Kamp vs Norwich City @Elland Road onsdag 22.1.25 kl 20:45 på LUTV

Started by auren, January 20, 2025, 17:43:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Ikke mange dager hvile i Championship. Ny kamp allerede om 51 timer. Hjemme mot Farkes gamel klubb, Norwich. De har slitt litt siste kamper etter en god periode og stiller uten innflytelsesrike Borja Sainz.

Hos Leeds er Solomon og Aaronson usikre. Kanskje på tide å hvile Aaronson nå og la Ramazani og Gnonto få starte igjen? Blir nok ikke mange endringer, så kanskje noe slik?

Meslier - Bogle, Rodon, Ampadu, Byram - Tanaka, Rothwell - James, Gnonto, Ramazani - Piroe

Tidlig tips: 2-1 (Piroe og Ramazani)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

To dager til neste kamp. Norwich. Farkes gamle klubb. Han kjenner de nok godt fortsatt. Toppscoreren soner fortsatt karantene men Sargent er tilbake...

De er nr 11, seks poeng bak playoff, Farke nevnte på presseren at han forventer  at de vil prøve et push opp mot playoff fremover.

43-39 i målforskjell mot våre 51-19. 3-1-1 faktisk siste fem (mot våre 3-2-0) så bare ett poeng bak. 3-4-7 borte så langt...

For oss så så Aaronson OK ut i dag, men må sjekkes inn mot kampdag. Solomon klager over en strekk, Farke kaller det 50/50, røntgensjekk i dag...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30820359

Skal vi tippe
Mesiler - Bogle, Rodon, Ampadu, Byram - Tanaka, Rothwell - James, Aaronson, Gnonto - Piroe

Tre dager mellom kampene og ingen reising, that should be OK, sa Farke. Byram er eg som vanlig usikker på når kampene kommer tett, men han har startet likevel, Firpo og Gruev får nok minutter, men i alle fall sistnevnte starter neppe. Man sparer Solomon når man likevel har OK cover? Ingen grunn til å bytte Piroe/Joseph fra start mener eg...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Leeds-Live melder om stoore skadeproblemer hos Norwich:
Head coach Johannes Hoff Thorup named a bench at Bramall Lane featuring six youngsters with only two substitute league appearances between them at kick-off. Centre-back Jose Cordoba is the latest player to join their lengthy injury list. Thorup confirmed the defender suffered a fresh knee injury following the FA Cup loss at home to Brighton and Hove Albion, ruling him out of the trip to Elland Road.
...
Thorup's options have been particularly hit hard in the midfield department, with Marcelino Nunez, Liam Gibbs, Jacob Sorensen, Anis Ben Slimane, Gabriel Forsyth and Tony Springett all on the sidelines. Leading marksman Borja Sainz will serve the third of his six-match suspension for a spitting offence and new recruit Matej Jurasek is unable to feature due to post-Brexit regulations. Ashley Barnes, Christian Fassnacht, Kaide Gordon and Grant Hanley have also left the club since the January transfer window opened, leaving the Canaries down to the bare bones.
...
Speaking ahead of the meeting with Sheffield United, Thorup said: "It's always exciting to play against the best teams in the league. Sheffield United are one of them and Leeds next week will be another one of them. It's always exciting.

"We never go there to see it as a test or as an experience, we go there to win and to try and win in the way we want to do it. It builds so much into the rest of the season but also next season.

"There are many aspects of this - the psychological part, which is about what we're going to do, how we're going to approach it, how we want to create our passing game, and how much do we dare to do.

