Kamp vs Middlesbrough @ Riverside tirsdag 8.4.25 - kl. 21på Viasport1

Started by Asbjørn, April 07, 2025, 16:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

auren

Siterer en på Waccoe. Herlig å se Darlow bruke laaaaang tid på utspark på tampen.

Don't know if it's been mentioned but we fouled a bit more, pulled shirts wasted time and faked injuries. I know it's not what we want to see but it's about time we did it back to teams. Very helpful tonight.

Viktig å være litt kyniske nå på tampen av sesongen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Linjedommer Darren Williams. som annulerer målet til Tanaka er samme mann som annulerer mot Coventry og Millwall. Han var også linjemann hjemme mot Luton, men husker ikke om han "vinka" der også. Kan hende, da noen nevner fire annuleringer. Mega tulling. Ellers superlykkelig over endelig en opptur. Og takknemlig for å ha tatt feil i kveld Myhre 10.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on April 08, 2025, 23:20:55Middlesboro passet oss langt bedre enn Luton. Et spillende lag som ga oss langt mer problemer enn nødvendig siste 20 min. Farke kjenner presset når han velger å gi fra seg kampen totalt med byttene. Altfor defensivt.
Vi hadde gitt fra oss kampen lenge før byttene, så forstår at han valgte å forsterke defensivt. Men midtbanen fikk vi ikke taket på. Men vi evnet jo å ta flott overgang og score i den perioden.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Dylan

Quote from: Lucas the Kop Cat on April 09, 2025, 05:41:51
Quote from: Kato on April 08, 2025, 23:20:55Middlesboro passet oss langt bedre enn Luton. Et spillende lag som ga oss langt mer problemer enn nødvendig siste 20 min. Farke kjenner presset når han velger å gi fra seg kampen totalt med byttene. Altfor defensivt.
Vi hadde gitt fra oss kampen lenge før byttene, så forstår at han valgte å forsterke defensivt. Men midtbanen fikk vi ikke taket på. Men vi evnet jo å ta flott overgang og score i den perioden.

Gi fra oss kampen, eller sikre seieren? Jeg satser på det siste. Godt å se at vi for en gangs skyld var litt kyniske, og i tillegg var det motstanderlaget som sløste med sjansene.

leedslife

Enig med Lucas The Cop Cat.
Tenker vi nesten må forvente et kampbildet som i går når den midtbanen vår er såpass underlegen.
De tøyde greit med oss oss. Vi var jo all over the place en periode på 10 minutter i andre omgang. Var jo ikke så mye valg for Farke.
Blow med James, men gledelig med Bamford. Litt av en timing på det.
Aller viktigst Ampadu. Han holder dette sammen.
God mestring i å holde nullen borte mot formlaget nr 2 Boro og holde to av divisjonens beste ballspillere i Azaz og Hackney i sjakk. Spesielt med tanke på hvordan vi har agert defensivt siste 5-6 uker.

Preston var vel en tøff batalje borte om jeg minnes riktig. Var vel han midtbanespilleren dems som burde blitt sendt av. Ikke i veldig god form og har vel ingenting å spille for.
3 poeng her og det kan se veldig lyst ut.
Burnley har vel Norwich allerede til fredag?
Kunne fint tatt alle 3 mot Sunderland i går.

SU med en rutinert Wilder viser at nervene er kommet der og.

peacock

Quote from: Cherry on April 08, 2025, 22:28:24Hvorfor Firpo, han er jo ikke svak i dag!
Bytter oss mer defensivt, og at Aaronson fortsatt spiller er en gåte for meg.
Test Bamford for Piroe nå da, og James burde jo vært av før Solomon i dag.

Eh....jo! Firpo var katastrofal defensivt, og det hjelper lite at Solomon også er ubrukelig til å forsvare. Et svært fornuftig bytte av Farke.

Hawley

Pussig at Schmidt får såpass med spilletid når han har fått null tillitt tidligere. Kastes innpå siste 20 min i noe som er de viktigste minuttene vi har spilt i år. Litt uforståelig av Farke, men han klarte seg jo greit minus.

auren

Quote from: Hawley on April 09, 2025, 08:21:39Pussig at Schmidt får såpass med spilletid når han har fått null tillitt tidligere. Kastes innpå siste 20 min i noe som er de viktigste minuttene vi har spilt i år. Litt uforståelig av Farke, men han klarte seg jo greit minus.

Hadde han så mye valg da James ble skadet? Kampbildet viste jo at Boro ville kjøre kampen siste halvdel. Skal man da være offensiv å sette inn en Ramazani som er litt rusten i tillegg til at han er dårlig hjemover? Eller velge en potet (alla Dallas) som gir mer trygghet defensivt?

Kanskje burde Guilavougi eller Wöber kommet inn sentralt på midten tidligere i stedet for Aaronson eller Tanaka. Sistnevnte så helt ferdig ut på slutten.

Uansett: Endelig vant vi en skikkelig slitekamp der vi for en gangs skyld ble herjet litt med på slutten av kampen. Det er vel første gang denne sesongen. Og når vi trengte det som mest! Ingen så denne komme!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Quote from: Hawley on April 09, 2025, 08:21:39Pussig at Schmidt får såpass med spilletid når han har fått null tillitt tidligere. Kastes innpå siste 20 min i noe som er de viktigste minuttene vi har spilt i år. Litt uforståelig av Farke, men han klarte seg jo greit minus.

Det jeg har sett av Schmidt syntes jeg ser veldig lovende ut. Har absolutt gjort seg fortjent til mer tid. Fint å få flere spillere inn i rotasjon selv om det har vært en mangelvare under Farke. Skal han plutselig begynne med det nå, kanskje...

Dennis

Jeg syns også byttene var fornuftige i går, selv om jeg ergra meg da Solomon gikk ut. Han var antakelig helt tom. Tanaka smågråt visst av utmattelse i garderoben, mens James tvinget seg fram grunnet skade. Bamford gjorde igjen et meget godt innhopp og bidrar til presspillet og bakromstrussel, to ting Piroe har store svakheter i. Så må jeg skryte av Piroes vending hvor keeper kommer tidlig ut og avverger. Akkurat der ser vi hva Piroe kan bidra med.

Schmidt så bra ut, Byram ment å bidra mer defensivt enn Firpo. Aaronson frusterer meg veldig og han spiller totalt sett enda en fryktelig svak kamp, men jeg syns han løfter seg mot slutten. Ikke fordi han plutselig spiller så bra, men han løper og løper og forstyrrer motstander det han er kar for. Det hadde vi ikke fått med mange andre etter 85 minutter i den posisjonen. For all del, nok en svak kamp, men han får for innsatsen akkurat der. +1 på en børskarakter som er på nedre delen av skalaen.

Vi inviterer Boro selvsagt langt mer inn i det, men det er kostnaden. Vi får aldri vite om vi hadde holdt på ledelsen med noen helt tomme spillere framme, men uansett - det holdt. Og vi skulle hatt tre mål i protokollen! Helt utrolig, men enda en gang ser det ut til at Pat Bamford kan være en joker i innspurten...

Ellers vil jeg ta fram samme kuriositet som tidligere: Vi har ni borteseire i årets sesong og Illia Gruev har startet alle sammen. Det er nok en del tilfeldigheter involvert, men litt artig er det likevel.
Marching on together!

Lucas the Kop Cat

Quote from: Dennis on April 09, 2025, 09:39:57Jeg syns også byttene var fornuftige i går, selv om jeg ergra meg da Solomon gikk ut. Han var antakelig helt tom. Tanaka smågråt visst av utmattelse i garderoben, mens James tvinget seg fram grunnet skade. Bamford gjorde igjen et meget godt innhopp og bidrar til presspillet og bakromstrussel, to ting Piroe har store svakheter i. Så må jeg skryte av Piroes vending hvor keeper kommer tidlig ut og avverger. Akkurat der ser vi hva Piroe kan bidra med.

Schmidt så bra ut, Byram ment å bidra mer defensivt enn Firpo. Aaronson frusterer meg veldig og han spiller totalt sett enda en fryktelig svak kamp, men jeg syns han løfter seg mot slutten. Ikke fordi han plutselig spiller så bra, men han løper og løper og forstyrrer motstander det han er kar for. Det hadde vi ikke fått med mange andre etter 85 minutter i den posisjonen. For all del, nok en svak kamp, men han får for innsatsen akkurat der. +1 på en børskarakter som er på nedre delen av skalaen.

Vi inviterer Boro selvsagt langt mer inn i det, men det er kostnaden. Vi får aldri vite om vi hadde holdt på ledelsen med noen helt tomme spillere framme, men uansett - det holdt. Og vi skulle hatt tre mål i protokollen! Helt utrolig, men enda en gang ser det ut til at Pat Bamford kan være en joker i innspurten...

Ellers vil jeg ta fram samme kuriositet som tidligere: Vi har ni borteseire i årets sesong og Illia Gruev har startet alle sammen. Det er nok en del tilfeldigheter involvert, men litt artig er det likevel.
Fin og balansert oppsummering. Schmidt får ikke så mye skryt her inne og sikkert ikke hos Farke ut fra hvor lite han har sluppet til, men bruddet og bidraget hans til Bamfords "mål" var glimrende.

Asbjørn

Quote from: Reaney on April 09, 2025, 00:33:52Linjedommer Darren Williams. som annulerer målet til Tanaka er samme mann som annulerer mot Coventry og Millwall. Han var også linjemann hjemme mot Luton, men husker ikke om han "vinka" der også. Kan hende, da noen nevner fire annuleringer. Mega tulling. Ellers superlykkelig over endelig en opptur. Og takknemlig for å ha tatt feil i kveld Myhre 10.

https://x.com/_go_fan_/status/1909837336528945438
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Dennis

Quote from: Lucas the Kop Cat on April 09, 2025, 09:52:46
Quote from: Dennis on April 09, 2025, 09:39:57[...]
Fin og balansert oppsummering.Schmidt får ikke så mye skryt her inne og sikkert ikke hos Farke ut fra hvor lite han har sluppet til, men bruddet og bidraget hans til Bamfords "mål" var glimrende.

Michael fra Square Ball nevnte i dagens Match Ball at folk hadde prata om Schmidt lenge før Leeds henta han. Jeg kjente ikke til han i det hele tatt og foreløpig har han hatt noen cameo-opptredener, men han har tatt sjansen de siste dagene. Kunne fort blitt matchvinner mot Luton og i går syns jeg han gjør et veldig solid innhopp. Som du sier viser han kvalitet på Bamfords mål.

Har vel primært vært vurdert som et alternativ på back, men der har Farke virka allergisk mot å ta han inn. Byram er jo "førstevalget" som reserve, men også Ampadu og Wöber har hospitert på hver sin side før Schmidt. Det kan være at han er en slapp kar på trening, men det kan også bety at han vurderes best lenger fram i banen. Han virker - for meg - som en slags defensiv ving i Football Manager-terminologi. Altså en ving som har fokuset på å hjelpe backen sin mer enn å angripe, slik eksempelvis Solomon og Gnonto har. James er en fantastisk spiller å ha i så måte, han er nesten like god begge veier.

Blir spennende å se hva han kan bidra med i sesonginnspurten. Det samme gjelder Ramazani, som Farke åpenbart har spilt ballen til i sine siste kommentarer. "Fin gutt, stort talent - men mangler innsats". Den ordlyden. Er det tak i gutten, så kommer han til å ta i mot sjansen. Farke manøvrerte det strålende med Gnonto, så man kan håpe at Ramazani er av samme ulla. De har vel funnet tonen, har de ikke? Gnonto bør derfor ha masse erfaring med en second chance han kan dele med kompisen.

Skuffende akkurat det med manglende innsats på Ramazani, for jeg syns presspillet hans var hakket bedre enn både Solomon og Gnonto tidligere i sesongen. Det er nok frustrerende for han å sitte på benken bak Solomon, som har vært så god gjennom hele året. Liker likevel godt at Farke offentlig ber Largie selv ta sjansen. Det er altså tydeligvis en fryseboks han selv har gått inn i.
Marching on together!

baste

Fult fortjent seier, og 3 meget viktige poeng.
Og resultatene gikk vår vei.
Top of the table folks !

HåvardK

Quote from: Dennis on April 09, 2025, 10:21:27
Fin og balansert oppsummering.Schmidt får ikke så mye skryt her inne og sikkert ikke hos Farke ut fra hvor lite han har sluppet til, men bruddet og bidraget hans til Bamfords "mål" var glimrende.

Skuffende akkurat det med manglende innsats på Ramazani, for jeg syns presspillet hans var hakket bedre enn både Solomon og Gnonto tidligere i sesongen. Det er nok frustrerende for han å sitte på benken bak Solomon, som har vært så god gjennom hele året. Liker likevel godt at Farke offentlig ber Largie selv ta sjansen. Det er altså tydeligvis en fryseboks han selv har gått inn i.
Syns ikke noe om at Farke tar slike ting offentlig.

leedslife

Etter å ha lest om Tanaka så er det desto finere at vi vinner som et lag og samtlige bidrar.
Bortsett fra Schmidt/Junior på slutten så closer vi de greit.
Disiplin og solid innsats av alle - legger vi dette i potten i resterende kamper så går vi direkte opp.
Vært mye press på Darlow og. Synes det har vært løst veldig bra.

Vi hadde flere slike under Bielsa da løpeguttene måtte inn for å lukke rom.
Coren i den gruppa stod under samme presset og til slutt knakk de koden.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on April 09, 2025, 11:37:48Liker likevel godt at Farke offentlig ber Largie selv ta sjansen. Det er altså tydeligvis en fryseboks han selv har gått inn i.[/b]
[/quote]

Isolert sett er slikt en uting.

Men Farke er flink med mennesker - såkalt god i man managment.

I går etter kamp sirkulerte et klipp på twitter der Farke dyttet Largie frem så han kunne ta imot bortefansens hyllest foran de andre spillerne.

Det viktige er jo hvordan forholdet deres er, ikke hva isolerte sitater gr uttrykk for

(Dette er bare min tolkning ut fra denne videoen altså, har ikke engang forsøkt å finne den nå)

...fant sitater om situasjonen though
Some might call it good man management. Whilst the Farke haters will say it was GBH Farke should be arrested for nearly killing Largie with that push 😬🤣
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on April 09, 2025, 12:05:40Isolert sett er slikt en uting.

Men Farke er flink med mennesker - såkalt god i man managment.

I går etter kamp sirkulerte et klipp på twitter der Farke dyttet Largie frem så han kunne ta imot bortefansens hyllest foran de andre spillerne.

Det viktige er jo hvordan forholdet deres er, ikke hva isolerte sitater gr uttrykk for

(Dette er bare min tolkning ut fra denne videoen altså, har ikke engang forsøkt å finne den nå)

...fant sitater om situasjonen though
Some might call it good man management. Whilst the Farke haters will say it was GBH Farke should be arrested for nearly killing Largie with that push 😬🤣
...ikke dette klippet eg så i går men vi ser det her også, Farke får Largie frem for hyllest
https://x.com/WhinmoorWhite/status/1909713684315644183
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: HåvardK on April 09, 2025, 11:37:48
Quote from: Dennis on April 09, 2025, 10:21:27

Det er helt fair, Håvard, og generelt er jeg 100% enig med deg.

Akkurat i dette tilfellet - som det var med Gnonto - så antar jeg at det er kalkulert fra Farkes side. Som Asbjørn er inne på over, er Farke dyktig med akkurat dette. Han tar vel de fleste ting bak lukkede dører, så når Ramazani snakkes om på denne måten, tolker jeg det som at han spiller ballen over til gutten sjøl.  Det har murret litt rundt hvorfor han ikke er å se og det KAN være at dette har blitt lagt merke til. Jeg håper ikke Farke er reaksjonær, selv om Darlow og Gnonto (en kamp i det minste) var krav fra fansen. Bryn Law var inne på dette, at sannsynligvis var det helt naturlige valg og ikke noe Farke gjorde fordi han hører det murrer. Det blir kun spekulasjon fra min side, men jeg tipper han legger merke til det selv om valget tar han selv.

Hadde han frådet på presser'n eller gjort dette til stadighet, så hadde jeg ikke hatt samme inntrykket. Selvsagt er dette sett utenfra.

Igjen er det ikke noe man kan drive med uke inn og ut. Husker fortsatt med gru hvordan Marsch på en pressekonferanse - etter nok et gult for kjeft på dommeren - stolt forklarte at dette ville gjøre at dommeren tilbøyelig til å dømme i retning Leeds etterpå. For dommere er jo så glad i å bli påpekt hvor feil de tar... Det er milevis forskjell på å oppsøke dommer i garderobe slik Alex Ferguson og Arsene Wenger gjorde og hvordan Klopp og Marsch opptrådte. Forskjellen på de to sistnevnte er at man med Klopp antakelig var redd for å bli faktisk bitt, i alle fall for fjerdedommer.

Så lenge det er strategisk og brukes sparsommelig, kan det ha god virkning. Effekten får vi først se i etterkant, men jeg har trua på Ramazani - på sikt.
Marching on together!

Kato

Ser mange er fornøyde med Darlow og Schmidt. Men hvorfor i all verden får ikke sånne spillere tillit tidligere? Det er jo et under at de leverer når de har sittet på benken i 40 kamper og knapt fått spilletid. Hvor mange poeng ble kastet bort før Farke forsto at han ikke kunne holde mer på Meslier?Rodon, Piroe, Tanaka, og Bogle ser godt kjørte ut. Heldigvis kommer nå Ampadu og forhåpentligvis Bamford inn med ny energi.

Så får vi håpe standhaftigheten til Farke ikke ødelegger opprykket nok en gang.

Dennis

Quote from: Kato on April 09, 2025, 12:29:07Ser mange er fornøyde med Darlow og Schmidt. Men hvorfor i all verden får ikke sånne spillere tillit tidligere? Det er jo et under at de leverer når de har sittet på benken i 40 kamper og knapt fått spilletid. Hvor mange poeng ble kastet bort før Farke forsto at han ikke kunne holde mer på Meslier?Rodon, Piroe, Tanaka, og Bogle ser godt kjørte ut. Heldigvis kommer nå Ampadu og forhåpentligvis Bamford inn med ny energi.

Et veldig godt spørsmål. Syns du kan legge på Solomon på den lista. Han er utrolig viktig som kreativ kraft, men virker bunnkjørt mot slutten av kampene. Der burde man hatt Ramazani som utfordrer og innbytter i større grad. Ikke nødvendigvis i runde 25, men i kamp 41. Så mange kamper har Solomon og Tanaka, sikkert flere i laget også, aldri hatt. Førstnevnte har også slitt med skader i to år.

Det er heller ikke ment som et snev av kritikk mot Solomon, for han er vi dønn avhengige av. Men vi må ha Solomon på 90%+, ikke på blinkende rødt. Så får det heller være i 75 minutter, med en matchfit Ramazani eller Gnonto det siste kvarteret.

Skulle det glippe i år også, vil det være en frustrerende tanke med 'hva om'.

Vi får håpe det holder med at det skjer grevens tid.

Edit: Ellers syns jeg du har et veldig viktig poeng i børsen. Ampadu bidrar med noe helt annet med ball. Rodon hadde et veldig fint raid i går, som kunne vært veldig farlig om det ikke endte med ball. Det så forsåvidt ut som frispark, men poenget er uansett at kan han gjøre det oftere, vil det selvsagt åpne spillet.

Når det gjelder Ampadu, så har han en langpasning som ikke er helt ulik Kalvin på sitt beste. Når han treffer James/Solomon, er det alltid farlig. Særlig mot høytstående lag som Middlesbrough. Klarer man å stable Bamford på banen de siste kampene, er det enda et treffpunkt.

I tillegg kommer de åpenbare lederegenskapene hans, som virker som mangelvare hos antatte alternativer som Rodon og Struijk. Dette må løses i sommer uavhengig av divisjon, men spesielt ved opprykk.
Marching on together!

HåvardK

Quote from: Kato on April 09, 2025, 12:29:07Ser mange er fornøyde med Darlow og Schmidt. Men hvorfor i all verden får ikke sånne spillere tillit tidligere? Det er jo et under at de leverer når de har sittet på benken i 40 kamper og knapt fått spilletid. Hvor mange poeng ble kastet bort før Farke forsto at han ikke kunne holde mer på Meslier?Rodon, Piroe, Tanaka, og Bogle ser godt kjørte ut. Heldigvis kommer nå Ampadu og forhåpentligvis Bamford inn med ny energi.

Ja, det er ekstra godt gjort å levere såpass når tillit og spilletid tidligere i sesongen har vært fraværende.

Joe Jordan

Håper Bamford starter neste, Piroe virker helt ute av form.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson