Kamp vs Millwall @Elland Road onsdag 12.03.25 - kl. 20:45 på LUTV

Started by Asbjørn, March 10, 2025, 16:13:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leif Egil

Enig - derfor jeg savner VAR. Irriterer meg fortsatt for den straffen vi ikke fikk mot Portsmouth - ingen tvil om at vi hadde tatt poeng i den kampen med VAR. Teoretisk ble opprykket frarøvet oss der...

peacock

Quote from: Kato on March 12, 2025, 22:47:18Meslier 6 - Svært lite å gjøre, andre omgang må ha vært iskaldt.
Bogle 6 - Høyresida ikke i toppform. Vært mindre med fremover siste kampene. Kontroll bakover.
Struijk 7 - Lite utfordret, god kontroll. Syns han bør bruke Firpo mer.
Rodon 7,5 - Full kontroll, solid i lufta bra langs bakken. Spiller aldri dårlig.
Firpo 7,5 - Ny assist. Strålende kombinasjonsspiller med Solomon.
Tanaka 8 - Varierende førsteomgang, helt strålende etter pause. Dominerte stort.
Rothwell 8 - Beste jeg har sett av han hos oss, gir oss mer offensiv slagkraft.
James 5 - Lyktes knapt med noe som helst. Ute av form. Høyresiden ikke til å kjenne igjen.
Piroe 5 - Slurvete med ball feilvendt. Fratatt et mål. Ikke i form han heller.
Aaronson 7,5 - Bedre enn siste perioden, men sluttproduktet er helt borte.
Solomon 8 - Strålende i andre omgang. Herjer vilt med Millwall.
Gruev - Transportetappe, gjorde det han skulle
Byram - Med fremover.
Ramazani/Joseph - Merkelige bytter på 2-0 med full kontroll og to minutter igjen å spille.

Farke 7 - Burde huket James av langt tidligere, fikk ikke til noe som helst. Lite tillit til spillerne på benk. Må ha sagt noe fornuftig i garderoben, da vi spilte en strålende andreomgang.

Piroe 5? Har vi sett samme kamp?

HåvardK

Quote from: peacock on March 13, 2025, 13:48:26
Quote from: Kato on March 12, 2025, 22:47:18Meslier 6 - Svært lite å gjøre, andre omgang må ha vært iskaldt.
Bogle 6 - Høyresida ikke i toppform. Vært mindre med fremover siste kampene. Kontroll bakover.
Struijk 7 - Lite utfordret, god kontroll. Syns han bør bruke Firpo mer.
Rodon 7,5 - Full kontroll, solid i lufta bra langs bakken. Spiller aldri dårlig.
Firpo 7,5 - Ny assist. Strålende kombinasjonsspiller med Solomon.
Tanaka 8 - Varierende førsteomgang, helt strålende etter pause. Dominerte stort.
Rothwell 8 - Beste jeg har sett av han hos oss, gir oss mer offensiv slagkraft.
James 5 - Lyktes knapt med noe som helst. Ute av form. Høyresiden ikke til å kjenne igjen.
Piroe 5 - Slurvete med ball feilvendt. Fratatt et mål. Ikke i form han heller.
Aaronson 7,5 - Bedre enn siste perioden, men sluttproduktet er helt borte.
Solomon 8 - Strålende i andre omgang. Herjer vilt med Millwall.
Gruev - Transportetappe, gjorde det han skulle
Byram - Med fremover.
Ramazani/Joseph - Merkelige bytter på 2-0 med full kontroll og to minutter igjen å spille.

Farke 7 - Burde huket James av langt tidligere, fikk ikke til noe som helst. Lite tillit til spillerne på benk. Må ha sagt noe fornuftig i garderoben, da vi spilte en strålende andreomgang.

Piroe 5? Har vi sett samme kamp?
Tenkte det samme. Syns Piroe var mye involvert, noe som har vært tendensen i det siste. Mulig karakteren er preget av at han slurvet litt mot slutten av kampen, men generelt viser han mye klokhet både i bevegelser og i å spille fri andre.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on March 14, 2025, 12:02:13
Quote from: peacock on March 13, 2025, 13:48:26Piroe 5? Har vi sett samme kamp?
Tenkte det samme. Syns Piroe var mye involvert, noe som har vært tendensen i det siste. Mulig karakteren er preget av at han slurvet litt mot slutten av kampen, men generelt viser han mye klokhet både i bevegelser og i å spille fri andre.

Eg tenker at vi skal være glade for at Kato tar seg bryet med/tør å stikke hodet frem med børskarakterer. Så er det like mye et utgangspunkt for diskusjon.

Fasit finnes jo ikke, men alle kan ha sin mening om hvordan spillere gjorde det.

(Nå har jo ikke dere gjort annet enn å påpeke at dere er uenig i en av spillernes karakter, og det er det jo helt innafor å mene).

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Skal jo mye til å klare å dekke over alle utpå der.
Er egentlig ganske enig i flesteparten av karakterene.
Jeg mener Piroe er et sted rundt 7/8. Sentral i alt vi skapte bortsett fra 2-0 målet.
Første målet, Brenden sin sjanse, sin egen "scoring" , Solomon sin sjanse.
Et sjeldent godt link-up spill. Blir som HåvardK sier bare bedre og bedre i posession.
Utvilsomt vår smarteste fotballspiller.  En dark horse i PL.
Ellers synes jeg det bommes på Farke vedr James som jeg har utdypet på forrige side.

