Kamp vs Swansea @Elland Road lørdag 29.03.25 - kl. 16:00 på LUTV

Started by auren, March 25, 2025, 18:03:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GeirO

Quote from: auren on March 29, 2025, 19:13:09Farke er nødt til å gjøre noen endringer mot Luton, som tok en sterk borteseier mot Hull i dag. Vil ha denne:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Tanaka - Gnonto, Rothwell, Solomon - Piroe

auren
Tidligkamp i London. Det kan vel ikke bli seier?
MOT

Tom

«For meg: Meslier, Bogle, Rodon, Ampadu, Firpo - Tanaka, Rothwell - Solomon, Gnonto, James, Piroe.»

Fasit Leedslife!

leedslife

Allen med den assisten på 2-2.
Ny 35 åring som herjer med oss.
Ikke verst.

stian

Vil ikke henge Meslier etter kampen i dag. Hadde han sluppet inn straffen i stedet for brøleren så hadde det ikke syntes i deg hele tatt.

Det som imidlertid er ganske så uomtvistelig er at han så godt som aldri har kamper hvor han vinner poeng for oss gjennom å ha sine beste dager. Veldig spissformulert, men han har enten vært arbeidsledig, gjennomsnittlig eller matchavgjørende i negativ forstand. Dette går ikke lenger med tanke på å bygge defensiv trygghet, heller ikke i championship. Marginene for opprykk/nedrykk er for små til det. Ny keeper må inn uansett hvor vi spiller neste sesong.

leedslife

Brukt waccoe lite siste årene, men registrerer endel interessante innlegg for tiden.

Mye intr rundt overgangslogistikk, satsing, eierskap etc.

Kvalifiserer Forest seg for CL så har man altså 4 lag vi har konkurrert med på samme nivå siste 10 året  som har spilt i den gjeveste klubbturneringen innenfor samme tidsrom.
I tillegg har vel Brighton og Wolves spilt i europaleague i samme periode.

Hawley

Dette minner veldig om i fjor, dessverre. Utrolig å ikke få mer ut av denne stallen sjøl m Meslier i mål. Han har kostet oss 10 poeng er min påstand. Utrolig at han har fått tillit på 3.året.
Det store spørsmålet er jo nå hvordan vi skal komme tilbake på sporet, for det ser jo ut som kollaps. Tror Ampadu må inn som stopper.
Tanaka gjør jo en stor feil i forkant av 1.mål, da han uforståelig slår en enkel ball til corner. Det blir avgjørende når i tillegg Meslier gjør en fantastisk dårlig jobb. Det er sånne feil som blir avgjørende.

Cherry

Quote from: Gordon McUseless on March 29, 2025, 18:48:09En ting er sikkert. Dette laget hadde ikke tatt 10 poeng på en sesong i PL slik de fremstår for tiden. Skremmende store svingninger i kvaliteten og da er ikke Meslier med i ligningen engang.

Jeg er enig med deg.
Men...så er vi ikke i PL ennå- dette er EFL spillere , og den stallen/troppen som vi innehar nå de 7 siste kampene BØR holde til opprykk. Jeg sammenligner oss da med Blades og Burnley som ikke har noe bedre tropp, men de har bedre taktiske og erfarne managere...det er min mening.
De RULLERER troppen i kamper, gjør vesentlige endringer pr kamp - og tidligere bytter hvis ting ikke fungerer- derfor har de også spillere med MER spilletid som evner og levere`når de kommer på banen ...
Slik som i dag, når det er tamt og energiløst - så skjer det ETT bytte tidlig... så 1-1 - og DA byttes det 3 stk  «de med friske bein»...som utrolig nok er svakere enn de som går av.
Farke har ansvaret.

Hawley

Enig! Farke er grei nok, men har sagt før at han ikke er god nok. Mangler noe taktisk. Dumt å ikke rullere og dumt å ikke bytte tidligere. En stor svakhet v han m den stallen vi har disponert. Nå har alle blitt rustne pga dette. Men må jo ha trua fortsatt

Reaney

Februar 2025
Daniel Farke: Manager of the month.
Daniel James: Player of the month.

Mars 2025
Begge fullstendig ute av det.
Det snur fort i fotball.

auren

Farke sa visst noe slik som dette på pressekonferansen etter kampen i går: «I am 100 % certain we will reach PL this season». Uvanlig kommentar fra ellers så forsiktige Farke.

Vi tapte XG-statistikken i går også. 1,78 - 1,99. Selv om de fikk straffe i 1. omgang, ledet vi faktisk den statistikken 1,10 - 1,06 til pause.

Må da være en av de første kampene denne sesongen at vi taper denne statistikken?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Foruroligende. Sitter dette i hue...er det mentalt? Hvordan løser vi dette?

GaryMac

Hvis vi tar bort den forholdsvis billige straffen, har Swansea en xG på 1,29 (fotmob) og det gir kanskje et riktigere bilde av kampen.
Uansett:  begge målene og straffesparket var helt unødvendige, og det gjør poengtap så jævlig surt.
Etter en totalt ødelagt lørdagskveld kjenner jeg at jeg fortsatt er i usedvanlig dårlig humør...

Hawley

Det har vært utrolig svakt forsvarsspill i det siste. Målet mot WBA, QPR og i går kommer jo som følge av elendig forsvarsspill og ikke godt spill av motstander.

peacock

Quote from: Bjosse77 on March 29, 2025, 18:00:102 sesonger på rad i PL hvor vi er middels offensivt og defensivt.
2 sesonger i CL hvor vi er klart beste lag.

En keeper jeg er så drittlei at jeg bare håper han legger opp. I dag.

Beste lag?
Da hadde vi toppet tabellen.

HåvardK

Quote from: Hawley on March 30, 2025, 10:22:16Det har vært utrolig svakt forsvarsspill i det siste. Målet mot WBA, QPR og i går kommer jo som følge av elendig forsvarsspill og ikke godt spill av motstander.
Og dette til tross for at vi har divisjonens beste stall. På tide å skifte optikk?

morten1966

Rykker vi ikke opp denne sesongen så blir det mange år i Championship.

leedslife

Quote from: auren on March 30, 2025, 09:47:43Farke sa visst noe slik som dette på pressekonferansen etter kampen i går: «I am 100 % certain we will reach PL this season». Uvanlig kommentar fra ellers så forsiktige Farke.

Vi tapte XG-statistikken i går også. 1,78 - 1,99. Selv om de fikk straffe i 1. omgang, ledet vi faktisk den statistikken 1,10 - 1,06 til pause.

Må da være en av de første kampene denne sesongen at vi taper denne statistikken?

auren

Jeg stusset og på den.
Vanligvis har han vært veldig trygg og objektiv når det har stormet rundt klubben.

Kan ikke tolke det som noe annet at han ønsker en respons fra spillergruppa. Et siste febrilsk trekk for å se om det finnes noen som har kapasitet til å ta ansvar. Jeg holder en knapp på Ampadu selv hvor unfit han så ut.
Uten han er jeg 100 prosent sikker på at den sentralrekka kapitulerer fullstendig.
Vi må virkelig folde hendene for Ampadu.

Meslier og Rodon mot Pompey.
Brenden mot QPR.
En helt umarkert Cook for QPR.
Rodon sitt straffespark i går.
Meslier.
Tanaka.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett Leeds så preget siden Coopers røde mot Cardiff, Wiedwald den høsten/vinteren.
Det var uker med store individuelle feil, et lag som nærmest fremstod paralyserte og et toppnivå til bunnivå som var helt utrolig å bevitne.

Jeg eksluderer de sjelesettende månedene i Premier League der vi så klart ikke var i nærheten av gode nok og en kollaps av en slik karakter var ganske ventet etterhvert.

