Kamp vs Luton @ Kenilworth Road Stadium lørdag 05.04.25 - kl. 13:30 på V sport2

Started by auren, April 02, 2025, 21:23:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

auren

Kamptråd må på plass etter den stygge fadesen hjemme mot Swansea. Tipper de fleste Leedsfans har følt på en liten sorg etter den kampen og tenkt at nå kommer opprykket til å glippe. Føles som mer enn et tap, selv om det faktisk ble uavgjort.

Reaney viste til en begredelig april-statistikk siste 10 år. Vil dette snu denne sesongen? Det MÅ det om det skal bli direkte opprykk ihvertfall. Luton borte blir tøft nok og jeg håper virkelig Farke nå benker Meslier, James og Aaronson. Mitt lag:

Darlow - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Tanaka - Gnonto, Rothwell, Solomon - Piroe

Tror nok både Meslier og James blir å se på banen fra start. Ampadu var veldig rusten sist, men han blir en nøkkelspiller i innspurten og må spilles i form. Trioen Ampadu, Tanaka og Rothwell sentralt tror jeg kan fungere bra på bortebane.

Tidlig tips: 0-3 (Piroe, Solomon, Tanaka). Vi slår kraftig tilbake!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Leeds er ustabile borte. Luton sloss for å overleve.
Etter en stygg januar (og høst) har Luton plukket mye poeng i feb/mars. De har nesten bare tapt mot Sheff U, Burnley og Sunderland i denne perioden. De slo Hull sist.

Denne kan gå alle veier.
Det blir ikke plass til mange Leeds-fans på tribunen heller. Liker ikke denne.

TK20

Blir overrasket om vi vinner denne. Luten har funnet frem slosshanskene og øynet et klart håp om overlevelse.

Én ting er sikkert: Aaronson kommer til å bli spist levende. Gnonto MÅ starte i tiern. Tror Gruev kunne gjort en god grovjobb på midten også.

morten1966

Er jo bare for Luton å pumpe høye baller inn mot Meslier så er det kjørt😭

Dennis

Rare greier, men den siste uka har jeg vært mer skuffa og irritert over Leeds enn jeg var etter PO-tapet mot Southampton i fjor.

Nå er det virkelig på tide å svare. Den neste snaue uken kommer til å bety veldig mye. Vi bør ha MINIMUM tre, helst fire poeng, fra to tøffe bortekamper.

Marching on together!

auren

Quote from: Dennis on April 03, 2025, 09:09:10Rare greier, men den siste uka har jeg vært mer skuffa og irritert over Leeds enn jeg var etter PO-tapet mot Southampton i fjor.

Nå er det virkelig på tide å svare. Den neste snaue uken kommer til å bety veldig mye. Vi bør ha MINIMUM tre, helst fire poeng, fra to tøffe bortekamper.

Det tror jeg mange har følt på, som jeg skrev innledningsvis. Fra å være skråsikker på opprykk etter Sheffield United seieren, frykter jeg, som mange andre, at direkte opprykkstoget nå "nesten" har gått. Tendensene fra i fjor er så alt for gjenkjennelige.

3 poeng mener jeg ikke er godt nok i neste to kamper. Seier kreves i helgen. Og minst uavgjort mot Boro. Samtidig er vi jo også avhengig av hva de andre lagene presterer. Skulle Burnley og Blades tape sine neste to kamper, er 3 poeng mot Luton og Boro helmaks. Vi får bare ta én kamp av gangen, og vi krysser fingrene for at luken til Burnley er på mer enn kun målforskjell når helgens kamper er ferdigspilt.

auren

leedslife

Jeg tror vi må score minst like mange mål som vi gjorde mot dem hjemme for 3 poeng.
Det sier alt.
2-3 Leeds
Piroe
Gnonto
James

Asbjørn

Vi bytter keeper:
Farke on goalkeeper situation
Big believer to have clarity on the goalkeeper position. I have taken my decision and spoke to the goalkeepers. Karl Darlow will play on Saturday. Illan will be on the bench.

- pre game presseren i gang
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ganske så snakkesalig om de gjenstående kampene og "Leeds that"...

