Skrevet av Emne: Kamp: Sunderland-Leeds United @St.OfLight tirsdag 12.12.23 kl 21 - ViaSport1  (Lest 6024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
To dager til ny kamp. Ny krevende bortekamp. Mot playoff-plasserte Sunderland (nr 6). Samtidig har de nettopp sparket manager Mowbray og det er fortsatt interimstyre der. De har 2-1-2 siste fem (mot våre 4-1-0).
Men når kampene kommer tett er det ikke alltid like forutsigelig hva som skjer.

Uansett, for oss handler det om å gjøre egen jobb.

Ut fra foreløpige rapporter blir vi uten Byram i begge kampene neste uke. Jeg antar det er Spence som er førstevalg som erstatter. Er det andre som er slitne og trenger å erstattes i start-elleveren? I think not. Farke bytter ikke gjerne i sine utvalgte. Noe bl.a. Gnonto har måttet kjenne på. Det har også gitt lite spilletid til Gruev og Anthony. Og Cresswell.

Men jeg ser ikke for meg så store utskiftningene.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Spence er langt fra «varm» i Farkeball opplegget og hva som forventes av han. I tilegg må han spille på feil side. Men han er helt klart vårt beste alternativ.
Frykter og litt «fatigue» fra Summerville, Rutter og Ampadu. Dette blir en tøff bortekamp mot ett lag som har hatt endel stang ut i det siste.

Men om Rodon, Strujik, Gray og Kamara er helt på høyde og James fortsatt er på G kan det allikevel bli en knepen seier.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kontakinte

Vi kommer til å ha lekestue med det Sunderland forsvaret, tipper 1-3
« Siste redigering: Desember 12, 2023, 10:18:01 av Kontakinte »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det er niggles og småforkjølelser osv så kem som blir available når alt kommer til alt er ikke godt å si.

Men det gjelder nok samtlige lag mer eller mindre med surt vintervær å trene i samt mange kamper og småslitne kropper...

Men altså mht venstreback. Firpo, Byram og nå også Shack ute. Spence og Ayling igjen da...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28268288

Hjelde?
An option, but we are focusing on other players.
« Siste redigering: Desember 11, 2023, 16:46:25 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Merker at jeg gruer meg litt til Gray mot Clarke. Manndomsprøve nummer en i denne divisjonen.

flynn

Sterland

To dager til ny kamp. Ny krevende bortekamp. Mot playoff-plasserte Sunderland (nr 6). Samtidig har de nettopp sparket manager Mowbray og det er fortsatt interimstyre der. De har 2-1-2 siste fem (mot våre 4-1-0).
Men når kampene kommer tett er det ikke alltid like forutsigelig hva som skjer.

Uansett, for oss handler det om å gjøre egen jobb.

Ut fra foreløpige rapporter blir vi uten Byram i begge kampene neste uke. Jeg antar det er Spence som er førstevalg som erstatter. Er det andre som er slitne og trenger å erstattes i start-elleveren? I think not. Farke bytter ikke gjerne i sine utvalgte. Noe bl.a. Gnonto har måttet kjenne på. Det har også gitt lite spilletid til Gruev og Anthony. Og Cresswell.

Men jeg ser ikke for meg så store utskiftningene.
Litt rart at ikke Struijk er lansert som et alternativ på venstrebacken. Han fungerte ok i Premier League på den plassen, og vi har Cooper som backup i midtforsvaret.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Litt rart at ikke Struijk er lansert som et alternativ på venstrebacken. Han fungerte ok i Premier League på den plassen, og vi har Cooper som backup i midtforsvaret.
Farke nevnte ikke Struijk ved navn på presseren men sa altså at de kunne ha flere alternativer.
Leeds-Live:
What does Farke have up his sleeve at left-back?

News of Jamie Shackleton’s injury, for many, would have virtually confirmed Djed Spence’s selection at left-back tonight. Could the Tottenham Hotspur loanee’s full debut actually come at right-back still?

