Kamp vs Derby @Pride Park, søndag 29.12 2024 kl. 18:45 på Viasport 2

Started by Asbjørn, December 27, 2024, 15:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Ny bortekamp - nå mot et lag som er gode hjemme. De har 2-1-2 siste fem (inkludert 0-2 for Leeds på Elland Road) men 6-2-3 hjemme så langt. Leeds har nå 4-1-0 siste fem og 4-5-2 borte.
Nyopprykket som de er har de 8 poeng ned til nedrykksstreken og er trygt plassert (foreløpig) på en 14.plass. De har både scoret og sluppet inn 29 (mot våre 43-15).

Rotasjon må til men begrenser seg fort til Ao for Rothwell og kanskje en start for Gnonto. Og så spørs det med kroppen til Byram, men tviler jo på om Schmidt får starte...

Seier må til skal vi vise styrke og lede fra front.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Derby så hjelpeløse ut på Elland Road for få kamper siden. Etter det har de vel vunnet 2-3 kamper. Kan fort bli litt tricky denne, og vi tåler vel ikke helt å lede serien?

Håper vi roterer litt nå. Rothwell, Byram og Aaronson bør hviles. Vanskelig å sette ut Piroe etter brasen (the brace) i går, men gjør meg ingenting om Joseph blir benyttet på topp. Klarer Ampadu den tredje strake kampen på en ukes tid?

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Schmidt - Ampadu, Tanaka - James, Gnonto, Solomon - Joseph

Tips: 1-4 (Bogle, Tanaka, Gnonto (2))

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

..det som ble sagt om Wöber, Ampadu og Byram etter kampen i går:

Leeds United defender Max Wober remains a doubt to feature against Derby County this Sunday as the Austrian international has been unable to train since reporting pain after back-to-back performances against the Rams and Middlesbrough earlier this month.
Wober has made just four appearances and one start in the Championship this season, largely due to a knee injury for which he underwent minor surgery earlier in the campaign.

Daniel Farke says the player has still been experiencing pain in the knee, which was operated on a couple of months ago, following his most recent outing against Middlesbrough. He has been unable to make the matchday squad in either of Leeds' last two games against Oxford United and Stoke City and was an unused substitute in the previous fixture at Preston North End.

Speaking ahead of Leeds' second trip to the Midlands in the space of three days, Farke said: "He feels a bit of pain in the knee, still a bit sore, so the knee where he had this surgery, little reaction after a bit of load for him in the recent weeks. Of course, disappointed for him and for us, because he was excellent when he was available, the [last] two games wasn't able to train."

Wober spent last season on loan at Bundesliga club Borussia Monchengladbach, then featured for Austria at UEFA Euro 2024 over the summer which delayed his return to pre-season training with Leeds.

Unlike teammate Ilia Gruev, Wober's knee only required minor surgery, therefore his current problem is not thought to be severe and unlikely to keep him out for an extended period.

"Let's see how it develops in the next 48 hours. I hope that pretty soon he's capable to train with us, but before he can train with the team, there's no chance to take him with us to the games.

"There is a little chance that he's pretty soon back on the training pitch, but we have to assess him more or less from day-to-day. And so far, he has not trained," Farke added.

Elsewhere on the injury front, Farke admitted Sam Byram will be closely monitored given his own injury history and the risk attached with playing several games in a short window. Ethan Ampadu will also be assessed by Leeds' medical staff ahead of the trip to Derby in order to ensure there is no adverse reaction to the increase in workload following a prolonged spell on the sidelines.

"A bit too early to say, nothing obvious when there's lots of load," Farke said following the win at Stoke. "Of course, there are always a few candidates. We have to wait right now [to see] how Ethan Ampadu is - obviously it was just a second game in the starting lineup after this long term injury. Sam Byram is always a little topic. We have to wait if he's really ready to go again. All the others seem to come through this game without bigger problems. So, I hope to have them all back and available. But again, when you have such a quick turnaround, there will be some late decisions

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-an-injury-doubt-vs-derby-county-as-daniel-farke-reveals-problem-in-same-knee-as-before-max-wober-ethan-ampadu-sam-byram-4923765
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Derby så bra ut i går da de snudde mot WBA. Høyt press og tempo, så får vi se om Leeds beholder roen og spiller av presset, tror det blir nøkkelen. Kan ikke se for meg at  Derby-spillerne kan løpe som smågale i samfulle 90 min en kamp til.

Asbjørn

...og Farke forventer en ny finte fra Paul Warne:

Leeds United manager Daniel Farke is preparing for Derby County boss Paul Warne to potentially spring a surprise when the Whites visit Pride Park this Sunday.
Farke referenced a possible change in 'base formation' as the surprise Derby might spring upon their visitors this weekend, less than a month after the two sides met at Elland Road.

