Kamper i dag sesongen 24/25

Started by Kato, August 09, 2024, 21:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

auren

Føler meg ganske trygg på at om Joseph hadde blitt lånt ut til Hull hadde han også høstet mye skryt fra supporterne og gjort det bra.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: Dennis on March 06, 2025, 12:54:09Kan hende Gelhardt hadde gjort det bedre enn MJ utover våren, men det er lett å være etterpåklok. Gelhardt har hatt en dalende kurve over flere sesonger og Joseph hadde en god pre-season. Var det mange som ønsket at Joffy skulle få flere sjanser i høst?

Han har altså to målpoeng (to scoringer) på 728 minutter. Målpoeng hvert 364. minutt. Joseph har målpoeng (tre+tre) hvert 204 minutt.

Nå spiller riktignok Joseph for et lag som scorer og produserer langt mer enn Hull, men det er ikke slik at Gelhardt har scoret for moro skyld. Et annet poeng er at han ikke spiller ren spiss for Hull og hvem skulle han tatt plassen til i så fall?

Veldig fokus på hvert eneste spark Joseph har for tida. En som knapt nok har blitt senior. Han har mye å lære og ved et opprykk er det liten tvil om at Leeds må forsterke på spissplass, men mot WBA er han eksempelvis centimetere unna noe som ville vært en fantastisk scoring der han tar med seg ballen fra midtbanen og setter den oppunder tverrliggeren. La nå gutten få tid på seg og sannsynligvis et utlån neste år.

Vi skal selvsagt gi Joseph tid. Og det er et potensiale der. Men at han skulle starte denne sesongen som spiss hos oss er et av de få feile valgene Farke har gjort. Han burde vært i League One denne sesongen. 10 mill pund til Spania som var nevnt  her i januar, hadde solgt han tvert. Minner om at Tyler Roberts har 17 kamper og 0 mål for Northampton denne sesongen. Trenerteamet i Leeds var de eneste som hadde troa på han, Bielsa inkludert. Og som hele dette forumet fikk helt rett i var altfor dårlig.

Asbjørn

Kamper i morgen, strengt tatt (og søndag):
Burnley-Luton
Sheff Utd-Preston
Sunderland-Cardiff
Portsmouth-Leeds
Eirik Aase tipper seier til alle fire, mest usikker på Leedskampen, der han tror Portsmouth vil yte tøff motstand.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Super Leeds

Ufattelig å lese Kato sin hylling av Piroe og nedrakking av Joseph. Han har tydeligvis mye mer peiling enn Farke. Selvsagt var det rett å satse på Joseph etter den gode pre-season. Med Joseph sitt potensial kan han bli en hit i premier league mens alle vet Piroe ikke har noe der å gjøre. Men for all del,Leeds er det viktigste og opprykk i år. Takker for alle mål Piroe scorer og hjelper oss med det.

Hallgeir *

Coventry befester form og playoff-plass med seier 3-2 over Stoke. Seiersmålet kom i det 97. minutt, og det reddet (foreløpig) oddskupongen min.  :o
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Quote from: Super Leeds on March 08, 2025, 12:17:52Ufattelig å lese Kato sin hylling av Piroe og nedrakking av Joseph. Han har tydeligvis mye mer peiling enn Farke. Selvsagt var det rett å satse på Joseph etter den gode pre-season. Med Joseph sitt potensial kan han bli en hit i premier league mens alle vet Piroe ikke har noe der å gjøre. Men for all del,Leeds er det viktigste og opprykk i år. Takker for alle mål Piroe scorer og hjelper oss med det.

Alle vet? Litt usikker på om det stemmer.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

Sunderland leder. Sheff Utd mye bedre enn Preston så langt, mens Luton har fått en mann utvist mot Burnley. De to siste kampene fortsatt 0-0-, men blir nok tre seire her for topplagene...

auren

auren

1-0 til Burnley. Da er den vunnet...

auren

auren

2-0 til Burnley og 1-1 i Sunderland.

auren

auren

Fanken! Der ble det 1-0 til Blades og de leder pt serien...

auren

Hallgeir *

Quote from: auren on March 08, 2025, 17:15:01Fanken! Der ble det 1-0 til Blades og de leder pt serien...

auren

Nei, de er da klart bak på målforskjellen.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Hallgeir * on March 08, 2025, 17:24:18
Quote from: auren on March 08, 2025, 17:15:01Fanken! Der ble det 1-0 til Blades og de leder pt serien...

auren

Nei, de er da klart bak på målforskjellen.

