de begynner de syv første kampene med 610 og 601.
Det er sterkt!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #147 på: September 20, 2023, 08:43:24 »
"Tar man en kikk på det som etter hvert ser ut som startelleveren til klubben er det også verdt å merke seg at ut av de mulige 3 420 ligaminuttene fra i fjor har:
Illan Meslier - 3 060 (89%)
Pascal Struijk - 2 202 (64%)
Luke Ayling - 2 054 (60%)
Cry Summerville - 1 426 (42%)
Willy Gnonto - 1 350 (39%)
Gini Rutter - 273 (8%)"

Dette var forvirrende. Hva mener du?

Hva forstod du ikke?
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #148 på: September 20, 2023, 08:44:41 »
Eg tvilar sterkt på at Ipswich eller Preston er blant dei to første ved sesongslutt. Dei vil nok vere med å kjempe om playoff-plasser. Eg reknar Leicester som den klaraste opprykkskandidaten så langt, og så satsar eg på Leeds som det andre laget som rykker direkte opp.
Eg er jo egentlig enig. Men eg begynner jo å bli en smule nervøs mht disse lagene når de begynner de syv første kampene med 610 og 601.
Det er sterkt!

Knallåpning, men dette er CC. De neste 10 kampene kan Preston like gjerne stå med 827. Relativt dårlig start på de første 17  ;)

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #149 på: September 20, 2023, 09:08:39 »
Eg tvilar sterkt på at Ipswich eller Preston er blant dei to første ved sesongslutt. Dei vil nok vere med å kjempe om playoff-plasser. Eg reknar Leicester som den klaraste opprykkskandidaten så langt, og så satsar eg på Leeds som det andre laget som rykker direkte opp.
Eg er jo egentlig enig. Men eg begynner jo å bli en smule nervøs mht disse lagene når de begynner de syv første kampene med 610 og 601.
Det er sterkt!

Knallåpning, men dette er CC. De neste 10 kampene kan Preston like gjerne stå med 827. Relativt dårlig start på de første 17  ;)

Enig i dette. Jeg er ikke så redd for Preston når det gjelder direkte opprykk. Leicester fremstår som en soleklar kandidat der, mens jeg tror både Ipswich og Sunderland kan true de plassene. Southampton har gått på tre smeller etter en god start poengmessig. På tross av tunge tap i spillerstallen ville det vært en overraskelse om de ikke er i play off-plassene til slutt. Kanskje bytter de ut Martin allerede i høst?

Ellers er dette, som Eriksen sier, CC. Det er vel i realiteten 12-15 lag som kan nå play off og det samme antallet som kan rykke ned. Skrev et innlegg her i sommer, som jeg ikke husker akkurat innholdet av eller gidder lete etter ;D, men hvor essensen var at lag som Coventry og Luton lå utenfor play off i størstedelen av sesongen og QPR og Reading lå innenfor store deler av høsten. Når vi skrev mai var det snudd totalt om. Det er vel også en slags uskreven regel at lag som vinner sine fem første historisk sett som regel ikke går opp. Så det er en tullete og morsom liga.

En av grunnene til at jeg har hvilepuls er som nevnt her om dagen, at Leeds har vært det beste laget i de fleste av sine kamper. Vi har ikke fått så godt betalt i form av poeng som spillet skulle tilsi. Det er ikke gitt at kampbildet vil være slik hele veien, men om det gode spillet vedvarer så vil vi også plukke jevnt over flere poeng i snitt. Momentet har også mye å si. Tar vi "kun" ett poeng i dag, er vi på samme poengsum som Southampton. Altså ville vi vært like gode -poengmessig- over de sju første. Selv med et knepent tap i kveld og i så fall ett poeng bak Saints, er det vel ingen tvil om at moralen hos oss er bedre enn de som har gått på tre strake tap og ti baklengs.

Så skal det sies at det er stor forskjell på tap og seier i dag tabellmessig. Vinner Hull er vi 10 poeng bak førsteplass og 9 bak andre. Skulle vi vinne de to neste, ligger vi sannsynligvis inne blant de seks til helga og absolutt på skuddhold på direkte opprykk allerede. Det ville vært før mitt skjema i alle fall. I sommer spådde noen at dette kunne se ut som et nedrykkslag. Jeg var ikke der og de som måtte mene det sa det selvsagt når det stormet aller verst og ankomster lot vente på seg, men dette er bedre enn flertallet av oss hadde trodd vel? 

En liten artighet: Skulle vi vinne 0-3 i kveld også, vil vi ha blåkopiert Burnleys start i fjor med 3-3-1 og 13-7 i målforskjell. Vi stod med 1-3-1 og 7-7 etter fem kamper og Burnley hadde 1-3-1 og 6-6 i fjor. Det holder med 0-1 for min del og det gjør ingenting om vi kopierer Burnley resten av året poengmessig heller. :)
Marching on together!