"That's the style we always have, even travelling away from home knowing it's been difficult for us, but we have to learn it, keep on doing it, take the learning out of it and see if we can be a little better in the next one."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/norwich-city-crisis-leeds-united-30819309
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Siste hjemmekamp mot Norwich var 4-0 seieren i Play-off mai ifjor. Sannsynligvis den aller beste kampen vi spilte i fjorårs sesongen. Sitter med en feeling på at det ikke blir noen reprise. Selv om Norwich har sine skadeproblemer og lagets beste mann ; Borja Sainz ikke spiller imorgen.  Jeg syns vi ikke er i vår beste form for øyeblikket. Vi har slitt mot Blackburn, Hull, Harrogate !! og Wednesday, men kommet igjennom med seier i behold i de to siste på ER.  Den gode flyten mangler, men allikevel har vi gode kvaliteter i laget og spillere som kan avgjøre dersom det butter imot. Bl.a syns jeg Piroe ble veldig nøytral sist mot Wednesday. For å komplettere en offensiv trussel så er det viktig å ha en 9`er som er involvert og kommer til avslutninger.  Vi har heldigvis kantspillere som tar sin del av ansvaret til tider.
Håper og tror at vi kan spille oss iform igjen og finne rytme og flyt offensivt og være mer kompakt og sikre i det defensive spillet.  Offensive og defensive dødballer er et stort uromoment for dette laget ; vi skaper nada på det offensive, og alle lag er en trussel på defensiv dødball.  Det er en stor frykt hos meg ihvertfall.
Blir spennende å se om Aronsson blir klar, ellers kan det være spennende med både Gnonto eller Ramazani i den rollen. Jeg liker best når vi viser at vi VIL kontrollere kamper, og når intensiteten og pasningssikkerheten er på plass. Igjen blir det en viktig kamp for 3 poeng for å holde ledelsen i divisjonen. 3 poeng er aller viktigst, men vil gjerne også se at det flyter bedre enn i foregående kamper.
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Synes Leeds virker stødige. Klubben drives objektivt og ikke på følelser som forrige tiårene.
Respondert veldig bra på all ståhei så langt denne  sesongen.
Vi hadde overgangsvinduet. Vi hadde åpningskampene med 6 i mot. Vi hadde overtidsmålet i mot på Stadium of Light. Arbeidsuhellet på The Den og tabben på MKM Stadium mot Hull.
Klubben har alltid slått kraftig tilbake og det vil vi gjøre ut sesongen.
Jeg er ganske sikker på at vi vinner imorgen. Jeg tror også vi drar til Turf Moor og tar alle 3.
Blir heller ikke overrasket om vi står i Mars og ser tilbake på ca samme rekke som vi hadde på den tiden i fjor.

2-1

Piroe
James

*Takk Auren.
Da altså med alle øynes rettet mot Leeds i morgen så endrer jeg tipset mitt til 2-1 og en type gjennomføring vi så mot Watford i høst. Tidvis shaky.

auren

Quote from: leedslife on January 21, 2025, 13:38:39Jeg er ganske sikker på at vi vinner ikveld.

OBS! Med fare for at du tror kampen er i kveld og gleder deg som en unge nå; den sparkes i gang i morgen kveld  ;)

auren

Cherry

Quote from: Cannavaro on January 21, 2025, 11:08:28Siste hjemmekamp mot Norwich var 4-0 seieren i Play-off mai ifjor. Sannsynligvis den aller beste kampen vi spilte i fjorårs sesongen. Sitter med en feeling på at det ikke blir noen reprise. Selv om Norwich har sine skadeproblemer og lagets beste mann ; Borja Sainz ikke spiller imorgen.  Jeg syns vi ikke er i vår beste form for øyeblikket. Vi har slitt mot Blackburn, Hull, Harrogate !! og Wednesday, men kommet igjennom med seier i behold i de to siste på ER.  Den gode flyten mangler, men allikevel har vi gode kvaliteter i laget og spillere som kan avgjøre dersom det butter imot. Bl.a syns jeg Piroe ble veldig nøytral sist mot Wednesday. For å komplettere en offensiv trussel så er det viktig å ha en 9`er som er involvert og kommer til avslutninger.  Vi har heldigvis kantspillere som tar sin del av ansvaret til tider.
Håper og tror at vi kan spille oss iform igjen og finne rytme og flyt offensivt og være mer kompakt og sikre i det defensive spillet.  Offensive og defensive dødballer er et stort uromoment for dette laget ; vi skaper nada på det offensive, og alle lag er en trussel på defensiv dødball.  Det er en stor frykt hos meg ihvertfall.
Blir spennende å se om Aronsson blir klar, ellers kan det være spennende med både Gnonto eller Ramazani i den rollen. Jeg liker best når vi viser at vi VIL kontrollere kamper, og når intensiteten og pasningssikkerheten er på plass. Igjen blir det en viktig kamp for 3 poeng for å holde ledelsen i divisjonen. 3 poeng er aller viktigst, men vil gjerne også se at det flyter bedre enn i foregående kamper.

