Kamp vs Stoke @Bet365 Stadium, torsdag 26.12 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 23, 2024, 07:05:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Da er det klart for ny bortekamp. Mot Stoke, nr 19 på tabellen. 0-1-4 siste fem, 3-5-3 hjemme så langt - så det er nok en uavgjortspesialist (hjemme) vi møter. De har scoret 23 mål, ganske like med lag fra nr 10 og nedover, og sluppet inn 30 (mot våre 15).

Det er med andre ord et lag vi bør slå. Bortsett fra at vi bare har en seier på de siste sju bortekampene. Det har blitt en greie, spillerne snakker om det.
Brenden Aaronson says Leeds United need to learn how to win ugly away from home as they continue their promotion push to the Premier League.
The midfielder is aware of what is missing from away performances. Aaronson wants Leeds to bring the same intensity that they produce when at home.

"These games away aren't easy, because the pitches might not be the best, the way that the other team is playing us is tough, but I think most [important] of all for us is just having this intensity. Sometimes it's not gonna be the prettiest game, but it's just getting over the line."

Farke var inne på at etter at Rothwell/Tanaka begynte som midtbanekonstellasjonen vår så har vi bare den ene gevinsten borte. Jeg antar at Struijk er tilbake til denne kampen. I så fall har Farke muligheten til å bruke Ampadu på midten. Den syns eg han skal benytte. Stoke er nok et lag vi uansett skal slå borte, men anyway. Det handler om å bygge selvtillit også på bortebane.

Denne gangen har vi fått fem dagers hvile, så forrige kamp burde være ute av systemet. Men så følger det tre kamper der det bare er tre dager mellom kampene så da blir rulleringen viktig. Håper vi avgjør kampen såpass tidlig at vi kan begynne å spare spillere frarundt 60.minutt...

Om Ampadu flyttes frem får vi altså se om Aaronson får hvile med at Rothwell flyttes frem. Jeg tror det blir mer aktuelt i neste kamp, Derby borte...

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Byram - Ampadu, Tanaka - James,Aaronson, Gnonto - Piroe

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Det store spørsmålet her er hva Farke gjør på stopperplass.

Jeg håper og tror på denne:

Meslier
Bogle - Rodon - Ampadu - Byram
Tanaka - Rothwell
James - Aaronson - Solomon
Piroe

Syns ikke Gnonto har imponert senhøstes. Avhengig av kampbilde ville jeg gitt han 15-20 min for Solomon. Ramazani mener jeg er nærmere en ellever, 25-30 min for Aaronson. På topp ville jeg enda ikke gitt opp å få Bamford i godt slag, 20 min for Piroe.

auren

Litt overrasket at du vil kjøre samme ellever som sist kato, og ikke rullere noe. Men som Asbjørn sier så er det fem dager hvile for spillerne og de kjørte seg nok ikke helt i kjelleren i kampen mot Oxford akkurat. Rothwell og Aaronson bør snart hviles. Om ikke i denne kampen, så i neste. Ramazani bør kunne holde i en god omgang. Er Wöber tilbake, kan han steppe inn for Byram. Tenker også det blir samme ellever som sist, men det blir viktigere å rullere mot Derby. Så jeg følger deg på samme ellever som sist, men at vi kanskje mønstrer noe slik mot Derby?

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Wöber - Ampadu, Tanaka - James, Ramazani, Solomon - Joseph

Spent på om intensiteten og aggressiviteten er påskrudd fra første minutt på boxing day. Det handler om å score først. Da er vi tilnærmet umulige å slå.

Tips: 1-3 (Solomon, Piroe og Bamford (!))

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Synes de har sett veldig svake ut Stoke.
Har vel ikke vunnet på snart 2 måneder.
Vi tapte vel borte i fjor, men allikavel.
Cannon kan score mål han kommer de seg fri på kantene.
Jun Ho har sett veldig bra ut og kan enkelt åpne opp et Leeds i ubalanse. En teemu utgave av David Silva.
Men som auren sier, gjør vi det motsatte av sist mot Preston og scorer først så er dette 3 poeng.

Ellers ønsker jeg meg Ampadu på midtbanen. I min bok så kommer ikke Farke utenom det.
Synes kampen sist og viste det på slutten. Noe helt annet. Presence. Karakter. Ro. Spillforståelse. Balanserer oss veldig godt og bør være soleklar i denne 11éren.

Tipper 0-2. James og så hiver jeg med på aurens Bamford tips. Han pleier jo å våkne til liv fra Desember til Februar før det sier fullstendig stopp.

Sydhagen

Håper på dette laget fra start:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Wøber - Ampadu, Tanaka - James, Aaronson, Solomon - Piroe

Dette er et solid lag defensivt, og har mye moro å by på fremover.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Ny kamp om to dager, borte mot Stoke City, en klubb som etter nedrykket fra PL for noen år siden, stort sett har slitt på nedre halvdel av tabellen. Så også denne sesongen, for øyeblikket plassert nær bunnen som nummer 19.

Leeds trenger virkelig å forbedre borteformen for å holde seg blant de to som rykker direkte opp. Laget må gå mer offensivt ut fra start, som man gjør på Elland Road. Vi vet at en tidlig ledelse veldig ofte fører til god poengfangst. Stoke har klart å slå Leeds flere ganger de siste sesongene, som oftest 1-0 eller 2-1, men Leeds bør nå slå tilbake etter flere mediokre bortekamper.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Det er bare å stålsette seg, Steve Martin er dommer.

https://bsky.app/profile/el-loco-jo.bsky.social/post/3ldy4c4w4gk2v

This will be his 2nd game in charge this season, after Norwich in Oct. Previously was a shocking display at home to Millwall in March. Jake Cooper alone could have had at least 4 yellow cards & should have been sent off, & a penalty given for this foul on Rodon never mind the handball.
#lufc

That Millwall game was the last of 4 refereed by Martin last season. It started with our away game at Hull. Where again, Rodon was on the receiving end of some awful decisions. Sent off for two yellow cards when the first wasn't even a foul. There was no contact at all.
#lufc

Out of the 4 games he reffed last season, 3 of them were controversial. He denied us yet another penalty in the Bristol City game when Rutter was clearly brought down by Tanner. Unless, of course, you're Andy Hinchcliffe 🙄
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Absolutt en kamp å frykte både resultatmessig og med tanke på skader og bookings. Samtidig har vi aldri tapt når Steve Martin har dømt. Men den statistikken er vel sikkert ment å ende en gang.

Asbjørn

YEP advarer om at vi skal opp mot Championships beste keeper, svenske Viktor Johansson.

Stoke have conceded 30 goals in 22 matches this season which is par for the course for the Championship's mid-section. However, the Potters have conceded shots worth a total 39.1 Expected Goals (xG), meaning Narcis Pelach's side should have allowed nine more goals than their opponents have actually managed.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-next-opponents-stoke-city-are-luckiest-championship-side-as-defensive-frailties-revealed-viktor-johansson-4922742
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Tipper Ampadu blir fast stopper partner med Rodon en stund. Struijk med stygge
feilvurderinger på 1-0 til Blackburn og Preston..
"Who needs Cantona??"

Super Leeds

Nå synes jeg det er på tide at Farke topper laget,dette er et klar 1-er lag:
Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Wöber - Ampadu, Tanaka - James, Ramazani, Solomon - Joseph

Asbjørn

Quote from: peacock on December 25, 2024, 16:50:44Pride Park?
Ja, spiller ikke Stoke på Derbys bane da 😅
Tenkte nok bare i forbifarten at dette var Stokes hjemmebane før den fikk sponsornavnet sitt...
(Og kortere å skrive i et emnefelt med få tegn tilgjengelig..)

I was wrong there 🫢
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hallgeir *

Leeds har fått tildelt 3391 billetter til kampen mot Stoke.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Burnley slo SheffUtd. Uavgjort for Sunderland. Seier i dag, så er vi øverst.
Satser på 2-0 til oss. James og Piroe.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: GaryMac on December 26, 2024, 19:19:02Burnley slo SheffUtd. Uavgjort for Sunderland. Seier i dag, så er vi øverst.
Satser på 2-0 til oss. James og Piroe.
...og med tap er vi på tredje...

*gjøre jobben*
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Oi! Tanaka benkes til fordel for Struijk. Ampadu med Rothwell på midten. Ellers uforandret.

auren

Kato

Quote from: auren on December 26, 2024, 20:04:35Oi! Tanaka benkes til fordel for Struijk. Ampadu med Rothwell på midten. Ellers uforandret.

auren

Får tro han er halvskadet, om ikke blir man bare hoderystende.

Cherry

Lite kreativitet bakfra her, :P  håper Farke vet noe vi ikke vet...
MOT!

JaJa

Mulig jeg ikke skjønner alt her.
Nå er det klaget på rullering og bytte av spillere i lang tid.

Når det er noen spillere som er satt ut av startoppstillingen så er det også feil.

Orke ikkje å kommentere mer.......

Fantasyland

Quote from: Kato on December 26, 2024, 20:06:31
Quote from: auren on December 26, 2024, 20:04:35Oi! Tanaka benkes til fordel for Struijk. Ampadu med Rothwell på midten. Ellers uforandret.

auren

Får tro han er halvskadet, om ikke blir man bare hoderystende.

Dette fremstår jo helt ellevilt. Gir null mening

auren

Quote from: JaJa on December 26, 2024, 20:20:36Mulig jeg ikke skjønner alt her.
Nå er det klaget på rullering og bytte av spillere i lang tid.

Når det er noen spillere som er satt ut av startoppstillingen så er det også feil.

Orke ikkje å kommentere mer.......

Delvis enig. Nå er nok behovet størst for rullering i neste kamp. Kan tenkes at belastningen av Tanaka har vært såpass stor at Farke velger å hvile ham. Frykten til kato er at Rothwell prioriteres foran japaneren. Tanaka har vært vår beste spiller etter han kom inn. Håper å se han tilbake igjen mot Derby i tospann med Ampadu. Det tror jeg er vår beste midtbaneduo. Imidlertid vil vi savne dødball-foten til Rothwell. Men dette er jo et luksusproblem nå.

auren

Hawley

Det var vel den siste jeg forventet ut! Må jo være halvskadet??

ar9

Tåke kamp torsdag i West Midlands.
Minst like viktig som alle andre kamper.
Opp i ringa.

Kato

Syns Rothwell har virket mer sliten enn Tanaka siste kampene. Får håpe Farke vet hva han gjør. Ikke overbevist. Tanaka bør være førstemann på blokka hvis han er frisk og rask.

Manager

Tanaka må være småsyk eller slite med en skade. Han må jo være bankers på laget alle dager i uken.