Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 37932 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #180 på: Oktober 22, 2023, 13:16:56 »
Dette er også en greie ved sesongen vår så langt:

8 of our 12 games have been against top half teams, with 5 of our 6 away games v top half teams.
https://x.com/PureLeeds/status/1716022491506782409?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #181 på: Oktober 22, 2023, 13:52:19 »
Godt poeng Asbjørn.

Har også vært inne på tidligere at jeg syns Leeds har fått noe dårlig betalt i sine kamper. Nå er 25% av sesongen unnagjort og man kan begynne å se utviklingen i større grad. Leicester ser ut til å være klare før jul, mens Preston ikke overraskende har mistet momentet. Likevel, etter kun 0-2-3 siste fem kamper, er de fortsatt nummer fire. Av det kan man også lese at en del seire på rad som de hadde i starten, har voldsomt mye å si for tabellposisjonen i denne ligaen. Det samme viser Leeds, som har klatret fra under midten og oppunder direkte opprykk.

Uansett, vi som så kampen sammen diskuterte i går hvor mange ganger Leeds hadde havnet under først i løpet av årets sesong. Svaret er halvparten av kampene. Seks av 12 kamper har motstander scoret først - legg på to av to i cupen - fire ganger har Leeds scoret først og to ganger har det endt målløst. Glad i tall som jeg er, ville jeg derfor sjekke hvilken effekt det har hatt.

Scoret først
Det er fem lag som har vunnet alle sine kamper hvor de scoret det første målet. Stoke, Boro, Sunderland, Leeds og nesten selvsagt, Leicester. Stoke har tatt ledelsen i tre av sine 12 kamper, de tre i midten har fire av 12 og Leicester har nettet først i hele ni av 12 kamper. Verdt å merke seg er også Southampton (6-1-1) og Cardiff (5-2-1) som har scoret først i åtte av 12. Ipswich har scoret først i ni av 12 kamper, men står igjen med 8-0-1 til slutt i de kampene. Norwich har vært først ut i sju av 12 kamper med 4-2-1 som fasit ved 90 minutter. Tapene for disse to kom mot... Leeds.

Motstander scoret først
Ettersom Leeds har havna under i hele åtte av totalt 14 kamper (inkl cup), syns jeg det var mest interessant å se på statistikken over kamper der motstanderen scoret først. I ligaen har vi altså havnet under i seks av 12 kamper og står med 2-2-2 til slutt i de kampene. Seirene kom mot sterke hjemmelag som Ipswich (5-0-1 hjemme) og Norwich (5-0-2 hjemme, det andre tapet mot Leicester). Vi redda uavgjort i de skuffende hjemmekampene mot Cardiff og WBA, mens tapene kom mot Birmingham (sen straffe i en kamp som stinka 0-0) og Southampton.

Leicester og Ipswich er de to med høyest poeng pr kamp (PPG) med 2, men har havnet under henholdsvis tre og to ganger. Leeds har plukket åtte poeng (av 18 mulige) etter å ha havnet under, mens Hull er de som har tatt flest poeng med ni etter å ha latt motstander scoret først i hele sju av 12 matcher. Preston har, som Leeds, åtte poeng etter å havnet under i sju av 12. Som nevnt har de havnet på bakbeina i det siste og vil nok rase nedover den tabellen.

Hva betyr det?
En konklusjon så langt er at Leeds slepper inn først i altfor mange kamper, men til tross for dette er vi det tredje beste laget poengmessig så langt. Det kan selvsagt vitne om et lag som ikke er med fra start og som har en del å gå på i defensiv organisering, men det viser også i aller høyeste grad karakterstyrke og et lag som klarer å bryte ned lag som rir på en ledelse/poeng. Vi tenkte ikke akkurat det mot Cardiff, WBA og Sheff Wed, men det er mye tyder på det etter en kvart sesong. Det faktum at vi har havnet under tre og fire ganger oftere enn Leicester og Ipswich er likevel i høy grad grunnen til at det er en del poeng opp. Kutter vi ut første baklengs, blir Leeds fryktelig skumle utover.