Daniel Farke pushed back at the suggestion his only routes were Spence, Archie Gray or Luke Ayling, in his pre-match Leeds United press conference. Ilia Gruev has played on the left of a back three with Bulgaria this season, while Pascal Struijk played there extensively last season.

The idea of disrupting other parts of what is a winning machine seems counter-intuitive though. Struijk and Gray, for example, are doing very well where they are. Spence was not perfect on Saturday, but Farke did acknowledge a first appearance in three months was never going to be without issues.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-farke-vs-sunderland-28272696
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Merker at jeg gruer meg litt til Gray mot Clarke. Manndomsprøve nummer en i denne divisjonen.

flynn

Eg husker helst Clarke på høyresiden for Leeds. Er han på venstre for Sunderland?

Anyways, Leeds-Live er her inne på at vi møter TO tidligere academy-products i denne kampen:

The Huggins-Clarke derby
York natives Niall Huggins and Jack Clarke go all the way back to titles in the same under-eight team in their home city. They were both scouted at the same time by Leeds and went all the way to the first team under Marcelo Bielsa.

Now, via very different routes, they have ended up as team-mates once again, but with Sunderland on Wearside. The 23-year-old pair (Huggins turns 23 next week) are excelling this season with The Black Cats.

Huggins has started 15 of the last 16 games at right-back or left-back, while Clarke has started all 20 matches and scored 10 goals from the left wing. Only two players have scored more than him this term and he may finally be fulfilling the potential we saw from him with the Whites.

Huggins is likely to come up against Crysencio Summerville, while Clarke will more than likely be marked by Archie Gray. Opponents they will each know very well from their time at Thorp Arch.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-farke-vs-sunderland-28272696
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Selv om vi er på en winning streak, så håper jeg Farke nå kan involvere flere som kan få
mer minutter - nå som vi begynner å få noen knocks`i troppen og nærmer oss det hektiske juleprogrammet.
Ett par endringer gir seg selv etter hva vi har av alternativ, men nå som vi er ganske "tomme" for
kanter bakover , så bør Spence og Hjelde få sjansen mener jeg.
Hjelde spilte jevnt i Celtic, men har liksom aldri fått tillit`... Spence mener jeg er en av divisjonens aller beste HB.

Tror også at med Gray på MB sammen med Ampadu kan gjøre oss mer kreative i oppspillsfasen, og der har vi
jo som kjent Kamara og Gruev til å rullere`med også.
Moro at Joseph fikk minutter sist, han er ett kjempetalent som fortjener minutter også -
vi er jammen velsigna`med goe`spillere fremover på banen!

Gleder meg til kamp i kveld fra Stadium of Light! ;)
 

Kato

Meslier
Gray - Rodon - Struijk - Spence
Ampadu - Kamara
James - Piroe - Summerville
Rutter

 

Hallgeir *

Championship Norge - Eirik Aase....

