Skrevet av Emne: Manager: Daniel Farke  (Lest 12757 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #60 på: Oktober 09, 2023, 09:46:39 »
Må bare få rose DF for jobben han har gjort så langt denne sesongen med det utgangspunktet han hadde.
Vi kunne omtrent ikke stille lag de første kampene pga avganger og streikende spillere. Det så en stund ut som at Poveda skulle være en nøkkelspiller...
Nå har vi en av de beste stallene i Championship, og organiseringen av laget viser seg. Vi ser ut som en veldig solid enhet der det eneste som mangler nå er effektiviteten foran mål. Det kommer tror jeg.

Jeg tror vi rykker opp i Mai med 2.plass bak Leicester. Ipswich kommer til å miste litt steam etter nyttår når suspensjoner og skader melder seg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #61 på: Oktober 09, 2023, 10:30:17 »
Må bare få rose DF for jobben han har gjort så langt denne sesongen med det utgangspunktet han hadde.
Vi kunne omtrent ikke stille lag de første kampene pga avganger og streikende spillere. Det så en stund ut som at Poveda skulle være en nøkkelspiller...
Nå har vi en av de beste stallene i Championship, og organiseringen av laget viser seg. Vi ser ut som en veldig solid enhet der det eneste som mangler nå er effektiviteten foran mål. Det kommer tror jeg.

Jeg tror vi rykker opp i Mai med 2.plass bak Leicester. Ipswich kommer til å miste litt steam etter nyttår når suspensjoner og skader melder seg.

En strålende jobb så langt.

Nedrykk, take over, mass exodus, streiking, ny spillestil, helt nytt lag. Syns faktisk Leeds har levert godt over hva man kunne forventet og omtrent det beste jeg kunne håpet.

Med unntak av Southampton og Birmingham kunne Leeds fort ha vunnet de fleste øvrige kampene basert på spilleovertak også. I mine øyne har vi ikke flere poeng på tavla enn vi fortjener, så dette ser veldig lovende ut.

En pause nå, med Gnonto og Spence på vei etter denne. Plutselig ser denne stallen meget sterk ut på dette nivået, det trodde jeg virkelig ikke et godt stykke ut i august.

Mange som fortjener ros for det, men Farke har stått veldig stødig i stormen. Likte han før han kom, men han har bare vokst i mine øyne. Fin type, som vi sier her.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #62 på: Oktober 23, 2023, 22:29:48 »
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #63 på: Oktober 26, 2023, 12:17:01 »
Gjort mye bra for oss, og uten tvil vært en bauta i stormen.

Men syns han har mer å gå på, spesielt fra linja. Laguttak er vanskelig å kritisere, da vi ikke kjenner alle detaljene om slitasje, skader osv. Forstår likevel ikke at Gray skulle starte nok en gang, det lyser vel hvile der for en 17-åring.

Fra linja er jeg mer negativ. 20 minutter er kort tid å påvirke spill på. Men skal komme seg inn i kampen, ikke det enkleste å være innbytter. Alt fra 85 min og ut påvirker veldig lite så fremst man ikke skal hale ut tid eller mure igjen.

I stor grad syns jeg han gjør endringer for seint. Med 5 mulige innbyttere mener jeg både Gruev, Anthony og Gray med fordel kunne vært tatt av i pausen i går. Skal Summerville spille, mener jeg det er bedre at han spiller 45 min enn 20 min. Belastningsmessig neppe noen stor forskjell, mer oppjaga jo kortere tid man spiller.

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #64 på: Oktober 26, 2023, 13:58:17 »
Jeg er i utgangspunktet helt enig. Mot Stoke så var det uten tvil et overraskende laguttak som funket dårlig hele 1. omgang. Men så gjør jo Farke grep på 0-0 som ganske umiddelbart påvirker kampbildet. Og vi får jo også straffesparket som bør bikke kampen i vår favør, men som ender opp med å gjøre det motsatte. Hadde den gått inn (kanskje med en annen straffetaker), så kan det godt være vi hadde hyllet Farke som et geni på linja. Små marginer og mye psykologi. Mot Stoke ble det stang ut og jeg tipper Farke banner litt på seg selv for akkurat det.