Du har selvsagt helt rett. Så for meg at de var 2 poeng bak før dagens kamper. Heldigvis leder vi serien uansett hvordan det går i dag og i morgen.

auren

TK20

I løpet av en drøy uke har altså 5 og 7 blitt 0 og 2. I utgangspunktet ikke så veldig dramatisk så lenge vi gjør jobben i morgen.

Farke må vise at han greier å holde roen. Så lenge vi ikke får panikk skal dette laget være klart godt nok til å vinne ligaen.

viking

Noen som har tall på hvor mange straffer Liverpool har fått i år ??  >:(

Hawley

Her er det bare å gjøre jobben sjøl! Vinne hver kamp -fullt fokus, så er det mulig. Vi er best!

Asbjørn

Bare en påminnelse fra Isaac Johnson ('nye' Beren Cross hos Leeds-Live):
Just a reminder

No of current top 10 clubs still to face: 

Leeds: 2
Sheff Utd: 4
Burnley: 5

No of current top 6 clubs still to face: 

Leeds: 0
Sheff Utd: 2
Burnley: 3

#lufc

https://x.com/isaacjohnsonll/status/1898452920116662450?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Leeds mot "røkla" med andre ord, med hver sin cupfinale når de møter oss. Usikker på om det er så mye enklere enn å møte top 6-10. Får første svar i morra.

Hallgeir *

Quote from: Reaney on March 08, 2025, 21:08:30Leeds mot "røkla" med andre ord, med hver sin cupfinale når de møter oss. Usikker på om det er så mye enklere enn å møte top 6-10. Får første svar i morra.

De som har noe å kjempe for, playoff eller nedrykksfare, er som oftest verst. Lag som er trygge, er mer bingo. Men det med "cupfinale", er et poeng. Konklusjonen er vel at ingen kamper er enkle.
Super Leeds since 1968

auren

Tøffe kamper for topplagene i kveld.

Burnley - WBA skriker jo uavgjort. Som tidligere sagt har WBA møtt topp 4 lagene 6 ganger tidligere denne sesongen. Resultat: 6 strake uavgjort. Bortelaget har 2-2-1 siste 5. Hjemmelaget har sterke 4-1-0.

0-0 written in the stars.

Sheffield United - Bristol City går kl 21:00 på Viasport 1. Mulig jeg ser på slutten av kampen dersom det er reelt håp om poeng for bortelaget. Men tipper hjemmelaget trekker det lengste strået. 2-1 seier.

Sunderland møter Preston hjemme og bør vel greit plukke 3 poeng.

auren

Hallgeir *

Quote from: auren on March 11, 2025, 17:58:27Tøffe kamper for topplagene i kveld.

Burnley - WBA skriker jo uavgjort. Som tidligere sagt har WBA møtt topp 4 lagene 6 ganger tidligere denne sesongen. Resultat: 6 strake uavgjort. Bortelaget har 2-2-1 siste 5. Hjemmelaget har sterke 4-1-0.

Burnley - Bristol City går kl 21:00 på Viasport 1. Mulig jeg ser på slutten av kampen dersom det er reelt håp om poeng for bortelaget. Men tipper hjemmelaget trekker det lengste strået. 2-1 seier.

auren

Sheffield United - Bristol City regner jeg med at du egentlig mente.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Hallgeir * on March 11, 2025, 18:23:12
Quote from: auren on March 11, 2025, 17:58:27Tøffe kamper for topplagene i kveld.

Burnley - Bristol City går kl 21:00 på Viasport 1. Mulig jeg ser på slutten av kampen dersom det er reelt håp om poeng for bortelaget. Men tipper hjemmelaget trekker det lengste strået. 2-1 seier.

auren

Sheffield United - Bristol City regner jeg med at du egentlig mente.

Seff!

Pleier som regel å korrekturlese innleggene før jeg poster, men det glipper innimellom  :)

auren

auren

Asbjørn

West Brommm i leedelsen 🙂
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Varte ikke lenge. 1-1 nå  >:(

auren

auren

Først et strålende frisparkmål av Swift. 3 minutter senere gjør keeper en brøler og det er 1-1. Kjipt. Men tror det blir uavgjort her.

auren

TK20

Helt spinnvill redning av keepern til SHU akkurat.

GaryMac

Uavgjort til pause i begge kampene. Får håpe minst en av de holder seg slik.

Cherry

Bristol City spiller bra fotball, fullt på høyde med Blades.

auren

1-0 Blades i det jeg skrur på kampen 😏

auren

Hallgeir *

Quote from: auren on March 11, 2025, 22:18:011-0 Blades i det jeg skrur på kampen 😏

auren

Da foreslår jeg at du skynder deg å skru av igjen.
Super Leeds since 1968