Kamp vs Sunderland @Elland Road mandag 17.2.25 - kl 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, February 13, 2025, 21:57:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Digger 7-0 seire eg men det er noe der :D

Beating teams 7-0 is lovely and all, but give me a smash and grab last minute victory over one of your promotion rivals any day of the week. That's the Leeds we know and love 😅

#LUFC #MOT #ALAW
https://x.com/BenShires/status/1891609888414924855
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Synes vi sløste grusomt med dødballene helt til Rothwell kom inn.
Skal ikke bare skylde på Gruev for tror ikke det er noen av de som startet som ville gjordt det bedre.
Vi trenger foten til Rothwell når vi stanger imot og det er trangt i motstanderens boks.

Hallgeir *

Gleder meg til å høre Bryn og Tony i sluttfasen av kampen når highlights skal ses i morra.
Super Leeds since 1968

Bjosse77

Fruen spurte meg for forleden dag litt humoristisk om hun var årsaken til den hurtige gråningen av håret mitt.

Tror hun fikk svaret i kveld. Mulig jeg vekte naboene også. Det var det verdt!

TK20

Quote from: Asbjørn on February 17, 2025, 23:22:25
Quote from: auren on February 17, 2025, 22:59:24Farke utvist?

auren
Jepp. Ingen Farke om en uke...

🚫 Daniel Farke's full-time celebrations came at a price. Shown a third yellow card of the season which means a touchline ban at Bramall Lane next Monday. #lufc

Fikk Klopp noen gang gult for det?

auren

Quote from: Hallgeir * on February 17, 2025, 23:36:26Gleder meg til å høre Bryn og Tony i sluttfasen av kampen når highlights skal ses i morra.

Jeg klarte ikke vente. Måtte spole tilbake og høre både 1-1 og 2-1  8)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

lufc80

Vanvittig for moralen til laget! Og ikke minst for Meslier; fine involveringer tidlig i matchen - mentalt en krevende situasjon prematch - kom ut på topp i kveld!

Asbjørn

Schmidt i Program Notes om Guilavogui.
Han var siste spiller som ankom og er allerede den som har peiling på de beste restaurantene i Leeds...
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: GaryMac on February 17, 2025, 23:19:30
Quote from: Hallgeir * on February 17, 2025, 23:04:18
Quote from: Lucas the Kop Cat on February 17, 2025, 23:02:06To cornermål i en kamp er jo en sensasjon i seg selv

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

En liten sensasjon, ja. Sunderland kunne IKKE ha scoret på corner, for de hadde NULL.
Jeg så ingen cornermål i dag. Den siste regner jeg ikke som cornermål, selv om vi hadde en corner som ledet opp til tversoverpasningen fra Rama til Rothwell, slik at han kunne slå innlegget til Strujik.

To dødballmål, selv om det var noen trekk før scoring nr 1.

Dylan

Veldig svakt keeperspill på andre målet, bokser stort hull i luften. Men har hverken hørt eller sett det ble nevnt. Jeg bare nevner det........

AllWhiteTøyen

Quote from: TK20 on February 17, 2025, 23:47:13Som om jeg får sove nå
Ble ikke noe søvn på meg med det første heller. Blir tungt på jobb etter lunsj i dag, men det er det verdt.

Bromancer

Quote from: TK20 on February 17, 2025, 23:41:45
Quote from: Asbjørn on February 17, 2025, 23:22:25
Quote from: auren on February 17, 2025, 22:59:24Farke utvist?

auren
Jepp. Ingen Farke om en uke...

🚫 Daniel Farke's full-time celebrations came at a price. Shown a third yellow card of the season which means a touchline ban at Bramall Lane next Monday. #lufc

Fikk Klopp noen gang gult for det?

Han fikk gult kort for å løpe ut på banen.
Har vel aldri sett at han har mistet det så totalt før.
3 gule kort gir en kamps suspensjon.

peacock

Quote from: Myhre10 on February 17, 2025, 21:51:38
Quote from: Kato on February 17, 2025, 21:48:23
Quote from: auren on February 17, 2025, 21:44:14
Quote from: Kato on February 17, 2025, 21:43:09Synes Gruev klart er det svakeste ledd. Forstår ikke det valget.

Ampadu det svakeste leddet i kveld...

auren

En feil er alt han har gjort.

Dessverre en ganske stor og kanskje matchavgjørende feil 🤔

Ikke alle baklengsmål må ha en syndebukk. Dette var sterkt av Sunderland-spissen.

