Kamp vs Derby @Pride Park, søndag 29.12 2024 kl. 18:45 på Viasport 2

Started by Asbjørn, December 27, 2024, 15:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

Nå må vi unngå.å.gi.bort ballen i det minste. Spille klokt og trygt og vente på en mulighet til å sende James på løp i bakrom.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Gordon McUseless

Bogle skal ha for at han er et aktivum, men..han gjør mye rart. Ihvertfall ikke noe å starte med i PL om vi skulle komme tilbake i det selsskapet.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Bamford inn. Hadde vært greit med skåring av han.
Super Leeds since 1968

auren

Hadde vel heller trengt energien til Rothwell siste minuttene... Merkelig bytte!

auren

auren

Selvfølgelig misser Bambi den...

Gilly inn for Tanaka.

auren

Myhre10

auren

Jadda!!!! Seier 1-0! Fullt, fullt fortjent! Denne sesongen rykker vi opp! Hadde tapt denne i fjor.

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Cannavaro

Veldig fortjent seier, vi vinner med den kvaliteten vi har i laget, selv om det sløses med sjanser.
Det er typisk vinnerlag. Grattis alle sammen !
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sterkt å ta tre poeng, men for et sjansesløseri?! Ikke mange av spillerne som IKKE blåste en stor sjanse.

Dette var en typisk kamp hvor tilfeldigheter kunne kostet både ett og tre poeng. Men vi scorer på et angrep som er på et nivå man sjelden ser i denne divisjonen, og tabelltopp inn i 2025 er akseptabelt.

GaryMac

Da har vi tatt 6 poeng på to bortekamper i romjula.
SheffUtd har 1 poeng på to hjemmekamper.
Og vi har fått syv poengs luke til Sunderland.

Myhre10

Quote from: Reaney on December 29, 2024, 19:40:21Helt giddaløst siste halvtimen. Skulle ikke tro at den gjengen ut på der forstår verdien av 3 poeng i kveld. Leeds og "gap" er tydeligvis en fremmed kombinasjon. Vi går heller "the hard way" som vanlig.

Nei, de forsto det, deilig seier, nå tenker jeg du er glad, eller??

Fantasyland

Sier meg fornøyd med at spådommen før kamp gikk rett hjem, men strengt tatt burde vi putta flere her. Gir Derby cred for en jævla fight de la ned, men kvaliteten vår avgjorde til slutt. Hvor mange kilometer løp BA i dag mon tro ? 😅

Hallgeir *

Quote from: Reaney on December 29, 2024, 19:56:36Husk at Derby scorer i alle hjemmekamper. 29 på rad.

Nå må de i alle fall begynne å telle på nytt, heldigvis.  :)
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Reaney on December 29, 2024, 19:56:36Husk at Derby scorer i alle hjemmekamper. 29 på rad.

Men når Leeds kom på besøk så ble rekken selvfølgelig brutt, herlig!😉

Bromancer

Herlig seier! Både James, Ampadu, Joseph og Bambi burde også tegnet seg på scoringslista, men 3 poeng er 3 poeng! Fortsatt god jul folkens!

Dennis

To solide borteseire i jula. På topp uansett resultat i andre kamper når vi skriver 2025.

I fjor var vi 17 poeng bak Leicester og sju bak Ipswich.

Hvit jul. 8)
Marching on together!

karaba

Utrolig deilig med 3p. Målet kom etter fantastisk fint samspill, men vi sløser fortsatt bort alt for mange sjanser.
Joseph er dessverre langt unna toppformen og scorer alt for lite. Nytter lite å jobbe og slite når man ikke setter sjansene man får, der er Piroe mye råere!

Lucas the Kop Cat

Alt lå til rette for en vanskelig bortekamp, rivaleriet med Derby, hjemmeformen deres og borteformen vår tilsa det. Vi må rotere på startoppstillingen med tett juleprogram. Alltid noen som ikke er fornøyd med startelleveren. Vi har en del sjanser som kunne gitt mål men ikke så mye mer enn vanlig. Dommer la lista høyt lenge og burde  brukt kortene hyppigere, men det gikk vel begge veier.