Formen
Siste seks kamper er Leeds på delt fjerde på "formtabellen" med 13/18 poeng eller 4-1-1. Leicester topper med seks strake, mens Ipswich har 5-1-0. Det samme har Middlesbrough, som virkelig har fått opp dampen med 5-1-0 siste seks kamper. En av opprykksoutsiderne før sesongen har med andre ord meldt seg på etter en elendig start.

I forkant av bortekampen mot Stoke er det en litt artig statistikk. Stoke har som nevnt vunnet alle tre kamper de har scoret først i, mens de har svake 1-1-7 i de ni kampene motstanderen har scoret først. Leeds har som nevnt vunnet alle fire kamper hvor vi har scoret først.

Jeg får da lyst å si som Nils Johan Semb, som får veldig godt betalt for å påpeke det åpenbare: Det første målet kan bli viktig. ;)
« Siste redigering: Oktober 22, 2023, 14:00:59 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #182 på: Oktober 26, 2023, 18:22:58 »
*reality check*

Jeg innser for tiden at direkteopprykk er urealistisk.
Man kan håpe at Ipswich 'mister det' etter hvert, men realiteten to kamper før 1/3 av sesongen-isj er ferdigspilt er at det er Leeds som 'mister det' innimellom, ikke Ipswich.

De vil nok gå på smeller (tap) de også, men vil de gå på flere enn Leeds? Pr nå må de vel ha fire smeller mer enn oss over de 33 kampene som gjenstår - selvfølgelig kan det skje...

Men realisten i meg sier at vi må prøve oss via playoff. Og det står IKKE skrevet i stein at vi vil faile der, vi kàn rykke opp slik vi også. Men jeg ser virkelig for meg at et Preston, et Stoke, et Millwall, kommer med fysikken sin og at Georginho no score Rutter & co failer foran mål mens vi glipper på en corner. Og farvel opprykk. Men samtidig vet jeg jo at et Farkelag der Spence herjer på den ene backen har større sjans for å lykkes i playoff enn å mislykkes.

Et toårs perspektiv på å rykke opp orker jeg virkelig ikke, Dennis :)  Hvorfor skal vi ta en ny sesong i Championship når vi er gode nok til å rykke opp nå... Og så er det risken mht Gnonto, Rutter  & co, skal vi ha dem med må vi opp nå (tror jeg).

Men bare så forbasket at vi ikke klarer det på den trygge måten, via direkteopprykk!

« Siste redigering: Oktober 26, 2023, 18:47:15 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #183 på: Oktober 26, 2023, 18:52:32 »
Pøh Asbjørn, vi går direkte opp! Dessuten trenger Ipswich bare å feile tre ganger mer enn Leeds, for den siste ordner vi selv i hjemmekampen. Ok, pluss litt målforskjell da...

Nei, altså, per nå orker jeg ikke en sesong til. Jeg tenkte på hva jeg selv anså realistisk i sommer, basert på alt som hadde skjedd, alt som enda ikke hadde skjedd og hvordan det ofte er for lag som går ned. Det har vel strengt tatt blitt vanligere og vanligere at man går opp på direkten, men nedrykkerne har "økonomisk doping" i tre sesonger hvorav den siste gjerne må brukes til å ta høyde for et lengre liv i Championship og med lavere inntekter.

Etter den siste halvannen måneden, har jeg faktisk ganske så god tro på direkte opprykk. Birmingham var elendig, men der var det spesielt. Mot WBA og Cardiff var det typisk Leeds med enkle baklengs, men vi var klart best i begge. Når Ipswich fikk fire i sekken våkna trua på direkte opprykk og det har ikke falmet siden.

I Premier League er 10-12 poeng til toppen et hav av poeng, i Championship kan man spise det inn over to uker. Når det er sagt, er det klart at Leeds må være poengmessig bedre enn Ipswich over de siste 33 kampene. I tillegg kommer lag som Boro i full fart. Men, det er 33 kamper igjen - nesten en hel Premier League-sesong - og 99 poeng å spille om. Sett at Ipswich vinner hengekampen mot Rotherham (sannsynlig), så er det 12 poeng opp. I praksis 13 med tanke på langt svakere målforskjell. 13 flere poeng ut av 99 mulige, hvor tre av de er i Leeds' hender helt uavhengig av hva Ipswich gjør, er langt fra umulig.