Jeg deler din bekymring Cannavaro. Bevares, vi tar poeng - men som sist mot Wednesday så er det små marginer for at det blir ett annet resultat med de sjansene bortelaget skapte.
Du treffer spikeren på hodet ift dødball for og i mot. Kan jo fundere i om vi har for mange SMÅ spillere når vi får cornere og frispark - og vår høyeste mann i laget er jo svært svak på dødball i mot.
En annen ting er jo OM vi har frispark/cornertrekk i det hele tatt , jeg klarer ikke å se det.

MEN, så er vi serieledere da - er bekymringen grunnløs?
Det blir skader og kort. ???
Jeg mener og tror at ett par forsterkninger i dette vinduet er helt avgjørende for å holde dampen`oppe
i spillertroppen ut sesongen.

Asbjørn

Quote from: Cherry on January 21, 2025, 14:18:12
Quote from: Cannavaro on January 21, 2025, 11:08:28Siste hjemmekamp mot Norwich var 4-0 seieren i Play-off mai ifjor. Sannsynligvis den aller beste kampen vi spilte i fjorårs sesongen. Sitter med en feeling på at det ikke blir noen reprise. Selv om Norwich har sine skadeproblemer og lagets beste mann ; Borja Sainz ikke spiller imorgen.  Jeg syns vi ikke er i vår beste form for øyeblikket. Vi har slitt mot Blackburn, Hull, Harrogate !! og Wednesday, men kommet igjennom med seier i behold i de to siste på ER.  Den gode flyten mangler, men allikevel har vi gode kvaliteter i laget og spillere som kan avgjøre dersom det butter imot. Bl.a syns jeg Piroe ble veldig nøytral sist mot Wednesday. For å komplettere en offensiv trussel så er det viktig å ha en 9`er som er involvert og kommer til avslutninger.  Vi har heldigvis kantspillere som tar sin del av ansvaret til tider.

Jeg deler din bekymring Cannavaro. Bevares, vi tar poeng - men som sist mot Wednesday så er det små marginer for at det blir ett annet resultat med de sjansene bortelaget skapte.
Du treffer spikeren på hodet ift dødball for og i mot. Kan jo fundere i om vi har for mange SMÅ spillere når vi får cornere og frispark - og vår høyeste mann i laget er jo svært svak på dødball i mot.
En annen ting er jo OM vi har frispark/cornertrekk i det hele tatt , jeg klarer ikke å se det.

MEN, så er vi serieledere da - er bekymringen grunnløs?
Det blir skader og kort. ???
Jeg mener og tror at ett par forsterkninger i dette vinduet er helt avgjørende for å holde dampen`oppe
i spillertroppen ut sesongen.

Eg deler alt av frustrasjon mht oss og offensive/defensive cornere. Men det skal sies at vi forrige sesong virkelig fikk gjort noe mht defensive cornere og gikk en lang periode av sesongen der vi knapt slapp inn. (dette er skrevet uten at eg gadd lete opp fakta fra fjoråret, men det er slik eg husker det,,,)

Og mht offensive cornere sier vel statistikken alt (det er ikke bare vi som ikke scorer på corner):
Og ni av ti skudd på mål etter corner ender uten scoring. Sannsynligheten for at et lag scorer etter et hjørnespark er beregnet til nærmest ubetydelige 2,2 prosent. Enklere forklart: I gjennomsnitt er det kun hvert 50. hjørnespark som faktisk ender med scoring.

