Kamp vs Middlesbrough @ Riverside tirsdag 8.4.25 - kl. 21på Viasport1

Started by Asbjørn, April 07, 2025, 16:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

enur

Endelig gikk resultatene vår vei igjen. Nå er vi vel godt som sikret opprykk med fire seire på de fem siste kampene.

Marching on together

Myhre10

Quote from: Reaney on April 07, 2025, 21:15:26Etter dagens pressekonferanse mistet jeg alt håp. Farke velger det trygge, faste og forutsigbare. Vår beste spiller før han ble skadet, Ramazani er kastet ut i kulda. Jeg er 100% sikker på at Ramazani i tospann med Gnonto hadde vært "tungen på vektskåla" med tanke på å sikre nok 3 poengere i innspurten. Tror også Schmidt kunne utgjort en forskjell. Men ut fra Farkes ektsreme angst for rotasjon og endringer vil ikke noe av dette skje. Da er det bedre å satse på fotball pensjonistene som ingen vil ha, Byram og Bamford. For ikke å snakke om spillere totalt ute av form som Aaronson og Piore. Med andre ord, satse videre på den faste troppen som har satt seg i hodet på Farke, og som har gitt oss imponerende 7 poeng på de 6 siste kampene. Farvel Farke. Farvel direkte opprykk. Jeg tror vi allerede vet svaret om kort tid.

Jeg tror nok absolutt ikke det ble helt det svaret du så for deg nei, deilig seier og tilbake på topp👍👏😊

GaryMac

Fire seire på de fem gjenstående kampene - tre er på Elland Road - så rykker vi vel opp? Mulig noe syk målforskjell-teori kan snyte oss?

lufc80

Blank_File

Det er lenge siden jeg har blitt så sliten av å se en Leedskamp. Tenk om vi hadde mistet poeng på de avgjørelsene. Så samme linjedommer har fratatt oss 4 mål i år? Det må jo være en slags rekord.

Bamford var helt outstanding når han kom inn i dag. Det var en setning jeg ikke hadde trodd jeg skulle skrive igjen. :) Mål og den som virkelig klarte å opptre rolig og dro ut tiden mesterlig når vi trengte det som mest.

Hawley

Syntes vi så mye tryggere ut i dag med denne oppstillingen. Tror downperioden er over. Vi burde jo i hvert fall vunnet 2-0, må jo kunne regne m en offsidefeil, men ikke to! Marginale avgjørelser skal jo gå i favør angripende lag.

Føler meg også mye tryggere m Darlow. Utrolig at han ikke har fått sjansen før.
Mye dårlige avslutninger fra Boro, men ikke sikkert de hadde gått inn sjøl om de hadde truffet mål.

Skjønner jo at det blir litt nervøst, så finspillet kan vi ikke regne med. Får håpe Sheffield U er inne i en skikkelig blindgate, da ser dette ikke så verst ut allikevel 🙂

Kato

Darlow 7,5 - Endelig en keeper som treffer medspillere, latterlig at han har vært benket i to år.
Bogle 7 - Ikke like skarp som for en stund siden. Mindre med fremover blant annet.
Ampadu 8 - Gir oss noe HELT annet med ball der bak. Strålende god.
Rodon 7 - Renser unna, ikke mye med fremover etter pause.
Firpo 7,5 - Offensivt god, vi mista alt da venstresiden gikk ut.
Gruev 6 - Grovarbeider som vises lite. Gjør sannsynligvis mer jobb enn vi ser gjennom tv-ruta.
Tanaka 7 - Også han bærer preg av en lang sesong. Ikke like fysisk sterk, ikke like dominerende.
Aaronson 4 - Syns ikke han gjør noe som helst. Tiårets klippekort.
Piroe 6 - Noe bra i mellomrommet, ser tung ut også han.
James 8 - Livsfarlig hver gang han setter fart. Men du verden for en pasning når halve laget kom alene gjennom.
Solomon 7 - Svake dødballer, men alltid farlig med han og Firpo offensivt.
Byram 7 - Rydder unna, men venstresiden slet voldsomt.
Gnonto 6 - Bør holde mye mer i ballen, ikke mer enn han måtte være.
Bamford 7,5 - Syns han har sett skarpere ut enn på lenge i begge innhoppene.
Scmidt 7 - Bra med ball, men litt enkel defensivt.
Guilavogui - Fikk tida til å gå.

Farke - Beholder Aaronson altfor lenge på. Merkelige bytter, sender kampen rett til Boro når vi blir spilt altfor dype. Kun tilfeldig at vi berger poengene. Vi så ikke ut siste kvarteret. Skjønner ingenting av hva han driver med på den sidelinja.