Investerer en femtilapp på at Leeds blir nummer to. :)
« Siste redigering: Oktober 26, 2023, 18:54:23 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #184 på: Oktober 28, 2023, 22:45:25 »
Akkurat nå velger eg å glemme den enorme avstanden opp.

Poengmessig/plasseringsmessig er nå Farke så godt som ajour med Championship-Bielsa.

Etter fjorten runder i 18/19 lå vi på førsteplass men hadde Middlesbrough/Sheffield United a poeng med oss og hadde WBA/Derby/Norwich halsende to poeng bak.
I 19/20  var vi i likhet med nå på tredjeplass og hadde som nå spilt 7-4-3. Da var målforskjellen 17-8 mens vi nå er på 24-15 (pluss ni begge sesonger). Skremmende likt!  I 18/19 hadde vi ETT poeng mer og 25-11 i målforskjell.

I 19/20 var det to poeng opp mens Preston/Swansea hadde like mange poeng som oss. Tre andre lag lå poenget bak.

Nå er det altså 14 og 9 poeng opp, mens fem lag ligger ett eller to poeng bak oss.

18/19  1.plass   7-5-2  25-11  26 poeng
19/20  3.plass   7-4-3  17-8    25 poeng
23/24  3.plass   7-4-3  24-15  25 poeng

Mht de to kampene som gjenstår før neste landskamppause. I 18/19 hadde viseier/uavgjort i de to neste oppgjørene mens vio i 19/20 hadde to strake seire.
Nå møter vi altså Leicester borte og Plymouth hjemme.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #185 på: Oktober 28, 2023, 23:02:57 »
Tallene så langt for våre fire på topp:

Championship Stats 2023/24

Summerville 6 goals 4 assists
James 3 goals 4 assists
Piroe  5 goals 1 assist
Rutter 2 goals 5 assists

Not bad from our front 4.😊

https://x.com/McClumsy84/status/1718356964818698339?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #186 på: Oktober 29, 2023, 11:56:52 »
Championship i et nøtteskal (ca 1/3 av sesongen spilt):
At half-time last week, Norwich were set to go above Leeds into fifth.
They’re currently 17th in the live table. Championship is nuts!

De er fortsatt nr 17 as we speak, 6 poeng bak den nevnte 5.plassen

https://x.com/marshyleeds/status/1718287519073042527?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #187 på: November 04, 2023, 22:25:38 »

18/19  1.plass   7-5-2  25-11  26 poeng
19/20  3.plass   7-4-3  17-8    25 poeng
23/24  3.plass   7-4-3  24-15  25 poeng

Akkurat nå har 19/20 sesongen gått i knapp ledelse. Men det er jevnt...
Etter 15 runder:
2019/20: 3.plass 8-4-3  19-8    28 poeng
2023/24: 3.plass 8-4-3  25-15  28 poeng
2018/19: 2.plass 7-6-2  26-12  27 poeng

Bare èn kamp gjenstår før ny landskamppause. Både i 18/19 og 19/20 vant vi 2-1 i 16.runde.
Nå møter vi Plymouth hjemme.



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #188 på: November 05, 2023, 12:06:10 »
For første gang siden nedrykket gjorde jeg nå noe jeg ofte gjorde sist vi var nede - kjøpte den digitale utgaven av Football League Paper
https://www.theleaguepaper.com/subscriptions/

Der leser eg bl.a. om Birmingham-Ipswich.
Cody Drameh: 6. Struggled against the hugely impressive Huchinson, especially in the second half
Leif Davis: 7. Did much better in the second half as Myioshi faded, allowing him to join attacks.

Det var ellers en åpen kamp der eg ser at Birmingham hadde sine muligheter til å gå opp til 3-0 før Ipswich med sine tre bytter forandret kampen...

