Skrevet av Emne: Kamp vs Shrewsbury Town @Elland Road, 9.8.2023, Kl. 2045, Carabao Cup  (Lest 6024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

James med en god mulighet, men skyter i nettveggen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

7 minutter tillegg!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Alltid godt å vinne fotballkamper.

auren

James ut og Drameh inn.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Drameh får de siste minuttene på banen etter bytte med Dan James.
Super Leeds since 1968

auren

Gelhardt ut, Bate inn.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sinisterra med en god mulighet 6 minutter på overtid!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Der var det slutt

auren

YES! Slutt. 2-1. En ny, god andre omgang.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Tips: 2-1 (Gelhardt og James)

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Argh. Synd jeg ikke satte penger på denne...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Trekning til neste runde skjer visstnok nå i kveld.
Super Leeds since 1968

RoarG

Viktig å komme inn på vinnersporet, men vi kan ikke fortsette og slippe inn mål først, for så å måtte jage.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Andersen

Jeg er mer spent på kampen til helga mot Birmingham en jeg var mot Shrewsbury . Men jeg regner med at Farke fikk noen svar utav denne kampen , men også en del spørsmål ?

flynn

Jeg er mer spent på kampen til helga mot Birmingham en jeg var mot Shrewsbury . Men jeg regner med at Farke fikk noen svar utav denne kampen , men også en del spørsmål ?

Hjelde og Gyabi misbrukte sjansen sin. Poveda, Burma og tildels Gelhardt det motsatte.
Ampadu og Gray er bankers på sentral midt. Basert på Law og Dorigo’s kommenterer.

flynn

Hallgeir *

Trekning til neste runde skjer visstnok nå i kveld.

12 PL-lag er med fra kommende runde.
Super Leeds since 1968

RoarG

Går på YT (Sky sports) 23.15
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020


GeirO

Jeg er mer spent på kampen til helga mot Birmingham en jeg var mot Shrewsbury . Men jeg regner med at Farke fikk noen svar utav denne kampen , men også en del spørsmål ?

Hjelde og Gyabi misbrukte sjansen sin. Poveda, Burma og tildels Gelhardt det motsatte.
Ampadu og Gray er bankers på sentral midt. Basert på Law og Dorigo’s kommenterer.

flynn
Burma er vel en ny spiller...  ;)
MOT

Allanclarke

Salford borte

RoarG

Møter Salford borte i 2. runde.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Vi får håpe på reprise på tilsvarende kamp for fire år siden. Målscorere var gamle helter som Berardi. Klich og Nketiah i 0-3-kampen
MOT

Hallgi

Highlights, med berre 1 «highlight» for Shrewsbury som gikk inn via uheldige Hjelde,
https://youtu.be/EuBxqOQBPTc
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Fantasyland

Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again

stian

Hvordan skal man egentlig tenke rundt Carabao Cup som Leeds-supporter? Det ville vært artig å for en gangs skyld slå fra seg i en av cupene, men med tynn stall og mange skadeutsatte spillere er det ikke akkurat noe must å legge så mange flere kamper til de 46 vi har i serien. Det gir jo spilletid for unggutta, men vi kan ikke stille med et rent juniorlag heller hvis vi faktisk ønsker avansement.

Hva så med økonomien? Med 35000 (!) på hjemmekampene er det nok ganske god økonomi i billettinntektene og salg fra stadion, selv om også hjemmekamper koster penger. Premiepengene i Carabao er imidlertid en vits. Legger vi premiepengene fra i fjor til grunn, mottar vi den nette sum av £5000 for avansementet i går... I Carabao må man faktisk nå kvartfinalen for å få mer prispenger enn det man får for å bli slått ut av FA-cupen. Det kommer sikkert til noen inntekter fra TV-sendte kamper, men da må man jo gjerne nå et stykke for at det skal monne.

I sum er det i alle fall ikke mye tvil om at Carabao Cup er småklubbenes og ungguttas cup. Hvis jeg må velge, som man nesten må i denne sammenhengen, har jeg i utgangspunktet mer lyst til å ha en full stall med "uthvilte" spillere i serien enn å kanskje skrape frem en kvartfinale i denne cupen. Det bør i alle fall være en no-brainer at det er unggutta som skal spille utover.

Mer om premiepengene: https://www.90min.com/posts/2022-23-carabao-cup-prize-money-how-much-winners-earn-round-breakdown

Cherry

Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again

Tenke seg til at vi ga 25 millpund for James…..250 millioner kroner….heeeelt utrolig.
Jeg er langt på vei enig med «Hilliam» her, jeg ser fortsatt ikke en brukbar fotballspiller i Daniel James.
Spilleforståelse, teknikk og touch…..joda han glimter til og løper ballen i mål - men totalt sett langt under norm. :(
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again
Vel, vi begynte vel denne kampen som den forrige. Først etter vél halvtimen begynte vi å få det til.
Starten var preget av en Gyabi som fungerte dårlig i rollen sin når vi skulle spille ut bakfra. Det var lett å sette ham under press. Når Darlow ikke var verdens beste med beina blei det en del situasjoner. Vi hadde også en del tversoverpasninger som førte til kontra.
Likevel, som Donnohue twitret så hadde vi på de tre første omgangene denne sesongen fått tre skudd mot eget mål og tre mål imot.

Joffy fungerte ikke på topp, han blei isolert og lite involvert. Det kom seg utover i kampen. Han trakk lenger ned og fikk brukt sine eminente egenskaper bedre. Det ble igjen en kamp i power play og vi fikk masse øving i det.
Hjelde sliter nokmed å finne rollen Farke ønsker å bruke ham i, han virker usikker. Det samme gjorde Gyabi. Utstrålingen og arrogansen vi har sett på U-lagene var totalt borte. En som fungertepå midten var Shackleton. Flere ganger kom han susende til og avverget en potensiell kontring. Han fikk rett og slett brukt egenskapene sine. Poveda virker stabil på nivået vi har sett denne sesongen.

Det ble en fin treningsøkt for gutta. Så får vi håpe de begynner bedre mot Birmingham.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again
Vel, vi begynte vel denne kampen som den forrige. Først etter vél halvtimen begynte vi å få det til.
Starten var preget av en Gyabi som fungerte dårlig i rollen sin når vi skulle spille ut bakfra. Det var lett å sette ham under press. Når Darlow ikke var verdens beste med beina blei det en del situasjoner. Vi hadde også en del tversoverpasninger som førte til kontra.
Likevel, som Donnohue twitret så hadde vi på de tre første omgangene denne sesongen fått tre skudd mot eget mål og tre mål imot.

Joffy fungerte ikke på topp, han blei isolert og lite involvert. Det kom seg utover i kampen. Han trakk lenger ned og fikk brukt sine eminente egenskaper bedre. Det ble igjen en kamp i power play og vi fikk masse øving i det.
Hjelde sliter nokmed å finne rollen Farke ønsker å bruke ham i, han virker usikker. Det samme gjorde Gyabi. Utstrålingen og arrogansen vi har sett på U-lagene var totalt borte. En som fungertepå midten var Shackleton. Flere ganger kom han susende til og avverget en potensiell kontring. Han fikk rett og slett brukt egenskapene sine. Poveda virker stabil på nivået vi har sett denne sesongen.

Det ble en fin treningsøkt for gutta. Så får vi håpe de begynner bedre mot Birmingham.
Takk for en fin og nøktern analyse, Asbjørn! Jeg må si jeg blir litt hoderystende når en bruker begrep som "not a footballer" om James. Vel kan han være frustrerende til tider, særlig mtp taktiske valg - men at han har egenskaper som vil komme godt til rette i denne divisjonen, er jeg ikke i tvil om. Jeg håper og tror at han vil blomstre denne sesongen. Aldri skadet, holder 90 minutter uten problemer, til tross for å være i bevegelse hele tiden. Akkurat dette trenger vi i en tropp som ellers i for stor grad er preget av skjørhet (evt kjeks, for å følge en litt mer tendensiøs sjargong).

Dennis

Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again

En fotball-analytiker som bruker 'LOL', 'not a footballer' og slike ting på spillerne? :o

Kommentatorene på LUTV skrøyt for øvrig av James i går. Ellers hørtes vel kampen ut litt som det ble beskrevet her, bare langt mindre barnslig selvsagt.
Marching on together!

Fantasyland

Fotball-analytiker Hilliam vurderer prestasjonene i går. Sier vel litt om hvor tynt det er pr nå.

Kris Hilliam
@Kris_Lufc7
A little rundown of the players last night:
Darlow - i'll be kind and say he looked rusty
Ayling - LOL
Cresswell - so much to learn
Ampadu - not a CB, much better 2nd half
Hjelde - lots of ability, struggling with the role atm
Gyabi - too complacent/relaxed, very raw
Shacks - lots of energy, limited on the ball but fine squad option
Gray - will be a star
Poveda - very useful option, technical dribbling great
James - not a footballer
Gelhardt - not a centre forward
Struijk - class act, made a huge difference
Byram - good again

En fotball-analytiker som bruker 'LOL', 'not a footballer' og slike ting på spillerne? :o

Kommentatorene på LUTV skrøyt for øvrig av James i går. Ellers hørtes vel kampen ut litt som det ble beskrevet her, bare langt mindre barnslig selvsagt.

En artig ting angående Hilliam, han er ekspert på norske Eliteserien. Jeg lurte litt på om han faktisk var norsk, men tipper han da ville vært på forumet her.

INFO: Tactical analyst/scout (PFSA level 3) with a focus on Eliteserien and data analysis. Leeds fan and Marcelo Bielsa worshipper.