Kamper i dag sesongen 24/25

Started by Kato, August 09, 2024, 21:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Hawley

Det brenner litt på dass for Stoke nå.

Hawley

Hallgeir *

Cardiff rykker ned, og med den elendige målforskjellen er Plymouth i praksis nede før kampen mot Leeds.
Super Leeds since 1968

GeirO

MOT

Milou

Quote from: GeirO on April 26, 2025, 19:01:34
Quote from: Hawley on April 26, 2025, 17:50:47Blir rysare i siste runde
Fem lag kjemper desperat...
Og interessant nok er Preston, som eg trudde ikkje hadde noko å spele for då dei møtte Leeds for nokre veker sidan, ein av desse. Men mange av laga i botnen har funne formen dei siste vekene, spesielt Derby, Luton og Plymouth (som likevel rykker ned). Eg trur Hull og Preston mest sannsynleg havnar på den siste nedrykksplassen, både pga av form og motstandar i den siste kampen.

GeirO

Archie Gray (innbytter) mot Bodø/Glimt - hvem holder vi med?
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on May 01, 2025, 20:47:22Archie Gray (innbytter) mot Bodø/Glimt - hvem holder vi med?

Tuller du?  :o

En eneste eks Leeds-spiller endrer ikke noe som helst nå motstander er et norsk lag.
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on May 01, 2025, 20:54:08
Quote from: GeirO on May 01, 2025, 20:47:22Archie Gray (innbytter) mot Bodø/Glimt - hvem holder vi med?

En eneste eks Leeds-spiller endrer ikke noe som helst nå motstander er et norsk lag.
Tja, litt. Men tror Glimt får det veldig tøft uten Berg & Evjen.
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on May 01, 2025, 21:00:54
Quote from: Hallgeir * on May 01, 2025, 20:54:08

Tja, litt. Men tror Glimt får det veldig tøft uten Berg & Evjen.

Det hadde vært tøft med de nevnte også.Tottenham har gode offensive spillere. Spørsmålstegnet er vel forsvaret?
Super Leeds since 1968

Reaney

Når vi er inne på den dritten av fotballklubber fra balløya som er som en pandemi i norske medier, så koker det inne i meg at møkkaklubber som "Scum" og "Ham" som etter norsk medias oppfatninger har hatt en mislykket sesong er i ferd med å møtes i en Europcupfinale. Et fremmedord for oss på 50 år. Og om ikke det er nok skal et annet lag, som norsk media omtaler som har hatt en katastrofesesong, "Shitty" spille FA cup finale. Noe vi ikke har gjort på 52 år. Hva er mislykket og katastrofal sesong når man allikevel oppnår noe sånt? Kjenner at jeg blir helt kvalm.

Hallgeir *

Slik det ligger an nå ved pause, rykker Luton ned for andre sesong på rad.
Super Leeds since 1968

Hawley

Raffen scorer for Barca på tampen

Hallgeir *

Pause..

0-0 i Bodø, 0-1 i Bristol (og rødt kort).
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Som ventet ble det for tøft for Glimt, men all ære til det laget har prestert. Respekt!
Super Leeds since 1968

Reaney

Nå lever håpet om at Post.... får beholde jobben i Tottenham og at vi lander Manor Solomon.

GaryMac

Er vel strengt tatt kamp i går og ikke i dag, men jeg kan ikke se at det er kommentert her; Sunderland klar for Playoff-finale mot SheffUtd etter mål tre minutter på overtid i andre ekstraomgang hjemme mot Coventry.
SheffUtd vant 6-0 sammenlagt mot Bristol City og går vel i finalen som favoritter.
Men alle kamper lever sitt eget liv, ikke minst en Playoff-finale. Tror kanskje Sunderland har minst potensiale i PL, så de må gjerne rykke opp.

Reaney

Jeg vet at mange her på forumet misliker "Fat Frank", og syntes kanskje det var greit å se at Coventry forsvant ut av play offs. Sjøl syntes jeg fryktelige synd på Frank og laget hans. Desidert best over to kamper uten å lykkes. Sunderland, et margin lag som ikke hadde fortjent å gå videre. Vinner borte etter en gavepakke av en forsvarsmiss, og er helt på hæla i store deler av kampen sist. Scorer allikevel på kampens siste spark/heading etter corner på 120+3. Jeg har sagt flere ganger denne sesongen at Sunderland rykker opp. Har vært en ekkel følelse etter flakse utligningen mot oss i fjor høst. Nå er jeg dritt lei marginene deres og håper Wilder og co knuser dem i Play offs finalen.