Ellers, formtabellen (deres versjon er siste seks kamper):
Det er de fire på topp som topper. Leicester/Leeds med 15 av 18, Ipswich/Southampton med 14/18. Middlesbrough/WBA med 13 er også nære, men ellers må man ned til 10 poeng av 18.
Vår neste motstander, Plymouth, har 5 poeng av siste 18 mulige...

Ellers ser eg at på 'hjemmetabellen' er vi bare på sjetteplass selv om vi er de eneste uten tap hjemme. Ipswich/Leicester står begge med seks hjemmeseire, og så har WBA, Preston og Cardiff fem seire hjemme allerede mot våre fire.

Borte er vi på delt fjerdeplass med Hull. Leicesters 21 av 21 borte er suverene, mens Ipswich med 17 av 21 er like suveren på andreplass. Southamptons 16 av 24 er også foran våre og Hulls 13 av 24 bortepoeng.

Jeg sjekker visst ikke toppscorertabellen videre ofte men registrerer at Cree forlengst har gått forbi Piroe med sine 6 (ett mål mer) men at han er tre bak vår tidligere spiller Jack Clarke som topper med 9 mål.

På gule kort-toppen har vi ingen. Vestergaard på Leicester har sanket 7 allerede, Morsy er Ipswich' representant her (6).
10 spillere har fem eller mer pr nå.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #189 på: November 08, 2023, 08:54:44 »

18/19  1.plass   7-5-2  25-11  26 poeng
19/20  3.plass   7-4-3  17-8    25 poeng
23/24  3.plass   7-4-3  24-15  25 poeng

Akkurat nå har 19/20 sesongen gått i knapp ledelse. Men det er jevnt...
Etter 15 runder:
2019/20: 3.plass 8-4-3  19-8    28 poeng
2023/24: 3.plass 8-4-3  25-15  28 poeng
2018/19: 2.plass 7-6-2  26-12  27 poeng

Bare èn kamp gjenstår før ny landskamppause. Både i 18/19 og 19/20 vant vi 2-1 i 16.runde.
Nå møter vi Plymouth hjemme.

Nå som avstandene oppover omsider har begynt å minke så ser vi at Bielsas mannskap tross alt hadde en litt kortere vei oppover enn Farkes mannskap har pr dato.

Etter 15 kamper:
2023/24
3.plass 28 poeng +10 mål
Avstand til 1.plass: 11 poeng
Avstand til 2.plass:   8 poeng
Avstand til 3.plass:   -
Avstand til 6.plass:   3 poeng
Avstand til 7.plass:   4 poeng

2019/20
3.plass  28 poeng +11 mål
Avstand til 1.plass:   2 poeng
Avstand til 2.plass:   0 poeng
Avstand til 3.plass:   -
Avstand til 6.plass:   3 poeng
Avstand til 7.plass:   4 poeng

2018/19
2.plass  27 poeng +14 mål
Avstand til 1.plass:   2 poeng
Avstand til 2.plass:   -
Avstand til 3.plass:   0 poeng
Avstand til 6.plass:   2 poeng
Avstand til 7.plass:   4 poeng


Så der vi hadde god kontakt med toppen etter 15 runder under Bielsa har vi fortsatt et gap å tette nå.
Men vi har 31 runder å hente det på.
Men kan si at i snitt må vi hente ett poeng på Leicester ca hver tredje kamp. Men Championship fungerer ikke sånn.
Plutselig har vi nå hentet 4 poeng på Ipswich over to runder, tre på Leicester over èn runde.

Vi har igjen svakt plasserte Plymouth før landskamppausen og deretter tre kjappe kamper på en uke.