Borge

Borge

Lucas the Kop Cat

Quote from: Borge on February 18, 2025, 09:58:46Får Farke gult for å løpe inn på banen?
Ja, det må ha vært grunnen.

Hallgeir *

Quote from: Hallgeir * on February 17, 2025, 19:40:04Sunderland har en rekke som viser ubeseiret på sine siste åtte kamper. Ikke at det er direkte sammenlignbart, men sist en klubb kom til ER med samme statistikk, gikk det forholdsvis dårlig.

Spent, men optimistisk en god time før avspark.

Jeg må jo litt tilbake til denne posten.  :)

Cardiff og Sunderland kom til ER ubeseiret på sine siste åtte ligakamper. Der møtte de "sin nemesis". Og neste motstander (offer) hjemme er WBA, som ikke er i noen spesielt god form.
Super Leeds since 1968

Hawley

Quote from: peacock on February 18, 2025, 09:36:37
Quote from: Myhre10 on February 17, 2025, 21:51:38
Quote from: Kato on February 17, 2025, 21:48:23
Quote from: auren on February 17, 2025, 21:44:14
Quote from: Kato on February 17, 2025, 21:43:09Synes Gruev klart er det svakeste ledd. Forstår ikke det valget.

Ampadu det svakeste leddet i kveld...

auren

En feil er alt han har gjort.

Dessverre en ganske stor og kanskje matchavgjørende feil 🤔

Ikke alle baklengsmål må ha en syndebukk. Dette var sterkt av Sunderland-spissen.
Enig!! Meget sterkt gjort av spissen - all kred. Han var rett og slett bedre enn Ampadu.

Fantasyland

Fin tirsdag dette  8) Sol ute, hjemmekontor alene i byen og snart opp på fjellet til familien. Begynner dagen med en stor kopp kaffe og litt highlights. Altså, den roen Rothwell viser når han drar av Sunderland-spilleren og legger ballen over på riktig fot og assisterer til 2-1 er så nyyyyydelig. Oser klasse.

Rothwell 2 assists, Pascal 2 kasser. Der traff du greit Farke

Cannavaro

Wow !  Jeg så kampen i helhet inatt, ville ikke sjekke noe sosiale medier og nyheter før jeg fikk sett kampen.
Dette her var en imponerende seier ! Leeds måtte virkelig jobbe og legge ned mye innsats for å innkassere 3 poeng mot et aggressivt og vanskelig nedbrytende Sunderland-lag. Vi ønsket å føre kampen, kontrollere den som vi vanligvis gjør, men Sunderland var virkelig påskrudd, og dommeren tillot mye, det var flere tøffe tacklinger og tøffe dueller.  10-0 i cornesrstatistikken til Leeds, og Gruev var ikke god i avleveringene på dødballene - derfor sa Farke at han måtte hive innpå Rothwell og Struijk mot slutten, for å få litt mer kvalitet på dødballer - og nettopp det var genistreken....og da en 6`er på terningen for Daniel Farke !
Men, 2.omgang dere ; aldri sett så tent helhvitt lag på Elland Road !! under med 0-1... og innsatsen, motet, jakten på motspillere, iver etter å starte angrep på angrep....2.omgangen foregikk 80/90 % på Sunderlands halvdel. Det ble løpt uttallige meter av gutta i hvitt !!  Dette betalte seg..Firpo og Bogle er to backer som gir et solid overtak på kantene, de ønsker å være med i angrep og de klarer å skape overtallsmuligheter som ofte resulterer i farligheter - må bare skryte litt av disse to. Og Struijk !!  Har lært seg å bli steintøff i feltet på offensive dødballer og fikk vise frem det igår....
Hele laget fremstår som en utrolig sterk enhet - vinnervilje hos alle sammen. Never give up ! Selv når klokka passerer 90+.  Dette her vil jeg huske i lang tid som en utrolig sterk seier, og et fantastisk løft for hele klubben og fansen ; vi viser vi er best i denne divisjonen og har et utrolig sterkt ønske om Premier League spill neste sesong....
Det er jo bare å elske Leeds United for kvelder som dette....helt fantastisk deilig å nyte sånne 3 poengere, sug på karamellen dere....ny viktig kamp om 6 dager..... ;) 👍
MFLU - Miracles For Leeds United

Dennis

Farke har fått mye kritikk for byttene sine, både fortjent og ufortjent. I går er det spot on, rein planke og coaching i verdensklasse for å sitere en annen Leeds-fan. Det har vært flere av de i det siste.

Søker mer defensiv trygghet på midten mot et farlig angrepslag fra start, for deretter å putte på en langt bedre pasningsspiller og farlige dødballmenn når Leeds fullstendig dominerer uten å skape altfor mye.

