Kamp: vs Norwich @Carrow Road, tirsdag 01.10. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by auren, September 29, 2024, 12:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Kampene kommer tett som hagl nå. To tette bortekamper tirsdag og fredag i neste uke mot Norwich og Sunderland. Er Ampadu tilbake, eller blir han ute i lengre tid?
Etter å ha møtt to bunnlag de siste to kampene, skal vi nå opp mot to topplag på bortebane. Veldig interessant å se hvordan vi fremstår. Laget sier seg vel selv, Farke kommer neppe til å gjøre noen særlige endringer hvis ikke det er skader. Mitt tips:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Tanaka, Gruev - Gnonto, Aaronson, Ramazani - Joseph

Tenker vi skal være OK fornøyd med et par uavgjort i disse to kampene. Viktig å unngå tap, men det er jo bedre med 3 poeng enn 2 poeng.

Tips: 1-1 (Ramazani).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Aner forresten ikke om Vsport viser denne kampen, så går bare ut i fra at den går på LUTV.

Vsport 1 viser West Brom - Boro på tirsdag. Sunderland-Leeds vises fredag 4/10.

auren

Hallgeir *

Jeg hørte at Thom Kirwin nevnte kamp på tirsdag, men på klubbens egne sider (LUTV) står det faktisk kamp mot Norwich 2. oktober. Det var derfor jeg skrev onsdag og fredag i Coventry-tråden.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Quote from: Hallgeir * on September 29, 2024, 13:02:54Jeg hørte at Thom Kirwin nevnte kamp på tirsdag, men på klubbens egne sider (LUTV) står det faktisk kamp mot Norwich 2. oktober. Det var derfor jeg skrev onsdag og fredag i Coventry-tråden.

Hvis de sender den 2. oktober gidder ikke jeg å kjøpe den!  8)  Rart de ikke har skikkelig oversikt.
Medlem 94237

Hallgeir *

Quote from: Forever Whites on September 29, 2024, 17:20:09
Quote from: Hallgeir * on September 29, 2024, 13:02:54Jeg hørte at Thom Kirwin nevnte kamp på tirsdag, men på klubbens egne sider (LUTV) står det faktisk kamp mot Norwich 2. oktober. Det var derfor jeg skrev onsdag og fredag i Coventry-tråden.

Hvis de sender den 2. oktober gidder ikke jeg å kjøpe den!  8)  Rart de ikke har skikkelig oversikt.

Tipper det beror på menneskelig svikt. For øvrig står kampen oppført 1. oktober på oversikten hos Tipsbladet. Det ville vel også vært merkelig med så kort opphold som kun en dag mellom to kamper. Det finner vi vel normalt bare i jule- og påskeprogrammet.
Super Leeds since 1968

peacock

Quote from: Hallgeir * on September 29, 2024, 17:37:27
Quote from: Forever Whites on September 29, 2024, 17:20:09

Tipper det beror på menneskelig svikt. For øvrig står kampen oppført 1. oktober på oversikten hos Tipsbladet. Det ville vel også vært merkelig med så kort opphold som kun en dag mellom to kamper. Det finner vi vel normalt bare i jule- og påskeprogrammet.

Det er det vel slutt på? Er ikke regelen nå minimum to dager i mellom?

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Vi har flyt nå, og jeg ser ingen "dupp" i kvalitet om Tanaka spiller fra start - tvert i mot får vi da MER offensiv kreativitet og kvalitet.  Norwich i ny utgave , med ny spillestil og Dansk hovedtrener/coach.
Sainz bør vi se opp med... men vi har ett bedre lag!

Seier 2-1.

GeirO

Siden Norwich spiller i gult, man vi ane en debut for våre glorete tredjedrakter (men ikke ufine..)
MOT

auren

Triste nyheter på dagens pressekonferanse. Ampadu ute i ca 10 uker. Forventet tilbake rundt nyttår.

auren

Cherry

Quote from: auren on September 30, 2024, 14:32:52Triste nyheter på dagens pressekonferanse. Ampadu ute i ca 10 uker. Forventet tilbake rundt nyttår.

auren

Det at Ampadu er ute er trist, men også urovekkende ift Wôber er ute i ca 2 mnd....han er jo også backup bakover. Også Salomon (ikke overraskende ift historikk) , James og nye Schmidt er meldt ute for denne kampen.
Blir jo umiddelbart litt tynt noen steder da.
Både Tanaka og Rothwell er gode midtbanespillere, men vi trenger ikke flere skader pt.