Leeds:
11.11. Plymouth (h)         Nr 19
24.11. Rotherham (b)       Nr 22
29.11. Swansea (h)          Nr 14
2.12.   Middlesbrough (h)  Nr 12 (hadde nylig 6 seire på rad før det ble tap og så uavgjort 3-3 mot Plymouth)

Leicester:
11.11  Middlesbrough (b)  Nr 12
25.11. Watford (h)            Nr 16
29.11. Sheffield Wed (b)    Nr 24
2.12.   WBA (b)                 Nr 5  (fem seire siste 7)

Ipswich:
11.11. Swansea (h)   Nr 14
25.11. WBA (b)         Nr 5
29.11. Millwall (h)     Nr 18
2.12.   Coventry (h)   Nr 20

Alle tre skal altså opp mot et formlag (Leicester egentlig to). Men form kan variere veldig etter en International Break...
Ellers har de relativt kurant motstand. Men det kan en si Ipswich hadde i går kveld også, selv om det ikke gav optimal uttelling...

Eg har et håp om at Leeds gjør jobben gjennom disse fire kampene og at Leicester/Ipswich ikke klarer samme poengrekke, og at vi dermed vil korte inn avstanden i løpet av perioden.
men tror ikke vi tar igjen noen av de (ennå).
« Siste redigering: November 08, 2023, 08:58:32 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #190 på: November 08, 2023, 10:25:07 »
Ipswitch har jo spilt 2 uavgjorte kamper nå på rad. Bare der har Leeds knappet inn på traktorgutta med fire poeng. Men Leeds har en lei tendens at etter at de har spilt en veldig god kamp mot et topplag , så detter nivået et hakk eller to i neste kamp. Her håper jeg Farke og laget fortsetter den fine flyten laget er i nå . Det må det hvis det skal være snakk om opprykk i 23/24 sesongen.

GaryMac

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #191 på: November 08, 2023, 20:22:23 »
Tipper vi ligger to poeng bak Ipswich før vi får julegaven på forskudd lille julaften, slår dem 2-1 på Elland Road og aldri ser oss tilbake!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #192 på: November 11, 2023, 18:40:37 »
Akkurat nå skriver vi (i alle fall eg) om avstanden opp osv men han karen her har et veldig godt poeng på hva som kan bli veeldig utslagsgivende:

The teams that have the best January Window will go up anyways

https://x.com/United_LeedsI/status/1723394364393566419?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #193 på: November 12, 2023, 00:09:57 »
Hvis en ser på formen på de åtte øverste (dropper Cardiff og de under siden de er sju poeng bak Leeds eller mer...)
så er det to lag som skiller seg ut, Southampton og Leeds, med WBA to poeng bak Leeds.

Poenget med å ta med Southampton er at det Leicester og Ipswich ser er ikke bare at Leeds kommer som ei kule bakfra - det gjør også Southampton og strengt tatt fire andre lag også.
Er det rart de blir stressa :D

Before long kan de være i et playoff-drama der to lag ikke engang klarer dèt...


Siste fem kamper:
Leicester        3-0-2  6-4      9 poeng
Ipswich          2-2-1  10-8    8 poeng
Leeds            4-0-1   10-5  12 poeng
Southampton 4-1-0   10-5  13 poeng
Preston          2-2-1   10-11  8 poeng
Sunderland     2-1-2   7-5     7 poeng
WBA               3-1-1   8-3    10 poeng
Hull                3-0-2   6-5     9 poeng


Når vi begynner på igjen er det først tre kamper på en uke. Deretter en hel uke mellom kampene, før det igjen blir tre kamper på en uke. Så en hel uke pause mellom rundene før man lille julaften starter jule- og nyttrsprogrammet med fire kamper på ni dager.

Altså, 10 kamper på 5 uker isj.

Om Middlesbrough skulle blande seg inn helt i toppen så får de en Carabao Cup-kvartfinale oppi det hele...
« Siste redigering: November 12, 2023, 00:47:50 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #194 på: November 12, 2023, 00:18:04 »
Farke always wanted his goals to be shared around and that’s exactly how it’s playing out this season.
The race to be top #LUFC scorer is a close-fought race.

Summerville: 6 goals, 5 assists
Piroe: 6 goals, 1 assist
James: 4 goals, 4 assists
Rutter: 3 goals, 5 assists

Da gjenstår 8 mål fordelt på resten...

https://x.com/marshyleeds/status/1723392335378002028?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #195 på: November 13, 2023, 17:54:00 »
Ikkje alle i laget er like målfarlige...