Dennis

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #65 på: Oktober 26, 2023, 15:10:06 »
Jeg er i utgangspunktet helt enig. Mot Stoke så var det uten tvil et overraskende laguttak som funket dårlig hele 1. omgang. Men så gjør jo Farke grep på 0-0 som ganske umiddelbart påvirker kampbildet. Og vi får jo også straffesparket som bør bikke kampen i vår favør, men som ender opp med å gjøre det motsatte. Hadde den gått inn (kanskje med en annen straffetaker), så kan det godt være vi hadde hyllet Farke som et geni på linja. Små marginer og mye psykologi. Mot Stoke ble det stang ut og jeg tipper Farke banner litt på seg selv for akkurat det.

Det er et godt poeng. Det ble gjort grep i går, som burde vunnet kampen. Jeg er derimot ingen fan av det fjerde og femte byttet, som nevnt flere ganger før. Har til gode å se mange lag bli bedre av mange bytter underveis, syns det motsatte som regel er tilfelle. Nettopp derfor syns jeg også det var feil å bytte såpass mye i laget i forkant, spesielt da hvilke spillere som ble hvilt. Forventa Ayling for Gray, i stedet ble Kamara og Summerville (og James) tatt ut og Gray som har tusen kamper siste to ukene ble satt opp mot en meget god Vidigal. Nå virker det som Summerville-byttet var mer påtvunget, men Kamara er langt bedre som 8er enn Gruev og han hadde en rolig start på sesongen. Med Gruev og Ampadu sentralt og totalt fravær av overlappende backer, blir det for rigid og enkelt. Det er ikke Football Manager det her, men jeg ville faset Gruev inn for Ampadu i kamper som er/virker avgjort på 2- eller 3-0 hjemme feks. 

Farke kan dette selvsagt bedre enn noen her, men jeg håper han ser at svaret ikke er Gruev og Ampadu sammen. Lite tydet på at det var svaret basert på i går i alle fall.

Leeds imponerte ingen i går, men det var helt klart stang ut - eller mer korrekt, tverrligger, skulder og inn for mostander og ei håpløs straffe for oss. Scorer Pat derimot, vinner vi sannsynligvis 1-0 og er godt fornøyde med at vi får spart noen spillere. Marginer, som du korrekt påpeker. Så gir ikke det noen poeng dessverre, men vi er fortsatt ikke lenger ut i sesongen at lærdommen kan bety mer for totalen enn å ofre Summervilles helse i går. Skrev det samme i går også; selv om vi måtte være uenig i Farkes disposisjoner og det kanskje var direkte feil valgt, er det fullstendig lov for spillere å gjøre jobben sin bra likevel. Det var noe surmulete over laget i første omgang, men det var bedring og syns Leeds helt klart hadde momentet når straffa kom. Hadde vi vunnet der, ville det vært en typisk "Stoke var best i første, men de gode laga avgjør på dårlige dager"-kamp.

Jeg har ikke sett på noen bilder selv, men hørtes ut som Bamford hadde "tatt" ballen for å ta straffa. Det liker man jo helt til en som gjør det bommer, men jeg kan forstå hvorfor Bamford eventuelt gjør det. Han vil tilbake på hesten, men det blir helt feil tidspunkt og han er en dårlig straffeskytter selv i sin beste form. Bom på 1/3 ut av rundt 15 straffer er altfor dårlig. Er nok derimot rimelig sikker på at Piroe stod øverst på lista. Ettersom han ikke var på banen, hadde jeg trodd Summerville var nestemann. Rutter ville nok vært aktuell om man ikke hadde sett Salford-straffa hans. Selv Archie Gray med sin ro og ballbehandling ville jeg trodd var en bedre skytter enn Bamford. Om Pat ikke skulle tatt den, syns jeg uansett det er bra man management av Farke å ikke henge han ut/påpeke det.