Sydhagen

Nå bør Struijk og Rodon stå fram som ledere på laget i Ampadu sitt fravær. Akkurat det er en liten bekymring fra min side. Vi har få klare ledere i laget.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Russel_Doig

Quote from: Sydhagen on September 30, 2024, 15:58:26Nå bør Struijk og Rodon stå fram som ledere på laget i Ampadu sitt fravær. Akkurat det er en liten bekymring fra min side. Vi har få klare ledere i laget.

Struijk og Rodon står vel frem som ledere hele tiden, så akkurat det går greit. Problemet nå er om en eller begge skulle bli skadet.

stian

Liker ikke dette. Når vi har en god, men relativt tynn stall, så er det skader som kan ta oss. Vi blir tynne i forsvar når Wöber er ute, og flere andre er skadeutsatt. Vi blir tynne på midten når Ampadu er ute. Vi blir tynne på vingen når vi James er ute og Solomon er skadeutsatt. Vi er tynne på topp så lenge Joseph ikke scorer, Bamford er skadet og Piroe tydeligvis er best fra benk.

Småskader, sykdom og suspensjoner vil komme, og da kommer vi ganske ned på stålet. Det kan jo være positivt med tanke på at Crew eller Chambers skal få et gjennombrudd, men det ser unektelig tynt ut.

Asbjørn

Det er lett å si at nå får Tanaka sjansen han ikke har fått så langt. Og hadde det vært for ên kamp så hadde det blitt som det hadde blitt. Men det er mye som må erstattes nå. Ampadus duellstyrke, prating, å binde sammen forsvar og angrep - alt dette vil vi være uten. Og da må andre gjøre dèn jobben.

I fjor mistet vi også Ampadu på midten. Da trengtes han i forsvaret og en nærmest uprøvd Gruev ble kastet innpå.

Det gikk bra det. Men forskjellen mht nå er at da var Ampadu der likevel, han kunne rope folk på plass og ta duellen (litt lenger bak riktignok).

Flere stusset på lørdag da Tanaka kom inn for Ampadu. Han nærmest gikk inn i Ampadu-rollen mens Gruev fortsatte i 'sin egen'. En skulle tro at Tanaka gikk inn der han er mest erfaren, i åtter-rollen, og ikke som firer...
Farke sa etterpå at heldigvis hadde Tanaka fått noen kamper i den rollen i fjor så den var ikke ukjent for ham.

Så jeg er spent på om de nå vil bytte rolle eller fortsette som på lørdag... Kanskje blir det en mellomting der de deler på den defensive jobben?

Det er ikke for den ene kampen eg er redd for konsekvensene av Ampadus fravær. Det er å måtte være ham foruten den sure høstkvelden i Swansea når alle helst hadde villet være under pleddet hjemme på hybelen de bor i (eller luksuskåken da, ok).

Offensivt tenker eg vi vil være ok. Solomon/James er snart tilbake, det samme er Bamford. Joachim var inne på det, det er nok Byram vi må ty til om Rodon/Struijk må byttes. For korte innhopp er det ok. Mer bekymret om det blir mer...
Dubayo ville eg personlig holdt langt unna ennå. Chilokoa-Mullen og Kris Moore ville  eg langt heller tydd til. Men trenerteamet ser mer til de enn bare U21-kampene, eg innser jo det :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Enig i dine betraktninger, Asbjørn.
Det er lederen fremfor alt vi vil savne denne høsten.

HåvardK

Quote from: Asbjørn on September 30, 2024, 20:06:58Det er lett å si at nå får Tanaka sjansen han ikke har fått så langt. Og hadde det vært for ên kamp så hadde det blitt som det hadde blitt. Men det er mye som må erstattes nå. Ampadus duellstyrke, prating, å binde sammen forsvar og angrep - alt dette vil vi være uten. Og da må andre gjøre dèn jobben.

I fjor mistet vi også Ampadu på midten. Da trengtes han i forsvaret og en nærmest uprøvd Gruev ble kastet innpå.

Det gikk bra det. Men forskjellen mht nå er at da var Ampadu der likevel, han kunne rope folk på plass og ta duellen (litt lenger bak riktignok).

Flere stusset på lørdag da Tanaka kom inn for Ampadu. Han nærmest gikk inn i Ampadu-rollen mens Gruev fortsatte i 'sin egen'. En skulle tro at Tanaka gikk inn der han er mest erfaren, i åtter-rollen, og ikke som firer...
Farke sa etterpå at heldigvis hadde Tanaka fått noen kamper i den rollen i fjor så den var ikke ukjent for ham.

Så jeg er spent på om de nå vil bytte rolle eller fortsette som på lørdag... Kanskje blir det en mellomting der de deler på den defensive jobben?

Det er ikke for den ene kampen eg er redd for konsekvensene av Ampadus fravær. Det er å måtte være ham foruten den sure høstkvelden i Swansea når alle helst hadde villet være under pleddet hjemme på hybelen de bor i (eller luksuskåken da, ok).

Offensivt tenker eg vi vil være ok. Solomon/James er snart tilbake, det samme er Bamford. Joachim var inne på det, det er nok Byram vi må ty til om Rodon/Struijk må byttes. For korte innhopp er det ok. Mer bekymret om det blir mer...
Dubayo ville eg personlig holdt langt unna ennå. Chilokoa-Mullen og Kris Moore ville  eg langt heller tydd til. Men trenerteamet ser mer til de enn bare U21-kampene, eg innser jo det :)

100% sikker?

leedslife

Tror vi skal være fornøyd med U her.
Litt ungdomsleir over oss nå.
Trenger å jobbe ut noen resultater nå i vente av at flere seniorer kommer tilbake ila høsten.
Hadde vært positivt om vi hadde klart å spilt inn en 0-0 her.
Ville sett på det som et voldsomt styrketegn.

HåvardK

Quote from: leedslife on October 01, 2024, 10:00:18Tror vi skal være fornøyd med U her.
Trenger å jobbe ut noen resultater nå i vente av at flere seniorer kommer tilbake ila høsten.
Ja, antar at kampbildet vil bli ganske annerledes enn de to siste kampene. Greier vi clean sheet igjen, vil det isolert sett være et sterkt resultat. Men vi vinner ikke nye fans på denne måten.

leedslife

Quote from: HåvardK on October 01, 2024, 10:57:58
Quote from: leedslife on October 01, 2024, 10:00:18Tror vi skal være fornøyd med U her.
Ja, antar at kampbildet vil bli ganske annerledes enn de to siste kampene. Greier vi clean sheet igjen, vil det isolert sett være et sterkt resultat. Men vi vinner ikke nye fans på denne måten.
For meg handler det mer om å bygge en solid enhet som gir den største sjansen for å rykke opp enn å vinne fans over pr nu.
Forskjellen på CC og PL er uansett så stor at det trengs uhorvelig store investeringer over hele linjen, så en mer underholdene approach synes jeg heller kan komme når klubben er i en posisjon der vi kan maksimere i større grad på spillerlogistikk og en kombinasjon av andre sår tiltrengte ressurser til sport.
Der vi står i dag mister vi ikke bare eksepsjonelle unge spillere som Gray, Summerville, Rutter, generasjonstalent som Gormann, men også de beste trenerene, analytikerene og andre nøkkelpersoner som blir plukket opp av PL klubber.

Å innse klubbens svekkede posisjon og manglende handlingsrom på overgangsmarkedet denne sommeren var vel så drepende og ille som manglende risiko og fremoverrettede pasninger under Farkeball så langt.
Det var en realitetsjekk på at Prosjekt Bielsa bare var en drøm og at klubben i realiteten ikke var rigget for mer enn nivå 2.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: leedslife on October 01, 2024, 11:52:29
Quote from: HåvardK on October 01, 2024, 10:57:58
For meg handler det mer om å bygge en solid enhet som gir den største sjansen for å rykke opp enn å vinne fans over pr nu.
Forskjellen på CC og PL er uansett så stor at det trengs uhorvelig store investeringer over hele linjen, så en mer underholdene approach synes jeg heller kan komme når klubben er i en posisjon der vi kan maksimere i større grad på spillerlogistikk og en kombinasjon av andre sår tiltrengte ressurser til sport.
Der vi står i dag mister vi ikke bare eksepsjonelle unge spillere som Gray, Summerville, Rutter, generasjonstalent som Gormann, men også de beste trenerene, analytikerene og andre nøkkelpersoner som blir plukket opp av PL klubber.

Å innse klubbens svekkede posisjon og manglende handlingsrom på overgangsmarkedet denne sommeren var vel så drepende og ille som manglende risiko og fremoverrettede pasninger under Farkeball så langt.
Det var en realitetsjekk på at Prosjekt Bielsa bare var en drøm og at klubben i realiteten ikke var rigget for mer enn nivå 2.

Ja, forskjellen på PL og Championship er vel større en noen gang. Bare å se på tabellen i PL.
Selv greier jeg egentlig ikke å bestemme meg for om jeg er fornøyd med PO (hvor utfallet vel er klart på forhånd) hvert år, eller om det fortsatt er opprykk som gjelder.

Sydhagen

Er godt fornøyd med et liv i Championship. Vi vinner stort sett mer enn vi taper, og slipper VAR. Koser meg.

Asbjørn

Dette skreiv Eirik Aase før Ampadu-skaden var kjent.
For meg er den mest nyttig mht å bli kjent med Norwich anno høsten 24.

Norwich City – Leeds United
Kampstart: 20.45

Borja Sainz. For en spiller! Spanjolen viste glimtvis klasse forrige sesong etter at han ble hentet fra tyrkisk fotball, men denne sesongen har han vært pur klasse. Lørdag ble det hattrick i 3-2 seieren borte mot Derby County, og han har en herlig variasjon i måten han scorer mål på. Han kan flikke inn med hælen slik som lørdag, score fra distanse, gjøre jobben alene med keeper eller bare pirke inn fra kort hold. Sainz scorer på alle mulige måter, og han er en viktig grunn til at Norwich nå virkelig er på gang. Tre av de fire siste kampene har endt med seier, og i samtlige av disse tre kampene har Sainz funnet nettmaskene. Johannes Hoff Thorup ser ut til å klare sette sitt preg på dette laget, og jeg tror Norwich-fansen har mye å glede seg til de neste månedene. Totalt har Norwich 3-2-2 på de syv førte kampene, og hjemme på Carrow Road har de 1-2-0 denne sesongen.

Leeds United imponerte stort da de valset over Coventry City lørdag ettermiddag. Det ble en aldri så liten kanonade mot Coventry-buret, og til slutt fant de nettmaskene hele tre ganger. Selv om Coventry ikke er i form, var det utvilsomt en svært sterk seier. Leeds-sjef Daniel Farke har samtidig fått litt kritikk for at laget har vært litt for forsiktige i starten, og derfor passet det nok ekstra godt med en storseier. Nå står Leeds med fire seiere på de fem siste kampene. Den fantastiske formen gjør at Leeds har kommet seg opp til en 6. plass med 14 poeng, og det skiller bare to poeng til tabelltopp. Bare fire baklengsmål og lav forventede innslupne mål gir meg tro på at Farke er i ferd med å bygge et skikkelig vinnerlag på Elland Road denne sesongen, og i mine øyne fremstår Leeds per dags dato som den største opprykksfavoritten. På bortebane har de vunnet to ganger og spilt uavgjort én gang. De har slått Cardiff City og Sheffield Wednesday borte, mens det ble uavgjort 0-0 mot høytflyvende West Bromwich Albion på The Hawthorns.

Norwichs siste kamper:
Derby – Norwich 2-3 (Sainz x3)
Norwich – Watford 4-1 (Doyle, Sainz, Nunez, Chrisene)
Swansea – Norwich 1-0
Coventry – Norwich 0-1 (Sainz)
Crystal Palace – Norwich 4-0

Leeds siste kamper::
Leeds – Coventry 3-0 (Gnonto, Piroe, Bogle)
Cardiff – Leeds 0-2 (Ramazani, Piroe)
Leeds – Burnley 0-1
Leeds – Hull 2-0 (Joseph, Piroe)
Sheff Wed – Leeds 0-2 (James, Aaronson)

Vurdering: Helt åpen kamp på Carrow Road. Begge disse lagene har vist gode takter i det siste, men Leeds United har imponert meg mest. De er bunnsolide bakover på banen, og da trenger man ikke skape så mye fremover for å dra i land trepoengere. Selv om Norwich sprudler offensivt, tror jeg de skal få trøbbel mot Leeds forsvar her. Derfor har jeg en følelse av at Leeds kommer til å gjøre nok til å ta en knepen seier her.

Tips: Borteseier
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Sydhagen on October 01, 2024, 16:17:09Er godt fornøyd med et liv i Championship. Vi vinner stort sett mer enn vi taper, og slipper VAR. Koser meg.

Championship har nok sin sjarm osv men eg vil nå helst at Leeds spiller jevnlig mot Bayern München, Barcelona, Liverpool, Tottenham, Arsenal & de like.

Manchester can rave about the Summerbee and Best
And there's Liverpool and Arsenal and Spurs and all the rest
But let us sing the praises of the lads we love the best
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ikke bare Leeds som sliter med fravær:
Johannes Hoff Thorup guaranteed to be without six Norwich City players for Leeds United test.

Former Aston Villa youngster Ben Chrisene suffered concussion in Saturday's thrilling win away to Derby County.
Experienced forward Ashley Barnes remains sidelined by an Achilles problem.
Jacob Sørensen and Christian Fassnacht are set to resume training after the international break. Onel Hernandez and Liam Gibbs are long-term absentees.

Manageren: "When you play three games in a week, you have to think about rotation. I think we are in an okay place, the changes we can make will give us something different."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/johannes-hoff-thorup-guaranteed-without-30039257
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Jeg syns vi skal ha en offensiv inngang til kampen ; de siste kampene har Leeds vist hvilke kvaliteter som finnes i laget, og selvtilliten skal være der....da er det bare å fremstå som vi har gjort i det siste. Replikere tidligere suksess, fortsette i samme sporet. At Ampadu blir lenge borte er såklart en svekkelse, han har stor betydning for oss i denne divisjonen. Jeg sitter med en følelse at Tanaka innehar mye av de samme kvalitetene som Ampadu, kanskje dog mer fremover rettet. Hvordan Farke tenker med konstellasjonen Gruev/Tanaka sentralt blir interessant...men jeg ville tenkt Tanaka som mer offensivt rettet. Vi får se.
Fremover er vi godt skodd egentlig. Ramazani og Gnonto er typer som VIL utfordre backene og skape ubalanse..Aaronson viser etterhvert mer hva som bor i ham, god energi og kan også være en trussel for motstanderens bakre ledd.  Hva gjør Farke på topp ?  Bruker Joeseph fortsatt foran Piroe ?  Helt ok om han gir fortsatt tillit til Joseph - lar han spille seg "varm" over mange kamper. Piroe viser nå mer sult når han kommer inn enn å holde i samfulle 90 minutter.  Vi SKAL være en trussel for alle lag offensivt, og vi bør og skal skape nok målsjanser til å kunne vinne.  Også fordi vi ser solide ut defensivt, men forsvaret vårt er ikke satt på harde prøver de siste kampene. Dersom Norwich går ut med høyt press på hjemmebane så blir det interessant å se om vi kan kontrollere det.  Jeg er optimist, og tror på en 2-1 seier ikveld ! Ramazani og Joseph for oss (eventuelt Brendan).....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on October 01, 2024, 18:34:53Jeg syns vi skal ha en offensiv inngang til kampen ;

Piroe er helt enig med deg.

Piroe, though, has vowed that Leeds will look to attack both teams, declaring that United's aim will remain the same irrespective of the opposition.

"Regardless of who we play, we always want to win games," said the Dutch forward, asked about the approach and mindset for this week's two away games.

"We will be the same as Saturday, offensive minded but also sharp on keeping the zero again so we can win again.

....

Offensiv er han også:
Speaking to LUTV, Piroe declared that he usually scores at least 20 goals a season and that he was clearly aiming to reach that tally as he explained his intent to be as "deadly" as possible around the bench.

The 25-year-old proved exactly that at the weekend as his strike put the gloss on a fourth win of the new season for Leeds who now face two tough looking away games at Tuesday night's hosts Norwich and Friday evening's opponents Sunderland.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/joel-piroe-declares-personal-leeds-united-goal-tally-target-with-norwich-city-and-sunderland-vow-4805658
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Jeg tenker vi skal være fornøyd om vi unngår tap i denne og Sunderland-kampen på fredag. Har mest tro på poeng i denne. Frykter vi taper mot Sunderland. 3 kamper på 6 dager tar på, og vi ser neppe særlig rokering fra Farkes side heller.

Vil ha 4-1-4-1 i kveld med Gruev som skjerm og Tanaka foran ham igjen som maestroen på midten. Får vi se et mål av japaneren i kveld?

auren

Asbjørn

Quote from: auren on October 01, 2024, 18:51:01Får vi se et mål av japaneren i kveld?

Nei, vi må nok stole på Piroe igjen.
1-0 målet kommer i det 83.minutt. Greit nok det, så lenge vi holder nullen...
Tell me  Tell me

Dylan