Sunderland – Leeds United
Kampstart: 21.00

Etter 1-1 borte mot Millwall ble hovedtrener Tony Mowbray sendt på dør. Mange ble overrasket av den avgjørelsen, og i skrivende stund har det fortsatt ikke kommet inn en erstatter. Det ser dog ikke ut til å være noe Sunderland trenger stresse med, ettersom vikarierende sjef Mike Dodds ledet The Black Cats til en fantastisk 2-1 seier hjemme mot West Bromwich Albion lørdag. Dodds fikk mye skryt fra egne spillere etter kampen for hans taktiske ferdigheter, og blir av enkelte lansert som en mulig erstatter for Mowbray. Sunderland trengte absolutt tre poeng etter de skuffende nederlagene mot Huddersfield Town og Plymouth Argyle, og har nå kommet seg opp til en sjetteplass med sine 30 poeng. Hjemme på Stadium of Light har de 6-0-4 denne sesongen, hvor tre av de fire siste kampene har endt med hjemmeseier. Sent tirsdag kveld er det høytflyvende Leeds United som kommer på besøk. Foran over 7000 tilreisende supportere kunne de juble for tre poeng mot Blackburn Rovers lørdag. En morsom og underholdene fotballkamp mellom to offensiv lag endte med 2-0 seier for Leeds, mye takket være kvaliteten på Leeds-spillerne fremover på banen. Selv om spillet var jevnt og begge lag hadde mange farlige overganger, ble det stadig farligere de gangene Leeds nærmet seg motstanderens mål. Det er et godt tegn for et Leeds-lag som jakter opprykk. I mine øyne er Leeds akkurat nå ligaens beste lag, men problemet til Leeds er at de to lagene over på tabellen også er helt fantastiske. Leeds står med ni seiere på de elleve siste kampene, men har likevel en luke på syv poeng opp til direkte opprykk. I de fleste andre sesonger ville nok Leeds vært i en klasse for seg selv akkurat nå. Daniel Farke & Co slurvet litt på bortebane tidligere i sesongen, men har virkelig skrudd opp dampen i det siste. Etter lørdagens seier står Leeds med 5-2-3 på bortebane, hvor tre av de fem siste har endt med seier. De har for øvrig også slått både Leicester City og Ipswich Town på fremmed gress i høst. De bør med andre ord ha god selvtillit foran tirsdagens tur til mektige Stadium of Light.

Sunderlands siste kamper:
Sunderland – West Brom 2-1 (Neil, Ballard)
Millwall – Sunderland 1-1 (Clarke)
Sunderland – Huddersfield 1-2 (O’Nien)
Plymouth – Sunderland 2-0
Sunderland – Birmingham 3-1 (Bellingham. Selvmål, Aouchiche)

Leeds siste kamper:
Blackburn – Leeds 0-2 (Summerville, James)
Leeds – Boro 3-2 (Summerville, James. Piroe)
Leeds – Swansea 3-1 (Piroe, Rutter, James)
Rotherham – Leeds 1-1 (Summerville)
Leeds – Plymouth 2-1 (James, Piroe)

Vurdering: Sunderland med sterk seier i helgen, men er fortsatt på jakt etter ny hovedtrener. Sunderland er litt varierende i prestasjoner og resultater, og har både et høyt toppnivå og lavt bunnivå. Det er derfor litt vanskelig å vite hva slags Sunderland-lag vi får se her, men Leeds er jeg derimot trygg på. Leeds ser fantastiske ut for tiden, og står ikke tilbake for noen lag i denne ligaen. Formen er på topp, og de har rikelig med matchvinnere fremover på banen. Denne bortekampen er absolutt vrien for Sunderland, men her tror jeg Leeds har det som skal til for å vinne.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2023/12/11/for-runden-tirsdag-12-desember/
Super Leeds since 1968

Dennis

Spence for Byram, ellers blir det vel uforandra om det ikke er skader eller sykdom ellers?

Sikkert noen som trenger en hvil snart, men det er en tøff kamp i dag. Skal også sies at Farke har tatt av Summerville, Rutter og Kamara i kamper hvor det har føltes trygt, så helt på stålet er de vel ikke.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Må si eg frykter at noen av våre faste er ute pga sykdom.
Da får vi sett hvor god  - og forberedt - benken vår er.

Dekningen burde være ok men vi vet det ikke før vi ser det.

Vi må også huske at det ikke bare er vi som kjenner på kampprogram og sure treningsforhold. Ipswich hadde visst en del faste ute sist og det gikk jo veldig bra for de, da….
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Spennende kamp. Blir svært tøft. Håper vi unngår baklengs i starten og gjerne putter det første. Da blir vi vanskelige å slå.
Tipper også at Spence for Byram blir det eneste byttet.

Tips: 1-1 (Piroe)

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Merker at jeg gruer meg litt til Gray mot Clarke. Manndomsprøve nummer en i denne divisjonen.

flynn

Eg husker helst Clarke på høyresiden for Leeds. Er han på venstre for Sunderland?

Anyways, Leeds-Live er her inne på at vi møter TO tidligere academy-products i denne kampen:

The Huggins-Clarke derby
York natives Niall Huggins and Jack Clarke go all the way back to titles in the same under-eight team in their home city. They were both scouted at the same time by Leeds and went all the way to the first team under Marcelo Bielsa.

Now, via very different routes, they have ended up as team-mates once again, but with Sunderland on Wearside. The 23-year-old pair (Huggins turns 23 next week) are excelling this season with The Black Cats.

Huggins has started 15 of the last 16 games at right-back or left-back, while Clarke has started all 20 matches and scored 10 goals from the left wing. Only two players have scored more than him this term and he may finally be fulfilling the potential we saw from him with the Whites.

Huggins is likely to come up against Crysencio Summerville, while Clarke will more than likely be marked by Archie Gray. Opponents they will each know very well from their time at Thorp Arch.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-farke-vs-sunderland-28272696

Ja, i de glimtene jeg har sett av Sunderland har Clarke spilt hovedrollen, på venstre kant.

flynn

Hallgeir *

Spence fra start, Ayling og Bamford tilbake på benken.
Super Leeds since 1968

Cherry

Hjelde og Cresswell må jo bare komme seg bort, vi har mye kvalitet - men å ikke ta de med på benk er bare trist.
Ayling og Cooper er sikkert viktige i garderoben, la de fortsette å være med der da.
Er litt bekymra for at vi «slipper» litt for mange gode spillere fra oss.

Vi har ett godt lag i dag da, let`s go! :D
 

leedslife

Spennende duell m Clarke v Gray. Kan få problemer ikveld Gray defensivt.

Cannavaro

Noen ganger er det sånn at når ting går "litt for mye på skinner" - så kommer det en glipp.  Har en sånn liten følelse idag...ser at Sunderland ikke har spilt uavgjort hjemme iår...det er forsåvidt greit også å få med seg 1 poeng ikveld.  Blir det seier til Leeds blir jeg veldig positivt overrasket.....men vi får se hvordan kampen utvikler seg, må nok et hakk opp fra Blackburn kampen tenker jeg. Vi er definitivt formlaget her og skal normalt få med oss noe fra denne bortekampen.  Lurer også på om si kan se noe tretthetstegn fra enkeltspillere hvor formen kanskje kan dale litt, og det kan fort gi utslag for hvordan laget presterer helhetlig.  Det er her Farke må være god, i disse periodene hvor vi spiller flere kamper over kort tid.  Det er ikke mye rullering i laget.  Lykke til folkens !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Håvard

KAMPKLAR. Nervøs og spent,  me  tror på 3 poeng. Lykke til

GaryMac

Watford leder 1-0 over Ipswich :-)

Hallgeir *

Jeg skulle ønske Friling kunne konsentrere seg om kampen, og ikke sitte der og fortelle historier om andre mer eller mindre interessante ting/hendelser.  ::)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Spence var plutselig i posisjonen til høyre ving. Firpo versjon 2.0
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Dommer har lagt lista høyt for frispark, dvs. blåser på de softe men ikke på takling bakfra.
« Siste redigering: Desember 12, 2023, 21:28:02 av Lucas the Kop Cat »

Hallgeir *

Dommer har lagt lista høyt for frispark.

Utvilsomt.
Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Ikke mye å skrive hjem om så langt.

GeirO

Godt å se en god gammeldags feig hjemmedommer. Leeds skal ikke ha frispark høyt oppe på banen.
MOT

Joe Jordan

Nå er Sunderland gode, ikkje minst Clarke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hallgeir *

Blir tøft for Gray resten av kampen. Hva med å bytte side med Spence?
Super Leeds since 1968