Kamp vs Sheffield U @Bramall Lane mandag 24.2.25 - kl 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, February 20, 2025, 17:52:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjosse77

Quote from: Dylan on February 24, 2025, 21:20:57Kjære vene, hva skulle Meslier gjort da? Han prøver å komme seg over der ballen er og får headingen på seg i fart mot ballen. Greit med kritikk av keeperen, men litt mer nyansert kanskje. Og Sheffield spiller bra og presser oss på sin hjemmebane, jeg er ikke sjokkert over det.

Forbedret seg på noe de siste 3 årene. Lært seg å bokse lenger enn 7m, sjekket synet, trent refleksene,lært seg.å kommandere feltet, lært seg.å holde en ball, jobbet med psyken så han kunne holdt hodet litt kaldere under press. Jeg vet ikke jeg, er veldig lite han er god nok på med unntak av korte perioder av sesongen. Han var på sitt beste som 19-åring. Har over 200 kamper på Leeds og over 100 av de i PL. Vårt svakeste ledd med god margin 3 år på rad, nok er nok.

Myhre10

Bjosse77

Nå kommer vi til avslutninger og treffer medspillere litt bedre. Skaper litt. Får vi bytter til pause?

Borge

Quote from: Myhre10 on February 24, 2025, 21:42:29Mye bedre nå
Ja, enig
Bare vi ikke slipper inn ett til nå så har jeg trua. Kommer til sjanser
Borge

raggen

bedre men synes fipro og til dels bogle og er for feige fremover... vi spiser og inn i kampen. har troa. Men vil gjerne se Piroe ett hakk ned og aaronsen ut og Joesph inn
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Fantasyland

Hallgeir *

Quote from: GaryMac on February 24, 2025, 21:41:26
Quote from: Hallgeir * on February 24, 2025, 21:40:01Når bør man skyte? I alle fall ikke når motspilleren befinner seg på to meters avstand, og vinkelen ikke er den beste. (James)
Var vel ikke noen kjempevurdering av Solomon heller....
Vi kommer sterkere i andre omgang.

Helt enig. Det var ikke for å henge ut James spesielt. Og Gruev hadde også et håpløst forsøk.
Super Leeds since 1968

TK20

PetterH

Gruev og Aronsson ut veg pause og Rothwell og Gnonto inn , så tror jeg vi kan snu dette.....

Kato

God siste ti, knust i duellspillet første halvdel av omgangen. Sjanseløst sentralt. Solomon klart best hos oss, står bak det meste vi driver med.  Brenden Aaronson usynlig. Meslier helt ute av det. Vil ha Rothwell sentralt, og Gruer av den banen. Dessverre gamle Daniel James som er med så langt i dag. Skyter opp på rad 24. Innleggene altfor dårlige, absolutt alle.

Joe Jordan

Vil ha spillet litt mer over på høyre flanke til James. Bogle virker passiv i dag.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Forever Whites

Sheffield var såpass presset at Clarke tok en for laget og satt seg på ræva en stund.
Medlem 94237

Fantasyland

Quote from: Joe Jordan on February 24, 2025, 21:48:05Vil ha spillet litt mer over på høyre flanke til James. Bogle virker passiv i dag.

Enig ref Bogle. Han ser litt preget ut av anledningen..

Lucas the Kop Cat

SU har ikke hatt noe mer å by på enn et flaksemål. Fullt mulig å snu dette med litt mer pasningspresisjon, litt bedre innlegg og litt bedre avslutninger.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Fredhans

Synes siste del ser positivt ut med tanke på 2. omgang, og håper dermed også målene kommer👍

Mester

Aaronson er usynlig og flere med svak innsats. Sheffield leder fortjen.
fornøgd med U i denne

auren

Pause. 1-0. Jevn og tett kamp. Hjemmelaget det beste første halvdel og så har Leeds overtatt i andre halvdel. Meslier utrygg og svak i flere situasjoner. Skal vel kanskje ha et frispark på et hjørnespark. På målet gjør han vel først en strålende redning på headingen og slår den i tverra, men er uheldig og klønete når den går i mål. Vi får mye rom, men er svake når den avgjørende pasningen eller skuddet skal avfyres. Denne kampen kan vi fint komme tilbake fra! Enig i at det ikke helt fungerer sentralt. Og så skulle vi gjerne hatt Ampadu der ute! Vi savner kapteinen vår!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjosse77

Quote from: PetterH on February 24, 2025, 21:46:52Gruev og Aronsson ut veg pause og Rothwell og Gnonto inn , så tror jeg vi kan snu dette.....
Enig, eller kanskje Ramazani. Usikker på hvem.som er beste sentralt.

GaryMac

Quote from: Lucas the Kop Cat on February 24, 2025, 21:51:16SU har ikke hatt noe mer å by på enn et flaksemål. Fullt mulig å snu dette med litt mer pasningspresisjon, litt bedre innlegg og litt bedre avslutninger.

Gruev hadde vel en redning på strek, men der burde Meslier hatt frispark i forkant - han ble holdt nede av spilleren som vant duellen.

