Sesongen 2024/2025 Championship

Started by NT, June 26, 2024, 10:17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NT

Here we go again

Sat Aug 10 Portsmouth H
Sat Aug 17 West Bromwich Albion A
Sat Aug 24 Sheffield Wednesday A
Sat Aug 31 Hull City H
Sat Sep 14 Burnley H
Sat Sep 21 Cardiff City A
Sat Sep 28 Coventry City H
Wed Oct 2 Norwich City A
Sat Oct 5 Sunderland A
Sat Oct 19 Sheffield United H
Tue Oct 22 Watford H
Sat Oct 26 Bristol City A
Sat Nov 2 Plymouth Argyle H
Tue Nov 5 Millwall A
Sat Nov 9 Queens Park Rangers H
Sat Nov 23 Swansea City A
Tue Nov 26 Luton Town H
Sat Nov 30 Blackburn Rovers A
Sat Dec 7 Derby County H
Tue Dec 10 Middlesbrough H
Sat Dec 14 Preston North End A
Sat Dec 21 Oxford United H
Thu Dec 26 Stoke City A
Sun Dec 29 Derby County A
Wed Jan 1 Blackburn Rovers H
Sat Jan 4 Hull City A
Sat Jan 18 Sheffield Wednesday H
Wed Jan 22 Norwich City H
Sat Jan 25 Burnley A
Sat Feb 1 Cardiff City H
Sat Feb 8 Coventry City A
Tue Feb 11 Watford A
Sat Feb 15 Sunderland H
Sat Feb 22 Sheffield United A
Sat Mar 1 West Bromwich Albion H
Sat Mar 8 Portsmouth A
Wed Mar 12 Millwall H
Sat Mar 15 Queens Park Rangers A
Sat Mar 29 Swansea City H
Sat Apr 5 Luton Town A
Tue Apr 8 Middlesbrough A
Sat Apr 12 Preston North End H
Fri Apr 18 Oxford United A
Mon Apr 21 Stoke City H
Sat Apr 26 Bristol City H
Sat May 3 Plymouth Argyle A

Sydhagen

En ganske tøff start på sesongen det der, men forventer selvsagt 12 poeng i August.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Dette betyr 4 kamper før første International Break (pluss minst èn runde i Carabao Cup).
Men her begynner det rolig med bare èn kamp i uka i seriesammenheng.
Da pleier Farkes lag å være gode...

Deretter blir det fem kamper, inkludert èn midtukerunde - og sikkert en ny runde i Carabao Cup om vi ikke allerede er ute..

Så blir det en sekvens på seks kamper som inkluderer to midtukerunder.

Deretter er kjøret skikkelig i gang. Fra slutten av november til starten av januar er det 11 kamper på seks uker før man får en 'pause' når det spilles 3.runde i FA Cupen...

Så blir det 12 kamper på 8 uker før International Break i mars (her kan det komme cupkamper i tillegg...).

Så avsluttes det med 8 kamper på fem uker, deriblant påskeprogrammet.

.....

Mht starten så var både WBA og Hull gode lag mot slutten av sesongen. Har likevel tiltro til Farke at vi er med fra start denne gang.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
 

TK20

For guds skyld la oss ikke håpe at vi er avhengige av 3p borte mot Plymouth i siste kamp.

Asbjørn



Igjen har klubben lagt inn en Smiley Badge (oppe til venstre) da de la ut sesongens terminliste. Ifølge The Athletic tidligere denne mnd så har den blitt vurdert for kommende sesong og da antydet man at den kunne få en plassering på drakten, dog ikke der klubb-emblemet skal være..

Leeds-Live følger opp

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-badge-choice-catches-29424875
LeedsLive understands this reference to the 1970s favourite is not a nod to what's coming on the kits. It is simply a design choice the media team at the club made. Many of the old badges have been used in graphics over the course of the past year.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Kato on June 26, 2024, 12:46:01
Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
Jeg så på twitter i formiddag en som la ut at Thank God it's a late Easter this season. 

