Kamper i dag sesongen 24/25

Started by Kato, August 09, 2024, 21:15:25

Previous topic - Next topic

TK20 and 4 Guests are viewing this topic.

leedslife

leedslife

Noen minutter igjen.
Men så langt imponerende av SU.

leedslife

leedslife

Cherry

Blades imponerer, og Wilder er flink til å bruke troppen - de har levert godt i en lang periode nå.
De leder jo egentlig ligaen også... ::)

TK20

Alltid litt bekymrende når rivalene gang på gang grinder ut resultater. Allikevel er vi på topp. Tror vi begraver dette på tre runder etter pausen.

Hawley

Sånn blir det når vi tar ett poeng mot to pub-lag, Pompey og QPR

Asbjørn

Quote from: TK20 on March 16, 2025, 15:30:21Alltid litt bekymrende når rivalene gang på gang grinder ut resultater. Allikevel er vi på topp. Tror vi begraver dette på tre runder etter pausen.
ShU har vanskelig/lett motstander annenhver kamp fremover nå:
Coventry/Oxford
Millwall/Plymouth
Cardiff/Burnley
Stoke/Blackburn
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

får kamp til døra.... med fjorårets sesong i minne så blir en jo nervøs. men velger og stole på farkes tidligere prestasjoner og poengfangst og tror vi klarer dette. mere skeptisk til han som manager i PL. men det for vi ta om vi kommer dit. en ting er sikkert. rykker vi ikke opp så er Farke ferdig!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Reaney

Ingen hjelp å få selv i et lokal derby. SW bekrefter sin elendige statistikk mot top four med null poeng. Sheffield United og Burnley har altså tatt inn 5 poeng på oss siden vi var i sjuende himmel bokstavelig talt, og hadde et forsprang på henholdsvis 5 og 7 poeng. Da vi har minst 3 early kick offs kamper igjen på 8 kamper, og hvor omtrent samtlige oppgjør er rene "cupfinaler" klarer jeg ikke å se hvordan vi skal klare å holde S.U og Burnley bak oss. Utrolig hvor mye alle andre lag hever seg kvalitetsmessig mot oss, selv med en haug med reserver. Det skjer i adskillig mindre grad i møtene mot våre argeste konkurrenter.

auren

Sheff Utd flakser seg videre og vinner nok en gang der motstander er best i statistikken. Er vel liten sjanse for at dette endrer seg siste 8 kamper. Vi må nok minst ha 6 seire (18 poeng) siste 8, og med 3 early kick offs, får vi vel vel 3 poeng der og må vinne resten. Synes egentlig ikke Sheff Utd og Burnley har et så mye verre kampprogram enn oss. Borte mot Boro og hjemme mot BC er fort to kamper vi kommer til å rote bort poeng i. 1-2-1 siste 4 mot overkommelig motstand er litt alarmerende. Krysser fingrene for at Ampadu er tilbake etter pausen. Han blir en nøkkel for å rykke opp. Forblir han skadet tror jeg opprykket ryker nok en gang...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Jeg så hele kampen.
For å nyansere litt.
Det er altså 8 kamper igjen:
Dette SU laget så ikke noe freshere ut enn Leeds for å si det sånn.
Det var heller ikke noe kvalitetsmessig bedre enn hva vi har levert de siste 5.
Det er svært små marginer. Målet tar en deflection og Brewster står helt alene.
De har samme marginene i egen boks som gjør at to veldig, veldig store sjanser ikke går i mål.

Tar du vekk Ampadu hos oss så tror jeg kanskje den kjernen sentralt i banen fra Cooper til Choudury fremstår mer solid defensivt enn hos oss. De leverer det de gjør uten kanskje ligaens beste og SU viktigste spiller i Souza.
Det er et sterkt signal.
Han er vel ute i en måned Souza.

Men dette blir jevnt. Det går nok helt inn. Kan lett se for meg at SU kan gå inn i en periode der det blir stang ut og ikke stang inn på det lille de skaper.

Men som auren sier. Vi er nok veldig avhengig av Ampadu.
Vi scorer mål, men vi må høyne standarden på hvordan vi forsvarer oss.

Hallgeir *

Newcastle banker Liverpool 2-1 i Ligacupfinalen. Geordiene var bedre, skapte de største sjansene og vant fullt fortjent.
Super Leeds since 1968

Reaney

VGs førsteside på nett nå. Et hån mot dagens ligacup vinner, vår favoritt klubb og andre øvrige: Leicester- United 0-1

Asbjørn

Kamper i dag og kamper i helgen...

Sheffield U-Coventry i kveld og Burnley-Bristol City i morgen. To tricky hjemmekamper for våre rivaler. Eirik Aase tipper jevne kamper men at begge vinner.
Og så tror han vi greit tar Swansea.

Jeg ser for meg at vi vil måtte jobbe for å score mot Swansea - men vi måå da klare det. Og så håper eg at minst ett av de andre to mister poeng. Hvis de ikke gjør det mot såpass vanskelig motstand, når skal de ellers gjøre det liksom...

Anyways, for oss gjelder det å gjøre egen jobb.

Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Deilig med seriefotball igjen, og omsider er vi nå på "oppløpssiden" - der de 8 siste kamper avgjør
om vi er PL lag igjen neste sesong.
Det har vært veldig moro hittil i år, og når man ser på Leicester, Ipswich og Southampton`s tabellplassering
så kan man jo lure på om det er opprykk vi egentlig ønsker oss.... ::)
En ting er sikkert, og det er at eierne våre krever dette - det er i PL (og Europa) pengene "skaffes".
Stadionplaner og planer rundt oppgradering og utbygging av NYE Ellend Road - (kanskje RB Leeds Arena) vil i hvert fall skyte fart og iverksettes OM vi skulle klare opprykket.

Pt så er jeg Ole Brum... ;D 

Asbjørn

Quote from: Cherry on March 28, 2025, 09:23:52Pt så er jeg Ole Brum... ;D 
Heldige du som  klarer å se noe positivt med en fortsatt Ch.ship-tilværelse også.

Altså, eg ser jo den delvis. Fortsatt kjekt å besøke Leeds selv om vi er i Ch.ship, vi er i toppen av tabellen og vinner det meste.

MEN. Det er jo øverst vi helst vil være (vel).
Dessuten, et ikke-opprykk betyr at de mest verdifulle i dagens stall forsvinner. Vi må på en måte begynne på nytt. Det kommer nok en ny manager inn osv.

Eg vil ikkje dit.

Jeg tror eierne våre, og Farke, alle innser at ved opprykk må det investeres kraftig i spillerstallen (de tre nevnte lagene fra i fjor er jo eminente eksempler på det) mens altså A Villa, Nottingham, Fulham etc er eksempler på at det går an å etablere seg.

Men nå må vi altså opp i ca 100 poeng først :o

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Det er jo denne runden vi skal få en liten luke på de to andre lagene. Vi får for all del håpe at dette ikke backfires. At vi spiller uavgjort og Burnley og Sheff Utd vinner. Da vil vi være a poeng med Burnley og ha et massivt press i neste kamper. Håper Blades roter det til i kveld. På tide at flaksen deres tar slutt. Burnley tror jeg vinner greit mot BC.

auren

auren

Helsikke! Hamer med drømmemål mot gamle lagkamerater. 1-0...

auren

Reaney

Sheffield United marginene bare renner på. Kanskje et snev av quality også når jeg tenker etter.

auren

Hallgeir *

Ser ikke kampen, men det blir tydeligvis ingen hjelp fra Coventry, og de skal vel også møte Burnley. Leeds må gjøre jobben selv.
Super Leeds since 1968

Albert Johanneson

Fint frispark på 1-0, men den hadde vår keeper tatt lett. Og hva skal vi si om fotarbeidet til Coventrys sisteskanse?

auren

Quote from: Hallgeir * on March 28, 2025, 21:31:56Ser ikke kampen, men det blir tydeligvis ingen hjelp fra Coventry, og de skal vel også møte Burnley. Leeds må gjøre jobben selv.

Leeds kommer ikke til å vinne resten av kampene sine, og slik sett må vi da ha hjelp. Alle poengtap til de argeste motstanderne tas imot med åpne armer her i gården.

auren

Reaney

Finnes ikke et eneste lag der ute som har står opp mot Sheffield United og Burnley på mange uker. Sagt på en annen måte. Vi får ikke hjelp fra noen for tida.

auren

Quote from: Reaney on March 28, 2025, 21:37:54Finnes ikke et eneste lag der ute som har står opp mot Sheffield United og Burnley på mange uker. Sagt på en annen måte. Vi får ikke hjelp fra noen for tida.

Bristol City utlignet jo til 1-1 for to kamper siden mot Blades, så litt hjelp har vi da fått. Men da hjelper det jo ikke med dårlig form og 1-2-1 siste fire kamper... Blir fort et nytt nervedrama dette...

auren

Reaney

Ja, sant det Auren. Det var en da vi økte til to poeng igjen etter seieren mot Millwall, men som dessverre ble "spist opp" igjen etter uavgjort mot QPR. Og nå er vi 3 poeng bak og må vinne i morra.

Hallgeir *

Quote from: auren on March 28, 2025, 21:37:15
Quote from: Hallgeir * on March 28, 2025, 21:31:56Ser ikke kampen, men det blir tydeligvis ingen hjelp fra Coventry, og de skal vel også møte Burnley. Leeds må gjøre jobben selv.

Leeds kommer ikke til å vinne resten av kampene sine, og slik sett må vi da ha hjelp. Alle poengtap til de argeste motstanderne tas imot med åpne armer her i gården.

auren

Det er jeg enig i, men det samme gjelder de to lagene vi kjemper mot. Vi må bare ta minst like mange poeng som de to andre på de siste åtte kampene.
Super Leeds since 1968

Albert Johanneson

Skummelt å se hvor mye bedre Sheffield United har vært enn Coventry i denne kampen, de har funnet formen..

Det samme har Burnley, like tette bakover, mer potente fremover..

Og Leeds..😫

Hawley

Vi må gjøre det sjøl! Samme som i fjor da vi trodde Ipswich skulle tape. Det gjorde de ikke. Vi må være trygge defensivt og ikke gå på hjerneblødninger som mot QPR.