Spiller: Ethan Ampadu

Started by Hallgeir *, July 17, 2023, 16:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Asbjørn on April 22, 2025, 15:54:29Kort tråd dette her - så langt.

Beren Cross har en insiktsfull artikkel om opprykkssesongen allerede. Men halve artikkelen handler om kapteinen vår. Hvordan han møtte ledelsen alene (uten 'ledertrioen slik det er vanlig), hvordan han fremforhandlet bonuser der alle får utbetalt likt og ikke etter antall kamper.

He felt that if you're turning up for training, going to every game, working hard and contributing to a successful environment, you're worth as much as a regular starter. On hearing this at the time, one senior source told The Athletic: "I just thought something has changed here, that's a really good sign."

https://www.nytimes.com/athletic/6290234/2025/04/21/leeds-united-promotion-promoted-premier-league-inside/

Hørte podcasten der Beren fortalte om dette i går. Ampadu fremstår som en skikkelig ledertype og det i fortsatt ganske ung alder - dette forsterker bare inntrykket. Spillerne rundt han fremstår også langt tryggere og bedre når han er på banen, eksempelvis Joe Rodon som har vært enorm de siste rundene etter en svak periode.

Vår viktigste enkeltspiller og forhåpentligvis er han i klubben i mange år.
Marching on together!

Dennis

Blir litt inflasjon fra meg her nå i iveren, men har lyst å trekke fram denne karen igjen- som de gjør på LUTV nå.

24 er fortsatt ung alder, men dette er en skikkelig kaptein. Mer stabil enn sin forgjenger Liam Cooper, men en utrolig viktig spiller i denne stallen.

Han sa selv 'I might wear the armband, but we're a team of leaders'. Dette vet han selvsagt 100% bedre enn meg, men resultatene mot slutten og det at Ampadu settes inn (for) tidlig etter skade to ganger i år, viser hvor mye som hviler på han. Vi trenger flere slike.

En nøkkelsignering etter nedrykket.
Marching on together!

Hallgeir *

Tanaka og Bogle blir ofte hyllet for gode kjøp for en lav pris, og det er er det ikke feil å hevde. Da er det også på sin plass å minne om at Ampadu kostet bare £7 millioner forrige sesong. I han har vi ikke bare fått en god spiller, men også en ledertype som utvilsomt betyr mye for laget, slik som Dennis påpeker. Mye erfaring tross ung alder.

Kan han også bli en leder i Premier League?
Super Leeds since 1968

stian

Ampadu virker å skape ro og stabilitet rundt seg, både spillemessig og i gruppa for øvrig. Det sosiale er ikke vanskelig å ta med seg. Han virker å være Sjef i gruppa og har sikkert plukket opp råd fra Guilavogui i årets sesong om hvordan han kan forvalte ansvaret videre.

Hvordan spilleren Ampadu ser ut i Premier League er et åpent spørsmål. Nøkkelspiller blir han uansett, men jeg tror kanskje jeg heller vil se ham som midtbanesjef enn forsvarssjef neste år. Jeg mistenker at det er både lettere og billigere å finne en ny konkurrent til Rodon og Struijk, enn en defensiv midtbanespiller som holder nivået.

leedslife

Quote from: Hallgeir * on May 03, 2025, 21:57:39Tanaka og Bogle blir ofte hyllet for gode kjøp for en lav pris, og det er er det ikke feil å hevde. Da er det også på sin plass å minne om at Ampadu kostet bare £7 millioner forrige sesong. I han har vi ikke bare fått en god spiller, men også en ledertype som utvilsomt betyr mye for laget, slik som Dennis påpeker. Mye erfaring tross ung alder.

Kan han også bli en leder i Premier League?
Tror denne vil gå ned som det beste kjøpet i moderne tid.
Med Ampadu og Farke kjøpte 49ers seg en langt bedre start enn forrige eierskap.
Tror det vil ha samme symbol som Bielsa og Kalvin.

Asbjørn

Dette er konge!

Fem minutter med Ampadu bak mic'en i dag  ;D  ;D  ;D

https://x.com/1973LeedsUnited/status/1919488772523131350
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on May 05, 2025, 22:45:18Dette er konge!

Fem minutter med Ampadu bak mic'en i dag  ;D  ;D  ;D

https://x.com/1973LeedsUnited/status/1919488772523131350

Nja. Kjenner jeg ikke deler din begeistring for en sørpa full kaptein som delvis driter seg ut foran et par hundre tusen fans. Synes dette var litt flaut og ille jeg...
Som noen skrev: det blir tidenes hangover og noia for kapteinen vår i morgen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Det her gjenget nærmer seg vel en uke på fylla nå, sett bort fra en dag eller to før Plymouthkampen. Og så skal de rett til Las Vegas. Ikke småtterier. Har ikke sett dem edru på en eneste filmsnutt siste uka.

Dennis

Vi får håpe de kommer ned på jorda igjen før neste sesong.

Jack Grealish har man knapt sett siden Man City vant the treble i 2022/23-sesongen.
Marching on together!

Buddy

Nuvel, det er da gøy med skikkelig feiring, Leeds har ikke hatt for mye av det, en kommentator i BBC ser riktig positivt på Ampadus (han jeg trodde var en tørrpinn) opptreden:
"Club captain Ethan Ampadu's sweary performance on the microphone was instantly iconic and will be remembered for decades.
The Welshman did as much to etch himself into the hearts of Leeds fans in one afternoon as he has done on the pitch in the last two seasons."

Så bare vi slipper rasistiske episoder som fra tidlig 2000-tall eller dårlig oppførsel overfor damer, kan laget gjerne få ha tidenes opprykksfest, gjerne drite seg litt ut, i et par uker til. Vi snakker fotballspillere og ikke kjedelige overseriøse atleter.

Deretter må de bli klare for alvoret.

Dennis

Det var nok en dag for evigheten i går, ja. Og det utelukkende i positiv retning - som de siste tjue åra har vært av de sjeldne.

Jeg håper og tror også at Marathe virkelig fikk kjenne på hva det betyr for byen i går. Det så ut som han kosa seg ordentlig og det ute av "styrerom-rollen".

Var han det ikke allerede, ble han nok en fan han også i går.

Herlig å se den genuine gleden. De rykka opp for fem år sida, men da uten fansen og selvsagt ikke mange fra det laget heller.
Marching on together!

Stut og Fjærkre

Om 12 år, når Ampadu legger opp etter 578 kamper og fire mål for united, kommer han til å bli husket som den kompromissløse kapteinen som ledet laget til seier i Europa leauge.

Asbjørn

Eg har ikkje sett noe, men visstnok har det sirkulert kritikk/beskyldninger og sikkert det som verre er mot Ampadu fordi det som skal være hans sønn er fotografert i en Galatasaray-drakt.

Klubben har sett seg nødt til å publisere dette:
https://www.leedsunited.com/en/news/club-statement-ethan-ampadu

Anthony her skriver det ganske bra:
So from what i've read, Ampadu's now ex missus is Turkish, she's posted a picture of their son in a Gala kit and just tagged Ethan in it, which is stupid.

Leeds fans: "Sack Ethan, never liked him anyway, how has he let this happen."

What was he supposed to do about it? #lufc
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on May 16, 2025, 13:37:28Eg har ikkje sett noe, men visstnok har det sirkulert kritikk/beskyldninger og sikkert det som verre er mot Ampadu fordi det som skal være hans sønn er fotografert i en Galatasaray-drakt.

Klubben har sett seg nødt til å publisere dette:
https://www.leedsunited.com/en/news/club-statement-ethan-ampadu

The plot thickens, som en kommenterer det på twitter:
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Eg er kanskje i mindretal om å meine dette, men det kan vere på tide for Leeds-fansen å legge dette bak seg. Eg meiner då ikkje å gløyme det som skjedde, men at på samme måte som resten av Europa hadde utvikla eit normalisert forhold til Tyskland og tyskarar 25 år etter andre verdskrig, kan det vere på tide å sjå på Galatasaray som ikkje noko meir enn annan fotballklubb med supporterar som har lidenskap for klubben på samme måte som Leeds-supporterane.

Det er ingenting positivt som kan komme av å forlenge eit hat mot Galatasaray og dei som støttar klubben. For min del skulle det berre mangla at ei mor som er Galatasaray-supporter skal få lov å kle sonen i klubbdrakta. Eg syns Leeds-leiinga sin uttalelse i denne saken er feig, og dei burde vore meir klar i sitt forsvar av Ampadu og hans ex-kone.

morten1966

Quote from: Milou on May 17, 2025, 23:29:37Eg er kanskje i mindretal om å meine dette, men det kan vere på tide for Leeds-fansen å legge dette bak seg. Eg meiner då ikkje å gløyme det som skjedde, men at på samme måte som resten av Europa hadde utvikla eit normalisert forhold til Tyskland og tyskarar 25 år etter andre verdskrig, kan det vere på tide å sjå på Galatasaray som ikkje noko meir enn annan fotballklubb med supporterar som har lidenskap for klubben på samme måte som Leeds-supporterane.

Det er ingenting positivt som kan komme av å forlenge eit hat mot Galatasaray og dei som støttar klubben. For min del skulle det berre mangla at ei mor som er Galatasaray-supporter skal få lov å kle sonen i klubbdrakta. Eg syns Leeds-leiinga sin uttalelse i denne saken er feig, og dei burde vore meir klar i sitt forsvar av Ampadu og hans ex-kone.

Helt enig med deg! Vi må snart komme oss videre fra noe som skjedde for 25 år siden. 

GeirO

MOT

Russel_Doig

Quote from: Milou on May 17, 2025, 23:29:37Eg er kanskje i mindretal om å meine dette, men det kan vere på tide for Leeds-fansen å legge dette bak seg. Eg meiner då ikkje å gløyme det som skjedde, men at på samme måte som resten av Europa hadde utvikla eit normalisert forhold til Tyskland og tyskarar 25 år etter andre verdskrig, kan det vere på tide å sjå på Galatasaray som ikkje noko meir enn annan fotballklubb med supporterar som har lidenskap for klubben på samme måte som Leeds-supporterane.

100% enig.

Reaney

Asbjørn

🗣� "Ampadu was excellent."

Ethan Ampadu kicked off his Premier League return with a Team of the Week worthy performance, according to Troy Deeney. 👏

The perfect start for the Welshman. 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿

#BBCFootball #PL #LUFC

https://x.com/BBCSportWales/status/1957740355920781514
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tror man vil se tilbake på Ampadu om noen år som den beste og viktigste signeringen 49ers gjorde i sitt eierskap.
Alltid blandt våre beste og når det virkelig gjelder så står han alltid frem.
24 år..

Svært, svært få Leedsspillere siste to tiårene som har klart det.

Langt mer krevende omgivelser enn hos de aller fleste konkurrenter rundt oss på tabellen og i tillegg kaptein og den samtlige ser til når det drar seg til.

Borge

Ampadu skadet og ute de neste kampene. Ikke bra
Borge

Cherry

Quote from: Borge on August 21, 2025, 23:00:37Ampadu skadet og ute de neste kampene. Ikke bra

Ikke noe om dette , kilde?

auren

Quote from: Cherry on August 22, 2025, 07:42:03
Quote from: Borge on August 21, 2025, 23:00:37Ampadu skadet og ute de neste kampene. Ikke bra

Ikke noe om dette , kilde?

Farke sa det på pressekonferansen i går. Håpet å ha han tilbake etter landskampene. Forhåpentligvis kun Arsenal og Newcastle kampene han går glipp av. Tipper han spiller bortekampen mot Fulham 13. september.

auren

Reaney

Ampadu er lagets kaptein og viktigste spiller. Prestasjonen mot Everton var eksepsjonell. Vær forberedt på null poeng så lenge han er ute.

Borge

Quote from: Reaney on August 22, 2025, 13:27:34Ampadu er lagets kaptein og viktigste spiller. Prestasjonen mot Everton var eksepsjonell. Vær forberedt på null poeng så lenge han er ute.
Enig, han er superviktig.  Håper noen andre stepper up.
Borge

auren

Ampadu er viktig, men statistikken med Gruev fra start i fjorårets Championship var også eksepsjonelt bra mener jeg å huske. Longstaff virker ikke å være topprioritert så langt, og jeg tror Farke kommer til å velge Gruev. Det gjorde han jo mot Everton også.

auren

Killa

Har det kommet noen oppdateringer om kapteinens skade? Kan vi regne med at han er på plass igjen mot Fulham den 13/9? Utrolig viktig spiller for oss, selv om vi ikke skal legge alt for mye i den Arsenal-kampen så var jo savnet av Ampadu heelt åpenbart!

Asbjørn

Quote from: Killa on August 26, 2025, 10:34:22Har det kommet noen oppdateringer om kapteinens skade? Kan vi regne med at han er på plass igjen mot Fulham den 13/9? Utrolig viktig spiller for oss, selv om vi ikke skal legge alt for mye i den Arsenal-kampen så var jo savnet av Ampadu heelt åpenbart!
Nope. Er gjerne en post match presser i kveld...
Tell me  Tell me

Dylan