Hawley

Nøkkelen er å luke vekk unødvendige feil, og ha fokus og 100% konsentrasjon. De siste kampene har vist at vi ikke har det. Det å slippe inn så enkle mål for så å jobbe ræva av seg for og hente det inn er utrolig vanskelig. Vi må på Burnley-nivå defensivt, det vi var for et par mnd siden ellers går ikke dette

auren

Vi møter ikke opp på jobb lenger. 1. omgangene de siste 7 kampene har ikke vært gode nok. Det gjelder også i kampene mot Sunderland og Sheff Utd. Selv i kamper vi tar ledelsen i, mister vi initiativet (WBA, til dels mot Millwall og Swansea). Her har det skjedd noe litt uforklarlig. Vi er stort sett gode i andre omgangene, men varierer jo også i prestasjonene der. Selv om vi tapte andre omgang i går, var prestasjonen mye bedre enn i første, som vel var årsverste hjemme på Elland Road...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Super Leeds

Skal vi klare å rykke opp må vi stille med en spiss. Finn en klubb i league one der Piroe kan trene på hodespill,dempe ball og bli litt raskere. I championship er han vel den dårligste spissen på alle desse område. Hva med å prøve med Gnonto som spiss,selv om han er liten er helt sikkert bedre på hodet, og mye raskere.

GeirO

Quote from: Hawley on March 30, 2025, 10:06:10Foruroligende. Sitter dette i hue...er det mentalt? Hvordan løser vi dette?
Siden dette skjer hver vår heller jeg mer og mer til teorien om at en eller annen lokal fabrikk hver vår slipper ut en gass som reduserer oksygenopptaket til de som bor i Leeds gjennom hele uka. Når lørdagen kommer er spillerne daue og de greier ikke å løpe, jf. de siste kampene.
 :o
MOT

Bjosse77

Quote from: peacock on March 30, 2025, 10:27:04
Quote from: Bjosse77 on March 29, 2025, 18:00:102 sesonger på rad i PL hvor vi er middels offensivt og defensivt.

Beste lag?
Nei, poenget er at Meslier ødelegger. Ibtillegg overpresterte Ipswich usannsynlig mye i fjor, men skulle likevel vunnet ligaen. Det hadde vi gjort med en middels keeper og en middels+ dødballtager, eller en av de.

Bjosse77

Quote from: GaryMac on March 30, 2025, 10:10:43Hvis vi tar bort den forholdsvis billige straffen, har Swansea en xG på 1,29 (fotmob) og det gir kanskje et riktigere bilde av kampen.
Uansett:  begge målene og straffesparket var helt unødvendige, og det gjør poengtap så jævlig surt.
Etter en totalt ødelagt lørdagskveld kjenner jeg at jeg fortsatt er i usedvanlig dårlig humør...
Straffen er vel 0.8 og målet etter tabben må jo utgjøre en høy xG, tipper mellom 0.3 og 0.5. Husker ikke situasjonen eksakt, men sikkert nær 0,5 ja.

GaryMac

Quote from: Bjosse77 on March 30, 2025, 19:43:32
Quote from: GaryMac on March 30, 2025, 10:10:43Hvis vi tar bort den forholdsvis billige straffen, har Swansea en xG på 1,29 (fotmob) og det gir kanskje et riktigere bilde av kampen.
Straffen er vel 0.8 og målet etter tabben må jo utgjøre en høy xG, tipper mellom 0.3 og 0.5. Husker ikke situasjonen eksakt, men sikkert nær 0,5 ja.
Målet etter tabben hadde xG på 0,37 (xGOT var 0,59). Siste målet var 0,03...
Første målet vårt hadde (0,27 + 0,24 + 0,4=)0,91. Altså høyere enn straffesparket.
Hvis vi trekker 0,51 (trippelsjansen kunne ikke gitt mer en ett mål) havner vi på 1,27, altså mindre enn Swansea uten straffesparket...

Hawley

Quote from: Bjosse77 on March 30, 2025, 19:39:12
Quote from: peacock on March 30, 2025, 10:27:04

Beste lag?
Nei, poenget er at Meslier ødelegger. Ibtillegg overpresterte Ipswich usannsynlig mye i fjor, men skulle likevel vunnet ligaen. Det hadde vi gjort med en middels keeper og en middels+ dødballtager, eller en av de.
ENIG!!!