Sterland

Pissa på og nærmest latterliggjort i toppkampen. SU bedre i alt. Av offensive krefter er det bare Solomon som er i nærheten. Meslier med blundere, men hverken Gruev eller Tanaka har noe å være stolt av. Vi er blitt skrytt i været, men nok en gang er vi i ferd med å kødde det til. Håper å se Rothwell inn fra pause, på bekostning av Gruev. Til ettertanke.. SU valgte å forsterke i januar, vi tok sjansen på ikke å gjøre det.. er i ferd med å betale seg..

leedslife

PetterH

Quote from: Bjosse77 on February 24, 2025, 21:53:40
Quote from: PetterH on February 24, 2025, 21:46:52Gruev og Aronsson ut veg pause og Rothwell og Gnonto inn , så tror jeg vi kan snu dette.....
Enig, eller kanskje Ramazani. Usikker på hvem.som er beste sentralt.

Ja en av dem er greit nok for meg , bare tenkte at Gnonto har vikariert et par ganger før med hell på samme plass. De har kanskje ikke vist all verden på kant når de har fått en sjelden sjanse i det siste , men spesielt Gnonto har jo litt x-faktor om det skulle klaffe ?

Cannavaro

Dette er ikke tapt. Syns baklengsen var litt klønete og uheldig, dette skjer også med bedre keepere frs tid til annen...det er bare snakk om å reise seg, og det har Leeds gjort utover i omgangen. Bare det tyder på kvalitet...både Solomon og James har kommet til avslutninger og innlegg.  Det mangler bare noe på kvaliteten. Syns det er bedre struktur i laget vårt faktisk...det er mange rom som Sheff Utd etterlater seg, og en Rothwell ville trives her...
Sheff Utd tok oss på energi og gjenvinning i begynnelsen - de starter sikkert med det i 2.omgang også, så må vi ri av og komme inn i vår struktur igjen.  Skulle gjerne sett at vi fikk aktivisert Piroe litt mer - og variere litt mer der fremme. Har fortsatt trua på dette....
MFLU - Miracles For Leeds United

Bjosse77

Quote from: auren on February 24, 2025, 21:52:50Pause. 1-0. Jevn og tett kamp. Hjemmelaget det beste første halvdel og så har Leeds overtatt i andre halvdel. Meslier utrygg og svak i flere situasjoner. Skal vel kanskje ha et frispark på et hjørnespark. På målet gjør han vel først en strålende redning på headingen og slår den i tverra, men er uheldig og klønete når den går i mål. Vi får mye rom, men er svake når den avgjørende pasningen eller skuddet skal avfyres. Denne kampen kan vi fint komme tilbake fra! Enig i at det ikke helt fungerer sentralt. Og så skulle vi gjerne hatt Ampadu der ute! Vi savner kapteinen vår!

auren
Meslier var aldri nær den ballen, men ja, den burde han nådd med sin høyde. Da hadde det blitt corner.

lufc80

Gruev ikke god i første, ofte feilplassert som fører til overtall på midten for Sheffield U. Aaronson nesten usynlig, og vi får ikke til høyt press; shU spiller rundt eller over. Meslier dårlig og virker nervøs, selv om han kanskje ikke skal lastes for mye for målet.

På den positive siden; Solomon gjør veldig mye bra, selv om det ikke sitter helt i siste fase (innlegg/avslutning).

Virker som Wilder foreløpig hat truffet best, men den intensiteten deres koster, og har et håp om at tanken deres tømmes lenge før 90 er spilt. Vi vet vi kan, og nå gjelder det!

MOT!

Cherry

Fortjent Blades ledelse.
Gutter mot menn første 15. min- bekymrende.
Vi er kommet mer med, men mangler i dag anker på midten ( Ampadu- leser ute «we eks» :-[ ) og CAM da Aaronson blir veik i denne hittil.
James må ta seg sammen, innimellom er han så fullstendig ute av det med touch'... og valgene han gjør!
Vi kan komme tilbake i denne, har fortsatt trua' ..  og uavgjort er helt greit 👍

Forever Whites

Quote from: Bjosse77 on February 24, 2025, 22:02:39
Quote from: auren on February 24, 2025, 21:52:50Pause. 1-0. Jevn og tett kamp. Hjemmelaget det beste første halvdel og så har Leeds overtatt i andre halvdel. Meslier utrygg og svak i flere situasjoner. Skal vel kanskje ha et frispark på et hjørnespark. På målet gjør han vel først en strålende redning på headingen og slår den i tverra, men er uheldig og klønete når den går i mål. Vi får mye rom, men er svake når den avgjørende pasningen eller skuddet skal avfyres. Denne kampen kan vi fint komme tilbake fra! Enig i at det ikke helt fungerer sentralt. Og så skulle vi gjerne hatt Ampadu der ute! Vi savner kapteinen vår!

auren
Meslier var aldri nær den ballen, men ja, den burde han nådd med sin høyde. Da hadde det blitt corner.

På min skjerm så det nå ut som han slo den i tverren.
Medlem 94237

Lucas the Kop Cat

Synes Firpo virker litt uinspirert.

Bjosse77

Quote from: Forever Whites on February 24, 2025, 22:07:37
Quote from: Bjosse77 on February 24, 2025, 22:02:39

auren

På min skjerm så det nå ut som han slo den i tverren.

Den skiftet ikke retning. Men jeg skal se reprisen senere, så får vi se. :-)