Spiller: Ethan Ampadu

Started by Hallgeir *, July 17, 2023, 16:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on March 05, 2026, 19:12:08
Quote from: Hallgeir * on March 05, 2026, 19:01:50Ampadu starter omtrent alt av Leeds sine kamper, og han blir ytterst sjelden byttet ut underveis. Nå er det ting som tyder på at dette har begynt å tære kraftig på kroppen hans. De to siste kampene har han vært blant våre svakeste spillere. Det er neppe tilfeldig.

Selv om det nærmest er "som å banne i kjerka", er det kanskje tida nå for at han starter på benken og får hvilt seg litt for å opparbeide nytt overskudd? Cupkampen på søndag bør han i alle fall holdes langt unna.

Det medisinske apparatet vi har for tiden skrytes jo opp i skyene for måten de holder folk skadefrie på. Et av suksesskriteriene er målinger på spillere, blodverdier m.m. Og eg er ganske trygg på at Ampadu følges nøye. Spiller han videre nå så er det fordi jhan har greie måleverdier.

Godt mulig det, men kvaliteten på det han har prestert i det siste, har falt urovekkende sammenlignet med tidligere. At det faller sammen med slitasje over tid, tror jeg neppe er tilfeldig.

Fortsetter han å starte kamper, vil vi uansett få erfare om han kommer opp på samme høye nivå som før, eller om det fortsetter som de siste par kampene. Synes han mangler overskudd og gjør feil som han ikke gjorde tidligere.
Super Leeds since 1968

leedslife

De fysiske tallene er fortsatt veldig gode, men jeg og synes han har vært skuffende i posession.
Kanskje en psykologisk effekt.
Utfordrende i posession mot City så klart. Syntes Sunderland og stengte han veldig effektivt av.

Straffesparket er vel litt mer uflaks i min bok.

Ser jo O`Nien - MOM hos Sky og rosenrød artikkel fra selveste Winter.
Kvelte Strujik i egen boks og slapp unna straffespark.
Hadde det blitt straffespark og Leeds hadde scoret og vunnet kampen så hadde han fått så det hadde ljomet etter.

Skulle gjerne sett Longstaff kunne kommet inn og avlastet noe av ansvaret.
Trenger et rutinerte hodet inn nå som har godt med erfaring og smartness i posisjonering og med ball.
Må jo være tida for og fase inn han nå. Har jo trent og spilt med og mot langt bedre spillere enn nivået vårt siste sesongene.