Farke on play-offs confidence, if needed
If I'm honest I don't want to speak about the play-offs right now. I'm pretty upbeat, different scenario to last season when we were in a chasing situation. Leicester were 17 ahead, Ipswich were far away, 9, 10 wins in a row and we were still some points behind. We had a situation where Southampton who were biggest favourite for top two before the season, were behind us. Different this season, the last weeks and months we're always in the top two, most often top of the league. Sometimes the gap gets a bit closer. I still think we have a great chance to finish in the top two. What I have noticed about this club, the second year I came to Elland Road, with Norwich, there was a situation, Leeds was in a promotion battle, in position one, three point gap to Norwich and even bigger gap to position three. I came to Elland Road, fully packed, white scarves, singing MOT, obviously we had the better ending with the Norwich team in this season. Perhaps they were a bit nervous and overmotivated, Norwich won the game and we were level on points, clear ahead of position three but the weeks after I was involved in this battle, I realised yes Leeds fall apart and I was struggling to explain it, really good coach with Marcelo. Leeds had by far a better side and players, the feeling is everyone around the club was nervous and panicking because they lost the game vs Norwich, why does everyone get so nervous and try to change everything. They changed formation and I was thinking 'I loved so much to be in the stadium, the atmosphere, what a big club, one day I'd like to come back into this situation a bit calmer, a bit more positive'. This is why I wanted to sign, I know how difficult it is to stay calm and cool with this club. Everyone is allowed to panic, it shows how much they care for this club and wants to be successful. My task is to stay cool and stick together, that we don't overreact and be overmotivated. Sadly I can't guarantee but I'm totally calm and composed. In the end, I'm 100 per cent convinced we will play Premier League.

Farke on promotion race
We are Leeds, we never do it the easy way. No team does it the easy way to promote in this league. 46 gamedays. Even after the Sheffield game, there are so many games to play for. In this league, a difficult spell you can draw a game, if the other team is immaculate, you can drop points in comparison to them quite quickly. Sometimes if you play against WBA, third game in six days, you can be there with a draw. Difficult away game vs QPR, 2-0 down, you have to live with a point. I was fully expecting this, hoping that we don't score two own goals more or less and the point gap would be even better. It doesn't surprise me and doesn't make me happy but I'm not nervous - always expected it would be difficult. First game after international break, first half in terms of possession it didn't surprise me we are not at our best. Always a tight race, we have top opponents who play with experience of PL football last season, S'land still in mix with perfect run-in. It will be tight, we have to keep our nerves. We have to deliver performances. Even if there are one or two more scruffy gamedays, I don't see why you shouldn't win the other four or five and you finish with a proper amount of points. I don't expect in this league one team to win every game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-breaks-silence-leeds-united-goalkeeping-situation-errors-illan-meslier-press-conference-live-5065619
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Det er altså andre gangen på tre siste sesonger at førstekeeperen vår blir henvist til benken når det drar seg til.
Jeg stopper der.

Hawley

Quote from: leedslife on April 03, 2025, 17:10:35Det er altså andre gangen på tre siste sesonger at førstekeeperen vår blir henvist til benken når det drar seg til.
Jeg stopper der.
Helt utrolig, ja. Her har ikke klubben vært på jobb.

leedslife

Quote from: Asbjørn on April 03, 2025, 16:07:18Ganske så snakkesalig om de gjenstående kampene og "Leeds that"...

Farke on play-offs confidence, if needed
If I'm honest I don't want to speak about the play-offs right now. I'm pretty upbeat, different scenario to last season when we were in a chasing situation. Leicester were 17 ahead, Ipswich were far away, 9, 10 wins in a row and we were still some points behind. We had a situation where Southampton who were biggest favourite for top two before the season, were behind us. Different this season, the last weeks and months we're always in the top two, most often top of the league. Sometimes the gap gets a bit closer. I still think we have a great chance to finish in the top two. What I have noticed about this club, the second year I came to Elland Road, with Norwich, there was a situation, Leeds was in a promotion battle, in position one, three point gap to Norwich and even bigger gap to position three. I came to Elland Road, fully packed, white scarves, singing MOT, obviously we had the better ending with the Norwich team in this season. Perhaps they were a bit nervous and overmotivated, Norwich won the game and we were level on points, clear ahead of position three but the weeks after I was involved in this battle, I realised yes Leeds fall apart and I was struggling to explain it, really good coach with Marcelo. Leeds had by far a better side and players, the feeling is everyone around the club was nervous and panicking because they lost the game vs Norwich, why does everyone get so nervous and try to change everything. They changed formation and I was thinking 'I loved so much to be in the stadium, the atmosphere, what a big club, one day I'd like to come back into this situation a bit calmer, a bit more positive'. This is why I wanted to sign, I know how difficult it is to stay calm and cool with this club. Everyone is allowed to panic, it shows how much they care for this club and wants to be successful. My task is to stay cool and stick together, that we don't overreact and be overmotivated. Sadly I can't guarantee but I'm totally calm and composed. In the end, I'm 100 per cent convinced we will play Premier League.