Dennis

Quote from: GaryMac on May 14, 2025, 22:28:20Er vel strengt tatt kamp i går og ikke i dag, men jeg kan ikke se at det er kommentert her; Sunderland klar for Playoff-finale mot SheffUtd etter mål tre minutter på overtid i andre ekstraomgang hjemme mot Coventry.
SheffUtd vant 6-0 sammenlagt mot Bristol City og går vel i finalen som favoritter.
Men alle kamper lever sitt eget liv, ikke minst en Playoff-finale. Tror kanskje Sunderland har minst potensiale i PL, så de må gjerne rykke opp.

Så høydepunkter fra Stadium of Light i går kveld. For en stemning på tribunen da Ballard header inn utligning og dermed vinnermålet. Det minner om Leeds og Becchios scoring mot Millwall tilbake i League One-dagene. Etter et vanvittig raid av Ben Parker, om jeg ikke husker feil.

Apropos den tidens Leeds-lag. Ramla innom en (av alle) amerikansk kanals YT-sending om Championship som tok for seg opprykket. Hvem andre var der enn Mike Grella? Snakket varmt om Leeds enda, vår gamle spiss.
Marching on together!

HåvardK

Quote from: Dennis on May 15, 2025, 08:11:30
Quote from: GaryMac on May 14, 2025, 22:28:20Er vel strengt tatt kamp i går og ikke i dag, men jeg kan ikke se at det er kommentert her; Sunderland klar for Playoff-finale mot SheffUtd etter mål tre minutter på overtid i andre ekstraomgang hjemme mot Coventry.

Så høydepunkter fra Stadium of Light i går kveld. For en stemning på tribunen da Ballard header inn utligning og dermed vinnermålet. Det minner om Leeds og Becchios scoring mot Millwall tilbake i League One-dagene. Etter et vanvittig raid av Ben Parker, om jeg ikke husker feil.

Apropos den tidens Leeds-lag. Ramla innom en (av alle) amerikansk kanals YT-sending om Championship som tok for seg opprykket. Hvem andre var der enn Mike Grella? Snakket varmt om Leeds enda, vår gamle spiss.
Fikk faktisk se Mike Grella score for oss i en bortekamp mot Coventry som endte 1-1. 2008? Edit: 17/3-07

Dennis

Quote from: HåvardK on May 15, 2025, 13:46:52
Quote from: Dennis on May 15, 2025, 08:11:30

Fikk faktisk se Mike Grella score for oss i en bortekamp mot Coventry som endte 1-1. 2008? Edit: 17/3-07

Jeg tror ikke Mike Grella signerte for oss før i starten av 2009.

17. mars 2007 ser det ut som Leeds spilte 1-1 borte mot Southend, etter en sen utligning av David Healy.
Marching on together!

auren

Tottenham - Man Utd i kveld kl. 21:00. Regner med at alle er Spurs-fans i kveld. Også fordi det kan øke muligheten litt for at Solomon går til Leeds. Spursfans tenker nok at Ange er ferdig uansett resultat, men jeg lever i håpet på at han blir og at Solomon fortsatt ikke er med i planene hans. Med ny manager inn vil han ønske å ta en titt på samtlige spillere før han bestemmer seg for hvem som blir og hvem som må forlate klubben. Det kan fort bety at vi må vente helt til tampen av august-vinduet før vi kan få has på Solomon, og da har vi kanskje ikke orket å vente lenger og heller gått for alternativ B?

Uansett; Come on ya whites!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Når jeg ser kvaliteten på disse to lagene, så er vi ikke veldig langt unna

Reaney

Archie Gray og Djed Spence vinner en av Europa cupene. Noe vi ikke har greid på 54 år. At det går an.

Hallgeir *

Det går an å forsvare seg til cup-gull. 27-73 i ballbesittelse.

Økonomisk krise for Man. utd., dette tapet.
Super Leeds since 1968

Reaney

Denne artikkelen tar for seg "medaljens bakside" vedrørende fotballens utvikling og kveldens finalemotstandere. Og enda værre når et visst "Shelski" entrer Conference League finalen ("den lille Europa finalen") 28. mai.
https://www.nrk.no/sport/nrks-fotballskribent-thore-haugstad_-finalen-som-bor-skremme-fotball-europa-1.17426211

Dennis

Quote from: Reaney on May 21, 2025, 22:59:04Archie Gray og Djed Spence vinner en av Europa cupene. Noe vi ikke har greid på 54 år. At det går an.

Leeds har færre titler enn klubben burde hatt, og det har vært altfor lenge siden siste store. Men over hele eksistensen er det vel knapt en lengre periode klubben har vært et stabilt topplag enn en tiårsperiode under Don Revie. O'Leary-tida så bra ut før spøkelsene ramlet ut av skapet, men det ble ingen titler.

Likevel tror jeg faktisk at jeg heller ville hatt opprykk, fremfor en tittel i EL - selv med tiden i L1. Spesielt den første seieren i CC under Bielsa etter så mange år borte var stort. Ups and downs.

Det er litt sårt å se Gray feire en tittel med et annet lag da, det må jeg innrømme. Jeg er ikke noe stor fan av den klubben og måten de vinner på i går er tragisk dårlig. Men det betyr selvsagt ingenting for Spurs-fansen i dag og det hadde det heller ikke gjort om det var vi som hadde forsvart oss til en (medium) tittel.
Marching on together!

auren

Quote from: Dennis on May 22, 2025, 09:04:14
Quote from: Reaney on May 21, 2025, 22:59:04Archie Gray og Djed Spence vinner en av Europa cupene. Noe vi ikke har greid på 54 år. At det går an.

Leeds har færre titler enn klubben burde hatt, og det har vært altfor lenge siden siste store. Men over hele eksistensen er det vel knapt en lengre periode klubben har vært et stabilt topplag enn en tiårsperiode under Don Revie. O'Leary-tida så bra ut før spøkelsene ramlet ut av skapet, men det ble ingen titler.

Likevel tror jeg faktisk at jeg heller ville hatt opprykk, fremfor en tittel i EL - selv med tiden i L1. Spesielt den første seieren i CC under Bielsa etter så mange år borte var stort. Ups and downs.

Det er litt sårt å se Gray feire en tittel med et annet lag da, det må jeg innrømme. Jeg er ikke noe stor fan av den klubben og måten de vinner på i går er tragisk dårlig. Men det betyr selvsagt ingenting for Spurs-fansen i dag og det hadde det heller ikke gjort om det var vi som hadde forsvart oss til en (medium) tittel.

Det er neppe tittelen de feirer mest; det er den direkte kvalifikasjonen til Champions Leauge og alle milliardene som ligger i den potten. Dessverre er fotballen blitt slik...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: auren on May 22, 2025, 10:18:30
Quote from: Dennis on May 22, 2025, 09:04:14

Det er neppe tittelen de feirer mest; det er den direkte kvalifikasjonen til Champions Leauge og alle milliardene som ligger i den potten. Dessverre er fotballen blitt slik...

auren

Ja, det var jo pengene media hadde fokus på også. Trofeet blant de nest (eller femte og sjette) beste lagene i Europa henger nok høyere for sulteforede Spurs-fans enn det ville gjort for Scumgjengen som nok heller føler de skulle vært med å kjempe om de gjeveste to pokalene, men samtidig er det økonomiske utfallet også en langt større nedtur for de røde.

Kampmessig hadde våre største rivaler fortjent å vinne kampen, men nå går de en særdeles vanskelig sommer i møte. Det er ikke noe jeg feller særlig mange tårer over. ;) 

Artikkelen Reaney linker tar forresten opp noen interessante poeng. Samtidig røyk de engelske lagene ut av CL på huet og ræva og det er strengt tatt kun Arsenal (og Aston Villa) som kan kalle den turneringa godkjent i år. PSG ser langt, langt bedre ut enn noen gang - det med et lag uten de store "enerne". Å kaste uendelig med penger på det er heldigvis fortsatt ingen garanti. PSG har selvsagt gjort det i lang tid, men det er først nå - uten de største egoene - de virkelig har slått ut i full blomst.
Marching on together!

Hallgeir *

Mesterlig kontring av Sheff. Utd. Hamer er jo svært lett på foten, tross hans påståtte kilo for mye.
Super Leeds since 1968

GeirO

1-1. Hvem holder vi med? Til tross for 73-finalen holder jeg nok med Sunderland.
MOT