Kato

Meslier 7 - En redning, er omtrent der det ligger denne sesongen.
Bogle 6 - Grusom med ball i dag, så sliten ut.
Struijk 7,5 - Viktig med fysikken hans mot et bulldoserlag.
Rodon 7,5 - Stødig og god. Blitt klart bedre å sette fart med ball.
Byram 7 - Stødig, uten å briljere.
Ampadu 6 - Uryddig i mye. Skal score.
Tanaka 7 - Ikke dominerende i store perioder.
Ramazani 6 - Starta bra, var elendig etter hvilen.
Gnonto 6,5 - Også han starta bra, men ble borte.
Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.
Aaronson 8 - Ikke spektakulær, men løper enormt. Og avgjør.
Salomon - Forspillet til 1-0 var nok.
James - Skulle scoret.
Piroe - Glimrende assist
Bamford - Kunne scoret
Guilovogui- Fikk tida til å gå.

Farke - Bytter i utgangspunktet 10 min for seint. Men berges av kvaliteten til innbytterne. Det er tid for å parkere Joseph, noe jeg har ment fra første spark på ballen denne sesongen. Ikke den avslutteren vi trenger. Kunne kostet oss dyrt i dag at ingen hadde kvalitet til å putte ballen i mål før gutta krutt kom på banen. Lån Joseph ut, og hent en spiss.

GeirO

Quote from: Hallgeir * on December 29, 2024, 20:44:15

Nå må de i alle fall begynne å telle på nytt, heldigvis.  :)
xG på 0,18, mens Leeds hadde 2,16
MOT

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:50:54Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.

Så hvorfor scorer han jevnt og trutt på landslaget da?

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 29, 2024, 20:53:08
Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:50:54Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.

Juniorfotball er en annen idrett.

leedslife

@lufcdata
Leeds kept a total of 28 clean sheets in 2024, our highest tally in a single calendar year since 1972 (31). #LUFC
Leeds have earned a total of 96 league points in 2024, our highest tally in a single calendar since 2009 (104).

Leeds have recorded 32 wins from 52 matches this calendar year (62%).
Kruttsterkt.

også fra Cooper.

Despite only playing in 58% of the available minutes, only two players have more goals and assists combined in the Championship this season than Joël Piroe (9 goals, 5 assists). #lufc

Leeds have played 24 games this season and 50% of the goals we've conceded have been in three games against Portsmouth, Middlesbrough and Swansea. Those aside, defensively solid as a rock. Second-lowest goals against per game in a season in our history.

flynn

Faktisk meget imponerende hvor mye bedre vi er enn Derby, på bortebane. Om man ser på statistikken så var det minst 95% sjanse for tre poeng. Over tid jevner flaks og uflaks seg ut, så selv om vi ikke hadde klart å avgjøre denne ville det vært all grunn til å være fornøyd. Nå: superfornøyd. Uttellingen har vært brukbar de siste kampene, så at vi får en slik dag innimellom må vi bare regne med.

Nå satser vi på Boro. Jeg tror de tar poeng fra Burnley. Det føles som en slik dag.

flynn

Kato

Quote from: flynn on December 29, 2024, 21:02:03Faktisk meget imponerende hvor mye bedre vi er enn Derby, på bortebane. Om man ser på statistikken så var det minst 95% sjanse for tre poeng. Over tid jevner flaks og uflaks seg ut, så selv om vi ikke hadde klart å avgjøre denne ville det vært all grunn til å være fornøyd. Nå: superfornøyd. Uttellingen har vært brukbar de siste kampene, så at vi får en slik dag innimellom må vi bare regne med.

Nå satser vi på Boro. Jeg tror de tar poeng fra Burnley. Det føles som en slik dag.

flynn

Både Ampadu på corner, James alene med keeper, Aaronson og Joseph skal jo score i dag. Vi bør jo score 2-3 ihvertfall med noenlunde uttelling.

stian

Quote from: GaryMac on December 29, 2024, 20:42:58Da har vi tatt 6 poeng på to bortekamper i romjula.
SheffUtd har 1 poeng på to hjemmekamper.
Og vi har fått syv poengs luke til Sunderland.

Full pott i førjuls-/romjulsprogrammet, og ikke minst har vi (så langt) kommet gjennom det hasardiøse kampprogrammet uten skader. To kamper igjen av det tette programmet. Unngår vi skader og tar minst 4 poeng, så vil det være en helt strålende inngang på 2025.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:55:05
Quote from: Lucas the Kop Cat on December 29, 2024, 20:53:08

Juniorfotball er en annen idrett.
Rimelig arrogant å avskrive en spansk U21-landslagsspiss på den måten.