:D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on June 26, 2024, 16:23:02
Quote from: Kato on June 26, 2024, 12:46:01
Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
Jeg så på twitter i formiddag en som la ut at Thank God it's a late Easter this season. 

:D

Formduppen bør definitivt komme i juli.
Super Leeds since 1968

Allanclarke

Det blir tøft. Men jeg forventer, forlanger og krever ett opprykk denne sesongen. At vi retter opp forrige sesongs skuffende avslutning. Slik jeg ser det er det siste mulighet for direkte opprykk denne sesongen. Neste sesongen forsvinner nesten alle fallskjermspengene. Og da blir opprykk nesten umulig. Så denne sesongen vil definere om vi blir relevant i den store fotballverden, eller om vi må (som sist) finne oss i å være en "glemt" storklubb i lavere divisjoner i mange år.

Dennis

Quote from: Hallgeir * on June 26, 2024, 16:28:22
Quote from: Asbjørn on June 26, 2024, 16:23:02
Quote from: Kato on June 26, 2024, 12:46:01
Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
Jeg så på twitter i formiddag en som la ut at Thank God it's a late Easter this season. 

:D

Formduppen bør definitivt komme i juli.

Enig  ;D

Ellers hadde vel laget egentlig tre formdupper i fjorsesongen. Startet tregt, romjula og slutten. Fjern en av de og det er direkte opprykk.
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: Dennis on June 27, 2024, 08:52:15
Quote from: Hallgeir * on June 26, 2024, 16:28:22
Quote from: Asbjørn on June 26, 2024, 16:23:02
Quote from: Kato on June 26, 2024, 12:46:01
Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
Jeg så på twitter i formiddag en som la ut at Thank God it's a late Easter this season. 

:D

Formduppen bør definitivt komme i juli.

Enig  ;D

Ellers hadde vel laget egentlig tre formdupper i fjorsesongen. Startet tregt, romjula og slutten. Fjern en av de og det er direkte opprykk.

Ser for meg at starten kan fjernes ivertfall med tanke på at i år har vi sannsynligvis spillere å starte med  :o
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Neo

Dette blir moro!

I år vil maskineriet både være velsmurt og møysommelig prøvekjørt i god tid før seriestart.

Gleder meg over å kunne registrere at opprykket sikres i hjemmekampen mot Preston 12. april, og at resten av innspurten slipper å være resultatavhengig av andre kamper.

Bring 'em on! ;D

Dennis

Quote from: Sydhagen on June 27, 2024, 11:24:48
Quote from: Dennis on June 27, 2024, 08:52:15
Quote from: Hallgeir * on June 26, 2024, 16:28:22
Quote from: Asbjørn on June 26, 2024, 16:23:02
Quote from: Kato on June 26, 2024, 12:46:01
Jeg ber om at formduppen denne gang ikke kommer i april/mai.
Jeg så på twitter i formiddag en som la ut at Thank God it's a late Easter this season. 

:D

Formduppen bør definitivt komme i juli.

Enig  ;D

Ellers hadde vel laget egentlig tre formdupper i fjorsesongen. Startet tregt, romjula og slutten. Fjern en av de og det er direkte opprykk.

Ser for meg at starten kan fjernes ivertfall med tanke på at i år har vi sannsynligvis spillere å starte med  :o

Ja ;D

Flere spillere i stallen og ikke minst at de faktisk vil spille...

Likevel, det er en stor jobb med spillerlogistikk før den tid.
Marching on together!

Hallgeir *

Lager ingen egen tråd nå for Carabao cup (ligacupen), så jeg poster denne her.....

Hjemmekamp mot Middlesbrough i 1. runde.

Whites to face Boro at Elland Road.

Leeds United have been drawn to face Middlesbrough at Elland Road in the first round of the Carabao Cup.

The first and second round of the draw have been regionalised, split into northern and southern sections.