Farke on promotion race
We are Leeds, we never do it the easy way. No team does it the easy way to promote in this league. 46 gamedays. Even after the Sheffield game, there are so many games to play for. In this league, a difficult spell you can draw a game, if the other team is immaculate, you can drop points in comparison to them quite quickly. Sometimes if you play against WBA, third game in six days, you can be there with a draw. Difficult away game vs QPR, 2-0 down, you have to live with a point. I was fully expecting this, hoping that we don't score two own goals more or less and the point gap would be even better. It doesn't surprise me and doesn't make me happy but I'm not nervous - always expected it would be difficult. First game after international break, first half in terms of possession it didn't surprise me we are not at our best. Always a tight race, we have top opponents who play with experience of PL football last season, S'land still in mix with perfect run-in. It will be tight, we have to keep our nerves. We have to deliver performances. Even if there are one or two more scruffy gamedays, I don't see why you shouldn't win the other four or five and you finish with a proper amount of points. I don't expect in this league one team to win every game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-breaks-silence-leeds-united-goalkeeping-situation-errors-illan-meslier-press-conference-live-5065619

Vet nesten ikke hvordan jeg skal ta innover meg første delen av det du limer inn (Farke on play-offs confidence, if needed).

peacock

Farke er offensiv! Det kan jeg like :)
Flott at det ikke bare kommer intetsigende svada, slik som er vanlig nå for tiden.

"In the end of the day......one match at a time." Bla, bla, bla. Få det bort!

HåvardK

Quote from: leedslife on April 03, 2025, 17:10:35Det er altså andre gangen på tre siste sesonger at førstekeeperen vår blir henvist til benken når det drar seg til.
Jeg stopper der.
Egentlig et enormt press på Darlow nå. Kanskje greit at det er bortekamp...

leedslife

Quote from: HåvardK on April 03, 2025, 18:42:48
Jeg stopper der.
Egentlig et enormt press på Darlow nå. Kanskje greit at det er bortekamp...
Han rykket vel både ned fra PL og opp fra CC året etter med Newcastle og som førstekeeper under Benitez.
Vi får håpe det er gode minner som kommer på Lørdag.

Hvis dette er kjernen sentralt i laget: Darlow - Rodon - Ampadu - Piroe så har jeg mer tro enn jeg har hatt de siste ukene.

TK20

Quote from: peacock on April 03, 2025, 17:35:45Farke er offensiv! Det kan jeg like :)
Flott at det ikke bare kommer intetsigende svada, slik som er vanlig nå for tiden.

"In the end of the day......one match at a time." Bla, bla, bla. Få det bort!

Enig!

auren

Quote from: Asbjørn on April 03, 2025, 15:35:42Vi bytter keeper:
Farke on goalkeeper situation
Big believer to have clarity on the goalkeeper position. I have taken my decision and spoke to the goalkeepers. Karl Darlow will play on Saturday. Illan will be on the bench.

- pre game presseren i gang

Jøss. Overraskende at han allerede sier dette public. Vi får håpe han gjør rett nå. Tenk hvis Darlow tabber seg ut på lørdag  ::)

auren

Asbjørn

Quote from: auren on April 03, 2025, 19:41:44Jøss. Overraskende at han allerede sier dette public. Vi får håpe han gjør rett nå. Tenk hvis Darlow tabber seg ut på lørdag  ::)

auren
Det er jo faren med dette - men alternativet (å stå last og brast med Meslier nå) ville også vært en risk.