Det må være så deilig å stå på sida og se så avgjørende utfall.

Selv med fasit i handa har jeg full forståelse for valget fra start, selv om jeg var litt overraska over at ikke Rothwell ble foretrukket på hjemmebane. Trenerteamet hadde nok forventa et aggressivt og høyt-pressende Sunderland fra start og det fikk de. Så håper jeg likevel det blir Joe Rothwell fra start mot Blades og et Leeds som tar tak i kampen fra start. Der tror jeg farta til James og kombinasjonene med Solomon kan straffe et hjemmelag som helt sikkert vil prøve å styre kampen, men som neppe er like frenetiske som Sunderland var i starten i går. 

7-0 er moro det asså, men du verden så gøy det er med sånne kamper når utfallet er som i går. Dette er en "high" på linje med Leicester i fjor og 2-1 mot Norwich regissert av Raphinha & Joffy i PL før det. Vi kunne vært fire poeng foran Sunderland og Burnley i dag med en tøff bortekamp i vente, i stedet er det ti og sju + en målforskjell de aldri i verden tar igjen. Helt nydelig. Nå kan Leeds reise til Bramall Lane uten et reelt press på seg. Ett poeng ville vært gull, men et tap er nå langt ifra noen krise. Som sannsynligvis bare er positivt for mulighetene til å ta med seg ALLE poenga fra den kampen.
Marching on together!

leedslife

Han har nok kommet litt i skyggen av Tanaka naturlignok.
Enig med Farke i at han har kvaliteter i posession som ingen andre sentralt er i nærheten av.

Daniel Farke on Joe Rothwell: "We don't have to speak about his quality, he's a pure baller. With the ball, probably one of the best in this country. What he does in terms of passing, his technique and tidy touches is outstanding. If you enjoy football, you enjoy him playing."

Joe Rothwell vs. Sunderland:

100% pass accuracy
100% crossing accuracy
23 touches
19 mins played
3/3 accurate crosses
3 passes into the final third
2 chances created
2 assists 🅰�🅰�
1 big chance created
1 corner
1 ball recovery

Brought on and turned the game on its head.

@lufcdata

leedslife

Noe har han fått til med byttene selv før denne kampen..

Leeds United have scored 14 league goals via substitutes this season, their most in a single season since subs were introduced in the 1960's. #lufc

@jcooper

Dennis

Quote from: leedslife on February 18, 2025, 10:42:59Han har nok kommet litt i skyggen av Tanaka naturlignok.
Enig med Farke i at han har kvaliteter i posession som ingen andre sentralt er i nærheten av.

Husker jeg skreiv i starten av sesongen, tror det var allerede i åpningen, at jeg var bekymra for hvordan det kunne bli om Rothwell skulle bekle midtbanen. Han så utrolig svak ut defensivt og klarte ikke flytte beina hjemover. Det tok seg ganske raskt opp og du verden for en faktor han er på sånne dager. Flytter også beina langt bedre enn i de første par kampene - selvsagt.

Som du og Farke sier, en litt unsung hero etter at Tanaka har vært så dominerende i store deler av sesongen. Perfekt spiller å ha på banen når Leeds trenger å åpne motstanderen i lav blokk. Ikke like god bakover, men du verden for en ekstra dimensjon i pasningsspillet.

Skulle likt å se han i Aaronson-rollen. Det blir en annen type spiller, noe mer statisk og mindre motor i presspillet, men samtidig en som vil sette opp Piroe, James og Solomon i større grad.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on February 18, 2025, 10:48:36
Quote from: leedslife on February 18, 2025, 10:42:59Han har nok kommet litt i skyggen av Tanaka naturlignok.

Husker jeg skreiv i starten av sesongen, tror det var allerede i åpningen, at jeg var bekymra for hvordan det kunne bli om Rothwell skulle bekle midtbanen. Han så utrolig svak ut defensivt og klarte ikke flytte beina hjemover. Det tok seg ganske raskt opp og du verden for en faktor han er på sånne dager. Flytter også beina langt bedre enn i de første par kampene - selvsagt.

Som du og Farke sier, en litt unsung hero etter at Tanaka har vært så dominerende i store deler av sesongen. Perfekt spiller å ha på banen når Leeds trenger å åpne motstanderen i lav blokk. Ikke like god bakover, men du verden for en ekstra dimensjon i pasningsspillet.
I tillegg møter vi lag nå uttover våren som kommer til å ligge i egen 20 og det eneste de vil frem på er 1 dødball i hver omgang.

Skulle likt å se han i Aaronson-rollen. Det blir en annen type spiller, mer statisk og mindre presspill, men samtidig en som vil sette opp Piroe, James og Solomon i større grad.

Off ball så er jeg tvilende til om Rothwell vil få sjansen i den rollen med Piroe på topp.
Jeg tror også Farke likte godt det han så av Piroe i går da han droppet ned siste 15.
Ufattelig undervurdert i posession. Glimrende 15 minutter.
Jeg har vært stor fan av Brenden denne sesongen, men akkurat i går synes jeg den rekka med Tanaka, Gruev og Brenden manglet kvalitet på ball.

Men på den andre siden. Rothwell med sin dødballfot og hodet i posession. Han er inne på topp 10 listen over de som skaper flest sjanser for laget sitt i divisjonen. Relativt close på Hamer som nærmest samtlige her inne kunne tenkt seg som 10er i sommer.

raggen

gøy kamp(etter innbyttene av Rotwell og strujk) frem til da så jeg ikke noe særlige tegn til noe poeng i det hele tatt og satt frustrert over manglende bytter og evne til og gjøre noe. Men her traff jo farke de luxe på byttene
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Quote from: leedslife on February 18, 2025, 11:00:37
Quote from: Dennis on February 18, 2025, 10:48:36

Skulle likt å se han i Aaronson-rollen. Det blir en annen type spiller, mer statisk og mindre presspill, men samtidig en som vil sette opp Piroe, James og Solomon i større grad.

Off ball så er jeg tvilende til om Rothwell vil få sjansen i den rollen med Piroe på topp.
Jeg tror også Farke likte godt det han så av Piroe i går da han droppet ned siste 15.
Ufattelig undervurdert i posession. Glimrende 15 minutter.
Jeg har vært stor fan av Brenden denne sesongen, men akkurat i går synes jeg den rekka med Tanaka, Gruev og Brenden manglet kvalitet på ball.

Men på den andre siden. Rothwell med sin dødballfot og hodet i posession. Han er inne på topp 10 listen over de som skaper flest sjanser for laget sitt i divisjonen. Relativt close på Hamer som nærmest samtlige her inne kunne tenkt seg som 10er i sommer.

Jeg tror heller ikke det vil skje og om det skulle vært testa, burde det nok velges en - på papiret - enkel hjemmekamp. For mange rotasjoner før start er en uting, all den tid fotball er et spill hvor relasjoner er enormt viktig. Aaronson har hatt en fin sesong han, men uten den motoren så er det en spiller som til tider fremstår ganske begrenset. Selv om det er noe der, utover ren løpsstyrke. Det er dumt å ta fra noen styrkene sine, men Brenden er til tider svak i avgjørelsene. I blant går han for lenge med ballen, andre ganger er det nesten ikke mulig å kvitte seg med den raskt nok. Sistnevnte er det nok Red Bull-skolen som må ta på sin kappe. Poenget er at jeg syns litt for mange sjansemuligheter stopper med Aaronson, noe som er litt ulogisk da han var blant de som skapte flest sjanser individuelt i siste CL-sesong om jeg ikke husker feil. Likevel forsvarer arbeidet han legger ned en plass i laget. Så det er vanskelig å ta han ut også.

Jeg har vært inne på det et dusin ganger før. Farkes fotball har en 10er som ikke er en tradisjonell playmaker. I langt større grad skal dette være en skikkelig løpsmotor, mens sjansene skal skapes fra kantene og offensive backer. Tyskeren han hadde i Norwich skapte vel målpoeng omtrent hver tiende kamp og de fleste kom i en og samme sesong.

Piroe var enorm på slutten ja, men igjen så var det mot et lag som kun ville forsvare seg. Merkelig nok har han til tider et dårlig førstetouch, før han tryller med en pasning. Avslutninger er han en av divisjonens aller beste på. Farke bytter aldri på systemet rent tallmessig, men akkurat det med å sette Piroe ned og øke roen og kreativiteten fra 10-er posisjonen og selvsagt få inn Rothwell og Struijk er også taktiske bytter. I tillegg til at forsvarerne til motstanderen får mindre tid med Joseph på banen. Arbeidsviljen er det ingenting å si på, selv om selvtilliten virker lav for tida.

Blir spennende å se hvordan vi stiller mot Blades. Tror James blir en ordentlig nøkkel der, som så mange ganger før. Han og Bogle fungerer utrolig godt sammen og lite hadde vært bedre enn at Bogle storspilte på en arena han nok kommer til å få en del fiendtlighet mot seg.
Marching on together!