Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 27. Fra etter sommervinduet 2024...

Started by Asbjørn, September 07, 2024, 09:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Både Graham Smyth og Isaac Johnson er inne på det.

Farke var åpen for forsterkninger, men tre ting måtte klaffe
- affordability
- passe inn i troppen
- være tilgjengelig

Men det er en gamble (Piroe og Aaronson blir trukket frem) og fasit får vi først i våres
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farkes-january-transfer-activity-30928110
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-silence-scary-what-ifs-smoke-mirrors-and-flights-graham-smyths-verdict-4973580
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

de har hatt god til og scoute og undersøke med klubber om tilgjenglighet osv så her står klubben til stryk da de ikke forsterker i dette vinduet. håper ikke dette er ett gsmble med høy innsats fra styrets side, for hvis opprykket ryker så blir det lynsjestemning
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

Shrewsbury boss Gareth Ainsworth was a guest on Sky Sports earlier this week and was asked about Leeds' lack of transfer business in the recent window:

I was asked recently about which team had the best [transfer] window in the Championship and I said Leeds United because they didn't sign anyone.

They didn't need anyone. He got it so right in the summer that they're just clinical. It's taken a couple of months at the start but they've got player after player who can come off the bench and cause problems.
(Leeds-Live)
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Struijk må ha blitt et kjent navn for speidere rundt omkring, men tror vi han lar seg lokke til Nederland? Struijk vet vel at han har en mulighet til å spille i Premier League i løpet av ganske kort tid, enten for et nyopprykket Leeds eller for en annen klubb på nedre halvdel. Feyenoord blir fort et steg tilbake.

Sydhagen

Tipper at Struijk har en ganske høy markedsverdi, selv om han ikke er så verdsatt blant enkelte Leedsfans som han burde være.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Det er noen faktorer som ikke gjør det helt urealistisk:
- Han er ikke et udiskutabelt førstevalg. Nå er det litt overlapping av skader på de to, men Ampadu/Rodon virker å være førstevalget på stopperplass. Selv om Ampadu også vurderes på midtbanen.
- Han er nederlandsk og CL vil nok lokke. Muligheter for landslagsplass?
- 49ers kan cashe inn en kjempegevinst (PSR/FFP) ved et salg. Om han ikke rates som uunnværlig/vital del av laget, er nok alle til salgs for en viss sum.

Jeg tror likevel det er størst sjanse for at han blir eller, om det er interesse nok, at han selges til Tyskland, Spania eller en annen klubb i PL.
Marching on together!

Asbjørn

Teamtalk, så eg vettkje helt...
Men deler det,

🗞 A verbal agreement has been reached between Kalvin Phillips and Leeds United for Phillips to re-join the club this summer. City will not stand in his way and a £20m offer would be enough for them to accept.

[
@FrazFletcher
] #LUFC

https://x.com/LUFCMOTcom/status/1899469911941910964

Eg er også usikker på om Phillips er god i Farke-fotballen.
Han fungerte ikke spesielt bra i Marsch-fotballen heller.
Nå er vel ikke £20m en veldig stor sum i PL da...

Og vi får jo uansett styrket bredden på midten - så et YES fra meg.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Stay away. Bielsa gjorde underverker med ham. Under enhver annen manager har han ikke vært god nok for PL. Ville ikke vært en særlig smart signering dessverre. Har vel også vært en del skadeforfulgt siste sesonger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

leedslife

Usikker i forhold til skadene, men kvalitetsmessig må vi ihvertfall opp på det nivået.
Skal vi spille PL fotball med de tre vi har sentralt idag så vil vi dundre ned divisjonen som et blylodd.
Bare Norwich under Farke, Soton denne sesongen og Huddersfield som har hatt en svakere sentral midtbane i PL sammenheng siste tiåret.

auren

Quote from: leedslife on March 11, 2025, 16:56:17Usikker i forhold til skadene, men kvalitetsmessig må vi ihvertfall opp på det nivået.
Skal vi spille PL fotball med de tre vi har sentralt idag så vil vi dundre ned divisjonen som et blylodd.
Bare Norwich under Farke, Soton denne sesongen og Huddersfield som har hatt en svakere sentral midtbane i PL sammenheng siste tiåret.

Ja, det må forsterkes der. Men tror duoen Ampadu og Tanaka ikke hadde gjort seg bort. Trenger keeper, stopper, venstreback, ving, 10-er og spiss som går direkte inn og forsterker førsteelleveren vår.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Quote from: auren on March 11, 2025, 17:41:11
Quote from: leedslife on March 11, 2025, 16:56:17Usikker i forhold til skadene, men kvalitetsmessig må vi ihvertfall opp på det nivået.

Ja, det må forsterkes der. Men tror duoen Ampadu og Tanaka ikke hadde gjort seg bort. Trenger keeper, stopper, venstreback, ving, 10-er og spiss som går direkte inn og forsterker førsteelleveren vår.

auren
Mulig jeg undervurder dem. Jeg mener at den sentrale midtbanen er Leeds svakeste lagdel.
Kanskje den aller viktigste posisjonen i Premier League. Uten tilstrekkelig kvalitet der er man sjanseløs.
Da vi rykket ned anså jeg den individuelle kvaliteten sentralt til lagene over oss i Palace, Wolves, Everton bla som langt bedre og da hadde vi tross alt en Tyler Adams som de siste to sesongene har etablert seg som en squadplayer for et mid-table Bmouth lag.

Brownhill, Hamer, Souza, Bellingham hadde gått rett inn på dagens Leeds midtbane og tar man vekk Bellingham så er  det spillere som sliter/vil slite med å etablere seg i Premier League.

flynn

Ikke et rykte, enda i alle fall. Kanskje jeg kan så et frø.. Hadde jeg vært i sportslig ledelse i klubben så hadde jeg gått etter Nikita Haikin som ny keeper. Synes han gjennomgående er strålende, og tror det ville vært en solid oppgradering fra Meslier. Han er russisk vel, og neppe en som kan velge og vrake. Leeds og PL bør jo være attraktivt nok, selv om han sikkert har det fint der han er i øyeblikket.

flynn

Hallgeir *

Quote from: flynn on March 13, 2025, 19:00:02Ikke et rykte, enda i alle fall. Kanskje jeg kan så et frø.. Hadde jeg vært i sportslig ledelse i klubben så hadde jeg gått etter Nikita Haikin som ny keeper. Synes han gjennomgående er strålende, og tror det ville vært en solid oppgradering fra Meslier. Han er russisk vel, og neppe en som kan velge og vrake. Leeds og PL bør jo være attraktivt nok, selv om han sikkert har det fint der han er i øyeblikket.

flynn

Han er en ordentlig "sprellemann". Utrolig kjappe bevegelser. Hadde ikke sagt nei takk til han.

Og nå redder han også straffe for Glimt mot Olympiakos. Det gjør jo "aldri" Meslier.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Vet ikke noe om sannhetsgraden i dette, men et rykte i alle fall.

According to Le Repulicain Sportif, Leeds are amongst the clubs who have their eyes on FC Nantes' 18-year-old winger Herba Guirassey ahead of next summer.

Scottish giants Celtic are also keeping tabs on him as they continue their sporting idea of bringing in young players for small fees and selling them on for massive profits a few years later.

Guirassy's performances this season have piqued the interest of several clubs and he is now a prime target for both Leeds and Celtic for the next transfer window.

A product of the Nantes academy, he scored an astonishing 24 goals in 36 appearances for their Under-19 side before being called up to the first team.

He has made 17 senior appearances for the club and has scored three goals. Guirassy has been linked with a move away from Nantes in the summer.

The teenager has a contract until 2028 with Nantes but the French club are ready to cash in on him if they receive offers in the region of £8m in the next window.

Promotion will help Leeds land the young winger
Leeds are expected to focus on bringing in players with experience in the Premier League if they get promoted given their priority would be to survive in their first season back.

However, the 49ers want to invest in young talents who could grow and develop at Elland Road and would provide a decent resale value to the club.

https://www.theleedspress.com/leeds-united-battle-celtic-for-8m-wonderkid-promotion-will-give-them-the-edge-39881/

Super Leeds since 1968

Eriksen55

Quote from: auren on March 11, 2025, 16:30:03Stay away. Bielsa gjorde underverker med ham. Under enhver annen manager har han ikke vært god nok for PL. Ville ikke vært en særlig smart signering dessverre. Har vel også vært en del skadeforfulgt siste sesonger.

auren

Skal Phillips inn må vi også få en Bielsa 2.0

GaryMac

Tilbake til Haikin: Det stemmer at han er Russisk statsborger, i tillegg til Israelsk. Jobber visstnok med å bli norsk statsborger også.
Var godiGlimt flere sesonger fram t.o.m. 2022, gikk til Bristol City januar 23 på en halvtårskontrakt, men ble hentet tilbake til den forblåste fiskerlandsbyen ved polarsirkelen etter bare tre måneder i Bristol City, uten å ha vært på banen ett eneste sekund.
Enten dreit Bristol City seg ut, eller så er han ikke god nok for Engelsk fotball.

Hallgeir *

Quote from: GaryMac on March 17, 2025, 19:26:43Tilbake til Haikin: Det stemmer at han er Russisk statsborger, i tillegg til Israelsk. Jobber visstnok med å bli norsk statsborger også.
Var godiGlimt flere sesonger fram t.o.m. 2022, gikk til Bristol City januar 23 på en halvtårskontrakt, men ble hentet tilbake til den forblåste fiskerlandsbyen ved polarsirkelen etter bare tre måneder i Bristol City, uten å ha vært på banen ett eneste sekund.
Enten dreit Bristol City seg ut, eller så er han ikke god nok for Engelsk fotball.

Det er vel kun en misunnelig trønder som får seg til å kalle en by med godt over 50000 innbyggere for en fiskerlandsby.  ;D

Ellers finnes det vel utallige eksempler på spillere som har mislyktes ett sted, for så å bli en suksess et annet. Haikin var i tillegg uttatt på landslaget i fjor, men meldte da forfall.
Super Leeds since 1968

Cherry

Quote from: flynn on March 13, 2025, 19:00:02Ikke et rykte, enda i alle fall. Kanskje jeg kan så et frø.. Hadde jeg vært i sportslig ledelse i klubben så hadde jeg gått etter Nikita Haikin som ny keeper. Synes han gjennomgående er strålende, og tror det ville vært en solid oppgradering fra Meslier. Han er russisk vel, og neppe en som kan velge og vrake. Leeds og PL bør jo være attraktivt nok, selv om han sikkert har det fint der han er i øyeblikket.

flynn

Elia Caprile som ble gitt vekk stårfor Ca gliari i Serie A.
Meslier holder i Championship, men er ikke PL materiale.