Matches are due to take place on the week commencing August 12th, with full fixture details and ticket information to be confirmed when available to do so.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/33616/carabao-cup-draw
Super Leeds since 1968

leedslife

Så thesquareball på x linket til det som kanskje er de nye draktene.
https://x.com/TheSquareBall/status/1807143413843952024

Dennis

Marching on together!

raggen

kunne de ikke brukt blå fargene i logoen :o
Forever Leeds United!!!!!!!!

Andersen

Ny tur med LUSCOS i april med siste hjemmekamp mot Bristol City er booket i kveld !  :D Da får vi håpe laget vårt er klart for PL allerede da !?

leedslife

#18
Denne var betryggende.

Lufcdata som er kilden.

Farke spoke of Ampadu & Rodon both staying on after training to practise attacking set-pieces in May. Much was made of the fact that neither player scored for us last season, but its one of many sound bites involving Rodon that has stood out. Certain he'll register this season.

Og følger på med litt personlig take:

oe Rodon shifts the dynamic of losing Archie (however painful + a separate financial transfer) quite significantly. Rodon gets a massive tick from me. He was a colossus for the club last season and a joy to watch. He gets Leeds, is a true leader and Leeds fans love him.

On a personal level, I'd be delighted to see Joe finally have a permanent home where he's appreciated and playing regular first team football for club + country, and eventually back playing in the Premier League with us in the near future.



Ser man isolert på det.

Rodon og Brenden altså inn pr nå.
Få CC lag som kan konkurrere med det kort sikt over de nesre 12 månedene.

Summerville, Brenden, Piroe, Bamford, James, Rutter, Gnonto. Klart - en eller to her må ut, men den lineupen står på papiret ikke noe vekk i fra et bunn/rett over streken PL lag.

Asbjørn

I ag sterter sesongen - for de fleste av spillerne. :)

Amidst all the waiting for confirmation on ins and outs the Leeds United players begin to return to Thorp Arch today.
And just like that, it's back. #LUFC

https://x.com/apopey/status/1808036575130894610

Det er vel korvidt spillere som Shacks, Gyabi, Greenwood, Joffy m.m. stiller som er spenningsmomentet med dette for oss.
Nå vet vi jo at Firpo skal til OL, Mateo Joseph fikk ikke lov...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

#20
Ser flere på twitter har kommentert at Thorpe Arch har fått et face lift i det siste. Men ja, enig. Det ser freshere ut, sikkert bare maling som gjør det, men likevel... :) 

https://x.com/LUFC/status/1808181249896284443

"White logo - see it can be done"
- en twitterbruker som legger merke til de blåhviote skiltene med Red Bull-logoen.
Dèt på drakten hadde værtinnenfor :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

En del har kommentert at kommende Championship-sesong ikke har de hotteste klubbene...

Det er i alle fall smått med Europacup-opptredener på klubbene fra Championship til League Two:



https://x.com/LowerTiers/status/1808525736048787823
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Jeg ble skuffet at det ikke ble opprykk til PL i mai, men jeg vil bli enda mer skuffet hvis det ikke blir opprykk i 24/25 sesongen . Med tanke på at de 3 lagene som rykket ned fra PL i 23/24 sesongen Burnley, Sheffield U og Luton vil jeg si er svakere på papiret en det mannskapet Leeds nå har til rådighet. Får vi beholde Summerville, Gnonto , Piroe , Rutter , er mye gjort forsvinner et par av disse spillerene er vi betydlig svekket. Da må Farke ha inn noen spillere regner jeg med. Joe Rodon var et stort pluss å få tilbake igjen nå på permanent basis i klubben. Med Rodon og Struijk i midtforsvaret og Ampadu defensiv midtbane foran disse 2 er laget sterkt . Flere unggutter har forlatt klubben på salg eller utlån , og Liam Cooper er ferdig i klubben etter 10 års tjeneste. Klubben og spiller ikke enige om kontrakten ryktes det om. Uansett Farke har mere ro foran denne kommende sesongen , en den gamle da han ankom en klubb i kaos angående spillere som dro eller ble igjen i klubben etter nedrykket fra PL. MOT,

