Kamp: Preston vs Leeds @Deepdale, lørdag 14.12 2024 kl. 13:30 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 11, 2024, 19:31:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Etter såpass mange kamper unnagjort, mener jeg at Solomon bør spille hvis han er fit. Klart den beste vingen en mot en og kan skape noe. Gnonto er bra, men ikke vært på sitt beste i år. Surrer for mye. James har andre kvaliteter og bør også spille. Ramazanni har jeg sett litt lite til enda.
Vårt største problem er en skikkelig bra 9`er. Piroe er en bra fotballspiller når han har litt rom, men det får han ikke når han spiller på Leeds og motstanderene parkerer bussen. Joseph er ikke god nok og Bamford bommer på blank kasse for ente gang! Vi må ha en 9`er!
10`er er også savnet. Tenkte faktisk på Rodrigo. Hadde jo dominert i Championship og en type vi hadde trengt. Er ikke han utlånt i fra sin Quwait-klubb til en annen mikke-mus-klubb der nede. Må være mulig å hente tilbake for en kort periode hvis han da ikke har fallert voldsomt?
Jeg tror også Ampadu og Rodon er våre beste stoppere. Struik har på en måte ikke spilt seg ut og er en bra championship-stopper, men som i dag før målet, han lures litt for kjapt vekk og det har vi sett maange ganger.
Meslier er dessverre heller ikke god nok. Han koster oss for mange poeng. Jeg er utrygg på den mannen, og det tror jeg kanskje lagkameratene er også.
Skjønner heller ikke dette med at det ikke er mulig å bytte før nærmere 70 min. Virker jo helt fastlåst i hue på Farke og sånne "greier" er aldri bra. Bytt hvis det ikke fungerer og bruk stallen!
Litt mye negativt, da vi jo faktisk leder divisjonen, men alltid room for improvment, og det kan koste oss opprykket hvis vi ikke gjør investeringer.

leedslife

Quote from: Hallgeir * on December 14, 2024, 16:38:35
Quote from: leedslife on December 14, 2024, 16:06:02
Quote from: Hallgeir * on December 14, 2024, 16:03:09
Quote from: leedslife on December 14, 2024, 15:23:36Det der er det man forventer av Salmon.
Fantastisk.

Solomon.

Vanskelig navn?

Solomon ja.
Takk for at vi først og fremst har en moderator som kan bidra på stavelse.
Jeg skal ta det videre med autocorrect. Hen sitter på kontoret ved siden av.

Takk for det!  :)

Hvis du konsekvent hadde kalt meg for noe jeg ikke het, hadde jeg ikke vært mye happy, noe jeg mistenker hadde vært det samme motsatt vei. Eller?

Er dette helt ærlig en sak?

clintan

leedslife

Quote from: Hawley on December 14, 2024, 17:04:45Etter såpass mange kamper unnagjort, mener jeg at Solomon bør spille hvis han er fit. Klart den beste vingen en mot en og kan skape noe. Gnonto er bra, men ikke vært på sitt beste i år. Surrer for mye. James har andre kvaliteter og bør også spille. Ramazanni har jeg sett litt lite til enda.
Vårt største problem er en skikkelig bra 9`er. Piroe er en bra fotballspiller når han har litt rom, men det får han ikke når han spiller på Leeds og motstanderene parkerer bussen. Joseph er ikke god nok og Bamford bommer på blank kasse for ente gang! Vi må ha en 9`er!
10`er er også savnet. Tenkte faktisk på Rodrigo. Hadde jo dominert i Championship og en type vi hadde trengt. Er ikke han utlånt i fra sin Quwait-klubb til en annen mikke-mus-klubb der nede. Må være mulig å hente tilbake for en kort periode hvis han da ikke har fallert voldsomt?
Jeg tror også Ampadu og Rodon er våre beste stoppere. Struik har på en måte ikke spilt seg ut og er en bra championship-stopper, men som i dag før målet, han lures litt for kjapt vekk og det har vi sett maange ganger.
Meslier er dessverre heller ikke god nok. Han koster oss for mange poeng. Jeg er utrygg på den mannen, og det tror jeg kanskje lagkameratene er også.
Skjønner heller ikke dette med at det ikke er mulig å bytte før nærmere 70 min. Virker jo helt fastlåst i hue på Farke og sånne "greier" er aldri bra. Bytt hvis det ikke fungerer og bruk stallen!
Litt mye negativt, da vi jo faktisk leder divisjonen, men alltid room for improvment, og det kan koste oss opprykket hvis vi ikke gjør investeringer.

Jeg synes du har mange gode poeng her.
Følger deg på at vi mangler en 10ér eller en kapasitet som Rodrigo.
En spiller som ønsker å være mest mulig på ball og som har egenskapene og karakteren til det.
Man roper lett etter en Pablo i slike kamper, men det er jo ingen tvil om at spillere som Pablo, Dewsbury Hall, Gibbs White etc kan være tungen på vektskålen med de utfordringene man står ovenfor som topplag i denne divisjonen.
Er det noe jeg er uenig i med majoriteten her inne er det dagens bytter..
Jeg mener en slik kamp krever tålmodighet og ro.
Når konsentrasjonen brister på 1-0 og kampen kommer inn i Preston sitt spor med stemplingene fra Whitman, oppstykking av spill og en dommer som mister kontrollen så tenker jeg at Farke og teamet gjorde lurt i å regroupe og gå ut i andre omgang med samme 11er. Vi fikk etterhvert takt og momentum, man så flere last ditch tackles av et vaklende Preston og vi skaper faktisk gode og store sjanser utover.
Tror nødvendigvis ikke tidligere bytter eller flere bytter ville gjort Leeds noen tjenester akkurat idag.
Er det en taktisk manvøver jeg hadde ønsket i ettertid så var det Ramarazanni inn sentralt tidligere. I mitt hodet var det et området man virkelig kunne skade Preston med de ressursene de har - eller manglende om du vil - i det området.
Ellers helt sikker på at Ampadu kommer inn nå utover. Han har et klokt fotballhodet. Han er rolig i det han foretår seg og virker som eneste "stemme" mot dommer når det drar seg til i kampens hete. I tillegg er han en ordentlig duellspiller og jeg synes Tanaka/Rothwell blir litt ristet i akkurat idag.
Usikker på om jeg vil ha han inn som midtbane eller stopper. Synes fortsatt risk vs reward med Rodon og Strujik er veldig bra.
Vi kan stå høyt med farten til Rodon baki der, men det ser selvfølgelig fryktelig dumt ut de gangene Strujik må opp 1 v 1 uten sikring. Selv om han har vaklet i det siste så er Strujik en god posessionspiller. En viktig duellspiller. Så blir dagens prestasjon bare enda en bekreftelse på at en karriere divisjonen over kanskje er i mestelaget for vår nr 5.
Ellers vil jeg tro Meslier blir et diskusjonstema igjen neste dagene.
Så heller jeg også mot deg og Kato vedr vår spissposisjon. Personlig tror jeg ikke vi gjør noe der i Januar. Tror heller ikke det er et godt vindu, men vi hadde nok økt sjansene betraktelig hvis vi kunne plukket en god case. Igjen så viser dagens kamp oss et Leeds lag som skaper flere og nok store sjanser, men vi mangler kynisme og kvalitet.

Myhre10

Quote from: clintan on December 14, 2024, 17:49:35Sunderland snur 0-2 til 3-2 borte.Blir fort opprykk av sånt.

Men 2 seire på 9 siste er ikke akkurat imponerende 🤔

Hawley

Quote from: leedslife on December 14, 2024, 17:58:21
Quote from: Hawley on December 14, 2024, 17:04:45Etter såpass mange kamper unnagjort, mener jeg at Solomon bør spille hvis han er fit. Klart den beste vingen en mot en og kan skape noe. Gnonto er bra, men ikke vært på sitt beste i år. Surrer for mye. James har andre kvaliteter og bør også spille. Ramazanni har jeg sett litt lite til enda.

En spiller som ønsker å være mest mulig på ball og som har egenskapene og karakteren til det.
Man roper lett etter en Pablo i slike kamper, men det er jo ingen tvil om at spillere som Pablo, Dewsbury Hall, Gibbs White etc kan være tungen på vektskålen med de utfordringene man står ovenfor som topplag i denne divisjonen.
Når konsentrasjonen brister på 1-0 og kampen kommer inn i Preston sitt spor med stemplingene fra Whitman, oppstykking av spill og en dommer som mister kontrollen så tenker jeg at Farke og teamet gjorde lurt i å regroupe og gå ut i andre omgang med samme 11er. Vi fikk etterhvert takt og momentum, man så flere last ditch tackles av et vaklende Preston og vi skaper faktisk gode og store sjanser utover.
Tror nødvendigvis ikke tidligere bytter eller flere bytter ville gjort Leeds noen tjenester akkurat idag.
Er det en taktisk manvøver jeg hadde ønsket i ettertid så var det Ramarazanni inn sentralt tidligere. I mitt hodet var det et området man virkelig kunne skade Preston med de ressursene de har - eller manglende om du vil - i det området.
Ellers helt sikker på at Ampadu kommer inn nå utover. Han har et klokt fotballhodet. Han er rolig i det han foretår seg og virker som eneste "stemme" mot dommer når det drar seg til i kampens hete. I tillegg er han en ordentlig duellspiller og jeg synes Tanaka/Rothwell blir litt ristet i akkurat idag.
Usikker på om jeg vil ha han inn som midtbane eller stopper. Synes fortsatt risk vs reward med Rodon og Strujik er veldig bra.
Vi kan stå høyt med farten til Rodon baki der, men det ser selvfølgelig fryktelig dumt ut de gangene Strujik må opp 1 v 1 uten sikring. Selv om han har vaklet i det siste så er Strujik en god posessionspiller. En viktig duellspiller. Så blir dagens prestasjon bare enda en bekreftelse på at en karriere divisjonen over kanskje er i mestelaget for vår nr 5.
Så heller jeg også mot deg og Kato vedr vår spissposisjon. Personlig tror jeg ikke vi gjør noe der i Januar. Tror heller ikke det er et godt vindu, men vi hadde nok økt sjansene betraktelig hvis vi kunne plukket en god case. Igjen så viser dagens kamp oss et Leeds lag som skaper flere og nok store sjanser, men vi mangler kynisme og kvalitet.

Vi scorer jo mye mål, men jeg mener vi bør ha en 9 'er som er bedre og scorer mer når vi er et topplag. Burde ligget på 10+ minst.
La også merke til i dag at det faktisk fantes bakrom og det var mye initiativ til løp, men ballen kom aldri. Den gikk heller trygt bakover eller på tvers. Det var her vi skulle hatt en Rodrigo-type.
Virker som om frykten for å skape et brudd er større enn å ta sjansen på en litt mer utfordrende pasning i bakrom.

leedslife

Quote from: Hawley on December 14, 2024, 18:30:52
Quote from: leedslife on December 14, 2024, 17:58:21

Vi scorer jo mye mål, men jeg mener vi bør ha en 9 'er som er bedre og scorer mer når vi er et topplag. Burde ligget på 10+ minst.
La også merke til i dag at det faktisk fantes bakrom og det var mye initiativ til løp, men ballen kom aldri. Den gikk heller trygt bakover eller på tvers. Det var her vi skulle hatt en Rodrigo-type.
Virker som om frykten for å skape et brudd er større enn å ta sjansen på en litt mer utfordrende pasning i bakrom.
Det går jo på individuell kvalitet.
Den kvaliteten er nok bedre balansert i stallen og 11éren denne sesongen. Spesielt mtp Farkes system - bla er valgmulighetene på vingplass det som skiller Leeds mot konkurrenter.
Summerville, Rutter og DH skilte seg voldsomt ut i fjor. Phillips, White og Mount sesongen vi rykket opp. Grealish før det.
Ingen hos Leeds eller ligaen i dag som er i nærheten av den kvaliteten.
Jeg tenker de beste individualistene treffer på det du etterlyser og som jeg og mener du helt riktig påpeker.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Kato

100% enig i alt du skriver.

sartre0612

Sikkert flere som kan lastes for baklengsmålet i dag, men returløpet til Bogle er vel ikke 100% på det målet

Cherry

Quote from: leedslife on December 14, 2024, 15:46:10
Quote from: Fantasyland on December 14, 2024, 15:43:28
Quote from: Cherry on December 14, 2024, 15:36:03Tøft lag å spille mot Preston, de ligger lavt - fikk scoringen sin og spiller på resultat.
Vi har altfor labert tempo i vårt spill, og noen svært svake prestasjoner av Bogle (returløp) Aronsson ( misser kampens klareste sjanse fra 7 meter, og mister ball utallige ganger)- samt at det spilles til stadighet på tvers og bakover.

Dette var svakt, vi fikk med oss ett poeng og det var ikke mer enn vi fortjente.

Ikke enig det. Vi var svake, men skapte fortsatt mer enn nok til å vinne. Et poeng var det absolutt minste vi fortjente
Helt enig.
En godkjent offensiv kamp isolert sett - bortebane tatt i betraktning.
Brenden sin i første. Tanaka i andre - enorme sjanser.
James i treverket.
Bamford sin skal sitte 9 av 10.
2-3 Tv-redninger a Woodmann uten at det var noe mer enn hva det var.

Er jo dette som er så bra med forumet vårt da, at det kan hevdes meninger som kan diskuteres - vi er heldigvis ikke alltid enige!
Jeg vil f eks ha inn Bamford 10 av 10 ganger før Joseph, og vi bør spille inn Schmidt på vb da Wôber vel muligens maser om transfer nå i kommende vindu...eller?
MEN, så ser ikke vi gutta på treningsfeltet da - det er der det avgjøres ift 11`ver.

Kato

Syns vi fremsto sjanseløse på cornere i går. Rothwell hadde ikke sin beste dag, og dødballene var heller ikke all verden. Hvorfor slår vi ikke flere korte når vi blir så dominert inne i feltet?

Ellers med en natts søvn står jeg for at Pascal Struijk bør hviles, og Ethan Ampadu bør inn sammen med Rodon der bak.

Vi er for sårbare med tempotrøblet til Struijk. I tillegg virker han ikke å være i toppform, spesielt svak med ball i beina. Hans store styrke på offensive dødballer har heller ikke vært fremtredende senere tid.

Reaney

Hvis noen hadde skrevet på forhånd at vi ville ende opp med 2 poeng av 12 mulige i bortemøtene mot Bristol City, Millwall, Blackburn og Preston ville vedkommende sannsynligvis blitt karakterisert som århundredes pessimist. Med fasit i hånd er nå dette fakta. Det kan også virke som at man ikke lar seg skremme av Sunderland med 2 seire på de siste 9 kampene. Allikevel holder det til å "puste Leeds i nakken" (2 poeng bak). Som jeg har skrevet utallige ganger tidligere, årets bortestatistikk kan jo umulig føre til direkte opprykk. Og vi vinner ikke resten av hjemmekampene heller. Som Leeds supportere vet vi at "bananskallet" før eller siden kommer på Elland Road. Så tilbake til borteformen. Hvordan skal det da gå i bortemøter mot Burnley, Sheffield U, Middlesbrough, Coventry og Watford når vi ikke klarer å slå middelmådige lag en gang?

Bjosse77

Fælt å si det, men hadde Bamford startet hadde han sannsynligvis slitt ut forsvaret i mye større grad enn Piroe. Hannpresser mer, krangler mer og jager rom hele tiden med konstant bevegelse og søken etter plass. Pasningene slås for sjeldent nå, men ingen er bedre i nåværende stall til å mørne forsvaret. Så setter vi inn Piroe fra 60, kanskje sammen med hvem enn som sitter på benk av Ramazani, Salomon etc. Kanskje til og med Joseph. Joseph jobber hardt, men vi skulle gitt Helhardt minutter den gangen han var på gang. En spiller som dessverre ble ødelagt av manglende spilletid under Bielsa og Marsh

Hawley

Konklusjon: Vi trenger keeper, 9'er og kanskje 10'er, sjøl om en kommentator sa at det nærmest var kriminelt å ikke rykke opp m den stallen vi har - noe jeg for så vidt er enig i. Men tror dessverre ikke Farke er helt god nok. Derfor må vi forsterke slik at vi rykker opp sjøl m mutter'n som manager.

Hawley

Josch

Quote from: Reaney on December 15, 2024, 10:12:16Hvis noen hadde skrevet på forhånd at vi ville ende opp med 2 poeng av 12 mulige i bortemøtene mot Bristol City, Millwall, Blackburn og Preston ville vedkommende sannsynligvis blitt karakterisert som århundredes pessimist. Med fasit i hånd er nå dette fakta. Det kan også virke som at man ikke lar seg skremme av Sunderland med 2 seire på de siste 9 kampene. Allikevel holder det til å "puste Leeds i nakken" (2 poeng bak). Som jeg har skrevet utallige ganger tidligere, årets bortestatistikk kan jo umulig føre til direkte opprykk. Og vi vinner ikke resten av hjemmekampene heller. Som Leeds supportere vet vi at "bananskallet" før eller siden kommer på Elland Road. Så tilbake til borteformen. Hvordan skal det da gå i bortemøter mot Burnley, Sheffield U, Middlesbrough, Coventry og Watford når vi ikke klarer å slå middelmådige lag en gang?

Det er fullt mulig å slå de beste borte. Vi slo Ipswich og Leicester i fjor, da vi var 4. beste bortelag. Men det var også for dårlig til å rykke opp.  Borteformen er til bekymring. Nå er vi 8. beste bortelag. Enig med Reaney: Til slutt snubler vi hjemme og vi er fortsatt hjelpeløse borte.

For året 2024 må borteformen være katastrofe. Vi avsluttet forrige sesong svært dårlig siste 10 kamper.

Om Leeds kommer til en ny play off finale så må man nesten regne Wembley som en bortebane. I alle fall for Leeds, som kun trives på ER.

Asbjørn

Det måtte komme...
Leeds United have received an apology from PGMOL and John Busby for the failure to discipline Ben Whiteman for that tackle on Jayden Bogle at Preston. #lufc

https://x.com/thesquareball/status/1871187927155241346?s=61
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Beklager er det ordet i norsk medie sammenheng som provoserer meg mest. Blir ikke mindre provosert av den engelske utgaven.