Tror vi slår sterkt tilbake lørdag og at Farke vet mer etter kampen, enn før.
« Siste redigering: Oktober 26, 2023, 15:14:24 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #66 på: Oktober 26, 2023, 16:50:01 »
Ja dere kan snakke om marginer. Etter mitt syn er prestasjon det viktigste. Og syns ikke prestasjonen er i nærheten i det hele tatt i går. Vi startet elendig. Bortsett fra et par perioder i andre omgang var vi langt unna det en kan forvente av dette mannskapet. Jeg er mer bekymret for det enn at marginene gjorde at vi tapte kampen.
 

HåvardK

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #67 på: Oktober 26, 2023, 17:39:33 »
Ja dere kan snakke om marginer. Etter mitt syn er prestasjon det viktigste. Og syns ikke prestasjonen er i nærheten i det hele tatt i går. Vi startet elendig. Bortsett fra et par perioder i andre omgang var vi langt unna det en kan forvente av dette mannskapet. Jeg er mer bekymret for det enn at marginene gjorde at vi tapte kampen.
Helt enig. Samtidig er det ikke til å komme fra at det må tas grep når prestasjonen er så dårlig som i første omgang i går. Anthony og Gnonto var ikke i nærheten, og det sitter kvalitetsspillere på benken. Da holder det ikke å gi dem et kvarter.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28913
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #68 på: Oktober 26, 2023, 18:29:47 »
Ja dere kan snakke om marginer. Etter mitt syn er prestasjon det viktigste. Og syns ikke prestasjonen er i nærheten i det hele tatt i går. Vi startet elendig. Bortsett fra et par perioder i andre omgang var vi langt unna det en kan forvente av dette mannskapet. Jeg er mer bekymret for det enn at marginene gjorde at vi tapte kampen.
Helt enig. Samtidig er det ikke til å komme fra at det må tas grep når prestasjonen er så dårlig som i første omgang i går. Anthony og Gnonto var ikke i nærheten, og det sitter kvalitetsspillere på benken. Da holder det ikke å gi dem et kvarter.

Anthony og Gnonto var ikke i nærheten.
...men dit vil de heller ikke komme uten spilletid. og vi VAR marginer unna å få den viktige 1-0 ledelsen da vi fikk den fortjente straffen. Hadde den gått inn hadde alle sagt det var lurt av Farke å få igang de nevnte to samt Gruev.

Jeg så ikke Ipswichkampen men tror ikke de var så imponerende i prestasjonen de heller, at ikke Bristol City utlignet på den vanvittige sjansen hadde i alle fall ikke med prestasjoner å gjøre - men  marginer. :)

Etter ca 5:09 her,...

https://www.youtube.com/watch?v=RTC0TlCbP-4
« Siste redigering: Oktober 26, 2023, 18:43:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #69 på: Oktober 26, 2023, 18:38:25 »
Ja dere kan snakke om marginer. Etter mitt syn er prestasjon det viktigste. Og syns ikke prestasjonen er i nærheten i det hele tatt i går. Vi startet elendig. Bortsett fra et par perioder i andre omgang var vi langt unna det en kan forvente av dette mannskapet. Jeg er mer bekymret for det enn at marginene gjorde at vi tapte kampen.

Da er det godt at prestasjonene jevnt over har vært langt bedre enn mot Stoke denne sesongen. Det er kun spilt 13 kamper i serien med et helt nykomponert lag. Ting vil sannsynligvis bli bedre og gårsdagen var ikke representativ for det som har vært, med et par unntak. 
Marching on together!

Neo

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #70 på: Oktober 27, 2023, 19:16:22 »
Tenker Farke har kontroll på dette.

Muligens litt "små-arrogant" å gjøre så mange bytter fra forrige kamp, ved å tro vi er gode nok til å fikse en slik rullering i Championship.
Spesielt i en bortekamp mot Stoke.

Men det sagt;
- direkte opprykk tilsier vel sånn cirka maks 6-7 tapte kamper gjennom sesongen.