Problemet for oss erjo at vi ikke virker farlig i det hele tatt...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Kampdag. Og da er Eirik Aases tips tilgjengelig for alle.

Vurdering: Leeds United er kruttsterke på hjemmebane. De vinner nesten alt på Elland Road, og de slipper ikke til mye. Norwich City med gode resultater i serien i det siste, men lørdag sa det stopp. Her venter en ny svært tøff oppgave for et skadeskutt Norwich-mannskap. Det er vanskelig å se for seg noe annet enn hjemmeseier.
Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2025/01/22/for-runden-onsdag-22-januar-2/

Han tror også at Burnley vinner borte mot Plymouth ("Plymouth Argyle med 13 kamper på rad uten seier. Burnley har 14 kamper på rad uten tap.").

Her gjelder det å gjøre egen jobb.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Blir intr å se hvor mye de våger ikveld Norwich...
35 år gammel bare Thorup. Allerede kritisert ganske kraftig for et noe naivt oppbyggingsspill.
Kommer fra to kamper i Brighton og SU som har vært veldig tøffe for dem.
Nå er det altså  Elland Road i flomlys og opp mot Solomon, Brenden, Gnonto, Ramrazanni,James, Bogle +

Så tar Sland og SU full pott og presset er tilbake på Leeds.
For noen fantastiske måneder dette vil bli!

leedslife

Tenk det. Wilder og SU kan legge seg bak på egen hjemmebane og kontre på et mid-table Norwich lag forrige runde.
Hos Leeds selv etter seier så ropes det om sparken hvis man ikke spiller fremoverrettet og med intensitet og tempo.
For et fullstendig kjør det skal bli i innspurten. Og for et vanvittig press det vil være på Leeds!

auren

Cherry

Quote from: leedslife on January 22, 2025, 10:15:58Tenk det. Wilder og SU kan legge seg bak på egen hjemmebane og kontre på et mid-table Norwich lag forrige runde.
Hos Leeds selv etter seier så ropes det om sparken hvis man ikke spiller fremoverrettet og med intensitet og tempo.
For et fullstendig kjør det skal bli i innspurten. Og for et vanvittig press det vil være på Leeds!

Forventninger på Elland Road ja........vi skal da bli underholdt??!  ;D
Nå slipper kanarifuglene inn mange mål, så dette bør gå bra i kveld - selv med usikkerheten
ift fitness på Aaronson og Solomon. Vi har jo back up der i Ramazani og Gnonto/James.

Kan vi håpe på mer fremoverlent Tanaka magi kanskje? De får visst lov til å skyte også nå disse midtbanespillerne våre  ;)

leedslife

Quote from: Cherry on January 22, 2025, 13:31:37
Quote from: leedslife on January 22, 2025, 10:15:58Tenk det. Wilder og SU kan legge seg bak på egen hjemmebane og kontre på et mid-table Norwich lag forrige runde.

Nå slipper kanarifuglene inn mange mål, så dette bør gå bra i kveld - selv med usikkerheten
ift fitness på Aaronson og Solomon. Vi har jo back up der i Ramazani og Gnonto/James.

Kan vi håpe på mer fremoverlent Tanaka magi kanskje? De får visst lov til å skyte også nå disse midtbanespillerne våre  ;)
100 prosent enig. Og selv om Leeds skaper mest, scorer mest og har ballen mest i divisjonen så er jeg enig med flere av kritikerne vedr spillestil. Det er ikke her Farke (og klubben) leverer.
Og dette sier mye om klubben. Altså kravene, formatet og emosjonene opp mot konkurrentene.
Du kan sette denne klubben i nærmest hvilken tiltand som helst og den vil fortsette å engasjere.
Vi flyr inn i ligainnspurten i høyoktan, mens Sheff Utd og Burnely får lov til å ha hvilepuls.
Det er helt, helt spinnvilt.
For en klubb.
Det forteller meg bare hvilket eventyrlig press som ligger på Leeds neste månedene.
Også hvilket voldsomme muligheter som ligger lengre fremme hvis man klarer å manuvrere i stormen.

Jeg synes vi tidvis virket litt ubalanserte igjen sist så vet ikke helt hva Farke tenker vedr midtbaneduoen. Det som er helt sikkert er at Ramazani nok kan få flere minutter.
Så synes jeg Januars kanskje største prioritet bør være Gnonto.
Det kan jo ikke være i tvil om at det ligger et sted mellom 10-15 målpoeng i den karen ut sesongen. Han ble virkelig varm i trøya på denne tiden i fjor. Håper han finner form igjen.

Dylan

Quote from: leedslife on January 22, 2025, 14:40:37

100 prosent enig. Og selv om Leeds skaper mest, scorer mest og har ballen mest i divisjonen så er jeg enig med flere av kritikerne vedr spillestil. Det er ikke her Farke (og klubben) leverer.
Og dette sier mye om klubben. Altså kravene, formatet og emosjonene opp mot konkurrentene.
Du kan sette denne klubben i nærmest hvilken tiltand som helst og den vil fortsette å engasjere.
Vi flyr inn i ligainnspurten i høyoktan, mens Sheff Utd og Burnely får lov til å ha hvilepuls.
For en klubb.
Det forteller meg bare hvilket eventyrlig press som ligger på Leeds neste månedene.
Også hvilket voldsomme muligheter som ligger lengre fremme hvis man klarer å manuvrere i stormen.

Jeg synes vi tidvis virket litt ubalanserte igjen sist så vet ikke helt hva Farke tenker vedr midtbaneduoen. Det som er helt sikkert er at Ramazani nok kan få flere minutter.
Det kan jo ikke være i tvil om at det ligger et sted mellom 10-15 målpoeng i den karen ut sesongen. Han ble virkelig varm i trøya på denne tiden i fjor. Håper han finner form igjen.
Kan aldri tenke meg at Sheffield Utd og Burnley har mindre puls enn Leeds, det handler om opprykk til PL. Pulsen vår er nok derimot noe høyere......

leedslife

Quote from: Dylan on January 22, 2025, 18:50:30
Quote from: leedslife on January 22, 2025, 14:40:37

For en klubb.

Kan aldri tenke meg at Sheffield Utd og Burnley har mindre puls enn Leeds, det handler om opprykk til PL. Pulsen vår er nok derimot noe høyere......

Med det mener jeg så klart mindgames. Wilder har fått majoriteten av trenerene i ligaen til å snakke opp Leeds og vår nærmest overlegne stall, mens han selv og Parker kan komme unna med under  50 prosent posession og tvilsomme ettmålsseiere.
Derav (tror jeg) han har kontret med mangelen på rutine 2-3 ganger denne sesongen.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Vi stiller uforandret! Samme lag som søndag mot Wednesday.

auren

Hallgeir *

Quote from: auren on January 22, 2025, 19:46:41Vi stiller uforandret! Samme lag som søndag mot Wednesday.

auren

Hadde kanskje trodd at Ramazani ville få sjansen fra start i kveld.
Super Leeds since 1968

leedslife

STARTELLEVER
1
Skottland
Angus Gunn
Målvakt
3
England
Jack Stacey
Forsvarer
4
Irland
Shane Duffy
Forsvarer
6
England
Callum Doyle
Forsvarer
14
England
Benjamin Chrisene
Forsvarer
35
England
Kellen Fisher
Forsvarer
23
Skottland
Kenny McLean
Midtbane
25
Tyskland
Onel Hernandez
Midtbane
11
Danmark
Emiliano Hansen
Angriper
22
England
Lewis Norman Dobbin
Angriper
29
Danmark
Oscar Schwartau
Angriper

Sargent på benk

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GeirO

MOT

GaryMac

Hva skjer? Scorer i åpningsminuttene for andre kamp på rad :-)

TK20

Synes Rothwell har hart en noe negativ utvikling den siste måneden. Vil gjerne se Tanaka/Gruev få en lengre run som sentral duo.

TK20

Reaney