Leeds were 2-0 winners in that contest with Joe Rodon and Max Wober netting five minutes apart to give United a two-goal advantage at half-time.

Farke is taking nothing for granted ahead of Leeds' trip to Derby, though, and expects the hosts to play with intensity for the visit of the league leaders.

"I think that Paul takes this as a challenge and wants to make sure that during this game he feels better than the last game. I know we had a pretty dominant performance against them, but it's always difficult. They are flexible in the base formation, and also, they have many experienced Championship players on the level. They are not like a typical team who is promoted.

"Derby is a big club, and also [has] some very experienced players, one of the most experienced sides in this league, and especially in the home games, they always play with lots of intensity. So, I expect that he will also try to surprise us, perhaps again, with the change of a base formation or something special," Farke said ahead of the game.

Derby's home record is the best out of the newly-promoted sides this season having taken 20 points from their opening 11 home encounters, including a Boxing Day triumph over West Bromwich Albion. The Rams have recorded six wins, three defeats and two draws at Pride Park, conceding just 10 goals in the process.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/something-special-daniel-farke-predicts-how-derby-county-will-spring-a-surprise-against-leeds-united-4923822
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Etter at Derby tapte 2-0 på Elland Road 7. desember, har de holdt Burnley til 0-0 borte, vunnet 4-0 mot Portsmouth. De ledet 1-0 borte mot Luton til det 89. minuttet, men to kjappe scoringer førte til tap 1-2 i den kampen. I går vant de altså 2-1 hjemme mot WBA.
Det blir nok tøft, men har likevel på følelsen at det kan bli en komfortabel seier. Litt enten eller.

auren

Dylan

Ser i YEP at Farke sier at flere av spillerne (Byram, Ampadu..) vil bli vurdert før kampen i dag, ikke grunnet direkte skader, men siden de har lengre skadeopphold bak seg eller har en skadehistorie. Muligens det bare er tørrprat, men har sans for at han på den måten tenker langsiktig og ikke kun neste kamp. I så måte virker det fornuftig at Tanaka fikk hvile litt mot Stoke.

auren

Kato

Quote from: auren on December 29, 2024, 09:52:49Matchday!  8)

auren

1. Nyopprykket motstand vi nettopp kjørte over. Skal være klink tre poeng. Sørge for å være på fra start, kontrollere første 20 min, så skal kvalitetsforskjellen vise seg etter hvert. Unngå tidlig baklengs, Warne så garantert hvordan Stoke nesten sjokket oss fra start første 5 min sist.

2. Jeg vil i grunnen bare se etter en ting når startoppstillingen kommer, er Ao Tanaka der?

3. Med kamp torsdag er denne en av de kampene hvor ROTASJON virker fornuftig.

Jeg ser for meg:

Meslier
Bogle Rodon Ampadu Struijk

Tanaka Rothwell

James Ramazani Gnonto

Joseph

4 endringer fra sist.

Forutsetter at Byram må hvile. Hvis han er spilleklar tror jeg Rothwell hviler sentralt, og Ampadu flyttes opp.

peacock

Struijk har vel aldri spilt back under Farke. Det skjer neppe i dag.

Kato

Quote from: peacock on December 29, 2024, 10:29:34Struijk har vel aldri spilt back under Farke. Det skjer neppe i dag.

Spørsmålet er hvem som skal spille der om ikke Byram er klar. Ikke klart tett kampprogram tidligere, og fikk seg en smell sist. Schmidt?

Reaney

Ser ut som om vi stiller i gult i kveld. Gule drakter som "winning formula" har ikke slått til dessverre. Uten seier siden 21. september. 0-4-2 på siste 6 kampene i gult.

peacock

Quote from: Kato on December 29, 2024, 10:34:39
Quote from: peacock on December 29, 2024, 10:29:34Struijk har vel aldri spilt back under Farke. Det skjer neppe i dag.

Spørsmålet er hvem som skal spille der om ikke Byram er klar. Ikke klart tett kampprogram tidligere, og fikk seg en smell sist. Schmidt?

Gjerne det!
Bør vel snart få prøve seg skikkelig.

Hawley

Ampadu ut, Tanaka inn, thats it, tenker jeg. Mulig Gnoto eller Ramazani også kan starte

Fantasyland

Ser for meg en langt tøffere kamp enn mot Stoke. Derby har vært ganske tøffe å knekke på hjemmebane med en aggressiv tilnærming. Tør de det i dag da? Høyst usikker på det. Uansett, med forrige kamp friskt i minne ser jeg for meg infernalsk fighting fra hjemmelaget. Kvalitetene våre er i utgangspunktet overlegne og vi skal vinne sånne kamper. Tror det blir tight og vi drar i land en 2-1

auren

Quote from: Fantasyland on December 29, 2024, 15:29:54Ser for meg en langt tøffere kamp enn mot Stoke. Derby har vært ganske tøffe å knekke på hjemmebane med en aggressiv tilnærming. Tør de det i dag da? Høyst usikker på det. Uansett, med forrige kamp friskt i minne ser jeg for meg infernalsk fighting fra hjemmelaget. Kvalitetene våre er i utgangspunktet overlegne og vi skal vinne sånne kamper. Tror det blir tight og vi drar i land en 2-1