Apropos of nowt, I noticed today that a couple of our regulars have never scored a senior goal - Gray & Ampadu - whereas Rodon & Gruev have scored just one each. Who do you think will score for Leeds Utd first? #lufc

https://x.com/tommy_lufc/status/1724103002254905544?s=20

Mine penger går på Archie...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #196 på: November 13, 2023, 20:24:23 »
Ikkje alle i laget er like målfarlige...

Apropos of nowt, I noticed today that a couple of our regulars have never scored a senior goal - Gray & Ampadu - whereas Rodon & Gruev have scored just one each. Who do you think will score for Leeds Utd first? #lufc

https://x.com/tommy_lufc/status/1724103002254905544?s=20

Mine penger går på Archie...

Mine penger går på Rodon. Han har en ganske bra «presence» i feltet på offensive dødballer og kommer vel til å få noen sjanser.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #197 på: November 15, 2023, 16:07:23 »
Ojda, Leicester...
(Hadde det vært oss ville vi vært fra oss av bekymring,,,)

🌍 This month's int'l break is the last until March, unless you've players at the Africa Cup of Nations. #LUFC won't have any in Ivory Coast during Jan/Feb. Leicester will, though - as many as six potential absentees, incl. big names & five attackers.

https://x.com/JoeDonnohue/status/1724777243807772873?s=20

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-set-for-major-january-boost-over-championship-promotion-rivals-leicester-city-4411045
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #198 på: November 27, 2023, 12:04:46 »
Håper vi rykker opp på en aller annen måte. Men ser allerede at vi må forsterke oss brutalt i forsvaret hvis vi skal opp. Tror vi må ha inn 4-6 gode forsvarsspillere. Er vel ingen av dagens forsvarsspillere, som vi eier, som holder godt PL-nivå:

Ayling- på vei ned?
A. Gray- still too young for PL...maybe?
Cresswell- ikke PL-nivå ennå
Cooper- tja, på det beste er han der, men er for ustabil i forhold til "stabilt godt PL-nivå"
Struijk- ikke langt unna, men litt igjen
Byram- mye skader og er vel ikke en vi satser på i PL?
Firpo- håper han imponerer nok framover til at vi kan erklære PL-nivå på han, men ikke ennå
Shackleton- ikke på PL-nivå (ennå...hvis det kommer noen gang)

Er jeg for streng?
MOT

Andersen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #199 på: November 27, 2023, 13:02:46 »
Jeg er i tvil om vi klarer å rykke rett opp igjen etter bare en Championship sesong . Leicester blir for sterke , Ipswich virker som om de begynner å miste fotfeste på sikker 2 plass , men det er mange kamper igjen å spille før 2 lag kan kåres til direkte opprykk. Håper i det lengste at Leeds i hvert fall kan være blant de 4 lagene som spiller om en play off finale når sesongen er over.

Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #200 på: November 27, 2023, 13:04:40 »
Håper vi rykker opp på en aller annen måte. Men ser allerede at vi må forsterke oss brutalt i forsvaret hvis vi skal opp. Tror vi må ha inn 4-6 gode forsvarsspillere. Er vel ingen av dagens forsvarsspillere, som vi eier, som holder godt PL-nivå:

Ayling- på vei ned?
A. Gray- still too young for PL...maybe?
Cresswell- ikke PL-nivå ennå
Cooper- tja, på det beste er han der, men er for ustabil i forhold til "stabilt godt PL-nivå"
Struijk- ikke langt unna, men litt igjen
Byram- mye skader og er vel ikke en vi satser på i PL?
Firpo- håper han imponerer nok framover til at vi kan erklære PL-nivå på han, men ikke ennå
Shackleton- ikke på PL-nivå (ennå...hvis det kommer noen gang)

Er jeg for streng?

Ingen tvil om at stallen må forsterkes kraftig om når vi går opp. Skal man tro Angus Kinnear, er 49ers villig til å satse ganske vesentlig både i stall og stadion og må opp til Premier League for at regnskapene skal tillate det. Er strengt tatt enig i hva du skriver om hver spiller. Struijk og Gray er gode nok og vil sannsynligvis bare bli bedre med tida.

