Kamp: vs Bristol C @Ashton Gate, lørdag 26.10. 2024 kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, October 23, 2024, 16:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Er nok flere enn meg som er veldig spent på neste kamp. Vil vi klare å fortsette momentumet eller må vi etter hvert betale prisen for stor innsats, mange skader og tynn tropp?

Antar at Ramazani (overtråkk)  uansett ikke kan spille denne og vi vet at Firpo må stå over (nådde fem gule). I mitt hode er James en mer naturlig innstepper enn en Solomon som spilte flere minutter enn han skulle i går (i følge Farke). Da må Gnonto over til venstre, noe som er helt ok. På backen er det vel naturlig med Byram inn selv om Schmidt også er et alternativ.
På topp vil vel diskusjonen Joseph/Piroe fortsette, kanskje vil Farke for en gangs skyld bytte???

Bristol City imponerte i går med å komme tilbake til 2-2 borte, etter å ha ligget under 2-0. Hjemme så langt har de 2-3-0, med andre ord ubeseiret. De ligger på 9. på den ujevne tabellen vi har før kveldens kamper, med 14-16 i målprotokollen.

Eirik Aase skreiv følgende om Bristol City før gårsdagens midtukekamp:
Bristol City-sjef Liam Manning er borte for tiden etter at han mistet sin nyfødte sønn forrige uke. Mannings kompis, Chris Hogg, leder laget frem til Manning kommer tilbake. Hogg reiste til Riverside Stadium for å lede laget mot Middlesbrough lørdag, og der ble det en fantastisk 2-0 seier. Boro skapte mye mot The Robins, men Bristol City straffet Boro knallhardt med et par kjappe overganger. Rødtrøyene er nå ubeseiret på de fem siste kampene i serien, og har klatret opp til en 10. plass på tabellen med 14 poeng. På bortebane har de 1-2-2 denne sesongen, hvor den ene seieren kom som nevnt mot Boro forrige kamp.

Vurdering: Stoke City er et vanskelig lag å vurdere for øyeblikket. De har levert varierende resultater og prestasjoner siden Narcis Pelach tok over sjefsstolen. Bristol City er inne i en spesiell tid hvor hovedtreneren er sykmeldt. The Robins tok en sterk seier mot Middlesbrough sist, og jeg blir ikke overrasket dersom de klemmer til med en ny sterk borteseier her. Jeg prøver borteseier.

Tips: Borteseier

(Det ble altså uavgjort 2-2 etter to BC-mål ganske tidlig i 2.omgang.)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Til denne kampen er eg spent på om vi fortsetter flyten. Vi har gode nok spillere til å ikke bli vesentlig svekket fra den siste tiden. Men vil vi klare å fortsette den samme intensiteten i spillet - det var den som reddet oss i går, ifølge Farke. At vi klarte å presse høyt og holde Watford unna. Jeg er redd for en viss slitasje - men Bristol City har hatt samme programmet. De slipper unna med hjemmekamp nå, men vi har hatt to på rad hjemme så vi kan ikke klage.

Tidligere var det sagt at denne kampen innledet et run på fire kamper mot nedre halvdelen-lag. Bristol Citys form ødelegger denne litt. I tillegg skaffet vi oss 6 poeng og maks uttelling i de to første kampene i denne bolken, Vil vi måtte betale med stang ut og tapte poeng nå?

Eg frykter at dette ikkje ender med tre poeng...

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Ja, jeg sitter litt med det samme.
Leeds har kommet godt ut av det mot Bristol siste årene. Vi vant vel bla 0-1 borte i fjor etter Gnonto scoring.
Bristol er et lag som er relativt gode i posession og mye av det offensive spillet skal innom ex Derby unggutt Knight som hadde flere PL klubber ute etter seg for 3-4 sesonger siden.
Så også at gode gamle Nahki Wells startet for dem sist mot Stoke.
På den andre siden så sliter de mot gode kontralag. Sett både denne sesongen og forrige.
Tenker man skal være fornøyd med U her. En mentalt krevende rekke vi har vært gjennom. Etter denne går vi inn i 6 kamper for November. Flere kamper, men "enklere" motstand.
Form, suspensjoner, skader etc etc. Noen veldig viktige uker nå.
Her tenker jeg Farke og teamet kanskje ser hvordan de kan komme bedre ut av Q4 enn hva som ble resultatet forrige sesong.

Så skal det sies at jeg tenker fortsatt at de 7-8 valgmulighetene vi har øverst i banen skremmer vannet av de fleste lag. Spørs hvor stor risiko og"offensiv" du tør å være mot en slik angrepsrekke som Leeds innehar.

1-1 Gnonto

auren

Rokeringer er nå nødvendig. Men blir vel neppe mer enn 2. Tipper dette laget:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Byram - Tanaka, Rothwell - Gnonto, Aaronson, Solomon - Piroe

Det er mitt tips. Hadde gjerne sett Schmidt fra start og heller at vi startet med James vs Solomon. Joseph nå moden for spissplassen igjen. Piroe er for treig og mister ballen lett når det blir litt fysikk. Han får heller komme innpå siste 20 minutter.

Mitt lag:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Schmidt - Tanaka, Rothwell - James, Aaronson, Gnonto - Jospeh.

Tidlig tips: 2-1.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: leedslife on October 23, 2024, 16:50:04Leeds har kommet godt ut av det mot Bristol siste årene. Vi vant vel bla 0-1 borte i fjor etter Gnonto scoring.

Jeg ante ikke hvor rett du hadde her... :o
Men, typisk for Leedsfans, før kamp bekymrer denne statistikken mer enn den gleder :D 

https://x.com/LUSCgriffinLUFC/status/1849181216987058593
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Quote from: Asbjørn on October 23, 2024, 22:12:42
Quote from: leedslife on October 23, 2024, 16:50:04Leeds har kommet godt ut av det mot Bristol siste årene. Vi vant vel bla 0-1 borte i fjor etter Gnonto scoring.

Jeg ante ikke hvor rett du hadde her... :o
Men, typisk for Leedsfans, før kamp bekymrer denne statistikken mer enn den gleder :D 

https://x.com/LUSCgriffinLUFC/status/1849181216987058593

Ayay for noen flotte navn det var på denne lista Asbjørn. Lurer på om Bicchio har den ballen i skapet fortsatt 😀.

Asbjørn

Quote from: ar9 on October 23, 2024, 23:25:51Ayay for noen flotte navn det var på denne lista Asbjørn. Lurer på om Bicchio har den ballen i skapet fortsatt 😀.

Ja, det blei litt Memory Lane å kikke på den lista der. :)
Du nevner Becchio - eg tenker på Wood (han var ikke sååå ung da han var hos oss) som nå bænger de inn i Premier League som aldri før - nine years on :o

Hjemmekamper, 20.000 - 22.000 andre tider da ja...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Presseren:
Farke on Ramazani
Sadly bad news with him. Twisted his ankle. Sadly it's a serious ligament injury. Doesn't need surgery but will be out four-to-six weeks. Best case last week of November.

I det minste har vi fortsatt god dekning akkurat der...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

De langtidsskadde:
Injuries
No time scales. Difficult. Normally, for Ethan, it would be eight to 10 weeks, maybe earlier. Hopeful for this because he was in good condition. Perhaps even earlier. Too soon to judge this. Good path. Never know about setbacks.

Same with Ilia. Definitely not this calendar year. Normally, four months with this injury. Too early to judge. Max, mentioned, ahead of schedule. There is a chance he gets into team training next week, and we will see if he is available before the next break. Expected him after the next break, but could be nin the last week he gets back.
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Ramazani ute 4-6 uker, jammen bra at James og Solomon er klare igjen.
Gelhardt blir til og med nevnt igjen av Farke nå , så da begynner det jo å bli litt tynt fremover også.

Byram blir trekt frem MER enn Schmidt som starter i morgen, håper virkelig at sistnevnte blir forsøkt
hvis/når Byram må ut...... Sam som ikke er langt bak Patrick ift å plukke opp skader.

Er vi bare VELDIII uheldige nå, eller gjelder dette mange lag tro ?

Asbjørn

Quote from: Cherry on October 25, 2024, 13:51:21Ramazani ute 4-6 uker, jammen bra at James og Solomon er klare igjen.
Gelhardt blir til og med nevnt igjen av Farke nå , så da begynner det jo å bli litt tynt fremover også.

Byram blir trekt frem MER enn Schmidt som starter i morgen, håper virkelig at sistnevnte blir forsøkt
hvis/når Byram må ut...... Sam som ikke er langt bak Patrick ift å plukke opp skader.

Er vi bare VELDIII uheldige nå, eller gjelder dette mange lag tro ?

Det gjelder nok de fleste - vi var ekstra uheldig mht at begge hadde samme rolle i laget, vil eg si.

Her er ordlyden mht Byram/Schmidt:
Farke on Firpo suspension
I never speak too much about the starting lineup because my players should be first [to know]. Two natural options there with Byram and Schmidt. We have another training session this afternoon but it's very likely one of them will replace him. They are obviously a bit different, Sam the experienced option, Isaac a new signing with new energy. Sam, also like in terms of physicality, heading, experience, he has played pretty often in central defensive role, bit more versatile in this topic. Isaac is pretty offensive-minded. Bit different profile but can both do both.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tar med denne også, bare for å gjøre det liksom :)

Mix of nationalities - challenge of balancing cultures?
Football can be a role model for our society. Not too complicated. We should live together nicely with different passports. Not important. Key to being successful is proper relationships together and spirits. Nothing to do with passports. Different guys and characters although they have the same passport. Sometimes a guy from South America is close to a Scandinavian.

We would not allow Illan and Josh to speak too much in French, for example. Just English in the dressing room. The Irish accent can be difficult and we ask Henry McStay to slow down at times (smiles). British guys can play the foreign guys in training to lift spirits as some fun.
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Hallo folkens :) Jeg er fraværende under kampen i mårra - noen som vet om kampen kan sees forskutt med 2-3 timer f.eks.? Den legges vel ut i opptak i sin helhet på et tidspunkt, men det er kanskje ikke før dagen etter? Krise å måtte stå over en kamp nå som det er så spennende...

Asbjørn

Vil bare hinte om at Eirik Aase forteller at Bristol City gjorde det skarpt borte mot Middlesbrough sist - kontringer! Så vet vi hva vi har i vente om vi ikke scorer på sjansene våre - for ikke å snakke om avslutter cornerne våre.
I tillegg vitner det om god moral hvordan de innhentet 0-2 til 2-2 hjemme sist.

Blir fort ikke noen walk in the park dette om vi ikke er effektive.

PS! Eirik forventer uansett Leedsseier...

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Cherry on October 25, 2024, 13:51:21Er vi bare VELDIII uheldige nå, eller gjelder dette mange lag tro ?

Tenker vi var svært heldige med skader forrige sesong. Ikke mange foruten Struijk, og selvsagt Bamford som "alltid" er skadet. Normalt med minst 4 ute til enhver tid ref. Bielsa. Men vi er jo litt uheldige med tanken på langvarige skader, spesielt Gruev. Håper James erstatter Ramazani. Synes han var frisk sist.

auren

Reaney

Heldige eller uheldige med skader. Etter min mening var Ramazani vår beste offensive spiller for øyeblikket. Derfor frykter jeg at fraværet av han i 4-6 uker kan bli tøft. Kan til og med bli merkbart allerede fra i morgen. Derfor blir det helt avgjørende at James/Solomon står fram og gjør jobben fra første stund.

Blank_File

Quote from: Reaney on October 25, 2024, 18:46:11Heldige eller uheldige med skader. Etter min mening var Ramazani vår beste offensive spiller for øyeblikket. Derfor frykter jeg at fraværet av han i 4-6 uker kan bli tøft. Kan til og med bli merkbart allerede fra i morgen. Derfor blir det helt avgjørende at James/Solomon står fram og gjør jobben fra første stund.

Tror James passer svært godt inn mot morgendagens motstander. Vi skal se.

Hallgeir *

Quote from: Blank_File on October 25, 2024, 20:14:56
Quote from: Reaney on October 25, 2024, 18:46:11Heldige eller uheldige med skader. Etter min mening var Ramazani vår beste offensive spiller for øyeblikket. Derfor frykter jeg at fraværet av han i 4-6 uker kan bli tøft. Kan til og med bli merkbart allerede fra i morgen. Derfor blir det helt avgjørende at James/Solomon står fram og gjør jobben fra første stund.

Tror James passer svært godt inn mot morgendagens motstander. Vi skal se.

James var i alle fall mye friskere enn Solomon mot Watford, så jeg håper at han spiller fra start.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Detvar en på twitter som listet opp kampene vi skal spille disse 4-6 ukene. Vi kunne knapt vært heldigere med tanke på motstanderne...

Jaja, så blir det for Leeds å sikre trepoengere også denne perioden, I know that 😅
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Blank_File on October 25, 2024, 20:14:56Tror James passer svært godt inn mot morgendagens motstander. Vi skal se.
...har guttene begynt å mase om når dere skal ta neste tur?  :o
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Som forventet.
Solomon fikk litt for mange minutter i midtuka, James var frisk når han kom inn.
Og Byram er nok fortsatt foran Schmidt i køa, men vil tro både Solomon og Schmidt kommer inn og får 15-30 minutter.

auren

Enten eller i dag tror jeg. Enten spiller vi dårlig og taper eller så vinner vi komfortabelt 3-0 eller lignende. Frykter det førstnevnte. Har vel ikke spilt en dårlig kamp så langt i sesongen. Kommer den første i dag?

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Ikke den beste starten første 10 minutter. Sliter med å holde ballen i laget og finner ikke helt åpningene. Satser på at det kommer seg etterhvert 🤞🏻

auren

GeirO

MOT

auren

auren

Liker ikke utviklingen nå etter gode 5-10 min. BC hissige på grøten og har skapt noen brukbare muligheter. Vi klarer ikke å bevare ballen i laget...

auren

GeirO

MOT

auren

Bogle ganske nære. Flott ball fra motsatt back, men rett i sidenettingen!

auren