Og børsene settes voldsomt pris på. Samme gjør diskusjonene.

Cerberos67

Quote from: Asbjørn on March 14, 2025, 12:28:36

Eg tenker at vi skal være glade for at Kato tar seg bryet med/tør å stikke hodet frem med børskarakterer. Så er det like mye et utgangspunkt for diskusjon.

Fasit finnes jo ikke, men alle kan ha sin mening om hvordan spillere gjorde det.

(Nå har jo ikke dere gjort annet enn å påpeke at dere er uenig i en av spillernes karakter, og det er det jo helt innafor å mene).

Ser man litt pragmatisk på det og sammenligner Kato's vurderinger med den algoritmebaserte vurderingen til f.eks FotMob er det i all hovedsak ganske så gode vurderinger. Avvik mellom en slik algoritme og en mer individuell vurdering vil være farget av at man er en supporter og dertil stiller høye krav (og vurdering dermed blir strengere) eller at man over tid kan ha opparbeidet seg preferanser eller fordommer mot enkeltspillere.

Katos vurdering for Leeds-Millwall (eksklusiv Piroe) ligger i sjiktet -1.2 til +0.2 i forhold til algoritmen med et snitt på -0.57. Dette synes jeg er temmelig treffsikkert og meget godt vurdert. Vi sitter alle og uffer oss og hoier ved hver minste feilvurdering/feilpasning fordi vi er følelsesmessig involvert - sterkt.

Akkurat for Piroe er denne gang avviket hele 2 poeng i hans disfavør, noe jeg også synes er i strengeste laget - han var godt involvert i andre omgang og viste flere ganger gode involveringer og linkups. Men alt i alt synes jeg det er flott at vi har Katos ganske så treffsikre vurderinger som tar innover seg det en rigid algoritme ikke forstår. F.eks får Struijk stadig vekk bonus for mest treffsikkerhet på pasninger, og 95% av disse vil de av oss med litt erfaring med ball i beina også greid greit :-D

Keep up the good work!

HåvardK

For all del: Børsen fra Kato er et høydepunkt fra det som skrives ifbm kamper - la det ikke herske noen tvil om det! Vanligvis er jeg også stort sett enig i vurderingene, men syns jo i demokratiets navn at det er greit å gi uttrykk for små uenigheter - på en nøktern måte. Demokratiet er jo på vikende front ellers i samfunnet, så vi får klamre oss til det som fortsatt er igjen.

Kato

Ingen behov for at alle skal være enige med børsen, fint med diskusjon. Om noen er kritisk, går det helt fint. Nå settes ikke mine karakterer etter en grundig analyse timer etter kamp (med skråblikk på andres karakterer). De settes akkurat i det sluttsignalet går, uten andre innspill, og er i den grad svært subjektive. De settes også i en fase der hodet koker og man emosjonelt er i himmel eller helv... Kan godt hende jeg bommet på Piroe onsdag. Han får jo masse skryt for link-up spillet, men er det der vår nr 9 skal være best? Daniel James syns jeg har vært direkte svak i det siste, og onsdag er kanskje det svakeste jeg har sett han denne sesongen.

Killa

Quote from: HåvardK on March 14, 2025, 13:23:58

For all del: Børsen fra Kato er et høydepunkt fra det som skrives ifbm kamper - la det ikke herske noen tvil om det! Vanligvis er jeg også stort sett enig i vurderingene, men syns jo i demokratiets navn at det er greit å gi uttrykk for små uenigheter - på en nøktern måte. Demokratiet er jo på vikende front ellers i samfunnet, så vi får klamre oss til det som fortsatt er igjen.

Enig i det som skrives i de siste postene her - STOOR takk til Kato for børsene - de leses med stor interesse hver gang og så får vi alltid en artig meningsutveksling i etterkant som også er interessant!! Og det at de skrives rett etter sluttsignalet er bare flott - da er alt ferskt i minnet, og som du sier helt subjektivt oppfattet. Blir mest givende for oss andre slik tenker jeg!

Keep up the good work Kato!!

ingve1960

Synes også det er veldig bra med børsen til kato men som sakt før kan det bli veldig resultatfokus.

Vis vi sammenligner de to siste,pompey/millwall.
Gjennomsnittlig spillere pompey tap 1-0 ca 5.o borte mot godt hjemmelag.
Snitt millwall 6.9 hjemme mot dårlig bortelag. Jeg mener at spillemessig er disse kampene ganske like bortsett fra siste omg mo millwall.
Vi har flere 100%sjangser mot pompey ca5 stk +klar straffe,vis piroe setter 2 av sine og vi vinner er snittet garantert nermere 7.
Når det gjelder farke så er det ekstremt  2-7,va gjør farke feil,,det er altid fokus på seint bytte men i denne sammenligning bør det gå til pompey,,bytter etter 68 min, 86 min millwall 
Det er sikkert mye minus for ikke bytta tanaka, men mot millwall så er det james som ikke byttes etter tydelig ønske uten at det blir mye fratrekk????..

Tanaka er en av 3 som er ekstremt viktige og ikke byttes i den situasjonen vi var mot pompey sammen med struijk (kapteinen)og rodon (forsvarsbauta og sjef)så da mener jeg farke gjør riktig og ikke bytte han..og burde fått  minst 6 mot pompey
Tror vi vinner i mårå. MOT