Shackleton er nok på vei ut, det samme virker det dessverre med Cressy. Hadde tro på han i år! Ayling og Cooper tror jeg begge har sin siste sesong i Leeds. Om ikke skadene tar Byram er han en fin spiller å ta med minst en sesong til, mens Firpo... Nei, vi trenger nok en venstreback. :)

Det gjenstår å se sommeren 2024, men jeg er sikker på at det vil handles kraftig.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #201 på: November 30, 2023, 20:05:38 »
Første tap på hjemmebane må jo komme en gang, men .....

Leeds are unbeaten at home in 10 matches.  Don Revies team in 73/74 season the last team to do that.
Super Leeds since 1968

asbfjell

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #202 på: Desember 01, 2023, 18:45:04 »
Første tap på hjemmebane må jo komme en gang, men .....

Leeds are unbeaten at home in 10 matches.  Don Revies team in 73/74 season the last team to do that.

Så Howard Wilkinsons tid i Leeds er altså fullstendig forsvunnet inn i glemmeboka?

I opprykksesongen 89/90 tapte vi kun én hjemmekamp, mot Barnsley. Og dette var sesongens nest siste kamp på Elland Road - altså hjemmekamp nr 22.

Da vi vant ligaen i 91/92, gikk vi gjennom hele sesongen uten å tape en eneste hjemmekamp i ligaen. Dette var en prestasjon sjøl Don Revie's Super-Leeds kun klarte én sesong på toppnivå (68/69).

Wilko var aldri en karismatisk manager, men jobben han gjorde i Leeds var formidabel. I tillegg til opprykk og ligagull var han også hovedarkitekten bak den talentfabrikken som Leeds ble utover på nittitallet.

Wilkinson fortjener mer respekt og anerkjennelse enn det mange Leeds-tilhengere har gitt ham i ettertid.


Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #203 på: Desember 01, 2023, 19:16:11 »
Kan ikke bli mer enig, asbjfjell

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #204 på: Desember 01, 2023, 20:19:43 »
Første tap på hjemmebane må jo komme en gang, men .....

Leeds are unbeaten at home in 10 matches.  Don Revies team in 73/74 season the last team to do that.

Så Howard Wilkinsons tid i Leeds er altså fullstendig forsvunnet inn i glemmeboka?

I opprykksesongen 89/90 tapte vi kun én hjemmekamp, mot Barnsley. Og dette var sesongens nest siste kamp på Elland Road - altså hjemmekamp nr 22.

Da vi vant ligaen i 91/92, gikk vi gjennom hele sesongen uten å tape en eneste hjemmekamp i ligaen. Dette var en prestasjon sjøl Don Revie's Super-Leeds kun klarte én sesong på toppnivå (68/69).

Wilko var aldri en karismatisk manager, men jobben han gjorde i Leeds var formidabel. I tillegg til opprykk og ligagull var han også hovedarkitekten bak den talentfabrikken som Leeds ble utover på nittitallet.

Wilkinson fortjener mer respekt og anerkjennelse enn det mange Leeds-tilhengere har gitt ham i ettertid.

Enkelte lærer visst aldri at mye av det som skrives, ikke har rot i virkeligheten.

Her er det bare å legge seg paddeflat.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #205 på: Desember 02, 2023, 01:56:11 »


Så Howard Wilkinsons tid i Leeds er altså fullstendig forsvunnet inn i glemmeboka?

I opprykksesongen 89/90 tapte vi kun én hjemmekamp, mot Barnsley. Og dette var sesongens nest siste kamp på Elland Road - altså hjemmekamp nr 22.

Da vi vant ligaen i 91/92, gikk vi gjennom hele sesongen uten å tape en eneste hjemmekamp i ligaen. Dette var en prestasjon sjøl Don Revie's Super-Leeds kun klarte én sesong på toppnivå (68/69).

Wilko var aldri en karismatisk manager, men jobben han gjorde i Leeds var formidabel. I tillegg til opprykk og ligagull var han også hovedarkitekten bak den talentfabrikken som Leeds ble utover på nittitallet.