Linjevaktene - Bør ta en tidlig sommerferie.

Bromancer

Trodde jeg aldri skulle si dette, men få Bamford inn i startelleveren igjen. Det Piroe har vist i de siste 7-8 har vært helt horribelt.

flynn

Dette var en  meget godt gjennomført bortekamp, tatt i betraktning lagenes form i det siste. M'boro kan fort ta playoffen, men de savner Latte Lath veldig. Vi var gode, fram til de siste 20, da handlet alt om å holde tett bak. I slike situasjoner lærte vi i dag at kongen av Shithousery, Pat Bamford, kan gjøre en jobb. Mens Schmidt er en liability, havnet gjentatte ganger på feil side av sin motstander. Ved neste anledning tar jeg gjerne Guilavogui for Aaronson tidligere også.
Nå blir det mer gøy å bivåne Preston-kampen på lørdag fra tribunen!

flynn

Fantasyland

Quote from: Blank_File on April 08, 2025, 23:04:32Det er lenge siden jeg har blitt så sliten av å se en Leedskamp. Tenk om vi hadde mistet poeng på de avgjørelsene. Så samme linjedommer har fratatt oss 4 mål i år? Det må jo være en slags rekord.

Bamford var helt outstanding når han kom inn i dag. Det var en setning jeg ikke hadde trodd jeg skulle skrive igjen. :) Mål og den som virkelig klarte å opptre rolig og dro ut tiden mesterlig når vi trengte det som mest.

Bang on! Helt annen trussel enn Piroe. Glem heller ikke Schmidt som jeg syntes klarte seg meget bra

Asbjørn

Denne kvelden ble MASSIVE.

Måtte vi ta vare på den videre nå.
Preston hjemme på lørdag.

...når det er sagt, tror alle Leedsfans nå vet hvem Darren Williams (linedommer) er :o :o :o

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/neil-warnock-delivers-scathing-offside-31381971
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Quote from: Bromancer on April 08, 2025, 23:06:48Trodde jeg aldri skulle si dette, men få Bamford inn i startelleveren igjen. Det Piroe har vist i de siste 7-8 har vært helt horribelt.
Tåler neppe 70 min. Men Bamford har fine offensive bevegelser, terger på seg motspillere og jobber knallhardt.

Blank_File

Quote from: Fantasyland on April 08, 2025, 23:08:21
Quote from: Blank_File on April 08, 2025, 23:04:32Det er lenge siden jeg har blitt så sliten av å se en Leedskamp. Tenk om vi hadde mistet poeng på de avgjørelsene. Så samme linjedommer har fratatt oss 4 mål i år? Det må jo være en slags rekord.

Bang on! Helt annen trussel enn Piroe. Glem heller ikke Schmidt som jeg syntes klarte seg meget bra

Det er helt rett. Han var også veldig god. Det er veldig gledelig å se at vi kanskje kan få to spillere i stallen til å fungere bedre nå mot slutten og de andre som har spilt mye begynner å bli slitne. Kanskje er det greit for en pause med Bogle også. Han har ikke vært så knakende god som tidligere i sesongen. Så to gode bytter og to dårlige og ett for å dra ut tida.

stian

Denne serierunden viste vel at alt kan skje i denne divisjonen, særlig når det drar seg til på slutten. Vi skal jo ha et enklere program enn Burnley og SU, men vi har en egen evne til å rote oss bort mot dårligere lag som kjemper oss ut av egen stil.

Klar forbedring i spill i dag, men det er nesten så jeg er mer nervøs for presset på unge gutters på Elland Road enn på bortebane for tiden. Flere ser tunge ut nå, Boro hadde også langt mer sprut og krefter på slutten enn det leedsgutta hadde. Får kanskje svi for mangelen på rotasjon nå, men det skal i teorien være litt mer å rotere med på hjemmebane. Nervepirrende greier.