Tenker Farke mener det er like greit å få de tapene unnagjort nå.
Så kan vi kose og cruise oss gjennom både jul, nyttår og påske med 3-poenger etter 3-poenger.

"Ispitch" er passert rundt juletider.
Leicester får vi i nyttårsgave.

Ser frem til fortsettelsen!

(Men la nå for all del Piroe ta de forbanna straffene heretter!)


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28913
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #71 på: Desember 21, 2023, 19:49:05 »
Under dagens presser hadde Farke et syvminutters innlegg om hvorfor han elsker denne klubben:



Manager Daniel Farke can sense the moment too. While he did not pile any more significance onto the game beyond the three points, there was one answer which caught the eye in his pre-match press conference.



The German spoke for seven minutes after being asked about the challenge of reacting to last week’s dropped points with his decisions for such a monumental follow-up this weekend. If the players needed any kind of pick-me-up or inspiration, Farke laid it all out for them at Thorp Arch in his media briefing.







“Sadly, I'm already a bit too old and too experienced for overreacting,” he said. “It doesn’t mean the fire is not burning and I've mentioned before, after a loss, for example, thank God it was not a loss in the last game, but I want to die and want to kill and this will never get away.

“If we have a week where we didn't win the last game it's always not that enjoyable for myself, instead of being on a good run. I'm far away from overreacting to something and over-interpreting something.

Daniel Farke has discussed Leeds United's transfer approach to the January window
Daniel Farke makes Leeds United transfer admission as January plans explained
“When I judge our performances in the last couple of months, or last one-and-a-half months since November, we had more or less win, win, win, draw, win, win, win. Then an unlucky loss at Sunderland and then it was one of those days against Coventry [City] when it was just a draw. We defended really well in this game. We didn't allow them to have one corner. They had zero corners. They had zero wide-area free-kicks. They had zero central free-kicks and had exactly one cross in the whole game.


“Out of this one cross, whyever they have sent their centre-back up in the scene and he was capable of scoring. It's also sometimes difficult to explain why they were able to score out of exactly one situation and we have missed an unbelievable amount of chances, especially in the last 20 minutes.

“This doesn’t lead to a situation where I criticise our approach because I was happy with how we defended, happy we created so much, but in the last 20 minutes, Georgi [Rutter], Joe Rodon, Daniel James, they all had chances to get the winner. We didn’t score this goal, but it doesn’t change we were there with a more than solid performance and I never doubted, in this moment, our approach and definitely not my players.



“It’s more the other way around. It’s always great when you have such a good run. I was labelled Manager of the Month, which really means team of the month in November because we were the best side and then we started December with back-to-back wins, then one unlucky loss and one unlucky draw.

“In these moments I feel more connected to my players and love them even more than in the spells where we ease from win to win. I know I’m not allowed to speak so poetic about my time here at Leeds United because I’m just here since half a year, but it really feels like my feelings for this club, I start to love this club and our supporters and what we are.

“When we have an unlucky spell, my connection with this club and our supporters and what we are doing, feels even stronger. Our name says what we are about, we are Leeds United. We are Leeds and this means we never go the easy way. Leeds means we are not perfect, we are not without mistakes, but we always play with a big heart, with honesty and workload and we are special and unique.

“With United, the second part of our name, means, yes, everyone likes to moan sometimes, not happy, but this just shows we care. When it comes down to when it’s important and we have to stick together, then we have the mentality of we are united against all the odds, it’s us against the world. Although in the last weeks, it’s more like us against the referees, if I’m honest. It feels like in these moments I love this club and these players even more. I know we are not perfect.

“Yes, last game, Ethan [Ampadu] could keep the ball better, Djed [Spence] could have more pressure on the ball when the cross comes in, Archie [Gray] could have defended a bit higher, Pascal [Struijk] should have been more orientated in the centre, perhaps Illan [Meslier] could have attacked the cross. We are there with small mistakes, but that’s what we are.

“We are Leeds, we are not without mistakes, we are not perfect, but we play with a great heart. Obviously, Georgi could have scored, Daniel should have scored, Joe should have scored, but we are not perfect and we tried everything and worked our socks off. In these moments I’m even more connected with my players and I tell you what, although we have just one point from the last two games, I never felt more in love with this group of players. This is what we are all about.