Wilkinson fortjener mer respekt og anerkjennelse enn det mange Leeds-tilhengere har gitt ham i ettertid.

Pøh. Hallgeir skreiv bare dette for å provosere deg til å poste her igjen 😅😅😅

…og det gjorde han rett i. 🙂

PS! Velkommen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kilgallon

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #206 på: Desember 02, 2023, 06:39:56 »
Første tap på hjemmebane må jo komme en gang, men .....

Leeds are unbeaten at home in 10 matches.  Don Revies team in 73/74 season the last team to do that.

Så Howard Wilkinsons tid i Leeds er altså fullstendig forsvunnet inn i glemmeboka?

I opprykksesongen 89/90 tapte vi kun én hjemmekamp, mot Barnsley. Og dette var sesongens nest siste kamp på Elland Road - altså hjemmekamp nr 22.

Da vi vant ligaen i 91/92, gikk vi gjennom hele sesongen uten å tape en eneste hjemmekamp i ligaen. Dette var en prestasjon sjøl Don Revie's Super-Leeds kun klarte én sesong på toppnivå (68/69).

Wilko var aldri en karismatisk manager, men jobben han gjorde i Leeds var formidabel. I tillegg til opprykk og ligagull var han også hovedarkitekten bak den talentfabrikken som Leeds ble utover på nittitallet.

Wilkinson fortjener mer respekt og anerkjennelse enn det mange Leeds-tilhengere har gitt ham i ettertid.
I sitatet fra Hallgeir er seieren i ligacuppen medregnet. I 89/90 sesongen talte vi hjemme til Oldham i ligacuppen i starten av oktober.
I 91/92 taper vi til Nottingham i Full Members Cup, et tap som også ødelegger rekken av ikke-tapte kamper.
Men regner vi kun ligaen med, så er det lang vei ennå for Farke å ta igjen Sgt. Wilko!

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #207 på: Desember 02, 2023, 21:25:12 »
Dan James har scoret i fem kamper på rad på Elland Road.

Det har visstnok ikke skjedd siden 1971 at en "ikke-spiss" (aldri hørt ordet før) har klart akkurat det. I 1971 var det Peter Lorimer som klarte dette kunststykket.

Husker at Rod Wallace som spiss klarte det samme under Wilco. Usikker på om det var kun på Elland Road - muligens "bare" i fem kamper på rad.
« Siste redigering: Desember 02, 2023, 21:33:31 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #208 på: Desember 11, 2023, 19:38:20 »
https://x.com/OptaAnalyst/status/1734261117394747454?s=20

Teksten:
https://theanalyst.com/eu/2023/12/is-the-championship-table-lying-to-us/

Starten:
That underlying data tells us that Leeds United should be top of the Championship table. Cue the usual responses of “well if my auntie had…” – you know the rest.

Weirdly, it’s not because of their own performances, either. Their expected points total of 39.1 is below their real-life points tally of 41 from their 20 matches. It’s actually down to both Leicester City and Ipswich Town winning many more points than their on-pitch performances – based on attacking and defensive metrics, game by game – suggests they should have. Leicester have won an exceptional 49 points from 20 games, but that’s an overperformance of around 10 points (10.3 to be exact, but you can’t win 0.3 of a point, can you?). Ipswich Town’s overperformance has been even more wild – winning between 12 and 13 points more (12.5) than expected, which is the largest difference between real-life points won and expected points in the entire Championship this season.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #209 på: Desember 21, 2023, 15:01:13 »
Sju minutter mer effektiv spilletid i Championship denne sesongen sammenlignet med forrige - dette ville Bielsa likt 😅
Men det er fortsatt under 60 minutter…

Eirik Aase:
Enorm økning i effektiv spilletid i Football League denne sesongen. Selvsagt har flere overtidsminutter mye av æren, men måten drøying og sabotasje blir slått ned på har vært en stor suksess.

Her må norsk fotball følge etter!

https://x.com/eirikaase/status/1737817689077227961?s=61
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan