Skrevet av Emne: Kamp: Rotherham Utd vs Leeds Utd @Asseal NY St. 24.11.2023 kl 21 på Viasport 2  (Lest 7377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GaryMac

For svakt å ikke vinne denne.
Skylder litt på at det er kamp så tett på landslagspausen...
Kunne med fordel fått søndagskamp når vi har 18 mann ute på landslagsoppdrag....
Redd for at avstanden øker til topp to i morgen, og at vi er ute av topp tre etter helga...

Fantasyland

Pisser bort 2 poeng. For dårlig

GeirO

Ja, ja. Vi er vel ikke bedre....til å håndtere slike kamper. De dårlige periodene ødela for oss.
MOT

Kato

Å se Patrick Bamford spille fotballkamp er bare trist. Nok en gang er han i tillegg i veien når vi skal avgjøre. Det er bare å shippe ut i januar.

clintan

Det laget er her er fullstendig drit når ikke første leveren har dagen. Null opprykk!
 

Bjosse77

Selv når han ikke skal ha ballen klarer Bamford å ødelegge, han er så ræva at det er helt utrolig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutter 3 mål, Piroe 6. Er ikke Bamford som er problemet, han spiller jo knapt.

Jeg er så drittlei alt fokuset på Bamford (og Cooper) her inne. En spiller som knapt er involvert har jo faen ikke skylda for at vi ikke scorer. Cooper skrives det ikke om her i dag, unntatt en episode han blir fraløpt. Det hadde Struijk også blitt. Det sier ganske mye om hvor god Cooper faktisk var i dag.

raggen

Typisk Leeds dette her 🤬🤬🤬🤬🤬 er d milig å ikke vinne denne
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sleivind

Triste greier, dette burde vi ha vunnet.

Forever Whites

Det var en pinlig forestilling.  Får håpe det var sesong verste.
Medlem 94237

Lucas the Kop Cat

Det laget er her er fullstendig drit når ikke første leveren har dagen. Null opprykk!
Det kom rett fra leveren, den første.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Myhre10

Det var en pinlig forestilling.  Får håpe det var sesong verste.

Det mangler det mye på, Stoke var mye verre 😉

karaba

Selv når han ikke skal ha ballen klarer Bamford å ødelegge, han er så ræva at det er helt utrolig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutter 3 mål, Piroe 6. Er ikke Bamford som er problemet, han spiller jo knapt.

Jeg er så drittlei alt fokuset på Bamford (og Cooper) her inne. En spiller som knapt er involvert har jo faen ikke skylda for at vi ikke scorer. Cooper skrives det ikke om her i dag, unntatt en episode han blir fraløpt. Det hadde Struijk også blitt. Det sier ganske mye om hvor god Cooper faktisk var i dag.
Drittlei fokuset på Bamford? Han er totalt ute av form og har vært det i snart 2 år. Må være mye bedre å bruke Joseph som faktisk er i form. Bamford er ferdig som spiller og de som ikke ser det er dessverre bare romantikere


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: November 24, 2023, 23:03:33 av karaba »

GeirO

Det laget er her er fullstendig drit når ikke første leveren har dagen. Null opprykk!
Skulle tro vi hadde skrumplever, ligna på det ;)
MOT

TK20

Har Poveda noen målpoeng for oss i en tellende kamp?

Sterland

Selv når han ikke skal ha ballen klarer Bamford å ødelegge, han er så ræva at det er helt utrolig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutter 3 mål, Piroe 6. Er ikke Bamford som er problemet, han spiller jo knapt.

Jeg er så drittlei alt fokuset på Bamford (og Cooper) her inne. En spiller som knapt er involvert har jo faen ikke skylda for at vi ikke scorer. Cooper skrives det ikke om her i dag, unntatt en episode han blir fraløpt. Det hadde Struijk også blitt. Det sier ganske mye om hvor god Cooper faktisk var i dag.
Enig i at Cooper var bra. Bamford derimot, har ikke prestert i det hele tatt de siste sesongene. Mye gode penger ut i uhorvelig labre forestillinger. Vi trenger en spiss i januarvinduet. Mange som presterte under pari i dag. Mulig for få restitusjonsdager ift landskamper. Utrolig å sette Leeds opp med en fredagsmatch, så tett på landskamppausen..