“We never go the easy way. We are Leeds United, we always go the hard way, but when we have to stick together then this club is like no other United and we work our hearts out. This is what I love about this and I am 100 per cent sure we will do the same on the weekend. Whatever happens on the weekend, we will also keep going. My feeling, when I watch back on this season, is we didn’t win one point lucky this season. Not one point where we have said ‘We were lucky to win this one point.’

“We’ve had tight games and late equalisers, but even after an equaliser in the 96th minute, the feeling was normally the result’s a joke, we should have won this game. Or we have tight games, away at Ipswich, away at Leicester [City], but after the feeling is the win is deserved. We have had so many games where you think we were really unlucky, like against Coventry. In my experience, over the course of the whole season, normally everything is equal, but I’m not sure if you can win as many lucky points as we have dropped unlucky.


“I’m a big believer in you get what you invest and in the long term, you always get what you invest. I tell you what, what these lads are doing in terms of spirit, workload and being united, not thinking individually, everyone thinks about the group, celebrates together, works together, suffers together.

“I’m 100 per cent sure if we keep going also with this mentality and we stay united like this, like Leeds United’s always about, go with this hard work, with this honesty, with this big heart, we have a great chance to celebrate some big things come next May. I feel, during these moments, even more in love with my players than ever before.”

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-leeds-united-love-28333379


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28913
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #72 på: Desember 21, 2023, 22:43:23 »
I know I’m not allowed to speak so poetic about my time here at Leeds United because I’m just here since half a year, but it really feels like my feelings for this club, I start to love this club and our supporters and what we are.
- utdrag fra dagens 7 minute rant på dagens presser
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #73 på: Desember 21, 2023, 22:48:19 »
Litt av en type, Farke. Ser ut som en biker, stemme som en sjenert 14-åring og legger ut om kjærlighet som Aune Sand. Liker at det er litt karakter og farge, det er i alle fall bedre enn å få servert ukentlige gråsteinsfloskler om «en kamp av gangen» og «jobbe hardt på trening».

Dylan

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #74 på: Desember 22, 2023, 13:40:14 »
Godt sagt/skrevet! Når det er slik tåler jeg til og med at det ikke byttes før det 74.minutt, og at innbytterne ikke snur kampen. Så herlig at vi har personligheter som skiller seg positivt ut!!

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #75 på: Desember 26, 2023, 16:26:02 »
Arbeidsro enn så lenge. Men med den stallen vi besitter er ingenting annet enn å sloss om direkte opprykk godt nok. Da kan vi ikke søle bort poeng på manglende rotasjon, seine bytter og dårlig kampledelse. Så her er det skjerpings, Farke.

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #76 på: Desember 26, 2023, 16:38:58 »
Arbeidsro enn så lenge. Men med den stallen vi besitter er ingenting annet enn å sloss om direkte opprykk godt nok. Da kan vi ikke søle bort poeng på manglende rotasjon, seine bytter og dårlig kampledelse. Så her er det skjerpings, Farke.
enig i det, men  må ha med at man for bare under 1 år hadde ‘kapasiteter’ som Marsch og Big Sam involvert i klubben. Orta som drev på som han gjorde.
En voldsom vår mtp eierskifte,nedrykk og en spillergruppe i fullstendig oppløsning, en sommer der vi havner fullstendig i bakevja med en komplett vanstyrt spillerlogistikk under prosjekt Marsch.
Mannen kan ikke trylle.
Vi må gi han tid.
Vi får ikke bedre trenere i denne div enn dette og til hvor vi står.
Han vet bedre enn de fleste hva som kreves og hva som må fungere i en klubb for å rykke opp.