Borge

Noen som vet status på Struijk ?
Spennende å se hvilket lag vi kan stille med i august.  Vil Ampadu bekle midtbanen i år? Får Bamford en ny knallsesong? Forsvinner Gnonto, Summerville og Rutter?
Kommer det noen nye spennende inn???
Borge

Asbjørn

Quote from: Borge on July 06, 2024, 10:57:55
Noen som vet status på Struijk ?

Han er klar som et egg. Har nok trent bra gjennom våren og sommeren - vant bleep-testen mot Summerville, Gnonto og Piroe...

https://video.leedsunited.com/video/dm9kJTdDMF85bGVjc3BnYyU3QyUyRnBhZ2UlM0ZzbHVnJTNEaG9tZSU3Q2hvbWUlMkZsaXN0JTJGMCUyRmZlZWQ%3D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Ja, vi har et "luksusproblem" nå som Pascal er tilbake. Blir det nederlenderen og Rodon som danner stopperparet med Ampadu tilbake på midten? Hvem blir eventuelt Ampadu sin partner? Gruev var veldig god der i våres, men de spiller neppe samtidig. Kamara, Crew? Eller kommer det inn en kreativ 8-er/10-er som kan spille der. En med mål i kroppen og en skikkelig dødballfot?

Og hva skjer på backene? Skadeutsatte Byram og Firpo kan ikke holde fortet denne sesongen. Her må et par nye inn, eller er Struijk tiltenkt som nødløsning på venstreback?

Og til slutt: Hva skjer på topp? Her har vi skadeutsatte og variable Bamford, unge, lovende Joseph og en Piroe som ikke helt fant posisjonen sin i fjor. Jeg kunne godt tenke meg å sett oss satse på Joseph.

Her er mitt lag per 6. juli:

Meslier - Byram, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Når vi blåser i gang sesongen kunne jeg tenkt meg:

Meslier - ny høyrebak, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, ny 10-er, Summerville - Joseph

Det blir kanskje for mye å ønske seg både en ny 8-er og 10-er, men håper vi får inn en hybrid som kan bekle begge rollene.

5 uker (35 dager) til sesongstart mot Portsmouth!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Scott Parker ny manager i Burnley etter Vincent Kompany.
 

auren

Fra en poster på Waccoe, virker å være en troverdig nok kilde:

"Forgot to really speak to my mate. Some stuff can't really share but he did say Bamford could leave but he's got a long term injury that puts people off. Not something that's ruling him out but like an underlying injury can't really remember I was pissed.

he did say Harry Gray is staying and he's f**king unbelievable and will get fast tracked soon."


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Quote from: auren on July 07, 2024, 11:43:38
Fra en poster på Waccoe, virker å være en troverdig nok kilde:

"Forgot to really speak to my mate. Some stuff can't really share but he did say Bamford could leave but he's got a long term injury that puts people off. Not something that's ruling him out but like an underlying injury can't really remember I was pissed.

he did say Harry Gray is staying and he's f**king unbelievable and will get fast tracked soon."


auren

Waccoe troverdig? Yeah, right!

Kato

#29
Ayling, Cooper, Gyabi, Grenwood, Dallas, Roca, Llorente, Gray, Cresswell, Shackleton, Roberts, Harrison, Bate, Perkins, Klaesson, Drameh, Poveda, Anthony og Koch.

Noen av disse betalte vi ikke hele lønna for i fjor. Men 19 spillere er nå borte fra lønnslista.

Og inn har vi fått Cairns..... Rodon har vel omtrent det samme som han hadde vil jeg tippe.

Aaronson og Wøber ee vel usikkerhetsmomenter i dette.

Regnskapsavdelingen som er vinneren så langt.