Tror egentlig også på en tight kamp, men der vi styrer det meste av kampen. Imidlertid har jeg både håp og tro på at vi for en gangs skyld er effektive og putter en del mål bak Derbys burvokter. På tide med litt ketsjup-effekt!

auren

Cannavaro

Det som ser ut til å funke mot Leeds er aggressivt press, hakke opp spill med masse frispark og dødballer og eventuelt om vi ikke har dagen på siste tredel. I sånne situasjoner sliter vi.
Det som imponerer meg med Leeds, er at vi er veldig sikre med ball, det er god bevegelse i midtbane og angrepsleddet. Vi er farlig på kantene, har gode individualister - vi er flinke til å la motstanderen løpe uten at de får låne ballen for ofte.  Vi ønsker å kontrollere kamper.  Dette er fine egenskaper, og vi har et veldig godt lag for Championship nivå. Men alle disse kampene i denne divisjonen er tøffe fordi det er så mye innsats, og ofte blir svake lag belønnet med bare å ødelegge for det mer fintspillende laget...

Med vår form for tiden og mulighet for noe rullering (og da en fortsatt sterk benk) så skal vi ha alle muligheter til å slå Derby borte, men bortestatistikken er ikke best. Uansett så liker jeg hvordan vi har fremstått den siste tiden og vi har nødvendig kvalitet og rutine....jeg går for 3-1 seier til oss ikveld.
MFLU - Miracles For Leeds United

GeirO

Er ganske avslappet når det gjelder lagoppstillingen. Tror vi har så jevn og god tropp at det betyr ikke så mye hvem som spiller.

Kanskje det er Rothwell sin tur å hvile i dag, dvs. Tanaka og Ampadu spiller sentralt. Og så tipper jeg en eller to av Ramazani og Gnonto starter i dag, mest sannsynlg sistnevnte.
MOT

Kato

Stoke ga helt opp å spille seg ut etter pause. Slo bare langt fra keeper, og sloss i duellene. Kanskje Derby kommer samme veien.

auren

auren

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Byram - Tanaka, Ampadu - Gnonto, Aaronson, Ramazani - Joseph

Liker at vi bytter litt!

auren

Super Leeds

Asbjørn

Byram erklært kampklar.
Ramazani får sjanen - håper og tror han tar den..
Gnonto med høyere standard enn han har hatt i det siste?
Vil Joseph bruke sjansen han får?

Vi har blitt kjørt i starten på bortebane, og som regel kommet under. Mot Stoke holdt vi stand. Hååper vi er up for it fra start i dag!

Men litt typisk at vi ikke benytter muligheten når alle rundt oss taper...
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Kampdag, mange resultater har gått Leeds sin vei. Viktig å ta vare på sjansen i dag, få en liten luke til de andre lagene.
Mitt tips 1-4

GeirO

Så ikke helt en Joseph-start komme. Resten lå vel litt i korta siden Farke vil rullere i jula.
MOT

Lucas the Kop Cat

Quote from: GeirO on December 29, 2024, 18:06:31Så ikke helt en Joseph-start komme. Resten lå vel litt i korta siden Farke vil rullere i jula.
Hadde vært fint å få Joseph ordentlig i gang.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hallgeir *

Quote from: baste on December 29, 2024, 18:05:00Kampdag, mange resultater har gått Leeds sin vei. Viktig å ta vare på sjansen i dag, få en liten luke til de andre lagene.
Mitt tips 1-4

Ja, det er viktig, men det vil være litt typisk Leeds å ikke klare å utnytte den fordelen disse resultatene har gitt oss. Klarer laget å stå imot Derby tidlig i kampen?
Super Leeds since 1968

lufc80

Får få det ned svart på hvitt FØR match: Veldig bra at Farke rullerer såpass! Kampene kommer tett, og vi har en sterk stall med mange jevne spillere. Litt risky med Byram fra start, håper han holder. Tyder vel på at Schmidt ikke stoles helt på. Har vel først og fremst med det defensive å gjøre antar jeg. MOT!

Cherry

Vi kan definitivt ikke klage på rulleringa nå, håper de som får sjansen kliner til'.
Tipper 1-3, tom Bamford scorer!

Hallgeir *

Quote from: Cherry on December 29, 2024, 18:45:48Vi kan definitivt ikke klage på rulleringa nå, håper de som får sjansen kliner til'.
Tipper 1-3, tom Bamford scorer!

Aaronson burde snart stå for tur med en start på benken.
Super Leeds since 1968