Tror Isaac Johnson oppsummerer det bra her:
Wow. Big call from Farke to buck his trend - but one that will go down well with most of the fans. Still a risk but perhaps less of one than keeping Meslier in.
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Jeg skrev vel i en annen tråd at det kanskje var dårlig gjort mot Meslier å la han fortsette. Hadde blitt et vanvittig press og ikke noe supporterene hadde ønsket heller. Farke skjønte at han ikke hadde noe valg, egentlig. Får håpe Darlow gjør en grei match, det bør holde.

Josch

Blir vel Darlow resten av sesongen da, hvis han spiller ok og ikke gjør tabber. Er har bedre i feltet, men dårligere skuddstopper enn Meslier?

HåvardK

Quote from: Josch on April 03, 2025, 20:55:10Blir vel Darlow resten av sesongen da, hvis han spiller ok og ikke gjør tabber. Er har bedre i feltet, men dårligere skuddstopper enn Meslier?

Ja, han er bedre i feltet - det skal vel ikke så mye til, egentlig. Etter det jeg har sett, er han omtrent på samme (lave) nivå med ballen i beina. Alt i alt en middels god keeper, men jeg snur fort kappa dersom han gjør seg fortjent til det.
Som en annen var inne på, er det merkelig at vi ikke har forsterket denne plassen tidligere.

leedslife

Quote from: HåvardK on Today at 08:09:46
Quote from: Josch on April 03, 2025, 20:55:10Blir vel Darlow resten av sesongen da, hvis han spiller ok og ikke gjør tabber. Er har bedre i feltet, men dårligere skuddstopper enn Meslier?

Ja, han er bedre i feltet - det skal vel ikke så mye til, egentlig. Etter det jeg har sett, er han omtrent på samme (lave) nivå med ballen i beina. Alt i alt en middels god keeper, men jeg snur fort kappa dersom han gjør seg fortjent til det.
Som en annen var inne på, er det merkelig at vi ikke har forsterket denne plassen tidligere.
Darlow var vel 31 da han kom sommeren etter nedrykket. Er ikke dette i utgangspunktet en toppkeeper i denne divisjonen?
Du snakker vel 150 kamper fort fordelt på PL,CC og landslag.
Kan man finne så mye bedre enn dette så lenge klubben er i en posisjon der de må finne billigere caser og gjöre om til gull? Tanaka, Gruev, Kamara, Schmidt,Guilavogui Byram  mf pga forriges eierskap helt vanvittige feilslåtte satsing? (samt eksisterende utlånsavtalen Harrison, Kristensen etc)
Hvis det ligger en forpliktelse på Gelhart (som Dennis referer til)ved et evt opprykk så forteller jo det alt om hvor kneblet man er?
Og var keeperplassen eller spissplassen viktigere enn å erstatte Summerville (vving), Rutter(10er) og Gray (hback)?

Nå er ikke jeg noe økonom - jeg vet virkelig ikke her, men jeg spør.
Klubben  kom vel dit henn at James, Brenden og Woeber feks var caser der det beste alternativet var å spille de selv med håp om et opprykk for å redde ut det som var fryktelige avtaler i utgangspunket både hva gjeld økonomi og kvalitet? Og direkte utslagsgivende til hvorfor vi ikke har kunne øremerke store ressurser i en ny keeper, ny midtbanespiller, 10er eller spiss?
Vi satt vel på ingen måter med gode hender sommeren 23 eller 24.

Jeg registrerer at Trafford ble hentet da Burnley var i PL.
Cooper ble hentet da SU stod i CC.

HåvardK

Quote from: leedslife on Today at 10:04:39

Darlow var vel 31 da han kom sommeren etter nedrykket. Er ikke dette i utgangspunktet en toppkeeper i denne divisjonen?
Kan man finne så mye bedre enn dette så lenge klubben er i en posisjon der de må finne billigere caser og gjöre om til gull? Tanaka, Gruev, Kamara, Schmidt,Guilavogui Byram  mf pga forriges eierskap helt vanvittige feilslåtte satsing? (samt eksisterende utlånsavtalen Harrison, Kristensen etc)
Hvis det ligger en forpliktelse på Gelhart (som Dennis referer til)ved et evt opprykk så forteller jo det alt om hvor kneblet man er?
Og var keeperplassen eller spissplassen viktigere enn å erstatte Summerville (vving), Rutter(10er) og Gray (hback)?

