Kamp: vs Norwich @Carrow Road, tirsdag 01.10. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by auren, September 29, 2024, 12:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ar9

Quote from: auren on October 02, 2024, 08:59:26
Quote from: ar9 on October 02, 2024, 00:41:34Med James og Solomon ute må nok Gnonto og Ramazani starte hver eneste kamp de to neste månedene. Vi er avhengig av X faktoren Deres.

Håper på en liten gladnyhet vedrørende Solomon. DJ Dan fra Squareball har visstnok sagt at Solomon er klar til Sunderland-kampen (postet på Waccoe i går). Om dette stemmer vet jeg ikke, men skal høre på Match Ball podcast nå.

auren
Høres ut som optimistens juleønske.
I såfall er han neppe 100%.
Men bare han kan gjøre ett innhopp i full vigør hadde det vært supert😀

auren

Quote from: ar9 on October 02, 2024, 09:05:56
Quote from: ar9 on October 02, 2024, 00:41:34Med James og Solomon ute må nok Gnonto og Ramazani starte hver eneste kamp de to neste månedene. Vi er avhengig av X faktoren Deres.

Håper på en liten gladnyhet vedrørende Solomon. DJ Dan fra Squareball har visstnok sagt at Solomon er klar til Sunderland-kampen (postet på Waccoe i går). Om dette stemmer vet jeg ikke, men skal høre på Match Ball podcast nå.

auren

Etter 3:30 minutter ut i sendingen sier han at han har hørt at Solomon er klar til fredag. Men enig - blir nok på benken i tilfellet, men godt å ha litt mer options. Nå er vel også Aaronson aktuell for 8-er posisjonen skulle Rothwell og Tanaka se slitne ut der eller at vi får en ny skade...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Byttene med Ramazani/Gnonto vs Piroe/Bamford var helt greie- det var svært små marginer ett par ganger
hvor siste pasning hindret de i å være alene igjennom...Bamford klart best av de 2 ift press da.

At Byram/Gelhardt kom inn var unødvendig, ingen av de 2 bidrar med noe som helst.
At både James og Solomon er klare igjen nå etter international break blir veldig viktig for oss ift å skape mer fremover - og score flere mål.

Så igjen det uforståelige: at vi hittil denne sesongen heller IKKE har ETT frispark eller cornertrekk som er innøvd- er mildt sagt fortvilende!

ar9

Quote from: auren on October 02, 2024, 09:08:33
Quote from: ar9 on October 02, 2024, 09:05:56

auren

Etter 3:30 minutter ut i sendingen sier han at han har hørt at Solomon er klar til fredag. Men enig - blir nok på benken i tilfellet, men godt å ha litt mer options. Nå er vel også Aaronson aktuell for 8-er posisjonen skulle Rothwell og Tanaka se slitne ut der eller at vi får en ny skade...

auren

Tror uansett dette blir en tøff høst mhp skader og slitasje. De skadede spillerne trenger fort litt tid på å bli fit igjen.
Lukter debut for enten Crew eller Debayo i.l.a høsten/vinteren.

Blank_File

For en kaoskamp vi fikk! Elendig dommer som mange alt har sagt. Og som også sagt, vi klappet totalt sammen etter at Piroe og Bamford kom inn. Jeg tror ikke det bare var linket til formasjonsendring, men at vi mistet all trussel med tempo i kontringsspillet også. Jeg sitter igjen med en skuffet følelse etter denne kampen. Vi skulle hatt 3 poeng slik denne kampen utviklet seg. Og vi skulle hatt straffe.

Kato

Quote from: Cherry on October 02, 2024, 09:19:30Byttene med Ramazani/Gnonto vs Piroe/Bamford var helt greie- det var svært små marginer ett par ganger
hvor siste pasning hindret de i å være alene igjennom...Bamford klart best av de 2 ift press da.

At Byram/Gelhardt kom inn var unødvendig, ingen av de 2 bidrar med noe som helst.
At både James og Solomon er klare igjen nå etter international break blir veldig viktig for oss ift å skape mer fremover - og score flere mål.

Så igjen det uforståelige: at vi hittil denne sesongen heller IKKE har ETT frispark eller cornertrekk som er innøvd- er mildt sagt fortvilende!

Når man hører Farke i går handlet byttet spesielt av Ramazani om manglende fitness.

Leste en plass at vi nå har 162 cornere på rad uten mål. Vi har altså flere baklengs på egen corner enn mål fremover. Vi har i tillegg sett helt planløse ut på cornerne. Når spillerne truer rom på første stang, slås cornere på bakstang. Det virker kun å være Pascal Struijk som er i nærheten av å vinne dueller inne i feltet. Når vi prøver på korte cornere så roter vi ballen direkte bort. I denne delen av spillet fremstår vi som et publag som aldri trener på noe som helst, kun spiller kamper. Ingen plan, ingen faste rom å true, absolutt ingenting som minner om at det er profesjonelle utøvere som trener hver eneste dag. De skulle jo ha alle muligheter i verden til å øve inn bevegelser. 162 cornere, 0 mål, sannsynligvis knapt en eneste målsjanse på disse cornerne. Må si som Gordon Strachan sa etter at Claus Lundekvam nærmet seg 300 kamper uten mål på corner: "Selv en død spiller ville sannsynligvis blitt truffet og scoret på en av de cornerne."

Asbjørn

Ja, vi har dårlig uttelling på cornere offensivt.
For noen kamper siden var tallet 147 så ikke utenkelig at det er rundt 160 nå.

Men å påstå at det er Farkes skyld er å dra det langt.

Han har over tid vist at han er en god trener.Han vet hva han driver med. Han vet hvordan man skal øve på cornere. Han har fått visket ut at vi er dårlige defensivt på corner.

Han sa senest for et par-tre runder siden at med så mange små spillere ville vi ikke bli et GODT dødballag, men at vi måtte få bedre utteling offensivt var han enig i.

Akkurat nå gjør kampprogrammet at vi ikke får øvd spesielt på dette.

Men nå må ting få sette seg med en ny startoppstilling. Inkludert i dette er oppstilling på corner. Helt klart.

Når det er sagt, jeg jubler ikke om vi får corner. Jeg vet jo hvordan det pleier å gå. Samtdig sier statistikken at vi snart vil få uttelling. Ingen lag går da 200 cornere uten uttelling? :o

Hehe, joda, Leeds kan klare det...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Rothwell hadde et greit innhopp i går. Han søker offensive løsninger, og har både pasnings- og skuddfot. Jeg tror dog han gjør oss mer sårbare defensivt. Vi ga bort mer rom sentralt enn tidligere i sesongen.

Asbjørn

Quote from: peacock on October 02, 2024, 10:28:23Rothwell hadde et greit innhopp i går. Han søker offensive løsninger, og har både pasnings- og skuddfot. Jeg tror dog han gjør oss mer sårbare defensivt. Vi ga bort mer rom sentralt enn tidligere i sesongen.

Etter kamp påpekte Farke at Tanaka/Rothwell ikke dekket rom defensivt godt nok. Noe han sa var naturlig siden de ikke hadde spilt sammen før. Men at dette var det mulig å gjøre noe med før neste kamp, via instruksjoner om hvordan å opptre.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Quote from: Asbjørn on October 02, 2024, 10:33:43
Quote from: peacock on October 02, 2024, 10:28:23Rothwell hadde et greit innhopp i går. Han søker offensive løsninger, og har både pasnings- og skuddfot. Jeg tror dog han gjør oss mer sårbare defensivt. Vi ga bort mer rom sentralt enn tidligere i sesongen.

Etter kamp påpekte Farke at Tanaka/Rothwell ikke dekket rom defensivt godt nok. Noe han sa var naturlig siden de ikke hadde spilt sammen før. Men at dette var det mulig å gjøre noe med før neste kamp, via instruksjoner om hvordan å opptre.

Skal ikke undervurdere den jobben Gruev og Ampadu har gjort der. Blir savnet.

Dennis

Quote from: Kato on September 28, 2024, 18:09:42Tanaka 6 - Stort sett usynlig. Mista taket på kampen da han kom inn.

Quote from: Kato on September 28, 2024, 18:12:21Skremmende hvordan vi mista helt taket på kampen da Ampadu haltet av. Etter 2-0 parkerte vi fullstendig. Ikke det at Coventry kjørte oss på noe vis, men vi havna helt uten trykk i spillet.

Quote from: Kato on October 01, 2024, 22:55:31Tanaka 8 - Den klart beste fotballspilleren hos oss. Ingen tar fra han plassen sentralt. Selvsagt bare tull at Farke ikke har gitt han flere minutter enn han har. Skremmende svak manager. Bør være et soleklart førstevalg sentralt. 

Farke: Ble med en gang svakere av 4-4-2. Formasjonsendringen svekket oss. Som kjent ikke min favoritt i managerstolen. Ufattelig hvordan han har klart å holde Tanaka unna laget så lenge.

Det snur fort...

Tanaka var strålende mot Coventry også. Masse detaljer på små flater, oppløp, uttak av rom og en flott igangsetting på 3-0 (Gnonto på løp, inn til Piroe).

Som sagt tidligere i sommer er det en spiller jeg var veldig klar for å få inn basert på det jeg har sett av han tidligere og foreløpig ser det ut som en bargain av en signering. Har fulgt litt ekstra med på han etter at han ble nevnt i fjor, før valget landet på Kamara etter at de ikke fikk tak i Tanaka.. Han er ikke helt ulik Kamara i å være tilgjengelig hele tida, men har et langt større spekter å spille på. Rett og slett en bedre fotballspiller totalt sett.

Helt greit å være kritisk til Farke, men syns dette blir unyansert. Verken Gruev eller Ampadu har spilt seg ut av laget, inkludert å sette Ampadu bak og deretter dytte Rodon eller Struijk ut. Rodon har sett bedre ut etter en shaky start og selv om Struijk så rufsete ut i går har han vært strålende så langt. Leeds hadde også før gårsdagen 3-0-1 og 7-1 i målforskjell siden japaneren ble en del av stallen. Som det var med spillere under Bielsa, må Tanaka ta vare på sjansen når han får den og det kommer han til å gjøre nå. Blir umulig å sette han ut om dette nivået er representativt.

Ellers syns jeg det er verdt å nevne enda et element med Tanaka i går. Han spiller så og si aleine på sentralt på midtbanen ved overganger, da Joe Rothwell ser fullstendig ut til å mangle evnen til å flytte beina defensivt. Minner om Wöbers manglende forflytningsevne ved siden av motspillere med ball. Forhåpentligvis er ikke Gruev lenge ute, nå som dessverre Ampadu blir borte en periode. I beste fall blir det mer fart i beina til Rothwell.

Farkes fotball er omstendelig og 'trygg' foran mostanders mål, men det er tendenser til at det kommer flere spillere inn i feltet enn tidligere. Bogle er en som har tatt seg opp vesentlig etter en dårlig start og Firpo fortsetter sitt gode spill fra i våres, men Gnonto, Ramazani og Aaronson er alle tre spillere som helt klart liker best å få ballen i beina. Gnonto og Ramazani har veldig gode kvaliteter 1 mot 1 og Aaronson har en stor motor, men i blant blir det tendenser til at det stopper opp og motstander får lagt seg i sekken. Savner mer variasjon og utnytte driblesterke spillere - i fart.

Hvor mye som ligger på ordre og hvor mye som er spillernes egne stil skal jeg ikke konkludere på, men jeg gleder meg til Dan James og hans bakromstrussel kommer tilbake. Tror Tanaka + James kan bli en god kombo.

Marching on together!

Kato

Quote from: Dennis on October 02, 2024, 10:42:26
Quote from: Kato on September 28, 2024, 18:09:42Tanaka 6 - Stort sett usynlig. Mista taket på kampen da han kom inn.

Quote from: Kato on September 28, 2024, 18:12:21Skremmende hvordan vi mista helt taket på kampen da Ampadu haltet av. Etter 2-0 parkerte vi fullstendig. Ikke det at Coventry kjørte oss på noe vis, men vi havna helt uten trykk i spillet.

Quote from: Kato on October 01, 2024, 22:55:31Tanaka 8 - Den klart beste fotballspilleren hos oss. Ingen tar fra han plassen sentralt. Selvsagt bare tull at Farke ikke har gitt han flere minutter enn han har. Skremmende svak manager. Bør være et soleklart førstevalg sentralt. 

Farke: Ble med en gang svakere av 4-4-2. Formasjonsendringen svekket oss. Som kjent ikke min favoritt i managerstolen. Ufattelig hvordan han har klart å holde Tanaka unna laget så lenge.

Det snur fort...

Tanaka var for øvrig strålende mot Coventry også. Masse detaljer på små flater, oppløp, uttak av rom og en flott igangsetting på 3-0 (Gnonto på løp, inn til Piroe).

Som sagt tidligere i sommer er det en spiller jeg var veldig klar for å få inn basert på det jeg har sett av han tidligere og foreløpig ser det ut som en bargain av en signering. Har fulgt litt ekstra med på han etter at han ble nevnt i fjor, før valget landet på Kamara etter at de ikke fikk tak i Tanaka.. Han er ikke helt ulik Kamara i å være tilgjengelig hele tida, men har et langt større spekter å spille på. Rett og slett en bedre fotballspiller totalt sett.

Helt greit å være kritisk til Farke, men syns dette blir unyansert. Verken Gruev eller Ampadu har spilt seg ut av laget, inkludert å sette Ampadu bak og deretter dytte Rodon eller Struijk ut. Rodon har sett bedre ut etter en shaky start og selv om Struijk så rufsete ut i går har han vært strålende så langt. Tanaka må ta vare på sjansen når han får den og det kommer han til å gjøre nå. Blir umulig å sette han ut om dette nivået er representativt.

Ellers syns jeg det er verdt å nevne enda et element med Tanaka i går. Han spiller så og si aleine på sentralt på midtbanen ved overganger, da Joe Rothwell ser fullstendig ut til å mangle evnen til å flytte beina defensivt. Minner om Wöbers manglende forflytningsevne ved siden av motspillere med ball. Forhåpentligvis er ikke Gruev lenge ute, nå som dessverre Ampadu blir borte en periode. I beste fall blir det mer fart i beina til Rothwell.

Farkes fotball er omstendelig og 'trygg' foran mostanders mål, men det er tendenser til at det kommer flere spillere inn i feltet enn tidligere. Bogle er en som har tatt seg opp vesentlig etter en dårlig start og Firpo fortsetter sitt gode spill fra i våres, men Gnonto, Ramazani og Aaronson er alle tre spillere som helt klart liker best å få ballen i beina.

Hvor mye som ligger på ordre og hvor mye som er spillernes egne stil skal jeg ikke konkludere på, men jeg gleder meg til Dan James og hans bakromstrussel kommer tilbake. Tror Tanaka + James kan bli en god kombo.

Det beste med Tanaka var hvordan han tålte å ta på seg press uten å få panikk. Der er ingen av våre sentrale spillere, Ampadu nærmest. Joe Rothwell blir straks 30 år. Jeg tror det er en spiller som trenger masse minutter for at vi skal få nytte av han. Trenger kamper for å få på plass fitness og meter. Jeg tror ikke Gruev spiller seg inn på dette laget med det første igjen, selv om han har vært brukbar og gjør en god grovjobb. Det var problemer med at vi tømte midtbanen med Tanaka/Rothwell, men jeg tror mer spilletid og bedre fitness løser det.

Dennis

Quote from: Kato on October 02, 2024, 10:49:46Det beste med Tanaka var hvordan han tålte å ta på seg press uten å få panikk. Der er ingen av våre sentrale spillere, Ampadu nærmest. Joe Rothwell blir straks 30 år. Jeg tror det er en spiller som trenger masse minutter for at vi skal få nytte av han. Trenger kamper for å få på plass fitness og meter. Jeg tror ikke Gruev spiller seg inn på dette laget med det første igjen, selv om han har vært brukbar og gjør en god grovjobb. Det var problemer med at vi tømte midtbanen med Tanaka/Rothwell, men jeg tror mer spilletid og bedre fitness løser det.

Ampadu - Tanaka ser umiddelbart ut som det beste paret, hvor waliseren kan ta sikringsjobben i størst grad. Da har vi to som i blant kan se etter en lengre pasning nedover sidene også. Problemet er at Ampadu er vel ikke tilbake før jul. Redd det blir mye rom for motstanderne om Gruev må hvile en stund, men ser av kommentarene til Farke at dette (selvsagt) var observert fra sidelinja.

Enda en ting han minner om Kamara om, dette med ro i spillet. Han har dog mye mer å spille på offensivt, samt at han er mer målfarlig på papiret. Så får vi se om Farkes system "tillater" det.

Ellers er Rothwell nok den med best skuddbein av de to sentrale (og CAM), men jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette skulle være mannen man kunne slippe Kamara for. Han spilte så vidt jeg kan se tre eller fire ganger fra start for Southampton i fjor og snittet rundt 20 minutter pr kamp. Nå hadde Southampton riktignok en veldig god sentral midtbane så det trenger ikke bety alt at han ikke var førstevalg der, men det er lite som tilsier at vi har henta en 90-minutters mann og høy Ch-kvalitet på lån fra Bournemouth. "Et B+ vindu" som Kinnear kalte det...

Nå ble jo Tanaka henta så det løste seg det, men man får tro at den avtalen var så godt som sikker da Kamara ble solgt. Ellers hadde det vært fryktelig tynt sentralt. Savner også en klarere #10. Aaronson har levert bra så langt, men skulle gjerne sett en foran de to sittende som "tok mer plass" både offensivt og defensivt. Heldigvis ser det ut til at amerikaneren blir veldig nyttig i år, men skulle sett at vi hadde noen komplementære kvaliteter å sette inn i den posisisjonen. Som Farke også klart etterspurte. Litt som med Rutter i fjor har vi en bra spiller i posisjonen divisjonen tatt i betraktning, men som ikke helt utfyller alt det spillesystemet ser ut til å trenge. Det samme gjelder Rothwell de gangene han har kommet inn der.

Så nevnte jeg dette med at Ramazani og Gnonto i større grad vil ha ball i beina, så kanskje vil Aarosons ferdigheter også kommer mer til sin rett når han får spille med James over tid. En som truer rommene i større grad enn de to gjør uten ball. Han var tross alt en som skapte mange sjanser i sin tid i Salzburg (i CL også).
Marching on together!

GeirO

Quote from: Asbjørn on October 02, 2024, 10:27:46Ja, vi har dårlig uttelling på cornere offensivt.
For noen kamper siden var tallet 147 så ikke utenkelig at det er rundt 160 nå.

Men å påstå at det er Farkes skyld er å dra det langt.

Han har over tid vist at han er en god trener.Han vet hva han driver med. Han vet hvordan man skal øve på cornere. Han har fått visket ut at vi er dårlige defensivt på corner.

Han sa senest for et par-tre runder siden at med så mange små spillere ville vi ikke bli et GODT dødballag, men at vi måtte få bedre utteling offensivt var han enig i.

Akkurat nå gjør kampprogrammet at vi ikke får øvd spesielt på dette.

Men nå må ting få sette seg med en ny startoppstilling. Inkludert i dette er oppstilling på corner. Helt klart.

Når det er sagt, jeg jubler ikke om vi får corner. Jeg vet jo hvordan det pleier å gå. Samtdig sier statistikken at vi snart vil få uttelling. Ingen lag går da 200 cornere uten uttelling? :o

Hehe, joda, Leeds kan klare det...
Hvis Farke sier at vi har mange små spillere og ikke er et godt dødballag, så ville jeg gjort noe med dette hvis jeg hadde vært han. Øvd inn 2-3 trekk basert på kort corner, f.eks. La corner være som et vanlig angrep.
MOT

GaryMac

Fikk opp noe hat-greier mot Meslier på facebook fordi han ikke reddet en (dårlig) straffe.
Måtte inn og se en gang til, kjørte med 25% fart på YouTube.
Han går VELDIG bredt ut med beina  når skuddet går. Mulig det er lurt hvis skuddet kommer litt nærmere (beinparade), eller midt i mål, men må jo være tilnærmet umulig å komme fort ned til siden når du er så bredt med beina.