Myhre10

Har Poveda noen målpoeng for oss i en tellende kamp?

Nei, på de 27 kampene han har spilt så har han ikke det

Kato

Meslier 7 - En viktig redning. Fobi mot å starte kjapt.
Gray 7 - Suspekt en mot en defensivt, ellers bra med ball.
Rodon 7 - Kontroll, men må tørre mer med ball.
Cooper 8 - Klart best der bak.
Firpo 6 - Skuffende svak offensivt.
Ampadu 6 - Rydder bra, men bedre tidligere.
Kamara 7 - Best sentralt.
Summerville 9 - Et lag alene offensivt. Totalt avhengig av han.
Piroe 6 - Så giddaløs ut.
James 5 - Svakere enn på lange tider.
Rutter 5 - Poeng for oppmøte og assist. Ellers elendig.
Bamford 4 - Lyktes med null, klarte også å havne i offside da vi endelig scoret.
Gnonto 7 - Aktiv, flink å utfordre.
Struijk 6 - Burde avgjort.
Poveda 6 - Vil mye, får det ikke helt til.
Anthony - Kunne vært matchvinner.

GeirO

Har Poveda noen målpoeng for oss i en tellende kamp?

Nei, på de 27 kampene han har spilt så har han ikke det
Ikke mange minuttene han har fått på de 27 kampene. Frisk og fin i dag.
MOT

Bjosse77

Drittlei fokuset på Bamford? Han er totalt ute av form og har vært det i snart 2 år. Må være mye bedre å bruke Joseph som faktisk er i form. Bamford er ferdig som spiller og de som ikke ser det er dessverre bare romantikere

Det er jo ikke det det handler om. Mannen har hva da? 30 minutter de siste 4 kampene? Likevel er det eneste folk klarer å se Bamford?
Jeg tror heller ikke han kommer tilbake, selvtilliten er helt kjørt. Likevel skjer det mye offensivt med han på banen. Vi får en mye høyere bevegelighet, skaper åpninger og kommer til skudd. Hver gang han spiller litt. I dag? 1 skudd i 2. omgang når han og Gnonto kommer inn, 7 skudd etter det.

Hvor gode spillere på U21 må være før de får prøve seg på A-laget vet jeg ikke, men en spiss med 3 mål på 15 kamper er et mye større problem enn at Bamford snitter 7-8 minutter pr. kamp.

Forever Whites

Selv når han ikke skal ha ballen klarer Bamford å ødelegge, han er så ræva at det er helt utrolig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutter 3 mål, Piroe 6. Er ikke Bamford som er problemet, han spiller jo knapt.

Jeg er så drittlei alt fokuset på Bamford (og Cooper) her inne. En spiller som knapt er involvert har jo faen ikke skylda for at vi ikke scorer. Cooper skrives det ikke om her i dag, unntatt en episode han blir fraløpt. Det hadde Struijk også blitt. Det sier ganske mye om hvor god Cooper faktisk var i dag.
Drittlei fokuset på Bamford? Han er totalt ute av form og har vært det i snart 2 år. Må være mye bedre å bruke Joseph som faktisk er i form. Bamford er ferdig som spiller og de som ikke ser det er dessverre bare romantikere


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så du mener Farke er en romantiker?  Det er det siste jeg tenker om ham.  ;)
Medlem 94237

Bromancer

Vi spiller langt under pari, men burde fortsatt vunnet komfortabelt. Her var det marginer i mot hele veien. Burde hatt TO straffer. Både James og Summerville blir KLIPT ned i feltet.

Målet i mot legger jeg i hovedsak på Summerville som IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET skal rote det til der på 45 min+. Utilgivelig! Hva slags game management er det???? Cooper fraløpt. Cooper er Cooper, han er ikke raskere -ikke hans skyld at han ikke holder mål fysisk. Flipperspill i 16-meteren går selvfølgelig ikke vår vei og en topp keeper SKAL TA DEN MESLIER!

Bamford...jeg ORKER bare ikke mer.

Cannavaro

-vi surra det til på baklengsmålet
-vi scoret ikke flere mål på gode sjanser
-vi fikk ikke noen straffer tildømt
-er for mye forutsigbare i angrepsspillet og bruker mye tid med ball på egen halvdel
-må tørre å være mer direkte i siste tredel
-lære å være mer uegoistiske i situasjoner foran mål
-involvere backene mer offensivt

en dårlig dag på jobben som man sier, en uavgjort istedenfor seier.  Det er mye som kan forbedres helhetlig i dette laget, men det er mange gode spillsekvenser også. Individuelt er det igjen Summerville som står frem med mye kreativitet, og vi trenger egentlig flere spillere med samme egenskap/filosofi (ref. en Pablo-type som vi ikke har), vi mangler bevegelse og riktige samhandlingsmønster offensivt, det kan trenes heldigvis.  Det hadde vært grusomt med tap i denne kampen, Rotherham er storfornøyd med 1 poeng. Sesongen er fortsatt veldig lang, jeg er overbevist om at vi kan bedre og vil få kamper hvor effektiviteten er mye bedre enn vist idag.
MFLU - Miracles For Leeds United

Myhre10

Vi spiller langt under pari, men burde fortsatt vunnet komfortabelt. Her var det marginer i mot hele veien. Burde hatt TO straffer. Både James og Summerville blir KLIPT ned i feltet.

Målet i mot legger jeg i hovedsak på Summerville som IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET skal rote det til der på 45 min+. Utilgivelig! Hva slags game management er det???? Cooper fraløpt. Cooper er Cooper, han er ikke raskere -ikke hans skyld at han ikke holder mål fysisk. Flipperspill i 16-meteren går selvfølgelig ikke vår vei og en topp keeper SKAL TA DEN MESLIER!

Bamford...jeg ORKER bare ikke mer.

Og ikke minst skal Rodon og Gray som roter det til få ballen vekk, svake involveringer av begge 😉
« Siste redigering: November 24, 2023, 23:22:56 av Myhre10 »

Milou

"Uansett vil det vere eit ran om kampen fortset i samme spor og rotherham klarar å få med seg poeng frå dette", skreiv eg i pausen. Det virka som at Rotherham også forstod at dei måtte risikere meir framover for ikkje å fortsetje å bli overkøyrt av Leeds. Det lukkast dei også bra med og dei var nærmare skåring i første halvdel av andre omgang enn Leeds.

Farke svara så med også å auke risikoen for Leeds sin del, og la om til 3 i forsvar. Heilt riktig valde han å risikere eit tap for å auke sjansen for 3 poeng. Etter det fekk Leeds overtaket igjen og hadde fortent å vinne sjøl om det ikkje lenger kan karakteriserast som eit ran at Rotherham sikra uavgjort. Det bør imidlertid nemnast at Leeds gjekk glipp av 2 straffespark, der den eine er soleklar (og sannsynlegvis skulle det også vere raudt kort på Peltier).

Forøvrig er det standard på forumet at når alt ikkje går Leeds sin veg startar jakten på syndebukkar, og eg anbefaler alle å lese blosse sitt innlegg. Bamford stod ikkje noko tilbake for Pirou og andre sine prestasjonar og var heller ikkje den einaste som var i offside, og om han var det så var det hårfint. Alt i alt, står eg på det eg sa i pausen at det kun var Summerville som spelte opp mot sitt beste, og ein kan mistenke at manglande opplading til kampen hadde sitt å seie.

Alt i alt, ein kamp som vi må rekna med at vi får nokre av i Championship. Vi er klart betre og vinn denne kampen 9 av 10 gonger, men ein kombinasjon av ineffektivitet, uflaks og avgjerande dommarfeil gjer at vi avgjer poeng. Dette er ingen katastrofe, men vi tåler heilt klart ikkje så mange fleire slike kampar om vi skal klare direkte opprykk.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Hallgeir *

Spillerne vinner sammen, taper sammen, eller som i dag, spiller uavgjort.

Ingen store individuelle feil ble gjort. Gidder ikke fokusere på enkeltspillere. Farke tar ut laget, og han bestemmer hvem som byttes inn/ut.

I kveld synes jeg laget som helhet var for dårlig. Utrolig skuffende at vi ikke evnet å slå en klar dumpekandidat, men det viser jo at ingen kamper i denne divisjonen er enkle.
Super Leeds since 1968

clintan

-vi surra det til på baklengsmålet
-vi scoret ikke flere mål på gode sjanser
-vi fikk ikke noen straffer tildømt. "Cooper er Cooper." Men han starter med en gang hver gang det er en skade. Er det da et opprykkslag?
-er for mye forutsigbare i angrepsspillet og bruker mye tid med ball på egen halvdel
-må tørre å være mer direkte i siste tredel
-lære å være mer uegoistiske i situasjoner foran mål
-involvere backene mer offensivt

en dårlig dag på jobben som man sier, en uavgjort istedenfor seier.  Det er mye som kan forbedres helhetlig i dette laget, men det er mange gode spillsekvenser også. Individuelt er det igjen Summerville som står frem med mye kreativitet, og vi trenger egentlig flere spillere med samme egenskap/filosofi (ref. en Pablo-type som vi ikke har), vi mangler bevegelse og riktige samhandlingsmønster offensivt, det kan trenes heldigvis.  Det hadde vært grusomt med tap i denne kampen, Rotherham er storfornøyd med 1 poeng. Sesongen er fortsatt veldig lang, jeg er overbevist om at vi kan bedre og vil få kamper hvor effektiviteten er mye bedre enn vist idag.
 

karaba

Selv når han ikke skal ha ballen klarer Bamford å ødelegge, han er så ræva at det er helt utrolig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutter 3 mål, Piroe 6. Er ikke Bamford som er problemet, han spiller jo knapt.

Jeg er så drittlei alt fokuset på Bamford (og Cooper) her inne. En spiller som knapt er involvert har jo faen ikke skylda for at vi ikke scorer. Cooper skrives det ikke om her i dag, unntatt en episode han blir fraløpt. Det hadde Struijk også blitt. Det sier ganske mye om hvor god Cooper faktisk var i dag.
Drittlei fokuset på Bamford? Han er totalt ute av form og har vært det i snart 2 år. Må være mye bedre å bruke Joseph som faktisk er i form. Bamford er ferdig som spiller og de som ikke ser det er dessverre bare romantikere


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så du mener Farke er en romantiker?  Det er det siste jeg tenker om ham.  ;)
Jeg tenker ikke at Farke er romantiker, men det er jo klart at når Piroe må spille i 10er rollen så trenger vi en 9er til som kan komme inn å gjøre en forskjell. Det at Bamford bare spiller 10 min her og der sier jo noe om hvor langt unna han er tidligere form dessverre. Han har ikke vært i nærheten av score på flere år og bommer på straffe når han får sjansen, nei dessverre han er ferdig


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: November 24, 2023, 23:46:44 av karaba »

ar9

Går oss fast i midten idag. Angrepsspillet må varieres mer. Spesielt mot lag som har parkert badebussen. Alt for få innlegg (forventer mer av Gray og Firpo der) og skuddene fra litt distanse var visne.
Så må vi spille tvers på Piroe oftere istedenfor å skyte fra skrå vinkel. Nederlenderen er på plass ved lengste stolpe og klar for en tap in men får ikke ballen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirO

Typisk 0-0-kamp... 8)
Hvis vi ser bort fra de to måla.
MOT

auren

Leser en grusom statistikk på Waccoe i forhold til ikke-hvit bortetrøye. Dette var fjerde gangen vi spilte i bortedrakt på bortebane inneværende sesong, og det har endt i 3 tap og 1 uavgjort. I fjor spilte vi 11 kamper. Tapte 9 og spilte 2 uavgjort. Totalt siste halvannen sesong: 0-3-12 på 15 kamper. Spinnville tall, men snart MÅ det snu!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.