Klubben  kom vel dit henn at James, Brenden og Woeber feks var caser der det beste alternativet var å spille de selv med håp om et opprykk for å redde ut det som var fryktelige avtaler i utgangspunket både hva gjeld økonomi og kvalitet? Og direkte utslagsgivende til hvorfor vi ikke har kunne øremerke store ressurser i en ny keeper, ny midtbanespiller, 10er eller spiss?

Vet ikke om dette er et forsøk på å sette meg til veggs, men min uttalelse er kun basert på det jeg har sett av Darlow, og da er konklusjonen den samme, dvs en middels CC-keeper. Hvor Trafford og Cooper kommer inn i bildet ser jeg ikke umiddelbart. Jeg er heller ingen økonom, for så vidt.

leedslife

Quote from: HåvardK on Today at 11:50:29
Quote from: leedslife on Today at 10:04:39

Vet ikke om dette er et forsøk på å sette meg til veggs, men min uttalelse er kun basert på det jeg har sett av Darlow, og da er konklusjonen den samme, dvs en middels CC-keeper. Hvor Trafford og Cooper kommer inn i bildet ser jeg ikke umiddelbart. Jeg er heller ingen økonom, for så vidt.
Det er overhodet ikke ment som å sette deg til veggs.

Det er egentlig et åpent spørsmål ut til deg eller forsåvidt forumet. Har det i det hele tatt vært muligheter til å få inn en bedre keeper enn Meslier eller feks en bedre 10er?

For meg blir det mer og mer tydelig at klubben har vært nærmest totalt avhengig av å utvikle en gruppe + individuelle spillere vi allerede har enn at de kan bruke et vindu å kjøpe seg kvalitet som kan heve nivået fra dag 1.

Så det er vel sånn sett en større erkjennelse over meg selv at jeg har overvurdert klubbens posisjon ressurser og power pdd.

Cherry

Det er jo i økonomien dette ligger selvsagt.  Det ser vi jo nå i nylig fremlagt regnskap.
Urovekkende stor "spiller-kjøp-gjeld" fortsatt, og da særlig trist ettersom noen av de ikke er i klubben lengre.
Så blir regnskapet noe bedre til neste gang , der salg av Summerville, Rutter og Gray kommer med - MEN ikke særlig mye bedre - hvis man lytter til Adam Pope og Co.
Opprykk er ett must`for våre eiere vil jeg tro..

- Tilbake til kampen, så tror jeg vi vinner 3-2.

Josch

Quote from: Cherry on Today at 12:46:20Det er jo i økonomien dette ligger selvsagt.  Det ser vi jo nå i nylig fremlagt regnskap.
Urovekkende stor "spiller-kjøp-gjeld" fortsatt, og da særlig trist ettersom noen av de ikke er i klubben lengre.
Så blir regnskapet noe bedre til neste gang , der salg av Summerville, Rutter og Gray kommer med - MEN ikke særlig mye bedre - hvis man lytter til Adam Pope og Co.
Opprykk er ett must`for våre eiere vil jeg tro..

- Tilbake til kampen, så tror jeg vi vinner 3-2.

Jeg er enig her. Men det ligger i økonomien for perioden  2024/25. Hvis lønnsutgifter  / inntekter blir for mye så blir det poeng trekk. Vi kjenner ikke økonomien for innværende periode og kan ikke bedømme om Leeds har råd til en god keeper med god lønn. Hvis Leeds nå er helt på grensen av de lovlige så kan man ikke kjøpe ny keeper.

Dennis

Quote from: leedslife on Today at 12:25:03Har det i det hele tatt vært muligheter til å få inn en bedre keeper enn Meslier eller feks en bedre 10er?

Det er et betimelig spørsmål og noe som vil bli et sensitivt tema internt, dersom opprykket glipper.

Ellers var det neppe noen muligheter for å beholde Meslier mellom stengene. Hvert spark vil analyseres og han har ikke akkurat bevist at han er så hardhudet at det ikke går innpå han. Forsvaret virker heller ikke å stole på han overhodet og lag vil nok pakke han godt inn slik Blades gjorde i starten på Elland Road. Ikke bare er Meslier svak i feltet, men foruten Struijk har vi knapt noen spillere som er gode i lufta i feltet og keeper får liten hjelp. Det er en stor svakhet. Kanskje kan Darlow ta mer av byrden.