Blank_File

Quote from: Kato on April 08, 2025, 23:05:54Darlow 7,5 - Endelig en keeper som treffer medspillere, latterlig at han har vært benket i to år.
Bogle 7 - Ikke like skarp som for en stund siden. Mindre med fremover blant annet.
Ampadu 8 - Gir oss noe HELT annet med ball der bak. Strålende god.
Rodon 7 - Renser unna, ikke mye med fremover etter pause.
Firpo 7,5 - Offensivt god, vi mista alt da venstresiden gikk ut.
Gruev 6 - Grovarbeider som vises lite. Gjør sannsynligvis mer jobb enn vi ser gjennom tv-ruta.
Tanaka 7 - Også han bærer preg av en lang sesong. Ikke like fysisk sterk, ikke like dominerende.
Aaronson 4 - Syns ikke han gjør noe som helst. Tiårets klippekort.
Piroe 6 - Noe bra i mellomrommet, ser tung ut også han.
James 8 - Livsfarlig hver gang han setter fart. Men du verden for en pasning når halve laget kom alene gjennom.
Solomon 7 - Svake dødballer, men alltid farlig med han og Firpo offensivt.
Byram 7 - Rydder unna, men venstresiden slet voldsomt.
Gnonto 6 - Bør holde mye mer i ballen, ikke mer enn han måtte være.
Bamford 7,5 - Syns han har sett skarpere ut enn på lenge i begge innhoppene.
Scmidt 7 - Bra med ball, men litt enkel defensivt.
Guilavogui - Fikk tida til å gå.

Farke - Beholder Aaronson altfor lenge på. Merkelige bytter, sender kampen rett til Boro når vi blir spilt altfor dype. Kun tilfeldig at vi berger poengene. Vi så ikke ut siste kvarteret. Skjønner ingenting av hva han driver med på den sidelinja.

Linjevaktene - Bør ta en tidlig sommerferie.

Har lite og si på vurderingene dine, men ville nok kjørt opp både Schmidt og Bamford ett halvt poeng. De kom inn på et veldig viktig tidspunkt og mestret vilkårene etter min mening. Litt rar defensiv posisjonering på Schmidt muligens, så kan forstå hva du mener.

GaryMac

Quote from: GaryMac on April 08, 2025, 23:03:44Fire seire på de fem gjenstående kampene - tre er på Elland Road - så rykker vi vel opp? Mulig noe syk målforskjell-teori kan snyte oss?
For å følge opp: Fire seire vil ta oss opp på 97 poeng. Hvis vi antar at Burnley og SheffUtd vinner sine fire (unntatt det innbyrdes oppgjøret) så står de på hhv 97 (Burnley) og 95 (SheffUtd)
Hvis Burnley vinner innbyrdes oppgjøret havner de på 100, SheffUtd på 95 og vi bli nr. 2
Uavgjort så ender Burnley på 98, SheffUtd på 96, og vi rykker opp som nummer 2.
Seier Sheff Utd så havner de på 98, Burnley på 97, og målforskjellen skiller oss og Burnley.
Pr. i dag har vi 9 mål bedre målforskjell enn Burnley, og mange flere scorede.....

Hawley

Quote from: stian on April 08, 2025, 23:15:43Denne serierunden viste vel at alt kan skje i denne divisjonen, særlig når det drar seg til på slutten. Vi skal jo ha et enklere program enn Burnley og SU, men vi har en egen evne til å rote oss bort mot dårligere lag som kjemper oss ut av egen stil.

Klar forbedring i spill i dag, men det er nesten så jeg er mer nervøs for presset på unge gutters på Elland Road enn på bortebane for tiden. Flere ser tunge ut nå, Boro hadde også langt mer sprut og krefter på slutten enn det leedsgutta hadde. Får kanskje svi for mangelen på rotasjon nå, men det skal i teorien være litt mer å rotere med på hjemmebane. Nervepirrende greier.

Og hva tenker du om Sheffiel United?😁

auren

JAAAAAAA!!!!!! Herlighet for en fantastisk, rå seier! Helt forferdelig å følge med på slutten, men da dommeren blåste av kampen ble jeg faktisk litt rørt. Denne runden hadde vel ingen sett for seg! Fra 3. plass til 1. plass og 2 poengs luke på Blades som har klappet sammen siste to kamper.

Vi vinner fortjent synes jeg, selv om vi blir alt for lave utover i andre omgang. Vi så ganske så kjørt ut. Men rettferdigheten seirer til slutt på grunn av to håpløse, feilaktige annulerte mål.
Deilig å se Bamford komme inn og score og gjøre en annen type jobb som vi har savnet med Piroe. Og måten han stopper angrepet til Boro på slutten og rolig spiller ballen til Gnonto! HERRRRRLIG!

Grattis folkens! Nå er det game on igjen! Jeg får ikke sove i natt og gleder meg allerede til å høre på Match Ball med Square Ball Podcast.

MOT!!! 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Middlesboro passet oss langt bedre enn Luton. Et spillende lag som ga oss langt mer problemer enn nødvendig siste 20 min. Farke kjenner presset når han velger å gi fra seg kampen totalt med byttene. Altfor defensivt.

