Kamp vs Coventry @CBS Arena Onsdag 5.2.25 - 20:45 på LUTV

Started by leedslife, February 01, 2025, 20:18:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

...men eg vil ha seier i kveld - VIL beholde fem-poengeren bakover  :o

Come on, Leeeeds!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

To faktorer for i kveld:
Farke has a score to settle here. In his four matches as Norwich City boss against former Derby County and Chelsea manager Lampard, he has yet to register a win.

Meanwhile, Leeds have failed to win their last two away matches.

På tide å ta livet av denne Lampard-effekten. Og altså gjøre noe med borteformen.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/key-defender-selection-call-leeds-30935708
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Seier ikveld vil jo blåse konkurrentene av banen.
Blir det tap av poeng så er reaksjonsmønsteret i dette Farke prosjektet ganske tydelig.

1. Det var en sterk reaksjon etter 1-0 tapet mot Bham borte helt i starten på sesongen 23.
2. Det var en sterk reaksjon etter Salford tapet i cupen.
3. Det var en sterk reaksjon etter tapene mot Preston og WBA i romjulen 23.
4. Det var en sterk reaksjon etter Coventry borte sist der laget spilte seg inn til en PO finale.
5. Det var en sterk reaksjon etter en ny kaotisk sommer med spillersalg, 3 mål i mot hjemme mot Pompey og utgang i cupen med 0-3 for Boro på Elland Road.
6. Det var en sterk reaksjon etter fluken mot Sunderland på Stadium of Light.
7. Det var en sterk reaksjon etter det på 20 minutter raknet fullstendig borte mot Hull.

Selv med tap og lignende utfordringer man har sett borte mot Hull, Rovers, Millwall, Preston så finnes jeg ikke bekymret for at denne gruppen ikke kan ta nærmest full pott i kampene mot Watford, Sunderland og SU, samt komme seg videre hjemme mot Millwall i cupen.

GeirO

Men synd vi er så dårlige borte. Vi har ennå ikke vunnet borte i år, og når jeg ser ut vinduet er det snart vår....
MOT

auren

Quote from: GeirO on February 05, 2025, 12:39:18Men synd vi er så dårlige borte. Vi har ennå ikke vunnet borte i år, og når jeg ser ut vinduet er det snart vår....

Har god statistikk med Ampadu på midten i bortekampene mener jeg å huske. Så jeg tipper Struijk er tilbake i midtforsvaret for å demme opp for fysikken mot Simms, samt at vi har skjermen på midten i Ampadu.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Quote from: auren on February 05, 2025, 13:22:31
Quote from: GeirO on February 05, 2025, 12:39:18Men synd vi er så dårlige borte. Vi har ennå ikke vunnet borte i år, og når jeg ser ut vinduet er det snart vår....

Har god statistikk med Ampadu på midten i bortekampene mener jeg å huske. Så jeg tipper Struijk er tilbake i midtforsvaret for å demme opp for fysikken mot Simms, samt at vi har skjermen på midten i Ampadu.

auren
Dette er før Derby borte i romjula.

Leeds away with Ampadu starting:

3 wins, 2 draw. 7 for, 1 against  - 2.2 ppg.

Ampadu out;

1 win, 4 draws, 2 losses. 8 for, 9 against  - 1 ppg.

Her er samme tråd etter ;

Ethan Ampadu won the most duels (14), made the most ball recoveries (7), completed the most passes into the final third (20) and made the joint-most touches (75) of any Leeds or Derby player involved at Pride Park. #LUFC

Leeds POY forrige sesong.
Synes å huske han hadde en rekke i fjor med kamper uten tap som ble målt opp mot Johnny Giles elleville rekord en gang på 60 tallet.
Kaptein. Lagets klart viktigste spiller.
Største frykten er å miste han for sesongen. Da tror jeg vi kan få problemer.

Cherry

Quote from: leedslife on February 05, 2025, 14:09:04

auren

Ampadu out;

Ethan Ampadu won the most duels (14), made the most ball recoveries (7), completed the most passes into the final third (20) and made the joint-most touches (75) of any Leeds or Derby player involved at Pride Park. #LUFC

Synes å huske han hadde en rekke i fjor med kamper uten tap som ble målt opp mot Johnny Giles elleville rekord en gang på 60 tallet.

Enig i det du skriver her, men mener pt at Tanaka er like viktig for vår kreativitet - og når James ikke har på seg 2 venstresko er også han meget stabil/viktig fremover.

leedslife

Quote from: Cherry on February 05, 2025, 15:02:04
Quote from: leedslife on February 05, 2025, 14:09:04

auren

Ampadu out;

Enig i det du skriver her, men mener pt at Tanaka er like viktig for vår kreativitet - og når James ikke har på seg 2 venstresko er også han meget stabil/viktig fremover.
Bogle og.
Undervurdert ift farke system (sett opp mot fjoråret) og ikke minst bidrag offensivt

Asbjørn

Vi har noen 'konger' på laget nå, som er VIKTIGE for oss.
- Bogle
- Rodon
- Ampadu
- James
- Solomon

Disse er vel såkalt unplayable for tiden. Solomon er forholdsvis fersk på denne lista. Tanaka hører vel også hjemme her, men vi kan fint stille på midten med Rothwell eller Gruev også, uten å svekkes. Firpo har vel i de fleste kampene han har deltatt i vært blant våre beste kort. Aaronson er Aaronson, men vi merker på Farke at han mener distansen han legger ned og presset han utfører er viktig for oss. Og så har vi Piroe som tross alt har 12 mål nå. Og når vi først er i gang, Struijk er en viktig duellspiller for oss, osom også kan servere pasninger det lukter svidd av.
Og så har vi potensialet Gnonto representerer, når det sitter for ham så har vi en klassespiller på dette nivået.

Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Quote from: Asbjørn on February 05, 2025, 16:23:35Vi har noen 'konger' på laget nå, som er VIKTIGE for oss.
- Bogle
- Rodon
- Ampadu
- James
- Solomon

Disse er vel såkalt unplayable for tiden. Solomon er forholdsvis fersk på denne lista. Tanaka hører vel også hjemme her, men vi kan fint stille på midten med Rothwell eller Gruev også, uten å svekkes. Firpo har vel i de fleste kampene han har deltatt i vært blant våre beste kort. Aaronson er Aaronson, men vi merker på Farke at han mener distansen han legger ned og presset han utfører er viktig for oss. Og så har vi Piroe som tross alt har 12 mål nå. Og når vi først er i gang, Struijk er en viktig duellspiller for oss, osom også kan servere pasninger det lukter svidd av.
Og så har vi potensialet Gnonto representerer, når det sitter for ham så har vi en klassespiller på dette nivået.

I skyggen av disse så er Ramazani litt som Rutter 1.sesongen, han KAN bli meget viktig for oss om han får spilletid etterhvert.
Det er noe elegant og slepent`over spillestilen hans`... ;)

Asbjørn

Quote from: Cherry on February 05, 2025, 17:06:20I skyggen av disse så er Ramazani litt som Rutter 1.sesongen, han KAN bli meget viktig for oss om han får spilletid etterhvert.
Det er noe elegant og slepent`over spillestilen hans`... ;)

Jepp. Ramazani fortjente å bli nevnt sammen med de andre i nederste avsnitt. Absolutt en spiller med en 'faktor', har jo heller villet ha innpå ham enn Gnonto fra benken lenge nå...
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Gruev tar plassen til Rothwell, ellers unchanged.

auren

roaldv

Quote from: auren on February 05, 2025, 19:46:16Gruev tar plassen til Rothwell, ellers unchanged.

auren

Ikke helt sikker på hva jeg synes om det. Det vil si at vi tidligst får se Rothwell i 70. minutt, og jeg synes han er den som setter fart i laget offensivt! Gruev er ikke like interessert i å spille gjennom ledd og ta med ballen framover. Men forhåpentligvis tar jeg feil, og det er fortsatt nok kvalitet her til å kjøre over Coventry!

Hawley

leedslife

Gruev inn i bortekamper passer jo med det Farke etterlyste etter 1-1 borte mot Preston.
Bedre balanse, defensiv soliditet og mindre sårbare for kontringer.

Cherry

author=auren link=msg=716531 date=1738781176]
Gruev tar plassen til Rothwell, ellers unchanged.

auren
[/quote]

Trygghet, men mister offensiv kraft.....motbevis meg gjerne

GaryMac

Quote from: leedslife on February 05, 2025, 20:14:47Gruev inn i bortekamper passer jo med det Farke etterlyste etter 1-1 borte mot Preston.
Bedre balanse, defensiv soliditet og mindre sårbare for kontringer.

Enig. Farke mener at det manglet litt "steel" defensivt når både Ampadu og Gruev var ute, og da særlig på bortebane. Derfor ingen overraskelse at Gruev spiller def midt når Ampadu spiller stopper.
Tror vi holder nullen igjen, og putter to ved Salomon og Ramazani. Men ikke før i andre omgang.

Dylan

Når jeg ser laget og benken lurer jeg litt på hvilke (reelt aktuelle) spillere vi skulle kjøpt/ lånt som ville styrket oss sånn umiddelbart.

leedslife

Den benken er helt vill. Kan knapt huske maken i CC sammenheng. Kanskje Wolves for endel år siden.

leedslife

ex Leedsere i Kitching som starter og Grimes på benken.

GaryMac

Nei, men jeg savner alternativ på topp og i tier-rollen hvis vi får skade på Piroe, Joseph eller Aaronson.

auren

Quote from: GaryMac on February 05, 2025, 20:32:22Nei, men jeg savner alternativ på topp og i tier-rollen hvis vi får skade på Piroe, Joseph eller Aaronson.

Blir Piroe skadet, kommer Joseph til å spille spiss. Alternativt Gnonto. Blir Joseph skadet spiller Piroe. Blir Aaronson skadet kan både Rothwell, Gnonto og Ramazani spille der. De to sistnevnte er gode alternativer i hjemmekamper, Rothwell i bortekamper. Det løser seg nok, men vi tåler neppe en langvarig skade på Piroe.

auren

auren

Spent nå. Kommer Coventry til å gå ut i hundre, eller legger de seg litt bakpå og lar Leeds styre? Håper vi ikke ser samme tendenser som mot Preston, Millwall og Blackburn. Da var vi ikke helt påskrudd fra start.

Fingers crossed! Lykke til folkens!

MOT!

auren

auren

Rodon nede for telling. Håper han kommer seg på beina, men det så ikke godt ut...

auren

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on February 05, 2025, 20:50:47Rodon nede for telling. Håper han kommer seg på beina, men det så ikke godt ut...

auren
Så ut som han ble tråkket på i ansiktet.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

2 digre nestenmuligheter. Hvorfor skyter vi ikke! James da...

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Første kvarter spilt. Vi har tatt full kontroll over kampen. Coventry har stor respekt for oss.

auren

auren