Darlow inn blir dermed både en "punt", men også et naturlig valg. Det er ikke sikkert det vil gå spesielt bra; han har sett veldig rusten ut de gangene han har sluppet til, men han har nok nå fått beskjed om at du står resten av sesongen. Det BØR tilsi lavere skuldre enn en cupkamp med full-rotert lag en enkelt kveld. Han har også erfaringen, så jeg ser på valget som både naturlig og noe som har tvunget seg frem. Går det ikke bedre, er det i alle fall gjort noe.

Ellers har jeg også svart deg litt lenger og med ytterligere spekulasjoner på det du skriver i 'spillerstallen'-tråden.

Farkes svar på pressekonferansen er for øvrig litt ulikt han. Både etter kampen sist og nå. Jeg tipper det er en blanding av et forsøk på reaksjon fra spillerne og at han virkelig kjenner presset. De siste kampene kan fort være hans siste på sidelinja i Leeds. Kanskje uavhengig av om vi går opp eller ikke, men for hans del vil jo et opprykk være en langt bedre ting på CVen enn å feile for andre gang på rad. Han har jo ikke bevist mye i verken PL eller Bundesliga, men inntil nylig har han vært en "garantist" for opprykk. Feiler han i år igjen, med en stall man kan kalle CCs Man City, vil det viske ut mye av det, selv om jeg er 100% sikker på at han får seg en jobb i en klubb i denne divisjonen om han får fyken til sommeren.

Håper selvsagt for alt det er verdt at vi går opp - selv om PL er noe skit - men det skal bli spennende å se om Farke blir med videre. Det er på mange måter unaturlig å sparke han om han tar Leeds opp, men det murrer godt nå. G Smyth nevnte buing i takkerunden mot Farke og spillerne sist, det er et steg over frustrasjon rett etter fløyta blåser. Kontrastene til støtten mot Bielsa etter store tap og Farke som på tross av å (inntil nylig) ha ledet ligaen gjennom neste hele sesongen, er enorm.

Skal man eventuelt gi Daniel Farke en sommer til å hente "sine" spillere til treg, kontrollerende fotball - som sannsynligvis ikke vil fungere mot langt bedre motstand - og risikere bunnstrid hele sesongen og være bundet til den stallen? Eller går man en annen vei? Det kan være at veiene skilles selv om det blir opprykk, og jeg tror kanskje kommentarene viser litt av dette. Litt alt eller ingenting-modus nå.
Marching on together!

TK20

Er egentlig Meslier så svak med ballen i bena? Synes han har ganske god distribusjon, jeg. Tør å holde på ballen og vurdere hvilken stopper han skal spille til, og pinger ofte gode crossere på lissa til en back som står høyt i banen.

Han har vel få av de lange druser-assistene i bakrom, men det er det få keepere som kan skryte på seg å ha særlig mange av. Ederson i City er unntaket; han har vel rundt tre-fire til Haaland.

GaryMac

Quote from: leedslife on Today at 10:04:39Klubben  kom vel dit henn at James, Brenden og Woeber feks var caser der det beste alternativet var å spille de selv med håp om et opprykk for å redde ut det som var fryktelige avtaler i utgangspunket både hva gjeld økonomi og kvalitet? Og direkte utslagsgivende til hvorfor vi ikke har kunne øremerke store ressurser i en ny keeper, ny midtbanespiller, 10er eller spiss?

Nå er det ting som tyder på at det gjorde ikke Meslier heller....  8)

Men nå får vi bare satse på at Darlow ikke har Luton-allergi.

morten1966

Quote from: TK20 on Today at 13:35:18

Er egentlig Meslier så svak med ballen i bena? Synes han har ganske god distribusjon, jeg. Tør å holde på ballen og vurdere hvilken stopper han skal spille til, og pinger ofte gode crossere på lissa til en back som står høyt i banen.

Han har vel få av de lange druser-assistene i bakrom, men det er det få keepere som kan skryte på seg å ha særlig mange av. Ederson i City er unntaket; han har vel rundt tre-fire til Haaland

.

Om du går inn på statistikken på fotmob så scorer ikke Meslier veldig høyt på noe egentlig...bortsett fra feil som leder til mål da.....