GaryMac

Enig i at Bamford var ok da han kom inn - bedre enn Piroe i den rollen i alle fall. Men han holder neppe mer enn 30 minutter i kampene framover, kanskje mindre hvis de kommer tett.
Pent mål i dag som helt klart skulle stått - kanskje blir han en redningsmann med noen sene innhopp :-)

Blank_File

Quote from: GaryMac on April 08, 2025, 23:18:38
Quote from: GaryMac on April 08, 2025, 23:03:44Fire seire på de fem gjenstående kampene - tre er på Elland Road - så rykker vi vel opp? Mulig noe syk målforskjell-teori kan snyte oss?
For å følge opp: Fire seire vil ta oss opp på 97 poeng. Hvis vi antar at Burnley og SheffUtd vinner sine fire (unntatt det innbyrdes oppgjøret) så står de på hhv 97 (Burnley) og 95 (SheffUtd)
Hvis Burnley vinner innbyrdes oppgjøret havner de på 100, SheffUtd på 95 og vi bli nr. 2
Uavgjort så ender Burnley på 98, SheffUtd på 96, og vi rykker opp som nummer 2.
Seier Sheff Utd så havner de på 98, Burnley på 97, og målforskjellen skiller oss og Burnley.
Pr. i dag har vi 9 mål bedre målforskjell enn Burnley, og mange flere scorede.....
Det ville jo være utrolig sterkt hvis vi vinner 4 kamper nå. Det tviler jeg på at vi gjør, for som flere sier så passer vi bedre mot lag som vil spille. Det er ikke mange vi møter av dem de resterende. Jeg tror likevel vi går direkte opp. Det kommer til å gå, akkurat på håret.

Cherry

Han scoret jo også ett skikkelig «spiss-mål» - rolig som skjæra på tunet....og var på veg til
Å dra av seg trøya..lurer på hva det sto på den! ;D

auren

Quote from: Cherry on April 08, 2025, 23:27:15

Han scoret jo også ett skikkelig «spiss-mål» - rolig som skjæra på tunet....og var på veg til
Å dra av seg trøya..lurer på hva det sto på den! ;D

Darren «Dickhead» Williams kanskje? 😉

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Jeg sa tidligere at Ampadu var nøkkelen. Superviktig! Og når vi i tillegg har fått ut Meslier, så har jeg trua. Lite skader har vi også 🙂

Asbjørn

James rekker kanskje ikke Preston på lørdag:
James goal
Yes a perfect team goal. I love our goals but of course this was a great team goal.

He had a problem with his hamstring, Took him off not to risk anything. Might be turnaorund for next game is too quick. As it stands it doesn't look too good.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Bamford historisk, second only til Mick Jones!
Patrick Bamford has tonight become only the second player to wear the number 9 shirt for Leeds United on 200 occasions, along with title-winning striker Mick Jones. #lufc
(Cooper)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Sliten Tanaka!
Tanaka emotion
All my players are young individuals. It's also difficult for [Tanaka].

For a young player, we spoke about the scenes after the last games. It was emotional.

All the players were moved and Ao too with the tributes to Chris and Kev at the memorial.

Then we play on a pitch a Luton where really only sheep should eat it.

Ao is a young player. Wasn't used to why supporters were saying go away [after Luton]. He was crying in the dressing room. He said he was tired and empty, tired and releived.
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on April 08, 2025, 23:38:30James rekker kanskje ikke Preston på lørdag:
James goal
Yes a perfect team goal. I love our goals but of course this was a great team goal.

He had a problem with his hamstring, Took him off not to risk anything. Might be turnaorund for next game is too quick. As it stands it doesn't look too good.

Æsj, det er et stort skår i gleden. James har vært vår beste offensivt de to siste kampene og ser ut til å få det til og sitte bedre enn de siste rundene. Innsats har det aldri vært noe å si på.

Regner med det blir Gnonto for han og det kan sikkert fungere bra. Preston gir neppe fra seg det bakrommet Boro gjorde i dag.
Marching on together!

Kato

Ampadu er utrolig viktig for oss. Enorm betydning å ha han tilbake. Bogle, Piroe, Rodon og spesielt Tanaka ser slitne ut.

Og nå kommer den vanskelige tredje kampen på seks dager som Farke sliter med å løse.

ar9

Quote from: Kato on April 09, 2025, 00:06:39Ampadu er utrolig viktig for oss. Enorm betydning å ha han tilbake. Bogle, Piroe, Rodon og spesielt Tanaka ser slitne ut.

Og nå kommer den vanskelige tredje kampen på seks dager som Farke sliter med å løse.
Vi får håpe Gruev er revansjesugen og griper sin sjanse til å vise seg frem.
Kanskje drar han frem ett frispark ala Declan Rice i en av de gjenstående kampene?
Tynnes jammen ut i rekkene sentralt på midten nå.