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #77 på: Desember 26, 2023, 16:44:41 »
Arbeidsro enn så lenge. Men med den stallen vi besitter er ingenting annet enn å sloss om direkte opprykk godt nok. Da kan vi ikke søle bort poeng på manglende rotasjon, seine bytter og dårlig kampledelse. Så her er det skjerpings, Farke.
enig i det, men  må ha med at man for bare under 1 år hadde ‘kapasiteter’ som Marsch og Big Sam involvert i klubben. Orta som drev på som han gjorde.
En voldsom vår mtp eierskifte,nedrykk og en spillergruppe i fullstendig oppløsning, en sommer der vi havner fullstendig i bakevja med en komplett vanstyrt spillerlogistikk under prosjekt Marsch.
Mannen kan ikke trylle.
Vi må gi han tid.
Vi får ikke bedre trenere i denne div enn dette og til hvor vi står.
Han vet bedre enn de fleste hva som kreves og hva som må fungere i en klubb for å rykke opp.

Ja du har helt rett. Gjorde en kjempejobb i sommer/høst. Men jobben hans er ikke bare å stabilisere skuta, den er også å være kampleder. Og det er irriterende hvor seint han evner å gjøre noe i kamper. Samt hvor få han bruker fra start.
 

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #78 på: Desember 26, 2023, 17:11:55 »
Arbeidsro enn så lenge. Men med den stallen vi besitter er ingenting annet enn å sloss om direkte opprykk godt nok. Da kan vi ikke søle bort poeng på manglende rotasjon, seine bytter og dårlig kampledelse. Så her er det skjerpings, Farke.
enig i det, men  må ha med at man for bare under 1 år hadde ‘kapasiteter’ som Marsch og Big Sam involvert i klubben. Orta som drev på som han gjorde.
En voldsom vår mtp eierskifte,nedrykk og en spillergruppe i fullstendig oppløsning, en sommer der vi havner fullstendig i bakevja med en komplett vanstyrt spillerlogistikk under prosjekt Marsch.
Mannen kan ikke trylle.
Vi må gi han tid.
Vi får ikke bedre trenere i denne div enn dette og til hvor vi står.
Han vet bedre enn de fleste hva som kreves og hva som må fungere i en klubb for å rykke opp.

Ja du har helt rett. Gjorde en kjempejobb i sommer/høst. Men jobben hans er ikke bare å stabilisere skuta, den er også å være kampleder. Og det er irriterende hvor seint han evner å gjøre noe i kamper. Samt hvor få han bruker fra start.
Vi har jo egentlig diskutert dette i andre tråder. Jeg kan jo være enig i at Leeds sitt eget spill i posession ikke er voldsomt å skryte av hvis du sammenligner med Leicester, konkurrerende nivå eller forrige gang vi gikk opp under Bielsa. Vi er et helt fantastisk kontringslag, men i posession er vi veldig, veldig average. Vi har ikke keeper til det, vi har ikke stoppERE gode nok til det og vi Ampadu har svakheter i posession. Litt som Strujik under Bielsa. Det fungerer veldig bra på mange områder, men som noen playmaker som Phillips var han aldri i nærheten av. Ei heller Ben White.
Men her og ønsker jeg å tro at vi lider mye under den pre-seasonen vi  opplevde.
Når det kommer til bytter i laget eller rullering i kamper. Kanskje noen bytter kunne blitt gjort tidligere? Absolutt.
Vanskelig å se for seg at høyresiden skulle svikte så totalt idag mot Preston når den leverer såpass bra mot ligaens kanskje beste venstreside hos Ipswich.
Er jo sånn sett det enkeste å ta trenere på og i etterkant av en kamp.
Igjen, kampen idag så jeg ikke.
Kampen mot Coventry eller tapet av 3 poeng skal jeg ikke laste Farke for. Det var karakterbrist av de ute på banen.
Slippe inn sånne mål som det når du har gjort jobben og leder hjemme.. Det går ikke. Man må forvente at spillere gir 100 prosent i hver duell og følger instruksene uten ball.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 17:15:27 av leedslife »

Dylan

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #79 på: Desember 30, 2023, 09:39:30 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #80 på: Desember 30, 2023, 09:47:41 »
Jeg er veldig kritisk spesielt til manglende rotasjon. Det blør vi for nå med tunge bein. Overraskende at en erfaren manager i championship ikke tar hensyn til belastning. Men jeg vil ikke sparke Farke. Internett koker, men det er ikke løsningen å bytte manager. I går kom rotasjonen, og tidligere bytter. Vi ble hverken bedre eller verre enn vi har vært. Men vi fikk ihvertfall hvilt litt bein. Birmingham på mandag er det kanskje Ampadu, Rutter, Piroe og Summerville som bør komme inn fra benk. Gi Bamford, Kamara, Anthony og Gnonto mulighet fra start.
« Siste redigering: Desember 30, 2023, 09:49:36 av Kato »
 

Reaney

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #81 på: Desember 30, 2023, 09:57:17 »
Bamford fra start? Det blir jo ikke mål med den mannen på banen. Det maksimale blir da å håpe på 0-0 fram til det 70. min. Bamford ut, og at vi avgjør kampen i løpet av det siste kvarteret.

Kontakinte

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #82 på: Desember 30, 2023, 09:59:41 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?
NEI!

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #83 på: Desember 30, 2023, 10:00:28 »
Bamford fra start? Det blir jo ikke mål med den mannen på banen. Det maksimale blir da å håpe på 0-0 fram til det 70. min. Bamford ut, og at vi avgjør kampen i løpet av det siste kvarteret.

Du tenker det har lukta mer mål av resten de to siste kampene? Gi Bamford mer enn bare 10-15 så kanskje det skjer noe.

rd1

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #84 på: Desember 30, 2023, 10:48:49 »
Skal lure på hvordan Rutter hadde vært som indreløper i en 4-3-3??

Kamara-Ampadu-Rutter
James-Piroe-Summerville
"Who needs Cantona??"

Pettersen97

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #85 på: Desember 30, 2023, 20:54:23 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
The Mighty Whites

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #86 på: Desember 30, 2023, 21:04:29 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Pettersen97

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #87 på: Desember 30, 2023, 21:15:52 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Da kan vi beholde Farke å la han bygge laget. Det Leeds trenger er en venstre back som ikke er skadet 2/3 av sessongen, og en boksåpner i 10’er rollen. Skal dog innrømme at det irriterer meg at Farke spiller Piroe i 10’er rollen og Rutter i 9’er rollen. Disse to skulle vert byttet om på da teknikken og gjennombrudds styrken til Rutter er større enn Piroes, samtidig som avslutter egenskapene til Piroe er ett til to knepp opp ifht Rutter.
The Mighty Whites

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #88 på: Desember 30, 2023, 21:21:38 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #89 på: Desember 30, 2023, 21:28:51 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Da kan vi beholde Farke å la han bygge laget. Det Leeds trenger er en venstre back som ikke er skadet 2/3 av sessongen, og en boksåpner i 10’er rollen. Skal dog innrømme at det irriterer meg at Farke spiller Piroe i 10’er rollen og Rutter i 9’er rollen. Disse to skulle vert byttet om på da teknikken og gjennombrudds styrken til Rutter er større enn Piroes, samtidig som avslutter egenskapene til Piroe er ett til to knepp opp ifht Rutter.
De er jo langt mer profesjonelle 49ers enn forrige regime. Man ser i små drypp at de jobber i bakgrunnen.
Personel, sport, infrastruktur ++
Er jo ingen tvil om at vi skal opp, men vi må gi trenere 2-3 vindu. Farke har bevist at han kan på dette nivået. Tror vi skal fortsette å sammenligne Leeds med Leeds og ikke Burnley og andre askeladd klubber.
Langt mer press å spille med vår drakt enn andres, Krever utvikle spillere, samt kultur.
Som supportere etter to tiår i moderne tid så ser vi hva som har fungert og ikke.
Men når formduppene oppstår er det viktig å dra med seg 1 poeng her og der. Det er toppidrettsnivå. Det er ferskvare.
Regner med vi svarer mot et fryktelig bham hjemme. Regner og med vi har et langt, langt mer solid og tålmodig styre denne ganga.